Importerad kärlek.....

 
I brist på annat  tittar jag ibland  på det amerikanske : " 90 days fiancé "
 
När amerikanska män och  kvinnor knyter kontakt med någon i annat land som sedan kommer till USA på  ett speciellt visum som innebär att de måste gifta sig efter 90 dagar eller återvända hem till sitt land.
 
Anfisa från Ryssland här ovan är ju inget annat än en golddigger  och det kryper i kroppen på en när inte Jorge skickar  henne tillbaka till Ryssland på studs !
 
Herregud så korkade somliga  är !
Ibland känner man att  kärlek och förälskelse är livsfarligt - och   raderar bort allt sunt förnuft.
 
Gamla tanter som uppriktigt tror att den unga snygge killen är  förälskad och gamla gubbar  som inbillar sig att den 20 åriga tjejen med modellutseende   är förälskad i honom .... herregud.... det är pinsamt när folk tappar vett och sans på det viset !
 
 
 
Jag har på nära håll sett hur en kvinna i min ålder gift sig med en 25 årig afrikansk man och trott att det handlade om kärlek.
När det såklart bara handlade om visum !
Och inte nog med det... hon gjorde samma sak en gång till... och är så klart singel idag !
 
Man kan tycka synd om de som blir lurade... men man har eget ansvar  för sina beslut .
Alltid !
 
 
Sedan,  finns det par som verligen blir lyckliga tillsammans och bygger ett famileliv.
Men som regel är de mer jämnåriga och har en annan typ av relation.
 
Någon som har erfarenhet av detta ?
 
Kram & kärlek💖
 
 
 
1 sus:

skriven

Hej
Ingen erfarenhet.....
Synd om båda....
Mitt jobb....
Vad är problemet med stället....
love sus

2 Varis:

skriven

God morgon!

Detta program har jag helt missat. Måste kika och se vad det är men jag blir lite ledsen över hur iskall man måste vara för att lura folk till att tro att det finns en ärlig chans till kärlek när uppenbarligen en del endast har intresse pga pengar. Sorgligt!

Ez, Hur ser min kärlekssommar ut? Varit singel i snart 10 år *jösses hihi*

Kram

Svar: En romans bör komma ganska snart, kram :)
Esmaralda

3 Lilian :

skriven

Hej E,

Gillar Vincent mig på ett romantiskt plan?

Varma kramar

Lilian

4 <3:

skriven

Kommer pappan att släppa detta eller har han släppt på det lite? Bör jag vara på min vakt?
Förstår han ens att det inte bara var jag som gjorde det???

5 EllaBella:

skriven

Jag har en far som gör detta om och om igen. Jag trojan är medveten, men vill vara glad ett tag.

Hur ska jag tänka när det kommer till kärlek? Jag känner lite att jag gett upp tron på en parrelation.

Svar: Ja, somliga är nog medvetna men väljer ändå att upprepa mönstret... eftersom de gillar kickarna ! Ge inte upp, kärleken kommer.. kram :)
Esmaralda

6 Läroliv:

skriven

Nej ingen erfarenhet av något sådant som tur är. Väldigt otäckt, huvvva.

Igår tog maken tag i det olustiga som vi märkt med snickaren och Poooofff, vad hände liksom. Han blev som en omvänd hand mot maken, satte väldig fart med byggnationen och på ett väldigt bra sätt. Bad även maken vara med vid mätning och var också väldigt noga med att fråga om hur vi ville ha det. Nu ser allt väldigt bra ut istället och fortsätter det så här så blir vi väldigt nöjda med altanbygget. Kan inte låta bli att undra om du kanske skickade en dust healing till alla inblandade och bygget. Kanske hade också universum något inblandat? Allt blev magiskt faktiskt.

KRAM

Svar: Ja, lite magi var det nog i detta.... skönt att snickaren tog sig i hampan... som man säger i Skåne :) Kram
Esmaralda

7 Naturvän:

skriven

Hej!

Nej, det här har jag ingen erfarenhet av, någonstans går gränsen.....

Även om längtan efter kärleken är stor tror jag att det i mitt fall blir i mer direkta möten, vi får väl se.

I dag blir det utflykt och dags för diskussion om nytt ingrepp, det skall bli spännande. Hoppas väntetiden är kort. Ser du Esmaralda ngt om det här?

Först skall jag ge mig ut och plocka fläder , blir så god saft. Brukar frysa ner och ha till vintern också

Kram


Svar: Ja ingreppet blir av och och det känns som om det kommer bli bra ! Gud så gott med flädersaft, det gjorde jag alltid förr när barnen var små !! Kram :)
Esmaralda

8 Mikael:

skriven

Vad har du hittat för program :)

Ingen erfarenhet direkt av detta direkt, mer än att kvinnor kan bli heta på gröten :)

polisen är väldigt ofta förtegen när saker händer och man undrar ibland vad som hände, här är en kvinna med insyn som berättar varför så många kvinnor faller från balkonger numera och annat

https://youtu.be/Ajg23mbMy_Y

Lite kulturskillnad i artikeln, där de ska de gå på jakt och de får klä sig som de vill medan de som lever i klansamhällen nog får ta vad som tilldelas eller bli bortgifta.

Har corona stulit mina fertila år?

Vi är många panikslagna singelkvinnor som undrar: kommer corona kosta oss vår fertilitet? Så även mina väninnor och jag – nu i jaktsäsong.


https://www.svd.se/har-corona-stulit-mina-fertila-ar


Nordiska länder och andra länder ser nog Sverige som ett orosmoment numera och ringer väl snart och säger att det är bäst Sverige slutar upp med sitt invandringsexperiment.

Kram
Mikael

9 Me:

skriven

Hej Esmaralda.

Min arbetsgivare har pratat om att köpa upp en annan liten butik. Hon sa isåfall att jag skulle bli schemalagd där. Igår så berättade jag det för en kollega och hon vill också vara där.

Tror du att hon kommer att göra/ säga saker för att påverka att hon ska få vara där?

Vad ser du kommer jag att vara där?
Kram

10 Rädd:

skriven

Hej E!

Om jag blir kvar på mitt jobb jag har idag ett tag, kan det bli bra? Det nya projektet i stockholm blir det kul?

Kram och kärlek.

11 Skorpan:

skriven

Det programmet tittar jag också på nu o då o kan inte annat än förvånas. Två människor från helt olika kulturer med olika språk o med stor åldersskillnad, nej hur tänker de att det ska funka. Säkert finns det par som hittar kärleken ute i världen också men de är nog rätt få, tror jag.

Så svårt som det är med "inhemsk" förälskelse dessutom. Fortsättning följer o nu får vi se om undertecknad har lyckats hia sig o kan leva i nuet? Veckosluten är tydligen inte bra för mitt "förhållande" eller vad det nu kan definieras som ;).

Det blev tal om semestern o jag sa att jag hade fått inbjudan till min kompis stuga, inbjudan som jag tänker anta, o åka dit då jag har mina två egna veckor. Ett par nätter tänkte jag stanna o karln undrade om jag tänkte vara där hela semestern :D. Så vad ska jag tro om denna till viss del försiktiga general, kan han tänka sig att tillbringa tid med mig på semestern, eller vad betydde hans undran Es? Leva nu två veckor på ens kompis stuga, aldrig, är för egen för att vilja göra det...

Alla barnen samlade under mitt tak o diskussionens vågor går heta o skrattet är högt i tak, så kul att jag har fått så fina ungar ;).

Annars en mycket bra början på morgonen, herr Ledin ackompanjerade min cykeltur idag o det gick faktiskt undan. Sen dusch o... Idag kontroll hos läkaren o jag hoppas att allt är ok för kommande "bravader" ;)...

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Ja, du har himla fina ungar !! Lite umgänge med karl kan det säkert bli under semestern... men inte överdrivet mycket.... lycka till hos läkaren :) Kram :)
Esmaralda

12 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Desperata människor...

Idag tandläkare ....hur är det med din utredning har den kommit ngn vart ? <3

Kram Anki med flock

Svar: På torsdag ska jag till doktorn så vi får se !! Lycka till hos tandis:) Kram :)
Esmaralda

13 Monica:

skriven

Gambia som anses vara ett mycket fint turistland med god mat, vänliga människor och ett varmt klimat. Har tänkt om man åker dit så får man efterlysa en man (en icke svart ung man) att ta med sig som kamoflauge. Tänker om man åker dit och är lättklädd och sätter sig på en servering utomhus och det kommer en ung attraktiv svart man och sätter sig mitt emot. Det räcker att en förbipasserande fotograf fotar en och mannen. Denne hänger ut en på you tube och visar upp en som en äcklig vit kärring som åker ner för att ragga lammkött för att själv tillfredställa sina drifter och betalar den unge mannen. Så är man uthängd inför hela världen. Jag själv skulle aldrig inbilla mig att denne man vill ha mig för min skull och så stark är min sexual drift inte.

Svar: Ja, det kan bli tokfel !! Min bror är från Gambia, han som avled för ett par år sedan och han kom till min familj på 60 talet men hade hela tiden kontakt med sin familj i Gambia. Pappa och han brukade åka dit - och det var många tragiska historier som de kom hem med... kram :)
Esmaralda

14 SusanneAmalia :

skriven

GOD morgon!! 💥
Morgonsolen tittar fram..
Ska ta ut hästarna i hagen.. Förberett med vatten hö och morötter.

Livet är konstigt ibland och jag bodde förut i Lappland där var det många köpbrudar. Thailand Rumänien men Lappland är ett hårt klimat och tjejerna hade många blå märken de försökte dölja.

Är på landet i Vingåker.. Har inga ord kvar att beskriva det som händer.. Hjälp!!!

Skickar pengar till dig så får du vägleda.

Vad var det jag sa. Kan jag säga men vill i stället säga det måste finnas ett sätt att hitta en väg ut.

Ber om hjälp för mig min son att hitta den..

Kan du se om han får hjälp av universum det behöver han.

EllaBella har fått en gård och är riktigt nöjd.
Jag tänkte köpa en BorderColl

ie till min son. Han behöver det.

Nu ska jag sätta fart.. Så blir det en dag i dag också. Njut av dagen solen och himlen..

Önskar dig och hela bloggfamiljen en fantastisk dag.. ❤️💥💞

Svar: Ja, ibland kör det ihop sig och kan bli riktigt illa... men ljusningen kommer, också för din son ! Kram :)
Esmaralda

15 Kristin:

skriven

Takk og pris for at jeg ikke har den erfaringen.
Ja, det er mange som har blitt lurt gjennom tiden med dette.
Jeg sover så lite på nettene. Dette har pågått ganske lenge, så jeg begynner å merke det.
Jeg er så trøtt når jeg går til sengs, men når jeg har lagt meg, blir jeg mer og mer våken. Det er ingen tanker eller problem som gjør at jeg ikke sover.
Håper søvnen kommer tilbake etter hvert.
Ønsker en god dag.
KRAM!!!

Svar: Jag har lite samma problem som du.... just att somna. För mig hjälper det om jag tömmer hjärnan och inte tänker på någonting alls . Somliga kvällar går det inte alls, och då är det lika bra att läsa eller titta på Netflix nån timme till... just att inte känna stress när sömnen uteblir är det viktigaste, för kommer stressen, ja då blir det omöjligt att få till någon sömn... kram :)
Esmaralda

16 Rädd:

skriven

Hej E!

Kan jag få göra mer jobb åt R? Eller är det bara önsketänkande? Blev det knas när I tog upp frågan? Därför hon undviker samtalsämnet?

Kram och kärlek.

Svar: Ser ut som om det bli annat jobb framöver... kram :)
Esmaralda

17 AnnaK :

skriven

Brukar också se det programmet och man blir ju nästan arg på vissas tröghet 😂

Tar jag mig i kragen snart och gör något åt mitt liv? Vill också leva lite....gå på dejt mm.

Kram 🤗

Svar: Ja eller hur !! Jag kan sitta där och jaga upp mig ordentligt !! Bara du själv kan sätta ner foten och leva ditt liv så som du vill leva det... kram :)
Esmaralda

18 <3:

skriven

Hej kära Esmeralda tittade för ngt år sedan på enstaka avsnitt från den serien.
Anisa var inte speciellt gullig och trevlig.
Bitch.
Ser du mig och A hålla ihop i sommar och åka på semester ?
Mina känslor är upp och ner. Alltid haft svårt att vara utan honom. Tror jag gör rätt som ev bokar av midsommaren och resan då.
Kram

Svar: Just i detta ska du nog lyssna mer på din hjärna än ditt hjärta.. och det tror jag du är medveten om själv.. kram :)
Esmaralda

19 Yvonne:

skriven

Hej.
Ja visst kan man tycka synd om de som blir lurade men visst har man också ett eget ansvar.
Jag tittade igår på Knutbyförsamlingen, i huvudet på en mördare och man tror ju knappt att det är sant allt detta som skett där.
Tänk att man kan bli så hjärntvättad. Jag kan mer förstå barn som är födda i dessa församlingar att man kanske inte har så mycket val när man är liten i alla fall.
Därför är det ju viktigt att vara trygg i sig själv redan som barn och att inte dras in i sådana sekter vid kriser i livet just för att få känna ett sammanhang. Eller att hamna i ett drogmissbruk.
Ja, man slutar aldrig att förvånas över oss människor.

Svar: Jag såg också den serien...skrämmande ! Ju tidigare man blir indoktrinerad, desto svårare är det att förstå vad som är rätt och fel ! Kram :)
Esmaralda

20 Jennifer:

skriven

Hej fina Esmaralda. Jag har delvis råkat ut för det, fast jag inte gick på det såklart. Saharamannen som jag hade en fling med för 3 år sedan, och som fortfarande bedyrar sin kärlek och antagligen drömmer om ett liv i Europa. Det kommer dock inte att hända. Med mig åtminstone.

Fina Esmaralda, jag gick in i väggen rejält år 2018 och sedan dess känns det som att jag inte är 100% återställd. Fungerar på 70%. Blir fort trött och måste vila. Kommer det alltid att vara så eller blir jag helt återställd? Vill bara vila, vila, vila. Och sova.
Kram,
Jennifer

Svar: Ja, du är inte helt återställd än.. framförallt behöver du lite mer happenings i ditt liv, på det sätt som får dig att må bra och du bygger upp dig själv igen... kram :)
Esmaralda

21 Jossan :

skriven

Åh är inte jätte glad över den ena resursen som ska vara hos mig… Tror du chefen kommer tänka över min resurs till kollegan E?

Kram

22 Skrållann:

skriven

Hej!
Ja, ibland är det väldigt uppenbart hur oäkta det är från den enes sida och ännu märkligare blir det ju när den andra inte fattar det.

Ansökningstiden för nattjobbet jag sökte gick ut i söndags. Kommer de vilja träffa mig för en intervju?

Kram❤️

23 Kram:

skriven

Hej,

Det finns några olika riktlinjer att följa i mitt arbete. Då jag jobbar mycket ute i fält. Nu tror jag att jag har missuppfattat en riktlinje och känner mig dum.

Ser då någonting att jag kommer får stå där i ”skamvrån” på jobbet?

Kram

24 Helena Ir:

skriven

Det finns nog par som inte ser åldersskillnaden mellan sig som något negativt. Fast jag skulle nog tycka det var pinsamt och lite självinsikt borde vara på sin plats!

Var och en får väl bli lyckliga på sitt sätt.. behöver inte vara mitt sätt.. som att jaga efter något som inte är hållbart från första stund.

Konstig trötthet har tagit över mig, tror det mest handlar om att jag saknar mina barn <3 luften gick ur mig lite, spottar i de där nävarna och kommer igen :)

Ha det så bra.. en skolavslutning var det väl idag?

Kram

Svar: Ja, det är tomt efter barnen men du kommer snabbt igen !! Japp, idag är det Ozzys skolavslutning så vi är bjudna till skogen eftermiddag :) Kram :)
Esmaralda

25 ML:

skriven

Det där har jag kollat på. Flera säsonger och jissus så folk är korkade!! Anfisa var en riktig rysare. Undrar lite varför universum inte vill att jag ska få uppleva romantik. Trist att det inte blir mer elektriskt utan att det fortsätter att stendött. Älsksr ju blickar och magi :)

Zanmi ska få salt igen denna vecka. Hoppas att hon är nöjd med hir jag tar hand om henne och hon är med mig varje dag. Vill se sig omkring :)

Kram och ha en fin dag! Kram

Svar: Romantik för dig kommer !! Önskar jag kunde säga när ! Men, det kommer ! Kram :)
Esmaralda

26 Lotta S:

skriven

Kommer det oväntat pengar eller hur tänker jag mig våga satsa så pass som nytt hus? Tänker ju så mycket på pensionen och vill hålla i pengarna.

Svar: Ha ekonomisk koll och blottlägg dig inte... kram :)
Esmaralda

27 AnnaK:

skriven

Jo, jag vet! Men känns som att jag är så självisk och lite som att jag inte får tänka på mig själv. Påverkar ju andra.

Kram 🤗

28 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Får hia mig gällande det mesta hör jag ;). Nåja, en dag får jag mera...
Kram Skorpan

29 <3:

skriven

Hej kära Es, drömde så otäckt inatt att jag tappade mina tänder och flydde. Det bara krasade och tand efter tand föll ut ur min munn. Pappa var med i drömmen med. Har drömt detta tidigare att tänderna ramlat ur och jag tuggat på dem.
Betyder detta otur på något sätt ?
Kram

30 Jossan :

skriven

Åh är inte jätte glad över den ena resursen som ska vara hos mig… Tror du chefen kommer tänka över min resurs till kollegan E?

Kram

31 Mandarin :

skriven

Hej Esmaralda, det tar så lång tid för mig att få bättre hälsa, mitt tålamod tryter, ser du något positivt kring mitt tillfrisknande? Hoppas känna förbättringar nu. Kram och tack.

Svar: Det tar sin tid.. men fortsätt jobba på ditt mående och det kommer bli riktigt bra.. kram :)
Esmaralda

32 Moms:

skriven

Hej

Vill M verkligen jag ska komma till han utomlands eller e det bara ett snack han kör? Kram :)

33 Läroliv:

skriven

TACK Esmeralda och TACK universum. ÄLSKAR det magiska.

KRAM

Svar: Kram :)
Esmaralda

34 Browallia:

skriven

Jag inte sett programmet, jag kan tänka mig att det kryper i kroppen på dig det skulle det göra på mig med. Inte mycket för mig att se på tvn nu när det bara är en massa tråkig sport på varje kanal. I brist på annat har jag börjat titta på "Hem till byn" på SvtPlay, intressant tidsdokument att få följa byborna under flera decennier. :)

Önskar dig och hela gänget ett trevligt skolavslutningskalas hos Ozzy i skogen. Vilken klass är det han slutar?

Kram Browallia

Svar: Tänk att man fortfarande kan se Hem till byn... såg något enstaka avsnitt förr men det hände ju inte mycket :) Ozzy slutar fyran.. eller är det femman !! Herregud, tiden går så fort ! .... kram :)
Esmaralda

35 Skytten 1:

skriven

Har sett några avsnitt av det där programmet .En del är verkligen tröga och jag fattar inte att det inte ser att det inte funkar mellan paren. Ser du om min sommar med min kärlek blir bra?

36 Ghostwriter :

skriven

Vad tänker min soulmate om oss just nu? Är vi olika i hur vi saknar varandra? Kram
Och tack för ditt svar igår. Blev berörd.

Svar: Han verkar ha fullt upp och är inte den sorten som grubblar... men han saknar en livskamrat.. kram )
Esmaralda

37 humlan:

skriven

Hej Es, ser det ut som om MÄN kommer att förstöra mina chanser o planer??

Svar: Jag tror inte det är männen i sig... utan mer din egen känsla och dina egna val... kram :)
Esmaralda

38 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
På fredag ska jag ha picknick med några i ÅKA. Ser du om jag kommer få trevligt? Kram Zoey 💕

Svar: Ja, slappna av och det kommer bli trevligt :) Kram :)
Esmaralda

39 Helena Ir:

skriven

Tack, Esmaralda :)


Kram

40 Socionomen:

skriven

Det är nästan lite läskigt hur lik seriesmak vi har, Ez! 😅

Den svenska versionen "Älskar, älskar inte" rekommenderas också.

Ez! Något som kommer till dig kring andra halvan av året för mig?

Stor kram från filt och glassledig bloggläsare 🤗

Svar: Filt o glass o ledighet.. I love :) Ja lite positiva händelser och en överraskning kan mycket väl komma... kram :)
Esmaralda

41 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du om den här månaden eller nästa kommer in i familjen stor summa som vi kan förvänta oss 😓Esmaralda jag har inte rökt på länge men jag har svort att sluta röka 😥 fast jag vet att om jag shöper sigaretter kommer jag göra min bror ledsen 😩jag försöker äter något och dricker i stället 😫😫😫men har svort att sluta röka 😥

Svar: Jag ser inga vinster av betydelse. Bra, jobba hårt på att sluta röka även om det inte är enkelt, kram :)
Esmaralda

42 Hercusa:

skriven

Saknar han mig? Har jag funnits i tankarna, eller är jag ingenting?

Svar: Kan nog vara så att du saknar mer... kram :)
Esmaralda

43 Mercan :

skriven

Tack Esmaralda för allt för ditt stöd 🙂🤗♥️🙂

44 blaebaer:

skriven

Oh jisses.. Inte friskt på någon punkt.. Men gissar att det fyller något behov av närhet&kärlek som folk söker och som andra sen utnyttjar och drar fördel av på gott och ont..

Det går så trögt med mitt bostadsletande och jag funderar om det kanske är bäst att avvakta till senare ihöst då min skuldsanering är över? Kanske hyresvärdar är mer mottagliga för att ha en som ev.hyresgäst då.. För som det är just nu så verkar det stört omöjligt.. Helst hade jag velat köpa en liten stuga i skogen och bara få vara ifred men utan pengar så får det stanna vid drömmar men ack vilken dröm det varit.. :)

Svar: Ja, efter skuldsaneringen blir det lättare faktiskt så det är inte fel att invänta detta ! Du kommer hitta det som är rätt för dig... kram :)
Esmaralda

45 Mandarin :

skriven

Tack för svar! 🙏 Betyder det att jag kommer bli helt återställd? Kram

46 Therese C :

skriven

Hej Es!
Intressant!Den där grabben måste ha riktigt röten självkänsla, hon är ju inte direkt hemlig med att hon har noll intresse för honom men att hon skulle kunna tänka sig att ta över hans plånbok ifall den är ovanligt fet.
Kram ThereseC

Svar: Eller hur !!!! Kram :)
Esmaralda

47 Mc-brud:

skriven

Oh my... Mycket frustration bara av att kolla på klippet...! 😂 Hon är i alla fall ärlig med sin agenda...

Härligt att sommaren är här nu... Människor blommar upp... Funderar på hur kommande kalla månader ser ut för mig...? Får du till dig något där Esmaralda...? Kramar...!


Svar: Något nytt ser ut att komma i ditt liv... kram :)
Esmaralda

48 Mollyf:

skriven

Hej e

Är han rätt för mig?

<m

49 Susanne :

skriven

Vad det hålls på, haha,,,
Själv har jag ingen kärlek,
Kommer jag vinna den där energiläsningen som jag hoppas på så mkt?
Nu har jag mkt semester. Ska jag ta ett sommarjobb eller satsa på att sälja saker jag ej behöver? Skralt i kassan.

Svar: Kanske lita av båda delar ? kram :)
Esmaralda

50 MalinS :

skriven

Har följt den här serien ett tag nu och det gick nyligen en svensk version.

Jag har två nära vänner som bägge har mer än hälften så gamla män som dom. Dock är dom halvimporterade dvs dom befann sig i Sverige när de träffades men va på väg att deporteras till sina länder.

Den ena vännen är på sin andra import. Hon drunknar även i skulder pga dessa idioter.
Vår vänskap är inte alls lika right längre just pga detta. Jätte trist.

Den andra kompisen lyckades jag faktiskt få att skriva ett äktenskapsförord så hon inte förlorar allt om några år.

Usch va trött man varit sista tiden. Längtar efter semestern, alltid lika långdraget sista veckorna innan...

Kram

Svar: Ja, det borde vara en självklarhet med äktenskapsförord... kram :)
Esmaralda

51 AnnaK :

skriven

Sviker jag alla om jag skulle följa mitt hjärta i det här fallet? Vet att det skulle bli ett herrans liv. Så trött på mig själv att jag inte tagit tag i saker och ting för längesen.

Kram 🤗

52 ML:

skriven

2 minuter magi på 6 år, då tappar man tron :) Träffar tusentals människor om dagen och händer inget då så kommer det nog aldrig att hända :) Kanske den snygga silverhåriga mannen idag gillade mig lite i alla fall fastän han var gift :) Vi har börjat vaccinera de som är födda 1986 och tidigare nu. Kommer säkert sitta där i jul fortfarande med sprutorna :)

Hoppas att ni har haft det gott hos Ozzy! Kram

Svar: Förstår att det kan kännas segt, men det som blir rätt kommer !!! Haft en härlig eftermiddag med Ozzyfamiljen :) kram
Esmaralda

53 Natalie:

skriven

Gravid med nr 3, kommer jag få en dotter denna gång? Har två underbara söner sen tidigare.

54 Dunegull:

skriven

Kommer hem en målare imorgon till mig för att göra det sista med uterummet. Känns det som jag kan lita på honom och att han är duktig?
Alltid svårt det här känner jag.
Kram

55 ML:

skriven

Tack för pepp Es! Vet ju att du ser annat än jag :) Så härligt att det var lyckad med Ozzyfamiljen i skogen :) Kram

56 ullie:

skriven

har sett detta program och det va skoj och se hur det gick när de skulle gifta sej

har oxå på nära håll sett .. helt otrolit gifter sej me en afrikan får ett barn skiljer sej o träffar en lika dan alltså inget barn än men man undrar ju ett barn lika med får stanna i landet

ja du min fina vän ... nu har det tagit slut för min kisse Alice , man ska inte va egoistisk men jo man blir lätt det men så kände jag hon hade så ont det hade inte blivit bättre

Tack för dina fina ord och tanke

57 Anna.L:

skriven

Hej, Esmaralda!
Jag har inte varit på din blogg här på jättelänge, minns då att du skulle ge ut en talisman och den hittade sin ägare. Senaste inlägget jag såg var spådomar. Men nu kollade jag tillbaka på arkivet och såg då att en Zanmi letade sin ägare. Tänket då att om den är 'Menad för mig så vill jag bara säga att jag såg inlägget och kände mig dragen till att skriva. Det kändes meningsfullt!
Kram! ☺️💝


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: