Redo för sommar.....

Maken och Mannabonne Glenn i full färd med att fixa det sista nu när vi fått nya vindskydd vid uteplatsen !!
 
 
 
Och så måste jag ha med ett foto av mig själv !
 
Omigen har jag fått ett mail från någon som påstår att jag inte finns.. att jag i själva verket är en grabb i 20 års  åldern. Och att jag aldrig syns på foton.
 
Jaja, man suckar och skrattar lite.
 
Faktum är  att en hel del av er har ju faktiskt träffa mig irl  -  när ni besökt mig och Nettan!
 
 
 
Selfies är ju inte min starka sida.... men håll till godo :)
 
Jag beställde ett par flipflop online... hur billiga som helst och hade inte förväntat mig att det skulle bli mina favoriter men så blev det:
 
 
Aningen klack dessutom.. vilket jag med mina 160 cm kan behöva.. och så ser jag att jag glömt rött lack på tånaglarna.... man är inte van vid sommar, sol och flipflop än :)
 
Och nu mina vänner  är fixandet klart uteomkring.. och vi kan börja njuta av sommaren:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I dag tar äldsta barnbarnet studenten  och jag far till Lund !
MG kommer vara uppklädd i slips dagen till ära !
 
I dag kan jag inte besvara några frågor
 
Kram & kärlek 💖
 
1 A:

skriven

Så fint du bor, ser hemtrevligt och välkomnande ut 🙂

Hoppas ni får en fin studentdag!

Kram!

2 SarA:

skriven

Åh vilken fin trädgård och fina uteplatser ni har. Där kommer ni njuta gott i sommar.
Vi har ju också våra små uteplatser som är redo för sommaren, saknar lite blommor bara och sista piffet.
Hustankarna bara snurrar i skallen på mig. Vi behöver ju en större bostad då vi växt ur vårt nu. Vi drömmer om en lite större trädgård och gräsmatta där barnen kan springa, hoppas studsmatta och sparka boll. I nuläget känns det omöjligt för oss. Speciellt när det uppdagades på jobbet förra veckan att jag som anställd varken får köpa eller sälja bostad. (Jobbar inom mäklarbranschen)
Vi som stod på tröskeln för att fota fina utomhusbilder och förbereda egen försäljning!
Magkänslan säger att det blir nytt jobb först för mig och sen kommer ny bostad. Du har sett att båda delarna kommer, nytt jobb och ny bostad. Men man kan ju ändå inte sluta oroa sig och grubbla sönder sig! Det finns ett hus här i området som ligger perfekt, med stor gräsmatta och bra renoveringsmöjligheter. Vet att ägaren är på gång att sälja och flytta så vill ju inte att detta ska gå förbi mig. Tror du möjligheten finns att just detta huset kan bli vårt?
Kram

3 Huldamaräng:

skriven

Gomorron!
Åh en sån jättefin swlfiebild på dig!! Och fötter är ju fina även utan lack. Mina naglar blir så fult svampgula av lack så då kan jag inte gå utan när jag väl börjat. Men det åker nog på mitt vanliga aprikoslack till semestern ändå!
Kära Esmaralda, KAN du svara på en sak?? Kan du se om stoet har ett föl i magen?? Jag börjar misstänka en tjuvbetäckning men hon går inte att köra till veterinären.. Min gissning är att det ploppar ut en häst extra där i augusti-september men jag är ju inte säker... Vad är chansen??

4 Naturvän:

skriven

Hej!

Så härligt Ni har det, snyggt prydligt och vilka ytor!

Hoppas Ni får en fin dag med studentfirande

kram

5 W:

skriven

Så fint det blev och det vita staketet är riktigt snyggt.

Ha det fint i Lund idag och grattis till studenten!

Kram

6 Helena Ir:

skriven

Så fint ni har gjort, där kommer ni trivas.. och du är så fin på kortet.. eller är det verkligen du? Kanske en 20 årig grabb .. nej, då :) Och jag har ju faktiskt träffat dig IRL.

Önskar er en trevlig dag!

Kram

7 Susan:

skriven

Sååå fint du har det🥰

8 Skorpan:

skriven

Klart att du inte finns Es, du är för bra för att vara sann ;).

Himla fint det är hos er, där blir det mycket mys i sommar.

Grattis till studenten! Njut av festen o varandra...

Här ska vi på ett jippo idag o ut o gå i det varma vädret till förmån för något "gott". Efter promenaden blir det väl nåt ätbart o drickbart o sen hem efter det, en lite längre dag idag alltså o mycket annorlunda.

Dagen började ju inte så dåligt heller då mannen kom emot, tyvärr med ett par andra karlar ;) o hälsade bara god morgon, men den rösten sa nog mig lite mera än bara de orden... Jag fortsätter o utforska...

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

9 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Men så fint allt blev !
Ja nu kan sommaren börja .
Ha ett trevligt firande av studentbarnbarn

Kram Anki med flock som vet att du finns !

10 Mikael:

skriven

Möjligt kosten slår vaccin när det kommer till att överleva Covid, är man rädd för Covid så hjälper vaccin sådär.



Nästan 3000 läkare och sjuksköterskor i Europa och USA har fyllt i en kostenkät. De som äter vegetariskt har 73 procents minskad risk att bli svårt sjuka i covid-19 visar studien.

Vaccin ger ett starkt skydd mot covid-19 – men inte 100-procentigt.

I Sverige har nu 2 795 fullvaccinerade personer bekräftats smittade av covid-19.

Av dem har 130 dött.
Det visar siffror från Folkhälsomyndigheten.

Kram
Mikael

11 Ghostwriter:

skriven

Så fin du är!
Tack för du delar med dig av ditt hem och bilder.

Ha så fint i Lund!


Kram

12 Dunegull:

skriven

Så fint ni har det 🥰

Ha en supertrevlig student 💃

Kram

13 Dunegull:

skriven

Så fint ni har det 🥰

Ha en supertrevlig student 💃

Kram

14 Mercan :

skriven

Så hemtrevligt Esmaralda 🤗 Ha så fint studentfirande Esmaralda 🤗 😘 ❤️

15 Läroliv:

skriven

Wow vad snyggt alltsammans.

Kram

16 Louise:

skriven

Grattis till barnbarnet på studenten. Min son tar studenten nästa år.
Fin bild på dig.

Ha en fin kväll. Kram

17 ML:

skriven

Superfint! Där kommer ni ha det gott i sommar. Och du är en riktig pingla Es. Så fräsch! Grattis till barnbarnet och ha en jättefin dag tillsammans! Jag sprutar vidare. Kram

18 Martina:

skriven

Men vad mysigt ni verkar bo!
Ha en fortsatt fin dag och ett härligt studentfirande

19 C:

skriven

TILL SarA
Kan du utveckla mer på ditt dilemma?
För den som inte är sakkunnig i branschen.
Är problemet att du inte får köpa/sälja via företaget du arbetar på?
*
Jag tänkte samtidigt på Attraktionslagen - drömmen kan aldrig bli sann om man adderar ett "Men [orsaken]" i en mening.
Så, vad sägs om att se till möjligheterna, acceptera infon du får och kanske du får en annan vy kring detta?
Det kanske kommer ett annat erbjudande då som passar er bättre?
*
Sitter och filosoferar i min trädgård, skönt med lite svalare temperatur (svensk som man är 😂😂 som aldrig är 100% nöjd).

Kram till er alla och ta hand om er ❤️

20 Sessan:

skriven

Jag kan intyga att du finns :)
Hoppas det blir en toppenfin student!
Mysig uteplats :)

21 Solstjärnan:

skriven

Fixat och fint😊Nu är det bara att njuta av det hela😊
Vem spejar din man o MG på ? Är dom på ett hemligt uppdrag..😊
Fina bilder,selfie inräknad.
Ha det så bra!
Kram Solstjärnan ☀️

22 ullie:

skriven

hoppas studenten blev bra
ja är lite avis jag ville ha nya möbler men blev inga pengar över så jobbigt jämt älskar rotting o sol sängarna så fina

23 Carina F:

skriven

Fint du har det och vilken ynnest att få bo nära havet.
Min syster har köpt ett hus ganska havet där jag kan komma ofta på besök. Hoppas också få ett hus nära havet.

Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: