Glad midsommar.....

Idag är det midsommarafton…. och ingenting blev som det skulle vara !

MG älskade ju att vara med på Ängen och lägga sig i när storebror spelade fotboll och sen smaskade han på korv med bröd och hälsade på alla midsommarfina människor och hundar

Blommor i håret brukade han också ha  och stolt visa upp sig !

Det blir tomt  i dag😥

 // Häromåret, en stolt MG med sin blomsterkrans //

Döttrarna som nyss varit i Grekland skulle komma idag  med sina familjer  men de är sjuka i infektion och förkylning och feber… suck.. och den smittan vill man ju inte ha hit

Madonna från USA skulle ju också komma och hade bokat flyg o allt… men avbokade av rädsla för kriget. Hon såg på TV att ryssarna flög över vårt land med kärnvapenbestyckade plan och då kände hon att nej tack, Sverige känns inte säkert.

Sonen kommer på förmiddagen och  lite goda vänner kommer på tårtfika.. och mamma anlände redan  i onsdags !

 

Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig… en stor fest minimerades rejält !   Tur att man inte hunnit handla hem en massa !!

Hur som helst så blir det traditionellt… Ängen på förmiddagen med fotboll o brännboll, resning av midsommarstång, dans och lekar och sedan varm korv till alla !

Sen hem och äta midsommartårta med grädde och jordgubbar.

 

 

Framåt kväll blir det sill och potatis med tillbehör….pannacotta med limemarinerade jordgubbar.. eller jordgubbar med grädde… eller båda delar om man så önskar !

Och så klart en lille en.. eller två 😄.. med tillhörande visor !

Nu önskar jag er en riktigt fin midsommar

Make och mamma hälsar så gott !

Kram & Kärlek💖

 

P.s. Idag kan jag inte besvara frågor !

1 Agnes:

skriven

Åh, lilla söta hjärtat, Herr Fralla!
Antar att han nog är med på ett hörn, ändå! På sitt sätt! ;0}

Tillönskar er alla, djur, människor, oknytt o annat småttigt, en härligt midsommar, oavsett vad!

Glad Midsommar! ;0}

2 A:

skriven

Glad midsommar!! 🌞

3 Skorpan:

skriven

Oj, krympte gänget så mycket, attans. Nå ni kan det här med firande så det blir nog klsckarna i taket åndå ;). Er meny låter alldeles underbar... O Mannabonne är garanterat med o spelar fotboll...

En annan försöker komma upp ur sängen, få upp ögonen till att börja med, o sen blir det en tur till o handla o inte vet jag ens vad jag ska handla då vi blev fler firare än jag trodde :D.

Äldsta ska låna bilen o åka till kompisar för midsommarfirande, tur att vårt firande ligger ca 300m bort. Tror det blir en bra midsommar :)!

Trevlig midsommar!
Kram Skorpan

4 Camilla:

skriven

Ha en skön Midsommar fastän utan MG! KRAM

5 Miltons ❤️ Mamma :

skriven

Fina MG. ❤️ Han hälsar nog på idag/kväll 😃❤️

Själv sitter jag helt ensam på Midsommar.
Kanske tar en tur ned till dig 😜 Nä.. Här våldgästas inte.

Hade ingen aning om om att ryssarna flög över Sverige 😳
Märker inte av något alls.

Kjam

6 Lilla jag :

skriven

Glad midsommar 🌸.

Blir det mer än en mille, kan du se det?

Kram!

7 Naturvän:

skriven

Hej!

Glad midsommar alla!

Till snödroppen, har du letat där du har suttit , mellan kuddar,tittat på golvet överallt? Lycka till i letandet

Kram

8 Linda N:

skriven

Stor midsommarkram till dig, Es. Förlusten av ett älskat djur gör så förbannat ont. Det här m nya "rutiner" kring att hen inte finns vid ens sida blir så påtagligt.

Hoppas solen tittar fram - och om den inte gör det så kom ihåg värmen från bloggfamiljen.❤️

9 Helena Ir:

skriven

Glad midsommar till dig och de du har hos dig!
Tomt utan MG, och barn med familjer som är sjuka.
Men de som befinner sig i Alltet kanske du kan få något litet besök av.

Här blir det gott att äta och dricka.
Till festplats tar vi oss också, med en liten picknick. Bubbel i glaset under dagen.



Stor kram fina Esmaralda <3

10 Misstjejen:

skriven

Hej

Hoppas du får ändå en trevligt midsommar idag. Så kanske MG kommer och hälsa på. Titta efter tecken idag😊. Har en trevligt midsommar oavsett vad!

Ha det bra

11 Anki:

skriven

God midsommarmorgon Es

Förstår att det fattas en fyrbent .
Håll dig långt från baccilusker i värmen..
Ibland blir det inte som man tänkt sig ...men njut av midsommarvädret som för en gång skull inte är typiskt svenskt :-)
Hälsa mamma din och maken

Kram Anki med flock

12 Dunegull:

skriven

Glad midsommar fina bloggfamilj ☀️❤️

13 Willa:

skriven

God morgon! Jag försökte med lyckades inte skicka ett meddelande i bloggen dagen då du berättade att MG lämnat jordelivet. Fick upp minnesbild av honom få med blomkrans på huvudet och födelsedagsfester med paketöppning. Vilket fantastiskt liv han haft med er.
Glad midsommar

14 igges matte:

skriven

Jag tycker det aldrig blir som jag tänkt mig… Jag skulle vilja fira på samma sätt som dig med familj och vänner men som ofrivilligt ensam blir det inget traditionellt firande eftersom det skulle göra att jag känner mig ännu mer utanför. Dessutom ska det bli äckligt varmt så jag drar för fönstren och låtsas som det regnar. Önskar er lyckligt lottade människor en glad midsommar.

Kram

Ps. Underbar bild på MG, jag kan tänka mig att det blir tomt och ovant för eller alla.

15 Alie:

skriven

God morgon ☀️
Å vad jag känner med dig Es, förstår så väl att det inte känns rätt utan fina MG.
Så olyckligt med sjukdom o elände med familj som nu inte kan komma.
Jag önskar er som samlas en fin Midsommar hur som helst! 🌸🌼🌺
Kram :)

16 Jeanette :

skriven

Jag jobbar natt hela helgen.

Jag önskar dig en fin fin Midsommar ❤️🌻

17 Kristin:

skriven

Det blir nok en spesiell Midtsommer for deg i år, kjære Esmaralda.
Jeg tenker på deg, og sender de beste tanker og ønsker for deg. KRAM!!!

18 Hannas krypin:

skriven

Så trist att midsommar inte blev som ni tänkt er med sjuka döttrar. Hoppas de snart kryar på sig och ni får en fin dag ändå.

19 Frida:

skriven

Önskar en supermysig midsommar 💛💜💛 kram och kärlek till alla

20 Solstjärnan:

skriven

Vilken fin blomsterkrans postering av MG😊.Tomhetskånslan av att han gått vidare är stor vid speciella dagar som denna.Förstår det.Han har gett er så många fina minnen.Han var något extra,som du säger.Vem vet så närvarar han idag?

Ha en fin midsommar ☀️🌼🍃

Kram Solstjärnan ☀️

21 Mercan :

skriven

Söte MG vila i frid 💞 🙏 🙏 🙏

22 Mercan :

skriven

MG leker med våra söta kattungar i Alltet Esmaralda 🤗

23 Till igges matte :

skriven

Glad midsommar alla

Jag är också ensam på midsommar. Ingen partner, inga äkta vänner och ingen familj nära. Tyvärr har jag djur så kan inte sticka iväg heller på större resor för att hälsa på familj, och alla nära har redan familj och barn så de åker inte hit heller. Jag är dessutom utan el, så god mat och lust att ens vakna är ganska borta. Men! Vill du fira så hitta din egna tradition på ensamma dagarna, köp något du gillar och njut ändå. Som en vanlig dag fast du njuter istället för att tänka att de är midsommar… klä upp dig Och fixa krans om du tycker sånt är fint. Låt inte det negativa döda den lilla glädje varje dag medför

För jag önskade att jag inte hade deppat innan och nu när det är skit alltihop och ensamhet på de så känns de synd att jag tog saker för givet





Kram

24 En Ängel med stort hjärta:

skriven

Raraste Es!

Jag önskar dig en fin Midsommar håller med dig om att det är trevligt när man är hela familjen. Hos oss är det ganska tyst sambon o jag bara o vi själva kan ju inte dansa kring Midsommarstången (går ju inte med min rollator ändå) vi har saknad av något alldeles speciellt!!!
Dottern jobbar natten både idag o imorgon så det blir jag o sambon♡♡
Här har plantats en hel del känner mig duktig men värmen är inte nådig 30' i skuggan! Hälsa din snälle man o mamma kramisar ♡♡♡♡

25 Santos:

skriven

Midsommaerhälsning fran en sydamerican som är ganska ny i sverige. Väldig fashionerande med midsommarfirande.

26 Milla :

skriven

Tomt här med utan vår lilla vovve. Hoppas han har det bra i alltet.
Blir ett lungt firande här men en lille en blir det allt:)

Glad midsommar E!!

Kram

27 Till igges matte :

skriven

Glad midsommar alla

Jag är också ensam på midsommar. Ingen partner, inga äkta vänner och ingen familj nära. Tyvärr har jag djur så kan inte sticka iväg heller på större resor för att hälsa på familj, och alla nära har redan familj och barn så de åker inte hit heller. Jag är dessutom utan el, så god mat och lust att ens vakna är ganska borta. Men! Vill du fira så hitta din egna tradition på ensamma dagarna, köp något du gillar och njut ändå. Som en vanlig dag fast du njuter istället för att tänka att de är midsommar… klä upp dig Och fixa krans om du tycker sånt är fint. Låt inte det negativa döda den lilla glädje varje dag medför

För jag önskade att jag inte hade deppat innan och nu när det är skit alltihop och ensamhet på de så känns de synd att jag tog saker för givet





Kram

28 Osteologen:

skriven

Trevlig midsommar önskar jag er alla
Jag firar stillsamt i min båt och ska festa på en burk sill och potäter.

29 Kortväxta Karinh:

skriven

Nu slog spådomen i seansen in och det blev precis som du siade Ez. Jag har mött kärleken i en normallång kille som är svensk men bor och arbetar utomlands. I kväll behöver jag inte plocka sju sorters blommor :) Kram

30 Yvonne gammal kund :

skriven

Hej hej!

Önskar dig Es och hela bloggfamiljen en riktigt fin midsommar!

Vädret blev ju i alla fall fint😊

Kram.

Yvonne

31 Till nr 27 :

skriven

1000 tack för de omtänksamma och värmande orden, jag uppskattar dem mycket! :)
Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: