Mansplaining

 Mansplaining är ju en härskarteknik… att ”veta” allt och ha ett behov av att förklara det man tror sig veta.. och på ett  aningen nedlåtande och ringaktande sätt.

Jag råkade ut för det här när jag skulle köpa nya datorn…. själva handlandet var inga problem men sen skulle nån gubbe hjälpa mig och  ladda in de program jag ville ha

 

 

Han satt nonchalant på disken..och det får man lov att göra.

Sen öppnade han munnen och det var då det började.

Han pratade som jag vore 5 år gammal och dessutom tog han för givet att jag ville ha  den gamla startmenyn, för som han sa, det vill ju alla lite äldre kvinnor ! 

Han förklarade också  varför – att  vi, kvinnor över 50  vi är helt enkelt lite korkade, hö  hö hö..... och har svårt att ta till oss ny teknik.... hö hö hö... det finns ju forskningsrön om sånt.... 

Jag har rätt mycket tålamod men här gick topplocket !

Faktum är att han hade rätt… så till vida att jag inte vet så mycket om datorer men har man ett servicearbete, då ska man inte kränka sina kunder.

Han hade kunnat säga precis samma sak… men på ett vettigt, trevligt och artigt sätt.. utan att mansplaina

 

Jag  slet min dator till mig  och drog så elegant jag förmådde.....  men innan dess  gjorde klart att han kunde dra käpprätt åt  en varmare plats med sina fördomar och  sin tråkiga attityd.

Han såg helt chockad ut… kan jag ha varit den första kvinna som reagerat ?

I så fall är det ju väldigt tråkigt.

Och nu tjejer, ska vi inte acceptera och ta nån skit från tölpar  oavsett var vi stöter på dem.  Vi sätter ner foten, tydligt och rejält och så är det med den saken !

Om någon undrar... så visst  kan kvinnor manspaina också men jag vet inte vad  det heter då... ?

 

Kram & kärlek💖

1 Augusti:

skriven

Bra att du skällde ut gubben, hoppas att han fick sig
en tankeställare.

Ge dej själv en klapp på axeln.

Snyggt jobbat

Svar: Tackar :) Ja än finns det krut i tanten när så krävs :) Kram :)
Esmaralda

2 Misstjejen:

skriven

Hej

Det blir roligt att dit till örebro imorgon. Finns det chansen att få ser J honom så bara om jag öppna upp min ögon? Längtar efter honom. Gör mig inte att blir besviken i onödigt. Bara var ärligt. Om han finns inte där då finns det någon annan som jag ska titta efter?


Ha det bra

3 Helena Ir:

skriven

Vilken tölp!! Sånt kryper i mig.. vare sig man eller kvinna får behandla mig på de viset, hoppas jag.. jag säger hoppas jag, eftersom jag kan bli topp tunnor rasande.. och med åldern försöker hålla igen!!

Jag stressar upp mig här hemma.. så mycket som ska packas för olika ändamål därborta..blir till att ta min stora väska. En del därtill att tänka på..inför resdagen.. det är ännu dagar kvar.. ingen panik alltså!

Träningen stressar av mig..

Ge mig något gott att tänka på för framtiden, om det kommer till dig! <3

Kram

Svar: Stressa nu inte för mycket.... andas lugnt och ta en stund för meditation mellan varven....... bra ting kommer, helt klart... kram :)
Esmaralda

4 Alie:

skriven

Godmorgon Es,
Jag förstår inte mig själv..jag bad om en seans av dig som var tydlig och ändå kan jag inte förmå mig att släppa taget, fick ju aldrig mitt avslut på mitt sätt..
Har försökt sträcka ut en hand om att träffas, men han drar ut på det (antagligen vill han inte, eller?)
Kommer vi att träffas innan jag åker iväg i sommar?
Kram och fin dag! :)

Svar: Försök gå vidare på egen hand.. ett avslut med honom i samtal blir ändå inte som du hoppas.. kram :)
Esmaralda

5 Misstjejen:

skriven

Hej

Kan du ser något nya kärlek för mig eller en nya vänskap i året för mig?☺️

Ha det bra

Svar: Var öppen för ny vänskap och det ser ut att bli tillfällen för en ny väninna, kram :)
Esmaralda

6 <3:

skriven

Godmorgon härligt med fredag.
Har M inte dåligt samvete med fest på lördag angående min?
Är hon bara ego liksom.
Kram

Svar: Hon tänker inte efter riktigt i detta, kram :)
Esmaralda

7 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Det verkar som om de flestas änglatalisman är trötta och på upphällningen. Hur är det med min ängel? Finns det någon kraft kvar i henne? Jag har inte fått någon av mina önskningar uppfyllda, inte ens i närheten. Är det försent för det nu?

Kram

Svar: Kraft finns kvar i henne... lite i avtagande men ändå, kram :)
Esmaralda

8 J:

skriven

Så bra du sa ifrån!!

Ser du om hösten blir bra för oss? Det blir en ny vardag men hoppas verkligen det lugnar sig kring äldsta barnet 🤗

Svar: Ja, det tar lite tid men det lugnar ner sig, kram :)
Esmaralda

9 Naturvän:

skriven

Hej!

Just utrycket mainsplaining har jag aldrig hört, men ngt liknande som besserwisser?, fast det är ju ett mer allmänt uttryck och spänner över bägge könen.
Ja obehagligt i alla fall och skapar bara irritation.

I dag blir det storhandling kombinerat med lite fotograferande och utflykt. Rapsfälten lyser så vackert häromkring , bara det är en humörhöjare.

Annars försöka få en tid på Endokrin, omöjligt komma fram på telefon, nu har jag kontaktat dem via mejl, men ännu inget svar. Irriterande.

Ha en härlig start på Helgen!

Största kramen

p.s. Ser du om där fortfarande är kraft i min Ängel, jag är en flitig använder av salt d.s





Svar: Mansplaining kommer sig ur ordet explaining.... man tar bort ex och sätter dig man istället !! Själv har jag storhandlat via Mathem som kom med alla varor igår... ibland får man vara bekväm !
Ja, det finns liv i Ängel men inte som förut, kram :)
Esmaralda

10 Carina :

skriven

Hej fina Esmaralda! Jag har en fråga kring kärleken! Finns mannen för mig där ute!? Och när kommer han in i mitt liv!?😊kramen❤️

Svar: Han finns och han kommer men kan inte säga när... kram :)
Esmaralda

11 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Haha bra där ! Jag brukar le lite överseende om det inte kränker då blir jag arg ...och visst finns det mainsplainande kvinnor !

Äldsta sonen kom på besök och det vart lite jobb gjort ute i trädgården .Ibland behövs det 4 armar ;-)

Trevlig Fredag i poolen !

Kram Anki med flock

Svar: Söner är minsann bra att ha !!! Kram :)
Esmaralda

12 💕 Zoey 💕:

skriven

God förmiddag Es!
Igår fick Brianna och Zanmi ligga med salt på sig hela dagen då jag tyckte dom behövde de och jag tror inte dom misstyckte.

En fråga, såg att N tog en annan väg i morse än vad han brukar ta. Var de för att inte åka förbi mig eller hade de inget med mig att göra?? Kram Zoey 💕

Svar: De gillade saltet, helt klart ! Jag tror omvägen berodde på något annat, kram :)
Esmaralda

13 lilla m:

skriven

Hej Es, kommer allt att lösa sig mellan oss, honom och mig? Kram

Svar: Det lugnar i alla fall ner sig, kram :)
Esmaralda

14 Anki:

skriven

Hej Igen Es
Om nu ngn mot förmodan skulle ha tid över och inte
har fågelholkar i närheten så kan man se hur Blåmesen boar och har lagt 3 ägg i denna livesändning..
håll till godo
Kram Anki med flock och egna holkar

https://egerydsff.se/kvitter-i-holken/?fbclid=IwAR28VX43Er94rsNqvw2f1c4PmWzGmM1xoTziPGqmjgYAbO_Bjxddqr7Yl5Y

Svar: Oh så roligt, tusen tack för tipset ! Kram :)
Esmaralda

15 Skorpan:

skriven

Nää vilken skittyp, inget öga alls till service. O oberoende av vad du anser, tycker o tror så inte kommer du ut med det åt en kund, basta! Kvinnsplaining ;)?

Kommer inte direkt ihåg att jag skulle ha råkat ut för nåt dylikt, tur? Chefen försöker med översittarfasoner nu o då o det kanske karma tar hand om i framtiden? Ja jag vet ju inte hur länge vi är kollegor ens ;).

I eftermiddag blir det dans för vår gymnasist o det blir ju trevligt. Faddrarna ska också komma. Sen blir det väl vanligt fredagsprogram o förberedelse för körning på lördag o däckbyte. Hoppas inte polisen stoppar mig under den färden :X.

Veckoslut o morsdag här, ensam igen, ser nåt kul ut att kunna hända Es? Borde jag ta mig ut nånstans? Eller bara vila för sömnen är nu inte alls bättre... Fel cocktail i användning?

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Vad skoj med dans för gymnasisten ! Vila och gör något skoj, varvar du så blir det bäst, kram :)
Esmaralda

16 Maria:

skriven

Womansplaining! Min pojkvän brukar anklaga mig för det då jag brukar berätta för honom "hur man ska diskar och städar i köket" 😂 Kram!

Svar: Ha ha ha :)
Esmaralda

17 En Ängel med stort hjärta:

skriven

Morning kära Es!

Mycket bra skrivet...

Jag skulle vilja be om lite Healing idag på förmiddagen o till strax efter lunch♡♡♡

Trevlig helg o stor varm kram♡

Svar: En dust healing kommer nu direkt, kram :)
Esmaralda

18 Jossan:

skriven

Godmorgon!

Fick veta att min gamla kollega kommer tillbaka i höst. Min chef sa till mig för en månad sen att hon inte skulle komma tillbaka. Känns som jag verkligen inte kan lita på mina chefer. Denna kollegan gjorde allt för att jag inte skulle bli klar med min utbildning, hon frös ut mig och liknande.. Känner mig orolig inför hösten.

Hur kommer det bli? Har hon ändrat sitt beteende?

Kram

Svar: Försök du att förändra ditt beteende gentemot henne... visa lite självsäkerhet och jäklar anamma och hon kommer av sig och fortsätter inte i samma spår som förut, kram :)
Esmaralda

19 Vonsan:

skriven

Hej!
Nej det var inget trevligt sätt han hade, vilka fördomar dessutom mot kvinnor över 50 år. Du kan ju verkligen inte heller vara borta när gäller teknik, du som jobbar mycket via tekniken.
Jag brukar ibland spela att jag är dummare än vad jag är när det gäller teknik mm bara för att få lite extra hjälp. Är ju lite lat av naturen. Det kanske inte heller är juste men vad är det man säger, kvinnans list övergår mannens förstånd.

Varför är jag inne i en bubbla där jag har svårt för att ta itu med saker som ska göras? Vill helst sitta i solstolen och läsa eller gå promenader men man måste ju få något gjort också.
Ha en fin helg.

Svar: Gör upp en handlingsplan och ta tag i det viktigaste först...så kan du vila med gott samvete... kram :)
Esmaralda

20 lilla m:

skriven

Hej Es, vad menar du med att det lugnar ner sig? Det är rätt lugnt nu också... jag menar, ingen öppen konflikt eller så. Kram

Svar: Får en känsla av att det kommer kännas bättre för dig, hela situationen men ser inte på vilket sätt... kram :)
Esmaralda

21 Snödroppen:

skriven

Godmorgon💞
Så sant som det är sagt!! Vi ska inte ta nån skit, absolut inte. Det har jag lärt mej och blivit varse under många år. Idag har jag börjat säga ifrån mer och varför ska man hålla inne om vad man tycker och tänker??! Kan en Karl sättas på plats så ska han. Basta!!
Idag är det sommarväder här, sitter ute i morgonsolen med mitt kaffe☀️ En ledig helg utan planer ligger framför mej…blir det kaffe med han jag tycker om tro?
Ha en härlig dag💞☀️

Svar: Ja en kaffe kan det bli, kram :)
Esmaralda

22 Hon:

skriven

Hej,
Ser det positivt till att tacka ja till detdär, eller kan det bli för mycket jobb?
Kram

23 En Ängel med stort hjärta:

skriven

Tack så jättemycket underbara Es♡♡♡

KramisR i massor

24 <3:

skriven

Godmorgon kära Es, ser det ut att bli en rolig kväll med bandet som spelar ?
Så fint väder redan nu
Kram
☀️🌸🥂

Svar: Ja, det ser ut att bli en bra kväll, kram :)
Esmaralda

25 Skorpan:

skriven

I dig kommer det att finnas krut tills du dör Es ;D.
Tack!
Kram Skorpan

Svar: WOW, en hoppas ju att det är så :) Kram :)
Esmaralda

26 Me:

skriven

Hej!
Snyggt gjort Es.Bra du skällde ut idioten.

Nått nytt på ingång i livet?

Kram





Svar: Ja, på något sätt verkar nytt vara på ingång i ditt liv... gör kloka val och ha fokus på dig själv, kram :)
Esmaralda

27 Dunegull:

skriven

Morning!
Har en tjejkompis som jaga umgåtts med i många år. Sista tiden har hon haft mycket men samtidigt inte hört av sig ngt till mig heller. Vad beror det på?
Känns som hon undviker eller är hon bara slutkörd? Saknar henne och skicka för ett tag sedan och undra hur allt är men inget svar än. Svarar hon?

Kram

28 <3:

skriven

Kommer 💌brevet fram idag?

29 AnnaK:

skriven

Bra gjort!

Drömmer så mkt konstigt. Inatt drömde jag att jag var trött och arg. Natten innan stressad och frustrerad. Längtar efter ro i själen.

Undrar om det hade blivit en flicka om jag inte gjort den eländiga aborten?

Kram 🤗

Svar: Tänk inte på aborten, det var inte meningen helt enkelt.. och ibland blir det så... kram :)
Esmaralda

30 Bellagio:

skriven

Vad roligt med nya talismaner, och med olika utseenden dessutom.

Vid en tidigare spådom fick jag en hälsning från någon på andra sidan, att djur var på väg till mig. Trodde inte riktigt på det, jobbar heltid, bor ensam förutom barn vv, så såg inte möjligheten. Tills jag och närmsta radhusgrannen började prata, det visade sig att vi båda saknade djur. Vi bestämde oss för att köpa varsin katt från samma kull, och hjälpa varandra. Nala kom till mig för snart ett år sedan, och det är underbart. Så glad i min fina katt.

Vet ju att du inte kan se när i tiden det är dax för mig och min kärlek att mötas, men nu när våren är här saknar jag någon extra mycket. Samtidigt som jag har det fantastiskt bra som ensam. Ser du något mer kring min kärlek, är vi fortfarande långt ifrån varandra?

Svar: Vad roligt att Nala kommit in i ditt liv !Hon älskar sin familj !
Kärleken kommer, och det är tyvärr allt jag kan se, kram :)
Esmaralda

31 SOL:

skriven

Hei då deg.

I dag skal jeg reise til Oslo, endelig miljøskifte, temperaturen holder akkurat til en utepils i hovedstaden, fantastisk :-))) Jeg skal møte min trofaste venninne,vi ble kjent da vi jobbet i samme firma og ble naboer langt opp i nord på 90-tallet,hun er et fantastisk menneske,men hun vet det ikke selv. Vi skal på konsert med Bonnie Tyler og minnes ungdomstiden, spise god mat, smake, se, føle og høre, og ikke minst prate å le mye.

Noe vi skal være obs på?

Svar: Oh så roligt du ska ha med väninnan i Oslo.Hon ser fram emot detta precis lika mycket som du gör.
Och på konsert ed Bonnie Tyler.. wow !!
Ha bara fokus på att ha roligt tillsammans... kram :)
Esmaralda

32 Na:

skriven

Hej Esmaralda.

När jag pratar med honom så säger han att skulle det bli en separation så skulle jag få flytta med barnen. Nu blir det ju säkert inte så.

Men kommer jag få flytta med barnen som han säger om separation blir? Kan jag känna mig trygg o det?

Blir det en flytt tillbaka helt säkert som vi säger?
Kram

Svar: Jag tror inte du hade kunnat flytta med barnen helt utan problem... det är ju lite skillnad när man ställs inför faktum på riktigt, kram :)
Esmaralda

33 Fredag igen:

skriven

Ooooooooh det där hade jag gått igång på! Och det har jag också gjort i liknande situationer och även när män kommer i sina cykeltights och tror att dom äger hela världen och nästan kör över en. Har blivit några duster kan jag säga :) Bra att du läste lagen för denna mansgris Es!

Verkar som att andevärlden ser och hör när jag är ledsen och tycker det känns hopplöst för då blir det besök och jag antar att de vill trösta och ge mig kärlek :)

Dags för veckans sista rehab. Skönt att få laser, stötvågsbehandling med värme ultraljud,massage mm.

När jag stod och pratade med andra så såg jag i ögonvrån att han fortsatte att titta på mig. Why?

20 grader idag och varmaste hittills. Hoppas ni också har det fint och att Mg solar :) Kram

Svar: Han tyckte helt enkelt om det han såg...... här hos mig är det lite molnigt men MG envisas att sola i alla fall :) Kram :)
Esmaralda

34 Helena Ir:

skriven

Ja, så sant, meditation behöver jag ju.. tack för ditt svar! Det lugnade mig. Även min träning idag.. jag har så fina människor där.. det är en gåva att ha fått lära känna flera av dem :) Det finns hopp för mänskligheten.. :)

Kram

Svar: Ja, träning och allt omkring ger dig väldigt god energi.. och att möta fina människor, det blir man så glad av... kram :)
Esmaralda

35 NY :

skriven

En chef på annat kontor på jobbet är väldigt på och flirtig av sig, får en känsla av att han är sådan men ändå bakomliggande intresse. Jag vill inte. Tycker de är jobbigt. Nyss börjat.



Vad gör man? Ska jag bara va trevlig men sluta svara så han tröttnar då?




Kram

Svar: Ja, var lite kort och men korrekt och nappa inte på flirt... för det kan ställa till med problem... kram :)
Esmaralda

36 Helena Ir:

skriven

(31) SOL, Wow säger jag också.. Bonnie Tyler! Vilken artist! Önskar dig och din väninna en underbar konsert! Nu blev jag allt lite avis :)

Kram

37 N:

skriven

Hej Esmarslda.

Ser det hur som helst ut som att vi kommer att hamna tillbaka i min hemstad? Bo där igen? Och barnen växer upp där?
Kram

38 Depp:

skriven

Hej Es

Varför vänder det inte till de ljusare tiderna. När blir det bättre,jag orkar inte ha det så här. Min guide och ängel lyssnar inte och ger mig ingen vägledning.Vad är meningen med att ha de med sig i livet om de inte hjälper mig vidare på nästa spår.Jag är färdig med detta och behöver gå vidare nu!

Svar: Ta medvetna steg framåt.. då hjälper du till efter egen förmåga och det vänder... kram :)
Esmaralda

39 Naturvän:

skriven

Hej!

Ja bra service kunna få varorna hemkörda. Allt blir ju dyrare nu så jag handlade på rejält av varor man kan lagra.

Blir trädgårdsarbete och skingra tankarna.

Kan undra om det händer NGT kul i helgen? Hade behövt ngn eller NGT som piggar upp

Kram

Kram

Svar: Du får helt enkelt själv planera in något kul.... tveka inte... kram :)
Esmaralda

40 Fredag igen:

skriven

Haha han är en riktig soldyrkare. Vanmigtvis så tycker ju hundar att det är för varmt. Min moster hade en hund som satt och solade i solstolen när man kom ut på morgonen och den flyttade inte på sig så man fick hitta en annan plats att sitta :)

Nej nu tycker jag att det känns ändlöst det här med jobb och det tar på mitt humör att inte få en lösning :/

Apropå män ... montören minns nog inte mig men har han tänkt något på mitt sms? Raderat det? Blir jobbigt att undvika i 5 månader till och kan inte röra mig fritt så det får gå som det går :)

Kram och hoppas att det går att spabada i detta väder :)

41 L:

skriven

Hej Esmarslda.

Undrar över C, ser hans nuvarande relation ut att hålla livet ut? Ser du om han brukar tänka på mig någon gång? Och tror du att vi kommer få en chans?
Kram

42 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Kommer jag att flytta utomlands först då (om) jag möter kärleken? Och att flytten till ett annat land blir på grund av honom?

Kram

43 Alie:

skriven

Tack för ditt svar även om Jobbigt… 🫤
Jag har massor med känslor..
vill, men förstår hur fel det är.
Bryr han sig lite, tänker på mig el är jag borta ur hans liv..
Kram

44 GP:

skriven

Du har all rätt! Man ska inte låta sig bli överkörd av någon som mansplainar en. Sen finns det säkert också kvinnor som gör sådant, det kanske skulle kallas för womansplaining? När man söker på google så existerar det visst 😂

Es, jag har precis haft intervju. Tror du det blir något bra underlag som väger tungt för att jag ska få en av de fasta tjänsterna?

Kram! Ha en trevlig fredag och helg 🥰

Svar: Du gjorde bra ifrån dig och din chans till en tjänst ökar, kram :)
Esmaralda

45 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Tror du att jag nånsin kommer att gifta mig? Jag har lite svårt att tänka mig att jag kommer att göra det. OM det är så att jag kommer att gifta mig, blir bröllopet då i Finland eller utomlands?

Kram

Svar: Jag tror faktiskt att du gifter dig och att det sker utomlands, kram :)
Esmaralda

46 Naturvän:

skriven

Hej!

Ja har redan planerat efter träningen. Lite aktiviteter med goda mackor i byn. Cyklar ner. Har ju inget att förlora

Trevlig fredagskväll och hoppas ni kan njuta i spa badet!
Kram

Svar: Låter som en bra plan... och nu ska vi stå på huvudet i badet här :) Kram :)
Esmaralda

47 KristinaF:

skriven

Hej E!

Ser du om kärleken kommer snart för mig?

Hälsningar

Svar: Något bör ske i sommar... kanske bara en flirt eller kanske den stora kärleken, kan inte se vilket, kram :)
Esmaralda

48 Vårkväll:

skriven

Jag fick jobba lite när jag var på Apoteket då en man hade frågor om järntabletter och blodprover gällande detta. Informerade honom och han blev jätteglad och skulle boka läkartid. Saknar mitt jobb massor och vet nu att det bara är inom sjukvården som jag vill jobba. Där jag hör hemma :) Sjukgymnasten har tejpat min handled så att jag inte skall flexa så mycket för det retar armbågen så är lite stel nu :)

Vad tänker hockeykillen om mig förresten?

Trevlig kväll!
Kram

Svar: Javisst hör du hemma inom våren.... att arbeta med människor är helt enkelt ditt call...... ser ingenting specifikt om hockeykillen... kram :)
Esmaralda

49 Vårkväll:

skriven

Ja det är mitt call :) Kram

50 Skorpan:

skriven

Dylika dagar gillar jag. Först träff med våra representanter o informera dom, jag fick agera tolk o fi sjutton så svårt det var att hux flux få vända över från ett språk till ett annat. Lunch med dom o arbetskompisarna o styrelseordförande o rödvin till lunchen, ojdå ;). Sen på vägen mot tåget råkade jag på min fysioterapeut o henne hade jag gärna talat med längre, men hade lite brådis, så hon sa att jag absolut skulle göra ett besök hos henne, har remiss o borde gå... Sen blev det dansen då o fqddrarna var också där, trevlig tillställning, kunde t om bete mig o vara trevlig mot exet ;).

Äntligen hemma o även om jag är trött inser jag hur mycket energi coven har tagit av mig, jag får ju energi av andra människor. Kan ju undra vad våra representanter fick för bild av mig? O reagerade stolpskottet då vår delegation drog där förbi? Lite nyfiken är jag ju ;).

Nu lite mat o dryck o bara ta det lugnt för att orka upp i morgon. O giv mig flera människor i mitt liv, o mannen förstås ;D.
Kram Skorpan

51 Misstjejen:

skriven

Hej

Måste bara fråga är varför det händer mig ibland i min lägenhet i köket och badrum så det sätta på av tvättställsblandare. Det händer när jag går ifrån så senare kommer jag tillbaka och såg det. Jag undrar om jag har glömma det eller inte. Jag är ärligt tröttnar på det.

Är det änglar som vill säger något eller någon som skojar med mig?

Bara berätta för mig så vad kan det vara?

Ha det bra

Svar: Jag ser faktiskt inte varför detta händer... men jag tror inte det har med andlig påverkan att göra.... kram :)
Esmaralda

52 T:

skriven

Hej es! Vad tror du om mitt jobb? Det rör om mycket. Kommer chefen ta tillbaka ledarskapet?? Har jag en funktion där inne än??? Tack!!

53 Jossan :

skriven

Systerdottern fråga om hur gammal mina föräldrar var. Fick sån ångest att de börjar komma till åren. Ja jo att alla ska försvinna men har sån rädsla att förlora dem. Usch vad hemsk ångest jag fick. Dock var mormor ca 88 när hon dock och farfar 90 så de har ju oddsen på sin sida. Hoppas verkligen de lever länge. Varför får man sån ångest av att förlora någon?
I mitt senaste lov förlorade jag mina föräldrar som 15 åring…

Kram

54 Jossan :

skriven

Systerdottern fråga om hur gammal mina föräldrar var. Fick sån ångest att de börjar komma till åren. Ja jo att alla ska försvinna men har sån rädsla att förlora dem. Usch vad hemsk ångest jag fick. Dock var mormor ca 88 när hon dock och farfar 90 så de har ju oddsen på sin sida. Hoppas verkligen de lever länge. Varför får man sån ångest av att förlora någon?
I mitt senaste lov förlorade jag mina föräldrar som 15 åring…

Kram

Svar: Jag tror det här är en ångest för de flesta av oss....kram :)
Esmaralda

55 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du något Esmaralda hur många år det tar innan vi får första våningen hemma i Bulgarien 😔 du sa att det tar sin tid söta Esmaralda 🤗 får vi första våningen innan det blir något från euro jackpott Esmaralda 🙂Du såg något större från euro jackpott efter tre år söta Esmaralda 🙂 ♥️ 🤗 😘 ❤️ Jag är så glad för det Esmaralda 😇tack så mycket söta Esmaralda för allt som du gör för oss 😊 🤗 ♥️ 🙂

56 Cecilia:

skriven

Bra att du stod på dig. Inte ska man låta en gubbe med fördomar trycka ned en, heja dig!

Har länge känt på mig att en förändring är på G och på senaste tiden har jag tröttnat lite på storstaden och att det alltid är mycket folk. Har dessutom börjat känna mer hemlängtan till familjen i hemmatrakterna. Jag som varit så inställd på att bo kvar här efter studierna börjar nu gå i tankarna att flytta "hemåt". Vet inte om det är pga att jag är i en liten dålig spiral just nu, eller om det kanske är ett bra val? Är det rätt i tiden för flytt tillbaka tror du eller har finns det saker här som jag har kvar att upptäcka? Kramar och trevlig helg

Svar: Avvakta gärna lite och känn in... just nu känns det för tidigt med en flytt hemåt och det finns risk att du besviken... att det inte blir som du tänker... kram :)
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: