Busseländet....

Att ta bussen har blivit en avancerad process

Mamma har fått nackspärr, vilket konstaterades på akuten

Där röntgade man henne inte men hennes kiropraktor skickade henne på akutröntgen, så de  sedan vet hur de ska behandla henne.

Hon bor i Helsingborg och akutröntgen finns i Ängelholm så dit skulle hon ta bussen häromdagen.

 

Jag hjälpte henne och kollade  Reseplaneraren på näten.

En buss skulle gå klockan 9,  passera hennes stadsdel och ja, det stod att man kunde betala med visakort.

Men, bad jag henne, ring Knutpunkten och kolla för  säkerhets skull.

Viket hon gjorde – och det var ju tur !

Nej, bussen stannade in i hennes stadsdel  på grund av vägarbete så hon får ta sig någon annanstans. Och man tar inte emot visakort utan man måste ha biljett i förväg för att få lov att åka med.

Om detta stod det ingenting i Reseplanerare.

 Herregud, uppdaterar man inte så resenärer får aktuell information ?

Mamma har ju en gammal pensionärsmobil  utan möjlighet att ha appar och hon är inte ensam om att vara i en ålder, 85-90 år som väljer bort de moderna mobilerna och alla appar.

 

 

 

Var kan jag köpa biljetten då ? undrade hon

Man kollade saken och sa att närmaste ställe för henne var pressbyrån på Helsingborgs sjukhus.

Jaha, tyckte mamma, så jag måste ta mig  till sjukhuset i stan för att kunna åka buss till ett annat sjukhus i annan stad ?

 Just precis så !

Som väl var gick hon till pressbyrån en dag i förväg för att köpa sin biljett.

Köpet tog 45 minuter och  damen i kiosken hade ingen aning om hur man gör men så småningom funkade det

 

 

Fast skulle man kunna skriva ut  biljetten måste mamma ha ett busskort – så det fick  hon också köpa !

Det här med biljett i förväg är någonting som tillkommit i samband med corona – men ändå, det måste väl gå att ordna lite enklare ?

Kram & kärlek

 

1 Misstjejen:

skriven

Hej

Varför jag känner mig lite blyg inför C kvinna så vi ska snackar snart. Kan det blir bra? Övrigt menar jag att det kommer var positiv?

Ha det bra

2 Misstjejen :

skriven

Hej

Jag var oroligt för min sommar men kommer det var bra sommar för mig?

Ha det bra

3 SarA:

skriven

Svar till C från igår:
Ja precis jag får inte köpa eller sälja min bostad inom samma företag. Vilket känns skit. Vill absolut inte gå till en konkurrent och ge bort en försäljning till dom. Har jobbat i företaget i 10 år och köpt och sålt tidigare utan några helst problem. Ser det som en förmån att ha lite förtur i att köpa en bostad innan den går ut på öppna marknaden. Förhandsbud händer ändå trots öppen marknad. Sen är det alltid säljaren som tar ställningen till förbud osv.

Attraktionslagen har jag jobbat med så mycket och länge men får det inte att fungera, inte när det gäller varken hus eller jobb.
Har mina önskningar och mina drömmar och föreställer mig hur det är att leva där… men det krävs mycket till för att det skall bli sanning.
Esmeralda har sett både hus och nytt jobb och nyfikenheten i mig vill ju veta. Eftersom det nu i min värld hänger ihop dessa två delar så är min känsla att nytt jobb kommer först för att sen öppna upp för husförsäljning och ny bostad.
Jag oroar mig lite att vi dock köper en bostad till alldeles för högt pris nu när bostadsmarknaden är galen och vi får det kämpigt ekonomiskt.
Bör kanske ha is i magen och hålla ut ett tag till?

Svar: Ja ha lite is i magen och du kommer veta bättre hur du ska agera, kram :)
Esmaralda

4 linnea:

skriven

hej kan du förklara för mej varför livet är så hemskt!

kramiz

5 I:

skriven

Vilket krångel! I vissa avseenden var saker faktiskt bättre förr! Hoppas det ordnar sig för henne med nacken!

Vi budar på ett radhus. Det ligger rätt och har det vi söker. Igår fick jag dock så himla dålig magkänsla. Pratade med Zamni som varit med på visningarna. 🙂

Stämmer min magkänsla att detta inte är rätt för oss trots att så mycket annat är bra med det?


Svar: Ja, du ska lyssna på din egen känsla, kram :)
Esmaralda

6 Naturvän:

skriven

Hej!

Ja tänk att det det skall vara så krångligt, där jag bor kan man betala kontant på bussen och det är jag oerhört glad för, tacksamt!

I dag blir det bilutflykt till en mysig stad, Neustadt och har jag tur är torghandeln igång. Stort utbud och fräscha varor.

På eftermiddagen blir det stranden igen, än så länge har jag inte träffat på ngn trevlig flirt, men 2 dgr återstår, så än har jag inte gett upp hoppet. Nyköpt bikini och allt! (skratt)

Ha en underbar sommardag alla!
Kram

Svar: Vad mysigt med utflykt och torghandel ! Kram :)
Esmaralda

7 Fjäril:

skriven

Hej,
Hade jag rätt i känslan av att de två personerna sett eller hört mer om mej än de borde?
Kram

8 Shenzi :

skriven

Kära Es!
Herregud, stackars din mamma. Det var länge sedan jag åkte buss men allt har blivit helt åt skogen sedan corona. Hoppas de går bra för henne.

Får säga att det var jättefint som ni har ordnat inför sommaren (gårdagens inlägg). Gud vad mysigt!

Två frågor:
1. Kan du se om de sker något positivt i år borttsett praktik?
2. Kommer killen jag tänker på vara ihop med sin tjej länge till eller kommer han sabba de med otrohet igen snart? Kan du se något om dom?
Kram Shenzi 🌹

Svar: Kommer nog ta slut mellan dem så småningom men ser inte när, kram :)
Esmaralda

9 <3:

skriven

Vilket krångel för att kunna åka buss.
Bedrövligt.
Kommer M pusha för att J ska para ihop mig med någon ?
Kan det vara en rätt väg till att hitta kärleken/ mannen jag vill leva med.
Kram

10 susanne:

skriven

Hej Esmaralda! Ja fy hur det ska va. Inte lätt att bli gammal och allt ska va så komplicerat.

Menar J allvar denna gång? Känns som han verkligen tycker om mig. Stämmer det? Är han rätt för mig? Kramar

11 Misstjejen:

skriven

Hej

Magnus Carlsson ser ut som har tydligt tröttnar på mig i instagram. Så varje gånger jag talar för honom om fejk konto eller jag vill visar min stöttar för honom. Jag ser inte alls en feedback från honom.

Så kanske ska jag backar lite? Då undra jag varför att han blir lite tröttnar på mig?

Ha det bra

Svar: Han kan kanske tycka att det blir lite för mycket, kram :)
Esmaralda

12 Mikael:

skriven

Elände och elände, beror väl på vad man jämför med :)

I Kalifornien skjuter folk regelbundet på andra på motorvägen, på vägen till jobbet eller bara allmänt, här ett par kvinnor som har småbarn i baksätet, de skjuter på en turistande familj, möjligen bara för att de använder motorvägen


https://youtu.be/5Oy3suOjXg4

domstolen har precis lyft förbudet för privatpersoner att köpa ordentliga automatvapen, de kan ju behövas när man ska till jobbet eller bara allmänt, än så länge behöver du inte skicka mamma på vapenträning innan hon ska ut i trafiken :)

https://youtu.be/TyBptqhMGfs


Enkelt, ett spöke kan skrämmas lite så din mamma hoppar till och det nackspärren låser upp sig, det går på någon sekund :)

Vet inte om den här kanalen finns i Sverige, sådana riktiga funkar nog bäst :)

https://youtu.be/5PvbspVZ19I


Kram
Mikael

Svar: Ja, allt är ju vad man jämför det med... men man kan ju inte acceptera allt bara för att det är värre någon annanstans... det blir som en "spik i foten " --- med Hasse & Tage, tror jag det var... kram :)
Esmaralda

13 L:

skriven

Godmorgon Esmeralda. Vad fint du hade det hemma.

Jag undrar om jag får tillbaka mina pengar från returerna som jag skickat tillbaka?

Svar: Den chansen är god, kram :)
Esmaralda

14 T:

skriven

Vilken procedur. Stackars din mamma för all röra. Vissa saker var bättre förr. 😊

Svar: Exakt ! kram :)
Esmaralda

15 Skrållann :

skriven

Hej!
Hoppas ni hade en fin dag igår;)
Var det något som var bättre förr så var det faktiskt bussåkandet. Då kunde man hoppa på en buss närsom och betala direkt med kontanter och sedan även kort. Nu måste man ladda ner appar och anmäla kontonummer och några busskort går inte lösa på bussen utan måste fixas i för väg på annat ställe. Det är hopplöst och inte lätt att förstå sig på, varken ung eller gammal.
Igår skickade jag in ansökan om nattjobbet så nu håller jag alla tummar jag har för att de ska vilja träffa mig. Det kändes bra🤗

Kram❤️

Svar: Ja eller hur !! Och det SKA vara enkelt, somligt var faktiskt bättre förr !! Kram
Esmaralda

16 Skorpan:

skriven

Ja här funkar det typ likadant, reseplaneraren är inte att lita på, tyvärr. Man skulle ju tycka att allt funkar i dessa moderna tider, men icke. Får vara glad så länge en själv är yngre o klarar av alla moderniteter ;).

Vilken dag igår. Jösses så jag fick energi av gårdagens happening o av ett maratonsamtal med min kompis o sen var det aningen svårt att varva ner ;). Ett mycket intressant medd kom också o får se vart allt det leder till...

Härom natten drömde jag om en affär som var fylld med små typ legogubbar, dock var det jultomtar. Har jag tomtar på loftet Es, eller vad betydde drömmen?

Sommarvärmen fortsätter o jag försöker njuta till 100%, livet ler till vissa delar iaf ;).

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Vad kul när det händer lite ! Drömmen handlar om mångfald... men kan inte se riktigt hur du kan tolka den ! Kram :)
Esmaralda

17 Sus:

skriven

Hej
Oj va kämpigt….
På mitt jobb?
Vad ska jag göra?
Alla verkar ju livrädda…
Love sus

Svar: Försök sitt lugnt i båten, det kommer ordna sig.. kram :)
Esmaralda

18 Bellagio:

skriven

Alltså, förlåt. Frågade igår om hon jag skriver med är värt att fortsätta med, jag orkar inte riktigt med förhoppningar osv.. Du svarade att det visst var en ide att hålla kontakten. Och så igår, då fick jag ett mess från en tjej jag hade kontakt med för snart ett år sedan. Det blev känslor från oss båda, men hon var inte klar med sitt liv. Levde med man och barn så jag drog mig undan och sa att hon skulle ordna upp det först innan vi kan ha kontakt igen. Nu har hon gjort det, ska flytta om ca en månad de håller på att skiljas. Känslor kom tillbaka. Du har tidigare sagt att vi har ett gammalt förflutet. Är det värt att gå in i detta? Vet inte vad känslorna beror på, spänning? Enbart de gamla minnena från vår tidigare livs historia, eller om det kan bli något bra på sikt.. Gaah Jag som hade bestämt mig för att, nu lägger jag ned. Så mycket annat som händer i mitt liv nu. Är det Zamni som hjälper till? Så många förvirrade frågor, och jag vet vare sig in eller ut.

19 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Dags för förändring nu! Känns en förändring nära?

Kram

Svar: Ja något bra ser ut att kunna ske, kram :)
Esmaralda

20 Tiss :

skriven

Det är kört nu va? Hur kunde jag vara så dum. Orolig. Ångest till max.

21 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Oj så krångligt att åka med Skånetrafiken...vet inte hur det är här i storstaden men inte så krångligt. Tur din mamma har huvet på skaft och ork att leta reda på biljetten i tid.

Hoppas ni hade sol igår på studentfirandet . Hade uppehåll tillräckligt för gräsmatteklipp innan skyfall.
Prata med yngsta igår och datum bestämt när han kommer upp Tänk vad vaccinet gjort livet enklare ;-) Blev även erbjuden skjuts till affären av grannen vilket jag hakar på om 1 v ! Så glad man kan bli av så enkla ting som handling...
Kanske jag träffar ngt "roligt" på handlingsturen vem vet :-)

Trevlig mitt-i-veckan dag !

Kram Anki med flock

Svar: Solen sken genom studentfesten.. och det var himla skoj och trevligt alltsammans... kram :)
Esmaralda

22 Helena Ir:

skriven

Mycket har blivit svårare, speciellt för de äldre!
Och då tror de som kommer på detta, att det har förenklats.. Stor SUCK! Hoppas din mammas nackspärr ger med sig snabbt, att hon får den hjälp hon behöver.
Att ha ont i nacken är fruktansvärt jobbigt..

Allt för många yngre män har kastat ett öga på mig, den senaste tiden.. känns lite konstigt :) Kanske ser jag bara konstig ut :))

Tror jag ska våga mig, trots regnet som började falla, kanske bara en liten regnskur! Luften är frisk och härlig..

Ha en fin dag!

Kram


Svar: Jamen du är en snygg kvinna med utstrålning och det attraherar... kram :)
Esmaralda

23 Helena Ir:

skriven

våga mig ut, skulle de stått..tanken och fingrarna är inte i samma takt, ibland :)

24 GP:

skriven

Oj vad omständigt det ska behöva vara för att man ska åka buss…


Es, ser du om jag och min sambo kommer lyckas på lånelöfte? Vi vill köpa lägenhet, men vill avslag på vår ansökan av lånelöfte på en bank. Därefter har vi inte ansökt på någon mer bank…


Kram :)

25 Anna:

skriven

God morgon ES.

Fick ju inte jobbet jag sökte.
Blev såklart besviken. Ser du något jobb för mig innan hösten? Är så taggad och vill verkligen ha en varaktigt jobb snart.

Stor kram

Svar: Det kommer jobb för dig men kan inte säga riktigt när, fortsätt sök och ge dig inte, kram :)
Esmaralda

26 Jossan :

skriven

Godmorgon
Mysig picknick igår med T och en mysig frukost på ballongen. Åhh han är så mysig. Jag gick över 22000 steg igår.

Idag är det friluftsdag så vi är ute hela dagen. Imorgon ska vi städa och på fredag är det avslutning..

Läskigt!

Åh vill spendera varje dag med T!

Kram

Svar: 22000 steg.. det var minsann inte illa ! Kram :)
Esmaralda

27 Lotta S:

skriven

Låter lite som mina "äventyr" med en viss myndighet.
Jag vet inte, så mycket bra och hoppfullt just nu och jag har ändå ångest. Speciellt nattetid då jag inte kan tänka helt klart, eller annars då jag är trött. Blir nästan arg på mig själv för jag behöver ju all energi och uppladdning jag bara kan få efter den tunga tiden. Men det tar väl också sin tid att kunna slappna av, inte bara att trycka på en knapp.

Jag är så glad att jag och min man hittat tillbaka till varandra, utan det hade mitt mående varit omöjligt tror jag. Och har gjort upp en del bra planer redan, både för sommaren och jobbet i höst.

28 Erika:

skriven

Åka buss i Coronatider är som ett enda stort gapflabb. Jag visste inte heller att man måste har biljetten klar att visa upp på mobilen. Sagt och gjort biljetten fanns att visa upp när jag åkte till v-centralen men, hem funkade det inte att få till en tillbaka-hem biljett så jag fick gå hem, inga problem så sett, har gått flertal gånger men, just den dagen kände jag inte för att gå. Ärligt tror jag aldrig någonting blir som det en gång var, vi visste nog inte vad i hade innan Corona förrän vi blev av med det mesta i våra liv.

Kram.

29 T:

skriven

Vilken procedur. Stackars din mamma för all röra. Vissa saker var bättre förr. 😊

Svar: Ja, visst var det ! Kram
Esmaralda

30 C:

skriven

Godmorgon (med en kanna kaffe idag ☕☕☕☕💕☕☕☕☕
Ja, uscha mig.
Det är som att det endast finns ett alternativ, rycka bort möjligheterna för att man SKA lära sig. Ingen tanke på övergångsprocess?
*
En ledig dag idag, det är klibbigt, många pratar om det där efterlängtade regnet som kommit, I say what the fuck are you talking about?! 😂 Jag har inte sett regnet så då måste det vara felaktigt!
Så jag hävdar bestämt att vid 36 års ålder har klimakteriet slagit till 😂
Kram till er ❤️


Svar: Njut av din lediga dag :) Kram :)
Esmaralda

31 Lilla m:

skriven

Hej Es, möter jag en sommarfling?

32 Mh:

skriven

Hej.
Usch så krångligt. Har hon inte rätt till färdtjänst?

Kommer jag få tillbaka min gamla tjänst nu när jag kommer tebax i sommar?
Kram!

Svar: Nej, mamma är frisk och pigg och skulle aldrig få färdtjänst... det finns en möjlighet att du får tjänsten tillbaka.. kram :)
Esmaralda

33 Eva:

skriven

Det här datoriserade kontantlösa samhället är så krångligt och så skört. Skandaldåligt att det ska vara så svårt att köpa en bussbiljett! Min mamma 82 år får panik då saker ska bokas på nätet hela tiden.

Svar: Ja eller hur !!!!! Skandal ! Kram :)
Esmaralda

34 Dunegull:

skriven

Zzzzz... att det får gå till såhär? Man blir ju alldeles matt. Man glömmer återigen den äldre generationen i samhället.

Lever min fjäril? Ingen av de saker jag önskade slog in. Är det kört nu eller hur ska man se på det?
Eller är det bara en segis? 😇

Kram

Svar: Jag tror din Fjäril lever... och det kan ta lite tid ytterligare.. eller så har hon ryckt in och gjort något speciellt för dig som du kanske inte ens märkt av... kram :)
Esmaralda

35 ML:

skriven

Förbannat illa att det är så krångligt. Är ju trots allt 2021 men vissa saker funkar inte. Hoppas mamma mår bättre!

En fruktansvärd dag igår pga en kollega som skällde ut folk för allt möjligt och jag skämdes ögonen ur mig. Hånade och kränkte dem för att de var rädda för sprutan mm och inte förstod saker som gällde vaccineringen. Flera ville inte ha sprutan av henne då hon var så hemsk och folk lämnade i tårar och jag försökte trösta. Stackars människor. Jag var så upprörd att jag skakade och hade hjärtklappning och bad om att få prata med arbetsledaren. Han blev chockad och ska ta detta vidare. Jag sa att det är ett oacceptabelt beteende och att kränka oskyldiga människor är det värsta jag vet samt att det är min skyldighet att anmäla om någon blir illa behandlad. Han uppskattade det jättemycket sa han och jag känner att det var det enda jag kunde göra Es. Att berätta. Usch vilken upplevelse och har knappt kunnat sova inatt :/

Hoppas ni hade en lyckad dag igår! Kram


Svar: Herregud vilken kollega.. sådana måste stoppas och ska inte ha med folk att göra.... hoppas det löser sig... kram:)
Esmaralda

36 Louise:

skriven

Det här med busskort är mer krångligare än innan. När jojokorten fanns kunde man ju ladda en summa för reskassa och resa så. Funderade på om hon inte kan ansöka om pensionärskortet eller hon åker inte buss så ofta. Jag har bu biljetten i appen men inte lätt för en äldre om denne inte har dagens telefon.
Tycker det är diskriminering mot de äldre att inte ha ett anpassat bussystem. Något skånetrafiken måste åtgärda.

Idag är det städdag för barnen. Ofattbart att det är 2 dagar kvar tills de slutar i skolan.

I sommar har jag två examensarbeten att skriva på. Måste göra upp ett schema. Nästa vecka ska jag ringa arbetsförmedlingen. Vet inte varför då de inte hjälper en med jobb. Men hoppas på två godkända examensarbeten.

Nej. Dags att äta klart och bege sig ner till biblioteket och lämna in sena böcker.

Ha en fin onsdag. Kramar.

Svar: Lycka till med examensarbetena... kram :)
Esmaralda

37 Mikael:

skriven

Ibland möter man ett motstånd för att man ska lösa eller göra saker på ett annat sätt, än man brukar, och inte bara går på i de vanliga fotspåren.

En sommar stängde de av trafiken i 3 månader, en resa som vanligtvis tog 15 min tog då inte sällan 2-3 timmar, det var drygt tills jag kom på att ta vägen över skogen, var bättre än vanliga vägen, visst det kunde hända att man fick hejda sig så man inte trampa på ett par som var i färd att precis få orgasm men man får ju räkna med att gör man annorlunda så kan annorlunda saker hända :)

Kram
Mikael

38 Browallia:

skriven

Det biljettsystemet är idiotiskt! Jag har varit med om samma sak fast för 5-6 år sen. Efter att jag hoppat av den buss jag åkt till Stockholm med gick jag direkt till den busshållsplats som skulle ta mig vidare enl. reseplaneraren. Ingen info varken i reseplaneraren eller vid busshållsplatsen. Busschauffören var superstressad och snäste åt mig. Hur ska man kunna veta när man besöker stan typ var 10:e år? Jag fick rusa tillbaka tillbaka bussterminalen och pressbyrån fanns där för att köpa biljetten, rusa tillbaka till busshållsplatsen. Min resplan sprack ju helt och hållet, tanken var att jag skulle möta upp min väninna och ta en bit mat innan vi skulle se på en teater. Vi fick skippa middagen, jag kom till teatern i allra sista sekunden med andan i halsen så den hann vi se (det var ett par år innan jag drabbades kav utmattning). Jag saknar den tiden av mitt liv, en kort period när jag hade ett vikariat som gav mig en lön som gjorde det möjligt att leva det aktiva liv jag alltid önskat mig. Jag har inga orimliga krav på hur jag vill kunna leva mitt liv, ser du om min ekonomi blir bättre i framtiden?

Här har Tor nyss farit över himla valvet med sin vagn och hammare. Jag älskar den klara luften som blir efter en rejäl åskskur.

Kram Browallia

39 blaebaer:

skriven

Köpa biljetter har varit krångligt länge, började med kontantförbud på bussar etc.. Du måste köpa i förväg, i automater eller ha telefon+app, inte alltid det går ombord eller så kostar det extra.. Vilket inte är optimalt, som i din mors fall, tyvärr.. Men vad göra? Kan kort konstatera att det mest blir krångligare när saker görs "enklare" ^^

..Min stukade fot är betydligt bättre och undrar om mitt försök att ge den healing/handpåläggning ihelgen kanske hjälpte till? Jag är ju dåligt på såntdär, märker inte av om det "händer" något eller inte.. Har även provat sova med min selenitstav också, den har varit till hjälp andra gånger och lindrat värk bla.. Kan väl inte skada och prova tänker jag, positivt tänkande sägs ju vara effektivt och lite extra hokuspokus kan säkert göra sitt också =)

Och grattis till barnbarnen och deras student/sommarlov, härligt! =)

40 Mandarin:

skriven

Hej Esmaralda, det var verkligen krångligt att köpa biljetter och inte lätt för de äldre...
Hur ser det ut för mig framöver? Blir jag bättre? Njuter av sommaren? Behöver lite pepp och nåt att se fram emot. ❤️ Tack och kram

41 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Jo gårdagen var en dag som hette duga, med mina mått mätt ;). O nu väntar jag på att mera ska hända o det tror jag faktiskt att det kommer att göra... Hoppas stort vill säga ;D. Min tid nu?
Kram Skorpan

42 Ghostwriter :

skriven

Vad kommer vara mitt första intryck av min soulmate när jag träffar honom?


Ha en fin dag och hoppas det gick bra hos tandläkaren och studentfirandet!

43 Bussarna :

skriven

Men hemskt att man ska behöva krånglas så mycket, speciellt när man inte mår bra! Vad jag vet är att man får åka gratis buss till sjukhus med sin kallelse. Jag är ganska säker på att det gäller alla län…


Kram

Svar: Tror inte det gäller för akutröntgen... i alla fall var det ingen som talade om detta för mamma... kram :)
Esmaralda

44 Shenzi:

skriven

Tack för ditt svar tidigare idag! ❤️

Hoppas förresten att studenten var fin igår?

Ser du om det blir något positivt i år borttsett praktik? Kram Shenzi 🌹

Svar: Tack, så trevligt igår och i morgon kommer mer om studenten. kram :)
Esmaralda

45 susanne:

skriven

Hej Esmaralda! Ja fy hur det ska va. Inte lätt att bli gammal och allt ska va så komplicerat.

Menar han allvar denna gång? Känns som han verkligen tycker om mig.Kramar

46 Sense:

skriven

Ååh vad det ilar i mina otåliga nerver när jag läser om din stackars mor. Det är illa nog att ha nackspärr och behöva går igenom allt detta. Men jag har förstått under årens lopp att ni är välsignade med tåga i familjen ;)

Svar: Jodå, tåga finns det.... och ibland är det bra... kram :)
Esmaralda

47 Mercan :

skriven

Önskar din mamma hälsa Esmaralda 😔 💖 💝

Svar: Tack:)
Esmaralda

48 Milli:

skriven

Det var mycket bättre förr. Dagens samhälle är för de unga och vi gamla får anpassa oss så gott det går. Hoppas att gårdagens studentfirande gick bra. Jag fyllde år och hade besök av sonen som målade och fixade min balkong så jag kan mysa där i sommar😊

Blir sömnen återställd snart?

Åskväder på ingång. Hemskt kvavt och det är ingen favorit. Önskar en fortsatt fin dag. Kram kram

Svar: Sömnen blir återställd och i morgon kommer mer om studentfirande :) Kram :)
Esmaralda

49 <3:

skriven

Vilket krångel för att kunna åka buss.
Bedrövligt.
Kommer M pusha för att J ska para ihop mig med någon ?
Kan det vara en rätt väg till att hitta kärleken/ mannen jag vill leva med.
Kram

50 Mikaela :

skriven

Hej E!

Jag har två frågor till dig nämligen, jag har problem med min tarm ser du om det är något som kan åtgärdas ?

Sen undrar jag om jag kommer klara tentan. Sitter med den men det är så svårt att få in alla fina ord,betydelser, fakta och jag bara rör i hop allt. Sitter och sitter men går inte alls in. Det är så mycket på allt för kort tid sen att man måste jobba samtidigt också. Jag vill bara klara detta så jag slipper ha denna obehagliga stress inom mig som har med plugget jobbet och hemma att göra. Snälla ser du om allt kommer gå bra ? Kram

51 TjejenO :

skriven

Älskade Es,

Häromnatten drömde jag att vi träffades, det var utomhusmiljö du satt på en träbänk utomhus under något slags tak, du genomborrade min blick med dina blå ögon och jag visste då att du visste allt.
Du höll i en kaffekopp på väg att dricka den men du stannade med din blick. Jag Stig på en sommaräng. Det var en sån verklig dröm! Väldigt märklig på samma gång!😅 vad kan detta betyda tror du?

Vi åker utomlands nu på söndag hela familjen, kommer det bli en härlig semester? Främst, kommer flygresan gå bra?

Stooor kram

Svar: Ja, det ser ut att gå bra... ha det så trevligt, kram :)
Esmaralda

52 Vitlilja :

skriven

Kommer det någon annan än den personen som verkar vara intresserad just nu?
Kan du se ngn ny person? :)

53 ML:

skriven

Det hoppas jag med! Jag tror och hoppas att cheferna värdesätter mitt agerande igår för de vet att jag är mån om andra. Hon tog tom tag i folk och tryckte ner dem i stolen och sa "sätt dig ner och lyssna på mig" när de ifrågasatte hennes beteende eller hade frågor. Att handgripligen ta tag i någon är bara polis, väktare och för personer som är under LPT godkänt. Hennes agerande var det värsta jag sett under mina snart 20 år inom sjukvården. Härskarteknik till 120% och när jag försökte gripa in och bryta så sa hon "Lägg av". Jag är fortfarande tagen av detta idag.

Missade ögongodis då jag var i chock och du nämnde häromdagen att jag har en speciell utstrålning som attraherar det motsatta könet. Hur yttrar sig den speciella utstrålningen? :) Kram

54 Misstjejen:

skriven

Hej

Hoppas inte väl C kvinna tycker jag bete mig så konstigt mot henne. Jag försöka var ärligt och sägs som det är.

Jag var tydligt nervös här gång mot henne...

Tänker hon något tanke om mig efteråt? 🙏... inte att jag är konstigt?

Ha det bra

55 G.H:

skriven

Men herregud vad krångligt!!!!

För ca 7-8 år sen spådde du att jag skulle få två friska barn som skulle komma tätt och allt skulle gå bra.
Väntar nu mitt andra barn, dock är det inte tätt mellan dem då det skiljer 6 1/2 år. Stämmer resten av spådomen fortfarande:)?

Kram:)

Svar: Ja, det ser ut att stämma, kram :)
Esmaralda

56 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du något Esmaralda om vi kommer att få ekonomiskt stöd från någonstans dem här månaderna i år innan eller efter att ha rest till Bulgarien 😊 kanske mannen som jag ska träffa kommer att hjälpa med något 🙂Du sa att det dröjer ett bra tag framöver från euro jackpott 😔

57 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag undrar vem jag är den stunden när jag pratar med C kvinna. Jag känner inte igen i mig själv. Jag minnas allt men något där som är överdriva och såna.

Fattar hon något konstiga med mig?

Jag har aldrig var såna mot henne förut. Det finns något anledningen eller vem som styra mig under den tid?

Ha det bra

58 K:

skriven

Känns det som min framtida man har långt eller kort hår när vi möts? Du skrev i en seans att han kunde varit bättre klipp men det kanske bara var där och då. Eller lite så oklippt bara.


KRAM

59 Mercan :

skriven

Esmaralda min sisters man har torget med frukt grönt och blommor men han vill shöpa en plats butik, någon har erbjudit honom butik till bra pris där vi kan göra buketter och sälja dem 🙂Ser du Esmaralda om han kommer att shöpa den arbetsplatsen den närmaste tiden i år och vi kan jobba göra buketter med min mor och kunna hjälpa med någonting till min bror och syster till krediterna 😔

60 <3:

skriven

Borde jag slå till på lyx Gucci skorna medans mini skon finns kvar ? Känns som jag kommer ångra mig annars. Hoppas fortfarande att minsta storleken ska komma in igen men det är nog kört.....
Kram

61 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du ekonomiskt stöd till familjen närmaste tiden i år 🤗 kanske den manen som jag ska träffa 😆 jag tror det blir kredit från arbetsplatsen för att shöpa bostad som min bror sister kommer att ta, du sa att bostad kommer under slutet av året Esmaralda 🙂 Ser du Esmaralda någonting 😊

62 Ghostwriter 🌞 :

skriven

Vad kommer vara mitt första intryck när jag möter/ser min soulmate?

Kramis

63 Mercan :

skriven

Esmaralda 😄😓du sa att jag ska träffa nogån med gott hjärta så småningom 😅😅😅dock kan jag inte räckna med större ekonomisk hjälp 😓😓😓kommer han att hjälpa mig ändå Esmaralda 😅😅😅jag är så glad 🙃 det händer kanske i Bulgarien sa du Esmaralda 😆😆😆Esmaralda du sa att du är tveksamt om min bror har hittat rätt tjej, de får träffas och umgås och helt enkelt se hur det slutar, sa du Esmaralda 😊 min bror berättade att hon jobbar och pluggar 😔Esmaralda ser du om de har framtid tillsammans Esmaralda 🙏 eller kommer min bror träffa en annan som är i hans öde 😓😓😓de är väner via mobilen 😓😓😓😔😥😥😥min mor är orolig för min brors skull 😓😓😓😔😔😔

64 Mandarin:

skriven

Hej Esmaralda, hur ser det ut för mig framöver? Blir jag bättre och njuter av sommaren? Behöver nåt att se fram emot. ❤️ Tack och kram

65 ML:

skriven

Har han glömt mig än Es? :) Var det någon dragning med skånska killen eller han som våra blickar möttes intensivt några gånger i måndags?

Nu flyttar min favoritgranne ovanför mig. Hoppas att nästa blir bra! Kram

66 Boudica:

skriven

Senast jag åkte tåg en längre bit så tog tåget en omväg för att det var oenigheter någonstans. Skulle ha några timmars väntan innan växling, men den tiden blev knapp. Så blev ingen sightseeing i den staden!

Es, kan du se vem som var så på min dörr i söndags, kan inte släppa detta!
Först ringde den på dörren, kände inte för att öppna för hade inga byxor på mig, tänkte det var nog jehovas, för ingen som är mig nära kunde det vara. Och hur kunde den komma in i porten den borde varit låst för utomstående vid den tiden.
Sen började personen ringa flera gånger och knacka, då blev det bara mer kusligt, så jag undvek att öppna och låtsades inte vara hemma XD (fegis) ;)
Var det min jobbiga granne som gnäller på allt? Hörde henne hälsa på någon och sen slutade det. Vet inte om det var hon vid dörren eller den andra som jag inte hörde så kunde inte identifiera. Kollade ut lite försiktigt genom fönstret, då var det bara en kille där med en bukett, såg lite förvirrad ut. Och min granne, kunde likväl ha missat personen. Men senare kom tanken, tänk om det var min förre kollega som kom förbi med blommor för att säga förlåt. (För övrigt har vi inte hörts på ca en månad nu) Men då måste han rakat huvudet. Såg inte så noga.

Så Es, ser du om det var en gnällig granntant, en grabb med blommor eller någon helt annan vid dörren?

Kram!

Svar: Får en känsla av att det var någon som bor i huset, i närheten, kram :)
Esmaralda

67 Vitlilja :

skriven

Kan det lösa sig med skulden till CSN?

68 AnnaK:

skriven

Vansinnigt så fint du har hemma 😍 Och spabadet som pricken över i.et 👌

Fick en otippad låt i huvet imorse. Ville den säga mig nåt?

Kram 🤗

Svar: Ja, faktiskt, men jag får inte kläm på vad... kram :)
Esmaralda

69 H:

skriven

Hej Es

Ser du något kul på gång för mig?
Kram

70 Shenzi:

skriven

Ser jag framemot att läsa.
Ser du om det blir något positivt i år borttsett praktik? Kram Shenzi 🌹

71 Fjäril:

skriven

Hej,
Hur ser min zanmi och fjäril ut att må?
Kram

72 Rädd:

skriven

Inge kul att grannen är så arg, samtidigt känns det så skönt att kunna vara i sitt hem ikväll utan massa som stör så är ju göad att jag sa till. Jag måste ju få säga till, men tycker det är jobbigt. Hjälp mig hur jag ska förhålla mig? Ser du om vi flyttar snart?

Kram och kärlek.

73 Resa:

skriven

Hej Es

Ser du någon resa jag kommer göra?
Kram

Svar: Jadå, du kommer att resa, en hel del faktiskt, kram :)
Esmaralda

74 Jen:

skriven

Varför ska det vara så svårt att vägledas rätt av universum när det gäller kärlek? Mitt hjärtats vilja och min känsla är inte överens. Ser du någonting som kan vara till hjälp för mig i morgon när jag träffar den jag längtat så efter, men som något säger mig inte är rätt. Är det bara min oro som talar?

Kram J

75 Frida:

skriven

Amen allvar att det ska vara så himla komplicerat att åka lite buss....nästan så det blir komiskt

Kramenx💛💜💛

Svar: Ja, eller hur !!! Kram :)
Esmaralda

76 M:

skriven

Hej Es

Hur ser min nästa kärlek ut?
Kram

77 Rädd:

skriven

Kommer grannen fortsätt vara arg? Kommer vi flytta snart? Finns det något jag kan göra?

Kram och kärlek.

78 N:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som att jag kommer att bli kvar på nuvarande jobb? Eller blir det något annars för mig ?
Kram

79 Na:

skriven

Hehej esmarslda.

Behöver jag vara orolig över honom? Eller älskar han bara mig?

Ser du framgångar för oss?
Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: