Studentfest.....

Så gick studentfirandet  av stapeln och hujedamej vilket taberas !
 
Vi fick ju inte vara med vid skolan och det var inget utpsring så som sig bör men barnbarnet hade slagit sig ihop med flera andra och ordnat limousine som släppte av dem en efter en och Eric var den sista  som blev avsläppt... och efter allt skålande i två timmar i  bilen var han   lite tipsy... men det hör ju till 😁
 
 
Den nybakade studenten anländer !!
 
Han fick genast order om att så fort någon säger hans namn Eric under kvällen så ska han svara:
OH LA LA, SÄG DET IGEN !!
 
Och klarar han detta så blir det en fin flaska bubbel som pris.
 
I början gick det bra.. men i slutet  skrek  han glatt:
 
OJOJOJ, JAG HETER ERIC !
 
😂
 
 
Barbarnet med sin gammo... dvs mamma 😄
Kramas vågade man ju inte.
 
 
Lillebor Adison var bartender och serverade specialdrinkar vars namn anspelade på  storebror.
En av dem hette  El Gegick ( Eric kallade sig själv Gegick som liten)  och det var en  hederlig   rom & cola med massa is o parasoller !!
 
Som tur är har dottern en stor trädgård med flera etage och det var dukat på olika ställen.
Jag satt vid ett bord där alla vaccinerade gamlingar placerades 😅
Även om  det var en hel del gäster, så kändes det tryggt och säkert !
 
 
En läcker buffé  med grillspett, fläskfilé, sallader, potatisgratänger och allt möjligt !
Också det säkert - för  vi gick in två åt gången och tog för oss.. och spritade oss både före och efter.
 
 
Kostymen åkte av och lekarna tog vid... här ska Eric smälla såpbubblor med hornen på diademet samtidigt som han blåser i en tuta !
 
 
 
Och sekunden  efter förvsann han raklång in i buskaget 😂
Man kan konstatera att simultanförmågan inte är den bästa efter  en massa skålande !
 
 
 
Studenten med sin mamma.. Lundadottern :)
 
 
Här vaskar han guld med förbundna ögon... och  på botten 500 kronor i guldtior !
De han  hittade fick han behålla.
Han fick tag i 6 stycken... och stämningen var på topp !!  Alla tjöt och hejade !
 
 
Massa ballonger fasttejpade på kroppen och under en timma  fick max 2 gå sönder och klarade han det.. då fick han veta att att han skulle få ett outstanding pris.. något kolossalt... en hel  säck full med märkeskläder !! 
 
Han klarade det - med nöd och näppe och fick  en sopsäck full av sonens begagnade och bortsorterade kläder 😂
 
Men i ärlighetens namn fanns det  en del riktigt snygga begagnade  märkeströjor och shorts också, bland all lump 😅
 
 
Mamma och dottern i skogen !
 
Det var en studentfest med drag .... så mycket har jag inte skrattat på länge och jag tror alla hade lika roligt.
 
Viken tur att vädret stod oss bi !
 
Senare på kvällen när vi dragit oss hemåt anlände kompisar... och framåt morgonen blev det efterfest hos någon annan.
 
I dag blir det paketöppning !
 
Det hanns liksom inte med igår.
 
 
Här till höger syns paketbordet.. och det var liksom i början av festen ... folk kom och gick och det var öppet hus och  i slutet var bordet dignande fullt !!
 
Ja, det var sannerligen en student att minnas !!
 
Kram & kärlek 💖
 
 
 
 
 
 
 
 
1 A:

skriven

Såg väldigt roligt ut, viket drag!! 😀 som en studentfest bör vara!

Här hade vi ingen student i min familj detta år. Men ska fira lite för dotterns skolavslutning i alla fall 🙂 Med bad, glass och grillning hos min pappa.

Trevlig torsdag!

Kram!

Svar: Ja, skolavslutningar måste firas ! I nästa vecka ska vi på barnbarnet Ozzys avslutning.... låter härlig med bad, glass och grillning.. kram :)
Esmaralda

2 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag funderar lite på vad det som händer igår mellan mig och C kvinna. Jag var tydligt inte mig själv. Fullt av nervös och glädje och kärleksfulla person

Jag ser fåtal gester hos henne, hon vet tydligt vad jag jobbar med utan jag har säger något eller tillägga det i facebook, en del av frågor och andra också.

Det borde lägga lite intresse hos henne om mig eller är det dominant?

Något som finns inom henne som vill något om mig? Hon känna lite annorlunda än normalt.

Jag har känna av... är det något intresse eller är det dominant?

Hon är inte såna som hon bruka var mot mig

Har jag gissa på rätt?

Ha det bra

Svar: Hon verkar lite osäker just nu men jag ser inte vad det beror på, kram :)
Esmaralda

3 Misstjejen:

skriven

Hej

Det är väl stämmer att jag klarar mest av C kvinna än vad borde andra gör att klarar av henne?

För jag tålar ju bättre om henne?

Ha det bra

4 <3:

skriven

Vilket härligt firande och roliga lekar. Tack att du delar med dig kära Esmeralda av kort.
Ser du någon förändring för mig i kärlek till det bättre ? Tror i ärlighetens namn att jag inte kommer vara nöjd med A hela livet. Inte mycket har hänt för honom på 18 år med boende och allt. Tycker så mycket om honom. Det är inte det. Vill ha lite annat liv. Han verkar nöjd med hur det är nu. Och har nog inställningen att vi har det bra med mysiga dejter.
Kan det vara en bra idé att M frågar J om dejt till mig ? Några tecken kring min soulmate ? Tror inte du ser A som mannen jag kommer leva med.
Kram

Svar: Ja, han är nog nöjd med hur det är och det är viktigt att du är sann och ärlig mot dig själv. Väljer du bort honom kommer någon annan så småningom men det kan dröja, kram :)
Esmaralda

5 MalinS :

skriven

Åh vad härligt att läsa och ni verkar verkligen haft det roligt.
Har saknat se och höra dom där tutande studentflaken istan. Man blir liksom så nostalgisk och glad men förhoppningsvis nästa år kommer det tillbaka.

Önskar honom all lycka.

Såg ett danskt program igår om ofrivillig barnlöshet, det var så sorgligt att man nästan började gråta. Kändes som att jag kommer hamna där där snart. Har bokat tid hos läkaren men pga min ålder så har vi faktiskt inte mycket valmöjligheter om olika behandlingar.

Esmaralda ser du om vi har en lång resa med att få barn eller kommer vi för en gångs skull ha turen på vår sida?

Kram


Svar: Det kan ta lite tid, men ge dig inte.. kram :)
Esmaralda

6 Mikaela :

skriven

Hej E!

Jag har två frågor till dig nämligen, jag har problem med min tarm ser du om det är något som kan åtgärdas ?

Sen undrar jag om jag kommer klara tentan. Sitter med den men det är så svårt att få in alla fina ord,betydelser, fakta och jag bara rör i hop allt. Sitter och sitter men går inte alls in. Det är så mycket på allt för kort tid sen att man måste jobba samtidigt också. Jag vill bara klara detta så jag slipper ha denna obehagliga stress inom mig som har med plugget jobbet och hemma att göra. Snälla ser du om allt kommer gå bra ? Kram

Svar: Jag tycker du ska söka läkare för det finns hjälp att få med tarmen ! Tentan går bra om du bara försöker ha fokus, kram :)
Esmaralda

7 Moms:

skriven

Hej

Ser du om M kommer kontakta mig inom snart tid? :) kram

8 ängeln:

skriven

Godmorgon, vilken fest, det blir nog ett minne för livet. Är osams med mamma igen...Jag ringde henne och bad om lite stöd när jag hade det tufft och jag mådde väldigt dåligt. Då blev hon sur på mig, troligtvis för att det då inte är hon som står i centrum som alltid annars. Zanmi jobbar för mig och det känner jag. Jag får känslan från zanmi att det nu är dags för mig att respektera mig själv.Tänker så mycket på min barndom, tänker på att mamma aldrig har kramat mig och hur hon kränkt mig. Tänker på att hon inte hälsade på mig den gången som jag var inlagd på iva. Esmaralda, har jag rätt, är hon narcissist? Kram

Svar: Ja Zanmi jobbar för dig, allt hon kan ! Jag kan inte säga om din mamma är narcissist .. men hon verkar inte kunna bättre än det blir, kram :)
Esmaralda

9 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Vilken lyckad studentfest ! Så härligt att få skratta och festa igen .Den studenten lär man minnas länge med allt som varit . Grattis Erik !
Så roligt att se din pigga mamma och dottern din är så duktig som ordnat coronasäkert och allt. Förstår om du känner dig blessed <3
Tack för att du delar denna härliga stund med oss
det fick mig att dra på smilbanden

Sol och varmt igen :)

Moses lite låg hoppas bara det är värmen...
för visst borde även hundar känna av åskan...

Härlig Torsdag önskas !

Kram Anki med flock

Svar: Ja, det var en underbar fest och det var länge sedan jag skrattade så mycket ! Ja jag tror hundar är känsliga för väder... MG trivs i värmen men svalkar sig gärna i havet då och då... kram :)
Esmaralda

10 Millan:

skriven

Hej! En talgoxe har besökt mig några gånger på balkongen även när jag sitter där och har ett annorlunda kvitter. Vill den säga mig något? Kram

PS/ Roligt att ni hade en trevlig studentfest.👍🏻/DS

Svar: Den kommer med hälsningar, kram :)
Esmaralda

11 Ghostwriter :

skriven

Vill bara lösa min situation och försökte få råd men det slutar alltid med att jag gråter själar ur mig. Söker jobb hela tiden och undrar om jag löser det denna gång nu en gång för alla eller om det kommer bli katastrof och jag hamnar helt fel? Är så rädd att hamna fel och behöva ge upp den jag kämpat för att vara 😞💗


Kram

Svar: Satsa på de jobb som ger en säker och trygg inkomst, det känns viktigt.... kram :)
Esmaralda

12 Skorpan:

skriven

Vilken tur att du blev hjälpt av healingen Es :)! O vilken fin morsdag det blev för dig också, härligt!

Tur att det fanns kunniga healare med igår, hade det hängt på mig skulle du ha mått etter värre idag Es ;). Inget blev till nåt, nerverna for o då det hela skulle börja ja då borde jag ha börjat sova... Veckans bästa resultat 3h sömn, hurraa, not.

Ordnade med lite överraskning för karln o ville det bli till nåt, nå nej att det alls blev som jag hade planerat ;D. Är det kanske meningen att jag ska sluta planera alls eller vad var poängen med dagens "strul" Es? Nåja, har fått nån energikick iaf, behövs efter föreg natt, o nu får jag bara hia mig till nästa gång ;).

Naturvän, igår, så härligt det låter med dina cykelturer :) o glad är jag att någon tycker att det är okej att fråga om sexet på en söndag ;). Undrar hur det ser ut på sexfronten en måndag ;D?

Ha en bra dag!
Ska se hur jag klsrar av denna dag...
Kram SkorpanVilken härlig fest, ni kan minsann det här med festande o va är väl bättre än det ;). Vädret hade absolut stor betydelse o det att ni äntligen kunde samlas, säkert, o ha roligt. Gissar att det var en trött student som tog igen sig följande dag ;).

Flera fester åt folket, om ens små, som jag slipper ordna då ;). Om ett år är det väl dags igen, o knappt ett år tid på mig att få mig i form ;). Får se när jag tar tag i det projektet..

Njuter nu av lyxen att få gå i duschen efter min cykeltur till jobbet på morgonen. Idag blev jag lämnad ensam där, duty calls, o nu undrar jag Es om nån av arbetskompisarna misstänker att det är nåt på gång mellan oss två? Jag påstår ju att folk inte är blinda, förutom om de föredrar att blunda förstås ;). Blir det att betala av allt duschande månne?

Dålig natt igen, jäklars så led jag är dessa nätter. Hoppas på bättre sovande inkommande natt...

Ha en bra dag o vila ut!
Kram Skorpan

Svar: Jo, någon misstänker nog någonting... men inte på ett negativt sätt, kram :)
Esmaralda

13 Kristin:

skriven

For en bra studentfest!!!!
Det er så godt å se glade mennesker.
Tusen takk for at du deler, kjære Esmaralda.
Ble riktig glad av disse bildene.
I dag skal jeg ha ny time hos Naprapaten. Jeg både gleder og gruer meg. Gleder meg for jeg kjenner at det hjelper, og gruer for at det gjør noe inne i helvete vondt. Men, vondt skal vondt fordrive, heter det.
Det er nok nakke og skulderpartiet som tar mest tid. At jeg blir helt bra tror jeg ikke, for det er for mange gamle skader, men bedre, ja, det håper jeg på.
Ønsker en riktig god dag.
KRAM!!!

Svar: Ja, det var en glad fest med mycket skratt :) Ja, även om det gör ont så gör det dig gott hos naprapaten ! Och bättre kommer det att bli, kram & lycka till !
Esmaralda

14 Läroliv:

skriven

Härligt, precis som det ska vara.

Kram

Svar: Ja, verkligen :) kram
Esmaralda

15 Solen ☀️:

skriven

Ser ut som ni har haft en underbar dag! Och vilken massa fyndiga lekar ni hade hittat på! 🙌🏻

Kram Solen ☀️

Svar: Ja, det var en eftermiddag med massa skratt :) Kram
Esmaralda

16 Seanskunden Emma :

skriven

Hej!

Är så nervös. Kommer det gå bra med lägenhetsförsäljningen nu? Eller hur ser det ut? Vi måste ju få den såld.

Kram seanskunden Emma

Svar: Den kommer bli såld, god chans att det blir inom det snaraste och en lite risk att det kan dröja lite.. kram :)
Esmaralda

17 Lotta S:

skriven

Helt underbart firande!
Vi var också på en fin studentfest här om sistens, inte lika mycket ståhej men en fin energihöjare och dottern fick lite umgänge som hon tyckte var trevligt.

Hur ser det ut med den artikel som jag ännu inte fått något besked alls om, vilka är chanserna till publicering i just den tidskriften?

Svar: Ja, alla ordnar vi studenten på vårt eget sätt och att vara tillsammans är ju fullt tillräckligt :) Chansen till publicering minskar ju mer tiden går, men chansen finns fortfarande kvar, kram :)
Esmaralda

18 lilla m:

skriven

Hej Es, blir det en sommarfling för mig? Kram

Svar: Chansen finns absolut, kram :)
Esmaralda

19 Skorpan:

skriven

Tsck Es!
Undrar vem det är som är misstänksam?
Kram Skorpan

20 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag vill bara säger tack Ezmaralda. Det stämmer väl bra som du sagt att jag ska gör. Men jag lyckas väl bra. Tack iallafall...❤ och jag vill säger förlåt en till ändå❤...

Jag förstår nu vad du tänker runt där...

Ha det bra

Svar: Kram :)
Esmaralda

21 Skorpan:

skriven

Sorry, tekniken strulade sig tydligen o det kom med nåt gammalt inlägg också, äsch då.
Störande, lite som nu då jag försöker få nå fason på våra nya hemsidor o det inte alls funkar, suck o stön...
Kram Skorpan

22 <3:

skriven

Borde jag slå till på lyx Gucci skorna medans mini skon finns kvar ? Känns som jag kommer ångra mig annars. Hoppas fortfarande att minsta storleken ska komma in igen men det är nog kört.....
Lägg gärna ut ngt kort på MG snart🐶💗. Hoppas att han fick mycket gotta på studentfesten.
Kram

23 Misstjejen:

skriven

Hej

Ska jag skicka och fråga C kvinna om hon är okej eller ska jag bryr mig inte om även ser vad händer i framtiden?

Ha det bra

Svar: Gör det du själv känner är bäst, kram :)
Esmaralda

24 blaebaer:

skriven

Vilket firande! Stök&skoj AB, sin studentdag lär han inte glömma i första taget xD

Fråga..
Min vän D och jag.. Är vi på kant med varandra pga av att det varit som de varit de senaste åren eller har vi bara en såndär period med mer radiotystnad? Vet inte riktigt var vi har varandra längre och kan inte riktigt fråga heller.. Kan bara hoppas hon har det bra och att vår vänskap inte blivit alltför skör..?

Ha en fin dag i solskenet! =)

Svar: Det svajar lite mellan er men jag tror det kommer lösa sig.. även om det kanske inte blir riktigt som det varit.. kram :)
Esmaralda

25 21:

skriven

Hej

Kommer jag köpa en lägenhet snart som jag gilla

26 Shenzi :

skriven

Kära Es!
Gud vilken rolig student! Den kommer han nog alltid att minnas! 😊 Exakt så ska studenter vara! Hur lång tid fick han på sig å leta efter guldet? Klockren lek! Vem kom på den?

Ser du om något positivt kommer ske i år borttsett ny praktikplats? Kram Shenzi 🌹

Svar: Det var studentens moster som stod för lekarna... alltså dottern i skogen :) Han fick två minuter på sig att håva upp så mycket guld han kunde ! Ja, det bör ske lite mer positivt absolut men ser inte exakt vad... kram :)
Esmaralda

27 ML:

skriven

Wow vilken fest! Älskar bilden när han håller på att rasa in i busken haha. Sol och bubbel ... då blir det vingligt :) En underbar dag och så glad att du fick skratta och njuta Es. Härligt att se mamsen och din ena dotter också. Hur går det med det förhöja infektionsvärdet?

Jag är lite nyfiken på den här speciella utstrålningen som du sa att jag har och som attraherar. Vad är det speciella i den? :)

Ha en go dag!
Kramiz

Svar: Ja han bara dök rakt ner i spenaten och alla jublade :) I min släkt är det nog en prestation att överleva sin student :) Jag ska till VC den 17/6.. fick skjuta upp det lite så vi får se vad de säger men tycker att jag mår bra ! Det lyser liksom om dig och det har en attraherande effekt på en hel del... kram :)
Esmaralda

28 Bästa Gratulationer :

skriven

Till barnbarnet och Studenten, bra jobbat :)

Undrar...grubblar och funderar...kommer liksom inte fram till nåt :) :)
Inget gripbart ..
Ser du månne nåt i stort eller om så bara en liten hint värd att veta ? :)

Kram





Svar: Tack :) Inget specifikt kommer till mig, kram :)
Esmaralda

29 SarA:

skriven

Härligt med student. Bästa tiden i ungdomslivet. Allt pirr i kroppen och all förväntan kring framtiden.

Här blev det vård av snorigt barn idag. Passade rätt lagom då jag själv har huvudvärk och sovit dåligt inatt. Insåg att det är nymåne idag så nu när sonen gör sin lunchvila passade jag på att göra en nymånemeditation. Rena hemmet med salvia, prata med min Zanmi, mina kristaller är med under en 15 min skön avslappning i drömmarna. Det var ett tag sen så kunde behövas en liten återförening.
Har så stora förväntningar på framtiden så behöver koppla bort och försöka leva mer i nuet.
Acceptera och ta emot det som väntar mig.
Kram

Svar: Idag har du haft ordentlig andlig städning.. kan behövas ibland :) Kram :)
Esmaralda

30 L:

skriven

Hej igår när jag satt vid datorn på övervåningen så tändes den stora lampan bakom mig i taket när jag var ensam hemma, jag känner även av ibland att någon puffar på mig på ryggen axlarna. Är det något från andevärlden eller inbillar jag mig

31 Mercan :

skriven

Vad fint med studentfesten Esmaralda och din mamma och dottern finns med 🙂Esmaralda jag är så glad att jag ska träffa manen med gott hjärta som du såg för mig Esmaralda men jag är orolig och lite ledsen för min brors skull. Esmaralda du sa att du är tveksamt om min bror har hittat rätt tjej 😕 de får träffas och umgås och helt enkelt se hur det slutar, sa du Esmaralda. Ser du någonting Esmaralda 😌 ♥️ ♥️ ♥️

Svar: Nej, jag ser fortfarande samma sak... att han inte vet förrän de spenderat tid tillsammans, kram :)
Esmaralda

32 Mandarin :

skriven

Hej Esmaralda, ser du något om mig och min hälsa? Kommer jag att må bättre nu? Jag har tagit kontakt angående ett arbete där jag arbetet tidigare, skulle det vara bra för mig att börja där igen så smått? Tack å förhand! Kram

Svar: Ja, jag tror du kommer må mycket bättre och det kommer lösa sig med arbete.. kram :)
Esmaralda

33 N:

skriven

Hej Esmaralda.
Så trevligt det ser ut verkligen!!
Ser det ut som att jag kommer att bli kvar på nuvarande jobb? Eller blir det något annars för mig ?
Kram

Svar: Kan vara så att du söker dig vidare, kram :)
Esmaralda

34 Na:

skriven

Hehej esmarslda.

Behöver jag vara orolig över honom? Eller älskar han bara mig?

Ser du framgångar för oss?
Kram

Svar: Du är viktig för honom, kram :)
Esmaralda

35 Khaleesi:

skriven

Wow, vilken fest! Grattis till studenten! 😁🥳

Svar: Tackar :)
Esmaralda

36 G.H:

skriven

Grattis till Eric!!!!
Och vilken fest!! Wow:)
Får försöka komma ihåg idéerna till det blir dags för något liknande här ;)
Kram:)

Svar: Är ju alltid kul att skoja till det lite :) Kram :)
Esmaralda

37 Bellagio:

skriven

Underbart med festligheter. Jag var med mina SSK på AW för ett tag sedan. Är ju deras chef, men drack ändå vin och det var såå roligt. En SSK beskrev det som kosläpp.. Och ja, jag håller med.

Frågar igen om E, som jag fått kontakt med igen. Är hon redo för något seriöst? Kan det bli bra. Känslor finns det..

38 Agnes:

skriven

Stort Grattis till den nybakte studenten!

Stora kramen, alla! ;0}

Svar: Tackar & stor kram tillbaka :)
Esmaralda

39 Browallia:

skriven

Wow, det kallar jag studentfirande de lux! :)

Blev väninnan glad för födelsedagshälsningen jag skickade på sms?

Kram Browallia

Svar: Ja, hon blev glad :) Kram :)
Esmaralda

40 💕 Zoey 💕:

skriven

Hej Es!
Åh vilken lyckad student han hade! Hoppas bara han minns den 😉😜🙈 annars kommer nog bilderna få honom att minnas lite. Gud vad kul dag han måste ha haft!

Önskar min student hade blivit lika lyckad. Tänkte aldrig på att bjuda folk så den enda som kom var mormor och mina farföräldrar. Mamma hade gjort smörgåstårta och så blev de vanlig tårta. Skulle ha gått ut på kvällen, men min kompis var gravid i fjärde månaden och hon orkade inte så då struntade jag oxå i att gå ut. Men men de var ett fint minne av min student ändå. Kommer ihåg att jag var jättetrött och var på något sätt glad över att de inte blev något stort även om jag hade önskat de nu. Det sker ju bara en gång i livet.
Min lillasyster var den enda som bjöd släkt och vänner och gick ut på kvällen.

Hela veckan har man hört glad studenter som har kört förbi mitt fönster och dom har ner vevade fönster och sitter halvvägs ut genom dörren samtidigt som dom visslar med en visselpipa och föraren tutar för glatta livet. Synd vad corona har förstört för alla, men tur alla kan fira så bäst de går.

När vi ändå är på samtalsämnet, med tanke på att min student blev som den blev så har jag alltid hoppats på att mina framtida barn skulle få en bättre student än mig. Ser du om dom kommer bli firad riktigt ordentligt när det är deras tur?
Kram Zoey 💕

Svar: Ha ha ha, ja, med bilderna kommer nog minnet tillbaka om det skulle behövas :) Man firar ju på olika sätt och det ena är inte bättre än det andra. Vår familj är nog sådan att vi gillar lite tjo och tjim :) Ja, du kommer nog se till så dina barns student blir fin... det är ju vi föräldrar som håller i det hela och fixar :) Kram :)
Esmaralda

41 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag har börja ju bryr mig inte om andra. För jag är ännu mer glädjespridare och kärleksfulla person till mig själv och för andra.

Jag är stolt över det att jag våga dela med andra. Jag är inte alls skäms över det.


Jag har ju älskar mig själv mest och våga säger det som är.

Jag är ju kärleksfulla och glädjespridare mer än vad jag bruka var

Det är ju skönt!😊

Ha det bra

42 Fjäril:

skriven

Hej,
Ser presentationen ut att kunna gå bra imorgon?
Kram

43 MollyD:

skriven

Hej
Är helt orolig i kroppen. Min dotter och familj har gjort sig av med boende för att köpa nytt. Nu ska dom bo hos mig. Med skenande priser hittar dom inget och lån får dom inte förrän senare i höst. Har riktig ångest för detta. Kommer det lösa sig och dom hittar boende som dom vill ha och har råd med? Dom har en liten och en till på väg.
Kram

Svar: De blir en tuff tid.. men de kommer hitta annat även om det kan dröja lite.. kram :)
Esmaralda

44 Lydia💕:

skriven

Vad härligt med studenten fint väder och lattjolajban precis som det ska vara
Har hittat min Zamni äntligen i tvättmaskinen 🙈men hel förvånansvärt o jag hoppas den är med mig iallafall så nu önskar jag mig lite romantik i helgen
Kram
Lydia💕

Svar: Vad roligt att du hittade henne och hon är fortfarande verksam, kram :)
Esmaralda

45 Matilda:

skriven

Hej Es!

Kommer vi kunna få erbjudande om vaccin innan vi reser iväg i juli?

Kram

46 AnnaK:

skriven

Så härligt firande! Har nog aldrig blivit så firad i hela mitt liv 😊

Kram 🤗

Svar: Vi är ju en lite knasig familj på det sättet att vi slår på stora trumman när nåt ska firas :) kram :)
Esmaralda

47 Mercan :

skriven

Tack så mycket söta Esmaralda 😊

48 Skorpan:

skriven

Månne han nu kommer hit ikväll Es?
Kram Skorpan

49 Lydia💕:

skriven

Vad härligt med studenten fint väder och lattjolajban precis som det ska vara
Har hittat min Zamni äntligen i tvättmaskinen 🙈men hel förvånansvärt o jag hoppas den är med mig iallafall så nu önskar jag mig lite romantik i helgen
Kram
Lydia💕

50 Jossan :

skriven

Phu! Vilken lång dag! Degen ligger på jäsning och jag parkerade mig i sängen efter en städdag. Pyntade även hela klassrummet. Vi har kollat igenom alla videos från dessa 4 åren. När barnen gick ut så stannade 4 barn och tre av dem storgrät. Usch imorgon kommer bli tufft!

Kan du se om jag och T kommer åka till hans föräldrar i sommar? Han har fått långsemester och ska åka upp dit men jag vill ju också ha tid med honom :(

Kram

Svar: Ja, det är tufft att säga farväl.. man blir ju som en liten familj !! Det ser ut som om ni får tid tillsammans, kram :)
Esmaralda

51 Louise:

skriven

Roligt ni verkar ha det :-).
Nästa år har jag själv en student här hemma och han kommer förmodligen kort där efter flytta hemifrån.
I dag har yngste sonen och hans klasskompisar lärarmiddag med knytkalas. Gjorde en pastasallad.
Imorgon är det skolavslutning för alla barn. Vissa föräldrar får titta från klassrummet och andra får vara i kyrkan med niorna. Jag hoppas jag får plats i kyrkan.
resten av skolan tittar från klassrummen.

Idag har jag sökt ett jobb på en montessoriförskola i Lund. jag har varit på intervju där två gånger så jag hoppas att jag blir anställd nu tredje gången gillt. Jag måste ha ett jobb. Och detta jobbet ska jag få.
Ska börja läsa The secret ikväll eller imorgon och hoppas att kunna attrahera mig till ett bättre liv. Försöker attrahera att mannen ska lämna mig, men det verkar inte fungera. kanske jag inte tänker tillräckligt positivt för mitt liv är ganska negativt. En människa här gör hela förhållandet negativt.

Kommer jag bli anställd någonstans snart? Kommer arbetsförmedlingen hjälpa mig med något eller de kommer tvinga på mig sina aktivitetsgrejer. Det ger mig ingenting. kanske borde jag försöka mig på att få praktikplats? Eller nystartsjobb ja jag vet inte bara jag kommer hemifrån och får in en fot så jag kan ta nästa steg.
Men jag vill så gärna ha jobbet på montessoriförskolan.

Ha en fortsatt fin torsdags kväll.

Kram och tacksam för svar

Svar: Du kommer få en anställning men jag ser inte riktigt inom vad.. så sök allt och ha alla antenner ute och även sådant som du kanske är lite överkvalificerad för !! Kram :)
Esmaralda

52 Mandarin :

skriven

Tack fina Esmaralda ❤️

53 ML:

skriven

Vad roligt att höra att det lyser om mig. Hoppas att han fortfarande minns mig lite :)

Skulle varit ledig idag men inringd kl 11.30 så jobbat till nu. Arbetsledarna har pratat med mig om det jag berättat om hemska kollegan i tisdags och en till har klagat. De var förskräckta och nu hoppas jag att det blir konsekvenser för henne!

Skönt att du mår bra och låter som att du är i bra händer på VC :) Kram

54 Lenafena:

skriven

Vilken helt underbart family du har! Lycka! Kram till dig!

Svar: Kram :)
Esmaralda

55 Me myself and l:

skriven

Vad roligt studenfest,här firar de för fullt med bilar som åker omkring och tutar överallt,jag som trodde studenten bara firades i maj:)jag börjar bli gammal nu:)

Kan du möjligen se när och ge mig lite hopp när jag kommer bilda familj med mannen som inte dykt upp ännu?:(
Kram och håller tummarna för svar

56 Solrosen:

skriven

Hej Es

Ser du något skoj som händer mig i sommar?
Kram

57 ML:

skriven

Glömde ju! Kan tänka mig att det är en prestation att överleva studenten hos er HAHA. Ni är för underbara! Inga ögongodis idag. Kommer ngn lämna sitt nr så som man gör i filmerna? :)

Kram och ha en fin afton!

58 Sessan:

skriven

Ett av våra små vita nytillskott är försvunnet!
Vi har letat överallt, kan du se något?


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: