De döda lyssnar....

Någon undrade om man kan  be de döda om ursäkt – och visst kan man det !!

För det första så finns ju de döda, även om de finns i Alltet,  som mest påminner om en annan dimension

De som står oss nära, de kommer hit och besöker oss då och då men det är sällan vi kan se dem eller förnimma dem.  De är försiktiga och de vill inte skrämmas… utan de vill bara titta till och se så att vi har det bra

 

 

Vill du nå någon av de dina i Alltet så finns det olika metoder.

Du kan tex sätta ett foto på den du vill nå bredvid dig på bordet,  och du kan tända ett ljus - för att visa att du har något att meddela och sedan kan du skriva ett brev om vad du känner och vad du vill ha sagt.

Låt brevet ligga framme under natten…

Eller så kan du prata och verbalt nå den du vill nå i Alltet

Gör lite förberedelser genom att du tänker på personen intensivt.. du kan tända ett ljus och du kan också använda ett foto samtidigt om du vill.. och sedan ska du vara tydlig med att flera gången nämna personen vid namn och tala om att du har något att säga.

Väldigt ofta brukar detta fungera

Det underlättar om du beger dig till en plats där du vet att den döde vistades ofta  och trivdes och att du pratar därifrån.

 

 

När du pratar eller skriver är det viktigt att du har fokus och inte låter något annat störa dig.

Du kan skriva och prata på ett enkelt sätt, ungefär som du hade gjort till  personen när hen var i livet. Det behöver alls inte vara tillgjort eller uppstyltat.. tvärtom, var dig själv  och tänk att den du vill nå också är sig själv.

Faktum är att oftast räcker det om man bara uttalar personens namn, om man säger mamma eller pappa eller namnet, och sedan pratar man fritt ur hjärtat. Dessa meddelande brukar nå fram.

Men för att vara på den säkra sidan..  och gardera dig, kan du använda dig av metoderna ovan.

Känner man att man har någon man vill be om ursäkt till så är det en lättnad att verkligen få det gjort.

Eller om man har någonting att förklara eller dela med sig av.

 

Kram & Kärlek💖

1 Mikael:

skriven

Döda :)

Sommaren har inte ens börjat men morden ser ut att redan ta fart, i Israel får man enligt lag skjuta någon som bråkar med en

https://youtu.be/JYECCkT_TJY

Nu pratar politikerna om att svenskarna också ska få skydda sig enligt lag.

Kan vara på tiden, så de inte blir en av de döda :)

nyheterna citerar den förskräcklige terroristexperten

– Det här är personer som kommer hem till dig med hammare och yxa om du säger någonting. De allra flesta i de här områdena försöker leva vanliga liv men de måste ändå förhålla sig till de kriminella nätverken hela tiden. En socialsekreterare beskrev det för mig en gång på detta vis: De kriminella nätverk och de radikala islamisterna håller resten av befolkningen som social gisslan, säger terrorforskaren Magnus Ranstorp.

Han och kollegan Peder Hyllengren var i Göteborg 2013 för att få en överblick över stadens kriminella nätverk där de två familjegrupperingar som nu misstänks vara inblandade var de som framförallt lyftes fram som tongivande.
Redan då var det illa. Ett till synes lugnt möte med kommunen slutade med hot från en person med kopplingar till ett av nätverken och polis fick tillkallas.

– Man märkte vilken kraft och vilket enormt våldskapital klanerna hade. Det är de som äger området, och det rör sig ju inte bara om de två nätverken som nu är aktuella, det finns ju flera, säger Peder Hyllengren.
Sedan dess har de sett hur nätverken vuxit sig än starkare. Det som var illa då har blivit värre.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/weaQn5/fruktar-hamndattacker-efter-mordet-i-hjallbo


Kram
Mikael

Svar: Ja herregud, ofta förvånar det mig att eländet får hållas... kram :)
Esmaralda

2 Anonymisa :

skriven

Vad är min soulmates syfte att besöka den plats vi kommer mötas? Känns de som de kommer vara mycket folk omkring? Kram till dig

3 Maria:

skriven

Godmorgon!
Jag brukar prata med mina kära på andra sidan, både två- och fyrbenta och visst får jag svar i form av specifika tecken 💕

Är det dags för mig att säga upp mig för att satsa på mitt drömjobb? Kommer det att bli bra? Gör jag rätt?

Varm kram 🤗❤️
/Maria

Svar: Ja, visst får dy svar ! Tänk ett varv till innan du fattar ditt beslut, när det fattas ska du känna dig säker och redo att fightas för det du vill, kram :)
Esmaralda

4 <3:

skriven

Godmorgon kära Esmeralda, känner att jag är nära min pappa när jag är i hans stuga. Svårt att förstå att han inte är med mig längre i jordelivet.
Tycker han att jag ska träffa en bättre man och gå vidare ?
Kan min pappa i alltet förstå att han ibland behandlade mig orättvist och faktiskt var lite dum mot mig sista åren ? Kärleken var stor med. Tror inte att han riktigt förstod eller ville vara dum mot mig. Har pappa det bra nu i alltet. Skrattar han igen och är lycklig ?
Kram

Svar: Pappa vet att han var dum men då begrep han inte det.. han har alltid älskat dig och vet ditt bästa.... han är glad i lltet och mår bra.. och han vakar över dig med stor kärlek, kram :)
Esmaralda

5 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Är min pappa stolt över mig eller tycker han, liksom jag själv, att jag är ett enda stort misslyckande?

Kram

Svar: Visst är han stolt över dig, kram :)
Esmaralda

6 Fjäril:

skriven

Hej,
Ser det ut att kunna hända nåt kul under sommaren? Har inga direkta planer och skulle gärna vilja ut på lite äventyr och träffa likasinnade, men känns svårt i dessa tider..
Kram

Svar: Något kommer du ut på, kram :)
Esmaralda

7 Sunny:

skriven

Hej går det bra hos optikern imorron?

Svar: Ja det ser ut att gå bra, kram :)
Esmaralda

8 lillanilla:

skriven

ja vi har mycket att vara tacksamma för och mycket som vi vill ska vara ogjort...när det angår våra nära och kära som gått bort. Jag tror de vet när vi har hjärtesorg både när vi har dåligt samvete och när vi är djupt tacksamma över att vi fått haft dem i våra liv.
Så klart att det är skönt att få tala ut<3
Lycka till Ezmaralda denna veckan med så många läkarbesök<3 Skönt när det är gjort!
Har åxå haft en del sista året att tackla och för min egen del hoppas jag att det nu blir bättre.
Behöver lite lugn i livet.
Kram

Svar: Visst vet våra kära det ! Ja, skönt när veckan är över...och alla läkarbesök. Och för din del, så bli det bättre.. kram :)
Esmaralda

9 Skorpan:

skriven

Det där är jag dålig på. Då jag kommer på det brukar jag skåla med pappa o ett av de uttryck som han använde i samband med starkare drycker använder jag också nu o då o vem vet kanske pappa hör o är med oss då :)!?

Löpskolan avklarad med hedern i behåll o en akillessena som inte riktigt gillar löpning ;). Idag inledde jag cykelsäsongen o till min förvåning gick det mycket smidigare än jag trodde, är faktiskt riktigt imponerad av första dagens fart ;D. O det kan väl bara bli bättre...

O som jag trodde blev det intet av planen gällande duschningen, man kan inte vara beroende av andras tidtabeller, så är det bara. Nu återstår att luska ut plan B, hmm, ingen aning.

Vad tror du Es, kommer denna fling att vara sommaren ut o får vi ihop det med gemensam tid eller rinner det ut i sanden fort? Nyfiken om vi ens kommer ner mellan lakanen ;)?

Vädret ska bli varmare o det är sommarmånadens första dag, känns som att nåt positivt kommer att ske...

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Jag skålar också med min pappa då och då och när det sjungs snapsvisor och allsång hör jag som regel honom, han älskade ju att sjunga :) Och det gör han fortfarande :) Ja flingen kan vara sommaren ut och fast då bör det snar ske lite framsteg.. kram :)
Esmaralda

10 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Jag pratar med Björn ofta mest för min egen skull . Tror inte han hör när jag ber honom hålla om mig när jag tar mig ner för hala stigen med rötter och stenar . Men för mig känns det tryggare .

Lycka till på mammografin idag

Kram Anki med flock

Svar: Visst hör han dig och gör så gott han kan !! Tack för hälsning... snart ska jag iväg... kram :)
Esmaralda

11 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du någonting Esmaralda 😌 den manen som jag ska träffa med gott hjärta, kommer han att hjälpa mig finansielt 🙂

12 susanne:

skriven

Hej Esmaralda! Tack för det du skrivit, ska försöka att lämna meddelande till min döda son.

Vad ska jag göra känner mig inte älskad. Är det hans sätt att inte visa eller är det så att jag ska lämna honom? Att han inte älskar mig. Kramar

Svar: Ni behöver tala ut ordentligt och vara ärliga när det gäller era känslor. Din son kommer ta emot meddelandet. Kram :)
Esmaralda

13 Ghostwriter :

skriven

Ser du hur de ser ut omkring mig när jg och soulmate möts?

Kram :)

14 Skorpan:

skriven

Glömde ju, lycka till på mammon idag!
Kram Skorpan

Svar: Tack :)
Esmaralda

15 Dunegull:

skriven

Har jag något budskap till mig från andra sidan?

Lycka till idag!

Kram

Svar: Bara kärlek kram :)
Esmaralda

16 Kristin:

skriven

Takk igjen for dine ord.
Når jeg går i skogen, bruker jeg ofte å snakke til mine nære og kjære som har gått over til den andre siden.
Jeg føler at de hører meg og er med meg. Ikke hver gang, men nå og da. Det samme skjer her hjemme.

Nå ønsker jeg deg lykke til med din mammografi i dag, kjære Esmaralda.
KRAM!!!

Svar: Ja när du känner dem så finns de där, på riktigt ! Tack för hälsning, lite nervöst är det idag, kram :)
Esmaralda

17 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Jobbar på det där med att det ska ske nåt snart, ligger inte riktigt högt på hans priolista, tror jag, o det måste det ju bli nån ändring på ;). Jag är inget lätt fall att dras med, ger man mig lillfingret så tar jag nog banne mig i hela handen ;D. O det kan vara jobbigt...
Kram Skorpan

18 ML:

skriven

Jag pratar med de mina på andra sidan och hoppas att de hör mig :)

Lycka till på mammon idag Es! Håller tummar och tår!

Släpper den här sömnsvackan snart? Mår inte bra av dålig sömn och det vill jag ju göra :)

Kramiz

Svar: Visst hör de dig... och det gick bra på mammon men väntan i 2-3 veckor är lite dryg, kram :)
Esmaralda

19 GP:

skriven

Tack för det intressanta inlägget, då kanske jag kan försöka prata med min mormor...


Es, jag har precis sökt en tjänst som socialsekreterare på den avdelning där jag jobbar på uppdrag som utförare. Ser du om det blir något?


Kram :)

Svar: Chansen är god, kram :)
Esmaralda

20 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du något Esmaralda om den manen med gott hjärta som jag ska träffa, du såg att han har arbete ser du något vad för arbete 😒bor han i Bulgarien eller i någon annan land 😩kommer han att hjälpa mig ekonomiskt Esmaralda 😩🤔

21 F:

skriven

Godmorgon esmeralda undrar om det finns något meddelande till mig ifrån andra sidan kram

22 Shenzi :

skriven

Kära Es!
Först vill jag säga lycka till på mammografin idag! Vet inte när du ska dit men hoppas de blir ett bra besök med goda nyheter!

Ser du om det är några varningar eller något annat för mig som jag ska ta till mig? Kram Shenzi 🌹

23 💕 Zoey 💕:

skriven

Hejsan Es!
Först vill jag önska dig lycka till på mammografin idag! Nu håller vi tummarna att det är bra nyheter du får! 🙏

Jag brukar prata med mormor som om hon vore stående bredvid mig. Jag hoppas hon hör det? 🙏

En undran, kan du se om N har varit inne på min Facebook konto efter han skaffade sin nya tjej? Tänker han något på mig? Kram Zoey 💕

Svar: Ja nu väntar jag på brevet som ska komma inom ett par veckor !! Nervös väntan ! Visst hör mormor dig. Han har kanske varit inne någon enstaka gång men verkar som om han tappat intresset, kram :)
Esmaralda

24 Lotta S:

skriven

Lycka till med dina vårdbesök denna vecka!
Själv harvar jag på med att reda ut allt som kom på mig i samband med pappas beslut att ta på sig skulder och egendom efter sin bror. Min enda önskan till Zanmi är att hon ska hjälpa mig bli av med allt detta, jag hoppas hon lyckas.

Svar: Hon jobbar allt hon kan för dig, kram :)
Esmaralda

25 Mikael:

skriven

Möjligt någon av de döda som smugglat ut ett dokument från Nestles kontor, så Es ska kunna läsa det, så hon inte gör de döda sällskap, för tidigt :)

Tro nu inte att bara för att det står Marabou eller något annat så gäller det inte de med :)


Över 60 procent av den schweiziska livsmedelsjätten Nestlés varor lever inte upp till en ”erkänd definition av hälsa”. Det erkänner bolaget i ett internt dokument, enligt Financial Times.


https://www.svt.se/nyheter/utrikes/nestle-erkanner-majoriteten-av-produkterna-ar-ohalsosamma


Såhär kan det gå när man hittar det dokumentet, är typ min fru när hon är 70 :)

https://youtu.be/MURcWsbhWm4

En vän har gått från noll till steg 4 cancer, med hjälp av bland annat socker.

Kram
Mikael

26 Mikael:

skriven

Möjligt någon av de döda som smugglat ut ett dokument från Nestles kontor, så Es ska kunna läsa det, så hon inte gör de döda sällskap, för tidigt :)

Tro nu inte att bara för att det står Marabou eller något annat så gäller det inte de med :)


Över 60 procent av den schweiziska livsmedelsjätten Nestlés varor lever inte upp till en ”erkänd definition av hälsa”. Det erkänner bolaget i ett internt dokument, enligt Financial Times.


https://www.svt.se/nyheter/utrikes/nestle-erkanner-majoriteten-av-produkterna-ar-ohalsosamma


Såhär kan det gå när man hittar det dokumentet, är typ min fru när hon är 70 :)

https://youtu.be/MURcWsbhWm4

En vän har gått från noll till steg 4 cancer med hjälp av bland annat socker.

Kram
Mikael

27 F:

skriven

Godmorgon esmeralda undrar om det finns något meddelande till mig ifrån andra sidan kram

28 Bbv:

skriven

Hej. Kommer jag bli nöjd med behandlingen imorgon ? :) kram

29 Tiss :

skriven

Hej, Es!
Tror du att jag får något svar på mejlet?

Kram och hoppas att du får en trevlig dag!

30 Bbv:

skriven

Hej. Kommer jag bli nöjd med behandlingen imorgon ? :) kram

31 <3:

skriven

Hej Då, pratar T fortfarande illa om mig när han ser att jag är ute med någon ?
Kram

32 Mandarin:

skriven

Hej Esmaralda, hur ser juni ut för mig? Mår jag bättre, vänder det till det bättre? Väntar på ljusningen som du talade om 😊 kram och tack!

33 Vitlilja :

skriven

Ser du något om en fling i sommar? :)
Kram

34 Louise:

skriven

Idag är jag sjukt irriterad och ledsen på dottern. Bråk på morgonen att hon inte vill gå till skolan att hon har ont i huvudet bla bla bla.
Jag får damp på henne när hon gör så. Känns som hon inte förstår vissa dagar att hon har skolplikt. Hon vet att hon måste gå i skolan. Jag blir bara trött på hur hon beter sig. Det är drygt en vecka kvar innan skolan slutar.
Idag är en sådan dag där jag bara vill kräkas på min familj. Och mannan började gnälla som vanligt. Att jag minsann SKA ställa upp för honom. Skilsmässopapperna kommer lämnas in i veckan. Jag har fått nog.
Sen kommer jag heller inte bli klar med montekursen innan sommaren. Har massor att fixa i arbetet jag har jobbat med. Måste leta fram vetenskapliga artiklar så nu ska ett schema för båda mina arbeten göras upp så jag blir klar med båda.
Men blir så trött.
Nåja. Jag får tänka positivt.

Ha en fin tisdag. Kram

35 Browallia:

skriven

Favorit i repris! :D Alltid lika intressant att läsa om detta ämne. I samband med att du lärde ut detta för några år sen provade jag att prata regelbundet med mina nära och kära på ”andra sidan”. Tidigare hade jag bara förnummit besök av min farmor och pappa vid några få enstaka gånger så jag hade inga förväntningar på att jag skulle uppfatta ev. tecken på att de hörde mig. Det dröjde inte länge innan jag började höra oförklarliga ljud och det hände saker som det inte fanns någon förklaring till. Du bekräftade att det var mina besökare som låg bakom och som ville förmedla att de hörde mig. Det blev lite mycket på en gång för jag var inte alls redo för att få så tydliga tecken tillbaka att jag fick lov att be dem dämpa sig men att de alltid är välkomna att besöka mig. Några månader senare var jag på storseans och en släkting som hade hört mig prata var med mig där och berättade för mediumet om mina samtal. Mediumet kunde förmedla ordagrant det jag hade pratat om och härmade mig hur jag hoppat högt av förskräckelse i den gången jag hörde ljud av att någon skramlade med disk ute i köket och det var bara jag hemma. :D Nu var det länge sen jag pratade med dem, jag kanske skulle börja med dem igen för även om ljuden skrämde mig så kände jag mig mindre ensam och inte lika orolig för hur det ska gå för mig med all motvind i livet.
Hoppas ditt vårdbesök har gått bra idag. Stor kram

36 ullie:

skriven

ja men ja tror det funkar
brukar viska namnet flera ggr och ofta när jag är ledsen ber om hjälp
då brukar jag ofta känna någon tar mej i håret

Svar: Härligt att du kan ta emot och verkligen känna, kram :)
Esmaralda

37 SarA:

skriven

Jag tänker ofta på min bortgångna pappa men är väldigt dålig på att prata med honom. Blir också väldigt sällan jag besöker hans grav, kan få lite dåligt samvete för det samtidigt som jag vet att han finns med oss och har förståelse för detta.

Hade önskat så att han fick uppleva sina barnbarn på riktigt och inte från ovan 🥲
Vet ju att det var något han var ledsen för under hans sista sjukdomstid.
Barnen hade älskat honom.

❤️

Svar: Ja, nu följer han ju barnbarnen på lite avstånd, men han är med er.. kram :)
Esmaralda

38 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du Esmaralda om den manen med gott hjärta jag ska träffa i Bulgarien när vi reser till Bulgarien i Augusti 😊 kommer han att hjälpa mig ekonomiskt, ser du något Esmaralda 😞

Svar: Jag ser ju att du så småningom möter någon.. men kan inte se om det blir i Bulgarien... dock kan du inte räkna med större ekonomisk hjälp, kram :)
Esmaralda

39 Ghostwriter:

skriven

Känns det som att jag löser min ekonomiska sits denna gång med? Nu jäklans ska jag ha en bra sommar och ska inte behöva tänka på detta mer.. tredje året i rad




Kram och spännande med dom "döda". Jag har lätt för kontakt men så klart långt ifrån hur jag vill ha det.


Kram

40 Hon:

skriven

Hej,
Ser det bra ut att gå på dendär träffen? Funderar på att skippa den med tanke på vad som hänt och mitt mående nu.. Kanske det blir lite för jobbigt och behöver ju ingen mer stress nu.. Samtidigt som jag borde vara en mer ja än nej sägare.
Kram

41 Camilla:

skriven

Jag har ju så svårt att prata med någon som jag inte ser😃 Läste att mammografin gick bra. Härligt. Nervös väntan men blir bra ska du se. Jag gjorde min i Mars.

Jag fick världens chock i söndags då min ex makes nya fru skickar vänförfrågan till mig på FB. Har aldrig haft någon kontakt med henne och inte min ex make heller på 25 år så förstår ingenting. Kan du se vad hon vill?

Önskar en bra fortsättning på dagen. Styrkekram 💕


Svar: Jag tror alltid att hon varit lite nyfiken på dig, på ett positivt sätt, kram :)
Esmaralda

42 G.H:

skriven

Hej Es, jag undrar om det spökar i min sons sovrum ;)?

Hörde en speldosa börja spela där av sig självt 🙈 …. Sen visade det sig att speldosan låg i ett helt annat rum på en helt annan våning!

Hallucinerade jag, eller vad hände?

Kram:)

43 Rädd:

skriven

Får jag jobbet på DC? Kommer det bli bra i så fall?

Kram och kärlek.

44 Shenzi :

skriven

Kära Es!
Först vill jag säga lycka till på mammografin idag! Vet inte när du ska dit men hoppas de blir ett bra besök med goda nyheter!

Ser du om det är några varningar eller något annat för mig som jag ska ta till mig? Kram Shenzi 🌹

Svar: Tack, nu får jag vänta några veckor på besked... nervöst... kram :)
Esmaralda

45 Eva:

skriven

Och språk har ingen betydelse eller?

Svar: Nej, ingen betydelse alls, kram :)
Esmaralda

46 Mimi:

skriven

Hej!

Jag missade när du efterlyste någon ägare till Zanmin. Jag hade gärna velat ha henne om hon hade velat ha mig förstås.

Blir det någn positiv förändring i mitt liv framöver??

Kram

Svar: Nej tyvärr, Zanmi säger nej, kram :)
Esmaralda

47 blaebaer:

skriven

Tror du D fått mitt brev som jag skickade? Det blev väldigt försenat men hoppas sent är bättre än aldrig..

Svar: Brevet bör ha kommit fram, kram :)
Esmaralda

48 Kej :

skriven

Känns det okej/bra att låta mitt lån gå till inkasso eller vidare så att jag kan betala av fortare på så vis? För jag har haft lånet i många år och betalar enbart ränta. har tyvärr inte möjlighet att baka ihop eller liknande. Ser du någon varning om jag "låter det gå vidare" till annan part?


Kram

49 Konvalj:

skriven

Hej!
Jag är en av dem som läser mycket här men sällan skriver kommentarer. Här sitter jag storgråtande och ser inte skärmen, min älskade pappa reste iväg på sin sista resa i morse. En nattsköterska satt vid hans bädd hela natten på äldreboendet och vi anhöriga visste att det var dåligt läge. Jag hann inte dit i tid i morse. Besökte honom igår, masserade då hans axlar och huvud. Han fick bli mycket gammal 98,5 år. Han trodde inte på ett liv efter detta. Hoppas att han motbevisas nu. Var är han nu? Pappa jag älskar dig nu och för evigt, tack för allt du har lärt mig om livet! Ditt äldsta barn här nere på jorden.

Svar: Pappa är helt enkelt överbevisad för just nu är han tillsammans med alla de som gått över före honom och det är speciellt och festligt !! Han kommer att titta dig då och då och sina närmaste... kram :)
Esmaralda

50 <3:

skriven

Kommer min syster att hitta någon lägenhet nån gång? Hon orkar inte vänta mer :(

51 Jen:

skriven

Inspirerad av dagens inlägg så fick jag en stark känsla av att jag gärna hade velat dela med mig av min erfarenhet av den kontakt jag upplevt med min mormor. Tar du in gästbloggare någon gång så är jag jätteintresserad! <3

Kram & tack för mycket vägledning på sistone!

Svar: Du är så välkommen att maila din gästblogg till mig: [email protected]
Esmaralda

52 Rullande tant:

skriven

Hej goa du!

Här görs hårdrockstecknet mentalt ibland (då pappa älskade hårdrock när han var i livet) inbillar mig att det når fram :)

Passar på med en fråga idag, ser du något litet kring mig i närmaste tid?

Kram & klirr 🍻
..jojomen, här blir det ett glas rosé på balkongen ikväll!

Svar: Vist går tecknet fram och pappa skrattar gott :) Jag ser att det lär vara en trevlig händelse på väg. Så härligt med rosé på balkongen.. nu är det sommar :) Kram :)
Esmaralda

53 ML:

skriven

Skönt att det gick bra men jobbigt att det ska ta så länge att få svar! Är det i HBG som du röntgas?

Storhealingen 30/12 när du satt på stranden så fick jag budskapet från andra sidan "Du behöver inte oroa dig. Vi skyddar dig och allt kommer att ordna sig". Kanske det fortfarande gäller :)

Ledig idag och inget varmvatten på hela Lidingö. Någont som gått sönder under ett arbete. Skulle ha varit åtgärdat kl 15.00 men fortfarande inget.

Under din healing i söndags så skickade du tillbaka healing till några. Undra om jag var en av dem för mår ju alltid pyrt i början men hoppas att det vänder till det bättre igen :)

Puss till MG o kram till dig!

Svar: Du har stort beskydd och det kommer du alltid att ha ! Du kan mycket väl ha fått dig en släng av healingen denna gång.. kram :)
Esmaralda

54 G.H:

skriven

Hej Esmaralda, jag undrar om det spökar i min sons sovrum ;)?

Hörde en speldosa börja spela där av sig självt 🙈 …. Sen visade det sig att speldosan låg i ett helt annat rum på en helt annan våning!

Hallucinerade jag, eller vad hände?

Svar: Nej, jag tror inte det spökar och även om det verkar konstigt så tror jag det finns en naturlig förklaring, kram :)
Esmaralda

55 Mercan :

skriven

Tack så mycket söta Esmaralda för allt som du gör för oss 😊 jag önskar dig och dina nära och kära hälsa och glädje 🙂 ♥️ 🤗 😘 ❤️

56 A:

skriven

Jag brukar lyssna på musik och speciellt när jag kör bil så kan jag känna min mamma också sjunga med sittandes i bilen. Har hänt att jag ibland tänkt på en viss låt som min mamma gillade, och då har den kommit på radion. Hon gillade Bruce Springsteen bland annat. 🙂

Jag pratar med mina på andra sidan väldigt ofta. Ibland mest bara massa babbel 😁 ibland har jag bett om hjälp, och då har jag fått det.

Kram!

Svar: Ja, din mamma sjunger verkligen ofta med dig i bilen och tycker det är jätteroligt:) Kram
Esmaralda

57 Vitlilja :

skriven

Ser du om samtalet jag fått gäller nåt allvarligt? Nåt jag tappat?

58 <3:

skriven

Hej Es, pratar T fortfarande illa om mig när han ser att jag är ute med någon dejt ? Han har gjort det tidigare. Han verkar verkligen ogilla mig. Han känner inte mig.
Kram

Svar: Jag tror inte han prata om dig ofta...får inte till mig någonting direkt, kram :)
Esmaralda

59 ML:

skriven

Låter ju fantastiskt! Och tack för healingen :)

Vet inte hur du känner Es men jag tycker att det är lite "kämpigt" att komma tillbaka till det normala livet som man hade förut. Först sjukskriven efter misshandeln och sen Coronan. Det som tidigare var normalt att göra känns numera konstigt. Du förstår säkert hur jag menar :) Man har umgåtts med de närmsta i 1 år och helt plötsligt träffar man tusentals tusentals människor om dagen. Mitt system hänger inte riktigt med men det blir förhoppningsvis bättre ju mer man vänjer sig vid det normala igen. Tänk så det kan bli :) Kram

60 Shenzi :

skriven

Du svarade aldrig på min fråga, men du kanske inte kan se något om den??? Varningar? Något annat som jag ska ta till mig? Kram Shenzi 🌹

61 Dahlia:

skriven

Borde inte instruktionerna som du skriver här även fungera för att prata med din guide/ängel också?

Skulle J bli glad om jag hörde av mig, eller är det bäst att låta bli?

Svar: Jodå, du kan använda detsamma när du vill ha kontakt med din ängel ! Kram :)
Esmaralda

62 Fjäril:

skriven

Vad kan jag göra för att öka mina chanser att träffa nån som passar mig?
Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: