Det glada fluffiga molnet....

Nu kliade det i inredningsfingrana igen och jag bara MÅSTE  ta mig an något... men vad ?
Jo, min säng !
Eller snarare det som finns i sängen !
 
Jag har en dröm sen barndomsbesöken  i Österrike om  ett  enormt tjockt och mjukt  dunbolster.
Alla vanliga duntäcken kan slänga sig i väggen... riktiga bolster,  det är  grejor det !
 
Och jag hittade  ett sådant, precis som det ska vara, på
Happy Fluffy Cloud, onlinebutik !
 
Tro nu inte att jag får betalt för att göra reklam....jag gör  blott och bart reklam för sånt jag gillar och  helt gratis... så är det med den saken
 
 
Alltså, ett dunbloster med  5 kg fjäder och inga sömmar... man skakar  och fluffar till det.
Så besinnade jag mig.
 
Ett 5 kilos bolster är VARMT.... och jag hatar sova varmt !!
 
Att betala en smärre förmögenhet för något som är en barndomsdröm och som jag kanske inte kan använda... näääää... nu fick jag slå till bromsen
 
Och så hittade jag en riktigt light variant.. i samma butik och med samma fjädrar men inte så många. YAY !
Ett svalt men ändå lite fluffigt täcke  som ingenting väger... man tackar !!
 
 
Beställning gjordes på stående fot !!
Bolsterdrömmen gick upp i rök och det var nog bäst så !
 
Kastade en  blick på min säng... nu måste den  piggas upp lite inför nya täcket !
 
Nytt underlakan med många trådar.... och  kuvertlakan, det måste det vara !
Det är bara kuvertlakan som alltid och till 100% ligger på rätt plats och alltid är sträckta och fräscha !!
 
 
Det där med kvalitet och trådar och egyptisk bomull.... sånt brydde jag mig inte det minsta om förr !
Herregud,  man kunde väl ha roligare för pengarna än att sova i dom !
 
Men ju äldre jag blivit.. desto mer smak för kvalitet  har det också blivit !
 
Ett Milli Notti påslakan  slank också ner i varukorgen.
 
Sen tog det stopp ett tag... ni vet hur frustrerande det är när man dammsuger nätet utan att hitta det man vill ha
 
Så poff.. hamnade jag  hos Ellos, av alla ställen 😁
Där hittade jag överkastet... som det dessutom var rea på !!
 
 
Därtill en grårandig kudde.. och så behåller jag mina två Lexingtonkuddar !!
 
Så här såg det ut före:
 
 
Och så här såg det ut efteråt:
 
 
 
Jag beställde allt häromdagen och  48 timmar senare var det på plats.
Nu ska jag framledes sova som en riktigt prinsessa
 
I  eftermiddag  kommer ju spanska Eva och då blir det klackarna i taket
kan jag lova !!   Vi brukar alltid ha så himla skoj när vi träffas !
 
Hoppas att ni andra också har en fin helg planerad
 
Kram & kärlek💖
 
1 Läroliv:

skriven

Vad kul med kärt besök och att du hittade det du ville ha.

Här blir det krabba till middag. För länge sedan vi åt senast och ska bli så gott.

Och på två dagar har vi fått garageuppfart och lilla sträckan in till huset asfalterade. Så skönt att det är gjort och ett fantastiskt jobb av dessa proffs. Kan inte vara mer nöjda.

Kram


Svar: Krabba är såååååå gott !!! Länge sedan jag åt det också så tack för tipset ! Kram :)
Esmaralda

2 21:

skriven

Hej
Kattungen jag köpt, kommer det gå bra med den om jag behåller den? Vet inte om jag ska behålla den

3 Fanny2:

skriven

Man kan väl alltid drömma om en säng som är värdig en sagoprinsessa. Fluff är mysigt tills man upptäcker att det passar bäst om man bor i Sibirien. 🥶 Det blev snyggt med sängöverkastet till. Jag sover som skönast i mina lakan av egyptisk bomull men skulle inte tacka nej till en natt i Marie Antoinettes säng. 🤭 (Och jag vågar hävda att man känner skillnad!)

Ser du om A är intresserad av mig och varför han skulle vara det? Han verkar trevlig, vet bara inte om jag skulle våga närma mig. Hoppas mer på min soulmate. 😭


Kram

Svar: A är lite intresserad och nyfiken.. men han är inte din soulmate, kram :)
Esmaralda

4 Hmm:

skriven

Hej Esmaralda.
Vad roligt att du får sällskap idag. Hoppas ni får en trevlig kväll.
Hade två väninnor hos mig igår och det var himla trevligt. Reflekterade över mig själv och känner att jag ibland känns lite annorlunda.
Ena tjejen känner jag riktigt bra och känner mig trygg. Andra tjejen är lite ny för mig och känner ibland att jag kanske kan upplevas som lite trög att få igång en situation med. Är mest rädd att hon tycker jag är tråkig?!. Tror det tar lite tid för mig att släppa in någon och det är vad det handlar om. När jag väl gjort det så blir jag en annan.

Es, vet inte hur jag ska göra. Har ju börjat plugga och de känns helt rätt. Visst har jag valt rätt? Det ända som är, som tar emot lite är att säga upp min lägenhet för trivs ju himla bra där. Nu ska jag börja plugga en bit bort och jag och killen har pratat om att flytta ihop en bit bort.
Ser du någonting om min lägenhet, är det dumt att säga upp den? Kommer jag att ha användning utav den igen? kommer jag trivas där borta eller blir dåligt mående resultatet?
Kram

Svar: Nejdå, inte tycker hon att du är tråkig.. och det ÄR du ju inte heller ! Pluggandet känns rätt ! Kram :)
Esmaralda

5 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Ser fint och mysigt ut!

Jag undrar varför en del av mig fortfarande är känslomässigt engagerad i mitt ex, på ett sätt. Inte så att jag önskar få honom tillbaka, men jag sörjer att vi inte har någon som helst kontakt. Han vill inte ha någon kontakt vilket fortfarande känns jobbigt för mig, främst för vår dotters skull.

Igår försökte jag dock nå fram till honom och ett ögonblick kändes det som att jag lyckades. Hoppet tändes, men kanske i onödan. Hur kommer det sig att det berör mig så? Är det för att vi har ett barn tillsammans?

Kram

6 <3:

skriven

Tyckte spanska Eva om din drink ?
Känner mig inte riktigt taggad idag att gå till spådam med vännina. Bör jag avvakta tills jag är lite mera på g eller köra idag ?
Kram

Svar: Hon kommer ju inte förrän i eftermiddag.... jag skrev nog fel ring detta häromdagen :) Har du bokat spådamen så kör på det...känns som att det är lika bra, kram :)
Esmaralda

7 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag måste bara säger att jag är ärligt törttnar på så dom förstår inte varje gånger när jag förklarar om den T tjej som är yngre och såna. Det kan jag inte alls. Även om jag sagt nej till det många gånger.

Jag tänker inte ändå berätta exakt 100 procent vad jag menar med det. Mer än djupare...

Dom borde respektera och hur länge ska jag står ut med det?

Varför så envisa... det är bättre att dom släpper det. Men hur ska jag hjälpas?

Jag har sagt en miljoner gånger till dom. Men hur ska jag gör åt det?

Ha det bra

8 Smöla:

skriven

Igår tog jag modet till mig och åkte till kaffedejten.. de va nervöst men gick bra. Han va oxå nervös. Vi kramades och pussades. Har tänkt att sova där under helgen, så får hoppa det blir bra! Han är så kärleksfull mot mig, och detta har jag inte varit med om på 15år. Det är så fint ❤️

Svar: Ja, bara njut :) Kram :)
Esmaralda

9 Stephanie:

skriven

I vilken årstid kommer mitt första barn och kommer det två samtidigt?

10 Mg:

skriven

Hej!
Får jag jobba något nästa vecka? Har inte blivit inbokad ännu..
Kram!

11 Misstjejen:

skriven

Hej

Kommer jag träffa någon som är nya vän så snart? Genom fritids eller något annat för jag är rädd att få träffas person genom fel sätta som förra gång. Senare få fel konsekvenser.

Genom K eller genom fritids?

Tänker om det får fel konsekvenser igen...

Jag hoppas väl det ska var rätt... att jag kan känna mig trygga och var mig själv.



Ha det bra

Svar: Nya vänner kommer... ge tid att lära känna varann och ge inte för mycket i början.... ta det varligt, oavsett hur och var du möter personerna, kram :)
Esmaralda

12 <3:

skriven

Vad är orsaken till hennes akne? Har du några råd till mig nu när jag har startat min hobby. Blir det nöjda kunder? Kram

13 Erika:

skriven

Hej! Ser min höst ut att bli bra?

Svar: Ja, en del bra kommer ske, kram :)
Esmaralda

14 Skorpan:

skriven

Snyggt! Förstår att du är nöjd o kommer att sova som en prinsessa. O äntligen kommer spanska Eva, trodde hon skulle komma igår... En trevlig helg väntar er :)!

O nej, vem vill ha det för hett i sängen pga ett täcke, det ska nog vara nåt annat som gör det ;). Eller ja, det vill jag o snart kanske det sker ;)? Går iofs het på natten o sover med öppet fönster, hoppas mannen inte är en som fryser? Nåja, två sovrum så är problemet väck ;).

Fredag o min egen vecka börjar. Förhoppningsvis blir det en aktiv vecka, på onsdag har jag tänkt prova på nåt jag inte ätit på åratal, kom ett erbjudande från en restaurang o tja, varför inte. Ingen lär hämta mig hemifrån ;). O jag vill se folk o karlar ;D...

Njut av fredagen!
Kram Skorpan

Svar: Bra erbjudande ska man minsann ta emot, kram :)
Esmaralda

15 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Självklart ska du ligga som en prinsessa ! Herregud man sover bort 26 år av sitt liv och då ska man väl ändå ligga skönt .

Ser du om Spanjorens stuga alls blir såld i höst ?

Njut nu av sällskapet i helgen .Finns inget bättre än tjejkompishäng <3

Kram Anki med flock med Fredagsfeeling

Svar: Ja, stugan ser ut att bli såld.. under hösten eller våren kan det bli....och nu ska det fixas lite här inför spanska Evas ankomst :) Kram
Esmaralda

16 Anki:

skriven

Tack <3
Kram anki

17 Lotta S:

skriven

Stiligt!
Blir min nästa resa till Hong Kong med familjen eller i jobbet/med kollega?
God fredag till dig och alla bloggläsare!

18 Lilla m:

skriven

Hej Es, finns det frivilliga kandidater i min umgängeskrets som ställer upp frivilligt (för sex)?

19 Mathilda :

skriven

Kommer jag få det extra jobbet jag är intresserad av? Trivs inte alls där jag är nu. Blev kontaktad av de jobb jag sökte men när vi planerade att ses avbokades de i sista sekund då annat kommit i vägen, nu har jag inte hört något ifrån dom. Kram

20 Skrållann :

skriven

Hej!
Wow, så fint det blev…nu kan du sova gott:)
I em och kväll ska jag träffa mina gamla arbetskamrater och det ska bli så himla skoj.
I förrgår var jag hos veterinären med vår hund som började halta på hö framben. En sträckning trodde de och han blev ordinerad vila och antiinflammatoriskt. Att hålla en valp lugn är en utmaning men vi gör vårt bästa.
Det jag är lite orolig för och ser farhågor i är att det blir så här i tidig ålder utan att vi märkt något? Vi vet inte att något hänt honom eller vid vilket tillfälle han blev halt och veterinären sa att om det inte blir bättre på ett par veckor får man fortsätta utreda. Vad är din känsla, kommer det läka med vila eller ser det ut att bli långvarigt?

Kram❤️

21 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Det ska man o spec de som finns i de "rätta kvarteren" ;).
Tror det blir lunch ditåt hållet idag, ska ut på ärenden så...
Kram Skorpan

22 Helena Ir:

skriven

Skönt med nytt i sängen, här ska det vara ett lätt täcke.. och mjuka sköna sängkläder.. faktiskt så gillar jag mest de äldre tvättade i linneskåpet , köper nytt men återgår alltid till det som är skönast! Tror ju att de dyrare med mer kvalite är något liknande :)

Jag har ju skrivit tidigare om mina bilder på människor som dyker upp i mitt huvud, igår så såg jag en ung man med ljust hår, så fint klädd med plommonstop på huvudet, väst,kavaj och finbyxor. Funderar ju ibland på varifrån/varför de där bilderna visar sig. Säkert omöjligt att förstå sig på!? Funderar på om en seans skulle förklara mer?

Önskar dig och Spanska Eva en fin helg med många skratt!

Kram


23 Dunegull:

skriven

Va ute och åt med min gamla kollega igår. Det va trevligt att träffa honom men det kändes som han hade väldigt bråttom hem. Ville han ej stanna eller är det hans fru som är boven? Tråkigt om vi ej kan hålla kontakten framöver.

Kram

24 IE:

skriven

Som med de flesta produkter av djur ligger det tyvärr mycket lidande bakom dun. Ankor och gäss plockas levande upprepade gånger under sin livstid genom att de binds och fixeras så att de inte kan komma undan eller skada de som plockar dem. Det är oerhört stressande för fåglarna och de tar skada, vissa dör.

Det är förbjudet inom EU att plocka levande fåglar men som Kalla fakta visade för några år sedan sker det ändå i stor skala och det är svårt att komma åt eftersom det sker på svarta marknaden och eventuella kontroller görs av organisationer lierade med uppfödarna. Eftersom det är mer lönsamt att plocka från levande fåglar då man kan göra det flera gånger jämfört med ett dött djur, är det troligt att en stor del av det dun som säljs kommer från levande fåglar och inte som en biprodukt från slakt.

Jag ville bara dela med mig av detta för att upplysa inte skambelägga. Det finns mycket djurplågeri som sker bakom lyckta dörrar och konsumenter köper produkterna ovetandes om verkligheten.

Svar: Ja, det här var inte kul att läsa, nu kanske jag inte sover så gott i nya duntäcket... kram och tack för upplysning !
Esmaralda

25 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Min syster har dragit sig undan på sistone. Beror det på mig eller något annat?
Ska förresten kolla på det där överkastet, det var jättefint.

26 TjejenO :

skriven

Härliga kuddar och lakan gör ju ALLT för en god sömn och lyxig känsla! Det finns en klar anledning till att det kostar mer - kvalitet som du skriver om! Men - så håller de dessutom längre! 🌟🙏🏼😍

Herregud, sist jag skrev till dig frågade jag om attraktivt jobb jag undrade om jag skulle söka - du skrev;
”sök, du har 75% chans att få jobbet”.
Någon dag efter det var jag hemma hos mamma och pappa åt middag och drack nästan 3 glas vin. Tänkte på jobbet, fick lite jävlar anamma känsla. Åkte hem, drack massa kaffe, tänkte på det du skrivit och gav den jäääärnet.😅
Saken är den att jag hade ett bra uppdaterat cv och portfolio sen tidigare för liknande jobb, jag ändrade därför främst personliga brevet och skickade in min ansökan.Två dagar senare hörde en rekryterare av sig och ville boka intervju. Under intervjun flöt samtalet på, hon sa t.o.m. att hon erkände att hon var starstrucked på det jag gjort tidigare (produkter som sålts världen över), och innan samtalet var slut sa hon att jag direkt gått vidare (detta var i förrgår) så idag ska jag träffa VDN och ena ägaren till företaget för en intervju (nervöst)😅
Ser du om det går bra? ❤️ Fortfarande chans på jobbet?

Stooor kram till er alla och trevlig helg när det är dags! 😍 och ha det så trevligt med spanska Eva Es!❤️❤️❤️

27 ML:

skriven

Ojojoj så snyggt Es! Flufftäcke är viktigt. Även lakan. Jag bäddar ju rent två gånger i veckan because I love it :) Du kommer sannerligen sova som den princessa du är!

Hurra för spanska Eva men skrev du inte att hon skulle komma igår?🤔

Inatt har jag drömt om bröllop men inte mitt egna utan en kusins. Passade inte i några klänningar och om jag gifter mig så får det bli jeans och converse. Och om det är på ålderdomshemmet så blir det mjukisar och socliplast :)

Vet inte hur jag ska göra med jobbet. Vill ha något nytt men när jag nämnde det för Zanmi så började hon spraka i handen. Vet ju inte heller när operationen blir. Innan årsskiftet sa dom. Vad säger du om allt Es?

Ha en riktigt bra fredag. Kramiz

Svar: Jo, det blev felskrivet igår... det är ju idag som Spanska Eva kommer.. om en timme eller två just nu i skrivande stund ! Ha ögonen öppna efter nytt jobb.. försök tolka och läs av Zanmi, vilket inte alltid är så lätt, kram :)
Esmaralda

28 21:

skriven

Hej
Kattungen jag köpt, kommer det gå bra med den om jag behåller den? Vet inte om jag ska behålla den

29 <3:

skriven

Tack för svar kära Es. Jag får följa med vännina så det är inget måste för mig att bli spådd. Utan får chansen om jag vill. Kände inte wow och inte riktigt på g med det.
Ska jag köra ändå ?
Kram

30 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Ser fint och mysigt ut!

Jag undrar varför en del av mig fortfarande är känslomässigt engagerad i mitt ex, på ett sätt. Inte så att jag önskar få honom tillbaka, men jag sörjer att vi inte har någon som helst kontakt. Han vill inte ha någon kontakt vilket fortfarande känns jobbigt för mig, främst för vår dotters skull.

Igår försökte jag dock nå fram till honom och ett ögonblick kändes det som att jag lyckades. Hoppet tändes, men kanske i onödan. Hur kommer det sig att det berör mig så? Är det för att vi har ett barn tillsammans?

Kram

Svar: Ja, att ha ett barn tillsammans är ett speciellt band, på ont och på gott, kram :)
Esmaralda

31 Lärarinnan :

skriven

Hej!
Jag längtar och önskar mig en annan väg i karriären, men det finns inga jobb ute. Jag har på känn att jag framöver kommer att hitta det jag söker, men min framtidstro försvagas ju längre tiden går. När kommer jag att byta yrkesroll, månader, år? Hur ska jag göra för att nå min dröm?

Kram från mig till dig!

Svar: Visst kommer du att finna det du söker... det är jag säker på !! Ha tålamod ett tag till, kram :)
Esmaralda

32 Mandarin :

skriven

Hej Esmaralda, vad fint du gjort, alltid kul att göra om och piffa till! Ser du om jag kommer att må bättre nu snart? Mitt tålamod tryter. Trevlig helg! Tack på förhand!

Svar: Jag lovar, du kommer må bättre, ha lite tålamod bara och jobba på dig själv, och de bra tiderna kommer.. kram :)
Esmaralda

33 Rebecca :

skriven

Vad tycker min kollega Caroline om mig? 😊

34 Naturvän:

skriven

Hej!

Tjusigt, nu lär du väl sova som en prinsessa!

Kvalitet är aldrig fel, själv är jag förtjust i bäck o bölja påslakan och manglade lakan...

Tänk och få dela sängvärmen med ngn snart, men hur länge skall det dröja.........????? Åravis?

Gårdagens utomhuskonsert med ett av mina favoritband var en riktig höjdare. Underbar stämning med riktig sommarvärme. Hotellfrukosten smakade också bra,ägg o bacon...jag som äter så lite på morgonen i vanliga fall.
Det skall jag försöka bära med mig hela helgen,

Ha en trevlig fredag alla!
Kram

Svar: Jag älskar manglade lakan men har ingen mangel så, ja, det får bli omanglat ! Du kommer få sällskap i sängen... mer tillfälligt först innan det kommer någon för att stanna, kram :)
Esmaralda

35 Anna.L:

skriven

Vad mysigt! 🤍 Jag undrar ser du något som jag borde veta? Något budskap som ska nå mig.

Kramar 🤍

36 Veronica:

skriven

Åh vad fint ditt sovrum blev!

Jag är ledsen att Sören inte vill träffa mig mer. Jag kände för ovanlighetens skull något och blir nu ledsen. Kommer han ändra sig?

Svar: Sörj inte för mycket - han var ändå inte rätt för dig på sikt men det kommer någon annan som är det, kram :)
Esmaralda

37 Ghostwriter :

skriven

Har löst det mesta av min ekonomiska sits som hänt nyss. Får jag bo kvar här?
Alla ska ju ”få kunna” göra misstag och jag är annars skötsam. De vet min sits med.. är rädd att få en stämpel nu. Så att jag aldrig kan få egen lgh igen. När man haft det närmare 10 år…


Kram

Svar: Ha ett samtal med de som bestämmer, förklara och be om ursäkt, chansen är god att det går bra, kram :)
Esmaralda

38 Vitlilja :

skriven

Tror du jag kan bli med i kyrkans samtalsgrupp utan att behöva möta en viss person? Ser du om det kommer vara "tryggt"?

Svar: Det ser tryggt ut, kram :)
Esmaralda

39 Hm:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du någonting om min lägenhet, är det dumt att säga upp den? Ska jag avvakta istället? Kommer jag att ha användning utav den igen?
Kram

40 Månskenet:

skriven

Hej på dej!
....och jag som tänkte börja döstäda (om jag får mej igångsparkad) och sen kommer du med nya roliga vill-oxå-ha-idéer!
Kram!

41 Alina:

skriven

Åh inredning är så kul,fina bilder och håller med om att sova för varm går inte för mig heller. Jag har så många täcken och kuddar men ändå behöver jag något annat:)

Ser du mig göra något nytt med mitt liv?
Kram

42 Hjälp:

skriven

Hej Esmaralda.

Sa upp min lägenhet men ångrade mig. De sa att jag måste höra av mig så snart som möjligt. Kunde inte bestämma mig. Men nu har jag bestämt mig.
Men nu har de stängt tills nästa vecka.
Ser det ut som att jag fortfarande kan ta tillbaka min uppsägning? Eller kommer det vara för sent? Svårt?
Kram

43 Mm:

skriven

Hej Esmaralda

Känns det som rätt val att behålla min lägenhet en tid till?

Kommer jag och han att flytta ihop?
Kommer jag att trivas då?
Kram

44 <3:

skriven

Nu kommer du sova som en prinsessa kära Es.
MG med om han sover med dig på natten.
Kände ju inte hubdra med spådamen och det blev inställt idag för att hon var sjuk. Kanske ngn mening med det...
Börjar mötet närma sig med J B ?
Vill ju tro att han och jag skulle passa ihop. Hur är han som person ?
Han verkar inte heller ha hittat rätt i kärlek. Min kära extramamma känner honom och tror att vi skulle passa ihop. Kommer hon styra upp en dejt åt oss och det blir av. Trelig fredag & lilla skålen blir det senare ikväll.
Kram

45 Mikael:

skriven

Inge Dunegull med dun :)

Nu är det många år sen men IKEA hade ett täcke som var dyrare än detta som är grymt bra men detta kanske är ännu bättre

https://www.ikea.com/se/sv/p/piproer-taecke-extra-varmt-70467537/

Ulltäcke som de har kan vara snäppet bättre än dun men fiber är bäst när det kommer till djur


Kram
Mikael

46 Lotta:

skriven

Det ser väldigt fint och fräscht ut. Trevligt med lite nytt ändå :)

Jag undrar om jag kommer lyckas behålla jobbet jag nu börjat på (yay!)

Trevlig helg
L

47 Silvertassen :

skriven

Kära Es!
Jag önskar dig och ryska syster en underbar kväll men även en underbar tid tillsammans. ❤️

Två sista frågor bara innan jag lägger allt på hyllan och går vidare,
1. Kommer killens ex sluta vara sur på mig med tiden eller kommer hon alltid vara sur på mig?
2. Är hon svartsjuk på mig?
Hoppas på svar! 🙏🙏🙏
Kram ❤️

48 Silvertassen :

skriven

Kära Es!
Jag önskar dig och ryska syster en underbar kväll men även en underbar tid tillsammans. ❤️

Två sista frågor bara innan jag lägger allt på hyllan och går vidare,
1. Kommer killens ex sluta vara sur på mig med tiden eller kommer hon alltid vara sur på mig?
2. Är hon svartsjuk på mig?
Hoppas på svar! 🙏🙏🙏
Kram ❤️

49 Catterna :

skriven

En familj bredvid har flyttat in och jag fick en väldigt bra, kort men bra känsla av dom. Kan dom vara intresserade av mina katter tro?



Kram

50 Louise:

skriven

Och där slogs fötterna undan från mig ytterligare en gång.
Mannen har blivit uppsagd från jobbet en månads uppsägningstid så jag antar att han jobbar denna månaden ut men sen ska vi gå in på varandra och bara bråka.
Jag får panik snart och jag vill bara försvinna. Jag vill inte vara hemma med honom jag vill inte vara tillsammans med honom men jag vet inte riktigt vad jag ska göra. har fått råd och stöd av min fantastiska familj och jag ska mejla socmannen som jag hade kontakt med 2019 när vi hade problem i vårt förhållande och hoppas han kan hjälpa mig en bit på vägen.

I onsdags var jag på intervju och de behövde en förskollärare till den gröna avdelningen på montessoridelen och jag bara kände jag vill och inte vill. Jag vill för jag kände mig hemma där med allt material men vill inte för att jag kommer behöva leda ett helt arbetslag och jag är heller inte färdigutbildad förskollärare och tänker att kommer jag verkligen kunna ta den ledande rollen som förskollärare för den andra personalen i mitt arbetslag.
De grillade mig väldigt mycket men sa även att man inte behöver vara bullrig och framåt det jag måste lära mig är att ta plats i arbetslaget på mitt eget sätt och jag kan leda även om jag inte är bullrig. de tyckte i alla fall om mig(tror jag) men hade fler intervjuer så jag får besked nästa vecka.

Just nu känner jag ett sådant inner kaos i kroppen och jag vet inte var jag ska ta vägen.
Kaos med dottern som inte ville gå till skolan idag. Men på måndag ska hon göra det för jag måste börja ta itu med viktiga saker till exempel examensarbetena samt att jag och mannen måste diskutera hur vi ska gå vidare. Han tycker inte att man ska skilja sig speciellt inte om man har varit tillsammans med någon så länge som vi har. Men han förstår inte att vi växt ifrån varandra och jag är inte intresserad längre av hans saker.
Jag vill gå skilda vägar men han vägrar släppa mig.

Sökte jobb i Vikariebanken här i Malmö igår och jag verkligen hoppas att jag kan få chansen att jobba hos dem om jag inte får jobbet på montessoriförskolan där jag var på intervju hos nu i onsdags.
Och just det, enligt mannen får inte jag lov att jobba utan ska vara hemma och behaga honom istället.
Jag måste separera från honom.

Blir det förskoljobbet eller blir det jobb inom vikariebanken?

ha en jättefin helg och tacksam för svar.

Kramar

51 En Ängel Med Stort hjärta :

skriven

Kära Es!
Jag har en fråga!

Mycket märkligt detta. Jag stängde TVn i vardagsrummet för ca 30 min sen! La mig i min säng o satte på vägledd meditation på ena mobilen på slutet av meditationen ringer mannen på min andra mobilen o jag svarar. Så stängs min mobil o TVn öppnas av dig själv jag går in i vardagsrummet o då är samma meditation där???? Hur kunde detta ske?? Jag har två olika apparater jag måste öppna för att öppna TVn! Meditationen var så stark idag att det pirrade kraftigt i MIna händer o någon tog på mitt huvud!
När jag skriver till dig skriver mobilen själv ”kyrkan” o efter en stund ”MMS”?!?! Detta hände 17.02 o jag har kalla kårar över hela kroppen. Har inte MMS nåt med flottan att göra? Min Far låg i flottan var det han o det kändes som det fanns ett budskap!!

Jag är ganska sjuk men varför ”kyrkan” väldigt obehagligt!

Snälla rara får du fram nåt hoppas 🙏♥️🙏🌸🦋🌸 Kram o Kärlek

52 Mikaela :

skriven

Kära Ez!

Jag undrar om du kan se ngt om killen jag är kär i. Vi träffas slumpmässigt på varandra, jag hör hans namn ofta på radion el låtar förknippade med honom. Vad betyder detta? Känner han ngt för mig? Kram 🌟

53 Anna:

skriven

God afton Ez,

Älskar också Mille Notti. Manglade förr mina lakan, finns det något skönare än lägga sig på ny manglade lakan? 😍
En annan fundering, när jag frågade mannen som jag träffat ett år nu vad han kände, så sa han att han ”håller av mig” alltså kom igen, är det inga kärlekskänslor alls från hans sida? Lite svårt att tro det.
Men men.
Vad säger du om saken?

Stor kram

54 Fitnesskillen:

skriven

Hej ez

Jag har undrat och funderat när det kommer till min tjejkompis, ibland får jag mixade signaler och min stora fråga är, har hon på något sätt börjat få några känslor för mig? 🤔

Stor kram och ha en fantastisk fin helg 😊🙏

55 Boudica:

skriven

Gillar inte heller att sova för varmt! Har gärna tunna täcken på sommaren.
Lakan som sitter på plats? Verkar inte fungera för mig, jag gör märkliga saker när jag sover. Lyckas även ta ut kuddarna från örngotten. När jag var liten sydde mamma fast lakanen i sängen, det hjälpte inte, blev hål i lakanet istället!
Kuddarna måste jag ha dun, och gärna lite plattare och luftigare.

Hoppas du får det trevligt med Eva!

Försöker igen med min fråga!

Sverige öppnar igen, och jobbet gick ut med att de bokat en kryssning som de brukar, men... typiskt nog är det samma helg som min kurs, den enda helgen jag har något planerat på!
Vill ju gå på båda, men något inom mig säger att det löser sig, att jag kommer iväg på båda.

Vad ser du Es, kryssning eller kurs, eller tillit till min "tanke"? ;)

KRAM!

56 Lärarinnan :

skriven

Hej!
Jag längtar och önskar mig en annan väg i karriären, men det finns inga jobb ute. Jag har på känn att jag framöver kommer att hitta det jag söker, men min framtidstro försvagas ju längre tiden går. När kommer jag att byta yrkesroll, månader, år? Hur ska jag göra för att nå min dröm?

Kram från mig till dig!

57 ML:

skriven

Nej det är inte lätt att tolka när man inte är medial :) Jobbet vill ha med mig till nya stället och det värmer. Det är i sådana fall bara året ut. Jag förkarade att jag inte kan bestämma förrän jag träffat kirurgen 23/9 och de förstod.

Antar att det är fullt ös med spanska Eva just nu och att natten kommer bli både lång och blöt :) Kram

58 Lärarinnan :

skriven

Hej!
Jag längtar och önskar mig en annan väg i karriären, men det finns inga jobb ute. Jag har på känn att jag framöver kommer att hitta det jag söker, men min framtidstro försvagas ju längre tiden går. När kommer jag att byta yrkesroll, månader, år? Hur ska jag göra för att nå min dröm?

Kram från mig till dig!

59 Lärarinnan :

skriven

Hej!
Jag längtar och önskar mig en annan väg i karriären, men det finns inga jobb ute. Jag har på känn att jag framöver kommer att hitta det jag söker, men min framtidstro försvagas ju längre tiden går. När kommer jag att byta yrkesroll, månader, år? Hur ska jag göra för att nå min dröm?

Kram från mig till dig!

60 Sessan<3:

skriven

Hej fina E.
Tack för en fin blogg att läsa.
Jag undrar om du tror att J kommer att kontakta mig inom kort och om han vill hitta tillbaka? Eller är han med sin nuvarande och håller ihop?
Har han kanske glömt mig?

Ha en bra fortsatt kväll
Kramar

61 Dunegull:

skriven

Va ute och åt med min gamla kollega igår. Det va trevligt att träffa honom men det kändes som han hade väldigt bråttom hem. Ville han ej stanna eller är det hans fru som är boven? Tråkigt om vi ej kan hålla kontakten framöver.

Kram

62 Lärarinnan :

skriven

Hej!
Jag längtar och önskar mig en annan väg i karriären, men det finns inga jobb ute. Jag har på känn att jag framöver kommer att hitta det jag söker, men min framtidstro försvagas ju längre tiden går. När kommer jag att byta yrkesroll, månader, år? Hur ska jag göra för att nå min dröm?

Kram från mig till dig!

63 Lärarinnan :

skriven

Hej!
Jag längtar och önskar mig en annan väg i karriären, men det finns inga jobb ute. Jag har på känn att jag framöver kommer att hitta det jag söker, men min framtidstro försvagas ju längre tiden går. När kommer jag att byta yrkesroll, månader, år? Hur ska jag göra för att nå min dröm?

Kram från mig till dig!

64 Lärarinnan :

skriven

Hej!
Jag längtar och önskar mig en annan väg i karriären, men det finns inga jobb ute. Jag har på känn att jag framöver kommer att hitta det jag söker, men min framtidstro försvagas ju längre tiden går. När kommer jag att byta yrkesroll, månader, år? Hur ska jag göra för att nå min dröm?

Kram från mig till dig!


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: