Tack Old Times !!

Det var ju lite eländigt för mamma häromdagen när hon skulle ta bussen – men till sist löste det sig.

Nu ska jag berätta om i lördags när jag beställt  en god middag åt henne.

  Jag hade beställt planka… via Foodora och  leveransen skulle ske klockan 19. 

Vis av tidigare erfarenheter… att de som levererar liksom inte förmår ta sig till dörren.. så gick mamma ut och ställde sig vid vägen tio minuter i sju. 

Tio minuter över 7 kommer cykelbudet farande i full fart och hade mamma inte hojtat på honom så hade han passerat… har dom inte GPS ?

 

Nu stannade han.. öppnade sin väska och blottade kaoset inuti !! 

Där var kassen med plankan nerstucken på tvären…burkar  med sås hade vält och kladdat ner både väska och påsen med mat… en enda röra !

Mamma hade dukat fint och hällt upp ett glas vin åt sig och var redo för sin goda middag. När hon nu öppnade paketet som transporterats nedstucket på tvären så var ju allt en enda sörja i ena änden av paketet… inte så som man tänker sig när man beställer en middag för 300 kronor !

 

 

Jag mailade  Foodora

Jag  mailade restaurangen

Och  resten är som en vacker saga

Foodora ringde upp mig och  jag  får pengarna tillbaka utan prut.

De är medvetna om att det finns problem och de sade att de jobbar på att förbättra.

 

 

Restaurangen Old Times i Helsingborg engagerade sig verkligen och på  lördag ger dom mamma en ny planka.. och levererar den personligen till henne…och då får man betänka att det som hänt inte alls var deras fel !

 

 

 
 

Vilken service och så måna om sina kunder !

All heder åt Old Times  och tusen tack !!

Kram & kärlek

1 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag tycker ju jag har blir mer kärleksfulla och glädjespridare person från ingenting. Betyder det att jag har starkt varma hjärtan inom mig själv.

Jag tror väl jag behöver det...

Ha det bra

2 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag tänker ändå att gratta henne B från en annan konto som är anonym. Ska det var en bra ide? Jag är fint att var positiv och trevligt

Ha det bra

Svar: Hon vill nog veta var gratulationen kommer ifrån, kram :)
Esmaralda

3 <3:

skriven

Vad gulligt att de ordnade upp allt till sist.

Kommer klarna lösa allt åt mig ? Ser det positivt ut för mig ?
Är det en god idé att ringa dem igen och fråga hur det går ?
Kram
🌸🌸🌸

Svar: Ja ring dem igen så du vet, kram :)
Esmaralda

4 Misstjejen:

skriven

Hej

Varför jag kunde aldrig jag ser min egen ögonfärgen? Så i hela min livet så försöka jag ser vilka jag har ögonfärgen. Jag vet inte om det är blå eller grön eller något annat färgen.

Jag vet inte om det är lika för alla som har svårt att ser sin egen ögonfärgen.

Jag har något annat än vad är det?

Kan du känna in av vilka ögonfärgen jag har eller är det min egen speciellt färgen? Typ ängel eller själens ögonfärgen? Vet inte om min ögon lockar flest för det ör speciellt

Ha det bra

5 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag minnas ärligt inte hur jag bete mig mot C kvinna i onsdags. Jag bruka ju ihågkomna det men bete jag för överdriva och för mycket som jag bruka inte var.

Så annars är det bra att jag visar så? Jag vill vet att gör jag rätt? Helt omedvetenhet typ...

Ha det bra

6 Rebecca :

skriven

Finns kärleken runt hörnet? Vem är han?🤩 ha en bra dag!

7 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Ser det ut som om min dotter kommer iväg på sitt sommarläger nästa vecka?

Kram

Svar: Möjligheten är god,, runt 75-80 %, kram :)
Esmaralda

8 Skorpan:

skriven

Men jösses, hur tänker dom? Finns nog mycker att förbättra när det gäller dessa bud o deras förfaringssätt. Vissa restauranger förstår sig på service o det är ju Old Times ett bra exempel på, hatten av för dom, o tur att mamma får en ny middag!

O hur gick det sen? In my dreams kommer karln till mig o helvitte så sur jag var, o enkelspårig o dum, hur kunde jsg tro på någon träff i det kaoset?? Nåja, tid för mig att växa o inse att jag får lov att svälja en del om det ska bli till nån "saga" av allt detta ;). Ser vi ut att få en träff ordnad utanför arbetet Es eller ser det stört omöjligt ut? Jag nöjer ju mig inte med lite så ;)...

Tur att det är fredag o jag får förhoppningsvis sova ut i helgen. Känns som att jag snart inte ens vet vad jag heter ;).

Lugnt o stilla här, hela dagen?
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: En trädd utanför arbetet kan det bli men i så fall bör det bli snart, kram :)
Esmaralda

9 Läroliv:

skriven

Precis som ska det vara. Fel kan det alltid bli för vem som helst, det som räknas är hur det sköts efteråt. Glad för din skull och din mammas att ni kompenseras och hoppas med råge.

Ha en fin helg alla.

Kram

Svar: Ja, man blir så himla glad :) Kram :)
Esmaralda

10 Kristin:

skriven

Så godt å lese at det finnes restauranter som tar konsekvensen av en negativ hendelse. Leveransen skal jo fremstå delikat. Det er en del av det hele.
Dette ble virkelig Old Times :) Ikke alle ville gjort dette, kjære Esmaralda. Flott å oppleve at det ennå finnes slike gode mennesker, og ekstra hyggelig for din Mor.
KRAM!!!

Svar: Ja, man blir så glad :) Kram :)
Esmaralda

11 Mikael:

skriven

Får din mamma vara uppe så SENT? :) andra ska minsann vara i säng kl.16!, hur gjorde man förr? Fast de kanske inte levde så länge så ingen som vet.


Äldre som skriker av smärta på en obemannad avdelning nattetid. Mat som gör att de boende rasar i vikt. Och äldre som tvingas lägga sig redan vid 16 på grund av personalbrist.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/attendo-personalen-larmar-grater-nar-jag-gar-av-arbetspassen


ifall ni ser senaste filmen om fallet i Connecticut,
6 st präster var rädd för en 11 åring

https://youtu.be/G8lJeLWRpTA


Här beskriver de historien och delar av hur det kommer sig att händelserna blev till


https://youtu.be/Y9Be1Q_X_AQ


Es brukar fråga om man ser något på kort, jag ser aldrig något men här ser jag :) här en som skrattar på fotot, 150 000 människor ställer sig och kollar live på ett spöke, vikingar ser de också :)

https://youtu.be/4QNI535IKG4

För de som ser skuggor i sitt hem, ibland tar över ratten också när man kör bil, sett ett ställe där de tar över styret på ens cykel och mc och kör en i diket,
springer en från ett hus till ett annat kommer de efter och bankar på dörren, knock knock

https://youtu.be/mxvzdeAKqJU

Bra de lär ut saker :)


Kram
Mikael

Svar: Att behandla gamla människor respektlöst är det värsta jag vet.... man skyller på personalbrist och tvingar människor i säng när det fortfarande är eftermiddag.. istället skulle de om ville få lov att gå en kvällspromenad med personalen....allt handlar inte om personalbrist...det handlar mer om hur man förvaltar resurserna... kram :)
Esmaralda

12 Veronika:

skriven

Hej Esmaralda!

Jag och min man (77 och 81 år) skulle så gärna vilja bo kvar 2022 också i vårt hus som vi har bott i sedan 1972. Kan du stilla vår undran i den frågan? Kram


Svar: Det finns god chans att ni bor kvar i huset också 2022 men se er om i god tid efter annat som ni känner ni skulle trivas med... kram :)
Esmaralda

13 Sessan:

skriven


En av våra vita små är spårlöst försvunnen.
Kan du se vad som hänt.

En anhörig åkt in akut på sjukhus nyss.
Ser du ngt där.

14 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Ja det var en eländig mathistoria Tur ni blev kompenserade Man kan undra hur företaget som levererar tänker...

Nu har endel fått sommarlov och jag får anpassa tillvaron på tomten . Moses har blivit bättre på att ignorera grannarna men längtan till att grannarna åker på semester blir inte mindre .

Listan på årets sommarpratare gjorde mig glad ska bli en njutning att få lyssna på så intressanta och varierande pratare Älskar ligga ute i skuggan och lyssna .

Nu ut i vackra naturen !
Ha En fabolös Fredag !

Kram Anki med flock

Svar: Skönt att Moses struntar mer i grannarna ! Mamma säger samma sak.... hon lyssnar på varenda sommarpratare och ligger i sin solstol på balkongen o njuter ! En annan kan inte riktigt vara ledig. Kram :)
Esmaralda

15 |<3:

skriven

Är inte C och H sugna på att umgås tillsammans med E och mig alla fyra ?
E och jag har dejt nästa vecka 💗
Är det mig de inte vill träffa kan kan ju undra 😥

16 Jossan :

skriven

Godmorgon!

Då är dagen här.. jag är inte redo! Att släppa lika elever efter 4 år. Förra året var det bara skönt men jag mådde ju inte bra. Men jag kommer gråta floder..

Kommer det bli en resa till Ts föräldrar?

Kram

Svar: 75 % att det blir denna resa, kram :)
Esmaralda

17 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Ja vad är då snart? Det kommer inte att ske nåt på över en vecka :(, kan det ändå klassas som snart? Hoppas det...
Kram Skorpan

18 ML:

skriven

Så ska det gå till! Det är service. Hoppas att mamsen får avnjuta det goda i morgon :) Apropå lite festligt så var det studentfest i grannvillans trädgård till 01.30 i natt och tycker att det är lite omdömmeslöst en vardag när folk ska upp och jobba.

Idag är det 1 vecka sen det magiska mötet på jobbet. Kanske han fortfarande minns. Synd att han inte kan komma för sin andra spruta idag :)

Igår så pratade jag ju med en annan chef om den hemska kollegans beteende och det ska tas vidare. Ytterligare klagomål har kommit. De säger jämt att de uppskattar "mig" så hoppas att det stämmer :)

Kompisen från Alltet dök upp i nattens dröm. Vi var i en affär där hon träffar en kille som det klickar med och jag blev så avis att jag sa upp kontakten. Att det alltid klaffade för henne och aldrig mig. Vet inte om detta betyder något :)

Ännu en varm dag och mot jobbet snart. Sen ledig tom måndag. Lovely :) Ha en fin fredag. Kram

Svar: Själv hade jag överseende när en ett grannbarn tog studenten.. jag stoppade in öronproppar och det gick hyfsat bra och den festen höll på till klockan 5 på morgonen :) Annars inga störande grannar så studentfest får man bjuda på tycker jag :) Kram :)
Esmaralda

19 Kvinnan :

skriven

Vilken dag det var igår , blev så ledsen och sårad av min man , han slänger ur sig ord som sårar och fattar inte hur jag mår . Jag har fått ta emot mycket under åren och haft mycket tålamod, och jobbar hårt. Ingen ursäkt fick jag för han tyckte att det inte var hans fel , vi får se hur länge jag orkar till.

Svar: Ja, han går snabbt i försvar och det drabbar dig, inte okey, kram :)
Esmaralda

20 susanne:

skriven

Hej Esmaralda! Vad bra att det ordnade sig.

Kommer det in någon kärlek snart i mitt liv? Blir jag lycklig igen? Kram

Svar: Absolut att du blir lycklig i kärlek, kram :)
Esmaralda

21 Bbv:

skriven

Hej. Är det slutet på mig och O nu? Kommer han skriva till mig mer efter det jag har skrivit till honom

22 <3:

skriven

Är inte C och H sugna på att umgås tillsammans med E och mig alla fyra ?
E och jag har dejt nästa vecka 💗
Är det mig de inte vill träffa kan kan ju undra 😥

23 Fjäril:

skriven

Hej,
Är inte nöjd med min prestation, är så irriterande då min sociala ångest kryper fram och förstör för mig i mitt jobb.. Gick det ok idag ändå trots detta? Det kunde ju ha gått värre antar jag..
Kram

24 Vitlilja :

skriven

Hade velat tillbringa en längre tid hos familjen men nu blev det bara beviljat två veckor, ser du om det kan bli fler möjligheter att träffa dem till hösten eller liknande? :)

25 Lotta S:

skriven

Det är ändå smart av restaurangen att göra så trots att det inte var deras fel, ni kommer ju att anlita dem igen tack vare detta. Kanske extra mycket!
Det är annars så lätt hänt att själva negativa UPPLEVELSEN gör att man hellre anlitar någon annan nästa gång, kanske helt omedvetet. Jag tänker på detta de gånger jag fått dåliga produkter men inte talat om det för det känns som att man är så besvärlig då man klagar, MEN då är det nog bara om jag måste som jag är kund på det stället igen.

Vad synd att det är så få som rapporterat om resultat från turhealingen. Själv önskar jag att jag kunde släppa allt gammalt för just nu går det mesta plötsligt jättebra. Önskar bara att dotterns gräsallergi skulle bli lindrigare, i sommar kom den jättetidigt med värmen och gör att sommaren är hennes värsta årstid. Har hon en sort som blir lindrigare med åren eller syns något annat om detta?

Svar: Ja, man vill ju inte upprepa ett misslyckande så man tenderar nog att vända sig någon annanstans ... men nu älskar mamma Old Times :) Kram :)
Esmaralda

26 Helena Ir:

skriven

Bara tanken på att lägga in mat i en väska på det viset, det övergår mitt förstånd! Så hurra för Old Times som ska leverera till din mamma!

Jag tycker responsen från M varit lite dålig, förstår inte hen hur det faktiskt kan vara? Lite svårt att sätta sig in i situationen får jag för mig.. hmm?

Skönt med sommar, men långpromenaderna tar jag på morgonen, det är varmt för mig :)

Ha det så bra!

Kram

27 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Hejsan kära Es!

Jag bara undrar jobbar Zangin fortfarande för mig o mina önskningar? Jag har hemska mardrömmar om mitt barn helt plötsligt har det med med Zangin att göra? Fast jag bett om svar o lyssnat inåt, får jag ingen förklaring!! Ej heller på alla knackningar i väggarna då o då!

Jag har henne i ett halsband tillsammans med en Ängel och när jag lägger mig hänger jag halsbandet på lampan bredvid sängen. Jag har henne så nära jag kan o påminner henne flera ggr om dan om mina önskningar! Och nu ska du höra nåt märkligt min mobil går igång lite då o då o påminner mig om att be till henne utan att jag ställt den på ringning??

Kan du snälla hjälpa mig att se varför? Dessa hemska drömmarna känns tufft o jag gråter när jag vaknar!
Kram o Kärlek kära Es o trevlig helg🙏♥️☀️🤗💜💜🌷🦋🌷🍀

Svar: Din Zanmi jobbar verkligen allt hon kan för dig ! Jag känner det ända hit ! Mardrömmarna har nog mest med din allmänna oro att göra.. kram :)
Esmaralda

28 Browallia:

skriven

Vilken bra service av Old Times att kompensera din mamma rejält. Här i stan har jag bara hört positivt om Foodora. Jag använde mig av dem i vintras när jag firade min 50-årsdag i karantän. De levererade i tid fram till dörren. Det var första gången jag tog mig råd med hemleverans av färdiglagad mat, det kändes så lyxigt! :D

Stekhett här idag, så du kan väl njuta lite för mig när du tar ditt fredagsbad! 💦 Kram

Svar: Mamma har beställd från Foodora och sonen också men de har bara lyckats leverera till dörren en gång... man får gå ut ch hämta.. kram :)
Esmaralda

29 Bellagio:

skriven

Studier visar att man är mer nöjd med ett företag/myndighet/person osv om denne begår ett misstag som rättas till på det här sättet, än man skulle ha varit om det blev rätt från början. Lite spännande, och man undrar ju vad det beror på? Att man blir bekräftad och sedd kanske?

Svar: Ja, just att man blir bekräftad tror jag är viktigt... plus insikt i att alla kan göra fel men alla äger inte sina fel och försöker rätta till.. kram :)
Esmaralda

30 <3:

skriven

I drömmen såg jag flera hundvalpar, men det var en specifik valp som jag inte var rädd för och som jag ville ha. Valpen drogs till mig med. Jag tänkte bli ägare till denna hund. Kan inte känna av vad drömmen skulle betyda, kan du? Kram Esmeralda

31 Ghostwriter:

skriven

Men gud så fint att dom ordnar!! Det är inte mer än rätt (att foodora) ska fixa. Fint av den egentliga restaurangen. Jag brukar meddela i Beställningen att de ska ringa upp mig när de är utanför.

Jag ska försöka lösa ett lån och undrar om det kommer gå bra? Vill bara lösa det nu



Kram

Svar: Ja, med lite planering tror jag det går bra, kram :)
Esmaralda

32 Sessan:

skriven

Vår lilla vita är tillbaka! Ingen aning var den var - men nu är den tillbaka iaf :)

Svar: Vad glad jag blev !! Kram :)
Esmaralda

33 Dunegull:

skriven

Hej,
Min kompis har segelbåt. Hon sa att jag skulle få följa med ut på en tur förra året men det blev aldrig. Blir det denna sommaren?

Kram

34 Ghostwriter:

skriven

Känns det som det blir någon utbildning för mig detta året eller känns det mest troligt nästa?


KRam..

35 Helena Ir:

skriven

Förstår att du inget såg på min kryptiska fråga :)
för mer formulerat kan jag inte skriva..

Trevlig fredag kväll..njut av fredagsdrinken!

Kram

36 Anki:

skriven

Goeftermidda Es

Sommarpratarna kan man lyssna på precis när man vill när de väl "pratat" Bäst av allt man kan skippa musiken om man vill :) Att lyssna i realtid gör jag när jag kan annars går jag in senare o lyssnar på det jag vill .

Moses ser ut att lida av myggbetten häromkvällen Har nu hört 2 hundar som fått allergiska reaktioner på myggbett i denna vecka ! Myggen är extra vidriga i år ...Annars verkar värmen vara lite besvärande för honom ...så jag funderar ett tag på att raka honom men då kommer myggen åt honom bättre . Så vi fortsätter nog som vanligt ;-)

Trevlig fortsättning på Fredagen !

Kram Anki med flock

37 Madeleine:

skriven

Hej ES!
Hoppas du har en underbar dag ute i solen :)
Själv har jag precis slutat jobba och nu sitter jag här och letar efter nytt jobb. Jag har en plan för framtiden men det hänger lite på om jag får ett nytt jobb eller ej.


Jag vantrivs så på mitt nuvarande jobb och jag har lyft det för chefen flera gånger. Kan du se om jag får en ny tjänst inför höstterminen?


MVH Madeleine

38 ThereseC :

skriven

Hej Es!
Hur känns det för E nu? Kommer hon att tänka till? Förstår hon eller kommer hon att göra om det?

Kram ThereseC

39 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du Esmaralda någonting innan vi reser till Bulgarien kommer det väntade pengar från någonstans eller ekonomiskt besked, eller ska min bror ta kredit i Bulgarien för att renovering till huset, taket😥

40 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Tack snälla rara för ditt svar det gjorde mig glad🤗🙏♥️

Du fick inte fram nåt om bankandet i väggarna som kommer från o till sedan några dagar tillbaka?
Ibland hörs även tunga steg o för mig känns det som en äldre man men jag får inte till mig vem?

Kan du känna in vem det är o vad han vill? Hoppas🙏♥️🙏☀️🌷🦋

Tack o stor kram🌷🤗🤗🌷💜💜

41 Stjärnöga :

skriven

Nu har jag träffat honom det är jag säker på. Visst är det så :)
Hur gör jag för att inte skrämma iväg honom?

42 Rik💰💰💰:

skriven

Hej Es

Ser du någon storvinst för mig ..så jag kan unna mig fina saker:)?
Kram

43 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag fattar inget med T kvinnas attityd mot mig i fortsätter. Jag vet inte vad kan det beror på.

Jag försöka ju tydligt fokusera på andra och umgås med andra som gör mig mår bra. Som du sagt att jag kommer väl vinna på att släppa nya människor i min livet. Jag gör väl min bästa.

Men jag försöka att inte blir påverkar av T kvinna under dessa dagar... jag tycker det är tråkigt.

Är det bara ignorera henne?

Ha det bra

44 Louise:

skriven

Då har barnen sommarlov. Alla nior var i kyrkan med några av föräldrarna. Jag var en av dem och jag är såstomt. Min yngste son har kämpat hela läsåret med extra morgonlektioner, läxhjälp och allt har kommit in på sitt förstaval på gymnasiet och för sitt slit fick han ett stipendie. Diplom och presentkort på Emporia. Är så sjukt stolt över honom. Och dottern klarade fyran och går över till femman. Tiden flyger iväg.

På måndag ska skilsmässopapprena in för nu har jag fått nog. Jag orkar inte kämpa mer med detta. Vi är värda mycket bättre. Problemet är att han vägrar släppa mig. Det är jättejobbigt. Hoppas jag får ett jobb snart. Vill ju inte snylta på honom längre.

Hoppas jag kan se till att jag kan få lite tur från attraktionslagen. Har börjat läsa The secret.
Kanske denna lag kan hjälpa mig.
Kanske kan attrahera mig till storvinsten på eurojackpot ikväll. Drömma kan man ju. Men gött med dryga 233 miljoner. Det är vi värda.


Ha en fin fredag kväll. Kram

45 ML:

skriven

Du är snällare än jag Es :) Jag är bara så trött efter att ha träffat tusentals människor om dagen att jag vill ha tyst :) Några tankar på mig?

Sista sprutorna nu och sen hem och ledig 3 dagar :) Ha en fin afton! Kram

Svar: Härligt med tre dagars ledighet... njut!! Kram :)
Esmaralda

46 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag fattar inget med min facebookvänner... jag gör lite roligt video med wasabi som jag äter det. Inget som tycker det är roligt. Jag tycker det är så svårt att gör alla nöjda.

Jag önskar ju att jag kunde känna av alla som vad dom vill har av mig i facebook. Varje personer...

Ha det bra

Svar: Jag tror du vinner på att inte försöka göra andra till lags och att du helt struntar i det och istället gör exakt det du själv känner att du vill göra. Då blir det äkta och på sikt mer uppskattat.. kram :)
Esmaralda

47 Sus:

skriven

Hej
Hur blir det i morgon?
Blir det kaos?
Love sus

48 Sus:

skriven

Hej
Hur blir det i morgon?
Blir det kaos?
Love sus

49 ullie:

skriven

åh grrr man blir verkligen så arg. Va skönt att det löste sej o de ger en ny

va på mac donALDS SOM GJORDE FEL men ja slutade bra där oxå blev bjudna på äppelpajerna vi hade tagit oxå . inget massa direkt men ja bara viljan är då så accepterar ja bemötandet bra

Svar: Exakt !!
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: