Hemliga sällskap....

Det finns en hel del mer eller mindre hemliga ordnar och sällskap.

Sveriges äldsta orden är Frimurarna, som i Sverige grundades på 1700 talet. Den kan också vara en av de mer hemliga.

 

Odd Fellow Orden är Sveriges största ordenssällskap med runt 36 000 medlemmar. Det är dessutom ett ovanligt ordenssällskap eftersom kvinnor är välkomna

Annars är ordenssällskap  mest till för män och kanske kan det vara så att män har mer behov av att vara  hemliga och i detta känna sig lite speciella ?

En slags motsvarighet till Frimurarna  för kvinnor är Mariaordern som är lika hemlig som Frimurarna.

Jag hade en faster vars man var med i en orden, bara för män,  och det var alltid  speciellt, tyckte han själv. När han skulle dit  så blåste han upp sig lite och kände sig verkligen utvald.

Faster hade sitt eget sällskap som var en syjunta och 7-8 damer som träffades regelbundet men som sällan plockade fram sina handarbeten ur påsarna.  De åt smörgåsar och kakor och drack sherry och  skvallrade vilt om  alla i byn

PÅ sätt och vis var ju detta ett sällskap bara för kvinnor och hade någon man halkat in på dessa möten hade han lagt sordin på stämningen genom sin blotta närvaro.

 

Jag hade en släkting som var med i Tempelriddarorden  och det hela hade ju inte alls med riddare att göra som jag trodde i min barndom.  Jag  hade svårt att föreställa mig farbror Gösta, liten och trind,  som riddare.. på en stilig och frustande häst !

Pappa var ett tag med i Godtemplarorden  fast det var ju ingenting hemligt som man sysslade med där.

Själv håller jag mig ifrån alla ordnar och sällskap – jag är helt enkelt ingen  föreningsmänniska oavsett vilket förening det gäller.

Jag fick inbjudan till Rosenkransorden en gång – men tackade nej

Jag menar, jag gitter inte ens gå på friskis och svettis eller nåt annat som sker i grupp !!

Jag är dock med i en liten och exklusiv grupp som knappt ingen vet existerar så det är nog det mest hemliga av det hemliga.. nu när jag tänker efter. 

 

 

 

 

Vi är ett hundratal i olika länder och håller kontakt via mail – och förr var det via brev eller telefonsamtal och kravet för att vara med är att man har bevisat  andliga förmågor.

Det var Madame i  Paris som initierade mig i gruppen för trettio år sedan.

Vi träffas inte alla tillsammans, det sker inga gruppaktiviteter men vi finns där för varann ändå, när och om det behövs !

Hur ser det ut för er andra ?

Kram & kärlek 💖

1 T:

skriven

Hej es! Är nog lite som du .., ingen föreningsmänniska. Räcker med att fösas ihop med folk på jobbet som man ej valt. Idag är det en lite tung dag då min pappa är svårt sjuk och jag känner mig väldigt ledsen. Ser du om min farmor finns runt oss ju eller någon annan skyddsängel? Tack!!!🙏

Svar: Visst är farmor med och det är din ängel också. Skickar dig en stor styrkekram och en healingdust !!
Esmaralda

2 <3:

skriven

Godmorgon Es, en del klubbar ordenssällskap är lite speciella och känns otäcka.
Blivit inbjuden till en del.
Ser du ngt specifik positivt som kommer hända mig ?
Kram

3 Shenzi :

skriven

God morgon Es!
Jag har inte varit med i några hemliga sällskap. Vattengympa, folkdans å något som kyrkan ordnade för barn när ja var liten som hette Draget var ja dock med i om man nu kan räkna upp dom.

När ja var liten å vi var långliggare på en camping blev vi ju vänner med många där å på skämt å sidor bestämde min pappa å dom andra männen att dom skulle skapa en egen förening som dom döpte till FFFM, dvs "Föreningen för förtryckta män", då dom blev bossade av fruarna å ingen av fruarna tog hänsyn till männen. Men som sagt de var bara på skämt. De träffades å drack öl å beklagade sig för varandra. 😂🙈

Två frågor:
1. Kan du se om de sker något positivt i år borttsett praktik?
2. Kommer killen jag tänker på vara ihop med sin tjej länge till eller kommer han sabba de med otrohet igen snart? Kan du se något om dom?
Kram Shenzi 🌹

4 Shenzi :

skriven

God morgon Es!
Jag har inte varit med i några hemliga sällskap. Vattengympa, folkdans å något som kyrkan ordnade för barn när ja var liten som hette Draget var ja dock med i om man nu kan räkna upp dom.

När ja var liten å vi var långliggare på en camping blev vi ju vänner med många där å på skämt å sidor bestämde min pappa å dom andra männen att dom skulle skapa en egen förening som dom döpte till FFFM, dvs "Föreningen för förtryckta män", då dom blev bossade av fruarna å ingen av fruarna tog hänsyn till männen. Men som sagt de var bara på skämt. De träffades å drack öl å beklagade sig för varandra. 😂🙈

Två frågor:
1. Kan du se om de sker något positivt i år borttsett praktik?
2. Kommer killen jag tänker på vara ihop med sin tjej länge till eller kommer han sabba de med otrohet igen snart? Kan du se något om dom?
Kram Shenzi 🌹

5 C:

skriven

Godmorgon ❇️☕
Ingen orden, eller hemlig grupp, med min närvaro. Jag känner mig "alieniserad", har jag ingen nytta av det så är det lika med syjunta för mig. Vilket jag garanterat hade hivat fram nål, tråd, garn utan att förstå varför man kallar det syjunta.
*
Lördagens middag var makalös! Det blev en fråga om att göra tunnbrödrulle eller färskörvarna du skrev om. Det blev färskörvar med ris och hemmagjord tzatziki 😁 Och gott var det! Penslade 2 ggr innan grillningen då nötfärs kan bli torr för min smak. Riktigt bra!
Så denna familj är iaf något jag skulle kalla för en orden 😊, något man känner igen sig i, kan utbyta idéer etc.
Kram till er

6 Lotta S:

skriven

Har alltid känt att sådana sammanhang inte är för mig, samtidigt som jag också känt mig utanför då det är det sätt som viktiga kontakter skapas också för yrkeslivet.
Es, får du något till dig om tanken på att utveckla koncept för sommarskola?

7 Skrållann:

skriven

Hej!
Jag tycker det är lite spännande med sådana där sällskap och samtidigt tycker jag det är helskumt och kommer nog inte ansluta mig till något sådant någonsin.
En ny vecka väntar och jag tror det är åttonde veckan jag går in i på mitt nya jobb. Det är med skräckblandad förtjusning jag åker dit och nu har jag bestämt mig för att söka nattjänsten på ett äldreboende i kommunen. Tror det är mera min grej att arbeta med äldre och natt ett tag tror jag skulle passa bra just nu.
Har varit i kontakt med chefen på boendet som uppmanar mig att söka. Hur stor är chansen att jag skulle få tjänsten?

Kram❤️

Svar: Ja jag tror absolut att du tänker rätt... chansen att du får tjänsten är runt 70 %, kram :)
Esmaralda

8 Mikael:

skriven

Försvarsministern berättade om Djupa staten i Agenda nyligen, den ena hemliga övervakar den andra hemliga, många styrs av kraften som växer och tränger genom allt


https://youtu.be/CEg5M1Qk_M8

https://youtu.be/pFsYdi22s7M

Kraften menar att kvinnan förtjänar ordentligt med stryk, möjligen för att hon har fått för sig att tanka bilen


https://youtu.be/8tLfhqc-yG8

Själv är jag med i djurens hemliga sällskap :)

Kram
Mikael

Svar: Inget dåligt sällskap att vara med i !! Kram :)
Esmaralda

9 Sus:

skriven

Hej
Så hemligt....
Att tillhöra....
Kommer ingenstans....
Ge mig tips vad ska jag göra?
Love sus

Svar: Prata med någon du känner tillit till... kram :)
Esmaralda

10 Skorpan:

skriven

Nej inga ordnar här heller o inget föreningsliv. Den dag jag avslutar mitt arbetsföra liv skriver jag ut mig ur förbundet o hör ingenstans alls. Varit lite aktiv i några föreningar o det blir ju fort så att ingen vill vara med o sen hänger allt på några få aktiva, nej tack. Lyfter nog på hatten åt dem som orkar engagera sig i än det ena o än det andra! Är väl för mycket av lonely rider ;).

Måndag o jag var allt annat än miss sunshine där jag träffade på mannen ute o sen i källaren. Försökte låta bli att bli alltför elak då jag uttryckte mitt missnöje över radiotystnaden. Hur ska jag kunna hålla mig o inte kväva stackarn, det vill jag ju inte, nåt bra råd åt en lite "olyckligt förälskad" en Es? Jag gillar ju karln himla mycket o vill inte gräva nån grop åt mig själv...

Måndag o ny vecka o nya möjligheter. Får skärpa mig på många plan ;).

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Han reagerar negativt om man går för fort fram.... så försök ha lite is i magen.. men å andra sidan ska man ju vara sig själv och funkar inte det, då kanske man ska gå vidare.... kram :)
Esmaralda

11 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Inga hemliga ordnar här inte ;-).Däremot är jag medlem i ngr föreningar mest för att stötta som tex Svenska rovdjursföreningen och Beridna högvakten.
2 små föreningar som gör skillnad.
Tänk att vår fina vaktparad med pukhäst och allt inte sponsrar av staten eller hovet ! Den är beroende av frivilliga donationer !
Svenska rovjdursföreningen är bla ute och hjälper djurägare att sätta upp rovdjursavvisande stängsel gratis ååh så jag önskade att jag hade kropp att kunna hjälpa till där .

Jag är även med i en kamratförening för fd elever på Berga lantbruksskola men den föreningen verkar ha gått i stå.Har inte hört ngt på årtionde.

Måndag igen ..ny vecka nya möjligheter

Kram Anki med flock


Svar: Inte visste jag att vaktparaden var beroende av privata organisationer ! Rovdjursföreningen gör en stor insats ! Nu vecka, och till tandläkaren i eftermiddag.. jag fasar... kram :)
Esmaralda

12 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag fråga dig att varför T kvinna är så otrevligt mot mig?

Jag mår inte ju bra

Ha det bra

Svar: Det ser jag inte, du får helt enkelt ha ett samtal med henne om vad som är fel, kram :)
Esmaralda

13 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag vill inte förstöra min relation till C kvinna men kan hon hjälpa mig?

Ha det bra

Svar: Det ser tveksamt ut, kram :)
Esmaralda

14 Ghostwriter :

skriven

Jag bodde en gång precis intill/nära frimurarna och kände till någon som var medlem i Odd fellow och de enda jag känner är att det är konstigt (lite läskigt när jag gått förbi haha)men förhoppningsvis gör dom inget dåligt ☺️

Känns de som jag och soulmate kommer studera på samma skola?
Kram


Svar: Nej, något dåligt tror jag inte de gör. Möjligheten finns att ni kommer studera på samma skola men det är ingenting som jag är säker på, kram :)
Esmaralda

15 susanne:

skriven

Hej Esmaralda! jag gillar gruppaktiviteter, helst med jobbet.

Kommer mina barn förlåta honom och acceptera honom igen.

Svar: Det kan ta tid och han måste jobba på att bli värd deras acceptans, kram :)
Esmaralda

16 Misstjejen:

skriven

Hej

Om det hjälpas inte så är det bättre att jag ignorera henne och fokusera på mig själv och min egen sorg processen

Ha det bra

17 Anna:

skriven

Kära Es! Aldrig förstått mig på vad alla ordar syftar till egentligen.
Har en liten fråga. Jag och mannen har börjat ses igen. Jag hoppas vi kan hitta tillbaka till vår relation igen. Det känns hoppfullt. Han har ju mkt problem med sin fd. Vilket gör att han mår dåligt och det påverkar oss. Kommer det lugna sig inom överskåderlig framtid?
Och kommer hans mående bli mer stabilt och gå åt rätt håll?

Stor kram!

18 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Jag ska göra mitt bästa. Om det var min soulmate vore det här knappast något problem, eller?

Lycka till hos tandis idag, du grejar det!
Kram Skorpan

Svar: Exakt, så knasigt hade det inte blivit med din soulmate... kram :)
Esmaralda

19 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Gomorron kära Es!

Hoppas allt bra med dig!

Jag undrar om du kan se vem som bankade på innerdörren till sovrummet o väggen inatt. Riktigt obehagligt!! Sambon hörde det med för en gångs skull men det bekom inte honom nåt! Jag vågade knappt sova! Så fort jag slöt ögonen såg jag mitt älskade barn liggandes på golvet på olika ställen jag var hon hade typ kläder från 1700-talet o höll hårt i sin hund!
Mina ögon var tårfyllda när jag vaknade o hjärtat slog rejält. Jag lyckades aldrig ta med henne hem🥺 Vad var detta för konstigt hade det samband med bankandet/knackandet? Varning eller budskap det här känns inte bra o jag kan inte ta på det! Snälla kan du hjälpa mig🙏❤️☀️

Kramisar o trevlig måndag

Svar: Jag kan inte se klart vad detta har för budskap, tror dock att ett budskap finns.. du får lyssna inåt, kram :)
Esmaralda

20 Dunegull:

skriven

Mina snickare gör nu det sista på uterummet. Kommer det bli diskussion nu kring faktura och hur mkt den jobbat? Eller kommer det lösa sig så det känns bra för mig?
Kram

Svar: Lite diskussioner kan det bli, kram :)
Esmaralda

21 Jennifer:

skriven

Hej fina Esmaralda. Ja du har nog rätt, jag borde söka aktivt arbetsträning. Saken är den att jag HAR sökt väldigt aktivt - närmare 100 platser - men inte kommit någonvart. Man tappar ärligt talat lite lusten då. Och samtidigt så vet jag inte längre vart jag ska söka. Mina ideér är slut. Jag är helt rådvill.

Kan det lyckas om jag provar skicka ansökan igen till något ställe dit jag redan sökt, men fått avslag pga corona? Vet inte mera hur det här ska kunna lösa sig. Får ingen hjälp från någon. Vet helt enkelt inte mer vart jag ska söka.
Kram,
Jennifer

Svar: Ja, sök igen... ta tag i alla tampar, kram :)
Esmaralda

22 Hedwig:

skriven

Jag gillar inte sådana 'hemliga' sällskap som frimurarna. Det ryktas att de i botten har drag av satanism även om de vanliga ledamötterna ofta inte har en aning om det eftersom de har så stark hierarki. Nästan alla politiker lär vara med i en sådan förening. De använder många symboler också som även syns på regeringsbyggnader osv.
Men annars tycker jag att föreningar är ett bra sätt att träffa folk och enighet ger styrka!

23 AnnaK:

skriven

Kommer jag ångra mig framöver om jag säljer av delar av min retro samling?

Kram 🤗

24 <3:

skriven

Godmorgon Es, en del klubbar ordenssällskap är lite speciella och känns otäcka.
Blivit inbjuden till en del.
Ser du ngt specifik positivt som kommer hända mig ?
Kram

25 Na:

skriven

Hej Esmaralda.

Undrar om du ser om jag verkar bli kvar på nuvarande jobb en längre tid? Eller om det blir annat?

Trivs faktiskt inte vidare bra på grund utav vissa saker och omständigheter...
Kram

26 Mig:

skriven

Hej Esmaralda

Undrar över hans mamma.. känns inte som att hon är vidare glad för att jag är tillsammans med hennes son. Känns inte som att hon tycker att han ska spendera för mycket tid här:.. stämmer det?
Har hon något emot mig eller att han lägger för mycket tid på mig?
Kram

Svar: Mamman är ju lite överbeskyddande och inte bara vad det gäller dig... kram :)
Esmaralda

27 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda tror du min vecka blir bra ?
Något jag ska tänka på?kram😃☀️☀️☀️

28 Moms:

skriven

Hej

Behöver jag oroa mig att A kommer fortsätta ljuga om mig till andra? Borde jag konfrontera honom?

29 ML:

skriven

Nej något sådant är jag inte med i. Annat var det med simningen då jag körde men nu har simhallen varit stängd sedan i November pga Covid. Allt annat är öppet men inte det och fattar inte resonemanget alls!

Måndag och blev inringd tidigare till jobbet så tydligen kaos. HORRIBELT VARMT ute! 27 grader och höll på att krokna på bussen men nu svalare på tunnelbanan och skönt att komma till jobbet där det är svalt och inte kliva ut förrän ikväll.

Även skönt att slippa elektriska händelser med det motsatta könet :) Det sker ju typ var 3e så nu är det lugnt i några år till. Och han i fredags har säkert glömt vårat möte för länge sen? :) Mamma ville ha en bild på mig i utrustningen så skickade och herreminjävlar så hemsk jag såg ut! Uppfattas jag så IRL så vete fan vad det är vissa killar gillar :) Är det månne min personlighet eller aura? Hur blir det när jag träffar min soulmate ... kommer allt bara bli självklart då?

Lycka till hos tandläkaren idag! Jag var rädd för att borra tills jag drog ut visdomständerna så nu är det skräcken istället :) Kram

Svar: Han tänker ju mindre på dig nu men du dyker upp fortfarande emellanåt i hans tankar. Oavsett vad du har på dig så har du en speciell utstrålning... kram :)
Esmaralda

30 Tiss:

skriven

Hej Es!

Jag vill bara säga att min katts ögon är helt återställda nu :) Dom blev det dagen efter att jag avslutade behandlingen.
Men jag har dåligt samvete angående magen, ska jag ha det?

Svar: Vad skönt att ögonen är bra... och nej, ha inte dåligt samvete, kram :)
Esmaralda

31 Bellagio:

skriven

Då var det dax, nu kommer frågan igen. Jag som skulle lägga ned allt vad dejting hette. När jag väl skulle ta bort min tinder-app dök en matchning upp. Vi skriver en del och ska ses under sommaren. Men, är det värt att lägga energi på detta. Orkar lixom inte.. Samtidigt som det är klart att jag vill träffa hon som är rätt, men inte sugen på fler förhoppningar och tankar.. Så, kan detta vara något, eller ska jag lägga ned innan det blir mer?

Svar: Jag tycker inte du ska lägga ner.... möjligheten att det blir något speciellt är kanske inte så stor men den finns... kram :)
Esmaralda

32 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Men va sjutton vad det för mening med att han kom in i mitt liv då, denna man? Nån där uppe som vill knäppa mig på näsan, hahhaa här får du dig för att du inte kan "hia" dig ;)? Suck...
Kram Skorpan

Svar: Fortsätt utforska och se vad som händer... kram :)
Esmaralda

33 AnnaK:

skriven

Provar igen...kommer jag ångra om jag säljer av delar av mina retro-samling? Har för mkt jox!

Kram 🤗

Svar: Jag tror faktiskt inte att ångrar dig.. säljer du så tänk inte på det senare.... tänk före... kram :)
Esmaralda

34 Shenzi:

skriven

Hej igen Es!
Två frågor:
1. Kan du se om de sker något positivt i år borttsett praktik?
2. Kommer killen jag tänker på vara ihop med sin tjej länge till eller kommer han sabba de med otrohet igen snart? Kan du se något om dom?
Kram Shenzi 🌹

35 Maskrosen:

skriven

Vet du om killen på kundservice sökte upp mitt namn efter samtalet?

36 Helena :

skriven

Hej Es! Det var den finaste föreningen som du tillhör! Innebär mitt nya arbete en större investering och delvis flytt till Gotland? Kram

37 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Tack för svar kära Es!

Jag har lyssnat inåt men det enda jag tänker på är min dotter!

Nu när jag kommit hem från tandläkaren och satt mig att äta då hör jag tydligt ljud från en ung kvinna som låter som min dotter ett ledsamt o suckande ljud. Har smsat henne men hon pluggar o var gång jag ringer bryts uppkopplingen så jag kan inte det snälla kan du prova igen o se om det har hänt henne nåt? Och ringer jag svarar hon ändå inte. Vi blev lite gramse på varandra igår o jag har både smsat o skrivit på Messenger
Jag skrev att det gått bra hos tandläkare då fick jag en 👍
Behöver jag vara orolig för ärligt känner jag mig så men kan inte ta på det.

Hoppas på att du har ork o lust att försöka igen!

Kram och Kärlek 🤗❤️☀️🙏🍀

38 <3:

skriven

Planerar pappan hämnd gentemot mig? Har jätte obehagliga känslor när jag ser honom och har fått höra han har vapen hemma.

Svar: Prata med dina övriga närstående och ta inga risker, kram :)
Esmaralda

39 Jeanette:

skriven

Jag kör träningspass både för människa och hund och det är roligt. Jag trivs på jobbet även om jag inte älskar alla.

Jag tycker att livet står stilla samma dag ut och dag in. Träffar människor på träningar o jobb men sen ensam. Blir det någon vändning?

Kram

40 Browallia:

skriven

Jag har i många år varit med ett i ett hemligt sällskap, det är så hemligt att jag inte ens skulle känna igen de andra medlemmarna om jag mötte någon av dem på stan. Sällskapet kallas för Bloggfamiljen ;D

Det har kommit en säsong av Första dejten på SvtPlay. Den serien där folk går på blinddate på en restaurang. Inte det bästa dejtingprogrammet men jag tycker det är intressant att se hur Jag har i många år varit med ett i ett hemligt sällskap, det är så hemligt att jag inte ens skulle känna igen de andra medlemmarna om jag mötte någon av dem på stan. Sällskapet kallas för Bloggfamiljen ;D

Jag har nyss tittat på ett avsnitt av senaste säsongen av ”Första dejten” dejtingserien där folk går på blinddates på en resturang. Det var en kvinna och man i 75-80 års åldern som fann varandra direkt och det såg ut som kärlek vid första ögonkastet. De skulle ses igen men kort efter restaurangbesöket gick han hastigt över till alltet. Så tragiskt när man precis har träffat någon som det klickar med. Det skulle inte förvåna mig om det hände mig när jag väl träffar en man det klickar med så mycket otur som jag har i kärlek.

Kram Browallia

Svar: Ja just det, man kan noga säga att vi är ett slags sällskap.. :) Kram :)
Esmaralda

41 Cattis:

skriven

Är min särbo otrogen på nätet?

42 Browallia:

skriven

Min kommentar blev visst ett måndagsexemplar, lika rörigt som jag är i mitt huvud. :D

43 Mandarin:

skriven

Hej Esmaralda, ser du om jag kommer att få ett jobb snart och är det inom samma bransch som jag jobbat inom tidigare? Tack och kram!

44 PiaS :

skriven

Hej Es,

Hemliga ordnar och sällskap är inte min grej, men lite nyfiken allt på vad som händer i dessa ordnar och sällskap. Jag är nog ingen utpräglad föreningsmänniska även om jag har varit med i några men det är mest idrottsföreningar, och nu fackligt då.

Över till något annat, jag undrar vad du kan se var gäller mig och Torbjörn? En del av mig får en känsla av att han kan vara min soulmate men att vi träffats lite för tidigt? Eller? Är jag helt ute och cyklar? Och önsketänker?
Om T inte är min soulmate, så hoppas jag att vi träffas snart 🙏🏻..

Kram PiaS

Svar: Tveksamt om han är din soulmate... men någonting som binder er samman ser jag.. kan vara från tidigare liv.. har dock en känsla av att någon annan kommer så småningom... kram :)
Esmaralda

45 X:

skriven

Ett jobb jag är tveksam på pga deras rekruteringsvis så undrar jag om det kan vara rätt jobb ändå? Som jag skulle kunna trivas på eller ska jag satsa på annat ändå



kram kram

46 <3:

skriven

Kan Opti sparande vara gynsamt för mig ?
Kram

47 Na:

skriven

Hej Esmaralda.

Undrar om du ser om jag verkar bli kvar på nuvarande jobb en längre tid? Eller om det blir annat?

Trivs faktiskt inte vidare bra på grund utav vissa saker och omständigheter...
Kram

48 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Jag har fortsatt forska o får se vad som dyker upp... Fick åtminstone sagt hur jag känner o det är minsann ett stort framsteg för mig, jag som alltid hållit allt inom mig...
Kram Skorpan

49 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du om det händer något innan vi åker till Bulgarien i Augusti 😊 kanske kommer in i familjen pengar från någonstans eller glädjande händelse 😄😄😄jag har slutat röka 🙂 Esmaralda ser du något Esmaralda från triss dem här dagarna 😓😓😓

Svar: Jag ser inga vinster av betydelse på väg, försök planera lite skoj och lite trevligheter, kram :)
Esmaralda

50 Jessica :

skriven

Kabbalah är för mig,
passar mig väldigt bra. Har varit med i det sen jag var jag ung tonåring 😊

51 Helena Ir:

skriven

Avbokade min utflykt idag, pga av väldigt jobbig värk i kroppen. När jag avbokat försvann det mesta.. känns som att jag inte skulle iväg då? Kanske Zanmi?

Är din värk lika jobbig som tidigare?

Kram

Svar: Ja, kanske var det meningen att det inte skulle bli av ! Min värk varierar från dag till dag.. somliga dagar bättre.. andra helt hopplösa... man vänjer sig konstigt nog, kram :)
Esmaralda

52 Anki:

skriven

Åååh tandläkaren...
Här kommer en hålla handen kram <3
Jag ska nästa vecka ;-)

Kraaam <3

Svar: Idag var det bara röntgen och undersökning... tre trasiga plomber... suck... hoppas hinner få det fixat innan Kreta... good luck nästa vecka :) Kram :)
Esmaralda

53 Fjäril:

skriven

Hej,
Spännande att läsa om hemliga sällskap :)

Är det från honom dendär pirrande energin kommer emellanåt?
Kram

54 Yvonne:

skriven

Hej.
Jag sådana där ordenssällskap ska ju vara lite märkvärdiga, tror de själva som går på dem men det är väl jämförbart med ett ”symöte”.
Jag är nog ingen föreningsmänniska men vill gärna träna i grupp annars blir det inte av. Promenerar gör jag gärna själv.
Det känns som om jag håller på att gå sönder. Min mellanson håller på att skilja sig och det är hans fru som valt det. Vad jag och han själv och syskonen tycker är hemskt är att hans fru pratar massa osanning och sprider rykten om honom. Tycker det är så jobbigt. De som känner honom vet ju att det inte är sant men alla andra.
Hur kommer det att bli för honom och barnen?

55 Mercan :

skriven

Tack så mycket söta Esmaralda för allt som du gör för oss 😊 🤗 ♥️ 🙂

56 Shenzi:

skriven

Hej igen Es!
Två frågor:
1. Kan du se om de sker något positivt i år borttsett praktik?
2. Kommer killen jag tänker på vara ihop med sin tjej länge till eller kommer han sabba de med otrohet igen snart? Kan du se något om dom?
Kram Shenzi 🌹

57 Shenzi:

skriven

Hej igen Es!
Två frågor:
1. Kan du se om de sker något positivt i år borttsett praktik?
2. Kommer killen jag tänker på vara ihop med sin tjej länge till eller kommer han sabba de med otrohet igen snart? Kan du se något om dom?
Kram Shenzi 🌹

58 Helena :

skriven

Hej Es! Du tillhör absolut den bästa föreningen! Jag undrar om mitt kommande jobb innebär en större investering och delvis flytt till Gotland? Kram

59 Helena :

skriven

Hej Es! Du tillhör absolut den bästa föreningen! Jag undrar om mitt kommande jobb innebär en större investering och delvis flytt till Gotland? Kram

60 ML:

skriven

Det gör inget men kul att han minns lite i alla fall :) 5400 vaccinerade idag. Rekord och kaos! Folk hyllar och kallas oss hjältar. Gulligt :) Lite elektriskt med skåningen eller han som stod i kön och tittade intensivt på mig flera gånger? :) Fint att man har en speciell utstrålning :)

Trött kram ifrån mig!

61 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag vill bara bad om förlåt för fredags för jag känner mig helt hjälplösa men jag vet inte vad jag vill riktigt. Jag menar inte bara att gör så. Jag visste ju du blir sårar för det. Men förlåt. Jag får tänker om det. Jag har får en förslag från någon annan så bättre att undvika T kvinna.

För min egen bästa och min egen mående och allt. Även om jag hoppas väl sommar blir bra ändå för mig så speciellt jag ska var hos mamma.

Jag blir ju hjälplös och förvirrar. Så jag vill bad om förlåt. Vill bara fråga så väl du menar inte illa om min relationer utan vill var min bästa? För en bättre framtiden.

Jag glömma allt som hänt men jag bad så förlåt. Om du kan känna av det.❤

Så hoppas jag tänker på min egen bästa men det får tar lite tid tills jag är riktigt redo att flyger med min egen vingar i himlen igen och känna mig starkt även är en hjälte. Hjälpa alla.

Du borde ju medvetenhet om det men förlåt❤💖

Ha det bra

62 Mercan :

skriven

Tack så mycket söta Esmaralda 🙂Vi har det trevligt, jag är så glad 🙃 du sa att bil kommer och bostad i år 🤗 i dag tvättade vi med min bror vår Mazda 3 och handlade mat Esmaralda och du såg att bostad blir i slutet av året 🙂 Tack så mycket söta Esmaralda 🤗 under dagarna senare vi ska sola åckså 😊Esmaralda jag har svort för jag slutade röka men jag äter något och dricker i stället 😊 ändå det är förbjudet i balkongen 😀😂😂😂Esmaralda jag är glad att jag ska träffa manen med gott hjärta som du såg 😊 Esmaralda för min bror du sa att du är tveksam, att de ska träffas, har de framtid Esmaralda eller ska min bror träffa nogån annan tjej med gott hjärta 😔jag vet inte min bror har vän via mobilen, är hon bra tjej 😣 min bror berättade att hon pluggar och jobbar 😔om du ser någonting Esmaralda 🙂 Du hjälpte mig så mycket Esmaralda 🙂 Tack så mycket söta Esmaralda 🤗 😘 ❤️

63 Helena :

skriven

Hej Es! Du tillhör absolut den bästa föreningen! Jag undrar om mitt kommande jobb innebär en större investering och delvis flytt till Gotland? Kram

64 Helena Ir:

skriven

Så tråkigt med den där värken, så förstår dig på ett sätt, för när den finns där, man står ut så gott det går, finns ibland inte så många alternativ!Andra dagar, tycker jag det är mer plågsamt! Jag borde vant mig efter närmare 30 år.
Tycker faktiskt du är en kämpe!

Kram

65 Boudica:

skriven

Nej, är rätt mycket av en ensamvarg här, så inga föreningar eller ordrar här! Men på senaste suktar jag lite efter gemenskap.

Es, kan du se vem som var så på min dörr igår.
Först ringde den på dörren, kände inte för att öppna för hade inga byxor på mig, tänkte det var nog jehovas, för ingen som är mig nära kunde det vara. Och hur kunde den komma in i porten den borde varit låst för utomstående vid den tiden.
Sen började personen ringa flera gånger och knacka, då blev det bara mer kusligt, så jag undvek att öppna och låtsades inte vara hemma XD (fegis) ;)
Var det min jobbiga granne som gnäller på allt? Hörde henne hälsa på någon och sen slutade det. Vet inte om det var hon vid dörren eller den andra som jag inte hörde så kunde inte identifiera. Kollade ut lite försiktigt genom fönstret, då var det bara en kille där med en bukett, såg lite förvirrad ut. Och min granne, men kunde ha missat personen. Men senare
kom tanken, tänk om det var min förre kollega som kom förbi med blommor för att säga förlåt. Men då måste han rakat huvudet. Såg inte så noga.

Så Es, ser du om det var en gnällig granntant, en grabb med blommor eller någon helt annan vid dörren?

Kram!

66 Vitlilja :

skriven

Nu när jag hittat min zanmi igen och hon var borta de första veckorna under den perioden som var viktigast att ha henne nära, vad kan jag göra för att hon ska må bra?

67 ullie:

skriven

ja fick en gång komma in på odd fellow tror ja det va dåligt minne=)
jag va med i stadens luciatåg och blev inbjuden dit en upplevelse allt såg mörkt o otäckt ut . Det kanske det inte va men att man tyckte det va så då ja va väl kanske 19 nåt =)

68 Helena :

skriven

Hej Es! Du tillhör absolut den bästa föreningen! Jag undrar om mitt kommande jobb innebär en större investering och delvis flytt till Gotland? Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: