En jobbig torsdag....

 
Gårdagen blev smått traumatisk !!
Jag hamnade på akuten  och Mannabonne Glenn gick ner sig i leran !!
 
Jag fick liksom hjärklappning, sådär så jag kände varje hjärtslag och snabbt slog det och  blodtrycket steg. 165 / 100 och en  puls på 120.
Ringde 1177 för rådgivning och de ville skicka ambulans
Hell no !
Maken skjutsade mig till akuten i Helsingborg och jag träffade världens goaste vårdpersonal.
Trots eländet blev det en hel del skratt och gott snack !
 
Man kunde ju konstatera att hjärtat slog väldigt snabbt men annars var EKG bra... man tog blodprov för att kolla hur hjärtat mådde och om jag möjligen hade fått en propp men alla prover kom tillbaka negativa.. man hittade inget fel.
Och plötsligt lugnade hjärtat ner sig.
 
Det här tog hela natten och jag var inte hemma förrän kl 6 i morse.. och nu ska VC utreda.
Har haft lite känning  av det igen,  då och då men det försvinner snabbt.. så vi får se vad det kan vara för något !!
 
 
Och stackars MG som gick ner sig i leran på en byggplats under sin inspektion fastnade med bakbenen och kunde inte komma loss.
 
Att det vara fara å färde var ingenting att missta sig på.. han skrek som en mistlur och folk kom springande från alla håll... det lät ju värre än det var och man kunde snabbt hjälpa honom loss.
 
I  dag är en dag för vila för oss båda två minsann !!
 
Kram & Kärlek
 
1 <3:

skriven

Krya till er båda <3
Kommer han få reda på att jag hade sönder glasögonen ?
Inte bra av mig. Blev lite tokigt.
Kram

2 Agnes:

skriven

Krya på dig, finaste Es!

Och Herr Fralla...underskatta inte den skånska myllan!

Kram, alla!

Svar: Tack snälla !! Kram :)
Esmaralda

3 Mikael:

skriven

Våriver? Märkt att det dyker upp snygga fruntimmer på våren och hjärtat kanske slår lite extra :)

Haha MG, en annan brukar bara dra ur foten ur stöveln och sen försöka fiska upp stöveln, så gott det går på ett ben :)

Kram
Mikael

Svar: Och MG bara skriker på hjälp.. rejält dessutom, kram :)
Esmaralda

4 Dunegull:

skriven

Styrkekramar fina du ❤️

Svar: Tackar :)
Esmaralda

5 Nenna:

skriven

Hej Es,

Fy så otäckt. Bra att det ska utredas. Krya på dig!

Kram 🤗

Svar: Ja, det är ju lite oroligt med ett hjärta som inte beter som det brukar, kram :)
Esmaralda

6 Fjäril:

skriven

Krya på dej! Och hoppas det bara var nåt tillfälligt.

Ser du om denhär pirrande energin kommer från mej eller om jag "tar emot" från nån annan?
Kram

Svar: Tack ska du ha :) Kram
Esmaralda

7 T:

skriven

Krya på dig Es! Varma tankar från Småland!

Svar: Tusen tack :)
Esmaralda

8 Mercan :

skriven

Söta MG 😔 Önskar dig hälsa Esmaralda 😔💖💝

Svar: Tack, kram :)
Esmaralda

9 Skorpan:

skriven

Men ojdå, vad månne fattas dig? Bra att de utreder det hela. Sköt om dig o ta det lugnt. O du med Mannis :). Ni behövs ännu i många, många år...
Kram Skorpan

Svar: Ja, en utredning blir bra... man måste ju veta !! Kram :)
Esmaralda

10 Yvonne gammal kund :

skriven

Stackars er båda två!

Esmaralda...vila vila vila❤.

Krya på dig.

Kram till dig och MG.

Yvonne

Svar: Tusen tack , kram :)
Esmaralda

11 Helena Ir:

skriven

Hoppas på att du snart mår bra igen!

Kram och kärlek <3

Svar: Tack :)
Esmaralda

12 Henrika:

skriven

Hoppas, det ordnar sig och orsaken hittas!
Varma kramar!

Svar: Ja, verkligen ! Kram :)
Esmaralda

13 J:

skriven

Ta hand om er!!!

Svar: Tack :)
Esmaralda

14 Alex:

skriven

Låter läskigt! Hoppas du mår bra och hjärtat lugnat sig!

Svar: Ja tack, mycket bättre :) Kram
Esmaralda

15 Dejsan:

skriven

Krya på dig och ta det lugnt framöver.

Svar: Tack :)
Esmaralda

16 Anki:

skriven

Gokväll finaste Es
Oj Låter jobbigt med hjärtslag som rusar
Bra att det utreds .Du måste vara rädd om dig <3

Vila o Ta det lugnt nu och pussa herr fralla på nosen till tröst Moses säger att lera är bra för tassarna så det så !

Här kommer en stor kryapådig kram från hela flocken

Kraaaam <3 <3 <3

Svar: Kloka Moses, jag hälsade MG :) Kram :)
Esmaralda

17 Ghostwriter :

skriven

Kanske du får som mig ibland? Dubbla slag, känns som hjärtinfakt liknande och man kan tappa andan. Du får vila!! Kanske du fått astma?


Stor kram

Svar: Ja jag vet inte riktigt vad det kan vara...blir bra med utredning !! Kram :)
Esmaralda

18 ML:

skriven

Men Es! Din stackare! Och vi visste ingenting. Skönt att du fick träffa bra personal och att allt är okej i nuläget. Bra att VC utreder. Min bror har ju pacemaker efter rusningar som orsakades av extra ledningsbana så undrar du något är det bara att fråga för detta har jag varit anhörig till sedan jag var liten. Bra att du och MG vilar och förstår nu varför du tog sovmorgon. Känn dig inte pressad till healingen i morgon om du inte mår bra. Krya på dig! Styrkekram

Svar: I dag mår jag mycket bättre, men ändå viktigt med en utredning.. jag ser fram emot healingen ikväll, kram :)
Esmaralda

19 Linda N:

skriven

Stackars MG, men bra att han kunde kalla på hjälp ordentligt.💪

Otäckt när hjärtat rusar. Men bemötandet du fick värmer. Hoppas du mår bättre nu och att det hela stabiliserar sig i sakta mak.❤

Svar: Tack :)
Esmaralda

20 Carina ST:

skriven

Ta hand om dig ordentligt och vila käraste Ez. Du är värdefull.

Lille MG är på många äventyr, inte lätt att förutse var man hamnar. Tur det fanns många i närheten så hjälp kom snabbt.

Varma kramar till er båda.
Carina ST

Svar: Tusen tack :)
Esmaralda

21 Fjärilen :

skriven

Kram 🌺🥰

Svar: Kram :)
Esmaralda

22 Anna E:

skriven

Läskigt, skickar en kram och hoppas att allt blir bra igen.

Svar: Tack :)
Esmaralda

23 ullie:

skriven

nej men lilla gubben då

och kära du .. usch då hoppas de hittar felet o åtgärdar om det behöver balongsprängning eller nåt bara du blir frisk . stort krya på kram ullie

Svar: Ja jag hoppas ju att felet ska hittas men mår mkt bättre idag, kram :)
Esmaralda

24 Nornan:

skriven

Krya på dig fort nu vår snälla fina Es. Så Skönt ditt EKG var bra! Stor kram ❤

Svar: Tack :) kram
Esmaralda

25 I:

skriven

Men usch vilken dag!
Och ändå ska du köra healing ikväll, du är ju för fin! :)
Krya på er båda två!

Svar: Ja, fast idag mår jag så mycket bättre, tack :)
Esmaralda

26 Dunegull:

skriven

Styrkekramar fina du ❤️

Svar: Tack ska du ha :)
Esmaralda

27 Läroliv:

skriven

Hoppas du mår bättre idag och att det var en engångshändelse.
Du får krya på dig.

Kram

Svar: Tack :)
Esmaralda

28 Angeli:

skriven

<3

29 Smulan :

skriven

Krya på er båda två. Något gott i glaset till dig. Och köttbullar eller prinsesstårta till mb.


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: