Spegel, spegel på väggen där....

I en spegel kan man få se  mycket – och så mycket mer än sig själv.

  Det vill säga, om man har tur, ELLER otur, det beror på vad man får se och om man är redo att se.

Christa  skulle göra sig iordning för en kväll på stan

Hon stod vid spegeln i  badrummet och sminkade sig och höll just på med mascaran när ljuset blinkade tre gånger och till slut gav upp och slocknade.

Det blev kolsvart på toa.

Men bara en sekund sedan lyste spegeln upp och en helt annat värld öppnade sig.

 

Hon stirrade hänfört på ett snöigt landskap.  En liten kullerstensgata som ringlade sig fram och med gamla hus på båda sidor och snöflingorna föll tungt.

 Rena rama  julesnön.

Och allt hände i spegeln.

Det  VAR som en slags romantisk julsaga tills den gamla kvinnan dök upp.

Hon gick krokigt och böjd, säkert var hon gammal men  kanske också sjuk.

 Hon lutade sig tungt mot en  grovt tillyxad käpp och kläderna hon bar var gamla lumpor och hon hade ett trasigt täcke svept om sig – i brist på ytterkläder.

Christa kunde bara se henne bakifrån.

Plötsligt stannar hon och vänder sig tvärt om – mot Christa och  det ser ut som om kvinnan zoomas in.. och så pekar hon  med ett krokigt och smutsigt  finger rakt mot Christa och väser högt med blottade gula tänder.

 

 

 

 

Det var då Christa skrek i himmelens sky och kastade sig ut genom toadörren.

De två väninnorna undrade ju vad i helsicke som stod på.

” Jag måste ha fått en stroke, eller en psykos”  skrek Christa och med lite lirkande fick vännerna ur sin hysteriska väninna hela händelsen.

Nu undersökte man spegeln men ingen kunde se något märkligt med den .. man tände och släckte ljuset och det funkade perfekt.

Ljuset hade ju för övrigt funkat hela tiden, konstaterade vännerna.

Denna händelse inträffade för 32 år sedan och några veckor efter  händelsen vände sig Christa till mig. Hon kunde inte smälta eller förstå det hela.

Vi samtalade och  händelsen gjordes allt mer oviktig och efter några veckor började Christa landa. Hon förstod lite av den insikt hon behövde få och det tog hon till sig. Fullt ut.

Exakt vad, det får jag inte lov att berätta för er eftersom det är alltför personligt.

Jag har själv också fått uppleva olika spegelhändelser.. och det har kanske någon av er i bloggfamiljen också gjort ?

Kram & kärlek

 

P:s. MG hälsar och tackar för alla gratulationer och hälsningar !!

Och skickar massa blöta pussar !

1 Fanny2:

skriven

Fascinerande och otäckt! 🥴 Jag har aldrig haft en spegelhändelse. Jag vet inte varför jag kom att tänka på Den lilla flickan med svavelstickorna... Den är oerhört tragisk, som kvinnan i det trasiga täcket. Jag kan förstå varför det var jobbigt att smälta för Christa. Det måste ha varit viktigt för henne att få budskapet.

Blir det någonsin bättre för mig? Jag har varit sjuk hela förra veckan och orkade verkligen inte covidtesta mig för fjärde gången sen pandemin började. Första gången kom inte ens provet och enligt 1177.se väntar de på att ta emot det (ingen avisering), andra gången var det porten som krånglade och jag fick springa ner, tredje gången var han stressad och lite otrevlig när han ringde. Jag har känt på mig att sömnproblemen skulle ta ut sin rätt och det var deppigt att vara hemma sjuk. Samtidigt har jag annat att ta tag i och vet inte var jag ska börja. Varför går allt så fel igen? Vad gjorde jag fel förutom mitt självsabotage? Jag vet inte om jag ska söka hjälp igen.

Kram 💜

2 AnnaK:

skriven

Tack och lov har jag inte det 😄 Läskigt värre!

Mår jag lite bättre snart tro? Lite mer ork iaf?

Kram 🤗

Svar: Absolut, det kommer.. kram :)
Esmaralda

3 Lilian:

skriven

Hej E,

Gillar VE mig på ett romantiskt plan?


Kramar

L

4 EllaBella:

skriven

Hej!
Ingen konstig spegelupplevelse har jag varit med om, men jag gillar inte den sura tant jag ser där. Jag känner mig sur och bitter och så vill jag inte vara. Känner mig lite ensam och oälskat. Ser du om jag kommer att må bättre snart och vad jag ska göra åt det.

Svar: Ja, du kommer må helt annorlunda, ta tag i det och gör lite mer kul, satsa på dig själv... det är en sliten fras men viktigt för dig just nu, kram :)
Esmaralda

5 Mth:

skriven

Hej!
Varför fick jag inte arbetspasset inbokat för min gamla tjänst? Det är bara typ jag som kan dem arbetsuppgifterna,dem tog in en annan person. Så jäkla lessen!
Kram!

6 susanne:

skriven

Hej Esmaralda! Har aldrig upplevt nåt sånt.

Är han en sån kille som ligger runt med ilika tjejer? Blir så förvirrad då jag trott han verkligen älskade mig. Kramar

7 <3:

skriven

Inget jag upplevt men speglar mig nog lite mycket 😅🙈
Vill vännina låtsas som ingenting när jag förklarade att hon gjorde fel som inte betalade och inte kunde " leka tre".
Hon har inte svarat ngt på det eller swishat och skrev som vanligt vi måste ses ❤
Jag känner mig off och sårad.
Konstigt att hon inte förstår att hon gjorde fel. Jag svarade inget på detta igår.
Kram

8 Misstjejen:

skriven

Hej

Ja, det har jag gjorde några gånger när jag är yngre och vuxen. Jag ser ofta någon är där. Men jag ser ofta en okänd fram mig och jag tolkas det är en man. Sedan var jag barn tills idag.

Jag vet inte varför jag är rädd för den att har i sovrummet eller något än har i badrummet.

Vet du vem han är? Förut jag har gissar på en tidigare livet. Jag vet inte vem kan han var...

Betyder det att jag kommer träffas honom?

Ha det bra

9 Pia1:

skriven

Men fy så vidrigt läskigt!
Inga överraskningar i just speglar här utöver min egen bild som kan chockera vissa dagar... Och då släcker man frivilligt 🤣

Svar: Ja, eller hur ! Vet precis hur det känns ! Kram :)
Esmaralda

10 Misstjejen:

skriven

Hej

Den sorten dröm jag har haft i många år så det passar på att fråga om det. Så jag drömmar om den ofta är en långt korridoren med många dörrarna. Jag har aldrig öppna flest än några stycken. Jag bruka prata med några personer i den. En ord som jag har aldrig hörs förut i den dröm.

Att det sägs kungliga. Så tänker jag att det är en kungliga slottet? Men jag har inte var där.

I tidigare livet var jag kung eller drottning eller prins eller prinessan? I en annan tid?

Den deömmar återkommer många gånger.

Vet du vad kan det var?

Ha det bra

Svar: I ett annat liv har du levt i ett slott... den saken är klar... jag ser inte om du var kunglig eller om du var tjänstefolk men du rörde dig hemtamt överallt i slottet, kram :)
Esmaralda

11 Naturvän:

skriven

Hej!

Spännande med speglar!

Undrar faktiskt själv vad det vad som hände mig när jag satt framför spegeln i hallen och mediterade en gång för länge sedan. Ligger minst 30 år tillbaka i tiden.

Ibland undrar jag om det bara var en synvilla, ngt med psyket eller dyl.
Det här låter väl helt knasigt, men jag såg många ansikten som ändrade form och utseende. Varade ngn minut och det var minst sagt en omtumlande upplevelse.

Kan du känna vilka kvinnorna var, måste väl ha med mig och göra eller har de bott på platsen???

Idag planerar vi inför morgandagens cykelutflykt. Blir ett helt nytt utflyktsmål, som jag har önskat besöka sedan länge. Det är ngt som drar dit. Vi kör en bit med cyklarna på bilen och gör en rejäl tur.
Café besök med sköna naturupplevelser kommer det att bli! Gårdsbutikerna ligger tätt och där slinker jag gärna in! Rutten går utmed havet.

Ingen övernattning den här gången , men känner jag mig själv rätt kommer jag återvända dit och boka en pension el Hotel.

Kram



Svar: Det du såg var något man ville att du skulle se... och det var inga nu levande personer.... men några detaljer ser jag tyvärr inte.... härlig tur du ska ha och ja, jag tror också att du återvänder för boende .....kram :)
Esmaralda

12 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Själv har jag inte sett ngt i spegeln men äldsta sonen såg ngt i badrumsspegeln när han var yngre ,och det tog mycket övertalning och renande av badrummet med ljus rökelser och kristaller innan det var ok för sonen att visstas där ensam igen. Vad eller vem som skrämde honom vet jag inte.

Idag står handling på agendan

Trevlig Tisdag önskas !

Kram anki med flock

Svar: Ja, spegelvärlden är nästan alltid skrämmande att uppleva !! Handling blir det för mig på torsdag.... kram :)
Esmaralda

13 SOL:

skriven

Har aldri opplevd noe i speilet, men har prøvd. En gang syntes jeg det var veldig spennende å prøve alle slags teknikker.

Jaha,så ble det karantene på meg pga. smitte på jobben. ​

Jeg skal ikke ta første dose før neste uke fordi jeg har kviet meg og fundert, men kommet fram til at jo, må det.

Siden jeg nettopp har begynt i ny jobb gjelder ikke egenmelding,så taper vel mange dager lønn. Vet ikke om jeg har samvittighet til å sykemelde meg heller. Hvordan bli det å komme tilbake på jobb nå da?

Svar: Bra beslut du har fattat med vaccin :) Välkommen i klubben :) Kram :)
Esmaralda

14 Sus:

skriven

Hej
Skulle behöva….
Är han nöjd nu?
Kommer han snart tror du?
Love sus

Svar: Gör han säkert, för en period, kram :)
Esmaralda

15 Khaleesi:

skriven

Jag minns när jag var runt 9 år gammal så så tvättade jag ansiktet i handfatet, och när jag tittade upp så såg jag ett ansikte i spegeln, precis som om någon stod bakom mig. Ung som jag var så berättade jag om händelsen för mina klasskompisar och skrämde livet ur dom på kuppen. Tror inte jag riktigt förstod att alla inte är med om sånt 😁 Det huset vi bodde i då hade väldigy mycket aktivitet och än idag kan jag få kalla kårar när jag tänker tillbaka på den tiden.

Svar: Ja, det fanns mycket i huset !! Kram :)
Esmaralda

16 Lotta:

skriven

En otrolig berättelse och riktigt otäck. Värre än Ghostbusterfilmen som jag absolut inte tyckte var en komedi 😱
Jag har skrämt upp mig själv ett flertal gånger då jag tror mig se att
någon står bakom mig som jag ser i spegeln. Alltid rädd för att bli vettskrämd speciellt när det är mörkt 😳

En fråga…det verkar lösa sig med lite jobb nu för min del men nu oroar jag mig för att det bara blir tillfälligt och att jag sparkas ut i arbetslöshet igen. Är det så?

Kram L

Svar: Det finns alltid en risk men den är inte överhängande... kram :)
Esmaralda

17 Lotta S:

skriven

Det var otäckt, som en skräckfilm!

Något gott råd i relation till kollegan som ska vara här ett år?

Svar: Positivt fokus är viktigt... kram :)
Esmaralda

18 Anna:

skriven

God morgon ES,

Inte upplevt, nog tur då jag hade gjort på mig av skräck😳
En annan fundering. Jag sade till mannen jag träffat av och till i ett år, att han kunde höra av sig när han kände sig redo att satsa på en relation fullt ut. Så slipper jag ligga på om att träffas osv, så får han vara helt ifred. Han kände sig stressad sa han? Hur kan man bli stressad över att jag tar ett steg tillbaka och låter honom vara? Jag har tröttnat på en slags ”no name relationship” Jag önskar inget hellre en en riktig relation med honom, men det förutsätter ju att båda vill.
Gjorde jag rätt? Vad är din känsla nu?

Stor kram

Svar: Ja, du gjorde vad du behövde och nu får du ha is i magen och avvakta... it takes two to tango !! Han insåg att han behöver steppa upp nu och just det stressade honom... lite omoget kan jag tycka... kram :)
Esmaralda

19 Skorpan:

skriven

Huj, det lät ruggigt o jag förstår att Christa blev skrämd, vem hade väl inte det. Vilken tur att hon kom till dig Es o ni kunde klura ut vad det handlade om...

Har aldrig sett något annat i spegeln än mig själv o det är eg inget jag vill se ;). Okej om ljuset är dämpat o det är skymning t ex då är det jag ser helt ok ;)... Det verkar ta åratal att bygga upp sin självbild o ens lite gilla det man ser, undrar hur länge det ännu ska ta? Månne det ändras den dagen då jag har nån som verkligen gillar mig o dyrkar marken där jag går? Nå nej, inte kanske ska det behöva vara så allvarligt ;). Men bekräftelse o uppskattning, ja tack. Nån som månne är intresserad av mig just nu?

Kan skönja irritation hos mannen som lovat att jag får gå o duscha i hans utrymmen. Nåja, lite plåster på såren för hans uppförande är helt på sin plats, tycker jag. Den som sig i leken ger...

Flunsorna har tydligen börjat härja här, hoppas jag skonas...

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Ja faktum är att det finns någon som tittar lite extra efter dig.. jag kan skönja ett intresse..... kram :)
Esmaralda

20 Miltons ❤️ Mamma:

skriven

Men gaaaaaa!!!!
Vilken skräck.

Personligen undviker jag speglar när det är mörkt. Känner mig iakttagen 😅 Känner mig obekväm och undviker spegeln ungefär som när man undviker ögonkontakt. Ungefär så känns det när jag tittar in i en spegel när det är mörkt. Som att ha ögonkontakt. Inga speglar i sovrummen heller.
Dock skönt att veta att det finns något att TOLKA i händelsen och inte att det är något elakt eller ond varelse som är hälsar på utan ett meddelande som framförs.

Jag är vuxen och fortfarande "ser" jag monster under sängen. Sätter ogärna ned fötterna när det är mörkt.
Jag har haft sömnparalys.. Nu har jag haft vad jag TROR kan vara en annan sorts sömnparalys. Inte en där man är VAKEN och är i en paralys utan faktiskt SOVER och har sömnparalys. Går det ens? 😅

Svårt att förklara men jag sover och det känns på samma sätt och är riktigt verklighet troget. Många drömmar känns ju som man upplever dem och vissa mardrömmar känns som de händer men när man vaknar upp vet man att det var en mardröm.
De "paralyser", eller vad det nu är, är sjukt verklighets trogna och känns precis som en vaken sömnparalys. När jag vaknar upp känns det som det verkligen fanns något i rummet, något ont som låg i min säng. Grått, knotigt, med typiska minter naglar och händer. Den enda skillnaden är att jag sov.
Kanske det är en sömnparalys som sker precis innam en "vanlig" sömnparalys sker. 🤔 Om du förstår vad jag menar


Har funderat på att fråga om detta jag upplever är en sorts sömnparalys då det är den enda förklaringen jag har då det INTE är vanliga mardrömmar.
Så är det en sorts sömnparalys jag har?

Kjam ❤️

Svar: Ja, någon form av sömnparalys tror jag att du har, kram :)
Esmaralda

21 Dejsan:

skriven

Hej. Jag vet inte om jag upplevt nåt genom spegeln. Kanske nåt jag glömt, men jag tittar aldrig i spegeln på natten. Det är ett mantra för mig. Vi köpte en till spegel att ha inne på toa för en tid sen för att jag skulle slippa stå på tå när jag tittade i den. Den är lång och sitter nu vid sidan om toan, lite snett. Jag skulle bara behöva vrida en aning på huvudet för att titta i den, men det händer aldrig på natten.

22 Monica:

skriven

Jag har läst i esotoriska böcker att man kan använda sig av spegel att spå i precis som med kristallkula. Raymond Moody en psykiatriker om jag inte minns fel som har skrivit om NDU-upplevelser och reinkarnation. I en övning tar han upp speciella avslappningsrörelser där ansikten på en själv från föregående liv träder fram som man skall göra framför en spegel. Spegeln vad jag kan förstå är ett magiskt verktyg som man kan använda till mycket utöver det nämnda. Det kan också om man inte är försiktig användas till mörka ockulta fenomen precis som man kan använda sig av i ANDEN I GLASET. Det finns en besvärjelse man använder sig av med ett tänt ljus och åkallar en speciell kvinna som träder fram. Hon har ett speciellt namn. Några kompisar till min lillebror ville tuffa sig och utförde detta. Han som utförde detta slängde ljuset ifrån sig helt förskräckt och sprang ifrån spegeln. Med vänlig hälsning Monica

Svar: Ja, en spegel kan man mycket riktigt använda på olika sätt... kram :)
Esmaralda

23 Mikael:

skriven

- [ ] Titta i spegeln? Som man så åker inte mascaran på så ofta så blir inte mycket titta i spegeln och då kan ju en inte få sådana upplevelser hända, polisen i New York berättade vad som hände när han tittade i spegeln, det var inte någon trevlig upplevelse så är väl lite svårt veta ifall en ska lägga sig till med mascaravanor eller inte :)

Vad är det som händer i Skåne Es, vem är det som härjar i landet? vem får ihop 50-60 man att slåss vid lunchtid på en måndag? Förr var det väl stor risk ifall, en var man i Lund eller Malmö att en var på jobbet på varvet och inte hade tid att slåss, får de ihop 50-60 man, oplanerat, så betyder det troligen att de är många fler som i landet som kan tänka ge sig ut för att begå brott, direkt, samtidigt som det behövs 10 000 nya poliser men det verkar inte gå att få ihop, alla kan väl inte bli poliser, ska svensken klara sig själv bland alla kriminella?

Statsministern har ju kanske lägligt sagt upp sig, får Sverige en redig statsminster? Folk är ju rädda

Tone Corneliusson berättar att de inte märkte av det våldsamma slagsmålet utanför SUS i Lund men när den ena efter den andra traumapatienten dök upp förstod de att deras arbetsplats spärrats av.

– Det var först då vi fattade omfattningen, säger hon.

Häromdagen fick jag med mig ofrivilligt med mig en lös springande hund på min joggingtur, utan halsband, i vanlig god ordning ringde jag polisen men de ville inte veta av hunden, förr var det en prioritet för polisen då de kan göra skada i trafiken, saker är inte som förr.

Oren säger visserligen att business as usual is over så är kanske nu det händer

https://youtu.be/EzUpOpNR6aE


Kram
Mikael

Svar: Ja, vårt land behöver stark styrning nu när somligt är på väg att kollapsa och våldet ökar !! Märkligt att polisen inte ville veta av den lösa hunden för som du säger.. om inte annat så kan de orsaka trafikolyckor... ingenting är som det varit ! Kram :)
Esmaralda

24 Dunegull:

skriven

Kommer jag i gång nu ordentligt med min träning där jag även ser resultatet och kommer tillbaka? Vill bli lycklig igen nu! Ska klippa mig på torsdag, tänkte göra en förändring. Blir jag nöjd?

Kram

Svar: Bra att du tar tag i träning och annat som får dig att må bättre, klokt beslut, kram :)
Esmaralda

25 Andreas:

skriven

Jag har upplevt något liknande och såg en sandstrand med fotspår. Försökte tänka bort det hela och har lyckats rätt bra fram tills nu. Kram

Svar: Ja, det är ingenting som man vill gå omkring och tänka på... kram :)
Esmaralda

26 Helena Ir:

skriven

Nej, något sådant har jag inte behövt uppleva..

Fick ett fint samtal här på morgonen, känns som jag betyder något för vederbörande.. trots förkylningen så gav den mig lite mer energi.. fika så småningom..

Önskar dig en bra dag!

Kram


Svar: Visst betyder du lite extra för personen... kram :)
Esmaralda

27 lilla m:

skriven

Hej Es, finns det någon som är förtjust i mig? Kram

28 Lovisa till Mikael:

skriven

Mikael, jag tycker det är fascinerande med dina olika kommentarer och jag är lite nyfiken på dig. Vill du berätta något mer om dig ? Kram från Lovisa.

29 Naturvän:

skriven

Hej!

Tack för svar, ja det var omtumlande med spegelbilderna, var alltid kvinnliga ansikten och såg faktiskt ut som mig själv. Kan det ha varit jag i olika inkarnationer? Tanken slog mig plötsligt.

Kram

30 ML:

skriven

Shit vad obehagligt! Det där hade jag inte vågat göra. Typ som när man körde "svarta madam" i skolan. Huuuu :)

Pussar tillbaka till dig MG. Är ostbågarna slut? :)

Stressig dag igår ledde till en sämre natt men drömde om min älskade Baloo (hund) som är i Alltet❤ Han sprang bort i drömmen ovh hittades av en snygg och trevlig norrlänning. Vill Baloo förmedla något eller var det bara ett mysigt besök? :)

Ha en go dag. Kram


Svar: MG hälsar att sista bågen ska ätas i kväll... till Idol.. finns några stycken kvar :) Han vill nog förmedla att du ska ha tankarna lite norröver... och kanske någonting i handling också.... kram :)
Esmaralda

31 <3:

skriven

Inget jag upplevt men speglar mig nog lite så fort jag får chansen😅🙈
Vill vännina låtsas som ingenting när jag förklarade att hon gjorde fel som inte betalade och inte kunde " leka tre".
Hon har inte svarat ngt på det eller swishat och skrev som vanligt vi måste ses ❤
Jag känner mig off och sårad.
Konstigt att hon inte förstår att hon gjorde fel. Jag svarade inget när hon skrev igår. Hur tänker hon M?
Kram

32 Helena Ir:

skriven

Tack :)
Kram

33 sus:

skriven

Hej Esmaralda! Har aldrig upplevt nåt sånt.

Är han en oärlig kille eller vad beror det på att han sviker mig? Blir så förvirrad då jag trott han verkligen älskade mig. Kramar

34 sus:

skriven

Hej Esmaralda! Har aldrig upplevt nåt sånt.

Är han en oärlig kille eller vad beror det på att han sviker mig? Blir så förvirrad då jag trott han verkligen älskade mig. Kramar

35 Svarta Madame :

skriven

Ja jisses, minns allt "Svarta Madame" lekarna på mellanstadiet..

Becksvart badrum och så skulle en stå framför spegeln och ramsa fram en otäck svart dam. Lyckades aldrig men än dock ett trauma!

Vad säger du Es, oddsen att Abrahamsson svarar på mitt meddelande?

Kärlek ❣️

Svar: Mellanbra odds skulle jag vilja säga.. chansen finns... kram :)
Esmaralda

36 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Gissar att den "intresserade" inte kommer att ge sig till känna, eller hur?

Puss på nosen åt MG!
Idag firar vi dotra på hennes 20-års dag, hon dock på studieorten..
Kram Skorpan

37 SarA:

skriven

Usch vilken otäck upplevelse.

Har sådant huvudbry. Tankarna bara snurrar. Ska vi tacka ja till erbjudandet om huset i området eller ska vi avvakta och vänta in något som passar oss bättre?
Kommer säljaren att acceptera vårt bud?

38 A:

skriven

Hej!

Tror du det ligger någonting i alla dessa konspirationer kring vaccinet/viruset? Kan du se om människor är onda? Som miljadären till exmpel. Ser du om världen kommer att återgå till det tidigare normala, eller har alla lock downs och rädlsor givit varande förändringar?

39 Mandarin:

skriven

Hej Esmaralda, allt är bara samma och samma för mig och mitt mående, det går bara runt runt som en ond cirkel som jag fastnat i. Hur kommer jag framåt och mår bättre? Du sa att jag skulle använda mig av samtalsstöd fullt ut och det tycker jag att jag gör men ser ingen skillnad. Så jobbigt att må så här dåligt! Vad är det som kommer att ta mig ur detta och leda till bättre mående? Tack för hjälp! Kram

40 Till tråd nr 7:

skriven

Svårt att ge råd konkret när man inte vet orsak till varför hon gör så.

Men om det varit i egen situation hade jag troligen kunnat svarat något typ Javisst hör av dig när tid intresse och de ekonomiska finansera så tillåter för nästa fika *is on you ♥️

41 Till tråd nr 3:

skriven

Du har frågat samma sak så många gånger nu utan att få svar så jag tänkte försöka mig på ett till dig.

Har man undrat så länge som du gjort nu med din fråga och ännu inget skett..då är det antagligen så att inget nämnvärt intresse finns hos personen tyvär.

Nog klokt att släppa dylika tankar om den och gå vidare.

Lycka till!

42 Bella:

skriven

Nu kommer man inte våga kolla i speglar längre😂😂


Spelade ju i Danmark nyss, där var det så stor skillnad på hur dom uppskattar musiken jämfört med här.. har aldrig sett folk ge så mycket till en förut.. känns som jag hittat min scen lite och längtar tillbaka, blir det mer där borta snart?❤️🍀🇩🇰 Bella i Danmark, det känns bäst!

Kram

Svar: Ja, Danmark passar dig.. och dit kommer du igen... kram :)
Esmaralda

43 Snart jul igen.. :

skriven

🎄 😁 🎄
Julpynt julgröt & klappar..

Betydligt angenämare ! :-)
Tycker då jag då, hua för dagens ämne

Lite tidigt ännu kan må vara men men!

Blev det ny bil för han?

Ska jag investera i köpa bil till mig själv i julklapp?
Blir ju lättare i vardagen med bil.. får se.

🎄 🎄 🎄


Ha en bra dag!

Kram







Svar: Julen är alltid välkommen :) Han får ny bil... blev det inte nu så kommer det snart, kram :)
Esmaralda

44 Browallia:

skriven

Men fy vad obehagligt! Jag hade en period när jag köpte och läste andliga tidningar. I en tidning fanns det en instruktion som gick ut på att om man tittade i en spegel och fokuserade på att titta i sin ena pupill så skulle man få se bilder från tidigare liv. Jag testade flera gånger men ingenting hände….

I helgen ringde min syster till min son för att berätta att en släkting till oss hade gått över till Alltet. Hon berättade även att hon skulle bli mormor när som helst för hennes dotter (sonens kusin) var på förlossningen. Jag har ju brutit kontakten med min syster och det innebär ju tyvärr att jag även förlorat kontakten med min systers båda vuxna barn. Jag är så släktkär av mig att även om det är bitterljuvt så glädjer det mig att ha blivit ”gammelmoster” Kan du se om jag någon gång kommer få träffa den lilla? Kram Browallia

Svar: Nja, såna där små tips ska man ta med en nypa salt !Ja, du kommer träffa den lilla, kram :)
Esmaralda

45 Emy:

skriven

Hej, vem var det som sprang utanför träningsrummet i studion när jag var där själv? Framför spegeln vid toaletten..?
Jag blev överraskad men inte direkt rädd. Mycket händer privat nu så vet inte.
Kram

46 Mirre:

skriven

Hej Es,

Vad kan jag göra för att bli bättre på mitt jobb på C?
Och känner O lika mycket attraktion som jag eller har jag missuppfattat?

Kram 🌞

47 Mc-brutta:

skriven

Spännande tema..!

När jag var yngre kunde jag ibland (om jag stirrade stint..) se hur mitt ansikte förändrades i spegeln och blev äldre.. 😳

Kan med andra ord ha sett mig själv som gammal redan..

Nåja inte så långt dit kvar nu ändå.. 😉

Fråga..! Möjligheten till träff och ny go vänskap, finns den mellan mig och rocklyssnaren..?

Kram på dig och härliga födelsedagsgrisen i efterskott..!! 💛🥳


Svar: Ja möjligheten finns...i så fall visar det sig riktigt snart... den lille grisen hälsar och tackar :) Kram :)
Esmaralda

48 Tiss:

skriven

Hej Es!

Har jag något typ av skov på G eller är jag bara allmänt för mycket?
Pinsam. Ibland borde jag bara vara tyst och inte babbla så fasligt mycket...

Jag hatar att vara för mycket. Känslan av att inte veta vad jag ska göra av mig själv. Nu känner jag mig så dum.

49 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag undrar om nu restriktioner ska ta bort den 29 september men fråga är att den företag som jag bor i så ska dom följer efter dom eller gör sina egen regler i försätta. Kommer vi kan leva som vanligt igen?

Ha det bra

50 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag känner mig på att jag kan prata med C kvinna i oktober eller november. Om det finns möjlighet för waynes coffe som jag har önskas för länge. Om det finns möjlighet. Om bara jag hitta en rätt tid? Känna efter vad det sägs inom mig själv

Ha det bra

51 Browallia:

skriven

Jag hörde precis den glada nyheten att den 29 september tas de allra flesta restriktioner i Sverige bort för alla som är DUBBELVACCINERADE!! :)
Glädje bubblade upp inom mig och min skräck för att bli smittad av Covid släppte plötsligt sitt grepp om mig!

Kramar :)

Svar: Ja, det normala måste ju komma tillbaka.. kram :)
Esmaralda

52 Skorpan:

skriven

Här ska det också lättas på restriktionerna o kanske då kan en råka på den rätta? Om han nu finns ;)?
Kram Skorpan

53 Susanne :

skriven

Oj, vad spännande.
En kille jag är vän med på FB har börjat skriva till mig lite då och då? Han har frågat om mitt nummer o om jag har ngn gubbe. Han är förlovad. Vad vill han, kompis eller ngt mer..

Svar: Ha är nog ute efter lite mer och ingenting seriöst, kram :)
Esmaralda

54 K :

skriven

Kommer min dejt vilja fira jul/nyår ihop? Detta året

Kram

55 Mercan :

skriven

Esmaralda vi ska flyga till Sverige I morgon, jag har inte träffat någon 😅😅😅Esmaralda ser du Esmaralda om jag ska träffa nogån med gott hjärta som du såg nästa gång i år vintern i Bulgarien när vi reser till min far hemma igen för min mor sa det skulle bli bra om vi kommer hit hos min far igen under vintern 😅😅😅Esmaralda eller kommer jag att träffa honom i Sverige 😓 😓 😓 ser du någonting Esmaralda 😌 ♥️ ♥️ ♥️ du såg att sa att det blir kanske inte ens i år Esmaralda 😅 😅 😅 Söta Esmaralda ser du vilken månad 😊 😊 😊

Svar: Nej, det blir nog inte i år... men det ser absolut ut att komma... jag kan inte se när... så fortsätt ha ögonen öppna oavsett var du befinner dig kram :)
Esmaralda

56 ängeln:

skriven

Har inte upplevt något sådant, tacksam för det. Esmaralda, kommer arbetsmiljön bli bättre? Skulle jag trivas bättre på något annat jobb? Kram

Svar: Det finns jobb där du skulle trivas bättre... kram :)
Esmaralda

57 ML:

skriven

1 timmes väntan på tåg idag då idioter springer på spårområdet och förstör för oss andra. Förbannad! Längtar tills denna resväg är över om 3 veckor. Never again!

Till jul blir det en STOR påse ostbågar så du kan mumsa ännu mer. Ja detta var till MG då :)

Då stämmer känslan att det är norröver jag ska men vad är det som väntar där? Jobb eller något annat? Och hur ska jag ta mig iväg? Tänk att Baloo kunde förmedla detta och hoppas att han är min skyddshund Es❤

Ha en jättemysig kväll. Kramiz

Svar: Jaha, jag som trodde att JAG skulle få en stor påse ostbågar !!! :) Ja det är något norröver men ser inte riktigt vad eller hur det hänger ihop.. Baloo är med dig och skyddar och hjälper....kram :)
Esmaralda

58 Fitnesskillen:

skriven

Hej ez

Den tjejen jag nämnde för nån vecka sen hon som var från Tinder, hon tog ett beslut att hon inte ville träffas fast att hon tyckte vi klickade bra och hon tyckte jag var en fin kille men att våra intressen fram i tiden inte lär passa.. jag blev såklart lite ledsen för jag såg verkligen fram emot att få träffa henne :( detta hände i fredags..

Jag skrev till henne idag att jag tycker det är synd att det blev såhär och vill ha en ärlig förklaring bara och jag gav mittnr till henne och så skrev jag att om hon inte hör av sig i denna veckan så accepterar jag hennes beslut och låter henne vara ifred..

Jag saknar faktiskt att prata med henne i telefon..

Finns där nån möjlighet att hon kanske lär ändrar sitt beslut eller möjligheten är på noll? 🥺

Stor kram

Svar: Räkna inte med att hon ändrar sig, kram :)
Esmaralda

59 Sadim:

skriven

Nu slog det in på mig , den spontana spådomen. Tack.

60 <3:

skriven

Så härligt att en del restriktioner släpps den 29/9 känns hoppfullt.
Ser det ut att bli en fin semestervecka? Ser så mycket fram emot spa och bara få vara. Samla tankarna lite. Hade velat åkt utomlands till 🌞.
Ser du mig utomlands i år i sol och värme trots pandemin ?
Kram

Svar: Jag tror inte det dröjer så länge innan du reser... kram :)
Esmaralda

61 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag tänker på hur kan jag läta henne gå övergränsen mot mig. Hur vill hon helst att behandla mot mig. Jag pratar om B kvinna. Jag försöka går vidare genom inte nämna hennes namnet i huvudet och allt.

Jag mår dåligt när jag tänker på hur kan hon behandla såhär mot mig.

Jag hoppas att jag var mer medvetenhet om min livet och allt som jag är en person. Även jag hoppas att jag blir mer begränsen och försiktigt mot någon. Var inte såna som pratar för mycket utan lite.

Jag borde räddad om mig själv.

Kommer jag blir förbättras efter allt. Mot nästa person då är jag inte likadant som förut?

Men det är sanning som jag inte ser... inser mer så det var inte okej att hon gör så mot mig.

Jag vill bli den förbättras och mer begränsa. Inte den som pratsam om vad som helst. Har bara kontrollera på mig själv och allt.

Kan jag blir det?

Ha det bra

62 ML:

skriven

Du får också ostbågar om du vill Es!!!!! :) Kram

Svar: Sånt FÅR jag inte äta.. hur gärna jag än vill.... kram :)
Esmaralda

63 Mercan :

skriven

Tack så mycket söta Esmaralda för allt som du gör för oss 😊 🤗 ♥️ 🙂 😙 😙 😙

64 G.H:

skriven

Fy tusan för speglar 😱

… vi har en hantverkare som ska komma hit på torsdag och just tillfrisknat fr covid. Kommer då vara 11 dagar sen han testade positivt. Han är 100 % återställd och har varit det i några dagar.

Är gravid och vill inte riskera något.
Kan jag känna mig säker?

Kram:)

Svar: Jag kan ha fel men det känns som att du kan vara säker... själv hade jag nog velat ha ett negativt test från honom.. kram :)
Esmaralda

65 Månskenet:

skriven

Spännande! Faktiskt aldrig sett något ovanligt i spegeln. Däremot verkar jag nu vara inne i en period då jag ibland ser en grå skugga/gestalt skymta till höger om mej. Vet ju inte om det är mina ögon som spelar ett spratt, eller mina gladögonbågar som skuggar, eller mågot helt annat.
Kram! Ha det gott!

66 Contici :

skriven

Hej!

Lustigt det där med spegeln. Vindlat förbi lätta, som flöjlar, knappt se-bara saker - som jag förklarat med mina flygande tankar. När jag läser det här ska jag försöka bli mer uppmärksam. Däremot förnimmar jag ibland oförklarliga dofter/lukter som tolkats som närvaro, eftersom jag ofta direkt vet vem det symboliserar (eller vem som vill meddela sig eller något).

Orolig för hur det nu ska gå för dottern i hennes önskan. Vet du?

Kram

67 Dunegull:

skriven

Kommer jag i gång nu ordentligt med min träning där jag även ser resultatet och kommer tillbaka? Vill bli lycklig igen nu! Ska klippa mig på torsdag, tänkte göra en förändring. Blir jag nöjd?

Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: