Happenings....

I dag far jag och ryska syster till samma stuga där jag och Nettan bodde rätt nyligen.
 
Jag och syster turas ju  om att fixa lite happenings.... sist var det ju hennes tur och vi  hade en heldag i Höganäs med outlets, middag och trevligheter !
 
 
 
Nu är det min tur och det blir stuga   fredag till söndag och i morgon på lördag far vi till Ullared eftersom vi är rätt nära.
Annars ska vi bara slappa & mysa, dricka vin och prata !!
 
Jag fixar maten som vi ska ha med till ikväll och det puttrar ungersk gulasch  på spisen !
 
 
Jag har fattat ett beslut för denna helgen och för nästa.... nämligen att jag tar lite semester från bloggen !
 
Hoppas inte ni blir alltför besvikna på mig ?
 
Denna helgen har jag inte min laptop med mig och det blir inga nya inlägg  lördag- söndag  och jag besvarar inga frågor.. inte i dag heller.
 
Sen på måndag är allt som vanligt igen !
 
Nästa helg  blir det också en paus över helgen, då är jag i Tyskland och tänker  enbart ha  med min Storyel och ingen  laptop.
 
Nu ska jag packa och fixa iordning lite och vid lunchtid kommer ryska syster och hämtar mig och vi ska ladda  massa god energi tillsammans !
 
 
 
Hoppas ni också får en riktigt bra helg
 
Kram & Kärlek💖
 
P.s.
 
 
 
 
 
MG hälsar att för egen del är hans plan att sola i helgen... och sen sola igen och igen... och kanske ett dopp i böljan den blå om nu svanarna syns till.
Han skickar massa pussar på er alla !!💖
 
 
 
 
 
 
 
1 Shenzi :

skriven

Önskar dig å ryska syster en underbar helg å längtar tills man får läsa allt på måndag om era äventyr! Kram Shenzi 🌹

Svar: Tack
Esmaralda

2 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Vad mysigt! Ja ibland kan det vara skönt att inte ha datorn med sig. Kör försiktigt och ha det så kul! Kram Zoey 💕

Svar: Tack
Esmaralda

3 Khaleesi :

skriven

Det gör du helt rätt i, låter härligt!! Njut av semestern! 🥰

Svar: Tack
Esmaralda

4 Carina ST:

skriven

Det gör du helt rätt i Ez. Njut och ha det riktigt fint. Det är du verkligen värd.

Kram, Carina ST

Svar: Tack
Esmaralda

5 P L:

skriven

Njut av helgen och tänk inte på oss andra utan tänk på dig själv. Ha det underbart 🌞

Svar: Tack
Esmaralda

6 Alie:

skriven

Njut i massor och ha en helt underbar helg! 💖🌷☀️
Kram :)

Svar: Tack
Esmaralda

7 Ingela:

skriven

Det låter väldigt sunt att du hoppar bloggen, du är ju otrolig som dag ut och dag in kommer med nya inlägg och svarar på våra frågor!
Ha nu en riktigt skön och rolig helg!
Kram Ingela

Svar: Tack
Esmaralda

8 Nobelle:

skriven

Men kära du, självklart ska du ta lite bloggledigt när du åker iväg! Du ger så mycket till oss här varje dag så fundera inte ens på det. Njut av ledighet och fokusera på det, fint sällskap och god mat och dricka! 🍾🥂🍻

Men oj det kommer bli tomt, det är min lilla procedur att varje morgon kika in här sedan många, många år tillbaka 😅 Det är inte så ofta jag kommenterar längre men det händer, jag tänker att jag ska senare... men senare kommer aldrig 😅

Trevlig helg på både dig och de dina och hela följarskaran! ❤

Svar: Tack
Esmaralda

9 Filifjonkan :

skriven

Fantastiska du som hittar på nytt att skriva om varje dag. Ta dig nu en väl förtjänt ledighet och njut!
Ha en underbar kravlös helg
Kram

Svar: Tack ;)
Esmaralda

10 Naturvän:

skriven

Hej!

En riktigt trevlig semester önskar jag Er och mys i stugan, här finns då ingen besvikelse!

Paus och kontraster från vardagen behöver vi alla, inte minst från alla fågor om allt mellan himmel och jord från oss här på bloggen!!

Önskar alla en fin helg

Stora Kramen

Svar: Tack
Esmaralda

11 LottaS:

skriven

Väl unnade pauser, må så gott!

12 Nornan:

skriven

Det gör du helt rätt i! Önskar er båda en underbar helg 🤍

Svar: Tackar :)
Esmaralda

13 Milla:

skriven

Klart att du måste få ta semester du också som alla andra. Se till att fylla på med god energi 😊 och jag tror du skulle behöva det oftare. Vi ser fram emot att läsa om vad du varit med om när du är tillbaka!

Kram och ha det gott!

Svar: Tack ska du ha :)
Esmaralda

14 Liljan:

skriven

Unna dig!!!
🌱🌻💐

Svar: Tack :)
Esmaralda

15 Anki:

skriven

Godmorgon Es

Självklart ska du ta ledigt från Bloggen !!!

Du ska kunna ha "egentid" och njuta av tillvaron utan att känna att du ska ha nytt blogginlägg och svara på frågor ! Fattas bara ! Ska jag vara ärlig tycker jag du stått ut länge nog med att inte ta semester från oss ;-) Vi har ju fått följa dig i alla lägen semester familjesammankomster vardan you name it .
Njut nu av bästa systerhelg o "tala om " för oss i nästa vecka om det hänt ngt speciellt <3

Finaste MG en sån raring <3 I solen ligger Maja min gamla katt och trivs . Solen ger energi och läker
Är det bvara jag eller är det mycket fjärilar i år ?
Fladdrar Sorgmantel Påfågel och Nässelfjärilar som aldrig förr .

Ha en fantastisk helg alla !

Kram Anki med flock

Svar: Tack :) Ja på måndag kommer lita rapport om helgen :)Här hos mig finns också fjärilar.. så jag håller med... nog är det extra mycket fjäril i vår !
Min sädesärla har kommit tillbaka och är lika tam som förut och kråkan håller på att vänja sig vid oss.... kram :)
Esmaralda

16 Kristin:

skriven

Ja, kjære Esmaralda, din Blogg er veldig fin og gir glede. Tusen takk!!
At du tar deg ledig noen dager fra bloggen, ble jeg veldig glad for. Du behøver også fri fra dine daglige rutiner, så kanskje du skulle ta helgefri???
Jeg har ingen ting med å si hva du skal gjøre, - bare en tanke - slik at du også, som oss andre, kan ha noen dager fri i uken.
Jeg ønsker deg og din russiske Syster en riktig fin helg. NYT!!!
Kram!!!

Svar: Tack ska du ha :)Ja, vi laddat för en fin helg och har en flaska extra gott vin med oss :)
Kram !
Esmaralda

17 early bird:

skriven

Ingen bra idé att inte blogga över helgen. Det är ju min morgonläsning till kaffet.

18 Mercan :

skriven

Ha det så trevligt Esmaralda med ryska sister 😊MG är så söt 😄😄😄♥️♥️♥️

Svar: Tack
Esmaralda

19 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag läser det imorse. Jag tycker det var bra beslut av dig. Du behöver ta en paus för fokusera på din egen livet också. Njuta av allt som du har. Så du vet att det är okej att tar paus ibland också. Oavsett om någon blir besviken eller inte. Det är din blogg som du styra över. Jag vet att du är snälla men det är bra att du talar om när du behöver också.

Alla behöver väl ta paus ibland också. Jag hoppas ju alla är positiv om det för din valt.

Ha det bra och en trevligt helgen

20 Agnes:

skriven

Det gör du helt rätt i! Ha en fantastisk ledighet som du verkligen är värd!
Vem av oss här skulle med glatt hjärta jobba gratis 7 dagar/veckan? Tror inte att någon alls skulle ställa upp på det!
Herr Fralla är en liten livsnjutare! Puss på gumpen!

Ha det gott, everyhopa! ;0}

21 Olivia :

skriven


Å så bra - ledighet från alla måsten.

Önskar er en riktigt härlig minisemester.
Kram

22 Bellagio:

skriven

Låter som en underbar helg ❤️. Självklart ska du inte uppdatera här när du är på semester, passa på att njuta utan en massa måsten.

23 Helena Ir:

skriven

Självklart ska du pausa bloggen, som många redan sagt: Det är dig förunnat att få tänka på dig själv, precis som vi alla kan behöva :) Njut nu riktigt ordentligt!

Early bird, .. hoppas du hittar på något annat under tiden.. ta dig en sovmorgon :)

Kram

24 Dunegull:

skriven

Ha en fantastisk helg ☀️💃

25 Grodan:

skriven

Absolut ingen besvikelse. Självklart skall du få ha semester i lugn och ro och önskar er en toppen helg tillsammans💕

Läkare prioriterar de som har sjukskrivningar som går ut dels för att utbetalning från FK skall ske så räkningar mm kan betalas. Sen kan FK välja att inte betala ut om de gör den bedömningen men man lämnar inte en patient utan tid om sjukskrivning eventuellt skall förnyas.

26 Ghostwriter :

skriven

Ja tråkigt att inte kunna läsa när man läser varje dag! Haha men absolut inte besviken på dig, ta det ledigt och ha det så gott


Vi skulle faktiskt kunna fråga varandra istället på bloggen, men kom på att du inte kan godkänna kommentarerna kanske. Jobbigt via telefon iallafall.




Kram

27 Solen ☀️:

skriven

Ha en riktigt härlig ledig helg!
Kram Solen ☀️

28 Till Early Bird :

skriven

Men uppskattar inte du också när inläggen faktiskt är genuina? Det blir så mycket roligare att läsa viktiga ämnen när någon lagt ner tid på det... eller om Esmeraldas liv och vardag, när det är genuint, inte ett påtvingat inlägg kanske. Så kan man ju faktiskt tänka istället för att kläcka ur sig en negativ kommentar medans alla andra här på bloggen önskar henne en fin helg. Jag har läst bloggen varje dag i nästan 12 år, du kan ju ersätta helgen med en promenad i morgonsolen.






/ Ghostwriter

29 Maddelito:

skriven

Nej absolut inte besviken, alla behöver en paus då och då. Själv tar jag alltid paus ifrån sociala medier över min semester och kollar enbart min mejl då och då.

Ha det super mysigt och njuta av en underbar helg!

Ta hand om er.


Kramar

30 Linda N:

skriven

Självklart ska du ha semester! Ha så kul m ryska syster.
Bloggen finns här när du känner för det. Vettigt m en paus då och då. Du underhåller oss ju med inlägg året om. Och om längtan hos oss i bloggfamiljen blir alldeles för stark kan vi alltid botanisera bland tidigare inlägg.

Stor, varm kram till dig och sötnötstrollet MG.🌞

31 Frasse:

skriven

Hej Esmeralda.
Du vet att jag har många funderingar. kan du se om det är slut mellan mitt ex och den nya?
Eller om det håller på att ta slut?

Kram

32 Sessan:

skriven

Goa MG!
Hoppas att ni får det riktigt bra!
Kommer sakna bloggen men tycker att du gör helt rätt som tar lite semester :)

33 Catte:

skriven

Du gör helt rätt i att ta ledigt utan att ta med dig datorn och vi alla skulle väl må bra av att vara lite lediga från datorer och mobiler. :)

Njut av ledigheten och en tjejhelg låter fantastiskt!

Kram Catte

34 Jeanette :

skriven

Njut I massor!
Kram

35 AnnaK:

skriven

Ha en fin helg ☀️

Kram 🤗

36 Tiss :

skriven

Ha det superbra 😊

37 Frasse:

skriven

hej igen...
Känner du ingenting angående flytt som berör min exmake eller hans nya? Du kan väl skicka svar om du känner in nåt..
Kram

38 Frasse:

skriven

hej...
jag vet att jag ställer många frågor, men det är så det ser ut inom mig just nu.
Jag tänkte bara höra om det något alls du känner in gällande mitt ex och hans "nya"???
Vad står på mellan dom?
Många Kramar

39 Frasse:

skriven

Hej!
Jag råkade träffa en man idag som jag inte sett på länge. Kan du säga nåt om detta? Var det meningen att vi skulle ses...?

40 Lydia💕:

skriven

Njut fina du ❤️
Kram
Lydia💕

41 Frasse:

skriven

Jag vet att jag skickat många frågor och funderingar...men, är det absolut inget alls du känner av det jag skickat som frågor??

42 Solstjärnan:

skriven

Ha en bra slappa-njuta-skratta-äta gott och shopping helg!!!😃😃😃

Kram Solstjärnan ☀️

43 J.F:

skriven

Hej! Finns det ett litet intresse från C:s sida som jag träffade på festen igår? Lite osäker men magkänslan säger ändå att något finns där.

44 Hedwig:

skriven

Visst är det helt okej! Du skämmer redan bort oss med så många intressanta blogg..Hoppas att du njuter av dina helgdagar som Mannabonne i alla fall verkar göra, den fina vännen!

45 Frasse:

skriven

Hej...som jag nämnde i en tidigare kommentar så har min exmakes "nya" lagt ut en fråga om ett uppvärmt förråd att magasinera möbler och diverse husgeråd. Vad är det för möbler och husgeråd som hon har att göra med, och varför ska det magasineras? Är det hennes tillhörigheter?
I vilket syfte ska detta magasineras?
Hoppas du kan svara?


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: