Ödlorna & Ernst & jag .... !!!!!

 
I går natt hade jag en rälig dröm !
 
Jag drömde att jag blev fälld i en domstol.. men minns inte varför.
 
Som straff  blev jag skickad till ön med de största och flesta Komodoödlorna
Vi snackar typ 150  kg och tre meter långa.
Och vänliga är de inte !
 
Jag blev avkastad från båten och fick simma i land
Och där på land stod en hel flock och väntade på mig.
Ja herregud, vad gör man ?
 
 
 
Jag försökte ändra rikning men då flyttade sig ödlorna också och de var
väldigt beredda på att ta emot mig
De öppnade och stängde käftarna och dreglade som besatta.
 
Nu kastade sig en i vattnet och satte full fart mot mig och de andra kom efter.
De simmade som Weissmuller med långa tag och piskade upp fart med svansen.
De närmade sig snabbt.
 
 
 
Det var bara att ge upp och invänta döden, tänkte jag och precis när jag gav upp så kom en  märklig stock farande förbi mig.
 
   Den  var gjord i plast och hade en motor och jag hängde mig fast vid stocken och sen blev det åka av
 
Den for rakt ut i havet  och säkert i minst 100 knyck och då tänkte jag att nu blir det alldeles för abstrakt  så det här måste vara en dröm.
 
 
 
Knappt har jag tänkt den tanken förrän en båt dyker upp .. stocken lägger sig fint intil båten och se, där dyker  Ernst Kirchsteigers nuna upp  och han   lutar sig över relingen och börjar berätta hur han uppfunnit den här stocken just för att rädda folk i min situation...
 
... ja, alltså, nu VAR det snuskigt abstrakt... och jag kommenderade mig själv att vakna, vilket jag också gjorde !
 
Tack &  lov !!
 
Så tokigt det kan bli ibland !
 
Kram & kärlek💖
 
 
 
 
1 Skorpan:

skriven

Vilken dröm o tur att du väckte dig själv, vi vill ju ha kvar vår spådam länge än ;). Ja varifrån kommer alla drömmar Es o vad betydde din dröm?

Kommer inte ihåg att jag skulle ha drömt nåt i natt, men hade jag drömt om nån slags stock, ja då skulle jag ev tolka det som att nån slags stake kan tänkas komma snart, kanske ;). Ja inte ljusstakarna ännu, fast de redan för nån vecka sen gjorde reklam för chokladkalendrar, suck. Så bråttom att föra in julen redan...

Lördag igen o ett äppelämbar som väntar på mig. Tänkte koka ihop äppelbitar med kanel o socker, passar fantastiskt bra på rostat bröd ;). Blir väl till o göra nåt annat också...

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Min dröm var nog mest en reaktion på nya medicinen betablockerare !! Läste att man kan få mardrömmar !! Och så hade jag sett " Naked and afraid" på kvällen... och ja, mixen blev en alldeles tossig dröm ! Ja, tänk så mycket man kan göra av äpplen !! Kram :)
Esmaralda

2 Mikael:

skriven

Betablockerare kanske hör att drömmarna blir lite roligare, mening kanske är att du ska komma in i en bana som kyrkomusiker, med betablockerare, det är tydligen brist på kyrkomusiker så kyrkan funderar väl på vem som ska lovsjunga Gud framöver , Ernst kanske var vägledaren in i kyrkan :)

Sist jag var in i en kyrka så hade de satt upp stortv där och satt och spelade Playstation, kanske i brist av kyrkomusiker :)

Kram
Mikael

Svar: Stortv och playstation i kyrkan... där ser man !!! Jag HAR spelat orgel en gång i tiden... men knappast kyrkomusik... och det var ju 100 år sedan dessutom... kram :)
Esmaralda

3 Läroliv:

skriven

Hu, vilken dom och dröm. Allt tur att Ernst kom till din räddning.


Ha en fin helg alla.

Kram

Svar: Ja, tänk vad han sitter där på kammaren och uppfinner, våran Ernst :) kram :)
Esmaralda

4 Bjork:

skriven

Hej finns en chans till sambo liv ?


Kram

5 Thomas:

skriven

God morgon! Vad är det som händer i mitt liv? Brukar att känna på mig i förväg att något kommer att hända, men vad? Är minst sagt orolig! Jobbet? Relationen? Ekonomin?

Svar: Jag ser att det kommer förändring och möjligheter... och det är extra viktigt att du fattar de bra besuten, kram :)
Esmaralda

6 Lilla m:

skriven

Hej Es, kommer jag att kunna hålla gränsen med honom? Inte överskrida den? Kram

Svar: Bara om du går in för det, kram :)
Esmaralda

7 ThereseC :

skriven

Hej Es!
Så romantiskt att bli räddad av Ernst ❤️
Jag gillar Ernst🙂. Vissa stör sig på att han kan verka lite präktig men jag gillar när han går runt och skapar trevnad och bygger sig en tjusig altan, eller nåt annat som behöver byggas. Jag vet fler som gillar honom och som starkt skulle föredra honom framför de där farliga männen som vi kvinnor anses vara så begeistade i.
Jag har fått frågan om varför vi kvinnor gillar farliga män. Jag funderade genast på vilket sätt som Ernst är farlig. Så kom jag på att han kanske tappar en spik mitt under bygget, som jag senare råkar trampa på! Det är farligt!😱
Men jag skulle nog i övrigt inte beskriva honom som farlig. Åtminstone inte som han framstår i TV. Jag känner honom inte personligen men det står ändå klart att det inte är hans mörka sidor som attraherar mig eftersom jag aldrig har sett dem.
Så det börjar bli en mycket intressant fråga att ställa sig följande "varför gillar kvinnor präktiga män?"
Din dröm skvallrar om att även du är Förtjust i honom. Medvetet eller undermedvetet.
Annars hade Ioan Ursut kommit och räddat dig från ödlorna😂. Men det ligger honom inte för att rädda folk så det hade varit riktigt tokigt att drömma om.
Kram ThereseC

Svar: Ernst är säkert en go gubbe, men hans program är jag ingen fan av ! Generellt orkar jag inte riktigt titta på sådana där mysprogram :) Somliga kvinnor gillar farliga män med styrka och power, eftersom de tolkar deras personlighet som att de kan vara trygga och omhändertagna i deras närvaro...och såklart tolkar de helt uppåt väggarna fel :) kram :)
Esmaralda

8 Millan :

skriven

Vilken dröm. Har också drömt konstigt. Att jag skulle adoptera med min exmake. Tvillingar. Inte vad jag vill precis,
Har massor av saker att sälja o ska lägga ut. Sparar i aktier. Kommer jag lyckas få ihop till lite kontantinsats? Nåväl, min son har en lägenhet i Stockholm, blir de sakerna som ör fel där ngnsin åtgärdat. Har inte hänt ngt vad jag vet.

9 Sussie :

skriven

Själv gick jag och la mig tidigt i går. På vägen till jobbet i går fick jag tankar om min kollega o när jag kom till jobbet sa han preci det jag hade tänkt. Stämmer det att jag ör lite medial,,,,

Svar: Ja, lite medial är du allt, kram :)
Esmaralda

10 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag ser väl en tydligt vägen som finns är en farligt vägen. Den andra val kan gör min livet blir krossade för alltid. Jag känner direkt något är fel.

Jag valt fortfarande på den goda vägen och gör jag väl rätt att inte delta den möte.

Jag ser väl två alternativ vägar. Jag valt den goda vägen för håller mig till min framtiden drömmar.

Gör jag rätt att undvika den farligt vägen...

Ha det bra

Svar: Ja, du ska välja den väg som ger dig glädje och som spontant känns rätt.... kram :)
Esmaralda

11 <3:

skriven

Vilka drömmar nan har ibland.
Vad är det som gör att H inte vill unna oss andra vänninor att ses utan henne ?
Är hon avundsjuk så fort E tycker om mig ? Skulle vi vänta på henne skulle vi aldrig ses. Hon tar aldrig initiativ själv till träff. Himla trist och känns som hon påverkar E för mycket. Tror E är lite besviken på henne men inte vill visa det.
Kram

12 Fians:

skriven

God morgon,
Tack för morgon skrattet.😂 Dina drömmar är lika skruvade som mina.😃
Jag träffade en man ute för en vecka sen men åkte hem innan jag gjorde något dumt. 😵‍💫
Svårt att släppa han i tanken dock.
Kommer jag att träffa honom igen?
Ha en underbar helg!
Kramar

Svar: Ja, det är god chans att ni stöter ihop igen, kram :)
Esmaralda

13 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du Esmaralda att det händer något positivt i familjen under den här säsongen 😊♥️♥️♥️

14 Maria:

skriven

Vilken härjig dröm 😂
Själv drömde jag om ormar för någon vecka sen. Herregud, jag vaknade och var livrädd! Så det kan sätta sig på tankarna..

Kommer jag och min sambo kunna ha en hälsosam relation?
Kommer han förstå att han inte kan sätta sig själv före alla andra?

Kram 💕

Svar: Han kommer ha kvar sin personlighet, det får du räkna med, kram :)
Esmaralda

15 Maria:

skriven

Hej 👋
Drömmar kan vara konstiga och skrämmande 😧 hoppas du får en lugn och skön dröm inatt 🙂.
En liten fråga skrev med en man förra helgen och han verkade trevlig och bra.
Men rätt va det var hade han fått ”kalla fötter” och slutade skicka sms, likväl är han inne på min sida på match och har även kontaktat mej på en annan datingsida.
Är han intresserad eller vad🤷‍♀️.
Är det bäst att släppa detta eller ska jag driva på lite?
Önskar dej en skön lördag❤️

16 Lillanmillan:

skriven

Jag är så rädd att inte kunna bli gravid, att de kommer ta så långt tid. Jag och min syster har följt varandra rätt så konstigt med våra förhållande dock blev hon sambo snabbare än mig men hon träffa sin kille ungefär 2 månader innan hennes 30 års dag och jag 2 månader innan min 29 års dag. Har vi liknande "vägar" i vårt förhållande eller har det bara varit tillfälligt?

Vad rycker min nya chef om mig egentligen? Är rädd att hon lyssnar på skitsnacket och inte ser mig som den glada, spralliga anställda som jag är.

17 Jennifer:

skriven

Godmorgon finaste Esmaralda. Känns det som en positiv förändring gällande jobb snart är i antågande för mig? Tycker nog att det vore dags nu. Längtar efter att komma vidare.
Kram,
Jennifer

Svar: Ja, de kommer men kan inte säga när... jag tycker också att det är hög tid nu .. kram :)
Esmaralda

18 Jossan :

skriven

Gör ett snabbesök idag.. Ska ha möte med kursledaren på måndag. Har fått en eventuell hemtenta men den ska göras under ordinarie tentatid. Hoppas verkligen det kommer bli bra och att jag kommer klara den…

Kommer jag kunna köpa hus senare?

Kram

19 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Hahaha du ser för mycket på såna klipp som ovan med attackerande ödlor haha Grädden på moset var ju Ernst haha du ändrade min morgon till det bättre !
Tack !

Nyss var jag så arg då jag upptäcker att grannen (en karl i övre 50-års åldern !!) går efter staketet och retar Moses ! Jag öppnade fönstret bad Moses vara tyst och fråga varför i jösse namn retar du hunden ! Han svarar ngn svada jag inte hör då Moses stormskäller så fort karln pratar ...

Tack för underskrifter i uppropet mot SKKs ställningstagande ang vargen !

Ha en go Lördag !

Kram Anki med flock

Svar: Skulle vara skottpengar på sådana som retar hundar !!!! Kram :)
Esmaralda

20 Dunegull:

skriven

Funderar på att dra ihop en halloween fest. Blir det lyckat i så fall? Blir kanske två. En middag för familjen sen en fest för vänner.

Blir det uppskattat i såfall?

Kram

Svar: Ja, visst blir det lyckat, kram :)
Esmaralda

21 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda ska hålla utbildningar
Jag och en annan tjej. Vi är lika nervösa båda två vi ska utbilda Digitallt och lära sig den världen. Vi ska träna en dag. Tror du det kommer gå bra för oss?
Kram😃🌸🍀

Svar: Ja, men det kan ta tid och det krävs att ni är ihärdiga, kram :)
Esmaralda

22 Camilla :

skriven

Vill så gärna ha ett jibb som jag har sökt. Bad en bekant göra en blesssing för det. Har hon gjort det tror du? Hon säger så fast ngt känns fel.

23 Lillanmillan:

skriven

Jag är så rädd att inte kunna bli gravid, att de kommer ta så långt tid. Jag och min syster har följt varandra rätt så konstigt med våra förhållande dock blev hon sambo snabbare än mig men hon träffa sin kille ungefär 2 månader innan hennes 30 års dag och jag 2 månader innan min 29 års dag. Har vi liknande "vägar" i vårt förhållande eller har det bara varit tillfälligt?

Vad rycker min nya chef om mig egentligen? Är rädd att hon lyssnar på skitsnacket och inte ser mig som den glada, spralliga anställda som jag är.

24 Sanna:

skriven

Hej, vilken dröm. Ernst är ju rätt fin.
Bjuden på bröllop med mina kollegor. Ska jag gå?
Det känns som jag är utanför ibland. Mest ska det drivas och förlöjligas med mig. Sen är det svårt med kläder för jag är ointresserad.

Svar: Jag får en känsla av att man gillar dig och att man inte menar illa .. men du får sätta ner foten och markera var din gräns går.. kram :)
Esmaralda

25 Anna:

skriven

God morgon Ez,

Kan inte du berätta lite mer om ditt yrkesliv och arbete som sierska i något inlägg. Har du varit medial sedan barnsben? Hur går det egentligen till när du svarar på våra bloggfrågor/kommentarer? Tänkte som när jag frågade om mannen hade känslor för mig, då svarade du JA, hur får du in detta? Är det en bild, känsla? Kan du även känna skillnad på vänskap resp kärlekskänslor i våra frågor?

Stor kram!

Svar: Tack för tips.. har berättat om detta men det var nog länge sedan och det gör jag gärna på nytt ! Här på bloggen när jag svarar får jag in en snabb känsla... och när jag håller personliga seanser går jag ju mycket mer på djupet .... ibland kan jag känna skillnad på vänskap/kärlek här på bloggen men inte alltid, kram :)
Esmaralda

26 ML:

skriven

Ja herregud så det kan bli ibland :) Vad händer i helgen hos dig?

Var i akutteamet igår på övervaket och blir så förbannad på vissa kollegor som.sitter med mobilen mm eller står med ryggen mot alla patienter och snackar skit mdd kollegorna. Flera allergiska reaktioner där bla tungan svullnar och svimningar missade de. Men så får de inte heller följa med till nya lokalen. Jag går alltid runt bland patienterna så jag har koll på dem. Hann precia fånga en ung tjej innan hon slog i golvet. Stacckars mamman som skrek i panik och trodde att dottern skulle dö. Fick debrifa henne efteråt.

Vad tycker N om mig?
Har A släppt mig helt nu?

Ha en mysig lördag. Kram

Svar: Lugnt och fin helg...ska på ett glas bubbel i eftermiddag till väninna.. men annars ingenting !Ja, du är minsann på rätt ställe men det är du faktiskt oavsett var i vården du hamnar !!! A verkar ha släppt, till stor del i alla fall och N gillar dig, kram :)
Esmaralda

27 Bbvb:

skriven

Hej,
Kan du se om jag och Ma.. kommer träffas igen eller blir det någon ny för mig? Kram:)

28 Lilla m:

skriven

Hej Es, tack! men han då? kommer han försöka hålla gränsen eller blir det upp till mig? Kram

29 Skorpan:

skriven

Oj, måste du ta medicin Es? Inget vidare om man får mardrömmar av dom...
Ja inte har jag kommit igång ännu men gillar ju att ta det piano när det är helg. Får hoppas att mannen också njuter av långa helgfrukostar, o mig ;D... O det måste han väl om han ska leva med mig...
Kram Skorpan

Svar: Japp, betablockerare för blodtrycket ska jag äta !! Långa mysiga helfrukostar är en viktig prio för mannen.. kram :)
Esmaralda

30 Solstjärnan:

skriven

Räddad av Ernst😊..wow inte illa😊.Tur att han är så händig och uppfinningsrik som han är.
Tur du väckte dig i alla fall 😊 fastän du hade Ernst dom din hjälte😊

Han är ju mysig, tycker jag,han är händig ,verkar harmonisk och trevlig och ser inte så tokig ut heller😊

Men Ernst är ju upptagen 😊så tyvärr får jag skippa honom 😊 och bara önska att min kommande man dyker upp istället.

Es,har min kommande man ett jobb där han jobbar med att bygga,reparera eller fixa?

Lördag,sååååååå skönt😊
Idag ska jag inhandla höstblommor😊

Ha en bra dag😊
Kram Solstjärnan ☀️



Svar: Kommande mannen är riktigt händig och kan ha ett jobb med den inriktningen.. kram :)
Esmaralda

31 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda ska hålla utbildningar
Jag och en annan tjej. Vi är lika nervösa båda två vi ska utbilda Digitallt och lära sig den världen. Vi ska träna en dag. Tror du det kommer gå bra för oss?
Kram😃🌸🍀

32 Helena :

skriven

Hej Es! Vilken fartfylld dröm😊 ser du om jag kommer att flytta och jobba på en ö framöver? Kram

33 Susanne:

skriven

Nu har jag gjort testet till jobbet och jag blir så himla nervös och stressad när jag gör det för det betyder så mkt. Så var jag aldrig förut. Blir liksom blockerad.
Kommer jag ändå vidare tror du?
Din blogg är bra. Gillar när det är spontana spådomar med.

34 ML:

skriven

Men ååhh! Tack för dom fina orden Es! :)

Äter du förresten "Seloken" som betablockerare? Den ger nämligen en hel del mardrömmar. Kan ibland förvärras med alkoholintag så var lite försiktig är mitt råd :)

Om jag får leka medium lite så tror jag att A har liiite svårt att släppa mig helt och att jag på något sätt finns kvar fastän det har gått några år :)

Så N gillar mig??! Vad är det som gillas hos mig? Det måste ju vara mig som person för det är ju aldrig någon som är intresserad på ett romantiskt sätt vilket jag tycker är lite konstigt ändå för jag är en jävligt bra tjej :)

Kram o ha det så fint hos vänninan!

35 <3:

skriven

Vilka drömmar nan har ibland.
Vad är det som gör att H inte vill unna oss andra vänninor att ses utan henne ?
Är hon avundsjuk så fort E tycker om mig ? Skulle vi vänta på henne skulle vi aldrig ses. Hon tar aldrig initiativ själv till träff. Himla trist och känns som hon påverkar E för mycket. Tror E är lite besviken på henne men inte vill visa det.
Kram

36 susanne:

skriven

Hej Esmaralda! Vilken dröm!


Under var och när jag kommer träffa min soulmate? Längtar efter riktig sann kärlek. Kramar

37 Helena Ir:

skriven

Tror på det Anki skrev, du kollar så mycket på olika klipp så det följer dig i dina drömmar. :)
Själv gillar jag inte heller mysprogram!

Orkat träna 2 ggr denna vecka, och humöret börjar återvända! Nu får det vara nog med förkylning!
Hoppas på något trevligt som kommer istället :)

Trevlig lördag och eftermiddag med väninna!

Kram

Svar: Jag är periodare när det gäller att kolla på olika klipp... inland blir det ett och ibland ett annat :) Kram :)
Esmaralda

38 Vitlilja :

skriven

Ser du någon kärlek på väg till mig?

39 Millan:

skriven

Gjort en massa test nu till ett jobb. Kommer jag gå vidare?

Svar: Chansen är god, runt 75 %, kram :)
Esmaralda

40 Camilla:

skriven

Hoppsan vilka drömmar. Hur får man till allt egentligen. Jag har själv ätit betablockerare i många år för högt blodtryck och jag fick mardrömmar en tid i början men sedan avtog de så hoppas att samma sak gäller dig. Sonen ringde igår och berättade att han ringt och bokat rum på ett ställe där han nu är över helgen och tjejen som han pratade med blev till ett samtal på 1.5 timmar om allt möjligt och han sa att han aldrig har upplevt något liknande. Att det kändes som att dom hade känt varandra hela livet. Vad kan det bero på kära spådam?

Du nämnde att personen tänker. På vad och hur kommer det sig om man inte längre bryr sig?

På väg ut i svampskogen nu och önskar en fortsatt trevlig helg. Må så gott. Kram kram

Svar: För din son handlar det om att han och tjejen han pratade med verkligen har känt varann under ett långt liv - ett tidigare liv, kram :)
Esmaralda

41 Maria:

skriven

Varför blev jag inte bjuden på dopet? Känner mig lite fundersam över det för vänskapen är ju så lång.

42 M:

skriven

Ser du om hösten kommer med positiva nyheter?
Kram

43 Helena Ir:

skriven

Corona är verkligen inte över för att man är fullvacinerad.. dotterns särbo är smittad.
Och många andra..

Kram

Svar: Ja, jag vet också flera som är smittade, kram :)
Esmaralda

44 AnnaK:

skriven

Vilken dröm 😄

Nyss ringde sambon och skällde ut mig för att han aldrig får hjälp med nåt i stugan och än det ena och än det andra. Och allt är mitt fel. Här hemma är det jag som gör allt men det ägnas inte en tanke på. Vet att jag inte är nån trevlig sambo men tycker inte jag förtjänar all skit jag får. Jag ska anpassa mig men det ges inget tillbaka. Eller så är det jag som är en skithög helt enkelt. Less på detta liv nu.

Kram 🤗

45 Hejsan :

skriven

Börjar min pojkvän bli redo för barn?

46 Pot pat:

skriven

Ödlorna representerar sannolikt läkare och liknande psykopater som ställer felaktiga aschitzofreni och psykosndiagnoser att plåga ihjäl medium. För mig är det uppenbart. Jag drömmer mardrömmar om dem jag med. Tur att du hittade stocken ❤

Svar: Ja, ibland kan man uppenbarligen ha behov av Kirchsteiger minsann :) Kram
Esmaralda

47 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Mysigheter på kommande då, nångång i framtiden ;).
Kram Skorpan

48 Silvertassen :

skriven

Kära Es!
Nyfiken fråga, ser du om släkten kommer när min syster fyller 40 år i januari?
Kram ❤️

Svar: Kanske inte alla men en del, kram :)
Esmaralda

49 Silvertassen :

skriven

Kära Es!
Nyfiken fråga, ser du om släkten kommer när min syster fyller 40 år i januari?
Kram ❤️

50 ML:

skriven

Men ååhh! Tack för dom fina orden Es! :)

Äter du förresten "Seloken" som betablockerare? Den ger nämligen en hel del mardrömmar. Kan ibland förvärras med alkoholintag så var lite försiktig är mitt råd :)

Om jag får leka medium lite så tror jag att A har liiite svårt att släppa mig helt och att jag på något sätt finns kvar fastän det har gått några år :)

Så N gillar mig??! Vad är det som gillas hos mig? Det måste ju vara mig som person för det är ju aldrig någon som är intresserad på ett romantiskt sätt :)

Kram!

51 Lilla m:

skriven

Hej Es, tror du han kommer att hålla gränsen? Kram

52 Fisan:

skriven

Hej Es
Ser du om allt kommer lösa sig? Får jag pengarna som det var sagt och lovat att jag skulle få?
Löser problemet sig?
Kramis

53 Jeanette:

skriven

Jisses Amalia vilken dröm!
Tur den slutade bra, eller ;)

Trevlig helg!

54 Fia-lotta :

skriven

Är det bara jag som hade övervägt att slänga karln överbord? Ernst går mig på nerverna.. 😜

Hostande och snorpapper för mig i helgen.. eländes elände.

Muntrar upp med varm gino, te och Downton abbey. Och möjligtvis svar på frågan om det kan dyka upp lite värmande kärlek snart? Någon detalj där Es?

En handspritad slängpuss härifrån! God helg på er 💕

Svar: Du har det rätt mysigt på egen hand..... men lite attraktion kan plötsligt och oväntat dyka upp, kram :)
Esmaralda

55 Temperamentsfull blondin:

skriven

Hå hå vad denna drömvärld kan vara underhållande ibland!

Själv var jag på shoppingtur med Idol-Kishti inatt :)

Jag undrar om möjligheterna för lite värme och pirr med en man under kalla månaderna? 0%?

Lördagsmys i mängder 🎈🍷

Svar: Jamen det kan nog vara rätt kul att shoppa med Idol-Kishti :) Ja, lite pirr och mys kan mycket väl ske, kram :)
Esmaralda

56 F:

skriven

Hej esmeralda undrar om du ser något nytt och spännande på gång i mitt liv kram

57 Tiss:

skriven

Hej Es!

Jag läste just ett dagboksinlägg (låst blogg) från 2015.

Min mamma som inte lever och hade då varit död i 5 år, hon sa i min dröm:

"du måste tro på dig själv även när det känns svårt".

En undran bara. Var det min hjärna som tänkte eller kan det ha varit så att det faktiskt var min mamma som sa dessa ord till mig? att det var i någon slags medial stund..

Svar: Visst förmedlade mamma detta till dig och det är viktigt för henne att du jobba på detta... kram :)
Esmaralda

58 Inkis 90:

skriven

Hej,
jag fick ett svar av dig för ca 10 år sedan att det skulle komma en stor summa oväntade pengar till mig. Har bett änglarna om en total nystart i mitt liv och för ca en månad sedan hörde jag klart och tydligt att någon från andevärlden talade om för mig att jag skulle få de där pengarna. Innebär det att det kommer pengar pengar till mig ganska snart

Svar: Pengar kommer.. jag ser inte när... kan bara hoppas att det ska ske snart, kram :)
Esmaralda

59 Fians:

skriven

God morgon,
Tack för morgon skrattet.😂 Dina drömmar är lika skruvade som mina.😃
Jag träffade en man ute för en vecka sen men åkte hem innan jag gjorde något dumt. 😵‍💫
Svårt att släppa han i tanken dock.
Kommer jag att träffa honom igen?
Ha en underbar helg!
Kramar

Svar: Ja, det är en god chans att du stöter på honom igen och då ska du ta chansen, kram :)
Esmaralda

60 Boudica:

skriven

Drömmar kan vara konstiga ja, brukar minnas drömmar bra i perioder, sen har det hänt en del på senaste det konstiga att jag får en tolkning till mig när jag vaknar, sen har det hänt att jag minns tolkningen men glömt drömmen.
Från i natt minns jag bara små sekvenser men ingen tolkning.

Frusen idag, men är nog bara för det är denna tid i månaden...

Es, kan du se mig på denna kryssning?
Känner på mig att jag ska åka men vet inte hur det ska gå till, i nu läget kan jag inte.

KRAM!

61 ML:

skriven

Äter du "Seloken" Es? Det kan nämligen ge mardrömmar.

Varför gillar N mig?

PS: Gick förbi Pernilla Wahlgren men såg henne inte så kunde inte fråga om jackan :)

62 M:

skriven

Hej kära Es,

Kan du se varför han skriver till mig? Vad är hans syfte? Är han uttråkad, söker bekräftelse eller vill han kanske kolla om en dörr fortfarande finns öppen? Jag förstår verkligen inte..

Tycker det är jobbigt känslomässigt.. ser han ut att fortsätta i framtiden? Kram💕

63 F:

skriven

Hej esmeralda undrar om du ser något nytt och spännande på gång i mitt liv kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: