Taggen i hjärtat.......

Alla har vi hamnat i kris någon gång i vårt liv – och att hamna i kris är en sund och övergående reaktion  på en tuff situation.

Kriserna gör oss till dem vi är… de påverkar oss på olika sätt.

På gott & på ont

Om en närstående avlider, kanske den krisen leder till att vi bättre tar hand om varann i familjen eller om vi går igenom en skilsmässa så kanske vi lär oss vad vi ska ha prio på i nästa relation.

I kris reagerar vi olika.

En del av oss pratar oss ur krisen -  och tar hjälp och  stöd  av släkt och vänner.

Andra  väljer att inte prata – utan bearbetar på sitt eget sätt.

 

De flesta av oss kommer över kriserna och vi fortsätter våra liv.. även om det ofta  sitter en tagg kvar i hjärtat som minne av det vi gått igenom.

Och så får det lov att vara.

När någon närstående hamnar i kris och mår dåligt så vill vi hjälpa – och det är inte alltid så lätt.

Man är rädd att säga fel saker och göra fel och därför bör man fråga personen i kris vad hen vill att du gör och inte gör.

Ibland blir personen i kris arg och irriterad och det ska du inte ta personligt. Ibland blir det bara så.

Hör av dig då och då

Var en bra lyssnare om personen vill prata

Ha tålamod när personen upprepar samma saker

Försök inte lös problemen, det kan du ändå inte

Hjälp till med praktiska saker

Tipsa om professionellt samtalsstöd.

Ibland kan det lätta för stunden om man föreslår en gemensam aktivitet

 

Har personen självmordstankar då ska du vara medveten om att du inte kan ta ansvar för den personens liv.

Du kan bara försöka förmå personen att söka hjälp och

kanske skjutsa till psykakuten om du bedömer situationen som akut.

Det är tungt att försöka finnas till för någon som mår riktigt dåligt så se till så att du inte är den ende  hjälparen runt personen.

 

 

Glöm inte bort ditt eget mående !!

Det är ingen mening att du går under med det sjunkande skeppet.

 

Kram & kärlek💖

 

P.s. Vinnaren av talismanen är Mia.... läs föregående inlägg !!!

1 SarA:

skriven

Har sökt ett tiotal jobb utan resultat men så plötsligt händer det! Sökte ett jobb i söndags, de hörde av sig igår och var glada att jag hade sökt och tyckte jag passar perfekt för tjänsten så idag ska jag på intervju!
Men plötsligt får jag lite kalla fötter! Vill jag byta, är det ett jobb för mig, kommer jag trivas? Tankar snurrar och osäkerheten smyger sig på. Är jag verkligen redo för nytt jobb?

2 Tess:

skriven

Gomorgon. Detta inlägget var mitt i prick till mig rörande min nuvarande situation rörande en som står/stått mig nära. Så bra råd och känns lättare i mitt hjärta efter jag läst de och insåg att jag har gjort rätt . Önskar alla en fin dag 💖

Svar: Kram :)
Esmaralda

3 <3:

skriven

Min syster är bipolär och hållt sig frisk under en lång period nu.
(efter ha varit svårt sjuk)
Men vi såg att hon inte hade tatt sin medicin på 2 dagar samt att hon druckit kaffe.
Hon var inte sig själv! vi klarar inte en resa till med hennes sjukdom, vi är så trötta!😣
Hon får ingen sjukpenning heller fast hon är så pass sjuk, kommer hon få det? Och hur blir det för henne nu, blir hon inlagd? 😔

Svar: Hon har problem till och från och medicinen är ju väldigt viktig för henne.. tar hon bara den så klarar hon sig bra. Hon blr inagd men jag kan inte se om det blir nu eller senare.. kram :)
Esmaralda

4 Tildis:

skriven

God morgon

Ett väldigt viktig men svårt ämne som du tar upp idag. Det är aldrig lätt när någon nära en mår dåligt, och som närstående vill man gärna göra allt för att rädda personen. Då är det lätt att glömma bort sig själv.

Ser du någon varning men att gå in och köpa bostad?

Kram

5 gullis:

skriven

Hej Ez! Förlorar jag en eller alla?

6 susanne:

skriven

Hej Esmaralda! Så sant och bra skrivet. Har själv varit i kris så det stämmer så bra med det du skriver.

Är han inte redo för ett förhållande ännu? Tycker han att jag är ointressant och därför hellre festar och umgås med sina nya vänner? Kramar

7 Browallia:

skriven

Är det nåt jag vet nåt om så är det att gå igenom kriser. Alla som går igenom en kris i livet skulle ha en Esmaralda och få råd och stöd via seanser. En rad från dig i bloggen kan få det att vända från botten till toppen. Tack för att du finns! KRAM

Svar: Tack snälla, men du kan få det att vända på egen hand också... du har nog mer kapacitet än du ibland tror.. kram :)
Esmaralda

8 Helena Ir:

skriven

Jo, här finns det taggar.. livet förändras av dessa! Känns som det följer en genom livet.. kanske ska vara ett lärande samtidigt! Men hade gärna varit utan..

Min yngsta dotters farmor ligger nedsövd på sjukhus, kanske förbereder hon resan till sin man och andra som är i Alltet. Hon är gammal, men ändå förberedde sig för nytt i livet. Så kommer livet emellan och vill något annat.. den tar en annan vändning. Det känns fint att min E åkte dit!

Ha det så bra!

Kram

9 Bjork:

skriven

Hej

I går natt drömde jag att det knackade på dörren.

Va betyder det?

Kram

10 MollyD:

skriven

Hej o godmorgon
Opererad igen. Mindre denna gång och förebyggande. Nya prover tas.
Du skrev i min senaste seans att det kan bli en tid med prover och oro. Fattade inte då men gör det nu. Har varit i provläge sedan april.
Det har inte varit ngt allvarligt men måste tas bort. Nu blir det att kollas regelbundet så det kan tas bort.
Nu, ny väntan i 3 veckor. Oro
Det kommer lite emellan i livet som du skriver. Tack för att du finns där och ser.
Krsm

Svar: Det här kommer du greja fint, det är en period det gäller och sedan lugnar det ner sig... styrkekram :)
Esmaralda

11 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag mår helt bättre sedan förra helgen. Så tack vare den turkiet serie är själebs röda rum. Jag har börja med skriva upp varjr ord som psykologi har sagt är kloka i anteckningsblock efteråt ska välja en del i en lilla anteckningsblock då kan har den med mig överallt.

Hoppas det ska fungerar. Jag märks ju jag mår mycket bättre. Det ska gav mig en bättre hösten och så en långt tid tills något kommer är en slump/ödet



Ha det bra

12 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag har börja ju känna mig som varmt och trygga efter några månader så tack vare den serie turkiet är själens röda rum. Det gav mig något som glädje och lyckligt. Det ska jag fortsätter med. Det är starkt känslan. Hoppas snart kan jag skapa en egen kärlek senare blir det mer lättare för mig att var avslappna och känna trygga i allt. Exempel vloggg och andra också.

Jag märks ju jag fick den känslan av varmt, trygghet, positiv, glädje, kan aldrig sluta att leende och såna.

Jag är tavksam för den serie.


Det är fördelar att börja på något sätta

Kommer det mer? Så tack vare den serie som gav mig en känslan varmt... kommer det fortsätter med?

Ha det bra😊

Svar: Ja, det verkar som om din positiva känsla byggs på.. inte bara genom serien utan genom andra ting också.... kram :)
Esmaralda

13 Barbro:

skriven

Hej Esmaralda!

Ska jag åka ensam på dagskryssen nu på fredag?
Man är ju lite orolig över att ta sig ut bland folk i dessa tider trots att man är vaccinerad. Sen måste jag ta mig från buss till tåg sen kväll mitt i stan, vilket känns oroande.

Om jag åker kommer jag att få kul och blir det en fjäder i hatten över att jag klarade av det själv?

Kram Barbro

Svar: Visst kan du åka ensam...jag ser inga problem alls och det blir en fjäder i hatten... kram :)
Esmaralda

14 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

För 2 år sedan såg du en kortare romans för mig, men han har fortfarande inte dykt upp. Ser du om romansen närmar sig? Blir det många korta romanser innan kärleken kommer?

Kram

Svar: Romansen har dröjt. och jag vet faktiskt inte varför.... den bör ju vara nära...kram :)
Esmaralda

15 <3:

skriven

Godmorgon kära Es, tror du behandling kommer ge resultat idag för lilla magen ? Det ska tydligen räcka med 1 behandling.
Kran

Svar: Ja, det är god chans att du märker skillnad, kram :)
Esmaralda

16 AnnaK:

skriven

Har väl nån sorts kris nu! Hur jag nu ska komma ur den vet jag inte och ingen vet om den.

Nå, idag firar jag 45 år och det känns som att tiden tickar på så fort och jag slösar bort mitt liv. Men nån gång ska jag få till det hoppas jag 😊

Kram 🤗

Svar: Grattiskram :) Och visst kommer du att få till det... kommer blir riktigt bra... kram :)
Esmaralda

17 Sus:

skriven

Hej
Man får överleva…..
Ser du om något händer i mitt liv snart?
Love sus

Svar: Du har ett beslut att fatta och när du fattar detta beslut så tar du ett stort och positivt steg framåt.. kram :)
Esmaralda

18 Smöla:

skriven

Då har jag å dejten avklarat familjemiddag med alla barnen. Känns Riktigt härligt och bra!
Vi är så lika, lugna, omtänksamma, kärleksfulla osv. Börjar tro att han kanske är min tvillingsjäl? Va tror du? Gör jag rätt i som lägger all mitt krut på honom?

Svar: Ja, känns det rätt ska du satsa... men stanna upp och känn in emellanåt.... kram :)
Esmaralda

19 Dunegull:

skriven

En fråga E,
Kommer företaget säga ngt när jag lämnar in bilen? Det är ju en tjänstebil och dem tog kostnaden förra gången. Gör det det även nu eller blir det diskussioner kring det? Ser du ngt? Har även ansökt om att få en parkering inte i garaget,

Kram

20 2021:

skriven

Ser du oss som ett par?

Kram

21 Helena Ir:

skriven

Jag som stolt finne, vill göra reklam för programmet "Finska rycket" 14 minuters program, kan ses på svt.play. Finsk humor, finsk självironi..fördomar, stereotyper .. och en del perkele i ett av avsnitten!

Svar: Tack för tipset !! Kram :)
Esmaralda

22 lilla m:

skriven

Hej Es, kan det sluta lyckligt och väl så länge som jag är helt ärlig mot honom? Eller kan det skita sig ändå? Kram

23 Skorpan:

skriven

Kriser kommer o går, ibland värre o mindre värre. O allt påverkas vi ju av, vore väl konstigt annars. Vi alla är således summan av kardemumman i våra liv...

Ja det finns nån härva att reda ut här o det undrar jag över Es, hittar jag rätt ända o får allt uppnystat till belåtenhet? Har nog inte lyckats riktigt väl med denna uppgift, bot o bättring alltså. Som tur har ingen dött, ännu iaf ;).

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Jadå, du hittar rätt... kan bli lite sökande och ta lite tid.. men rätt blir det ! Kram :)
Esmaralda

24 Helena Ir:

skriven

Grattis AnnaK.. Hurra för dig <3 Du är så bra! :)

Kram

25 Jossan :

skriven

Hej!

Måste berätta! Jag har fått en stor anpassning på min tenta nästa vecka!! Nu hoppas jag att den blir godkänd!!

Vad känner du? Blir den godkänd?

Kram

26 Anna:

skriven

God morgon Ez,

Hade behövt ditt goda råd igen:-)
Tänkte på mannen som jag nu gett ett ultimatum. Jag vill verkligen att det skall bli vi på riktigt, men jag vill att saker skall bli annorlunda. Jag önskar så att han vågade ta steget att öppna upp och släppa in mig, för jag känner ju att han håller en distans för att slippa bli sårad. Hur kan man få till den förändringen? Dvs: få en person att så smått göra den förändringen att våga visa sig sårbar? Jag vet det inte sker över en natt, men vilka verktyg skulle du säga behövs? Tänkte på ditt fd arbete som familjeterapeut, och din känsla som sierska, så är ju du experten att fråga.

Kram

27 lilla m:

skriven

Hej Es, kan det sluta lyckligt och väl så länge som jag är helt ärlig mot honom? Eller kan det skita sig ändå? Kram

28 Liljan:

skriven

Kaffe på sängen medans det regnar ute.. Det är fan kvalitet för mig!
Taggen i hjärtat är mer för mig att inte kunna hjälpa när den som behöver hjälp inte vill ha hjälp. Som anser sig klara sig själv men för vem som helst som ser in i fördärvet vet är att den i behov av hjälpen måste förstå det själv.
Det är inte lathet som gör att man inte orkar göra bättre för sig och nästkommande generation. Det är att man just i detta nu inte ser en utväg i något man gör. Och att be om hjälp ät det "värsta" man kan göra för man ser sig då inte som stark längre. Men att be om hjälp kan vara en förlösande effekt och omgivningen ser en som modig, att man vågar ta hjälp. Taggen finns där och för den som är långsint vill gärna minnas den taggen... Tyvärr...
Kram ❤️

Svar: Ja, visst är det kvalitet med kaffe på sängen och lite mys när regnet skvalar ! Du har rätt, att be om hjälp kan vara förlösande men det sitter långt inne för många. Kram :)
Esmaralda

29 lilla m:

skriven

Hej Es, kan det sluta lyckligt och väl så länge som jag är helt ärlig mot honom? Eller kan det skita sig ändå? Kram

Svar: Det KAN skita sig ändå, risken finns men det måste inte bli så..kram :)
Esmaralda

30 Anna:

skriven

God morgon Ez,

Hade behövt ditt goda råd igen:-)
Tänkte på mannen som jag nu gett ett ultimatum. Jag vill verkligen att det skall bli vi på riktigt, men jag vill att saker skall bli annorlunda. Jag önskar så att han vågade ta steget att öppna upp och släppa in mig, för jag känner ju att han håller en distans för att slippa bli sårad. Hur kan man få till den förändringen? Dvs: få en person att så smått göra den förändringen att våga visa sig sårbar? Jag vet det inte sker över en natt, men vilka verktyg skulle du säga behövs? Tänkte på ditt fd arbete som familjeterapeut, och din känsla som sierska, så är ju du experten att fråga.

Kram

31 Tcremz:

skriven

Hej Esmeralda, jag tycker att dina idéer är värdefulla att dela, väldigt trevliga och användbara. Jag är glad att du har det .. Jag behöver rådgöra med dig. Jag har ett ämne, jag bestämde mig för att börja mitt utbildningsliv igen, och jag letar fortfarande efter kvinnan i mitt liv, vad kan du ge råd? Sevgiler...

Svar: Så rätt att du tar upp din utbildning igen.. det kommer leda dig framåt på rätt väg.. kram :)
Esmaralda

32 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Gomorron kära Es!

Bra inlägg idag o intressant men det är inte helt lätt för en ensamstående förälder att hjälpa fast man gör allt som står i ens makt. När man inte svarar i tfn utan skriver att det går lika bra att smsa!! Men för mig betyder den levande kontakten mycket tyvärr har hen vänt sin ”ilska” på mig som bara ställer upp med allt o hela tiden. Just nu är vårt liv ett oskrivet blad o ett enda kaos. Jag förstår inte varför vi är drabbade så hårt vi är båda skötsamma o hjälpsamma men när jag kommer med goda råd så blir hen bara arg…

Jag är sån att jag vill förebygga o gärna ligga steget före för jag vill inte att det händer hen nåt. Hen är mitt allt men det känns som om nån har kontroll över hen🥺😢

Fråga
Har sovit inatt för en gångs skull, men drömde att jag sa vd sa du Far? Enl mannen hade jag sagt det högt! Strax före 8 vaknade jag av att en ”mansröst” skrek Mamma väldigt högt! Fick sån obehagskänsla att någon var i knipa!!

Snälla kan du hjälpa mig att se vad detta var? Ett rop på hjälp? Eller en varning eller budskap? Obehaget sitter i än o pulsen är väldigt hög!

Hoppas på din hjälp🙏💜🌸🍀🌸
Kram o Kärlek Ljus o Värme ♥️

Svar: Även om vi föräldrar menar väl så tenderar man att ge råd i förväg istället för att vänta in tills telningen själv ber om råd... ett misstag som de flesta av oss föräldrar gör och som barnen, även de vuxna barnen kan irritera sig på ! Jag kan tyvärr inte se något detaljerat kring din fråga, kram :)
Esmaralda

33 Rebecca:

skriven

Hej! Hur verkar det gå för min ekonomi framöver? :D

34 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Ser inte inlägget om vinnaren o det tror jag beror på att du har börjat besvara frågorna i detta inlägg eller så är det det att jag kommenterat detta inlägg innan vinnarinlägget kom ut. Det blev en lite krånglig förklaring o jag vet inte ens om min teori är rätt ;).
Kram Skorpan

Svar: Jag la in inlägget om vinnaren FÖRE detta inlägg så backa tillbaka så hittar du... kram :)
Esmaralda

35 Moms:

skriven

Hej
Kommer jag att Träffa någon innan nyårsskiftet ? Kram

36 ML :

skriven

Ja alla är olika. Jag är såsan som pratar.

Vinden har vänt. Nu vill alla ha Moderna istället för Pfizer sedan media gick ut med att Moderna har högre skyddsprocent efter 6 mån. Vilken makt media har!

La på charmen lite extra och pratade mer med läkaren igår om allt möjligt för att testa lite men blev inte klokare. Han tittar ju speciellt på mig när våra blickar möts och blinkar ibland men han liksom sluter sig lite i samtal när vi är ensamma. När han/vi pratar med andra är han mer öppen men så fort det är bara han och jag så blir han tystare och så har han inte varit förut. Hur kommer det sig Es? Oberörd och inte vill prata med mig? Han tar inte heller själv initiativ till kontakt vilket jag tolkar som ointresse för är man intresserad så vill man ju vara nära den personen. Han frågade dock om jag skulle vara med i Bachelorette när han och en annan kollega pratade om det. Vete fan hur man ska tolka det :) Pinsamt nog blev jag lite varm igår när vi sågs och jag gillar ju inte sånt så skönt att vi skiljs åt 29/9 då vi stänger och tills dess håller jag mig på avstånd :)

Fullmånen har sabbat sömnen så hoppas att den kommer tillbaka nu!

Ha en bra dag. Kram

Svar: Han är intresserad men samtidigt vankelmodig... det kan gå hur som helst nu... kram :)
Esmaralda

37 sus:

skriven

Hejsan! Är han inte redo för ett förhållande ännu?

38 Lotta S:

skriven

Min fantastiska samtalsterapeut förklarade på ett sätt som gjorde det lättare för mig att acceptera att jag ändå inte får/behöver göra det för tungt för mig själv och empatisera all ångest då mina nära är i kris: att det inte löser saken att jag själv klättrar ner i gropen de befinner sig i.
Es, ser du i detta skede bestående vänskap mellan mig och tillfälliga kollegan? Jag har tagit initiativ som du gett rådet att göra då jag ser chans till ny vänskap, även om det mesta skulle rinna ut i sanden. Hur ser det ut från hennes sida, har hon rum för mig i sitt liv? Hennes kosmopolitiska livsstil och erfarenheter är mycket spännande och inspirerande.

Svar: Jag ser inte exakt men känner att hon verkligen tycker om dig och tänker positivt kring dig, kram :)
Esmaralda

39 Moms:

skriven

Hej
Kommer jag att Träffa någon innan nyårsskiftet ? Kram

40 Alie:

skriven

Inlägget satt mitt i prick, gick rakt in.
Inte alltid så lätt att inte involvera sig för mycket när känslor finns med och man bara vill väl. Samtidigt så viktigt att inte glömma bort sig själv ( jag har nog gjort det, även om jag är fullt medveten)
Mitt i allt elände har jag nu dragit på mig en förkylning och jag hoppas verkligen den drar förbi fort. Jag har både min egna födelsedags firande i helgen och en resa framför mig, hoppas allt faller ut väl? 🙏
Kram :)

Svar: Japp, det kommer fall väl ut.. och nu får du ta hand om dej och krya på dej, kram :)
Esmaralda

41 <3:

skriven

Godmorgon kära Es,så tacksam för mini semestern jag varit på. Spa gjorde mig gott. Har A saknat oss 🐶fast han inte säger det ?
Planerar han ngn liten tripp för oss ?
Kram

Svar: Spa är mys:) Ja jag tror att A saknad men han är ju inte den som säger så mycket om den saken, kram :)
Esmaralda

42 Lilla blå:

skriven

Fint att läsa alla tankar kring detta..! 🥰 Det är inte lätt att vara människa alltid..

Finurlar kring min närmaste tid.. Någon detalj som kommer till dig där, Ez..?

Nu åter till sjukstugan.. Tvi så segt.. Hoppas ni övriga klarat er från säsongsförkylningarna..!


Svar: Du får krya på dej, verkar som om en hel del blivit förkylda nu, kram :)
Esmaralda

43 Ghostwriter :

skriven

Killen som inte var seriös från början hörde av sig 2v senare. Ber om låtsas förlåt och skyller på något som inte ens är sant. eller så fortsätter han ljuga för tjejer för att han påstår att han söker seriöst. Komiskt att skita i mig för att man inte är redo för seriöst men samma vecka söker enbart det hos andra.

Varför hörde han av sig ens?
Bekräftelsestörd




Kram och grattis till Mia

Svar: Japp, han ville ha bekräftelse, tur du är smart och kan genomskåda, kram :)
Esmaralda

44 Mc-brud:

skriven

Tjoho för din talisman Mia! 🥳
Uppdatera oss gärna hur det går!

Till allas vår E:
Vad tror du sista delen av året har i åtanke för lilla mig? Jag har registrerat mig både på hemsida för vänner o partners och hoppas lite extra på det. Men annat positivt välkomnas såklart oxå.

Tacksamma kramar

Svar: Ja jag tror din registrering kommer ge lite spännande utbyte... kram :)
Esmaralda

45 Anki:

skriven

Go´förmiddag Es !
Först grattis Mia till talismanen och grattis AnnaK på födelsedagen <3

Här har det blivit både taggar och törnar i livet men jag verkar vara av sorten som tål en hel del..
Sorgligast är det med 2 av mina systrar som vände mig ryggen när pappa dog Jag låg nyopererad på sjukhus när han dog ändå fick dom det till att det var mitt fel.Deras sorg vändes till hat mot mig..Har inte talat med dom på 14 år och jag har missat mina syskonbarns uppväxt, den taggen gör ont...
Men tack vare dig Es och dina goda råd och stöttningar har det varit ok med alla sorger och bedrövelser .Dina seanser har betytt mycket såå för mig <3

Härlig Tisdag på er alla !

Kram Anki med flock

Svar: Ja, det gör ont att bli exkluderad av sin egen familj... men systrarnas förlust av dig är större än din förlust av dem ! Kram :)
Esmaralda

46 T:

skriven

Hej es! Vad tror du om återgången till arbetsplatsen och jobba? Kommer de fungera? Kommer jag orka med det? Som det känns nu så känns det lite skakigt med tanke på min hälsa.

47 AnnaK:

skriven

Tack Es och Helena Ir 🥰

48 Mandarin :

skriven

Hej Esmaralda, ser du om det kommer bli bättre för mig nu? Jag tycker jag mår lite bättre, väntar på att komma ut i arbete. Håller min hälsa på att stabiliseras och bli bättre nu? Kram och ha en fin höst!

49 T:

skriven

Hej es! Vad tror du om återgången till arbetsplatsen och jobba? Kommer de fungera? Kommer jag orka med det? Som det känns nu så känns det lite skakigt med tanke på min hälsa.

50 Krisen och lösningar :

skriven

Håller med dig i princip om allt i ditt inlägg! Däremot hade jag gärna uppmuntrat lite extra kring att man ska ge råd, tips och lösningar om man känner att man bär med sig några. Det behöver inte innebära lösning för den personen ifråga men jag själv hade behövt flera råd längst min livsväg och när dom väl har kommit har jag kunnat vara mottaglig, för hur illa man än är i sitt skede så hjälper det så mycket. Men jag önskade att jag fick mer. Jag känner att människor i min omgivning har lyssnat för lite eller alldeles för mycket. De borde satt ner foten eller gett råd.
Är dock enormt tacksam för den stöttning som kommit då och då under mitt liv! Däribland dina också.








Kram

51 K. :

skriven

Jag mötte en kille i skolan när jag frågade en sak. Det kändes som han kanske tyckte jag var fin och inte ville sluta prata? Tror du vi ses igen?


Ingen aning om ålder eller något sånt alls. Är van att fråga folk också så brukar inte lägga vikt vid deras utseende men denna gång kändes de lite kul haha.




Kram :)

52 Mandarin:

skriven

Hej Esmaralda, ser du om det kommer bli bättre för mig nu? Håller min hälsa på att stabiliseras och bli bättre nu? Kram och ha en fin höst!

53 Tildis:

skriven

Hej!

Vad kul att Mia vann talismanen - grattis!!

Borde vi vänta med att köpa eller gör vi rätt som går in för det nu?


Kram

54 AnnaK:

skriven

Tack Anki 🥰

55 Skorpan:

skriven

Nope, inlägget syns inte via min mobil, men nog på datorn :).
Grattis Mia!
Kram Skorpan

56 Erika:

skriven

Hej! Tror du min svärmor tycker om mig?

57 Lovisa:

skriven

Hej Esmaralda!

Kommer jag att hitta mig ett extrajobb/deltidsjobb som jag trivs med snart? Har varit ett evigt letande och jag börjar undra vad det är meningen att jag ska göra.. jag har ju mitt eget företag men det kommer ta sin tid innan jag kan försörja mig på det.

Tack på förhand :)

Kramar Lovisa

Svar: Ja, du behöver ett deltidsjobb och det får du, så ge dig inte, kram :)
Esmaralda

58 Ghostwriter:

skriven

"Svar: Japp, han ville ha bekräftelse, tur du är smart och kan genomskåda, kram :)"


Tack för svaret, då fick jag mer bekräftelse än han för jag svarade inte. Kan få så mycket bättre och det vet jag!




Kram och hoppas du mår väl :)

Svar: Javisst kan du det, och det kommer du också att få, kram :)
Esmaralda

59 LiLLA M:

skriven

Tack Es! Så det finns hopp om att det går som jag hoppas och önskar? Kram

Mia grattis till vinsten!

60 Cecilia:

skriven

Grattis till Mia!

Kändes som att jag fick en spark i baken igår. Innerst inne så visste jag att jag skulle ångra om jag inte frågade och är så glad över att jag gjorde det. Känns som att jag äntligen börjar komma vidare efter att ha stått och trampat i vad som känns som en evighet. Hur reagerade de andra när de visste att jag också skulle med? Kramar

Svar: De tycket det var riktigt roligt, kram :)
Esmaralda

61 ML :

skriven

Jaha! Jag är på väg hem från jobbet redan. Fanns inget att göra och överbemmanade så jag sa att då går jag hem och en av mina arbetsledare fick så dåligt samvete då jag kommer dit och kämpar trots smärtan i armen och sprider så mycket glädje. De verkar verkligen gilla mig :) Får se om jag slutar tidigare än 29/9. Nya börjar 4/10.

Nej nej. Läkaren kan inte vara intresserad Es :) Visserligen log han när jag kom men han tar inga initiativ till samtal och när jag sa att nu går jag hem så blev han väldigt förvånad men om han brydde sig vete fan? Inget kommer att ske och det är skönt för sån här osäkerhet gillar jag inte. Han hade ju typ frågat om mitt nummer om han var intresserad.

Och i natt vill jag SOVA :) Sååååå trött!

Kram

Svar: Ja, visst hade han tagit initiativ om det funnits ett genuint intresse... han är nog alltför tveksam och seg för att över huvud taget passa dig, kram :)
Esmaralda

62 Mercan :

skriven

Esmaralda jag har spelat euro jackpott en rad mina egna siffror 😩 blir det något, när blir det något Esmaralda 😞

63 Vitlilja :

skriven

Tror du min terapeut skulle vara förstående till att jag bad om en ny tid? Vi har lämnat det ganska öppet och jag har så svårt att känna att det är "okej" att höra av mig.

Svar: Ja, det tror jag, kram :)
Esmaralda

64 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag väntar hela dagen för få Magnus Carlssons nya albumet ska kommer till mig. Men jag såg ju andra fick det på deras post i instagram. Jag vill inte ju att jag ska var besviken igen... imorgon eller torsdag? Eller fredag? Kommer det... kan du ser om det kommer snaraste

Ha det bra

Svar: Det kommer närmaste dagarna, kram :)
Esmaralda

65 ML :

skriven

Ja du har så rätt Es. Jag gillar inte tveksamma och sega människor då jag är precis tvärtom. Men nog känns det ändå lite när man tror att någon är intresserad av en. Man blir liksom på tårna,lite puls på väg till jobbet och man kollade en extra gång i spegeln. Känner mig så dum som tog tid till att prata extra med honom igår men det kommer inte att ske igen! Nu ledig till fredag i alla fall och nu vet jag även att han inte tänker något på mig när vi inte ses vilket jag har funderat på. Slicka såren och sen gå vidare. Utan män för då mår jag som bäst. Tjohoooo :)

Hoppas att du gillar kvalet i Idol annars. Jag kollar men gillar inte någon.

GRATTIS MIA TILL TALISMANEN!

Kram

Svar: Ikväll blir det TVfotboll för maken och i morgon ser vi två avsnitt av Idol istället !! Fortsätt ha ögonen med dig och fäll inte in antennerna... rätt som det är så händer det.. kram :)
Esmaralda

66 Sus:

skriven

Hej
Vad är det för beslut jag måste fatta?
Hjälp
Love sus

Svar: Det ser jag inte men du kommer själv att veta.. kram :)
Esmaralda

67 Anki:

skriven

Tack det värmde <3
Kram Anki med flock

68 Rädd:

skriven

Kommer nya jobbet kännas bättre när allt datastrul fixat sig? Kommer jag klara projekten jag fått? Känns jobbigt. 😩

Kram och kärlek.

69 Mercan :

skriven

Esmaralda blir det ingenting från euro jackpott 😢😩😭Esmaralda ser du Esmaralda när vi reser till Bulgarien igen, ska jag träffa nogån där😢😭😩

70 Mercan :

skriven

Esmaralda blir det i år lägenhet för min bror och sedan resa till Bulgarien nästa år 😊 ♥️ 🤗 😘 ❤️

71 ML :

skriven

Ahh förstår! Gäller att ge och ta i en relation. Hoppas att MG får lite snask till fotbollen :) Jag får bara ångest av män Es så bäst att hålla sig på avstånd :) Kramiz

72 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du att det ska komma stor summa in i familjen i Oktober 😟

73 Boudica:

skriven

Vet inte vad som tagit åt mig, kanske en födelsedagskris? Njah
Min hjärna har blivit helt negativt, även om jag försöker kämpa emot, Börjar att tvivla på saker som hjäplt mig verkligen har hjälpt mig. Och är bara almänt sur och grinig!

Sov inte mycket inatt, någon enstaka timme, tog en "sjukledig" dag då jag är trött och lite ont i ryggen, kände inte riktigt för att jobba heller, men känner lite ångest och skuld, vet att det är mycket press på min chef just nu, en chef som jag tycker om, som var min medarbetare innan chef position.

Es, jag försöker igen, ser du mig på denna kryssning?
Löser det sig på något sätt?

KRAM!

Ps, funderar på en regressions-seans som present till mig själv ;)

74 Lärarinnan :

skriven

Hej!

Behöver din vägledning!
Jag söker mitt framtida arbete med ljus och lykta. Jag tror dig när du skriver att jag kommer att lyckas, men när? Jag tappar min tro, min energi och mitt mod.

Varm kram

75 Calle:

skriven

Hej jag undrar om Malin i min omgivning är hon arg ?

76 Henrika:

skriven

Det är inte alldeles lätt att hjälpa en person till psykvården, när psykvården meddelar att de inte kan ge service eftersom de anser att personen inte är mottaglig. Min familj har mycket dåliga erfarenheter av psykvården under årens lopp.

77 Lärarinnan :

skriven

Hej!

Behöver din vägledning!
Jag söker mitt framtida arbete med ljus och lykta. Jag tror dig när du skriver att jag kommer att lyckas, men när? Jag tappar min tro, min energi och mitt mod.

Varm kram

78 Lärarinnan :

skriven

Hej!

Behöver din vägledning!
Jag söker mitt framtida arbete med ljus och lykta. Jag tror dig när du skriver att jag kommer att lyckas, men när? Jag tappar min tro, min energi och mitt mod.

Varm kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: