Dina rädslor....

Alla drabbas vi av rädslor ibland och en del  lever sina rädslor nästan konstant

Somliga kamouflera sin rädsla med ilska.. för det är ju så att rädslan får oss att fly medan ilskan får oss att kämpa.

Hur vi hanterar våra rädslor är viktigt och att undvika sådant som triggar våra rädslor gör ju inte att vi lär oss hantera  dem. Vi bara skyfflar undan dem till ett mörkare ställe inom oss och därifrån kan det triggas en hel del negativt.

 

Rädsla är ju kroppens rektion på att vi befinner oss i fara och detta försvarssystem är och har alltid varit viktigt för oss. Men när det går överstyr och rädslan tar över och påverkar våra liv negativt, då är det dags att agera.

Vissa av oss är mer benägna att känna rädsla än andra.

Den som lär oss att hantera rädslor är våra föräldrar.

Förmedlar föräldrarna trygghet, tröst och omsorg och uppmuntrar mod, då har vi en mindre benägenhet att som vuxna känna överdriven rädsla.  

Som förälder behöver vi uppmuntra våra barn att utforska  världen, att knyta nya kontakter, att  cykla och simma och klättra i träd och att säga det  de har på hjärtat.

Rädda föräldrar får ofta rädda barn – och det handlar ju om att vi överför vår oro och vår rädsla på barnen.

Du hamnar i en situation när du känner stark rädsla och ofta beror det på att du i huvudet redan föreställt dig det värsta. Du tänker på  allt hemskt som kan hända och blir passiv.

Man måste ta tag i i sina egna tankar och ta kontroll över dem för att man ska gå från rädd till motiverad. Då kan man fatta vettiga beslut  som inte är influerade av rädslor.

Ibland vinner man och ibland förlorar man och sådant är livet.

Man måste våga..  och den som är förlorad i rädslor begår sällan misstag men missar också chansen till  lyckande och positiva händelser.

 

Misstag är en viktig del i våra liv och hjälper oss att gå framåt

Rädsla hindrar oss från att prova sådant som är nytt.

Som tex att lära känna nya människor.   Känner vi rädsla i mötet med nya människor då eliminerar vi chanserna till nya bra vänner.

När du känner dig rädd så låter du dig kontrolleras av rädslan och försvagar modet inom dig och ger kraft åt fegheten.  Resultatet av detta är att din rädsla växer sig allt starkare.

När du ställs inför val eller inför en utveckling du vill ha så analysera fördelar och nackdelar. Var klar över vad som gör dig rädd och varför du låter rädslor styra.

 

 

 

Det krävs en hel del övning att ta steget ur sin komfortzon från rädd till modig och bara du själv kan fixa det. Ta dina steg framåt och gör ständigt nya val som innebär att ditt mod ökar och att du lämnar dina rädslor bakom dig.

När man kan acceptera att tillvaron är oviss, hur jobbigt det än är så slutar vi kämpa emot så mycket.

Hjärnan får signaler att om att vi inte längre är jagade eller i fara och  detta ökar vår känsla av trygghet och  tillit.

Livet är ovisst och det är helt i sin ordning. Det får lov att vara så.

Kram & kärlek

1 Ghostwriter :

skriven

Precis detta inlägget som behövdes för mig. Tack för det!

Ännu en svår tid ekonomiskt men jag undrar om jag kommer lyckas lösa det innan akut? Jag funderar på att satsa heltidsjobb istället för flera olika extra, ser det bra ut om jag börjar med telefonjobb även fast det inte är det jag mår bäst av?
Eller ska jag satsa på butik?
Resten känns svårt att få, fast kanske underlättar under nästa månad.

Hoppas du mår bra och att du får goda nyheter.


Kram till dig

Svar: Oavsett vad så ser heltidsjobb bra ut... att du tar det du får.. och att du gör det att få ekonomin på fötter och sedan kan du söka dig vidare därifrån... kram :)
Esmaralda

2 Lydia💕:

skriven

Tycker jag utmanar mig själv för nya saker varje dag som jag inte har varit van med förut.
Lät mitt ex alltid ta beslut om viktiga saker men det har jag lärt mig själv nu och visst har man varit rädd ibland och orolig.
Nu träffar jag nytt folk hela tiden en del bra och en del inte så bra men jag tror att jag går framåt sakta men säkert.
Smilla mår mycket bättre nu och det är så skönt ❤️
Finns en sak till jag måste närma mig också
Kram
Lydia💕

3 Anonymisa:

skriven

Känns det som att min stora kärlek är mentalt redo för mig? Jag saknar honom så mycket



Kram!
Säg alltid till om det finns något vi på bloggen kan göra för dig

Svar: Jag ser ju inte när men hoppas han snart ska vara redo... kram :)
Esmaralda

4 Hej :

skriven

Vill var anonym idag oavsett om ni kan läsa av vem jag är.

Fick igår veta att min kollega ska ta tjänstledigt 1år. Jag blev faktiskt ledsen för jag tycker om henne jättemycket och särskilt nu när jag tycker vi har fått en bra trio och att jag trivs så bra på jobbet.
Kommer hon komma tillbaka om 1år?

Kram

Svar: Chansen är runt 75 %, kram :)
Esmaralda

5 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Mina föräldrar tar hand om deras ena tiks halvsyster och hoppas att ny miljöombyte ska göra henne intresserad att sedan så småningom börja kunna tävla. Ser du om det kommer lyckas eller kommer halvsystern blå såld som en familjehund istälket? Vad ser du? Kram Zoey 💕

Svar: Det krävs en en del för att kunna tävla och hela vägen kan det kanske inte bli, kram :)
Esmaralda

6 Shenzi :

skriven

God morgon Es! Jag hade en konstig dröm strax innan jag vaknade. Ena stunden tog jag hand om min storasysters dotter då hon inte fanns kvar i livet (i drömmen alltså) och sedan höll jag mig undan ett gäng som ville komma åt mig. Vad betydde dessa drömmar? Kram Shenzi 🌹

Svar: Drömmarna antydde att du är rädd att du är rädd för att bli sviken, kram :)
Esmaralda

7 Anna:

skriven

God morgon EZ!
Känner igen mycket i det du skriver. Har en liten fråga.
Mannen har ju så smått börjat höra av sig efter 6 v radiotystnad.
Tror du vi kan få vår relation på rätt köl igen? Vilket skulle vara ditt bästa råd för oss, för att få vår relation på rätt köl igen? Det har varit lite svajigt, och nu är vi tillbaka på ruta ett.

Stor kram

Svar: Låt honom ta lite mer initiativ och då blir det lättare för dig att känna in vår ni står, kram :)
Esmaralda

8 Maria:

skriven

Hej
Kloka ord om rädslor, vi lär oss hela tiden och rädslan lär vi oss att bemästra. Jag försöker leva i tillit och tro på att livet vill en väl.
Men ibland undrar o tvivlar man lite såklart.. jag går ju mött en underbar man och eftersom jag gått på lite nitar och bränt mig så vill jag fråga: hur ser det ut med mig o Lars? Ser det stabilt ut framöver oxå?🥰
Kram

9 Misstjejen:

skriven

Hej

C kvinna har visst förstår något pågår om mig och B kvinna. så hon svaret med en symbolen igår när vi smsar.

Hon visste att det var tufft för mig?

Jag vet inte om hon bryr sig om mig som det händer?

Ha det bra

10 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag minnas ju hon fråga mig om jag är redo för sex. Jag svaret ja ifjol före våra semestern och vi pratar som om det är naturligtvis. Vi har tydligt prata så mycket om kärlek...

Så jag förstår inte alls. Leka hon med mig eller vill hon?

Ha det bra

11 Jossan :

skriven

Godmorgon

Jag har en rädsla och det är att ta ska vilja flytta hem igen. Men efter 7 år tror jag han stannar här.

Vilken kaos! Barnmorskan har skrivit ut samma typ av p-piller som jag är allergisk mot.. Mina som jag brukar ha finns inte att få tag i. Idag tar jag sista pillret..

Kommer T fråga om vi kommer kunna bli sambos snart?

Kram

12 Vattukvinna:

skriven

Hej Esmeralda!
Varför har den yngre, vältränade, mörkhåriga och kärleksfulla killen jag har haft två djupa och intima möten med nu helt slutat att svara på mina meddelanden? Kan du se varför han gör så?

Svar: Han verkar osäker på sina känslor, kram :)
Esmaralda

13 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag är medvetenhet om min farfar som vill ofta kontakta med mig även om han dog för längesen. Har han något säger om mig?

Ha det bra

Svar: Ha är med dig och han vakar över dig och vill att du ska känn dig trygg och glad, kram :)
Esmaralda

14 Naturvän:

skriven

Godmorgon!

Tycker väl jag blivit modigare med åldern, men helt klart, här har man säkert mer att lära.

Brukar i alla fall ha ganska lätt få konakt med människor, men coronan lägger ju locket på till viss del för tillfället, när det gäller nya kontakter.

Vaknade med ett leende på läpparna, hade en dröm där jag fick en adresslapp i handen, vet inte om jag bara skulle besöka ngn eller om det gällde att jag skaffar ngt eget?? I alla fall en behaglig känsla.

Det är så mkt som snurrar i mitt huvud ang mäklare, affärsidee osv...vet inte vilket ben jag skall stå på?

I väg på storhandling och promenad med fika. Kan ju bli en trevlig dag!

Kram

Svar: Låt alt sjunka in och bearbeta hur du vill göra, du kommer till insikt... kram :)
Esmaralda

15 Smöla:

skriven

Ser du något kring min sommar?

16 <3:

skriven

Godmorgon kära Esmeralda, ser du någon ny kärlek för mig i år ?
Några kännetecken kring min soulmate ?
Kram
💗

17 Skorpan:

skriven

Kommer ihåg hur rädd jag var att ta steget o skilja mig, det var nog den största rädslan jag har upplevt. Numera är rädslorna av mindre karaktär, kanske, men behöver ändock processas lite iaf. Hur man lyckats med barnens eventuella rädslor återstår att se...

Ja jag öppnade mitt ordförråd åt herrn igår över lunch o till största delen höll han med mig. Är vi nu ett par? Tror det, men inte vet jag hur det definieras o definierar alla det olika? Min fling kanske, Es? Nåväl, det får bära tills det brister o jag ska försöka njuta ;) av allt det som detta kan tänkas innebära... Min tur att få lysa lite, känns det som :).

Onsdag o vädret lär ska bli regnigt o ruskigt. Motade Olle i grind o tog bilen till station, får det handlat efter jobbet o då är det också gjort, skönt. Kanske det inte hällregnar sen så man kan ta sig en promenad...

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Ja jag tror också att ni är ett par nu....men så länge något är nytt så får man ha lite is i magen och bara njuta av det som är ! Grått och trist är det här också... kram :)
Esmaralda

18 Sus:

skriven

Hej
Man är bara modig om man är rädd när man gör något....
Kom inte till intervju....
Varför?
Love sus

Svar: Jag ser inte varför, men jag ser att något annat kommer som verkar bättre.. kram :)
Esmaralda

19 Rädd:

skriven

Kommer jag komma till intervju på DC? Fick ingen jättebra känsla när jag pratade med B sist, är rädd att även om jag får jobbet så blir det inte bra.

Kram och kärlek.

20 Branne :

skriven

Hejsan hoppsan!
Jag vet inte vad jag ska göra, jag gjorde ett beslut att stanna hos min sambo. Han har sagt att han ska förändra sig, då med att börja städa upp efter sig och ändra andra saker. Jag vill verkligen att han gör det, för jag vill vara med han. Men jag är rädd att bli besviken och jag orkar inte med det. Han har lovat och sagt såhär tidigare när jag varit påväg att flytta men går tillbaka till gamla ungkarlsbeteende en tid senare. Vet inte min fråga i detta egentligen, vill mest veta om jag gör rätt i att stanna med han?
För där är en del i mig som vill härifrån med.
Kramisar 😃

Svar: Så länge du känner att du vill stanna så länge är det rätt... det är en process oavsett på vilket håll... men en total förändring från hans sida kan du inte räkna med.. kram :)
Esmaralda

21 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Ser du vad som ligger bakom J:s tystnad? Har det hänt något eller vill hon inte ha kontakt?

Svar: Hon känner sig osäker men jag ser inte varför, kram :)
Esmaralda

22 Maria:

skriven

Behövde detta blogginlägg, TACK! 🙏🏼❤️
Stora kramar

23 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Jag försöker hia mig ;), men nog är det svårt svältfödd som jag är på förälskelse o uppmärksamhet. Stackars karl, månne han är stark nog att klara av mig?
Kram Skorpan

24 Dunegull:

skriven

Får du in ngt kring mig i närtid?
Kram

25 Mandarin:

skriven

Hej och tack för förklaringen det låter ju bra 😊 Något bra kommer sa du. Ser du vad för något bra som kommer ur detta? Kram och tack

26 Lotta S:

skriven

Dagens inlägg borde jag ha tatuerat i pannan...

Tänkte igår att jag är ju rädd precis hela tiden. Jag har liksom fastnat i det läget, väntar mig negativt hela tiden, vaknar med spänd kropp att upptäcka ännu något jag inte har kontroll över.

Svar: Och kontroll KAN du ta... så gör upp en bra plan, eller prata med någon som kan ge dig god input... kram )
Esmaralda

27 Sheri:

skriven

Hej esmaralda!

På fredag ska jag hålla i ett föredrag på jobbet, blir första gången. Kommer det gå bra ?

28 Solstjärnan:

skriven

Respekt/ rädsla för djupt vatten har jag fått av min mamma.
Hennes halvbror drunknade i en fors intill hennes barndomshem och det tror jag är orsaken till det hela.Jag fick lära mig att inte simma långt utan hålla mig närmare stranden.Den rädslan har dock inte överförts till mina barn som tur.

Det sker fina positiva saker omkring mig,en kompis har fått ett arbetserbjudande😊 och en har hittat en man😊.Är så glad för deras skull 😊
Jag önskar och så få uppleva något positivt i sommar😊 .Kan min SM vara i startgroparna nu? Jag vore mer än redo att fånga in honom 😊😊

Ha en bra dag 😊
Kram Solstjärnan ☀️

29 Anki:

skriven

Goförmiddag Es
Regntunga skyar vart än jag ser :-)
Då tog jag sovmorgon och upptäckte att jag kan se tv4 morgon på play utan reklam haha

Skorpis Grattis till flinget ! Njut nu !

Mina rädslor har alltid varit att prata inför folk .Redan i skolan tog det stopp när man skulle redovisa inför klassen och inte blev det bättre i vuxen ålder heller . Sen har jag nog en rädsla att träffa nya bekantskaper och där har jag blivit lat då jag inte har problem med få vänner men så hittar jag ju inte min soulmate om han nu finns ;-)

Nu på med regnkläder från topp till tå då regnande ska hålla på hela dagen
En fabulös Onsdag önskas alla <3

Kram Anki med flock

30 SarA:

skriven

Jag har en rädsla över vår boendesituation. Den tär på oss eller framförallt mig. Vi bor för trångt, ständigt bråk om toaletten på morgonen och ingen plats för alla saker.
Önskar så att det dyker upp ett hus i vårt område som vi klarar av ekonomiskt. Rädslan att lämna området finns eftersom vi trivs så bra.
Ser du någon flytt eller förändring kring boendet snart?
Kram

Svar: Det kommer ett nytt boende, agera inte i panik, kram :)
Esmaralda

31 ML:

skriven

Ja nog är rädslor jävligt och många har stoppat mig genom åren men nu är det slut med det. Dock svårt att besegra vissa som flygrädsla pga Corona men hoppas jag kommer ut i världen sen igen Es :)

När jag kollar på Hockey VM så finns der ju massa ögongodis från alla olika länder och tanken slog mig igår: Är min soulmate svensk eller en blandning av något? Får du till dig något om hans utseende? Gud vad jag längtar efter honom och hoppas att han gör detsamma!

Jaha! Bra med ledighet när det är 8 grader och hällregn. Ska komma 30 -40 mm idag. Fy fan!

Intervju kl 13.00. Spännande!

Hoppas att du fortsätter att må bättre Es. Kram!

Svar: Han behöver inte vara svensk.. jag ser faktiskt inte vilket...men kommer det gör han, in i ditt liv, kram :)
Esmaralda

32 ML:

skriven

Och GRATTIS Skorpan till kärleken! Kram

33 Mirran:

skriven

Hej Es! 🤗
Ser du något om kärleken kommer till mig? Får jag ett nytt jobb? Kram

34 Lina:

skriven

"You don't always need a plan..."

Exakt det citatet ramade jag in för ett tag sen, för att påminna mig själv när olika känslor tar över.

Fyller strax 37 och min plan/dröm om barn, giftemål, hus etc verkar inte bli. Några av dom finns nog möjligheten kvar, men barn...det verkar det inte bli... Så trött på den här biologiska klockan.. Även andra planer verkar skita sig en efter en...

Känner mig utpumpad och det citatet har hjälpt mig stundvis...

Ha en underbar dag 🌞

Svar: Ett bra citat.. ibland får man bara tagga ner... kram :)
Esmaralda

35 AnnaK :

skriven

Finns det en anledning till att namnet Anastasia dyker upp titt som tätt i olika sammanhang för mig just nu? Namnet betyder typ "she Will rise again"

Kram 🤗

36 Hanna:

skriven

Hej!

Jag är lite konstig. Jag har rädslor och begränsningar i vissa aspekter av livet men i andra kan jag vara hur modig som helst. Det är som om jag är delad i två. När man är modig inom ett visst område så spiller det liksom över lite grann till det där jobbiga området på ett positivt sätt, det är min erfarenhet. Jag försöker utmana mig och inte följa den första impulsen att springa och gömma sig när det blir jobbigt. Det går framåt, om än med myrsteg.

Kram

37 21:

skriven

Banken bad mig vänta lite för lånelöfte. Kommer han ge mig lånet om jag ringer nu och frågar på nytt? Har väntat lite nu

38 Browallia:

skriven

Jag har levt med ängslan sen jag var så liten att jag inte vet hur det skulle kännas att vara utan den. I samband med min Npf utredning blev klar för ett par år sen fick jag även diagnosen Ängslig personlighetssyndrom. När jag började nysta i vad som ligger bakom diagnosen så blev jag omskakad när jag insåg att min narcisstiska mamma har stor del i mina rädslor och osäkerhet, det har varit svårt att smälta och ta in. Av ren självbevarelsedrift har jag aldrig låtit mina rädslor få ta över helt och styra mitt liv. Det har varit en evig kamp som jag förmodligen får leva med hela livet.

Hur blev det, kroknade du helt och hållet så du slutade följa årets Robinson eller har du tittat? Jag har sett alla avsnitt och min favorit är Andreas, jag uppskattar ju människor som är genuina och ödmjuka. Han spelar det sociala spelet utan att utge sig för att vara bättre än någon annan av deltagarna, är inte missunsam eller girig utan stöttar och peppar även sina motståndare. I mina ögon är det stort och väger mer än att vinna tävlingar, så jag hoppas han tar hem hela Robinson. Har min blivande livskamrat någon av dessa personliga egenskaper? Kram B.

39 Skorpam:

skriven

Tack Anki och ML, jag njuter o det pirrar i mig som i en tonåring, omg. Håller jag månne på o flippar ur?? ;D.
Kram Skorpan

40 Mandarin :

skriven

Hej Esmaralda, jag blev så nyfiken när du sa att något bra ska komma ur detta jobbiga som jag går igenom. Vad kan det vara? Kram och tack 🙏

41 SarA:

skriven

Jag har en rädsla över vår boendesituation. Den tär på oss eller framförallt mig. Vi bor för trångt, ständigt bråk om toaletten på morgonen och ingen plats för alla saker.
Önskar så att det dyker upp ett hus i vårt område som vi klarar av ekonomiskt. Rädslan att lämna området finns eftersom vi trivs så bra.
Ser du någon flytt eller förändring kring boendet snart?
Kram

42 [email protected]:

skriven

Min panikångest har satt käppar i hjulen genom åren men nu försöker jag att inte låta det stoppa mig i det jag vill göra.

Jag kopplar lite till gårdagens ämne och undrar hur länge sonens ex ska få förstöra andras liv innan Karma sätter stopp för henne? Han och hans advokat har ju anmält henne för umgängessabotage då hon hållit hans dotter ifrån honom i flera år fastän de har delad vårdnad. Hans advokat har nu senast skickat ett så kallt umgängesavtal som hon skulle godkänna men nej det gör hon inte utan har istället anlitat en stjärnadvokat från de rika delarna av Stockholm för att strida mot hans rätt till sin dotter som kommer landa i rättegång. Allt för att sonen skaffade ett nytt förhållande efter separationen och hennes ända sätt att straffa är att göra såhär. Att använda sitt eget barn för sin egen vinnings skull är vidrigt och jag är så arg och förtvivlad och orolig för att denna psykopat ska lyckas manipulera så att sonen förlorar sin dotter. Det kommer att knäcka honom. Jag ber om hjälp till min mamma och pappa som är på andra sidan att det inte ska ske och att han får tillbaka sin dotter som han saknar och älskar så!

Tacksam för ditt öga i detta dilemma💕 Må så gott och kram.

43 Sheri:

skriven

Hej esmaralda!

På fredag ska jag hålla i ett föredrag på jobbet, blir första gången. Kommer det gå bra ?

44 SOL:

skriven

Jaah! Da har jeg vært til intervju, det var nesten en hyggelig opplevelse. Nå sitter jeg og regner på lønn, om den blir bedre. Vet godt at det ikke er et kreativt sted og det var INGEN farger på interiøret i HELE den enorme fabrikken, grå,grå,grå med hvite dyner -og puteproduksjon, det blir trist for en kolorist, haha :-)) Har likevel to motivasjoner, kollegaer og lønn som med bonuser og kveld/nattillegg KAN bli adskillig bedre enn i dag hvis jeg tenker rett....dessuten er det jo bare sesong, august til nyttår.
Spennende tider her nå.
Ha en fin dag du.

45 Lilla jag :

skriven

Hej Es,

Nä usch så känns det just nu.

Kommer uppdraget lösa sig så vi får det vi blivit lurade på?

Kommer jag hitta ett annat arbete eller kämpa kvar? Aldrig känt mig så felplacerad vad gäller kollegor. Självförtroendet är i botten, jag som älskar prestera och göra bra ifrån mig.
Jag är van att bli uppskattad och tagen på allvar och vara omtyckt. Känns som vi kommer från olika planeter. Eller jag från en annan planet.

Jag vill så mycket men vissa saker måste lösa sig. Gör dem verkligen det? Hur lång tid ska vissa saker bara ta? Snart har det gått 1 år av oro. Planer vi hade har raderats, tagits upp igen osv.

Kram!

46 ML:

skriven

Jag hoppas att han är svensk så att jag kan få prata svenska :) Någon kulturkrock är inte heller av intresse :) Hoppas att han har en bra famn att krypa in i och ett kärleksfullt sätt :)

Undra om radiotystnaden bryts först när personen som är ego vill🤔 Min tystnad kommer dock fortsätta forever :)

Pussar till den fyrbenta där hemma & kram till dig!

Svar: Han är svensk även om han skulle ha annan bakgrund och kulturkrockar ser ja g inte. MG pussas glatt tillbax :) kram
Esmaralda

47 Tiss :

skriven

Hej Es!

Tror du att min katt blir bra i magen av medicinen jag köpte idag? Alltid den gnagande oron. :(

48 A:

skriven

Åh Skorpan vad roligt! Blev glad 😀 njuuut

49 A:

skriven

Jahapp efter jag släppte allt och tänkte nu ska jag fega ur och köra i gamla spår och vara här... helt plötsligt idag kommer då chefen och säger att "okej, vi gör det du vill på tjänsten". Jag har ju haft invändningar på den av olika anledningar. Men av nån konstig anledning gillar hon mig och tror jag passar för tjänsten och vill jag ska ha den.

Det kommer betyda att jag kommer ifrån den negativa stämningen. Kommer ha kontakt med människor och jobba ihop med en chef.

Lite rädd är jag...Och prestationsångest för är väldigt mycket. Men som sagt om rädslor... Man ska väl övervinna dem.

Här har det regnat hela dagen. Jag gillar regn. Har inget emot det alls. Men ska regna i tre dagar och då kan till och med jag tröttna på det 😁

Kram!

Svar: Det jobbet fixar du :) kram :)
Esmaralda

50 Snödroppen:

skriven

Hejsan❣️
Jag är rädd för mycket men har bearbetat en hel del så på sista tiden har det blivit väldigt mycket bättre, även om det återstår mycket att komma över. Kan komma att sätta min största rädsla inför prov nästa vecka…är det klokt att utsätta mej själv och två av dom jag älskar mest för detta? Kommer allt bli värre efter det eller tvärtom? Ångesten växer😥
Kram💞

51 Vitlilja :

skriven

Ser du något positivt för mig den närmaste tiden?

52 Månskenet:

skriven

Hej!
Jag har alltid varit rädd, som liten var jag rädd för pappa o hans utbrott, rädd att det jag gjorde var fel, rädd att missbedömmas, senare när han dog blev livet mycket lugnare men jag hade lärt in räslan så på nåt sätt letade jag nya saker att va rädd för. Tror jag när jag nu efteråt tänker på det.
Efter jättemånga decennier och dina spådomar och en regression av dej, Es 💕så har jag i någon mån lärt mej tillit o lugnat mej. Fast visst kör jag upp nervositeten ibland. Så är det när man har, som vi säjer, harahjärta! 😂Senast för nån vecka sen stressade jag upp mej, ville bara sätta mej ner o gråta. Men nu har det börjat gå bättre igen. Insåg att på jobbet är det jag själv som måste sätta ner foten annars har vi alltför mycket snack o för lite verkstad, väntar att arbetet blir gjort medan man ältar vad man har o inte har o vad man borde skaffa o.s.v. Ibland kan jag bli så trött på nya vindar, allt går ju ändå inte att ändra i en handvändning, eller hur.
Ha det gott, kram! 😊🥰










Svar: Du har tagit stor kliv framåt. Man utmanas alltid men dessa utmaningar klarar du fint.. du har en sund självinsikt .. kram :)
Esmaralda

53 Susanne :

skriven

Hej. Jag blev arg på min chef i dag. Han ä r så kall o ifrågasatte att jag kunde ha så måmga sparade semesterdagar. Kommer jag få ngt nytt jobb...tänkte ta semester o söka ett nytt jobb..

Svar: Sök nytt och det kommer.. men sluta inte det du har förrän du hittat nytt, kram :)
Esmaralda

54 Dunegull:

skriven

Mina föräldrar har hjälpt mig mycket sista tiden med huset. Funderar på att bjuda dem på en weekend i sommar. Hyra ngn stuga på mysigt ställe. Skulle dem bli glada och uppskatta det. Blir det lyckat i såfall?

Kram

Svar: Ja jag tror det kan bli riktigt lyckat, kram :)
Esmaralda

55 Skrållann:

skriven

Hej!
Känns som detta var skrivet till mig och på något sätt minskar rädslorna med åren. Sådant som man förr kanske var livrädd inför har man insett att det kanske inte är så farligt och man utmanar sig mera och blir stärkt när man inser att man fixar det;) Om jag går och är rädd för en massa saker överför jag ju det på mina barn och det vill jag ju undvika.

Ställde fråga om nattjobb igår och idag dyker det upp en ledig tjänst på just det stället jag funderat på att jag skulle vilja jobba. Är det en slump eller är det tecken till mig att jag verkligen ska söka?

Kram❤️

Svar: Känns det rätt ska du söka, kram :)
Esmaralda

56 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag undrar om det hjälpas att jag uppmuntra på en ärligt sätta mot C kvinna den 9 juni då vi har skype. Så hoppas hon blir glad av det.

Jag vet att hon har förlora ganska mycket. Säker må dåligt och utsätta mig så kanske och något mer också

Jag hoppas att hon förstår genom jag var uppmuntra på en ärligt sätta mot henne.

Hoppas jag kan hjälpa henne att blir förbättras

Ha det bra

Svar: Är man bara ärlig så funkar det mesta... ärlighet och tajming !! Kram :)
Esmaralda

57 F:

skriven

Hej esmeralda undrar om du ser något roligt på väg kram

58 Sussie:

skriven

Hej hej, jag är rädd för mkt. Bland annat ekonomi, den är tuff. Min exmake gjorde mig rädd för pengar då han ljög o jag fick betala mkt. Kommer min ekonomi förbättras ngt?får jag ngn löneförhöjning av chefen?

Svar: Ekonomin blir stabilare, kram :)
Esmaralda

59 Susanne :

skriven

Ser du ngt nytt jobb för mig ngn gång, eller ngn ny kärlek? Jag är inte rädd för att vara ensam men undrar bara.

60 Camilla :

skriven



Kommer jag möta ngn man ngn gång? Att få ett förhållande? Har varit ensam i fyra år.
Min kollega ska jämt retas o säga att jag är kär i honom. Det är jag inte. Vrf säger han så...

61 Milla :

skriven

Som barn var jag rädd för massor av grejer. Bl a när man skulle ta kort på mig. Beror det på HSP el tidigare liv tro? Ska jag låta min barn åka till Spanien i sommar? Det är jag rädd för då sonen ej har ngn mjälte

62 Fanny2:

skriven

Det där med rädsla är svårt när man växer upp med en rädd förälder och en annan förälder alla i familjen är rädda för. Det är som att behöva programmera om hjärnan från grunden. Idag är det lite mer hanterbart. Får se om jag vågar boka läkarbesöket...


Tänker A på mig ibland? Har intresset svalnat helt?

Kram

63 <3:

skriven

Godmorgon kära Esmeralda, ser du någon ny kärlek för mig i år ?
Några kännetecken kring min soulmate ?
Kram
💗

64 Skorpan:

skriven

Tack A, jag njuter :).
Kram Skorpan

65 Susan:

skriven

Här är en som borde ta sig utanför sin comfortzon 🤯 jobbar på det👍🏻🤗

Kramiz

Svar: Heja dej :) kram
Esmaralda

66 ML:

skriven

Vad kan det vara för bakgrund? Undrar sååå vem han är :)

Funderar på hur jag ska göra med andra jobbstället. Om jag ska testa eller inte. Har ju inget att förlora om man tänker så. Har ju kvar mitt vanliga. Chefen var imponerad över mig och min bakgrund och sa "För mig är du klockren" och det var ju väldigt kul att höra :)

SKORPAN: Du är föräldskad så njuut! Och hoppas att du kan sova :) Kram

Pussar tillbax till MG!

Svar: Exakt, du har inget att förlora !!! Kram :)
Esmaralda

67 Rädd:

skriven

Ska jag söka forskartjänsten? Eller kommer det ett bra jobb på en ”vanlig” arbetsplats?

Kram och kärlek.

Svar: Du ska göra det du känner mest lockande, det är viktigt, kram :)
Esmaralda

68 Skorpan:

skriven

ML, sovandet ja, bra kom ihåg du har, nu verkar det ha gått lite åt fanders med det o det är ju allt annat än bra... Jag är förväntansfull, måste medges om ändock inget står skrivet nånstans...

Frågan lyder, beror det dåliga sovandet nu på denna nya o ovanliga situation ;) eller är det nåt annat som spelar in?
Kram Skorpan


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: