Seg start......

I går var det till gynekologen och jag visste ju att det skulle bli lite knas.
 
Jag har tjatat mig blå  och bett om en undersökning med  ultraljud... detta på grund av min cancermedicin som kan orsaka  cancer i livmodern.
 
Inte  låter det klokt inte,  med medicin som tar bort cancer på ett ställe och kan ge cancer på ett annat....men så är det !
 
 
 
 
Nu hade man inte lyssnat och allt jag kunde få var besök till barnmorska... suck... som
tog sedvanligt cancerprov.... och som undrade vad jag gjorde hos henne när jag skulle gått till en gynekolog och fått ultraljusundersökning😳
 
Ja herregud, vad man kroknar ibland !
 
Så nu ska jag dit igen om ett par veckor för den undersökning jag bett om från början !
 
Sen blev det betydligt roligare... för då åkte jag och "dottern i skogen"  till
Väla  Centrum 😃
Där har jag inte varit sedan pandemin bröt ut.
 
 
Vi började med lunch 
En jättegod sallad... för dottern och  pannbiff till mig.
 
 
Eftersom jag inte var chaufför så unnade jag mig ett glas vitt till maten.
 
 
 
Sen tog det tid innan vi kom igång med shoppingen...för  plötsligt dök det upp en massa människor som jag kände... en gammal kollega som jag inte sett på hundra år... en  före detta granne och en  grann karl som jag först inte kände igen men som varit min frisör  under många år... fast det var väldigt länge sedan.
Man pratade lite med var och en - och det var riktigt livat.
Fast tiden gick !
 
 
Dottern hade brist på skor.... så tre nya par inhandlades och det tog också sin tid minsann !
 
Själv hittade jag en läcker tunika i linne... i olika gröna nyanser och  ett par  caprileggings i matchande grön färg. 
Så visade det sig att de hade samma tunika i blått...och då fick det bli en sådan också... med blå leggings.... och jag tyckte jag gjort ett riktigt kap.
 
Har massor av hemmakläder... dvs långa oformliga t tröjor ner till knäna...lasiga leggings och jag ser ut som en riktig lodis på hemmaplan och trivs alldeles utmärkt med det.
 
Men jag behövde verkligen något  av lite mer klass nu inför sommaren
Man blir så himla glad när man finner det man söker !
 
Dottern hittade 4 tunikor och två sommarblusar !!
 
 
Efter tre timmars rännande i butiker slog huvudvärken till... tack och lov att det finns Treo.. så det blev Treopaus för mig och kaffe för dottern
 
 
Några butiker till sedan Treon kickat in och sen fick det vara nog
 
 
Vi hittade ett bås som sålde olika sorters iste och det var nytt för mig... och herregud så gott!
 
 
En selfie, iste  och  vilopaus.... sen for vi hemåt !
Maken hade middagen klar... allt lagat i  airfryern .. så det var bara att bänka sig !
 
En  dag som började lite irriterande... men som sedan blev hur bra som helst
 
Kram & kärlek 💖
 
 
 
 
 
 
 
1 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag är lite oroligt om C kvinna förstår mig för jag gör en inlägget om tidning att jag sluta med tidning. Inom liten tidning och lokal tidning. Jag vet det är omöjligt att förklarat för henne ifjol när vi träffas för fika. Jag är lite rädd för hon ska säger "varför du har inte säger så till mig".

Jag vill egentligen att hon ska förstår 100% att varför det blir så för mig. Jag har alltid haft annan anledningen än vad alla trodde.

Jag är lite oroligt att hon ska reagera så grund av hur hon bete ifjol mot mig.

Jag hoppas ju hon lyssna nästa gång och accapterar min besluta. Kommer hon var lugnt och lyssna på mig nästa gång? Utan säger en massa som hon trodde det är så... kommer hon var lugnt och lyssna på mig nästa gång?

Ha det bra

2 Misstjejen:

skriven

Hej

Kan du ser vem som var den person tar första kontakta. Jag eller C kvinna? Kommer hon smsar för snart eller i juni?

Ha det bra

3 Ester:

skriven

Vilken mysig dag tillsammans med dotter!

Kan det bli en ny arbetsplats innan pensionen?

Kram

Svar: Chansen finns absolut, kram :)
Esmaralda

4 Misstjejen:

skriven

Hej

Finns det någon i min familjen som saknar också från förra tiden? Min bröder eller mamma eller pappa?

Varför vi kan inte gör något åt det?

Ha det bra

5 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag har ta min tid för min inre barn. Hon vill tydligt lekar, äta pannkakor, glass, titta på filmer och såna. Jag borde gör mer såna. Har väl leka med henne i måndags.

Men det finns mer att hon vill att gör?

Ha det bra

Svar: Hon vill ha lite uppmärksam emellanåt och det är du bra på att ge henne, kram :)
Esmaralda

6 EllaBella :

skriven

Nu sitter jag här med utmattningskänslor igen. Ser du vad specifikt som jag bör ändra på för att hålla en jämn energinivå och hålla mig pigg?

7 <3:

skriven

Så gott med iste.
Det tar jag alltid utomlands. Peach 🍑
Ser du någon ny man och kärlek i mitt liv i sommar/ höst ?
Nästa dejt om det någonsin blir någon är det min soulmate.
Börjar mötet närma sig med JB. Tror jag på ngt sätt för varje dag börjar känna att jag går vidare. Även om det är svårt och A har någon konstig förmåga med mina känslor. 21 år sätter sina spår.
Kram

Svar: Det lär komma någon ny men jag ser inte närKram :)
Esmaralda

8 SarA:

skriven

Vilken härlig dag du hade ändå. På min önskelista står det också en shoppingdag utan barn och i lugn och ro. Äta god lunch ute och inte ha tider att passa. Riktig egentid.
Hur ser det ut med nytt jobb för mig? Har ff inte hört något från företaget ”jag väntar på”. Sist sa de att dom skulle rekrytera till sommaren. Jag vill inte tjata och fråga mer. Saken är att företaget jobbar för arbetsplatsen jag är på idag, vilket jag trivs med och jag vill så gärna fortfarande ha foten kvar där.
Ska jag se mig om efter annat ändå eller kommer det en öppning snart?
Kram

9 Shenzi :

skriven

Hej Es!
Gud vad lika ni e, du å din dotter. Väldigt fina ögon har ni. 😊
Trots en mindre kul start på dagen verkar ni ha haft de helt underbart resten av dagen iaf!

Ser du om någon firma kommer hjälpa pappa att bygga förlängningen på altanen lr kommer han fixa detta själv med sin onda arm?? Kram Shenzi 🌹

Svar: Tack, det var snällt sagt :)Ja, det verkar som om pappa kommer få hjälp någonstans ifrån... kram :)
Esmaralda

10 Jossan:

skriven

Godmorgon
Vad är det med oärliga människor? Igår matchade jag med en kille och jag lyckades hitta honom på fb och då ligger det ute bilder på honom och en tjej från slutet av april. Ja absolut kan det vara slut mellan dem men tycker det är konstigt att man går med i en dejting app 2 veckor efter man lagt upp bilderna. Men jag tänker det att jag ska prata med honom och se om jag kan snoka fram mer.

Hur ska man kunna lita på någon när folk är svin?

Jag fick ingen visning på lägenheten. Ska sätta upp mig på en annan idag.

Kram

11 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Ja visst är de typiskt att en annan alltid får ta kastet för dessa mindre roliga saker när dom klantar till det. 😅🙈 Jag hoppas att allt är bra med dig! 🙏❤️

Es, jag är verkligen orolig för min kompis. Hon fick avslag från soc och har verkligen kastat in handduken. Pratade med henne igår kväll och försökte trösta henne och hon sa att hon inte hade något att leva för ens, vilket hon har. Hon är 14 år äldre än mig och har 2 barn och ett barnbarn att leva för och mig men hon var så himla nere att hon sa att de kunde kvitta. Hennes föräldrar tog nog emot henne på andra sidan. Jag är jätterolig för henne. Kan du se om det löser sig för henne?? Blir hon vräkt?? Kram en orolig Zoey 💕

Svar: Det är en tuff tid för din kompis och du behövs extra mycket just nu....hon behöver sätta sig ner och gå igenom varenda detalj i ekonomin och tankar kring hur hon ska kunna förbättra... kram
Esmaralda

12 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag måste bara fråga att den C kvinna som bruka finns runt mig. Jag tycker att min uppfattande har förändras på henne för hennes attityd är inte lika trevligt mot mig och inte tar sin tid att prata med mig. Som jag fråga något eller vill pratar om något. Så helt plötsligt hon är ointressant att prata med mig.

Varför så? Hon pratar tydligt samma ämne med en annan som mig. Det är mest roligt för den annan.

Undrar varför hon bete sig så mot mig?

Varje gånger är jag snällt och är ärligt mot henne. Men vad har händer?

Ha det bra

13 Naturvän:

skriven

Hej!

Låter knas ang att cancermedicinen kan orsaka canceer på annat ställe, håller tummarna undersökningen går bättre nästa gång.

Mysigt och tillbringa en dag med dottern , skall jag också snart göra!

Skall börja packa inför hemfärd och om vädret tillåter cykla till nya kyrkbyn och försöka känna in vad det är så speciellt med den byn.

Hoppas ha turen träffa på trevligt folk under vägen, men det känns allvarligt talat lite tomt .

Kram


Svar: Ja en heldag med barnen är ju alltid en blessing :)Ja, förstår det känns tomt... folket har inte riktigt kommit sig ut än.... men de kommer.... kram :)
Esmaralda

14 Snödroppen:

skriven

Godmorgon💞
Trist med dom där besöken men ack så nödvändiga, om de bara kunde lyssna! Men du blir ju iaf dubbelt undersökt och det är ju en liten tröst.
Vilken härlig mor-dotter dag, roligt och shoppa loss i bästa sällskapet och du kommer bli sååå fin💞
Det stämde bra det du sa att jag snart skulle träffa min käre vän, vi har träffats nu och känns det som vi kommer ses oftare nu framöver, vill han ha en djupare relation?
Ha en fin dag fina du💞🌸

Svar: Han är helt klart positivt påverkad av dig , kram :)
Esmaralda

15 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Du fick ju en härlig heldag förutom början då...Alltid roligt att hitta myskläder .
iste var ngt nytt får jag testa när jag väl får bil och kommer ut Finns säkert här med ;-)
Ljuvligt att ha maken på stand bye och bli serverad middag Hoppas huvudvärken är bättre <3

Igår mötte jag kvinnan som jag tror tillhör de grå Moses morrar åt henne och hon intar ens sfär så man kommer inte undan , jag vill ju inte vara oförskämd kvinnan är ju nästan 80 men usch så obehaglig hon är.
Jag skyllde på stackars Moses för att komma ifrån henne..

Idag åker jag med grannen och tar Tbe sprutan så är man lite skyddad Vi har ju mycket fästingar här i skogen..

Trevlig Onsdag önskas alla

Kram Anki med flock som mår lite bättre

Svar: Jodå tack, Treon gjorde nytta direkt och huvudvärken försvann ! Somliga människor är väldigt obehagliga... fast de flesta brukar inte uppfatta De Grå så... utan de smälter in bra och förställer sig och verkar trevliga och timida ! Kram :)
Esmaralda

16 AnnaK:

skriven

Vilken fin dag det blev tillslut 😊 Såg läskande ut med iste....älskar det!

Kommer jag nån gång ha ekonomisk möjlighet att fara och shoppa bara för skojs skull. Går bara runt varje månad....kostar med bil men det är det verkligen värt efter varit utan 44 år 😄 Min sambo är extremt snål dessutom så det är jag som står för det mesta av dotterns kostnader mm. Inte för att hon är dyr i drift och det tror jag är av omtanke för mig mycket.

Kram 🤗

Svar: Ja, den möjligheten kommer så småningom! Bra att du prioriterar bil ! Men ta tag i snåla sambon.. han ska betala sin del... kram :)
Esmaralda

17 Helena Ir:

skriven

Trist att det skulle bli sådär.. vid undersökningen! Jag trodde ultraljudsundersökning ingick vid varje gynundersökning!? Jag blir kontrollerad så själv..
Fast nu blev det ju inte så för dig.. som sagt trist!
Nästa gång blir det ordentligt gjort.. det där med cancermedicin ska ju hjälpa och ena sidan gör den en orolig. Jag har den där erfarenheten från en av mina väninnor..

Om en vecka är jag uppe bland molnen.. bokat taxi tidig morgon. Dina ord om att inte förminska sig själv satte nog fart på mig.. började ju undra vart den tidigare jag tagit vägen, det gjorde jag :) Självständig som jag blev från tidig barndom! Dessutom känns det så jädrans bra att ta i saker för resan, det behöver min väninna!

Mina tomatplantor behöver planteras om idag..större krukor! Kärnorna från tomaterna har blivit riktigt stora!

Ha en bra onsdag!

Kram

Svar: Bra att du tar tag... det här är en stark och väldigt positivt utveckling och du mår så mycket bättre när du är genuin mot dig själv... kram :)
Esmaralda

18 Mth:

skriven

Hej!
Har fått väldigt bra kontakt med Johan, vi har ännu inte träffats. Han känns väldigt vettig och trevlig. Kan du se om det leder till något? Eller blir det "bara Internet flört"?
Kramar!

19 Cecilia:

skriven

Blir så less när man måste tjata till sig vård och sen blir det inte rätt. Så bra att du fått ny tid och hoppas allt blir bra då. Hade ingen aning om det här med cancermedicinen.. Håller alla tummar för dig.

Vad bra att du fick gott sällskap med dottern och att det blev en bra shoppingrunda. God mat och fina nya plagg, saknar också att shoppa. Förr brukade jag och min vän ta tåget till närmaste storstaden och göra en stor grej av det. Nu blir det oftast att handla på nätet, blir inte alls samma känsla men enklare att hålla fingrarna i styr då jag bara köper det jag verkligen behöver nu.

Det kan eventuellt bli en öppen position på arbetsplatsen jag gör mitt exjobb. De har tidigare haft strikt förbud för nya rekryteringar, men nu är det flera som försvinner så chefen jobbar på det. Jag och min vän har fått fina rekommendationer från hon som ska lämna att vi skulle passa för den positionen, men i slutändan är det ju någon annan som bestämmer och man vet aldrig vem de väljer. Med tanke på att det är osäkert om det blir nyanställning och konkurrensen för jobbet, hur stor är chansen att jag skulle bli kvar på den här arbetsplatsen tror du? Kramar

Svar: Chansen finns och 'r runt 50-60 %, jag håller tummarna, kram :)
Esmaralda

20 Kristin:

skriven

Så bra at turen ble positiv etter hvert, kjære Esmaralda.
Ja, jeg behøver også nye sommerklær. Spesielt overdeler.
Kjøpte meg nye joggesko. Det har blitt standard.
Kikket i mitt klesskap i går, det vil si, jeg forsøkte å rydde litt, og fant ut at bukser har jeg i bøtter og spann.
Jeg er så gjerrig på mitt tøy, for jeg føler at jeg ikke kan fly i skogen med det som er pent. Men, det er jo klart at hjemme kan jeg bli flinkere til å kle meg penere. Kan jo pynte meg for hundene :)))))
Ønsker en fin dag. KRAM!!!

Svar: Ja jag har också massa nederdelar.. sämre med överdelar ! Och när man jobbar mycket hemifrån... ja, då väljer man ju det som är skönt att ha på sig och utseendet kvittar och plötsligt finns det mest bara sköna och fula plagg i garderoben :) Kanske hundarna skulle uppskatta om du pyntade dig för dem ? Eller så skulle de bara bli oroliga.. det blir MG så fort jag sminkar mig.. för då vet han att något är på gång... kram :)
Esmaralda

21 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Iste är så gott.

Kan du se något om min ekonomiska situation? Kommer jag att måsta kämpa med ekonomin ända tills jag möter min kärlek? Det är ganska svårt att klara sig på en lön som ensamstående förälder. Tänk om det dröjer flera år tills jag möter kärleken? Hur ska jag klara mig ekonomiskt fram tills dess?

Blir det att hanka sig fram? Det är sådan stor skillnad att vara en vuxen i ett hushåll med en lön, än två vuxna med två inkomster.

Kram

Svar: När nästa jobb kommer ser ekonomin ut att bli stabilare... kram :)
Esmaralda

22 GP:

skriven

Vad tråkigt att du inte blev informerad från början om var du skulle göra din undersökning…

Men det ser ändå ut som att du hade en trevlig dag på Väla :)


Es, jag börjar bli så nervös inför beskedet om jag kommer att bli erbjuden en fast anställning. Det känns som att hoppet försvinner något, jag vill inte heller få upp mina förhoppningar för mycket ifall jag skulle få ett besked som inte riktigt är som jag hade tänkt mig. Blir så besviken och ledsen då… jag vet att konkurrensen är stor, men samtidigt vill jag hoppas på att ödet är på min sida…

Kram :) lillördag idag, det vill säga halvvägs genom veckan!

23 Cecilia:

skriven

Hej igen! En uppdatering: Nu har det dykt upp en annons för det jag pratade om. Är osäker om det är exakt den positionen, men nu verkar de åtminstone beslutna om att ta in en till person och jag hoppas att det kan bli jag. Kram!

Svar: Du har chansen, kram :)
Esmaralda

24 Hon:

skriven

Hej,
Ser det positivt att meddela honom om relaterade arbeten jag gjorde tidigare? Om det kunde vara till nytta..
Kram

25 MalinS :

skriven

Va irriterad man blir när de inte lyssnar på patienten. Hoppas hoppas allt ser bra ut när du väl undersökts hos gynekologen.

Jag behöver också nya kläder, har gått upp så otroligt mycket sen min operation och ivf behandlingarna.
Älskade handla kläder förut men avskyr det nu, förmodligen pga att inget passar och plaggen som passar ser man hemskt ut i.

Hade själv en undersökning i morse och fick dricka en fruktansvärd kontrastvätska inför röntgen, fy det va inte gott.

Kram

Svar: Ja man svullnar sannerligen upp efter IVF.. jag gjorde fyra försök rätt tätt, så jag vet ! Kram :)
Esmaralda

26 Hejsan:

skriven

Oj vad saker känns konstigt på mott jobb. Nya chefen har sagt upp två stycken, tre kommer sluta. Chefen under den högsta chefen ska ta tjänstledigt. En kollega ska få gå ner till halvtid.
Kommer bli en spännande höst. Jag stannar i alla fall 1år till och ser vad som kommer ske. Men det känns som den roliga arbetsplatsen är på väg att försvinna..

Min kollega tror att det kommer in en massa folk som chefen känt sen tidigare..

Vad tror du? Hur blir det på jobb i höst? Stämmer det kollegan säger eller tror?

Svar: Ser ut som om det blir en rörig period och kanske en kommer som chefen känner sedan tidigare... kram :)
Esmaralda

27 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Har en stor grej på jobbet på fredag och jag har mega ångest och är så nervös. Ser du om det går bra?

Svar: Andas lugnt, det kommer gå bra.. kram :)
Esmaralda

28 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du hur många år det tar innan vi får första våningen hemma i Bulgarien 😔 💖 💝 💟

Svar: Nej tyvärr, jag ser ingenting exakt men inte under de närmaste tre åren som det ser ut, sen kan det förändras.. men som sagt, jag ser ingenting definitivt, kram :)
Esmaralda

29 En Ängel med stort hjärta:

skriven

Gomorron Es!

Då har du kanske samma cancermedicin som mig för jag var den 1% som fick problem med Livmodern o blev opererad i vaket tillstånd, eftersom de inte vågade söva mig efter min tuffa covidvistelse på sjukhuset!!

Du har min mejl om du undrar nåt över det o vill ha stöd hör av dig om du känner för att prata..Stort lycka till!

Du får tänka på allt roligt du alltid hittar på o tänka på att det finns de som har fina vänner som bor på olika håll så det blir mest tfnsamtal, och långa dagar utan att nåt kul händer då har man tid att tänka! Jag gläds åt andras glädje men min cancermedicin har tagit mkt av min rörelseförmåga med. Det o ensamheten man känner är ingen bra combo....

Fråga

Kan du se om det kommer nån på min 70-årsdag den 18 maj? Jag vet bara 2 fina vänner. Lite nyfiken på om nån av mina syskon kommer. Knasig fråga kanske men jag får inte till mig nåt själv. Kul om du kan se nåt.

Kram o kärlek

O Take care♡♡♡♡♡

Svar: Tack ska du ha :)Ja, det där med hur medicinen påverkar rörelseförmågan och ger värk, det har vi ju gemensamt
Somliga märker ingenting och andra blir riktigt skröpliga !
KÄnns som om du uppmärksammas på din dag... men kanske du själv får bjuda till lite kalas... kram :)
Esmaralda

30 lilla m:

skriven

Hej Es, kommer vi alltid att ha vårt speciella band, han och jag? Kram

31 Alie:

skriven

God morgon ☀️
Man blir ju helt bestört.. att du ens ska behöva begära ultraljud och strida för det.. suck för sjukvården ibland.
Glädjande att du fick en bättre avslut på din dag i alla fall ☺️

Det du om vi får pappas lägenhet såld före jag åker? Blir det tumme upp ned priset?
Kram 🌻

32 Skorpan:

skriven

Ja suck att inte få det undersökt som borde undersökas, låter bekant, men dagen blev ju bra ändå till slut :). Så kul att träffa på bekanta från förr också. En mycket bra ledig dag m a o :).

Mitt sovande har nu inte blivit bättre ännu o det är ju himla synd. Gissar att min skuta är rätt tung att styra in på nya vatten ;)?

Nåväl, idag blir det frissa o det hoppas jag att fräschar upp mitt tryne till en del iaf ;). Att sen få bukt med säckarna under ögonen är en annan femma, tack o lov för glasögonen som skymmer sikten för eventuella "tittare" ;D. Skulle behöva lite färg på fransar o bryn, men det är väl nu ändå att ta i ;).

I morgon har jag äran att få åka på kryss till Sthlm o träffa min kusin som jag inte har sett på drygt två år. Ser framemot att få äta gott, utföra ett litet jobbuppdrag o vem vet stöta på nån trevlig man. Kan det vara möjligt Es? Att få ha lite kul, harkel, harkel ;). Eller att ens bli lite uppmärksammad?

Så en mycket annorlunda vecka alltså, härligt...

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Lycka till hos frissan idag... det kommer helt säkert att bli bra !Härligt med kryssningen och ha trevlig med kusinen !
Finns alltid en chans att du möter någon... så se dig omkring
kram :)
Esmaralda

33 L:

skriven

Hemskt med gynbesök. Usch och fy! Hoppas du får rätt undersökning nästa gång. Jag fick ett "hemtest" för cellprov och slapp gå dit. Mycket bra, tycker jag.

Jag skulle så gärna vilja ha stora förändringar i mitt liv. Positiva sådana. Känns som jag lever i en parentes just nu. Hur ser det ut? Något som händer?

Ha en fin dag
Kram

Svar: Gör lite nya val, och nytt och positivt följer i spåren... kram :)
Esmaralda

34 Dunegull:

skriven

Så drygt 😢

Kul med Väla, va där i söndags med mamma. Mysigt med lite miljöombyte för oss Malmöbo så det va uppskattat. Shoppar aldrig längre men fick köpt par byxor!

Känns som fotbollen strular en del. Skulle sett på match igårkvöll men den blev inställd. Titta en halvlek i lördags men såg ingen jag kunde prata med. Kommer det en öppning snart så jag i allafall får chans att ställa frågan om jag får provträna? Eller kommer någon ringa mig?

Kram

Svar: Känns som att du själv får ligga på och ta kontakt, kram :)
Esmaralda

35 Mercan :

skriven

Önskar dig hälsa Esmaralda 😔 💖 💝 💟

36 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du någonting Esmaralda 😌 dröjer det sång tid innan min bror kommer att träffa tjejen med gott hjärta, Ser du hur lång tid söta Esmaralda 🤗

37 Frasse:

skriven

Hej igen...
Verkar nu som att mitt ex flyttar hem till den nya.
* Kan du känna hur det kommer att gå med Frasse där eftersom hon också har en katt på elva år? Frasse är ju van ensam.
* Kommer det att bli långvarigt samboförhållande? vet ju lite hur exet funkar så med tanke på barn och sånt han inte är van med...vill ha mycket egentid?

* Är hans nya kontrollerande?
Hoppas du kan svara på nåt av funderingarna.
Kramar

Svar: Jag tror att de pratar om att bli sambo men känns inte som om något är bestämt.... kram :)
Esmaralda

38 <3:

skriven

Kan du se Es vad som händer med min drömklocka? Den har fortfarande inte kommit 🥺
Gör företaget detta med flit ?
Det känns så konstigt....
Tror du att den kommer den här veckan?

39 Louise:

skriven

Så var förhandlingen genomförd och det kändes som jac fick en kalldusch då soc hsr frågat jourhemmet hon är på nu om de kan tänka sig bli familjehem för henne istället ovh det kunde de ställa upp på. Varför kan de inte bara ge oss hjälpen i hemmet,att det ska vara frivilligt i början och sen om det inte funkar och det behövs ytterligare åtgärder så ska familjehem eller utredningshem vara den sista utvägen.
Men det tycker inte de sociala myndigheterna utan de vill att hon ska bo i familjehem ja jag vet inte hur länge. Jag vill bara ha hem henne och nu är det drygt 3 veckors väntan tills beslutet kommer. Tre veckor som jag måste försöka leva normalt,söka jobb och sådana saker. Soc har i alla fall tagit ett steg tillbaka när det gäller umgängena och att det är jag som sköter det tillsammans med familjehemsmamman så det känns skönt om hon skulle fortsätta i familjehem. Jag vill ju bara kunna lämna för att hon ska få en trygg uppväxt i framtiden men jag sitter fast hårt i en rävsax. Jag kommer inte ut. Kommer inte ut ifrån detta förhållandet.
Både min syster och skolvärdinnan som jag egentligen inte får prata med men det vet inte skolan om att jag gör tycker att jag ska ta upp att jourhemmet som hon är i nu skulle kunna vara en stödfamilj där dottern skulle kunna åka till varannan helg eller något och under sommaren vara där i en månad. Men soc plan har hela tiden varit att placera henne i familjehem. Alla våra ombud yrkar på att hon ska komma hem för soc har gjort fel. Så nu hoppas jag att kammarrätten ser till att dotterns LVU upphör och sen får vi helt enkelt komma överens med soc om hur vi kan jobba vidare tillsammans.

Tjatig igen men viktigt för mig.
Kan du få en förnimmelse om kammarrätten upphäver förvaltningsrättens dom? Kommer dottern komma hem om tre veckor?
Snälla fortsätt be för oss att hon ska komma hem.

Kram och tacksam för svar. Ha en bra onsdag.

Svar: Jag är ledsen men ser ingenting exakt... jo, jag ser ju att hon kommer hem, men ser inte när det sker... skicka styrka och energi och stor kram !
Esmaralda

40 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Ska se mig omkring o göra mig available, om nu nån nappar på denna trötta människa ;). Känner mig grå o trist. Hoppas..
Spännande..
Kram Skorpan

Svar: Ja, jag tycker också det känns spännande :) kram :)
Esmaralda

41 Mercan :

skriven

Tack så mycket söta Esmaralda för allt som du gör för oss 😊 🤗 ♥️ 🙂

42 Frasse:

skriven

Hej igen...
Kom att tänka på nu att han har sagt upp sin lägenhet och messat en granne att dom ska flytta ihop.
Såg också att han betalat adressändring.
Men fattar inte varför han måste ljuga så mycket om allt möjligt...antagligen mytoman.
Flyttar dom inte ihop? allt är konstigt. Tror inte han har förstått vad han gett sig in på.
Kan du känna in om detta förhållande snart är över??
Hoppas på svar....nåt svar i alla fall.
Många kramar

43 Helena Ir:

skriven

Tack :).. i ögonvrån har jag sen en tid, sett något snabbt skymta förbi, hinner aldrig se vad det är.. är det besökare, mån tro?

Kram

Svar: Ja, det kan det mycket väl vara, kram :)
Esmaralda

44 <3:

skriven

Har kortet på oss kommit fram sen mini trippen och kärleken var på 🔝?
Inte hört från honom att det kommit fram.
Kram

45 Myspys:

skriven

Vilken lyckad shopping med massa nya grejjer men osis med huvudvärken och gynbesöket. Hur kunde det bli så fel? Vem hade beställt besöket?

Jag hade tänkt åka och shoppa idag men har sovit dåligt varannan natt hittills denna vecka så orkar inte så hoppas att det rättar till sig så att jag kommer iväg. Har en del jag vill köpa :)

Ngn skulle kolla in mig lite extra i slutet av veckan. Kommer förmodligen missa det om jag inte har ögonen med mig. Nått speciellt jag skall titta efter?

Välbehövligt regn har kommit under natten och det är mer April än Maj väder. Njuter av häggens doft mmmm :) Kram

Svar: Gick his privat gynekolog som jag inte var nöjd med och ville byta o trodde det var lätt... men nej minsann !Förra gynekologen fick skriva en remiss till Landstigsvården.. och man tolkade remissen som att jag bara behövde få tagit ett vanligt cancerprov.... fast jag ringde som besatt och försökte förklara !
INget speciellt att titta efter.. ha bara ögonen med dig :)
Kram :)
Esmaralda

46 EE:

skriven

Själv har jag aldrig varit på Väla. Men dottern hon har för inte så länge sedan med mormor och morfar.

Känner att livet är mest irritation nu. Blir irriterad på det mesta och de flesta. Känns som vissa bara behöver andas för man ska bli galen. Vette katten om det är kris. Mitt i livet... ett år till 40...

Dottern vill ju då ha en hund. Tänker mig att vi ska ge henne en hund, kommer vi hitta en lagom till sommaren börjar? Som funkar med hennes lillebror.

Hoppas alla får en fin dag.

Svar: Var noga i val av ras och hund... känns som att ni ska ha en mindre ras.... det kommer bli bra... kram :)
Esmaralda

47 lilla m:

skriven

Hej Es, kommer vi att ha vårt speciella band, så länge som vi har kontakt med varandra? Kram

Svar: Ja, det kommer ni säkert att ha, ni känner båda det speciella, kram :)
Esmaralda

48 Mimmi:

skriven

Hej!

Kommer han klara sommarjobbet med allt vad det innebär?

Kram

Svar: Ja, har han bara fokus så kommer det gå bra, kram :)
Esmaralda

49 AnnaK:

skriven

Tack för svar! Ids inte just nu ta upp nåt med snåla sambon vill ju inte vara sambo med honom längre och hoppas på att ta tag i den biten.

Kram 🤗

50 Smulan:

skriven

Vilken fin dag ni hade du och dottern.

Här började dagen med att jag körde ihjäl en stackars ekorre, hadde inte en chans att bromsa och när jag väjde så sprang den samma håll :(

Har en vän som är gravid men tycker så synd om henne då hon mår så illa och spyr konstant hon har redan varit inlagd en gång, ge det med sig snart ?

Svar: Olyckor händer... men det är alltid rist när man råkar ha ihjäl någon !Ja, illamåendet kommer ge med sig ganska snart, kram :)
Esmaralda

51 Naturvän:

skriven

Hej!

Tack, ja och själsligen känns det så ensamt även om det är folk runtomkring.

Fick en ivigelse jag skulle på telefonen igen för att få tid till endokrin och tänk jag kom fram!!!

I början av juli har jag fått tid och hoppas så få hjälp. Nu kan jag koppla av på ett annat sätt.

Glömde skriva, vilket fint foto på dig och din dotter, det lyser om Er och riktigt lika är Ni!

Kram

52 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Tack för svar, det känns så bra att höra det.

Kan du se något alls om mitt nästa jobb, vad som helst? Kommer det att vara inriktat på kundarbete? Jag vet inte om jag skulle orka med det, helst skulle jag vilja ha ett jobb med lugnare tempo och mindre stress. Kan det bli så?

Kram

53 Maja:

skriven

Hej Esmaralda,

Nej vad jobbigt for dig! kan bara tanka mig hur frustrerad du maste ha varit. Nu paminde du mig om cellprovinbjudan jag fick for ett tag sedan och JA jag ska absolut ga men har bara glomt att boka min tid.

Du skrev att du kan se det dar som alla horoskop sager om mitt tecken. Att det blir en forandring och att det rullar pa.

Sa kan du verkligen se att den ar positiv for mej?
Hade argument igar igen och kande det finns inget val for mej om ska fa upp mitt sjalvfortroende igen.

Men men..jag vill inte tappa stolthet eller hakan sa jag vill ta min tid och vara saker pa att jag far pengarna och jag kopa min bostad. Mem ocksa ett bra jobb!

Jag vet att det ar de som vantar pa att jag nu ska fa komma hem och betala priset av bra ar rent ekjonomiskt med fina resor fint hus etc etc

Jag tanker och tanker konstant...pa min son och pa pengar!

Jag vill gora ratt val och vad jag vill ha i framtid ar karlek, bra liv for min son, ett trevligt boende och bra skola och ekonomi.
mASTE JAG ANDRA MITT TANKANDE OCH KAN DU SE SOM DET Ser positivt ut for mej om jag aker? eller ska jag stanna har? Ar radd att jag dor inombords men lika radd att aka.

Men om jag vet att det ser bra ut och du ser karlek och bra saker och inte for mycket kampande da provar jag mina vingar..igen!

Kram

Melinda


Svar: Ja, förändringen som kommer är positiv och gör dig gott !Fortsätt ha fokus och tänk klokt.. du kommer få det du vill ha, kram :)
Esmaralda

54 Solstrålen:

skriven

Så roligt du haft det ändå med din fina dotter.Ni Ser ut som systrar så lika varandra<3

Jag hade med en trevlig dag igår som vände till det bättre<3

Es ser du något skoj som händer mig snart?
Kram:)

Svar: Härligt när det vänder.. och dagarna slutar bra :)Skojigheter kommer och ganska snart, kram :)
Esmaralda

55 Mumintrollet:

skriven

Trist när det inte fungerar och att du måste göra om det. Sjukvården klaffar inte alla gånger och det vet jag väl som arbetade där 40 år innan pensionen.
Treon känner jag väl igen som levt med migrän sedan ungdomen. Tur att den finns. Lite ny energi när man får lite nytt i garderoben och samma är det för mig och planerar in en shoppingrunda i köpcenter med sonen som skjutsar för att slippa coviden i tunnelbanan. Än är det inte över och känner flera som är sjuka. Ogillas frånvaron fortfarande av karln?
Kanske han hade velat ses igen?
Må så gott.
Kram

Svar: Ja, det piggar minsann upp att få lite nytt i garderoben :)Han funderar på att ses igen men verkar inte helt säker i tanken... jag ser inte varför, kram :)
Esmaralda

56 Hemlig:

skriven

Ser det ut att bli oroligt på jobbet då vi är några som lite ställer oss emot chefens förslag gällande framtida uppgifter och annat? Storm här rentav?
Tack för svar och kram!

57 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Ja jag skulle gärna ta emot lite närhet o så ;).. Jäkla karl som lyser med sin frånvaro!
Kram Skorpan

Svar: Ja eller hur !!! Kram :)
Esmaralda

58 EPM :

skriven

Hej!

Låter som en mysig dag😊

Fick precis besked att soc inte bedömer att min bonus far illa hos sin mamma.,
Vi kommer ändå göra så hon är hos oss mer eftersom hennes mor inte kan tillgodose hennes behov ang skolan och vänskaper mm. Kommer tösen våga välja själv att vara mer hos oss? Just nu vågar hon ju inte det pga sin mors ilska...

Ser du nåt om hur detta blir till slut?

Kram

Svar: Ni får ha tålamod och försök att inte pressa henne... hon kommer vara mer hos er men det kan dröja ännu en tid... kram :)
Esmaralda

59 Anki:

skriven

Goéftermiddag Es

Så var fästingsprutan avklarad och så fick man lite mer handlat Köpte en vattenmelon och såg fram emot en härlig fetaostsallad...så var melonen rutten suck.

Ang damen som jag uppfattar som obehaglig/ond behöver inte vara en av de grå nej då Men hon är just övertrevlig timid och talar med en överdriven mild röst och kryper liksom in under skinnet på en med sitt vänliga sätt usch..och så tycker inte Moses om henne alls. Jag kan liksom inte värja mig mot henne obehagligt är det..Det finns folk till allt ;-)

Kram Anki med flock som gått liten sväng <3
Moses klarade det bra <3

Svar: Usch sicken besvikelse med rutten melon !Förstår precis vad du menar med damen... den sorten är väldigt obehaglig !! Det KAN vara en Grå.. mam vet aldrig !
Skönt att Moses klarade promenaden bra, kram :)
Esmaralda

60 Solstrålen:

skriven

Ja det är härligt:) Tack fina för svaret. Kram:)

61 Myspys:

skriven

Helt otroligt hur dom kunde tolka remissen så fel och speciellt när du även ringde och förklarade. Förstår inte hur detta kunde ske.

Jag skall hålla ögonen öppna :)

Usch vilken dag detta är! Fick besök av min yrsel som jag får ibland när jag är spänd i nacken. Inget farligt men obehagligt och hoppas att det inte håller på i natt för då blir det inte kul :/ Tar tacksam emot lite healing :)

Är det min skyddsängel som ger mig lugn? Häftigt med kontakt i sådana fall. Kram

Svar: Din skyddsängel är nära dig och försöker alltid ge dig det du behöver.... och ibland kan du ta emot .. då blir det extra bra.. kram :)
Esmaralda

62 Hanna:

skriven

Hej Ez!

Å typiskt, nu måste du vänta på ännu ett datum för gynbesöket som ju är "så kul".

Jag är förvirrad. Har precis träffat en kille på mitt jobb. Han är fin och trevlig och allt det där men ändå tvekar jag lite. Jag vet inte om det är min rädsla för närhet som spökar eller om han helt enkelt inte är rätt för mig? Kan jag lita på min magkänsla? Är han intresserad?

Kram

Svar: Var uppmärksam på din tvekan... det är troligt att den beror på att han inte är rätt för dig men det är ett beslut som du själv behöver komma fram till, kram :)
Esmaralda

63 Ghostwriter:

skriven

Fick samtal om jag får bo kvar och de krävde att allt skulle betalas direkt, fast att de vet nuvarande situation. Rätt ska vara rätt men det ska också vara mänskligt möjligt! Hade jag kunnat betala in allt direkt, hade jag ju då inte väntat. Känns som folk tappat human sidan totalt. . . Dock undrar jag om det faktiskt blir bra även fast det känns helt omöjligt?

Kram

64 T :

skriven

Känns inte som min mentor på jobbet gillar mig, och vad jag än säger som är sant så är det bara ursäkter. Det går inte ha vuxen kommunikation. Hur som kan jag leva med det förutsatt att de gillar mig ens? Varför annars har de kvar mig? Innan var det 50/50 om jag får stanna.... känns det mindre nu eller same?



Dessutom hade du helt rätt om andra chefen, han stalkar ju mig nu i princip. Svarar inte så fortsätter han skriva. Trots att jag ignorerat lätt några meddelanden så får man ett meddelande på annat håll. Mos i skallen hade du verkligen rätt om.






Kram till dig

65 Skorpan:

skriven

Språkbadat i turkiska o blivit blondin, inte illa. Blevsnyggt så nu ska det nog gå vägen att få ihop till nåt ;D. Hem o packa o äta..
Kram Skorpan

Svar: Härligt, du har laddat med god energi, kram :)
Esmaralda

66 Myspys:

skriven

Tack för att du förklarade Es. Låter som att jag är i trygga händer :)❤
Kram o blöta pussar till MG!

67 Rädd:

skriven

Kommer chefens positiva information imorrn var något som jag också kommer tycka är positivt? Kommer det ta mig framåt?

Lever på hoppet att något bra ska komma, men känns segt.

Kram och kärlek

68 Frasse:

skriven

Hej igen Esmeralda!
det verkar som det finns ett nytt hem...exets nya har lagt ut en bild på en kattsida där katten ligger på en hatthylla...intill ser man en trapp som led till en övervåning...så vad är det som händer??
Är det ett hus eller lägenhet???
Varför får jag inte veta vart Frasse kommer att bo???
Alltså varför allt detta hemlighetsmakeri?????
En annan fråga...kommer han att sköta avbetalningarna på lånet som han lovade mig???

Svar: Han intention är att sköta avbetalningarna och det kommer han försöka att hålla sig till, kram :)
Esmaralda

69 Celinda:

skriven

Hej,
Ser det positivt ut att flytta dit? Eller kunde det vara värt att bo kvar och vänta lite då området jag bor i nu är ganska attraktivt..
Kram

70 .:

skriven

Hej Es!

Gjorde jag bort mig. Jag gav den lilla presenten idag, till hon som vet att jag har dålig ekonomi (hade dock gjort eget fix också) Vilket hon ju sa. Hoppas att hon inte känner dåligt samvete eller så. Jag sa att jag prioriterar och att det inte var dyrt eller något speciellt, men från hjärtat. Uppfattades det som att hon bara fick något för att få, att det inte var värt någonting? För det var ju inte så jag menade... Tänk om det lät fel. Jag skulle tro att hon blev glad och förstod vad jag menade... Men jag kan ju ha fel.

Svar: Hon förstod dig och blev jätteglad, kram :)
Esmaralda

71 EPM :

skriven

Hej!

Låter som en mysig dag😊

Fick precis besked att soc inte bedömer att min bonus far illa hos sin mamma.,
Vi kommer ändå göra så hon är hos oss mer eftersom hennes mor inte kan tillgodose hennes behov ang skolan och vänskaper mm. Kommer tösen våga välja själv att vara mer hos oss? Just nu vågar hon ju inte det pga sin mors ilska...

Ser du nåt om hur detta blir till slut?

Kram

72 Skorpan:

skriven

Tack Es!
O iom att jag rörde mig på helt andra ställen än normalt fick jag ju ide'er om vart jag ska fara o cykla o se mig omkring. Inte rört mig där på flera år o det såg så mysigt ut :). Senast på semestern ska jag dit...
Kram Skorpan

73 MollyD:

skriven

Hej E
Ta bort härligheten om du kan o får. Jag gjorde det förra sommaren. Visade sig vara ingenting, en liten polyp men Tamoxifenen rök ut genom fönstret samma dag jag fick reda på att det kunde vara ngt. Hade ätit i 4, 5 år. Jag hade tur! Bättre för tidigt än för sent sa min gynekolog. Tror jag plågade dig med massor av frågor då.

SKa vi köpa hus eller vänta på att få bygga?

KrAM


Svar: Samma medicin som jag äter ! Gjorde det olidligt ont när du fick tagit prov på slemhinnan ? undrar jag lite skräckslaget !
Just nu kanske ni ska avvakta och inom ett halvår faller det på plats om ni ska köpa eller bygga... kram :)
Esmaralda

74 MollyD:

skriven

Nej då det gjorde inte olidligt ont. Nöp till men gick snabbt över.
Bra inom 6 månader 😀

Svar: Tack :)
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: