En dag på landet.....

 
I dag är fest på barnbarnet Ozzys skola... Ljungbyhedsskolan... och  när man läser programmet så  ser man ju direkt att det här är på landet.... landet  på riktigt !
 
Vad säger ni om att Jimmy kommer med sin hjullastare ?  Och rektorns hästar?  EPA utställning ? 😅
 
Sånt kan bara hända på landet !!
 
Mamma åkte till Ozzyfamiljen redan igår  och övernattar.
 
Det är första gången  sedan covid  &  hon är jätteglad.... och i dag  strålar vi samman på skolan och som vanligt har barnbarnet   hela " Taikonfamiljen" på skolbesök !
 
 
 
 
Efter skolan har vi bokat bord på " Kalle på Spången"
 
Det var ett väldigt populärt ställe för mina föräldrars generation... de som  såg filmen om just Kalle på Spången . Edward Person var populär när det begav sig.
 
Tanken är att vi ska äta deras  berömda smörgåsbord !
 
 
Jag har handlat en liten present till Ozzy också... en läcker hängmatta som han kan  mysa i bland träden hemma hos sig i sommar !
 
I dag kan jag alltså inte besvara frågor
Ha en fin lördag alla
 
Kram & Kärlek💖
 
 
1 Agnes:

skriven

Önskar dig o de dina en fantastisk dag!

Stora kramen, everyhopa! ;0}

2 Carina ST:

skriven

Låter som en riktigt mysig dag Ez. Spännande utställare :)

Jag har en prydnadsfigur som föreställer Edward Person, som tillhört mormor och morfar.

De hade sin gård nära Glimmingehus. Vid en filminspelning där med Edward Person, fanns några släktingar med som statister. De jobbade på åkrarna för Glimmingehus.

Så detta fick mig att tänka på dem allihop med värme. Under min uppväxt träffades vi, morfars syskon, barn och barnbarn vid olika "gillen". Alltid härligt med storfamiljen.

Hoppas ni får en fin dag.
Kram, Carina ST

3 Skorpan:

skriven

En dag på landet blir säkert himla trevligt med allt vad däri ingår :).
Ha en riktigt fin dag där o njut. Hoppas vädret är bra!
Kram Skorpan

4 Juni ☀️:

skriven

Åren går, jag blir sentimental 😭 då jag läser din blogg i dag. Nu nalkas snart sommarlov för barnen och den känslan är obeskrivlig. Minns min egen förväntan och minns mina barns. Jag grinar lite igen tror jag 😭!

Byter fokus nu. Jag en udda fråga 😁. Jag behöver en ny bil..helt ointresserad och är livrädd att bli lurad i köpet. Har nu hittat en på en bilfirma. Är det ett bra köp tror du?
Kicki

5 Mercan :

skriven

Esmaralda jag ska ringa min far på messenger i Bulgarien och säga till honom att ge vatten och mat till katterna i trädgården 😕😭Esmaralda ser du om kattungarna klarar det med sin mors mjölk 😟😖😫

6 Alie:

skriven

Godmorgon Es,
Önskar dig och sällskapet en underbar dag!
Det blev en turdag igår.. Vann på Eurorojackpot, om än lite, men det blev vinst :))))
Kram

7 Kristin:

skriven

Så hyggelig dag dette vil bli for dere alle.
Ønsker dere alt godt. Kram!!!

8 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Underbart !!! Så ska en öppet hus på skolan se ut !
Älskar scctbil med förare på plats och hjullastare ,för att inte tala om rektorns häst !

Ha en fantastisk Lördag i skolan och smaklig spis på spången ;-)

Kram Anki med flock

9 Frasse:

skriven

Hej igen!
Exets nya hade lagt ut en bild på sin katt, där man såg en trapp till övervåning...
är det ett hus där dom ska bo? eller var är kortet taget?
Känner du nåt kring detta med deras boende?
Känner du nåt kring graviditet?
har dom pratat om att skaffa barn?
Hoppas du kan känna nåt av det jag frågar om.

10 Frasse:

skriven

Hej.....
Känner du några planer på att dom ska skaffa barn? (mitt ex)
Hur ska dom bo?

11 Frasse:

skriven

Hej...jag vet att du inte svarar om du inte känner nåt. Men trodde att det skulle kännas mycket kring detta om att dom flyttar ihop snart...hus el lägenhet?

Frasse?

Har dom planer på att skaffa barn ihop?


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: