En vanlig dag....

 Sommaren är här….i alla fall för ögonblicket !

I går tillbringade jag ett par timmar på stranden tillsammans med min  Storytel och LYSSNADE på en bok för första gången

Lite awkward var det, det får jag erkänna men  jag vande mig snabbt.   Så snabbt att jag glömde tiden och brände mej rejält.. vilket är snabbt gjort om man är rödhårig som jag med den ljusa hy som ingår i konceptet.

 
 

Sedan grejade jag  en stor bytta smet till American pancakes som fick stå och dra ett tag innan jag med svett och möda stekte dem allesammans.

När kvällen kom hade jag sällskap av sonen med en av sina kompisar… dvs en brandman och en polis !

  Vi grillade kafta och hade några härliga timmar ! 

Pancakes  till dessert plus en binge hem till sonens frys… och på hemväg  tittade han inom till mamma med en fryspåse full åt henne.

Och på tal om mamma så har jag beställt en överraskning åt henne… en klassisk planka med alla tillbehör som ska levereras av Foodora kl 19 i dag !

 Det har ju hela tiden varit trassel med deras leveranser… och inte bara till mamma utan sonen säger detsamma.. han beställer  sushi då och då… och det slutar alltid med att man får gå till porten själv och hämta.

Hur som helst så har mamma fått nackspärr riktigt rejält och får ta det lite lugnt så hon är fit for fight till tisdagens studentfirande!

Att grilla kafta kan jag rekommendera –  perfekt när man blivit trött på alla Flintastekar och korvar !!

Så här gör jag den:

 

 // Man måste ju inte använda spett//

1 kg köttfärs efter smak… ibland har jag lamm och ibland vanlig blandfärs

1 stor finhackad lök

En stor kruka finhackad persilja

5 pressade vitlöksklyftor

1 tsk gurkmeja

Salt och svartpeppar efter smak

1 1/2  tsk kaftakrydda som köps färdig och hittar du ingen sådan.. då kryddar du bara lite extra med det övriga.

Blanda noga och gör små "korvar"

Stick i ett grillspett... eller inte

Penslas med olja, och på grillen !

Hur gott som helst och är perfekt bjudmat på grillen !

 

I dag ska jag baka 100 syltkakor – till studenten på tisdag !

Och så tittar några vänner in på en eftermiddagsöl !

 

 
MG och hans älskade får..  han envisas med att det är hans tvilling och bär det med sig överallt.....  de tar igen sig i hallen efter allt solande i trädgården.
MG hälsar och skickar massa pussar !

 

 

 

Kram & kärlek 💖

1 <3:

skriven

Så mycket god mat.
Tack för recept kära Esmeralda.
Du såg inte B som den man jag kommer leva med. Men att vi förodligen kommer träffas.
Kommer han att bli intresserad av mig ?
Vet han vem jag är ?
Kram

2 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Ser du hur stor chansen är att jag får detta jobb? Och om det skulle bli bra?
Tack!

3 Susan :

skriven

Ja äntligen anlände sommaren, vilken magisk kväll det var igår🌞
Den får man leva på ett tag, o hoppas vi får fler sådana 🤗
Vårkänslorna vakna aldrig till liv, men nu spritter det i kroppen o jag känner mig mer redo än någonsin för ett romantiskt äventyr 🥰 Kan det vara min tur nu🍀🤔🥰

Kramiz

Svar: Sommarmornar och sommarkvällar, då är livet gott :) Kram :)
Esmaralda

4 Skorpan:

skriven

Viken skön dag du hade Es igår örutom den aggressiva solen då. 100 syltkakor, himla tur det är du som ska baka dom, inte jag ;). En till mysig dag verkar det bli hos er :). Puss på sig Mannabonne o fåret med.

Underbar början på sommaren med nästan högsommarvärme. Idag är det skolavslutning här o studenterna får sina mössor, jag har som tur inte behövt ställa till med fest i år ;). Bara vanliga vårfester för mina barn.

Igår efter jobbet var jag o hälsade på en kompis o det blev flera timmar av snack o snacks. Vilken energikick det var, inte det allra bästa att komma hem sent o sedan försöka varva ner o komma till ro i egen säng ;).

Men vad hände under de få timmar jag sov Es? Jag öppnade badrumsfönstret på vid gavel, på andra våningen, o satte en sprayflaska i fönstret för att hålla ev fåglar borta, o på så vis få in sval luft under natten. Då jag steg upp fyra timmar senare, jäkla usel natt igen, var fönstret stängt o flaskan stod på sin plats på spegelskåpet, vad hände?? Jag kan inte tro att nån skulle ha klätttrat in o stängt fönstret heller, spökar det hos mig också?

Karln behagade ringa mig tillbaka igår kväll o det undrar jag om det var för att han verkligen ville det eller för att han kände att han var tvungen till det? Nåväl, glad blev jag o det gav ju också en energikick. Försök nu sova sa han åt mig o vad hände, det gick precis tvärtom, suck. Kanske följande natt är bättre...

Ännu har jag inte kunnat bestämma mig för vad jag ska göra, annat än att sitta hemma, ut o på måste jag ta mig ;).

Ha en bra dag!
Kram Skorpan


Svar: Ja, vad hände ?! De kan jag inte se men märkligt är det ! kram :)
Esmaralda

5 Lilla m:

skriven

Hej Es! Mitt möte med T från Norge skjuts bara fram jämt på grund av coronarestriktionerna. Månad efter månad... dröjer det tills vår träff blir av? Kan den ske i juli? Juni ser mörkt ut.

Svar: Satsa på augusti/september istället kanske.. kram :)
Esmaralda

6 Kristin:

skriven

Det er varmt å steke pannekaker og bake i varmen, men du verden så godt hjemmebakt smaker.
Heldig både din mor og sønn som fikk dette.

Ja, det er skummelt i sola nå, så man bør smøre seg godt og helst ikke glemme tiden. Har man en god lydbok, kan mye skje. Håper du ikke ble veldig brent. Husker godt da jeg var barn og ble solbrent. Da hudens ytre lag etter hvert begynte å "løsne", klødde det som et lite helvete.
Får håpe det ikke blir så ille for deg.

MG er så fin. Morsom hund.
Nå skal jeg ut om en kort stund med hundene, før det blir for varmt. Når det er så varmt, kjører jeg opp til skogen, slik at de ikke skal bli for varme. Det er en kort vei, men allikevel.

Pudlene og jeg takker for alle pussene, og ønsker MG og hans får en herlig dag. Pudlene sender mange pusser tilbake.
Jeg ønsker den en fin dag, kjære Esmaralda. Kram!!!

Svar: Ja, det gäller att ta ut hundarna om morgon och ikväll... här blir det efter kl 18 för då har hundarna också tillgång till stranden och bad :) Kram :)
Esmaralda

7 Helena Ir:

skriven

Väldigt trevlig vanlig dag hade du :) . En gång i ungdomen blev jag spådd att möta en man i uniform, han har ännu inte kommit :) Men jag förstår att det lockar många kvinnor..

Jag har ju min manliga kompis, ingen uniform där heller :) men riktigt trevligt har vi, på kompisnivå!
Fler män som kompisar skulle jag kunna tänka mig, nästan så jag funkar bäst där..

Tänkt lite de senaste dagarna på de steg jag tagit för att komma dit där jag är idag.. mitt sätt, ett steg i taget.. det har gett resultat i mig. Hittat mitt sätt att gå ner de där sista 5 kilona också, nackdelen är väl att kläderna blivit för stora :)

Låter som en mysig dag idag också för dig.. det är du värd!

Kram

Svar: Någon i uniform tror jag inte det blir, men bra ändå :) Ja, en annan hade tacksamt tagit emot för stora kläder :) kram :)
Esmaralda

8 Mikael:

skriven

På radion hälsade de igår från ett soligt Vejby strand :)

När ingen hittar något fel på Es så låter det som hon fått en släng av POTS, när farm kommer in på slutet och pratar om att 99 olika doktorer inte kunde hitta något fel på, men till slut så, det var mig en envis en till att någon skulle hitta fel på henne, ungefär lite som jag som byter kärlek, för att någon till slut ska hitta NÅGOT rätt på en :)


https://youtu.be/Vs-SHWLmew8

En fick inte lära sig i skolan att man ska hålla rätt på C2 och annat, lär behövas med stirrandes i datorer och mobiler, inte måttligt vad C2 kan ge för upplevelser, det klassiska att trycka upp telefonluren mot örat med axeln för att ha bägge händerna på tangentbordet kan inte ha varit något bra alls haha


https://youtu.be/RsNWmpxapyk



Kram
Mikael

Svar: Japp, Vejbystrand är soligt och härligt :) Kram :)
Esmaralda

9 bubba:

skriven

dum fråga kanske men kan du känna om jag haft corona?

10 Ghostwriter :

skriven

Vilken härlig start. Mysigt inlägg! Och så snällt av dig att bjuda mamma.

Mina kärleksdrömmar, vad är det för tecken dom vill visa egentligen? Nu har jag nog drömt varje natt om samma saker (olika personer) i 2v streck.....





Ha det så gott!!
Kram

Svar: Jag tror drömmarna ingår i att göra dig redo för rätt soulmate... kram :)
Esmaralda

11 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Välkommen i klubben ...boklyssnarklubben ! Som gammal "biblotektant" älskar jag ju böcker men hade svårt att ligga i sängen o läsa Trode aldrig jag skulle lyssna på böcker men nu lånar jag bara lyssnarböcker och älskar det !
Man får sina favoritinläsare ;-)

Tack för recept passar bra till sommarens grillkvällar .

Här gick favoritleksaken sönder igår en pipleksak inköpt på Jula ngn sorts fågel i tyg den andra i ordningen de håller förvånadsvärt länge ändå som de behandlas av hundarna i dragkamper och egenlek med kast och tuggande
Ha en fantastisk bakdag och håll dig nu undan solen !

Här blir det matt tvätt ute

Kram Anki med flock

Svar: Vilken trauma !! Här är favoriten just en rosa pipleksak från New York.. en stor grej som piper högt och rejält... bra dag för matt tvätt !!! Kram till dej o flocken :)
Esmaralda

12 Jossan :

skriven

Åh härligt att vakna upp med min käraste!
Han fixar frukost till oss och jag får slappa. Igår lagade vi mat tillsammans. Mysigt.

Idag ska han plugga och jag tänkte ta mig till min syster för att sola och bada. Jag måste dock in och köpa solkräm. Vill inte bränna mig.

Vill verkligen bo med honom. Kommer han följa med på midsommar? Eller till mamma och pappa snart?

Kram

Svar: Ser ut som om han kommer följa med snart men ser inte exakt hur det blir till midsommar, kram :)
Esmaralda

13 <3:

skriven

Borde jag göra ngt för mamma idag fast jag inte har ngt med årsdagen att göra.
Hon var ledsen igår och saknar pappa.
Plockat liljekonvaljer till graven. Mina favorit blommor.
Kram

Svar: Hon saknar din pappa men det finns ingenting konkret du kan göra... liljekomvaljer är så fina ! Kram :)
Esmaralda

14 A:

skriven

Ja man får njuta och passa på, för helt plötsligt kan värmen försvinna- vanlig svensk sommar med andra ord 🙂 sanden på stranden ser så härlig ut, så här vi inte här där jag bor, den är mer brun och stenig.

Härlig dag du haft och ska ha med bakning! Vi ska till Bibblan och låna böcker som dottern kan läsa över sommaren. Blir nog en fika också.

Trevlig lördag!

Kram!

Svar: Låter som en mysig dag för dit och dottern :) Kram :)
Esmaralda

15 Mercan :

skriven

Esmaralda jag missade två siffror på euro jackpott för att vinna 300 tusen kr, ena siffran var 26, jag drömde den siffran för några veckor sedan ☹️ ser du något Esmaralda den närmaste tiden något på euro jackpott med den siffran 😞

16 Helena Ir:

skriven

Tack, det har tagit sin tid för mig att hitta det som passar mig med min kost och lite pannben..

Kram

17 Solen ☀️:

skriven

Härlig morgon med frukost ute i solen! ☀️ Verkar bli en magisk sommardag.
Jag är bara trött på mitt inre mörka. Är trött och ledsen över att känna att jag än en gång måste börja om från början. Vill ju bo här, men hur ska jag hitta nya egna vänner, hitta ett nytt jobb med lite mer socialt liv…
Hade jag inte flyttat hade det här senaste året säkert varit väldigt ensamt ändå, men jag saknar några egna kompisar att hitta på saker ihop med. Inte bara parträffar med mannens vänner.
Hur gör man för att träffa nya vänner när man inte är tonåring längre och har ett jobb där man sitter hemma ensam alla dagar? Svårt med nya hobbys just nu med. Kanske det kommer nya kurser i höst om Coronan minskar.

Ja det var dagens gnäll…känner att jag blir lite deppig av allt väntande på operation, nytt jobb och på att inte ha någon som hör av sig och vill ses. Mannen och hans vänner kan ju inte fylla upp hela ens sociala behov… lite eget vore kul.

I dag får det bli trädgårdsfix här. Hoppas du får en mysig dag i solen! Kram ☀️

18 AnnaK:

skriven

Fullt upp som vanligt 😊

Ska försöka ta mig till stranden idag och sola lite. Hoppas dottern vill följa! Känner mig så väldans ensam nuförtiden. Barnen stora, föräldrarna flyttat, svärmor på andra sidan, dåligt förhållande... Har ingen nära annat än barnen och dom måste ju få leva sina liv.

Nå, sånt är livet...

Kram 🤗

Svar: Ja, ibland blir det segt... gör det bästa av det... ta vara på vännerna och var öppen för nya vänskapskontakter, kram :)
Esmaralda

19 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Trodde att du kunde ha sett något, mycket märkligt är det jo o jag går inte i sömnen, det vet jag ;).

Har mitt "tjat" om medd nu gått hem hos karln då han redan skickat tre medd denna morgon Es? Kanske det finns lite mera intresse då?
Kram Skorpan

20 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du något Esmaralda från euro jackpott den närmaste tiden 😞

21 Lydia💕:

skriven

Oh vilken mysig dag på stranden och vilken god mat du fixar
Nu är jag redo för semester och träffa min prins hoppas han inte är långt borta tycker jag har valt bort dom som inte var bra 👍
Lydia💕

22 MH:

skriven

Hej!
Härligt med en dag på stranden.
Där jag bor har vi kilometer långa sand
stränder,så bara att packa strand väska idag.

Finns det några trevligheter på ingång?

Kram

23 Dunegull:

skriven

Pussa MG från mig och min 🐕.Vi är på stranden nu. Vi älskar stranden lika mycket bägge två. Finns inget bättre än att se din hund så otroligt lycklig som hon blir här nere. Får du in ngt hon vill säga till mig annars?

Kram

24 Vitlilja :

skriven

Varför upplever jag honom så intensiv? Är det jag som inte är van eller handlar det om honom?

25 Mercan :

skriven

Kanske blir någonting idag från svenska lotto 1,2 Esmaralda 🤔 ser du något Esmaralda 😞

26 Fitnesskillen:

skriven

Godmorgon ez

Ser så fantastiskt härligt ut 😍 ni har verkligen haft det mysigt 😍

Angående om tjejen som är nyfiken på mig, jag undrar kommer hon och jag att se varandra igen och finns där en möjlighet att det kan byggas till något? 🥰

Stor kram och hoppas att ni får en fantastisk och mysig dag 😍

27 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Det är en sak jag undrar, redan från första start när jag mötte kuratorn har hon tjatat om min övervikt och flera andra stör sig tydligen på hur ja ser ut. Själv stör ja mig inte så mycket utan har vant mig efter att jag har ätit antidepressiva. Jag säger inte att kroppen inte skulle må bra av att jag går ner i vikt för det skulle den, men varför påpeka ständigt om övervikten? Jag trodde inte man behövde se ut som en pinne för att duga för folk. 🤔 Vad jag har lärt mig så ska man acceptera och respektera alla som dom är. Alla kroppar är vackra! Kommer folk någonsin acceptera mig trots min övervikt eller måste man banta för det? Kram Zoey 💕

Svar: Ger du ut att du trivs och accepterar dig själv så slutar man ge dig pikar... var tydlig med att du har insikt... och visst är det så att alla kroppar är fina !! Kram :)
Esmaralda

28 ML:

skriven

Vilken underbar dag och där är ju min rosa Muminkasse!! Åh vad glad jag blir att du använder den :) Brandman och polis på middag. Jo man tackar men nu var det ju inte så i ditt fall men härligt att få träffa sonen :) Stackars mamma! Nackspärr gör förjävla ont och hon får krya på sig så att hon kan fira ordentligt på tisdag. Duktig du är Es som bakar. Och i denna värme! Fy fan! 25 grader är FÖR varmt! Jag är ledig och måste handla och tvätta och kolla hockeyn. Hoppas Finland går till morgondagens final!

Annars är jag fortfarande tagen efter gårdagens möte :) Minns inte vad han hette. Inte heller när han var född och knappt sprutan haha. Han var dock mörkhårig med vit t shirt och svarta snickarbyxor så kom nog från jobbet. Vi sa ju knappt något utan bara stirrade på varann och undrar varför han stod kvar så länge nära mig🤔 Jag tänkte tänk om han kommer tillbaka och typ ger sitt nummer. Då hade det varit som en film haha men det gjorde han inte. Magiska 2 minuter i alla fall och kanske han tänkte på mig lite efteråt för tror knappast att han tänker på mig ännu idag :)

Ha en go dag Es och pussa den där fyrbenta gullegrisen ifrån mig. Stor kram till dig!

Svar: Ja, Muminkassen är en prefekt strandkasse :) Jag tror faktiskt att han ångrar att han inte sade någonting mer.. han kom sig inte riktigt för... kram :)
Esmaralda

29 <3:

skriven

Så mycket god mat.
Tack för recept kära Esmeralda.
Du såg inte B som den man jag kommer leva med. Men att vi förodligen kommer träffas.
Kommer han att bli intresserad av mig ?
Vet han vem jag är ?
Kram

Svar: Jag tror inte han finns i dina tankar men hur pass han vet dem du är, det är jag osäker på, kram :)
Esmaralda

30 SOL:

skriven

For en fin vanlig dag og takk for oppskriften. En ettermiddagsøl syns jeg høres ut hyggelig, det skal jeg introdusere.

Jeg fikk jobben og sa ja. Det kjennes helt okei, som om jeg får puste. Jeg er glad for 5 mnd. med forandring og mens jeg er der skal jeg fortsette å søke videre.
Ønsker deg en fin dag

Svar: Grattis till jobbet :) Kram :)
Esmaralda

31 Bbv:

skriven

Hej

Blev A sur igentligen sur för jag inte ville på gå ”dejt” med han? :) kram

Svar: En aning, kram :)
Esmaralda

32 blaebaer:

skriven

Så himla skönt och trevligt =)

..Jag fortsätter hitta spindlar, små yttpytteesmå, och igår så poff så fanns det tom en mitt på boksidan jag läste! Så himla oväntat och jag vet inte om det är slump elelr har något syfte..? men fint är det! :D ..de är så himla rara, kan inte bli rädd så passar på att ta en liten prat/kikstund, för att sen ge dom handen, vilken de snällt hoppar upp på medans, som om de hör mig, innan jag bär iväg dom till bättre marker :)

Ha en fin lördag, njut och må väl! =)

Svar: Det här leder någonstans så fortsätt ta väl hand om dem.. kram :)
Esmaralda

33 Mercan :

skriven

Esmaralda jag har spelat svenska lotto 1,2 med joker idag med siffran 26 🙂 blir det något Esmaralda 🙂

34 Anna E:

skriven

Har hyresvärden pratat med grannen om inatt?

35 Maleficent:

skriven

Vilken härlig dag!

Kvinnan som du sett mig möta, har hon namnet på L? får en känsla som sammankopplar namnet och kvinnan.

36 Anna E:

skriven

Satte in annons, får vi napp om nytt bra boende snart?

37 Mercan :

skriven

Esmaralda MG är så söt Esmaralda 😊 det måste vara roligt med MG hemma hos er 😇😄♥️😄

Svar: Tack, ja han är himla söt och snäll men väldigt envis :) Kram
Esmaralda

38 Browallia:

skriven

Vilken härlig dag för att vara en vanlig dag! :)
Jag hoppas den stora vändningen i mitt liv kommer snart jag är så less på min nuvarande livssituation och att inte vården ger mig den hjälp jag skulle behöva för att ta mig ur den. Om jag går inför att ta hjälp av universum och attraktionslagen skulle det bidra till att saker och ting förändras?

Nu är sommarplågan tillbaka, du som har rest över hela klotet, finns det någonstans i världen där det är ständig höst? Med träd och buskar som sprakar i vackra färger och luften klar och krispig. Två veckor kvar till sommarsolståndet... Längtar redan till september!

Kramar till dig och MG

Svar: Ja, attraktionslagen kan påverka mer än man tror så jag tycker absolut att du ska göra ett försök... ge dig inte i första taget ! På Island har de ju inga gräsligt varma somrar.... kram :)
Esmaralda

39 Deep:

skriven

Hej Es

När blir det min tur?
Kram

40 Tiss :

skriven

Vad ska jag göra med katten min. Jag blev ju så glad när det verkade fungera med ögondropparna, fram till det att han fick kortisonet och dom baktrielldödande dropparna imorse. Jag inbillar mig (?) att det är därför p.g.a. det. Det som är mest irriterande är att han inte hade problem med irriterande ögon (i alla fall inte i ena ögat) innan han fick den behandlande skiten. Måtte det bli bra efteråt. Han är ju jmitt allt.

Svar: På något sätt blir det bra... jag ser ju honom pigg framöver... kram :)
Esmaralda

41 Tiss :

skriven

Förlåt för att jag skrev, känner bara sån oro.

Svar: Du är alltid välkommen att skriva men kan ju inte lova svar varje gång :)
Esmaralda

42 Hoppet:

skriven

Hej Es

När ser du mig lycklig med livet?
Kram

Svar: Det kommer, påverka själv i rätt riktigt så mycket du kan.. kram :)
Esmaralda

43 Skorpan:

skriven

Jösses så jag längtar efter karln, tänker han månne på mig alls Es?
Kram från värmen -Skorpan

44 Mercan :

skriven

Esmaralda blir det ingenting från svenska lotto 1,2 med joker ☹️när blir det något från euro jackpott 😕jag missade två siffror för 300 tusen, Vann 200 kr 😞du sa att det dröjer ett bra tag,☹️du såg något större som möjlighet från euro jackpott Esmaralda 😣 Ser du Esmaralda under vilket år 😔😥😥😥

45 ML:

skriven

Där ser man! Då var han intresserad då och om han ångrar det så borde det ju finnas i hans tankar än. Eller förstod jag fel? Surt sa räven att vi inte ses igen :)

Det roliga är att Zanmi fick salt på torsdagskvällen och det känns som att hon fick en jäkla fart efter det :) Jag pratade med henne när jag åkte till jobbet i fredags att det hade varit kul om något speciellt hände och så gjorde de det :) Det känns som att Zanmi vill att jag ska få uppleva kärlek. Har jag uppfattat henne rätt?:) KRAM!

PS: Glad att Muminkassen kommer till användning. Kanske även på Kreta :)

Svar: Absolut att Zanmi vill att du ska hitta kärleken... och det jobbar hon för..... perfekt bag att ha med till Kreta !! Kram :)
Esmaralda

46 en_mormor:):

skriven

Du är fantastisk!! Begriper inte hur du orkar?! Själv sitter jag vid datorn nu inne o tycker synd om mig själv :( Förbaskat ont i ryggen o sola kan jag inte eftersom jag har Rosacea o finnarna o falurödfärgen poppar upp iett bara jag vistas ute o det även i skuggan o för nån minut...

Och granntjejerna poppar ut i bikini, slimmade o fina o här sitter en annan blek gammal fetgris o trynar...Hur i h-e kan man bli så ful på bara några månader ??

Bara önskar o hoppas att min gubbe fortfarande tycker om mig ?!

Samtidigt stortrivs jag i vårt nya hus o uterummet är på väg att bli färdigt o växthuset är på ingång. Blommorna trivs o jaa...

Önskar er alla en helt underbar dag i alla bemärkelser :D...hahaha..

KRAAAAM <3


Svar: Men herregud nej, du är en fin tjej och gubben vill inte ha någon annan ! Kram :)
Esmaralda

47 Purple flower:

skriven

Go kväll Es!
Ser du om det dröjer länge innan jag är lycklig igen eller är jag snart där? Kramis

Svar: Det bör inte dröja så länge, kram :)
Esmaralda

48 Boudica:

skriven

Lycka till med bakandet!
Här hemma rensas det i huset. Så mycket saker som jag inte vet vad jag ska göra av med.

Blev sugen på att testa ditt recept, men då får det bli "ugnsgrillade"! Får bli efter träningen som jag tänkt ta upp, igen XD

Så glad jag blev när jag läste blaebaer's kommentar, så jag är inte den ända som pratar och är vänlig med småspindlarna :D

Es, åter igen så vaknade jag av en dröm där jag är helt lost, samt jagad. Men denna gång hade jag några val, men minns inte vad det handlade om. Vaknade med lite irriterad tanke "inte en sån dröm igen, vad är frågan om!?"

Hade även en dröm ett antal nätter sedan där jag var lost efter en översvämning som gjort stället okännbart.

De här sortens drömmar är något jag är bekant med, men nu är det väldigt ofta, jag tror ju att dessa drömmar har något budskap, men kommer inte riktigt på vad, har ju mina aningar, men kommer inte på något riktigt konkret.

Får du till dig något?

KRAM!

49 Fitnesskillen:

skriven

Godkväll ez

Ser så fantastiskt härligt ut 😍 ni har verkligen haft det mysigt 😍

Angående om tjejen som är nyfiken på mig, jag undrar kommer hon och jag att se varandra igen och finns där en möjlighet att det kan byggas till något? 🥰

Stor kram och hoppas att ni får en fantastisk och mysig dag 😍

Svar: Jag tror ni ses igen... och det finns en möjlighet... kanske inte så stor men ändå... du kommer snabbt märka hur landet ligger..kram :)
Esmaralda

50 Månskenet:

skriven

Hej!
Men alltså, du är för otroligt fantastisk, Esmaralda! En helt "vanlug dag" och du gör som vanligt 1000 saker efter en vecka med allehanda spänningsmoment. Dessutom delar du med dej av recept! Och hinner läsa=höra en bok! Wow! Tack för att du finns och inspirerar oss och hjälper oss andra 🥰
För mej har det heller inte känts "riktigt" att lyssna på en bok men nu i vintras medan jag var långledig så lyssnade jag via våran dagstidning som i coronatider har erbjudit några böcker. Kul! Gav mersmak!
Imorron blir det att förhandsrösta, vi har kommunval här. Här har vi äntligen sommarvärme, otroligt, man har redan glömt hur mycke man har frusit i maj!
Ha det gott!

Svar: Ja eller hur ! Ibland blir det bra om man går lite utanför sin comfortzon och lyssnar istället för att läsa :) Kram :)
Esmaralda

51 ML:

skriven

Ja ta med kassen till Kreta :)

YES! Finland i final i morgon mot Canada. Pheew :)

Bästa Zanmi! Hon älskar verkligen mig :) Har han ägnat någon tanke åt mig eller försvann allt när han lämmade mitt bås? Kul att veta! Blir svårt att toppa det arbetspasset framöver :)

Ha en fin afton! Kram

52 Mercan :

skriven

Esmaralda du såg något större som möjlighet från euro jackpott, du sa att det dröjer ett bra tag framöver Esmaralda 😓 tar det många år Esmaralda 😓😓😓♥️♥️♥️

Svar: Ja, du får räkna med att det kan ta flera år... och då tror jag inte det handlar om en riktigt stor vinst även om chansen kommer finnas till en rejäl summa... kram :)
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: