Ett oväntat besök.....

I går hade jag oväntat besök .

Jag hade slängt mig  på mage i soffan med min  Storytel och boken jag håller på att läsa.

Det närmade sig en spännande upplösning när plötsligt någon knackar mig på ryggen.. knack, knack.....och jag for överraskad runt. Jag hade ju inte hört någon komma in.

Och där står en vacker kvinna i 25 års åldern som jag aldrig sett förut.  Hon skrattar lite när hon ser min förvånade min och placerar sina ord i skallen på mig ” Nu blev du allt överraskad”

Därmed insåg jag att hon inte tillhörde vår värld utan hörde hemma i Alltet, i en annan dimension.

” Vill du något särskilt?” undrade jag och hon hade bara en fråga.

Hon undrade hur det kunde komma sig att jag såg henne när hennes föräldrar och syskon inte kunde se henne.

 

Hon gjorde klart att hon tyckte det var orättvist för hon ville ju egentligen inte alls ha kontakt med mig men såg att jag skimrade på ett speciellt sätt och därför kom hon på besök.

Jag försökte förklara för henne att alla kan inte se men alla kan ändå ta emot besökare, om de bara får veta att besökarna finns där. Och om de vill. Det finns de som är rädda och de kan inte alls ta emot och hade de gjort det så hade det ju inte blivit bra alls.

” Jag tror att min gamla styvpappa kan se ”, sa hon fundersamt och la till att om han kan det, då ska hon skrämma skiten ur honom

Jag fick lite minnesbilder av henne och höll med, bara skräm honom så mycket du kan för det förtjänar han.

Och så försvann hon, lika snabbt och tyst som hon anlänt !

 

Kram & kärlek💖

P.s. I skrivande stund strular bloggen fortfarande men hoppas det rättar till sig under dagen!

1 Misstjejen:

skriven

Hej

Igår publicera du inlägget om spontanta spådom. Det kan var jag som funderar över lesbisk eller hetero. Faktura att jag är bi.

Om jag har öppet sinne så kommer jag hitta den kärlek? Något beskriva kan du ge för hitta den person?

Ha det bra

2 Misstjejen:

skriven

Hej

Kommer dessa julkorten fram så snart och kommer alla blir glad?

Ha det bra

3 MalinS :

skriven

Låter som styvpappan varit riktigt hemskt, hoppas hon lyckas skrämma honom.

Här går jag väntar och hoppas på att ta emot och känna av min bror som precis gått bort. Jag hoppas han visar sig snart för det skulle vara sån tröst för mig.

Kram

4 <3:

skriven

Hoppas att bloggen fungerar idag.
Kommer läkarna komma på vad felet är med mig ? Det tar om hela tiden. Hoppas bli frisk iallafall nästa vecka. Ser du ngt specifikt vad detta är ?
Kram

5 Skorpan:

skriven

Jösses, en annan hade nog pinkat ner sig ;). Tänkte att det var nån som ville hälsa till nån på bloggen o det kanske det var? Strul, är det sant, så märkligt ;).

Dålig natt, hoppas dagen blir bättre? Ska komma besök till officet o vem får väl ordna det då? Jo hon som önskar hon slapp allt dylikt. Som tur blir jag bjuden på jullunch idag o det blir säkert gott? Ska försöka äta med måtta ;). Nåt annat lär nog inte ske utöver det vanliga, eller ser du nåt Es?

Ga en bra dag!
Kram Skorpan

6 Ullie:

skriven

Önskar jag kunde de
Är det jag själv som håller på snurra runt eller varför har mitt täcke börjat hamna på golvet ? Har knappt aldrig hänt innan ?

Allt är jobbigt just nu … och med allt runt om kring Snälla säg det slutar snart 🥲

Behöver massa styrka och kramar Tack

Ha det gott idag kram ullie

7 Kristin :

skriven

God morgen, kjære Esmaralda. Litt av en opplevelse du hadde. I dag blir det handletur til Sverige sammen med min venn.
Jeg tenker mye på Virus, og håper han har det godt nå. Savner han.
Ønsker en fin dag. Kram!!!

8 Snödroppen:

skriven

Godmorgon💞
Hoppas hon skrämde skiten ur styvfadern ordentligt för jag tror också han förtjänande det! Jag vaknade imorse livrädd att det knackade på dörren för hit kommer aldrig någon in utan att meddela. Smög upp o spanade och såg snickarn! Gick och la mej igen lite småsur över att bli väckt på min enda lediga dag!!
Hoppas din mamma mår bra och att bloggen funkar utan strul idag. Kallt är det idag, brr! Är min manick med mej? Jag pratar o har han med mej dag som natt…jag önskar så att mina önskningar går i uppfyllelse…

9 A:

skriven

Då håller vi tummarna idag att bloggen fungerar!

Känns som om jag är sjuk hela tiden. Måste höra ihop med jobb heltid och fritid och som ensamstående som inte går ihop. Så idag tänker jag gå och träna, sen fredag och söndag. Fast jag inte känner mig hundra. Behöver mer energi och inte vara mer passiv. Min dotter är i alla fall frisk från magsjukan nu!

Hur stor chans har jag på jobbet? Ska på intervju!

Kram!

10 Iréne:

skriven

God morgon Esmaralda

Jag behöver verkligen din HJÄLP IDAG ..
De är så att på våran gård så håller vi på med att bilda en Bostadsrätt från en Hyresrätt ...
Men denna bostadskonsult har fått 14 prickar på sig å de många som drog sig ur...procenten för köpet var 2% då nu 5% Igår va vi på möte igen..Å dom är jätte ivriga att vi ska gå med igen. Man vet ju inte om procenten stiger. Å de gör mig orolig.. Han tjatar hela tiden om att de är ju en förlust för er om ni inte går med osv...
Så nu är min fråga till dig..
Tycker du att vi ska gå med detta köp eller låta de vara en hyresrätt... Jag har ångest för detta om jag går i förlust å jag e samtidigt rädd att jag inte ska klara kostnaderna osv.. Så SNÄLLA Esmaralada
HJÄLP MIG

Kram Iréne

11 Anna:

skriven

Kära Es,
Önskar man själv kunde få oväntat besök.
Min och mannens relation ligger ju lite på is pga att vi kört fast i pendlingsfrågan. Jag upplever inte honom som omöjlig annars att kompromissa med. Tror han också vill fortsätta vår relation, men det är nog rädsla för misslyckande o förändring som ligger bakom hans envishet just nu. Kan vi lösa detta? Jag vet inte riktigt vilka knappar jag skall trycka på dock.

Kram

12 Anna:

skriven

Kära Es,
Önskar man själv kunde få oväntat besök.
Min och mannens relation ligger ju lite på is pga att vi kört fast i pendlingsfrågan. Jag upplever inte honom som omöjlig annars att kompromissa med. Tror han också vill fortsätta vår relation, men det är nog rädsla för misslyckande o förändring som ligger bakom hans envishet just nu. Kan vi lösa detta? Jag vet inte riktigt vilka knappar jag skall trycka på dock.

Kram

13 Mercan :

skriven

Esmaralda du hade skrivit att det kan ta flera år innan min bror kommer att träffa tjejen med gott hjärta 🤔du såg möjlighet i skolan när min bror blir antagen nu 🤔 ser du Esmaralda om han ska träffa där i skolan den rätta eller kommer han träffa en annan tjej innan dess 🤔😎🤗♥️🙂

14 Lupin:

skriven

Godmorgon
Hoppas nu bloggen fungerar hela vägen idag.. ✨

Nu förstår jag vad du menar att ta vara på dom små stunderna..🙏🫶 hoppas de blir fler av dessa 🤍
Kram o fin dag! 🎄

15 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Hoppas hon ger styvpappan en upplevelse ;-)

Idag apoteket och hämta ut spruta med "fel" dos ..
Ozempic har blivit så populärt att de är slut .
Då de verkligen hjälpt mig med mitt socker får jag nu ta en med högre dos och vrida fram halva dosen...
Mitt fastesocker har gått ner 2 enheter med sprutan !
Något kilo ner oxå :-)

Få se om man är med i kommentarerna idag då...

Kram Anki med flock

16 Dunegull:

skriven

Vad störigt med blogg, man blir ju tokig!

Har haft problem med ryggen i 7 veckor nu. Tror diskbråck. Går på massa behandlingar. Ser du om jag snart får bukt på detta? Vill så gärna kunna börja träna fotboll igen.
Ser du ngt kring detta? Kommer jag kunna komma igång efter nyår?

Kram

17 Liten C:

skriven

Oj jag hade nog tyckt att det var lite läskigt 😬, men spännande .
Har en fråga .
Min dotters häst har tyvärr blivit sjuk och måste vandra vidare .
Inget lätt beslut för oss att ta.
Men har landat i att det blir det bästa för henne.
Ser du om vår ponny är med på samma tanke och ”vet” 😔.
Jobbigt varje gång vi är i stallet och vet vad som väntar henne 😔.
Men vill inte hon ska ha ont.
Stor kram till dig ❤️

18 Smöla:

skriven

Kommer min manick/paddis göra underverk snart kring juletid? Jag är rädd att jag gör fel med honom.. har haft han runt min handled dom första veckorna.

19 Pia1 :

skriven

Wow det låter lovande att kunna skrämma skiten ur utvalda personer!
Vad praktiskt det vore att kunna anlita ett spöke, allvarligt alltså. Lite väl placerade bus när det behövs... Å andra sidan har jag upplevt det utan att be om det och den gången var det verkligen tacksamt!

20 Mercan :

skriven

Esmaralda jag ska spela svenska lotto 1,2 med joker idag 😞 kommer jag gissa två siffror åtminstone från joker Esmaralda 🤔😎🤗♥️

21 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Kommer allt att börja lossna för mig då jag mött min livspartner? Flytt utomlands, nytt arbete? Större förändringar?

Kram

22 Shenzi:

skriven

Hej Es!
Jag undrar om nästa kille har varit singel länge innan jag och han inleder något med varandra??? Kram Shenzi 🌹

23 Shenzi:

skriven

Hej Es!
Jag undrar om nästa kille har varit singel länge innan jag och han inleder något med varandra??? Kram Shenzi 🌹

24 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Jag undrar om min kusin L äntligen kommer få sig den där efterlängtade flickan efter att ha fått tre pojkar eller blir det ytterligare en pojke samt kan du se om de dröjer länge till innan hon får barn?? Kram Zoey 💕

25 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Jag undrar om min kusin L äntligen kommer få sig den där efterlängtade flickan efter att ha fått tre pojkar eller blir det ytterligare en pojke samt kan du se om de dröjer länge till innan hon får barn?? Kram Zoey 💕

26 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Jag undrar om min kusin L äntligen kommer få sig den där efterlängtade flickan efter att ha fått tre pojkar eller blir det ytterligare en pojke samt kan du se om de dröjer länge till innan hon får barn?? Kram Zoey 💕

27 Vitlilja :

skriven

Hur kan jag få in mer glädje i mitt liv?

28 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag har skicka julkorten till alla och kommer dom blir glad?

Ha det bra

29 Misstjejen:

skriven

Hej

Igår publicera du spontanta spådom. Det är väl jag som funderar över om jag är hetero eller lesbisk men jag är bi. Om jag har en öppet sinne så kommer jag hitta den kärlek?

Ha det bra

30 Mandarin :

skriven

Hej Esmaralda, när blir jag frisk och återfår min goda hälsa igen? Du sa att det vänder och jag kommer må så mycket bättre, gäller det fortfarande? Tack på förhand och kram

31 Ghostwriter:

skriven

Finns det en chans mot alla odds att C hör av sig?
eller känns det som att jag är den sista han tänker på.


Vilket vackert möte, wow. Det känns som hon precis gått över och allting är så nytt för henne. Men ska man inte veta direkt hur "allting fungerar"?
Hennes styvpappa var ond då förmodar jag...



Kram till dig.
Blogg.se verkar krångla konstant, och byter du portal så kommer du förlora all data som du byggt upp under alla dessa år... så känns ju väldigt svårt läge. Men du kanske trivs överlag på blogg.se oavsett




32 Hon:

skriven

Hej,
Kunde dendär lägenheten passa mej?
Kram

33 bleona:

skriven

Hej Es

Hade ljus som jag alltid har ibland har inga problem. Men idag när jag vakna så hörde jag ljud och undra va det var jag öppnade ögonen och såg det var lågor av som var liten eld på mitt trä bord .. brukar alltid ha ljus och då släks det när det är slut. Men detta var helt annorlunda, jag släckte den med en handduk i panik och sedan tog vatten på den . Mitt hjärta gick så snabbt , kunde ha fått brandskador och rök i mig och eldat ner lägenhet, och värsta fall dött
Känns som någon har gjort svart magi. Men tackar gud jag hörde ljudet 🤲🏻 kram

34 F:

skriven

Hej esmeralda vem är det do min mamma ser hela tiden hemma hos henne ? Det gör mig bekymrad 😧 för hon äter hennes mat och stör henne hela tiden ? Kan du se vem det är

35 Naturvän:

skriven

Hej!

Fantastiskt att få ta del av dina besök från Alltet, hoppas att jag en dag också kan se, ofta känner jag närhet.

Nu är jag behagligt trött efter en introdag på jobb och simtur. Imorgon blir det fortsättning. Måste säga det kändes riktigt bra, mkt att göra och verkligen trevliga medarbetare. God stämning.

En fråga. Ser du om de fick en positiv känsla av mig?

Nu blir det soffa, middag och bara koppla av....härligt!

Kram!

36 Katrin:

skriven

Jag blir så berörd av dina upplevelser. Vilken tillgång att ha denna kanal.
Kram

37 G :

skriven

Tog modet att söka, ser du hur många procent chans det är att bli med? Kram

38 G :

skriven

Tog modet att söka, ser du hur många procent chans det är att bli med? Kram

39 G :

skriven

Tog modet att söka, ser du hur många procent chans det är att bli med? Kram

40 G :

skriven

Tog modet att söka, ser du hur många procent chans det är att bli med? Kram

41 G :

skriven

Tog modet att söka, ser du hur många procent chans det är att bli med? Kram

42 Lola:

skriven

Strular fortfarande? Eller har du uppehållit dig med andra besökare under dagen?

Kan du säga mig om du ser om denna herre stannar i Sverige över jul i år?

43 Fia:

skriven

Hej

Idag när jag körde bil så såg min syster + dotter att det satt någon brevid mig i vit jacka, men jag va själv i bilen, vad eller vem såg dom och vad ville denne?

Mvh
Fia

44 Bjork:

skriven

Hej får jag åka utomlands nästa år?

Kram

45 F:

skriven

Hej esmeralda vem är det do min mamma ser hela tiden hemma hos henne ? Det gör mig bekymrad 😧 för hon äter hennes mat och stör henne hela tiden ? Kan du se vem det är

46 Malin:

skriven

Hej Esmeralda. Jag skulle vilja höra med dig om du kan spå mig? Se lite vad som väntar i min framtid. Vet ej hur jag kommer i kontakt med dig.

Vänliga hälsningar / Malin

47 F:

skriven

Hej esmeralda vem är det do min mamma ser hela tiden hemma hos henne ? Det gör mig bekymrad 😧 för hon äter hennes mat och stör henne hela tiden ? Kan du se vem det är

48 F:

skriven

Hej esmeralda vem är det do min mamma ser hela tiden hemma hos henne ? Det gör mig bekymrad 😧 för hon äter hennes mat och stör henne hela tiden ? Kan du se vem det är

49 F:

skriven

Hej esmeralda vem är det do min mamma ser hela tiden hemma hos henne ? Det gör mig bekymrad 😧 för hon äter hennes mat och stör henne hela tiden ? Kan du se vem det är

50 Lisbeth:

skriven

Hej Hur ser min framtid ut
Vad säger min skyddsängel

51 Lisbeth:

skriven

Hej Hur kommer min framtid att se ut
Vad säger min skyddsängel

52 A.D:

skriven

Hej kära Ez.

Det har inte hänt något med annat jobb än. Tänkte kommer det dyka upp snart finns det någon möjlighet kommer det vända snart. Från det negativa till det possetiva

Kram ha en fin dag.

53 Mamma:

skriven

Hej!
Vilket fint möte <3
Min dotter som nu är frisk från sin cancer har nu efter allt som hänt blivit deprimerad.
Jag vet inte hur jag ska hjälpa henne och från att ha varit så lättad att allt var över så börjar oron gnaga i mig igen.
Det jag egentligen undrar är om du kan se om detta snart släpper så att hon kan njuta av livet som hon så väl förtjänar.
Kramar <3

54 <3:

skriven

Har B någon gång tänkt tanken att skriva / höra av sig till mig ?
Kram

55 Tjejen267:

skriven

Hej Esmeralda!

Hoppas allt är bra! Ser du vad han känner för mig? 😊

56 Tjejen267:

skriven

Hej Esmeralda!

Hoppas allt är bra! Ser du vad han känner för mig? 😊

57 G :

skriven

Ja det är fortfarande strul :)) jag förmodar att du inte kan svara kommentarer heller … 4 kommentarer av mig fast jag skrev en gång 😂 tråkigt :(

Vad säger ens blogg.se om detta strul? De kanske har problem i företaget

Svar: Ja det stökar fortfarande och jag vet inte om några av mina svar på frågor kommer visa sig.... kram :)
Esmaralda

58 A.D:

skriven

Blir det något nytt jobb snart.

Går min dröm i uppfyllelse

Tack i förhand

59 Anna E:

skriven

Är han mannen som jobbar på ica intresserad av mig? Nyfiken...

Svar: I alla fall finns ett ytligt intresse, han tycker att du är attraktiv, kram :)
Esmaralda

60 Anna E:

skriven

Ok.Tack för svar:)


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: