Hemlig julklapp

 
Julen är på väg och det är ju en högtid som jag älskar.... tända ljus, hembakat bröd med skinka och god senap, glögg och pepparkakor, julbocken och klappar och familj  !
 
Och så klart vill jag ge er något speciellt också.
 
Därför har jag fixat en särskild julklapp som jag lottar ut.
 
Klappen är hemlig och innehållet avslöjar vinnaren, om hen vill !
 
Även du som inte bor i Sverige är välkommen att delta i tävlingen.
 
Vill du vara med i utlottningen  så skriver du en kommentar idag och  och tävlingen pågår till kl 24 i natt
 
I morgon meddelar jag vem som vunnit.
 
Idag kommenterar enbart de som vill vara med och tävla  och jag besvarar inte frågor.
 
Lycka till
 
Kram & massa kärlek💖
 
 
Ps.  Mammauppdateringen: 
 
Det var inte lunginflammation tackolov, utan det var en liten aning vätska i lungorna. En forskande läkare besökte mamma och berättade att hon under senaste året samlat på sig lite vätska i lungorna på grund av hennes dåligt fungerande hjärtklaff. 
 
 Hon fick också  veta att nu med nya hjärtklaffen skulle detta rätta till sig av sig själv och vätskan försvinna.
 
Hon blir utskriven troligtvis på måndag och kommer då direkt hem här till mig och ska fortsätta krya på sig härhemma.
 
TUSEN TACK SÄGER HON TILL ALLA ER SOM SÄNT HÄLSNINGAR OCH SOM SKICKAT HEALING ! 💖
1 Jeanette :

skriven

Godmorgon!
Deltar jättegärna i utlottningen av julklapp.🤶🏻Sänder en extra tanke till dig och din mamma det här kommer att gå bra.❤️

2 Annisen :

skriven

Skönt att höra att lilla mamma mår bättre ❤️

Jag vill gärna vara med i tävlingen.

stor kram

3 Superesset :

skriven

Åh, är så gärna med och tävlar om klappen!

Kram goa givmilda du 🤶🏻❤️

4 <3:

skriven

Vill gärna vara med och tävla 🙏🎁🎅
Behöver piggas upp lite efter fem veckors förkylning from 😡

5 Unni:

skriven

Kjære Ez

Så godt å lese om moren din <3 Jeg vil gjerne være med på trekningen .
Takk!

6 Lotta S:

skriven

Hurra det ordnar sig för mamma!
Låter så spännande med julklappen att jag inte kan låta bli att delta i utlottningen!

7 Dunegull:

skriven

Vad skönt att höra 🙏❤️

Jag är gärna med och tävlar ❤️

8 Blomman:

skriven

Jag vill vara med :)

9 sofia:

skriven

Hej Esme!

Jag vill vara med i tävlingen. Så kul och så nyfiken jag är 😱😍

Kram
Sofia

10 Smulan:

skriven

Vad roligt och generöst av dig är gärna med på utlottning.

Vilken lättnad att läsa att din mamma mår bättre. Skönt att hon får komma hem till dig för återhämtning och bli lite bortskämd.

11 Helena Ir :

skriven

Nu hoppas jag tomten hittar hit. För jag är med och hoppas denna vinna.

Hälsa din mamma och trevlig helg!

Kram

12 Liljan:

skriven

Jag är med och tävlar ❤️❤️

13 Cecilia:

skriven

Spännande med en hemlig julklapp! Hoppas vinnaren avslöjar vad som finns för jag är extremt nyfiken. Jag avstår dock från tävlingen och hoppas att någon som behöver unna sig lite extra får den.

Vad glad jag blir över din mammas besked. Så skönt att det kommer lösa sig av sig själv. Förstår att ni har varit oroliga, så det måste vara en riktig lättnad efter de goda nyheterna. Kramar

14 Lotta:

skriven

Ligger i sängen med hosta och nästäppa så en tidig julklapp skulle pigga upp.

15 himmelsblå:

skriven

Godmorgon!
Nu tar vi nya tag och går mot nya året med förhoppning om att det blir så mycket bättre än-22.

GOD JUL GOTT NYTT ÅR TILLÖNSKAS ALLA!

16 Skorpan:

skriven

Jag är med i utlottningen, älskar hemligheter o julklappar :)!

Skönt att mamsen mår bra!
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

17 Lotta:

skriven

Härligt att höra att din mamma är på bättringsvägen.

Ha en fin helg
Kram L

18 T:

skriven

Härligt att höra att din mamma är på bättringsvägen! ❤️

Jag vill gärna vara med i utlottningen 🙏🤞😊

19 Veronika:

skriven

Vad skönt att det blir bra med din mor.
Jag är gärna med i utlottningen.

20 åsa:

skriven

Hejsan Goa E!
Jag vill naturligtvis vara med i tävlingen.
Spännande!
Hoe hoe!
kram Åsa S

21 Zita:

skriven

Hej Esmaralda jag är gärna med i utlottningen. Kram 🤩🌟🌺

22 Nobelle:

skriven

En hemlig julklapp låter spännande, jag vill gärna anmäla mitt deltagande i utlottningen ❤🤍 Det är länge sedan jag fick en julklapp, huff, vad inte snäll jag måste vara 😅

🎅🎅🎅

Kramar från
Nobelle

23 Herr-P:

skriven

Jag älskar också julen med sitt budskap och gemenskapen. Alla mina förråd är fulla med julpynt och så köper jag mer varje år ^^ I helgen ska granen upp och sedan är det bara att luta sig tillbaka och njuta och ta in den härliga julstämningen.

Vad skönt att din mors hälsa inte är i fara och att allt blir bra. Önskar både dig och din mor fortsatt bra hälsa och fina dagar fram till jul :-)

Spännande med hemlig julklapp, jag deltar gärna.

24 Sessan:

skriven

Vad skönt att höra att det går åt rätt håll för mamma!!!!
Jag är nyfiken på vad det är för julklapp och är gärna med och tävlar.

25 Makaon:

skriven

Skönt att din mamma mår bättre.
Är gärna med i utlottningen av julpaketet.

26 ängeln :

skriven

Jag vill gärna vara med och tävla om den hemliga klappen. Kram

27 Mimmi K:

skriven

Hej Es!
Vad glad jag blir att höra de positiva nyheterna, att din mamma är på bättringsvägen!

Är gärna med i utlottningen av en julklapp. Mitt liv är rörigt just nu, så det skulle vara mysigt med en liten överraskning! Och så älskar jag ju julen!

Lördagskram :-)

28 Linda N:

skriven

Åh, vad skönt att höra uppdateringen på mammafronten❤️❤️
Superwoman är hon!🦸‍♀️

Jag vill gärna vara med i utlottningen av den hemliga julklappen. Tack Es, vilken fin gest!
Njut av helgen😀
Kram⭐️

29 Camilla:

skriven

Vill ABSOLUT delta i denna spännande utlottning! KRAM

30 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Vilken lättad att höra :)

Jag vill vara med i utlottningen!

Kramar till dig o din mamma 🐈‍⬛

31 Mona.:

skriven

Har inte riktigt orkat/funderat på klappar i år. Därför skulle säcken vara extra välkommen i år !
God Jul!

32 sofia:

skriven

Hej Esme!

Jag vill vara med i tävlingen. Så kul och så nyfiken jag är 😱😍

Kram
Sofia

33 Laila:

skriven

Hej.
Vad härligt att höra att allt gått bra❤️. Tänker extra mycket på min mamma idag som gick över till alltet för precis två år sedan. Jag är gärna med i utlottningen ❤️
Kram ❤️

34 SarA:

skriven

Spännande. Vem vill inte vara med om en hemlig julklapp?! ❤️🎄🎁

Skönt å höra att mamma mår bra efter omständigheterna.
Kram

35 Eliea:

skriven

Ja tack gärna, jag vill delta i utlottningen för en chans att vinna denna hemliga julklapp 💖

36 Solstjärnan:

skriven

Så bra att det inte var lunginflammation 😊.Nu får hon ta en dag i taget mot bättre mående och bättre ork😊

Jag deltar i tävlingen 😊.Jag är den som ger julklappar men mer sällan får jag någon själv.
Beroende vad överraskningen är så kanske jag delar den med mina döttrar.

Ha en bra dag😊
Kram Solstjärnan ☀️

37 Anna E:

skriven

Vill gärna vinna

38 Ninni :

skriven

Hej
Du är så givmild och godhjärtad person.
Jag önskar att vara med om utlottningen av den hemliga julklappen. Kram

39 Snödroppen:

skriven

Godmorgon💞

Vad fint av dej att ge bort en julklapp. Är gärna med. Julen ger mej ångest och sår i hjärtat av längtan till dom jag älskar mest men som inte får komma till mej, därför sitter jag ensam och vill helst ha dessa dagar överstökade…
Tack o kram💞

40 AnnaK:

skriven

Men så skönt att höra 😊

Lät spännande med den hemliga julklappen! Är gärna med och tävlar denna gång 🤗


Kram 🤗

41 Hedwig:

skriven

Jag vill gärna vara med eftersom jag saknar Sverige så mycket här och inte minst svensk jul.Jag hade så gärna velat bo i Sverige och har aldrig gett upp hoppet att jag får flytta dit en dag. En julklapp från Sverige skulle ge mig mycket glädje och ge mig en extra anknytning mitt 'andra hem'.

42 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Såå skönt med din mamma ! <3

Är gärna med och tävlar om julklappen . Man kan väl inte bli för gammal för en julklapp ?

Kram Anki med flock

43 Mimma:

skriven

Klart jag är med och tävlar 🤗

44 Blomman:

skriven

Jag vill vara med :)

45 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Gomorron fina Es!

Åh så härligt att höra att din mamma får komma hem så snabbt o att det går framåt🙏🌹

”Jul utan klappar är verkligen inte kul,
I år blir det jobbigt utan nära o kära blir det ingen Jul!
Jag hoppas ”Tomten” sett att jag varit snäll,
Och kommer med en liten klapp även till mig denna kväll!”

Vad du är snäll o godhjärtad kära Es som även tänker på oss din bloggfamilj 🙏♥️🤗

Jag är gärna med o tävlar😘

🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟

Hope lyser med sin frånvaro har letat överallt🥹

Fråga

Ser du om vi klarar av denna Jul som egentligen är familjens högtid? Tyvärr saknas oss våra små fortfarande glädjen att få se dessa smås ögon tindra när tomten brukar komma, glädjen myset ja allt som denna högtid innebär familjens högtid är puts borta!
Ser du något positivt för oss kära du?

Stor varm kram o trevlig lördag♥️🌹🤗

46 PiaS:

skriven

Hej Es,

Vad skönt att din mamma mår bättre❤️.

Jag är gärna med i utlottningen av den hemlig julklappen 🎁.

Kram PiaS

47 Dejsan:

skriven

Skönt att det gick bra för din mor.

Det är klart att jag vill vara med i utlottningen.

48 Milla:

skriven

Så skönt att höra att din mamma verkar må bra.
Skickad en kort healing samma dag som operationen var på jobbet då så hann inte så mycket mer.

Hoppas någon lycklig vinnare får den hemliga julklappen och kan njuta av den.

Undrar över en resa som jag kanske kommer göra i mars nästa år?
Jag och pappa, ser du om vi kommer iväg och om det går bra? Han har ett dåligt knä.

Kram

49 Mimi:

skriven

Hej!

Jag vill delta i tävlingen.

50 Jeanette:

skriven

Vilken tur!

Jag håller tummarna att julklappen flyttar in hos mig 👍🤶👍

Kram

51 Silvertassen:

skriven

Hej Es!
Jag vill gärna vara med i tävlingen! Kram ❤️

52 Esset:

skriven

💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕

Gärna med i utlottningen
Och
Håller tummarna för mamma nu!

Kram
💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕

53 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Åh vad skönt att höra att det inte var någon lunginflammation. 🙏🙌❤️ De var mycket goda nyheter! 💖

Klart man vill vara med i tävlingen! Kram Zoey 💕

54 Helenb:

skriven

Vad skönt att höra att din Mamma mår bra

Kram till er båda

55 Filifjonkan :

skriven

Åh vad skönt att höra med din mamma, man blir alldeles varm av goda nyheter i dessa tider. Idag är jag gärna med och tävlar.
Bamsekram

56 Nornan:

skriven

Men skönt det inte var nåt allvarligt med din goa fina mamma! Tur hon har dig som tar hand om henne, så mysigt ni kommer ha det.

Och så klart vill även jag vara med i utlottningen. Mina barn och barnbarnet firar jul på annat håll i år så jag blir själv här hemma och det känns faktiskt lite tråkigt för hade sett fram emot en första jul med mitt barnbarn.

Stor kram till dig och mamma.

57 Ghostwriter :

skriven

Tyckte dejten var nog den bästa dejten jag haft utifrån en första gång. Tyckte också det var ömsesidigt men känns som man aldrig vet eller kan lita på den känslan. Alla tänker olika även om de sänder ut något. Tyckte han om mig eller kände han inte samma fullt ut



Kram
Tack o lov kring mamma. När jag sände healing tänkte jag att jag ”tömmer ur” något.

58 Sol i sinne:

skriven

Jag vill gärna vara med i tävlingen och sänder hälsning till alla.

59 Joane:

skriven

Är så gärna med och tävlar, kram.

60 Ghostwriter :

skriven

Tyckte dejten var nog den bästa dejten jag haft utifrån en första gång. Tyckte också det var ömsesidigt men känns som man aldrig vet eller kan lita på den känslan. Alla tänker olika även om de sänder ut något. Tyckte han om mig eller kände han inte samma fullt ut
Kram

61 Nenna:

skriven

Hej Es,

Skönt att hörs att det är bra med din mamma!

Spännande med julklapp, jag vill gärna vara med i utlottningen ❤️

Kram 🤗

62 Fjärilen :

skriven

Åh gärna med i utlottningen av julkl
appen🙆‍♀️🎁💝.
Skönt att höra om din mamma💞🙏

63 Ghostwriter :

skriven

Förlåt såg inte den där texten om att du inte svarar frågor.


Är gärna med och tävlar
Stor kram

64 Frida:

skriven

Åå vad skönt att höra ni kommer njuta av en härlig jul 😄.

Så fint av dig med utlottning. Jag är gärna med.

Ha det fint.
Kram 💜💛💜

65 Doris:

skriven

Hej!
Är gärna med i utlottningen.

Skönt att din mamma mår bättre.

Kram

66 Hon:

skriven

Hej,
Jag deltar gärna i tävlingen.
Kram

67 Miltons ❤️ Mamma :

skriven

Mammor ❤️
Det är något speciellt med mammor. Finaste som finns.
Min mamma fick oxå åka tillbaka till sjukhuset. Blir mkt in och ut just nu 😩
Men hon behöver iaf inte stanna. Just nu. ❤️


Åh... Skulle VERKLIGEN behöva något uppmuntrande just nu och deltar med själ och hjärta i utlottningen. 😃

Håller tummar och tår.

Kjam❤️

68 Kia:

skriven

Så spännande att vara med i utlottningen av julklappen.
Skönt att det går åt rätt håll för din mamma.

69 Kulla:

skriven

Vad skönt att höra statusen på mamma❤️🙏.
Jag deltar gärna i utlottningen av det hemliga paketet🤶🎁❤️. Kram

70 Tjejgumman:

skriven

Jag vill vara med och tävla! 🎁

Så skönt att läsa att din mamma är bättre!! 💗

Tjejgumman

71 SOL:

skriven

Så godt å høre at det går vegen. Det er så fasans bekymringsfullt og man blir så redd og utenfor når noen nære er i fare. Godt Ezmaralda, hils mamma så mye, hun er en tøff dame.

72 Lupin:

skriven

Vem önskar inte vinna en hemlig julklapp 🎁 Jag är mer än gärna med i dragningen 🙏🌟🧑🏻‍🎄🎅🏻
Kram o fin Lördag! 🫶

73 Ester:

skriven

Hej!
Jag deltar gärna i utlottningen av julklapp.
Kram Ester

74 M:

skriven

Underbara nyheter och fortsatt krya på mamsen! Och så snällt av dig Es med hemlig julklapp❤ Jag vill också delta och hoppas på lite christmas magic :)
Kram

75 Carina ST:

skriven

Å så skönt att det inte var lunginflammation och att det kommer rätta till sig. Blir mysigt att ha mamma där hos dig en tid.

Jag är mitt uppe i flytt och med många turer kring det. Men idag går förhoppningsvis allt vägen.

Jag är gärna med i utlottningen. Spännande!

Många kramar,
Carina ST

76 N:

skriven

Hej Esmaralda.

Så skönt att höra att det rättat till sig och går åt rätt väg.❤️

Åh så roligt. Jag älskar överraskningar.
Jag vill gärna vara med och tävla.

Kram kram

77 Emma:

skriven

Jag har en fråga hur många barn får jag?

78 Smöla:

skriven

Vill väldigt gärna vara med i tävlingen 🥰

79 Månskenet:

skriven

Deltar gärna i jullotteriet! 😊

Men så bra att det ordnar sej för din mamma -att de inte kom på det med en gång 🙄, brukar ju samlas vatten på lungorna om hjärtat strular.
Ha det gott! Kram!

80 MollyD :

skriven

En klapp skulle värma att gå♥️

81 Tiss :

skriven

Vad bra angående din mamma ❤️

Jag är gärna med i utlottningen!

82 Jessica :

skriven

Åh vad skönt att mamma mår bättre ❤️
Vill väldigt gärna vara med i utlottningen. Såå spännande 🤩

83 Lina:

skriven

Vad skönt att det inte var lunginflammation. Krya på kram till din mamma ❤️

Jag vill gärna vara med i tävlingen.

Kram🤗

84 Tess:

skriven

Vad skönt att höra att din mamma är bättre🙏.
Jag vill gärna vara med i tävlingen om julklappen 🤶

85 Sofie :

skriven

Fint att mor mår bra!

Jag vill gärna vara med i utlottningen om den hemliga julklappen!🎅

86 Jossan :

skriven

Jag är gärna med i utlottningen av presenten!

Skönt att det inte var något allvarligt med din mamma!

Kram

87 Emmahlk:

skriven

Jag blir också väldigt glad av att höra att det går bra för din mamma!

Jag vill också gärna vara med och tävla.

88 Nyfiken :

skriven

Hej Es !

Skönt att din mamma mår bättre, kryakramar till henne!

Jag undrar om du ser något kopplat till ett nytt jobb jag sökte på min nuvarande arbetsplats?
Juliga hälsningar

89 Mandarin :

skriven

Hej Esmaralda, skönt att din mamma är på bättringsvägen.
Jag vill gärna vara med i utlottningen. Kram

90 Agnes:

skriven

Glädjande att höra att din mor är på bättringsvägen!

Kramen, everyhopa! ;0}

91 MollyD :

skriven

En klapp skulle värma att gå♥️

92 F.B:

skriven

Jag är gärna med och tävlar🥳❤️
Skönt att höra de goda nyheterna om din fina mamma,hon får krya på sig❤️
Kram❤️

93 Ingela:

skriven

Spännande! Brukar inte delta i tävlingar/utlottningar men kan inte låta bli nu så jag är gärna med denna gång.

Kram Ingela

94 Adde:

skriven

Jag är gärna med i tävlingen.

95 Lisa:

skriven

Hej

Skönt att höra att din mamma mår bättre.

Är gärna med i tävlingen

Kram Lisa

96 LilaSyren:

skriven

Krya på mamma!

Jag deltar gärna i tävlingen!

97 Sandra:

skriven

God afton!!!
Självklart vill jag vara med och tävla i en sådan spännande tävling ;)

Skönt att det inte va lunginflammation.
Ha en jätte fin kväll!!!

98 Wasa:

skriven

Så kul! Jag vill gärna vara med i tävlingen😊🎅🏻🎄❤️🤗

99 F.u:

skriven

Hej jag är gärna med på tävlingen

100 Diana:

skriven

Vad skönt att din mamma mår bättre och kommer att utskrivas på måndag!
Håller tummarna för henne!
Och jag är gärna med i utlottningen!
Kram

101 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Förlåt Kära Es♥︎

Såg inte heller att du inte svarar på frågor idag, men jag vill gärna vara med och tävla om den hemliga Julklappen jag hoppas på tur!

Kram o kärlek ☆♥︎☆

102 G.H:

skriven

Visste väl att det inte var någon större fara med din mamma!!

Jag är gärna med i utlottningen ☺️

Kram:)

103 MalinS :

skriven

Jag är med i tävlingen, behöver lite uppmuntran just nu.

Så himla skönt att mamma inte hade lunginflammation 🙏🏼

Kram

104 G.H:

skriven

Visste väl att det inte var någon större fara med din mamma!!

Jag är gärna med i utlottningen ☺️

Kram:)

105 Solen ☀️:

skriven

Vad härligt att det gick bra för din mamma! 🙏🏻

Jag är ingen vinnare, men provar ändå om jag skulle råka ha tur i alla fall.

Kram Solen ☀️

106 Emra:

skriven

Jag vill vara med i tävlingen. Kram

107 SarA:

skriven

Spännande. Vem vill inte vara med om en hemlig julklapp?! ❤️🎄🎁

Skönt å höra att mamma mår bra efter omständigheterna.
Kram

108 Nenna:

skriven

Hej Es,

Skönt att hörs att det är bra med din mamma!

Spännande med julklapp, jag vill gärna vara med i utlottningen ❤️

Kram 🤗


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: