Äppelfläsket......

 
När jag var barn vistades jag mycket hos släkten i Danmark.... de bodde i Holte, i Hilleröd och i Köpenhamn !
 
Alla var mörkhyade och svarthåriga och som en liten  blek rödtopp stack jag  ut lite extra  i det här gänget !
 
Jag har med mig en hel del goa minnen från den tiden... och när det gäller matminnen så minns jag äppelfläsket !!
 
Det är en typisk och klassisk dansk rätt.. som förekommer också i Skåne men själv har jag aldrig stött på den här !
 
Jag råkade snubbla över receptet på Youtube och skickades tillbaka till  de gamla danska tiderna.
 
 
 
I videon lagar man fläskkotlett och det gjorde man inte i Danmark.
Man hade alltid färskt sidfläsk.
Och det serverades kokt potatis till.
 
Rätten har gamla anor.
Redan på 1700 talet år man detta på landsbygden minsann !
 
Det är framförallt tante Dagmars mat jag minns.. det var hon som ofta gjorde äppelfläsket !
 
Jag har en bit fläsk i frysen... jag har lök och äpplen.... så idag ska jag servera maken danskt äpplefläsk så får vi se  hur han reagerar... och om det smakar som jag minns !
 
Kram & kärlek 💖
 
P.s.  Så här blev mitt äppelfläsk:
 
 
Och visst smakade det barndom !
 
Så här gör du:
 
Danskt äppelfläsk
 
Skivat  sidfläsk eller vilket fläskkött som helst
Stek köttet o krydda med salt o peppar
Ta sedan kötte ur pannan
Häll 1 kaffekopp vatten i stekskyn och  en buljontärning
I med två grovt skivade lökar och låt puttra
Sedan tar du äppelklyftorna från 2 äpplen och
låter alltsammans puttra tills äpplena är mjuka
Lägg i fläsket
Servera direkt ur pannan med kokt potatis till !
 
Så himla enkelt och så gott !!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag mår så dåligt igår och tänker på allt hur kan B kvinna behandla så mot mig. Efter jag prata med E kvinna i chatten i facebook. Jag avslöjar något som jag borde inte gör.

Så hoppas dom kommer inte hitta som vem var den som har avslöjar något och få det starta en rykte.

Om våra företag har inte densamma regler som andra om restriktioner för corona. I samhället har annat och våra företag är helt överdriva med regler.

Men kan du ser om dom kommer inte fattar att det var jag som sagt något?

Om det starta en rykten så ska jag inte säger något och var helt tysta?

Ha det bra

2 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag drömmar om jag har röd håret inatt men kommer jag har det något gång?

Vill prova på det

Ha det bra

Svar: Ja, det kommer du att prova, kram :)
Esmaralda

3 Misstjejen:

skriven

Hej

Så betyder att jag ska vänta tills det är oktober så kan jag prata med C kvinna? Eller i november. Jag hoppas väl hon bryr sig om min mående och inte missförstånd om jag mår alltid bra.

Finns det möjlighet att jag prata med C kvinna i oktober eller november. Jag har önskar att få dit på waynes coffee med henne...

Finns det möjlighet?




Ha det bra

Svar: Möjligheter finns, men vänta gärna in och ta det varsamt, samt ha inte alltför stora förhoppningar, kram :)
Esmaralda

4 Bara jag.:

skriven

Hej Esmaralda. Igår dog en kusin till barnen, bara 58 år gammal efter en längre tids sjukdom. Han hade det rätt svårt i livet och vill gärna tro att han nu mår bra och är omgiven av sin far och mormor och morfar m.fl. Undrar om du kan se något om detta?

Kram

Svar: Ja, nu mår han riktigt bra och han är tillsammans med de sina, kram :)
Esmaralda

5 <3:

skriven

Smaklig spis ?
Hur stor är chansen att klänning kommer komma imorrn så sömmerska hinner fixa till den tills jag åker på semester/ sparesa. Hoppas att resan blir lyckad. Behöver verkligen komma bort lite nu.
Kram

Svar: Chansen finns att klänningen kommer.. runt 60 %, kram :)
Esmaralda

6 Lilian:

skriven

Hej E,

Gillar VE mig på ett romantiskt plan?

Kramar,
L

7 E:

skriven

Hej!
Vad är chansen att jag får barn med E?
❤️

8 Browallia:

skriven

Åh! så gott med äpple. :P jag älskar äpplen, lite syrliga och saftiga ska det vara. Tyvärr har jag inte kunnat äta äpplen som de är pga allergi äppeljuice och äppelmos går bra om jag inte äter det för ofta. Hoppas maträtten blir som du har tänkt dig.

Jag kämpade allt vad jag orkade igår med att dra av det värsta i röran, nu får det duga åt sotarn och ingen fejklapp på dörren! Lika bra att få det avklarat så kan jag fokusera på
att fortsätta ge mitt hem en välbehövlig
”make over” i lugn och ro.

Önskar dig en trevlig onsdag! Kram

9 smulan:

skriven

Om ett par dagar så flyttar 2 små kattdamer hem till oss, ska bli så mysigt.
Går det bra?

Svar: Vad roligt, grattis :) Kram :)
Esmaralda

10 Naturvän:

skriven

Hej!

Ser mycket gott ut, gott med lite syrlighet till fläsk. Skall provas ngn dag.

Får se vad den här dagen ger, skall bli fint väder och jag hoppas få en bra känsla när jag trampar runt på ön.

Ser du om min soulmate och jag trots allt börjar närma oss rent geografiskt? Lever lite på hoppet...

Kram

11 St:

skriven

Hej!
Kommer jag få fast jobb under hösten/vintern på mitt jobb? Lr blir det nästa år?
Kram!

Svar: Under vintern ser chansen god ut, kram :)
Esmaralda

12 Anna:

skriven

God morgon Ez,

Dina svar bekräftar oftast det jag redan känt på mig. Har en annan liten fundering. Jag frågade mannen jag träffat sedan 1 år, om han har känslor för mig, han sa att han ”håller av mig” att vi inte är på samma nivå har jag förstått, men säga att man håller av någon? Är det verkligen så att han inte har några kärlekskänslor alls för mig? Eller tillåter han inte sig själv att släppa fram dem? Han säger att han inte kan känna något för någon pga stöket i hans liv och hatet mot vad hans fd ställt till med.
Blir inte bättre av att han har svårt för att prata om känslor och uttrycka sig. Men trodde såklart det var kärlek från hans sida när vi träffats så länge.

Stor kram

13 Jen. :

skriven

Man kan välja inriktning i mitt studieprogram. Känns det som om jag har större nytta att välja att rikta in mig på barn eller den som har mera med församlingsuppgifter att göra? Eller spelar det inte så stor roll?

14 Lilian:

skriven

Hej E,

Gillar VE mig på ett romantiskt plan?

Kramar,
L

15 Depp:

skriven

Hej es!
Jag har en fråga. Jag går en utbildning som jag avskyr och som dessutom leder till ett yrke som jag verkligen inte vill jobba med. Jag har dock valt att gå kvar på utbildningen ihopp om att den ska leda till att jag får jobba med något annat eller att det öppnar någon annan dörr.

Tror du att det är värt att ändå slutföra utbildningen eller kommer det leda till att jag blir olycklig för resten av livet och att jag blir fast i det yrket?

Svar: Det beror på dig om du ska bli fast i yrket eller ej.....kanske ett felval från början och lite destruktivt att välja en utbildning och ett jobb du avskyr... kram :)
Esmaralda

16 Skorpan:

skriven

Många fina minnen du har Es :). Tror absolut att äppelfläsket blir gott o du får börja laga det en gång per månad, minst ;).

Kanske också mina barns minnen har nåt med mat att göra, ja inte så att jag hade lagat den, utan att vi har varit på båt o ätit på stående bordet... Lyckade resor, synd bara att det inte gått att göra såna nu på ett tag, men kanske snart...

Otroligt mycket drömmande nu, ingen röd tråd där inte ;), kanske det gör att jag sover dåligt? Är för aktiv på natten ;)...

Gjorde en lågstadiepojkes dag idag, tror jag. Han stod med sin cykel i en liten backe o jag undrade om allt var pkej. Jo allt var okej förutom att det satt en spindel på hans styrstång o den hindrade tydligen honom att fortsätta färden, stackarn. Sa åt honom att jag tar bort den, sopade iväg den, o försäkrade mig sen om att allt var ok o att han kunde fortsätta sin färd, jo sa han o det gjorde jag också. En söt början på dagen, tycker jag :).

Den som kollar in mig måste ju vara nån jag träffar på nu o då, eller hur Es? Undrar vem det är, kan du se det? Är ju så nyfiken ;)...

Lillördag redan...
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Då var du en superhjälte i pojkens ögon :) Jag tror kanske inte det är någon som du pratar med... kan vara lite på avstånd, kram :)
Esmaralda

17 x:

skriven

kan en kort intensiv fling med HAN leda till tråkigheter?

Svar: Ja, det kan det faktiskt, kram :)
Esmaralda

18 E:

skriven

Hej!
Vad är chansen att jag får barn med E?
❤️

19 susanne:

skriven

Hej Esmaralda! Det lät spännande och gott.

Kommer det in någon kärlek i mitt liv snart? Om, var träffas vi? Kramar

Svar: Kärlek kommer men lär nog dröja lite till innan det sker, kram :)
Esmaralda

20 <3:

skriven

Rätt som passar på hösten med 🍎
Det doftade höst och äpplen i luften på promenaden.
Måste fråga igen. Fattar inte vännina att hon gjorde fel mot mig förra helgen ändå? Kommer hon fattar att hon bör swisha mig ?
Hon verkar låtsas som ingentingoch svarade inte upp. Hon skriver massa andra saker som när vi ska ses osv Är besviken på henne. Mina bra känslor för henne har fått sig en törn.
Kram

21 Mikael:

skriven

Es, hunden var lindrigt, när jag ringde in en brand så undrade larmoperatören ifall det verkligen var nödvändigt att skicka brandkåren, det kostar ju pengar, operatören frågade om JAG kunde släcka branden?, en person hade lätt fått allvarliga brännskador med att försöka sig på att släcka branden när det blåste ute, lågorna var inte att leka med, jag blev något förvånad då jag också skulle vara brandexpert och avgöra ifall en byggnad för många miljoner skulle få hjälp av brandkåren eller inte, med att tjata på operatören eller inte, hade det velat sig illa så hade ett antal personer blivit utan arbetsplats.

Fattas bara att en ska vara polis när en ringer larmoperatören och säger de skjuter! och en får frågan, kan ni skjuta tillbaka?

åh får jag en kram av en Lovisa, jag har nog varit lite kär i en eller 2 st fina Lovisa, du har ett fint namn :)

Kvinnor och djur gillar mig, det är ömsesidigt men ibland blir det lite mer än jag räknat med och kan bli lite lustigt, när den lösa hunden sprang efter mig från skogen, så tittade
en katt förskräckt på mig när hunden dök upp, en katt som har börjat följa efter mig, katten gav mig en blick likt ”vad har katten nu släpat hem vad är det där för något??”

Kram
Mikael

Svar: Jamen herreguuuud att man undrade om du kunde släcka branden !! Kram :)
Esmaralda

22 Carolina:

skriven

Kommer det bli jag och Mattias snart, vi har börjat pratat mer och även på messenger nu bli det han som kommer ta första steget?

23 Anki:

skriven

Godmoron Es
Detta var ett recept som föll mig på läppen ! Ska nog prova det med rimmat fläsk Enkelheten gillar jag skarpt ;-)

Idag är jag mör då gårdagens prommenad ledde mig på en lång omväg när jag hittade några Karl Johansvamp...En härlig dag i skogen vart det ändå..är fortfarande torrt i skogen hur konstigt det än låter efter allt regnande..

Idag läskunnighetens dag Läsa Äger !

Kram Anki med flock

Svar: Ja, det som är både gott och enkelt, är perfekt :) Jag tror du kommer gilla det ! Och visst Läsa Äger... jag använde min Storytel flitigt.. kram :)
Esmaralda

24 Bara jag.:

skriven

Tack för ditt svar.

Kram

25 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Gomorron kära Es!

Mumsfilibaba 👍😋🧡 det måste vi ju testa🤗 Vi älskar Dansk ribbenstek😋 men detta måste provas.

Mitt matminne från barndomen är när vi fick följa med Mamma till Saluhallen i Helsingborg o köpa kanin o hare. Tanten som stod bakom disken tyckte att jag var så gullig så hon gav mig alltid en prinskorv men det var inget mina syskon gillade! När vi kom hem la mamma köttet i mjölk o sen fick de hänga på balkongen. Minns att det var såååå gott godare än fläskfilé! Min mamma hon kokade o la in plommon, päron o gurkor och gjorde egen apelsinsaft på skalen. Varje söndag fick nån av oss barn gå ner i matkällaren o hämta upp plommon eller päron för efterrätt det hade vi varje söndag😋👍

Fråga
Kan du se vem som”gästar” mig nu o sen en vecka tillbaka?
Går ofta att inte ändra kanal på TVn, kan inte svara på mobilen när det ringer ibland, när jag pratar med vänner tycker de att jag låter som en robot?! Det knäpper o har sig var dag då o då på höger sida av mig och när mannen är i köket o jag i annat rum, frågar han ofta vad sa du? Men jag har inte sagt nåt!

Kan du snälla få till dig vem det är o vad ”gästen” vill? Hoppas 🙏💜🤗

Stor varm kram o en trevlig onsdag☀️🤗❤️🧡💜🌸🌺🌸

Svar: Matminnen är oftast starka.. det handlar ju om såväl doft som smak som utseende och den som lagade maten !Ja, du har en gäst som mest bara vill bli uppmärksammad.. så tala om att så är fallet och jag tror din gäst nöjer sig med detta. Har an gåvan så som du har, så tar man in väldigt mycket mer än man "behöver"... och kanske du ska träna dig lite på att stänga av...... kram :)
Esmaralda

26 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Jag klarar nog av att vara superhjälte för en dag, inte längre ;).

Hmm, en "avståndstagare", okej ;).
Kram Skorpan

27 Depp:

skriven

Tack för svar! Ja det var ett felval och jag har inte hittat någon annan utbildning eller yrke som jag vill gå därmed har jag blivit kvar ihopp om att lättare kunna få jobb som ej kräver särskild utbildning. Men jag plågas hela tiden av rädslan av att inte kunna få något annat jobb efter utbildningen...jag vill inget annat än att hoppa av men samtidigt har jag bara ett är kvar. Får du någon känasla kring om jag kommer kunna få andra jobb?

28 ML:

skriven

Intressanta grejjer dom har i Danmark :)

Idag har jag tagit ledigt. Kroppen säger ifrån och har kört på i högt tempo för länge utan återhämtning. Sovit uselt och lite ångest. Många kollegor är trötta som jag. Vi har vaccinerat 450.000 nu. Känner mig klar men ska såklart jobba mina sista pass men behöver ett break. Bara fredag kvar denna vecka. Så idag ska jag ut i skogen och bara va och sen till mamma för mat och lite soffvila Hoppas att jag mår bättre snart och får sömnen tillbaka :)

Sommarvärme i Skåne som här. Kram på dig Es!

Svar: Ha en skön rekreationsdag nu... kram :)
Esmaralda

29 2021:

skriven

Blir jag kvar i nuvarande stad efter examen? Har inte riktigt någon plan heller ännu.

Kram

30 Jennifer:

skriven

Hej fina Esmaralda. Känner mig alldeles hög på alla känslor, vet inte riktigt vad jag ska göra av dem. Det känns så synd att inte få leva ut dem på det sätt jag önskar och behöver, så synd. Önskar att jag bara denna enda gång fritt kunde leva ut dem, få uppleva dem.
Vad ska jag ta mig till?
Kram
Jennifer

31 Nornan:

skriven

Vet inte om det är min telefon som är knäpp men när du lägger in ett youtube klipp så kan jag bara se halva sidan av inlägget, det blir halva meningar så det går inte läsa. Om du förstår hur jag menar 😄
Kanske nån annan har samma problem?

Idag har jag svarat på en annons om en liten valp. Spännande att se om jag får svar. Hoppas!

32 Vitlilja :

skriven

Ser du någon kärlek på väg till mig?

33 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du Esmaralda om jag ska träffa nogån med gott hjärta under resan till Sverige på kvällen i dag 😫 😫 😫

34 Moms:

skriven

Hej

Jag och O fått bättre relation med varandra. Vad känner han för mig?

35 Liljan:

skriven

Det finns ett påstående att man ska undvika frukt och grönsaker i samma maträtt. Varför? Jag har ingen aning... Och ibland kan jag tänka att man kan missa smakmöjligheter som man kan få bra känslor av.
Men, more food for me!
Vaknade av att hela kroppen gjorde ont. Alla tankar manifesteras som tusen nålar. Det är en sjuk känsla. Hur kroppen svarar på psyket.
Drömde inatt att en båt skulle säljas och hela min familj var samlad. Inga bråk, bara samarbeten. Det var verkligen en fin känsla.
Kram till er.

Svar: Ja, ta till dig den goa känslan av drömmen... kram :)
Esmaralda

36 Mandarin :

skriven

Hej Esmaralda, kommer jag att gå framåt nu och må bättre och bättre? Tack och kram

37 Ghostwriter:

skriven

Vill bara lösa min ekonomiska sits jag hamnat i och jag vet inte hur jag ska göra. Jag har nyligen kommit ur en depression också, så känner mig starkare men nu kommer ju verkligheten ifatt med saker att göra. Jag vill inte slänga bort det jag har nu. Jag har bara sjukt svårt för rätt prioritering har jag nog insett. Iallafall i detta läget.

Har du tips?
Kram och maten såg god ut.

38 ML:

skriven

Blivit allt annat än det. Har ju haft TV på 4 månader och ingen sluttid finns. Kopplar från datorn till TVn. Fjärkontrollen har gått sönder så nu på väg att köpa ny. När jag ska hämta cykeln så har jag tappat nyckeln så ficl släpa ner den till cykelaffärren. På väg så spricker ena däcket och då bröt jag ihop. Nu måste det också fixas. För mycket motigt just nu :/ Kram

Svar: Ja, ibland jävlas precis allting... sådana dagar suger !! Men sedan kommer de riktigt bra dagarna.. kram :)
Esmaralda

39 Mandarin :

skriven

Hej Esmaralda, vi ska ut på en resa nästa vecka, kommer det att bli trevligt? Och kommer jag att må bättre nu fram över? Tack på förhand! 🙏 kram

40 En Ängel med stort hjärta:

skriven

Tack för svar idag (nr 26) kära Es!

Ja om du visste jag stänger ner men öppnar liksom upp när nån behöver min hjälp! Det händer ofta på sjukhus (affärer/tåg o buss innan pandemin) Hemtjänstpersonalen känner jag in direkt och jag ser tydligt när nån inte är ärlig! Jobbar på det här med att stänga av ♥♥♥

Fråga
Glömde skriva att hemtjänstpersonalen frågade om jag river mig på natten? När jag fick hjälp med dusch sa de att jag hade långa revor på ryggen!
Jag hade inte kunnat göra de själv o för en hel del år sedan fick jag liknande fast blodiga revor på ryggen. Vid det tillfället hade jag en elak en på besök här som gjorde allt för att göra mig illa!
Så i morse hör jag den ena mobilen ringa men det var ingen som ringt??Så känner jag nåt märkligt på mitt opererade bröst - upprivet skinn!!! Från armhålan o över hela bröstet.. Hur ska jag tolka det vad vill man visa?

Hoppas du kan hjälpa mig med detta märkliga med!

Stor varm kram kära Es ♥♥♥

41 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du Esmaralda på vilket sätt jag kommer att träffa nogån med gott hjärta som du såg 😭😭😭blir det nästa år Esmaralda 😩😩😩ser du vilken säsong Esmaralda 😞😞😞Esmaralda ser du Esmaralda under vilken tid kommer vi att resa hit hemma hos min far till Bulgarien igen och kommer min far med oss till Sverige denna gång 😫😫😫😩😩😩😥😥😥blir det December eller nästa år Esmaralda 😭😭😭😭😭😭😭😭😭jag tillbringade så underbar tid hemma Esmaralda 😔, min bror shöpte kattmat till våra katter 😊jag vill tillbringa mer tid med katterna hemma Esmaralda 😭😭😭😭😭😭😭😭min far och farmor kommer att ge till våra söta katter i trädgården mat och mjölk under tiden vi är inte här 😥😥😥😫😫😫😩😩😩😭😭😭

Svar: Jag ser ju inte när ni kommer tillbaka...men tillbaka kommer du ju... och katterna ser ut att ha det bra.... lägg din energi på nuet och på dig själv... det vinner du på... kram :)
Esmaralda

42 Millan:

skriven

Först och främst. En försenat jätte grattis till den nyblivna 9 åringen🥳 Vilken underbar födelsedag du hade kära MG💞

Mycket maträtter finns det och den där har jag aldrig hört talas om. Ser fram emot finska julmaten redan.

Vad kommer den blivande kärleken älska hos henne?

Brittsommar vilket är ljuvligt. Njuter😊 Må så gott. Kram kram

43 Mimi:

skriven

Hej!

Snart blir jag tokig om jag inte får ett jobb snart.
Finns det fortfarande någon chans till jobb För mig?
Funderar på att söka vikariat kan det ge något?

Kram

Svar: Ja, jag tycker du ska söka precis allt, och du kommer lyckas... kram :)
Esmaralda

44 Ghostwriter:

skriven

Finns det en chans att jag kan få behålla mina djur inom familj/bekanta för att senare i livet kanske kunna ta tillbaka dom? Jag vet inte hur jag ska leva utan dom fullständigt. Jag vet inte hur jag ska få tag på ett vettigt hem heller. Vet bara att de förtjänar så mycket mer än jag kan ge idag och jag kommer ångra mig när jag är i frmatiden och har allt det samtidigt ska de inte behöva vänta på mig.



Kram

Svar: OM du inser att just nu kan du inte ta hand om dem som du skulle vilja.. då kan du lägga energi på att hitta nya bra hem... och insikt i att när djuren sedan trivs och har det bra.. så kanske det vore dumt att försöka få dem tillbaka....kram :)
Esmaralda

45 Boudica:

skriven

Jaha, nu blev jag sugen på något sånt! Kanske blir det till middag/lunch.

Var så trött igår, la mig innan 9, händer ytterst sällan här. Men fortfarande trött. Blir lätt ond cirkel. Orkar inte då göra vettig mat då som gör mig ännu tröttare.

Min dröm från inatt poppar upp i huvudet då och då under dagen.
Min föredetta kollega och vän var med i den.
Började med att vi var en grupp som pratade om att göra något. Men jag var osäker, visste inte om det var bestämt med kollegan, osäker om han ville träffas. Då sa en i gruppen att vi får väl ta reda på det. Och gick mot honom. Jag sprang genom land och skog för att försöka nå honom först. Vi kom dit samtidigt och frågade. Han tog fram sin kalender och där var det skrivet dejt med mig. Och av någon märklig anledning slutade drömmen med en kyss.

Fick till mig en egen tolkning på den på morgonen men blev nyfiken på hur du ser på den!

Kram!

46 Boudica:

skriven

Jaha, nu blev jag sugen på något sånt! Kanske blir det till middag/lunch.

Var så trött igår, la mig innan 9, händer ytterst sällan här. Men fortfarande trött. Blir lätt ond cirkel. Orkar inte då göra vettig mat då som gör mig ännu tröttare.

Min dröm från inatt poppar upp i huvudet då och då under dagen.
Min föredetta kollega och vän var med i den.
Började med att vi var en grupp som pratade om att göra något. Men jag var osäker, visste inte om det var bestämt med kollegan, osäker om han ville träffas. Då sa en i gruppen att vi får väl ta reda på det. Och gick mot honom. Jag sprang genom land och skog för att försöka nå honom först. Vi kom dit samtidigt och frågade. Han tog fram sin kalender och där var det skrivet dejt med mig. Och av någon märklig anledning slutade drömmen med en kyss.

Fick till mig en egen tolkning på den på morgonen men blev nyfiken på hur du ser på den!

Kram!

47 Browallia:

skriven

Kan du känna in varför sonen har lagt till med sin dåliga attityd mot mig igen? Jag förstår inte vad jag har gjort för fel, det går inte att prata med honom när han sätter den sidan till. Det gör mig så ledsen. Kram

48 Panik:

skriven

Hej

Blir det jobb i höst? Jag är panikslagen kan nästan inte sova på nätterna.

Kram

49 <3:

skriven

Med tanke på fläsk.
Tror du Wonder maskinen kan hjälpa mig att få tillbaka/ bygga lite muskler gå ner i vikt ? Kanske pengarna i sjön.
Kan ju inte riktigt träna nu på grund av medicineringen och benen. Känner mig som just ett fläskberg 😔😅
Kram

Svar: Fläskberg är du inte... men maskinen hjälper ju bara om du tränar ihärdigt... kram :)
Esmaralda

50 Mercan :

skriven

Tack så mycket söta Esmaralda för allt som du gör för oss 😊 🤗 ♥️ 🙂 😙 😙 😙

51 ML:

skriven

Den usla dagen bara fortsätter. Nya fjärkontrollen är fan från rymden och fattar ingenting av bruksanvisningen så brosan får hjälpa i helgen. Och när jag skulle diska så har jag glömt att köpa diskmedel men var hos bästa grannen. Måtte min SM vara bra på praktiska saker för fy fan vad liten man känner sig i sådana här lägen.

Tänkte be Ulrika (en av mina arbetsledare) som referens sen till nästa jobb ovh hoppas att jag får fina referenser? :)

Kram från en trött tjej

52 Alie:

skriven

Nu vattnas det i munnen 😋 låter så gott.

Min stora dag (50) närmar sig.. blir det en fin dag?
Jag kommer ju fira i omgångar., vi kommer väl iväg på resan..? ☀️
Kram :)

53 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag prata med N kvinna under tid så känner jag en handen på min axelband och jag försöka känna på det men vet inte vilka är det. Känns som om någon vill klappa på mig för jag är duktigt.

Vet du vad kan det vara?

Ha det bra

54 Sussie :

skriven

Ja, bra tips med recept. Här blev det korv stroganoff. Kommer jag få jobbet jag sökte i dag?

55 LilaSyren:

skriven

Hej Ez,
Ser du något positivt påväg in i mitt liv ??

56 Sari:

skriven

Hej Esmeralda! Jag vore evigt tacksam om du kunde svara på min fråga. Jag undrar om jag kommer bli fri från min nervsmärta jag fick i samband med en operation av en visdomstand?

Mvh Sari

57 Sari:

skriven

Hej Esmeralda! Jag vore evigt tacksam om du kunde svara på min fråga. Jag undrar om jag kommer bli fri från min nervsmärta jag fick i samband med en operation av en visdomstand?

Mvh Sari


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: