Inspiration....

Alla behöver vi någon att inspireras av… som en slags mentor… någon som  man kan snegla på och ta efter, på ett bra sätt.

Det kan ju vara någon som själv inte alls är medveten om att de är ens inspirationskälla.

Under en period i barndomen  var jag inspirerad av en tjej i parallellklassen som alltid var så himla glad och käck.  Lite scoutkäck, om ni förstår vad jag menar.

Jag försökte ta efter och ibland gick det hyfsat och ibland inte alls och rätt snart tröttnade jag.

 

När jag blev lite  äldre var udda människor min inspirationskälla.. de som vågade göra sin egen grej, som stack ut lite.

 

 Amelia Earhart var en av dem och hon slog rekord som pilot och äventyrare.. innan hon försvann.

Rosa Parks är en annan inspirationskälla – hon som vägrade ge upp sin plats på bussen i Montgomery när föraren krävde att hon och tre andra svarta passagerare skulle ge sina platser åt vita.

 

 

Nuförtiden  kan mina  inspirationskällor variera… men jag är svag för "vanligt folk" som i vardagen står på sig och liksom gör sin grej. Som agerar  mot orättvisor, som inte viker sig i motvind  och som respekterar sina medmänniskor

Ibland möter man dem som av en händelse... och blir så himla glad !

Vem är din inspirationskälla ?

Kram & kärlek 💖

1 A:

skriven

Det varierar för mig med, tror man inspireras av olika personer beroende på var man själv är i livet för tillfället.

Men just nu och ett bra tag tillbaka har jag inspirerats av människor som är modiga att förändra sina liv drastiskt. Läser gärna och tittar på program om människor och familjer med mindre barn, som säljer allt och seglar jorden runt, som säger upp sitt toppjobb och tar jobb med lägre lön, som inreder en husbil och bor där, flyttar ut till mitt i ingenstans, osv... som väljer det minimalistiska.

Kram!

2 <3:

skriven

Godmorgon kära Esmeralda, tänker lite för mycket ibland och analyserar.
Är det ngn baktanke att E ligger på så med att vi ska fira midsommar tillsammans?
Blir flera par där om vi tackar ja.
Kram

3 Covid:

skriven

har sån jäkla ångest över covidvaccinet, fy fan… tid för vaccin bokad på onsdag… vet inte om jag vågar… en massa skit och gift som sprutas in i kroppen… eventuella farliga biverkningar…ingen som vet långsiktiga biverkningar, som kanske dyker upp om 5-10 år….å fy…. men vill inte heller få corona… och ev långtidscovid…vill inte ta vaccin men känner mig tvingad… hur ska de gå?? 😣😣😣

4 Skorpan:

skriven

Vågar en ens säga det, att en saknar inspirationskällor ;)? Ja jag beundrar ju folk som gjorde/gör gott åt andra, men inte inspirerar det mig till något bra/bättre ändå. Herregud så konstig jag måste te mig i nåns ögon ;).

Mitt sovande är upp o ner, jo gick tidigt o sova, vaknade halv tre o låg vaken över två timmar innan jag kom in i nån slags dvala. I den dvalan kom jag med min cykel till ett grändområde där det fanns tegelbyggnader från vilka det vällde ut rök. Brandmännen släckte elden o jag drogs bort av någon med mina ögon övertäckta av dennas hand. Röken såg väldigt äkta ut. Äkta kändes också det att chefen gick bakom mig o höll mig i famnen o viskade nåt i mitt öra o nafsade mig i örat. Han frågade om han gjort nåt opassligt o jag svarade att jo allt. Inga sanndrömmar väl Es, kanske branddrömmen kunde vara en händelse från tidigare liv, men det med chefen har def inte hänt o kommer inte att hända!

Låt mig sova o slippa konstiga drömmar, tack ;). Värmen som fortsätter gör ju inte sovandet bättre förstås o i morgon, om allt går väl o låt det nu gå väl, kommer jag att dela säng med en karl, något jag aldrig gjort med denna säng. Omg, hur kommer det att gå, inte en blund på hela natten pga den ovana situationen? Spännande iaf ;).

Får ta det lugnt idag o se om det blir nåt strandhäng denna dag. Hur som helst blir det säkert bra :)...

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

5 Läroliv:

skriven

Kan man skriva så??? Jag själv, den som jag blivit, mitt framtida jag, den som jag strävar efter att vara, den som jag är i framtiden.

Kram

6 naturvän:

skriven

Hej!

Rent allmänt alla som är rakryggade, ärliga och är sig själva. Naturliga och okonstlade människor som man ibland har turen att träffa i "vardagslivet"

Annars sångerskor som Aretha Franklin, Whitney Houstone m fl, musik är överhuvudtaget en oerhörd stor inspirationskänsla för mig.

En fråga, ser du om en person i familjen har turen att träffa ngn på en dejtingsite? Han behöver få kontakt med en kvinna. Hoppas så min idée är bra.

Kram

7 Anki:

skriven

Godmorgon Es i värmen
Ska försöka ta mig ut tidigt då det blir varmt redan vid 08...

Mina främsta inspirationskällor är de som inte ger upp utan fortsätter kämpa för miljö djur och orättvisor trots åldern som tex Jane Fonda vilken kvinna över 80 står hon på ballistaderna och blir arresterad . Ger hon upp...nä ! Folk som Lili och Sussie som faktiskt gör ngt på riktigt . Lili driver djurens ö och gör en kämpainsats för vilda djur . Din mamma ! att leva livet fullt ut och ha väninnor och pojkvän i mogen ålder sådant inspirerar .

Nä nu ut innan hettan Sedan inne med ACn och bok i lurarna ,då kan jag göra annat samtidigt ! Då gör det inget att de läser långsamt men medryckande om de läser med inlevelse som Katarina Ewerlöf ;)

Kraam Anki med flock

8 Maria:

skriven

Hej Esmeralda, vad var det för väsen som startade hissen igår? Var det en ung man som tagit livet av sig, en liten flicka eller någon annan? Kram

9 Camilla:

skriven

Kära Es, undrar bara hur länge jag ännu måste lida av dessa helger, som skall "firas" med vänner? Eftersom jag inga vänner har, blir dessa helger som mardrömmar för mig som är så ensam...! KRAM

10 <3:

skriven

Godmorgon Esmeralda
Är killen på E seriös med med väninna? Kommer han att vela ha något seriöst och långvarigt?

11 Rockbrud :

skriven

Tjenare e!

Ser det ut att bli tältning och en ok midsommar i år? Hoppas vädret och inblandade människor ger en fin kväll.

Hoppas du lever gott i tropikerna/Sverige :)


Svar: Ja det ser ut att bli hyfsat bra... inte som vanligt kanske men bra ändå, kram :)
Esmaralda

12 Lotta:

skriven

Jag inspireras av andra människor lite här är där. I det lilla, ett ögonblick, ett tillfälle, ett samtal, en händelse… Eftersom jag håller på mycket med konst i olika former har jag tydligt märkt hur inspirationen tacklat av under pandemin då jag inte träffat lika mycket folk som jag brukar göra, men nu kanske det blir ändring på det :)

Undrar om du ser om ekonomin får sig ett lyft för mig nu till hösten och att jag kan leva som jag gjorde för några år sedan?

Kram L

13 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

För 2 år sedan spådde du att jag skulle möta en (sommar)romans, dock har jag ännu inte gjort det. Han måste ha försvunnit upp i rök. Ser du någon ny man nära mig? Dyker någon intressant upp snart?

Kram

Svar: Det bör komma någon ganska snart, kram :)
Esmaralda

14 Lotta S:

skriven

Eftersom jag alltid varit mer av personlighetstypen "det halvtomma glaset" har jag allt mer aktivt börjat inspireras av mina vänner som är mer som det halvfulla glaset. Jag märker att det hjälper, att det långt är en inställningsfråga och att jag mår bättre med positivare inställning. Jag vill ju inte heller låta gnällig och negativ alltid och jag vill vara glad och må bra! En annan sak är att det är en bit kvar...

Hur uppfattar andra mig?

15 <3:

skriven

Godmorgon Esmeralda
Är killen på E seriös med med väninna? Kommer han att vela ha något seriöst och långvarigt?

16 susanne:

skriven

Hej Esmaralda! Min inspirationskälla är en jobbarkompis som trots sina motgångar i livet är så positiv och ser allt med ljusa ögon.Hon säger nu lever vi här och nu.Ta vara på livet.

Ska jag ifrågasätta och kräva mer med han jag träffat. Eller ska jag låta han sköta det och bara följa med då han säger att han vill och det ska bli annorlunda denna gång mellan oss. Kramar

Svar: Du ska själv också känna in och ställa de krav som du behöver för att må väl, kram :)
Esmaralda

17 Misstjejen:

skriven

Hej

Ska jag skicka båda mejla från den riktigt konto och anynom. Eller bara anynom mejla?

Till Bs födelsedag imorgon? Så jag ska planera upp en fina språk som inte syns att det var jag.

Kommer hon svaret på något av dom? Kan det blir positiv? Kan det starta en konsekvens?

Ha det bra

18 Jossan :

skriven

Jag har nog ingen jag får inspiration av. Faktiskt..

Det var en riktigt skön dag hos min syster igår: jag var först själv i 2,5h så jag sov en stund i solen.

Inatt drömde jag om att jag lurade en kille att jag var gravid bara för att han ska stanna hos mig… Konsrigt…

Jag vill ha barn snart.. känns som jag börjar bli gammal…

Blir det hus och graviditet 2022?

Kram

19 Fjäril:

skriven

God morgon,
Varför frågade han om vi skulle hitta på nåt igen fastän det så tydligt inte klickade mellan oss?
Kram

20 Celicata:

skriven

Håller med... inspireras utav dem som vågar sticka ur mängden, att vara annorlunda...

Kan du se mig med en tjej i sommar/höst? Gärna i år!
Längtar så!

Svar: Stor möjlighet ! Kram :)
Esmaralda

21 Ingela:

skriven

Just nu inspireras jag av äldre människor, främst i min nära omgivning men även på längre håll, som håller igång, både kropp och knopp. Som sköter om sig rent fysiskt, rör på sig och käkar vettigt och som är intresserade av saker, håller igång hjärnan och har kul!
Es mamma är ju verkligen en som verkar tillhöra den kategorin, så fin och igång med saker och ting trots hög ålder, alltid så kul att läsa om henne och se fina bilder, då blir jag inspirerad och också lite ”avundsjuk”, tänk att ha en sån förälder!

Det är ju förstås ingen garanti att få förbli frisk och kunna ha ett aktivt liv bara för att man rör på sig, lever sunt och har intressen, sjukdom och elände kommer ju tyvärr ändå för många men vissa sjukdomar som finns/funnits i min närhet hade nog kunnat förhindrats av ett lite sundare leverne.
Jag önskar att mina föräldrar tillhört den pigga kategorin, eller min pappa vill säga, min mamma dog ung, men så är icke fallet och jag vill verkligen själv kunna bli en aktiv och pigg gamling, för min egen och andras skull. Så kul att kunna/orka/vilja göra saker tillsammans med sina vuxna barn och ev barnbarn.

Es, nu håller jag och även mina ungar på att bli tokiga!!!
Vi har problem med grannarna som inte förstår, trots att vi två ggr försökt att förklara, att de låter så otroligt mycket, vi får aldrig sova, trots öronproppar, och nu vet vi inte vad vi ska göra, tänkte igår att jag nog får en psykos snart...
Vi måste härifrån helt enkelt, ungarna söker lgh men det verkar helt kört i den här stan. Ser du om det närmar sig ngn bostadslösning för oss, alltså att vi tre bor på varsitt håll.
Tänk att kunna köpa en liten lgh där det inte är lyhört och där människor tar hänsyn till varandra, vilken dröm, kan den bli sann snart tro?

Kram Ingela

22 Sus:

skriven

Hej
Ja inspireras av snälla ödmjuka människor….
Har inget filter mot elaka…
Hur kan man träna upp de?
Love sus

23 Mej:

skriven

Hej Esmaralda.

Jag håller med dig där.
De människor som är snälla är underskattade. De som gör rätt för sig gentemot sina medmänniskor. De ser jag upp till och det tilltalar mig.

Es, han mannen. Han skulle komma igår men inte kom. Jag är inte helt förvånad. Det var något med bilen att den var utlånad. Jag är inte helt förvånad då det inte är första gången han lovat att komma men sen blir det inte så utav olika anledningar. Är det sant? Ville han egentligen komma till oss?

För min del så längtar ju just efter det med tvåsamhet i en familj tillsammans med barnen. Känns fortfarande som att det är jag och barnen mest. Känns tråkigt. Men man kan ju inte få allt.

Menar han iallafall allvar med att han vill? Och kommer det att bli bättre?
Ser du någon varning att han skulle vara med någon annan tjej eller likande?
Kram

24 SusanneAmalia :

skriven

GOD FÖRMIDDAG..

Vad bra att mailet kom fram. Teknikens under allt kan hända.. 🤔🤗

Insperation är härligt..
Det finn många källor.
Kärlek är en stor Insperation för mig. Människor som med glädje och kärlek ger av sig själva.

Som ser atmosfären mellan ljuset.

Du Esmeralda är en Insperation för många..
Du använder din gåva på ett härligt berikande sätt..

Mirakel sker och nu tänker jag göra allt för att det händer.

Min Insperation är att att allt kan ske.. ❤️💥🙏

Önskar alla på bloggen en underbar dag med kärlek och glädje.


25 Hm:

skriven

Hej Esmaralda.

Jag har råkat ut för att försatt mig i situationer senaste tiden där jag ser det själv som en utmaning för just mig.

Det här med pengar. I affären så skulle jag betala. Det var stojigt omkring mig. Jag la upp allt på bandet när jag sen betalat ser jag en chokladkaka som står lutad mot vagnen som jag missade. Struntade i det och tog med mig mina varor och den ”missade” choklad kakan ut. Får sedan ångest att jag inte betalat för den och åker tillbaka och betalar den.

Är detta något test gentemot mig? Det handlar om rätt och fel och att jag har möjlighet att strunta i att betala för mig men sedan får otrolig ångest och en vilja att göra rätt även om den kommer efteråt?!
Känner mig som en hemsk människa
Vad handlar det om?
Kram

26 Undra:

skriven

Hej esmaaralda
Kommer jag att få leva den här familjelivet i tvåsamhet. Ser det så ut?
Kram

27 Anki:

skriven

Godmorgon Es

Åter från P det var + 25 när jag kom hem visd 09.00 Phu vilken värme Nu efter min vattningsrunda +27 i skuggan ..

Glömde ju Kavian som står varje dag 06 och delar ut frukost till hemlösa på Vasagatan . Han inspirerar verkligen ! Från att själv varit hemlös hjälper han nu hemlösa 365 dagar om året !
Önskar jag hade hans driv

Önskar en fortsatt härlig Söndag !

Kram från Anki med flock

Svar: Ja, det finns beundransvärda människor ! Kram :)
Esmaralda

28 Mikael:

skriven

Förebilder eller sådana som influerar en kan det möjligen vara tunt med, ja sådana som inte leder in en i trubbel, det kan gå hur fel somhelst av bara farten när man är ung, eller vad sägs om 10 åringar i Rinkeby som säger till polisen, vilka är på vänligt besök, jag ska ta din pistol och skjuta dig, eller de som går radikala skolor i Sverige, västern fientliga, med statligt stöd..., slutar möjligen med att USA terroriststämplar Sverige, som det går till.

Radikala saker borträknat, allmänt vad som ser bra ut och respektabelt ut i samhället slutar inte sällan i där de som för tiden styrt och ställt senare slutar i rättegångar och liknande, själv hade jag kunnat hamna där på äldre dar, ifall jag inte kommit ur det, bara för att tidsandan är sådan , i hur saker ska gå till, vid vanligt förvärvsarbete :) leder till att en själv också hade hamnat där med tiden.

Det blir väl allt tunnare med förebilder, fast det är bra, då de möjligen riktiga lyser allt klarare :)


Kan vara bäst att bara vara typ hemma under pandemi och rådande tider, med eller utan vaccin eller vaccintest, i våldet ökar nog överallt, i USA räknar man rekord i sommar vad gäller våld, samtidigt som hela avdelningar med poliser säger upp sig

https://youtu.be/yr2wjT8zzuk

https://youtu.be/7xlV2Hu_fGw


Gammal på stan är något helt annat idag, är en 82 år och ska betala sitt kaffe så kan en få stryk och bli rånad vid kassan

https://youtu.be/6hFmw1WJprU

Allt vanligare, 94 år huggen till döds på gatan 10 på morgonen när hon skulle gå handla

https://youtu.be/AILpJ_zXjnM


Kram
Mikael

Svar: Ja det händer mycket jävligheter, så sant ! Men ändå ska vi våga göra det vi vill göra och inte vika oss för hemskheterna.. fast jag önskar att myndigheter kunde ta i mer med hårdhandskarna...där det behövs... kram :)
Esmaralda

29 ML:

skriven

Min bästis Frida som gick över till Alltet 2015 var min Idol. Hon kommer på besök ibland vilket jag älskar :)

Jag har ingen speciell person idag men eftersom jag själv är en person som brinner för att hjälpa andra så beundrar jag andra personer som gör det. Genuina godhjärtade trevliga människor.

Snart åker väl du och Nettan till Ullared om jag minns rätt :)

Några andra har frågat lite om sin sommar så nu gör jag detsamma :) Ser du ngt om min? Ngt speciellt möte?

Ledig idag men kommer stryka längs kyldisken på Willys. Kram

Svar: Ja herregud ja,, 6-7 juli ska vi vara i Ullared !! Känns som att det vore bra för di gom du planerar lte kul i sommar.. något som du längtar lite efter att göra... kram :)
Esmaralda

30 SOL:

skriven

Som barn ble jeg inspirert av samegutten Ante som ble sendt til internatskole, men rømte igjen og igjen, tilbake til fjellet og livet han elsket med familien sin og reinsdyrflokken. Han ville IKKE underordne seg autoriteter. Jeg ønsket meg samme mot til å sparke autoriteter på leggen og rømme fra skolen til friheten.

Nå om dagen blir jeg inspirert av en ung svensk dame som heter Susann som sier hun husker hvor hun kommer fra og hvorfor hun er her. Hennes refleksjoner/innsikter både fasinerer, inspirerer, utfordrer og oppmuntrer meg. Utrolig dame!
Link her: https://www.lightatthecenter.com/om-light-at-the-center

Det har vært så mange småkonflikter i det siste, selv er jeg visst blitt paranoid og innbiller meg ting pluss den vanlige miskommunikasjonen på jobb som sliter på nervene.

En person i privatlivet kaller meg "ting". Med min forståelse av ordene er de uhørt å si til folk, så jeg ber hennes lutte med det, men hun forsvarer det sterkt, sier hun mener det godt og at det er jeg som må forstå....hun sier hun skal prøve å ikke kalle meg, men så glemmer hun og for hver gang blir saken større og jeg surere. Herregud så absurd!

Hvis noen ber meg slutte å kalle dem feks. kjærring, blondine, tøs eller gamla, (noe jeg aldri kunne finne på) så slutter jeg selvfølgelig umiddelbart med det, jeg respekterer personen. Sier unnskyld jeg mente bare å være morsom, skal ikke gjenta seg og ferdig med saken! Men hun blir ikke ferdig, glemmer hva jeg har sagt, kaller meg det igjen, jeg blir irritert, hun forsvarer seg med at det er jeg som må forstå.

Er det jeg som lager drama? Hva skal jeg gjøre?

Ko ko! ko ko!

31 Moms:

skriven

Hej e

Diggar ju M, men känns som han beter sig lite konstigt. Vet inte om han tycker om mig. Men borde jag släppa detta innan de går längee eller ge det en chans?
Kram :)

Svar: Ta fasta på hans beteende och känn in om detta är något du kan acceptera och leva med eller inte.. kram :)
Esmaralda

32 Dalkulla:

skriven

Jag inspireras av mig själv och det jag åstadkommer i livet. Tycker jag kommit långt så sett av alla erfarenheter jag gått igenom. Tror man är sin egen läromästare och utifrån det kan man faktiskt inspireras av sig själv, i mångt och mycket. I det jag förmedlar i mitt skrivande i olika framställningssätt, är jag en inspirationskälla som sporrar mig att fortsätta på den vägen.

Kram.

Svar: Du är så på rätt väg, kram :)
Esmaralda

33 Browallia:

skriven

Några kanske kommer uppfatta det som att jag smörar nu men så är det inte, den person som inspirerar mig mycket är faktiskt du själv. Du är den den mest genuina personen jag vet med ett stort hjärta av guld. Du inspirerar mig på flera olika plan, din positiva syn på livet, ditt ödmjuka bemötande av alla sorters människor och din förmåga se dem för vilka de är. Din stil på att inreda ett rum, dina resor kors och tvärs över världen, jag skulle kunna skriva en flera meter lång lista. På min bucket list är en av punkterna att få träffa dig IRL och ge dig en stor kram

Kram Browallia

Svar: Nu blev jag lite generad, tusen tack & stor kram :)
Esmaralda

34 Maa:

skriven

Hej
Es, han mannen. Han skulle komma igår men inte kom. Jag är inte helt förvånad. Det var något med bilen att den var utlånad. Jag är inte helt förvånad då det inte är första gången han lovat att komma men sen blir det inte så utav olika anledningar. Är det sant? Ville han egentligen komma till oss?

För min del så längtar ju just efter det med tvåsamhet i en familj tillsammans med barnen. Känns fortfarande som att det är jag och barnen mest. Känns tråkigt.

Vill han egentligen? Kommer det att bli bättre? Eller ser det ut som att jag mest kommer att vara själv med barnen även framöver?
Kram

Svar: Jag tror inte han är så seriös som du hoppats att han ska vara... kram :)
Esmaralda

35 Helena Ir:

skriven

Jag beundrar min väninna M, som så ofta försöker vända saker till det positiva, en skön och glad människa. På inget sätt är hon helt perfekt själv,för det behövs inte, och inte har hon varit förskonad från händelser som tagit hårt på henne. Men en av de starkaste människor som jag älskar att ha i mitt liv. Utan henne vore mitt eget liv väldigt fattigt.. vi har haft varandra över 40 år, och gick t om i samma klass redan i lågstadiet.

Nog är det varmt :) nu.. svettigt med morgonpromenaden!

Kram

36 Mercan :

skriven

Esmaralda du såg att vi ska åka till Bulgarien i Augusti 😊 Esmaralda ser du om vi kommer att renovera taket i huset, kommer vi att få hjälp med pengarna lån från någonstans 😓Esmaralda ser du den här månaden innan vi åker till Bulgarien komma in i familjen stor summa som vi kan räkna med 😳😳😳

37 Hm:

skriven

Hej Esmaralda.

Finns det risk att han intresserat sig utav en annan tjej?
Kram

38 blaebaer:

skriven

Jag läste ikapp veckans inlägg och fastnade på spontana spådomar, kände mig verkligen träffad och kanske är det mig du syftar på? ..30+, psykisk ohälsa, isolering.. Har som tänkt att jag skulle behöva ge terapi en chans till för den jag provade i tjugoårsåldern var inte direkt bra, även om den hade sina fördelar ändå men ja..

Skulle vilja hitta något bättre och mer givande, och att man klickar med den som håller i samtalen.. Inte bara en radiostyrd robot som bara går utifrån sin utbildning och uppfattning kring saker och ting, och som blir skitsur och tar illa upp när man vill byta, för det har ju hänt.. Eller att dom är så förvirrad att alla samtal går ut på upprepning av det första samt att man alltid har olika namn.. Det har också hänt så kanske inte så konstigt att jag är lätt skeptiskt till terapi och hellre försökt hjälpa mig själv på egen hand än att ta hjälp utifrån..

Men oavsett om spåndomen var för mig eller inte så motiverar det mig att fortsätta undersöka alternativ och hitta något mer "rätt" så att säga, så tusen tack oavsett, det hjälper och stärker <3

Ha en fin söndag! =)

Svar: Ja, det kan gälla dig och jag tycker absolut du ska ge terapin en ny chans ! Kram :)
Esmaralda

39 N:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer vi att ta oss igenom det här och lösa det här och fortsätta tillsammans?
Eller tar det stopp här?
Kram

40 ML:

skriven

Då jävlar kommer det bli fullt blås när ni åker iväg :) Kan tänka mig att inköpslistan är flera A4 och du lär väl lensa halva Ullared :)

Min plan är ju att jobba hela sommaren då det är det jag vill göra så hoppas att det blir bra! Hade jag haft en kärlek att mysa med så hade jag ju gjort det också men nu är det 6e sommaren som singel och det är faktiskt ofattbart för mig varför ingenting händer. Kommer det bli fler pass ensam? Bara så jag kan förbereda mig lite mentalt :)

Annars hoppas jag att min Zanmi mår bra i värmen och att hon är aktiv och hör när jag pratar med henne :)

Och som någon annan skrev. Du är en inspiration Es! Bamsekram!


Svar: Ja, jag säger bara det... åk inte till ett tomt Ullared dagarna efter jag varit där ! De får ha en okey chans att fylla på :) Kram :)
Esmaralda

41 <3:

skriven

Godmorgon kära Esmeralda, tänker lite för mycket ibland och analyserar.
Är det ngn baktanke att E ligger på så med att vi ska fira midsommar tillsammans?
Blir flera par där om vi tackar ja.
Kram

42 Jossan :

skriven

Okej… nu fick jag panik… Skickade ett hus till T och prata med honom sen.. Så säger han ”vem har sagt att jag vill bo i Skåne?” Usch vilken klump i magen jag fick och hur de brände i ögonen. Han har bott här nere i 7 år. Tack för den ångesten han gav mig… han har ju bra jobbmöjligheter här och han älskar den staden han bor i.

Jag är säker på att han kommer stanna för han trivs ju här och vill förhoppningsvis vara med mig. Men fan… vill han vara med mig så får han stanna…

Kan huset vara något för mig?

Kram

43 Delicata:

skriven

Tack för svar kära Esmaralda!
Dina ord låter lovande!
Nu hoppas jag att det tolkades som en tjej som förhållande/romans, inte en kompis :)

44 Milli:

skriven

Jag tycker att människor som gör gott för andra är inspiratörer. I Stockholm har vi en tjej som jobbar som ordningsvakt i många år och sett hur illa det är med hemlösa och då även våra svenska pensionärer så hon har startat en verksamhet för att hjälpa dem. Vackert.

Tänker han ännu på henne ibland? Har de turen att träffas igen?

Ta hand om dig i värmen. Det här är fruktansvärt. Stor kram

45 Misstjejen:

skriven

Hej

Kommer det känns mer lättare för mig utan Kim. Hon går snart... det är skönt på något sätta. Kommer jag mår bättre?

Ha det bra

46 Anna.L:

skriven

Hej! Jag känner en connection, soul connection som det heter på engelska, till den här personen. Håller hans namn privat. Det är en djup känsla. Jag känner ingen varning till honom utan det känns rätt. Men jag blir orolig för finns det någon varning för att någon vill mig illa i samband med honom? Avundsjuk på mig för att jag är med honom. Innerst inne vet jag att det ger mer nytta att vara med honom för världen. Han ger mig inspiration. Det blir ett ljus. Men jag blir bara lite orolig.

Svar: Så länge det ger mer positivt än det kostar negativt, så länge är det rätt.. kram :)
Esmaralda

47 Misstjejen:

skriven

Hej

När jag har var bort från min lägenhet som jag kommer tillbaka just nu och varför det alltid känner en konstigt känslan som om någon finns här i lägenhet. Så speciellt när det är kvällen då jag är hemma. Om du kan ser något där?

Vem kan var det? Typ ängel eller någon som vill säger något till mig?

Ha det bra

Svar: Det finns änglar runt dig i stor kärlek och du har ingenting att vara rädd för... tvärtom.. känn den frid och kärlek som du omges av.. kram :)
Esmaralda

48 Yvonne gammal kund :

skriven

Browallia...så gulligt skrivet av dig!
Kan bara hålla med dig...Es är en pärla!

Stor kram.

Yvonne

Svar: Tack fina Yvonne :) Kram
Esmaralda

49 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Det är nu 7 år sedan min pappa dog, och jag hoppas att min mamma ska finna en ny kärlek. Du har också sett att min mamma ska träffa en ny kärlek.

Hon har en god vän som blev änkeman för ett tag sedan, och jag undrar om han är den mannen hon kommer att finna kärlek med?

Kram

50 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda tror du vi får bra betalt för vårat hus på Gotland så vi kan köpa en lägenhet innan för murarna ?
Kram 😃☀️

Svar: Ja, i alla fall hyfsat betalt, kram :)
Esmaralda

51 AnnaK:

skriven

Blev som så ensamt här då mina föräldrar flyttade och svärmor gick bort. Kommer jag nån gång få nån i mitt liv som stöttar mig och tar över om jag inte orkar (om du förstår hur jag menar). Har inte det i min sambo.

Kram 🤗

Svar: Känns som om du bränner en hel del energi just nu... försök gör nya val och du hittar en bättre inre trygghet... kram :)
Esmaralda

52 AnnaK:

skriven

Tack! Vet dock inte vilka väl som är det bästa just nu. Men det kanske visar sig. Är bortom trött just nu.

Kram 🤗

53 AnnaK:

skriven

Tack! Vet dock inte vilka väl som är det bästa just nu. Men det kanske visar sig. Är bortom trött just nu.

Kram 🤗

54 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Det är nu 7 år sedan min pappa dog, och jag hoppas att min mamma ska finna en ny kärlek. Du har också sett att min mamma ska träffa en ny kärlek.

Hon har en god vän som blev änkeman för ett tag sedan, och jag undrar om han är den mannen hon kommer att finna kärlek med?

Kram

55 Carina ST:

skriven

Jag blir inspirerad av mina barn som har modet att välja sina egna vägar och som vågar göra, uttrycka och arbeta för det som känns rätt och riktigt för dem.

Jag inspireras av min mamma som är en stark kvinna som omskapat sitt liv på många sätt.

Min syster som också på alla sätt jobbar ihärdigt för att skapa sig ett liv som hon vill ha och mår bra i trots alla svårigheter.

Min ena moster som dagligen inspirerar med att se glaset som halvfullt i motsats till halvtomt och uttrycker glädje och tacksamhet i det vanliga vardagliga livet.

Ja listan blir lång när jag tänker efter. Mitt framför mina ögon finns många att bli inspirerad av. Man behöver inte vara perfekt för att vara en inspiration.

Och när man lägger märke till alla de där sakerna hos andra som inspirerar så blir man ju automatiskt väldigt glad, tacksam och känner större uppskattning för dem och för mycket i den egna vardagen också.

Kram,
Carina ST

56 Anna.L:

skriven

Tack så mycket! ❤️

57 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du någon summa som vi kan räkna med innan vi åker till Bulgarien eller när vi är hemma i Bularien i Augusti till renovering i taket till vår hus 😔vi pratar med min far i Messenger och det behövs vägarna var fukt från taket, det regnade mycket det behövs renovering 😔

58 Mikael:

skriven

En ska göra det en vågar såklart, jag hade nog fel om 94 åringen men knivhuggen var illa nog, däremot så blev en 56 åring i Sverige knivhuggen när hon var på väg hem från en väninna, hårdhandskar saknas då den skyldige inte var papperslös så myndigheterna var chanslös


https://youtu.be/WKAtTnT016M



Själv vågar jag vänta med vaccinering och gå i områden som är omskrivna ha utomjordiska varelser :)

Vaccintest kan en dra in 100 miljoner på och skicka runt ovetande svenskar som agenter att smitta andra i landet och utomlands.


Aftonbladet kan avslöja vad som befaras vara en omfattandet bluffhärva med covidintyg.

Huvudmännen kan ha dragit in över hundra miljoner kronor under pandemin.

Enligt Aftonbladets källor kan uppåt 100 000 personer vara drabbade.

En amerikansk president vågade hoppa så sent från ett kraschande flygplan att han överlevde, hans närmaste kollegor dog de andra togs till fånga av japaner och blev uppätna, de blev av med delar från kroppen bitvis och tillagade, inför sina kollegor, japanerna trodde att de skulle få övernaturliga krafter av att äta upp dem och tyckte de var så goda att de ville har, det hölls hemligt till 2004

https://youtu.be/IB9-eS44A_8

Det gäller våga och göra rätt :)

Kram
Mikael

59 Browallia:

skriven

Hihi! Vad gulligt att jag gjorde dig generad :D

Såg på väderkartan att ni har haft varmt även idag, här i norr har vi haft 14 svala grader. :) Kram

60 ML:

skriven

HAHA! Stackars de som kommer efter dig. Ska bli kul att se allt du handlat sen :)

Blir det att jobba själv igen?

Ha en gosig söndagsafton! Pussa fyrbenta mysgrisen och kraaam till dig!

61 Mercan :

skriven

Esmaralda jag såg i min dröm att vid en kiosk där man spelar lotto en kvinna säger till mig att min farmor har bäställt stövlar. Och sedan plötslig ser jag mig i stövlar av tyg med min mor och det regnar och mina stövlar blir våta av regnet och min mor vill att vi ska bäställa mina stövlar av läder. Vad kan det betyda Esmaralda 🤔 jag såg åckså mycket lyxiga bilar

62 Browallia:

skriven

Jag har ju min egen lilla tradition att gå tillbaka och läsa din spådom för året vid halvårsskiftet, det blev lite tidigre i år för jag har ett vagt minne av att du skrev om att det skulle bli kaos i politiken. Mycket riktigt, du skriver till och med att det skulle handla om en förtroendekris och det är ju precis en sådan som har blossat upp ju. Du skrev även om vulkanutbrott och det har det ju varit ett par stycken under våren. En ny stjärna kommer att födas, jag gissar på Tusse men andra halvan av året är ju kvar så vem vet kanske en annan stjärna kommer födas innan nyårsklockam ringer ut 2021. Du är lika pricksäker som alltid så det är himla spännande att gå tillbaka och se vad som har slagit in. :)

63 Mind:

skriven

Framför allt forskare av olika slag.

Ada Lovelace, världens första programmerare. Programmerade Babbages mekaniska dator.

Richard Feynman, uppfann quantum electrodynamics. Sen var han dessutom en fantastisk lärare, har sett en mängd av hans föreläsningar på youtube och det är helt otroligt vilken vis man han var.

Nikola Tesla. En fantastisk uppfinnare inom elektricitet, magnetfält och radio. Även en stor humanist.

Carl Sagan. Astronomen som tog universum in i vardagsrummet. Också en stor humanist.

I modern tid så är jag även ett fan av Jordan Peterson, även om jag inte håller med honom i allt så sätter han verkligen fingret på faran med extrema ideologier och hur psykologin kring dessa fungerar. Det har varit mycket kontroverser kring denna man, i princip allt av det baserat på lögner. Rekommenderar att se så många föreläsningar du kan om denna man om du vill se en sann anti-rasist, anti-nazist osv.

Alfred Tennyson, en fantastisk poet ("It is better to have loved and lost, than to have never loved at all").

Ja det finns hur många som helst man kan nämna. Jag tror det är det att alla dessa fantastiska människor visar vad vi är kapabla till när vi utnyttjar våra förmågor till något gott och eftersträvansvärt. Må det vara inom konst, musik eller vetenskap.


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: