Afterlife.....

Efter två härliga dagar har ryska syster farit hem till sig .
Herregud vad vi skrattat.... och  pratat.... och druckit bubbel 💖
 
I dag  umgås jag bara med mig själv,  ska skriva  en eller två seanser, ta en promenad  längs havet och i morgon kommer Nettan på middag !
 
Hon har ju äntligen fått opererat bort sina gallstenar och kan äta som folk igen.
Nu kan vi så smått börja planera vår resa till Färöarna.
 
Jag kan också meddela att jag fått provsvaren från alla dessa kaotiska gynundersökningar och allt såg bra ut, inga tecken  på cancer... och jag är såååååå glad !
 
 
 
För många år sedan träffade jag en ung kvinna som jag aldrig känt i jordelivet.
 
Hon kom på besök  från Alltet och stannade en liten stund och sedan såg jag henne aldrig igen.
 
Hon hade ett budskap som handlade om att ingen ska någonsin vara rädd för döden
 
Att vara rädd för det långsamma döendet i sjukdom och smärtor, det är en sak och det är något som är normalt att frukta.
 
Men själva övergången till Alltet, sa hon,  det ska man inte lägga energi på att vara rädd för eftersom  det är den mest underbara och naturliga  förändring man kan uppleva.
 
 
 
Hon hade en gång tillhört de rädda, de som fruktade själva döden och det skrämde henne att allt bara skulle ta slut och världen skulle fortsätta som vanligt men utan henne.
 
Men, sa hon, nu när hon ÄR i Alltet så vet hon ju att det är där man hör hemma PÅ RIKTIGT, det är där den sanna glädjen och kärleken finns och där är man tillsammans med de sina.
 
Hon önskade det fanns något hon kunde göra för att lugna alla oroliga.
 
 
 
Jag frågade henne om det där omtalade ljuset och om man kanske inte hittade dit  och om man kanske gick vilse och bara irrade omkring... och då skrattade hon men det var ett snällt skratt.
 
Hon förklarade att det finns inget ljus på det sättet som många av oss tror.. fast somliga av oss kan under en kort stund  uppleva det så eftersom det är vad vi förväntar och det finns ingen risk att gå vilse.
 
Hon sa : " Man går ju faktiskt inte.  Man bara förflyttas och det sker automatiskt och väldigt snabbt för man är där man ska vara och några alterntiv eller avvägar finns inte"
 
 
Jag skrev ner hennes ord
Och ibland tänker jag på dem.
 
Under åren har jag därefter haft andra kontakter och alla berättar i stort sett samma sak.
 
Kram & kärlek 💖
1 Misstjejen:

skriven

Hej

Vet inte varför jag har lust att skriva en positiv meddelande till B kvinna i facebook för vi ska kunde gå vidare tillsammans och har en bra livet ändå.

Synd ju att det går inte men jag är så motiverar det.

Tror du att det går eller inte?☺️

Ha det bra

2 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag hoppas ju F kvinna kommer imorgon för arbetsplats har invigningen så jag kan förlåta henne. Har jag chansa att fråga henne för prata en stund och säger förlåta?

Ha det bra

3 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag undrar en sak att vem jag är som person. Finns den ord för jag vet inte vad det kallas? Jag kunde ju fånga mångas hjärtan utan problem. Även om jag välkomna alla som gjorde dumheter eller vad som helst. Jag tänker på att det är lättare så säger till andra om mig men alla våga inte väl säger det till mig på rakt och ärligt.

Jag är någonting speicellt som fånga mångas hjärtan och kommunicera. Även duktigt på att få alla som jag önskar mig och allt såna.

Min fråga är hur kunde jag förstår det själv även vem jag är som person. Finns det en ord för det?

Ha det bra

4 A:

skriven

När jag låg inlagd på sjukhus gör flera år sedan, låg jag i samma rum som en "äldre" kvinna. Hon berättade för mig att hon fått blodförgiftning och att hon dött men kommit tillbaka. Hon hade legat i sängen på sjukhuset och helt plötsligt hade allt blivit svart. Hon kände en hand som tog hennes och bar henne uppåt. Hon kände sig lätt, fri och glad. Hon såg inget ljus, bara mörker. Men själva känslan var kärleksfull. Sen tog någon tag i hennes andra hand och drog henne hastigt bakåt. Hon öppnade ögonen och där stod sjukhuspersonal och tittade på henne och sa "välkommen tillbaka". Hon sa till mig att jag absolut inte skulle vara rädd för döden.

Idag ska vi också julpynta 😁

Kram!

Svar: Härligt, då är vi snart två som pyntat :) Kram :)
Esmaralda

5 Eva:

skriven

Grattis till det positiva beskedet!!

Svar: Tusen tack :)
Esmaralda

6 Misstjejen:

skriven

Hej

För längesen borde jag fråga det men glömma hela tiden men jag undrar varför jag har lätta att blir svartsjuka/avundsjuka ibland på en viss personer? Men jag har blir bättre på att hanterar det.

Men varför? Jag vet att jag vill har vinst hela tiden men varför är jag såna att har lätta blir så?

Ha det bra

Svar: Avundsjuka kan komma på personer som är lite mer sådana som du önskar att du vore.Gå inte in i den känslan för det ger bara negativ energi
Bejaka din egen utveckling och ha fokus på dig själv istället, kram :)
Esmaralda

7 a88:

skriven

Hej!
Hade en dröm för ett tag sen och undrar vad den betyder.
Drömde att självaste Dracula jagade mig och det var lite läskigt.

Kram




Svar: Se till att få gjort allt det där du måste och behöver göra så blir du inte jagad av dåligt samvete, kram :)
Esmaralda

8 Nornan:

skriven

Grattis! Såå skönt att allt var bra 🍾

Svar: Tack :) Kram
Esmaralda

9 Maria:

skriven

Hej och godmorgon.
Jag skrev igår I desperation och sorg och frågade dig om rådgivning. Såg inte tyvär då att du inte skulle svara ❤️
Jag ställer idag samma frågeställning till dig och ber om vägledning utifrån din förmåga vad du ser angående mig och R

Tacksam för eventuellt svar ❤️

Hoppas du får en fortsatt fin dag

Svar: Känn in noga och följ din inre känsla men var noga med att det ska vara den rätta och sanna känslan, kram :)
Esmaralda

10 Helena Ir :

skriven

Och jag blir glad att höra också att dina provsvar var bra! Vad skönt.

Också bra att ni nu kan börja planera du och Nettan..

Och även tack för att du berättade om att gå över till Alltet. Alltför många har gått över dit från mitt liv..
Jag har en oro när det gäller den biten.

Tror jag hade besök igår kväll igen. De där smekningarna på huvudet:)

Så mycket snö här! Vackert är det. Rådjuren såg jag från mitt fönster igår kväll.. de kommer hit när snön ligger på marken.

Ha en skön dag för dig själv med det du hittar på!

Kram

Svar: Javisst hade du besök igår och det får du då och då, de ger massor av god energi så öppna upp och ta emot !Härligt med snö och jag hoppas på lite av den varan också ! Och rådjur dessutom, så vackert !!
Kram :)
Esmaralda

11 Jossan:

skriven

Godmorgon..

Ja jag vet inte vad jag ska säga om gårdagen mer än att det var fruktansvärt. Jah gick upp för den vägen som jag så många gånger gått. Jag var så nervös och innan jag ens lämnade bilen kämpade jag emot mina tårar.
När han öppnade dörren såg var han så fin. Han var så snygg och mitt hjärta slog. Jag hann inte ens komma in innan jag bröt ihop helt. Jag sa att det var inte såhär det var menat, det skulle inte gå såhär. Jag grät hur mycket som helst medans han var helt normal. Han höll om mig och kramade mig hårt. Det kändes inte som vi inte setts på flera månader utan det känns som en dag innan hans trafikolycka. Han sa att det var jobbigt för honom. Han pussade mig på pannan när jag var ledsen.. Jag var där i 1,5h och jag ville inte gå.. Innan jag gick kysste han mig och jag gav honom en sista innan jag gick. Kan inte förstå att jag nu lämnat killen som skulle vara mitt livs kärlek och pappan till mina barn.. Den jävla olyckan är andningen till att vi inte är med varandra nu.. att jag inte vaknade upp med honom i morse.. Hela kvällen igår grät jag.. Usch kommer sakna honom.. Saknar hans famn redan… Mina känslor är inte över.. och inte hans heller.. Varför kämpade jag inte lite till bara? Varför kändes allt normalt?
Kunde inte somna även hur trött jag än var.. mår skit.. Han skulle ju vara min..
vad sker nu? Kommer vi ses igen? Eller vad händer? Vad känner han?
Förstår inte hur detta kan vara slutet. Känns mer som en ny början för oss..

Kram.

Svar: Han är mer klar än du är, och även om det tar emot ska du gå vidare nu för egentligen vill du inte ha någon i ditt liv som inte bekräftar dig och visar sin kärlek, kram :)
Esmaralda

12 Naturvän:

skriven

Hej!

Vilken helg ni haft och grattis till att alla provsvar var ok.

Ang alltet är jag övertygad jag hade en besökare därifrån igår, energi i form av dimmma slöt upp runt mig. Har ingen aning om varken budskap eller vem det var. Önskar jag kunde se i klarare form, men det kanske kommer.

En fråga,
Idag är vi bjudna på restaurang tillsammans med goda vänner. Har inte hjärta tacka nej, ser du om det trots allt blir trevligt??

Kram


Svar: Visst hade du en besökare och sakta men säkert kommer du att se klarare .Det finns potential att det blir trevligare än du tänker dig, kram :)
Esmaralda

13 New jersey :

skriven

hej Ez

vad glad jag blir att allt ät bra med dig samt med nettan vilken tur!!

klart man alltid varit rädd för att dö ända sedan man varit liten men man undrar alltid hur det är uppe i alltet.....

kommer jag flytta igen och hitta en annan boende ?


kram

Svar: Ja, så småningom, kram :)
Esmaralda

14 Nat:

skriven

Hej esmarslda.

Grattis till provsvaren så glada nyheter.

Nu har jag valt en annan klinik istället för min ögonlocks operation. Den känns nog bättre i magen och jag vet andra som varit där kanske dock inte gjort det jag ska göra.

Ser du om resultatet kan bli bra? Och att jag kan bli nöjd efter?
Kram

Svar: Känns som en bra och seriös klinik, kram :)
Esmaralda

15 Na:

skriven

Hej Esmaralda.

Efter att jag flyttade och nu har flyttat tillbaka igen så vill jag gärna umgås med mina gamla kompisar igen och det har vi gjort. Det är bara det att det är inte jätte ofta de kontaktar mig . De kanske har ”glömt” bort mig?

Hur ser det ut?
Tycker de om mig och kommer vi närmare igen ? Är det någonting speciellt som jag bör tänka på?

Kommer nya nära vänner in i mitt liv?

Tack Esmaralda. För dig och din blogg.
Kram

Svar: Ni har kommit lite ifrån varann men vänskapen stärks med någon, och så kommer det även nya vänner. kram :)
Esmaralda

16 Lunora:

skriven

Hej!
Vad skönt att höra att provresultaten var bra.

Jag har sagt upp mig från mitt jobb för att göra något annat. Jag känner att det är dags för en förändring.
Känns bra, men läskigt då jag inte har något annat på gång.
Kommer det att lösa sig på ett bra sätt? Blir det inom skola som nu?
Ha en fin söndag denna fina vinterdag☃️

Kramar
Lunora💕

Svar: Det kommer lösa sig, ju mer aktiv du är i sökandet, desto fortare går det, kram :)
Esmaralda

17 Dani:

skriven

Kommer C att utrycka sina känslor för mig i november?
Ha en fin dag! Kram☺️

Svar: Kanske inte riktigt på ett sätt som du skulle önska, kram :)
Esmaralda

18 Supreme:

skriven

Snön som önskats, har den dykt upp? ❄️😁
Tänkte på dig när jag hörde att Skåne (say whaaat?!) skulle få snö.
Här har det kommit sporadiskt, på vissa ställen rena vinterland o andra bart.
Var på intervju igår, och det kändes så tacksamt att få nytändning. Även om jag kanske inte kommer vidare så var d kul att komma ut.
Men inatt kom "Egon" och spökade i huvudet... Plötsligt fick jag ångesttryck över bröstet att tänka på ett potentiellt nytt jobb.
Jag är helt på det klara att jag skulle kunna klara jobbet, även om det blir oordning i början i mina rutiner. Men jag är fan så klar med mitt jobb jag har nu.

Kram ❄️

Svar: Nix, ingen snö här men det är 2 grader minus så den KAN ju komma !Nytt jobb kommer, ge dig inte, kram :)
Esmaralda

19 Ghostwriter :

skriven

Oj vilket fint möte och budskap, det tog jag åt mig - fast, jag är ju inte rädd. Jag är rädd om livet på ett annat sätt dock.

Jag har haft lite annorlunda drömmar senaste tiden och en dröm var jag med en man jag aldrig mött. Han fick mig att mörda någon (sånt skulle jag aldrig ens tänka på irl, o aldrig för en partner/svartsjuka) sen förändrades vår kärlek till något djupt och när jag vaknade kände jag bara kärlek. Vad kunde det betyda

Något som hänger över mig är att under 4 års tid hade jag livsglädje, ett mål i studierna och framtidstro. Nu börjar jag övertala mig själv att min stora dröm inte alls kommer slå in, min soulmate är egentligen vem som helst, jag är snart för gammal för barn och vågar inte skaffa längre på egen hand för det som jag fått uppleva senaste månaden av min förälder har fått mig så rädd att bli likadan.

En annan fråga: kommer den där vännen innan året är slut och är det någon jag kan umgås med oftare?

Kram och så bra att proverna visade bra!!

Svar: Att du skulle mörda någon symboliserar att du ska ta av dig det negativa i tankar och handling och helt enkelt tillåta dig att bli den person du vill vara... därmed kommer du att älska dig själv på ett nytt sättKram :)
Esmaralda

20 sofia:

skriven

He Esme! Jag har aldrig varit rädd för att dö men däremot är det smärtan, ensamheten eller annat tråkigt som jag är rädd jag ska uppleva i slutet av mitt liv🙏

Jag har en fråga. Inatt drömde jag om min kusin Carlo son förra året vid den här exakta tiden slutade skriva till mig. Han blev sur på mig på något jag fortfarande inte riktigt förstår. Trots att jag bad om förlåtelse, hörde han aldrig av sig igen. Jag undrar om han kommer att svara mig om jag skriver till honom nu. 💖🙏 kram sofia

Svar: Chansen att han svarar ökar om du talar om att du saknar honom och att du ber honom berätta vad som orsakade hans avståndstagande.. 55-60 % chans att han svarar, kram :)
Esmaralda

21 Jossan :

skriven

Jag gråter fortfarande och kan inte sluta. Det är så sjukt. Kommer sakna honom så mycket. Han var samma gulliga kille igår som han alltid varit… Jag vill vara med honom… fan.. varför vad han mig inte att stanna?

22 Skorpan:

skriven

Härlig helg du har haft o så skönt att alla proven var bra! Njut av den egna veckan ;)...

Resan lider mot sitt slut o det har varit kul att komma ut o se världen ;D. Sovit har man ju inte precis gjort, men tar väl pappa på orden, det får man göra i graven ;). God mat o gott sällskap har ju funnits så :). O några julklappar med. Försöker hitta en ny doft, men det är svårt, får se hur det blir med den saken.

Snart ny vecka igen, hittade ett jobb som jag tänkte att kunde passa mig, en kombo av två uppgifter. Ser du nåt kring detta jobb, advokatbyrå, kunde det passa mig o ser du mig på nytt inom anar framtid eller ser det ut att dröja?

Nu lite strosande o sen hemåt.
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Härlig resa du haft.... känns dock tveksamt med advokatkontoret men du får själv känna in, kram :)
Esmaralda

23 LottaS:

skriven

Hoppas mamma och pappa är glada för vår skull nu med det beslut vi tog! Var inte det mest praktiska, men tror vi behövde den här lösningen just nu mentalt. Ser du något om lägenheten går OK att sälja ifall vi vill/måste om några år?

24 MalinS :

skriven

Fantastiskt att provresultaten va bra ❤️

Här i Stockholm har snön kommit, så mysigt och skönt bli av med det där gråa deppade vädret. Snön lyser upp och jag hoppas det stannar några dagar iallafall.

Igår va mina bröder på middag här, vi firade yngsta brorsan som fyllt 40.

Är så orolig över honom, känns som han aldrig kommer ta tag i sitt liv.

Hoppas du får en fin söndag.
Kram

Svar: Yngsta brorsan mognar lite sent men det kommer ! Så snällt av dig att ordna middag, kram :)
Esmaralda

25 Snödroppen:

skriven

Godmorgon💞
Vilka härliga dagar du haft, rysk systerbesök kan väl aldrig bli annat än roligt och fullt med skratt.
Har funderat mycket på ljuset i tunneln och när jag mådde så väldigt dåligt så längtade jag dit många gånger men nu har längtan försvunnit och jag har hittat livsglädjen igen…
Hade jag inte haft jobbet så hade jag varit ute och lekt i snön, man blir ju liksom barn på nytt…har kommit stora drivor inatt och det bara fortsätter att komma ännu mer!
Snart dags för ny vecka och nya möjligheter, hör han av sej snart, han som fått det att pirra lite i magtrakten?…pirrar det hos han?
Kram💞

Svar: Vad roligt att du har snö, hoppas den hittar hit också !Finns en chans att han hör av sig snart, kram :)
Esmaralda

26 Mercan :

skriven

Esmaralda ingen vinst på euro jackpott inte heller på svenska lotto 1,2 med joker ☹️Esmaralda blir det något Esmaralda 😞 jag ska shöpa triss lott från 30 kr från presbyrån tio stycken 🤔😞

Svar: Ser inga tecken på några större vinster, kram :)
Esmaralda

27 Liljan:

skriven

Behöver blogghjälp ❤️
Min kära kompis jakthund smet igprkväll från hundgården och har inte kommit tillbaka ❤️
Vad jag sett på karta vid tidigare jakter så brukar hunden vara inom 1 mils avstånd, frågan är nu bara vilket håll... Hon borde ta sina bakspår tillbaka men har ännu intw kommit på hur man gör.. Så kan ni i bloggfamiljen hjälpa mig att få hem henne, eller iaf skicka värme och visa henne vägen hem så vore jag så tacksam ❤️❤️

Svar: Jag hoppas ni i bloggfamiljen som är duktiga på sådant kan hjälpa till.... jag sänder goda energier... kram :)
Esmaralda

28 Maria :

skriven

Hur blir det mellan mig och R?

Jag är så rädd just nu 😢

Kramar till dig.❤️

29 Maria :

skriven

Hur blir det mellan mig och R?

Jag är så rädd just nu 😢

Kramar till dig.❤️

30 Maria :

skriven

Hur blir det mellan mig och R?

Jag är så rädd just nu 😢

Kramar till dig.❤️

31 Maria :

skriven

Hur blir det mellan mig och R?

Jag är så rädd just nu 😢

Kramar till dig.❤️

32 Maria :

skriven

Hur blir det mellan mig och R?

Jag är så rädd just nu 😢

Kramar till dig.❤️

33 Maria :

skriven

Hur blir det mellan mig och R?

Jag är så rädd just nu 😢

Kramar till dig.❤️

34 Naturvän:

skriven

Godmorgon igen!

Tackar, ska försöka bita ihop! Behöver skaratta...
Ja, undrar igen om jag kan påverka hur jag kan se klarare när jag får andligt besök, skall man bara försöka få kontakt och prata som vanligt?

Nu ut i friska luften innan IR bastu en stund, hjälper så bra att få ut vätska från kroppen, kan jag varmt rekommendera.

Kram

35 Mimi:

skriven

Hej!

Blir nästa år ett bättre år med bra förändringar?
Hoppas att det blir bättre än på länge.

Kram

36 Evig:

skriven

Kära Es,
så skönt att höra att alla provsvaren var bra!
Vilket underbart besked!

Varm kram, Evig ❤️

Svar: Tack, ja jag är så glad !! Kram :)
Esmaralda

37 Jossan :

skriven

Varför kysste han mig? Hela ansiktet är svullet och jag är så söndergråten.. är ute och går och kan inte ens hålla ihop det..

Han verkade fortfarande tycka om mig.. varför är han så känslokall?

38 Skorpan:

skriven

Es, vad tror du, är mannen mera redo för vårt möte än jag eller ärvi lika redo bägge två?
Tack!
Kram Skorpan

Svar: Känns som om det går lite fram och tillbaka för er båda så än är det inte riktigt dags, kram :)
Esmaralda

39 Mercan :

skriven

Tack Esmaralda 🤗Esmaralda ser du om jag ska träffa mannen med gott hjärta under resan till Bulgarien eller i Sverige 🤔 ser du vad som helst söta Esmaralda 🤗

Svar: Du kan möta honom såväl i Bulgarien som i Sverige. Jag kan inte säga exakt var eller när, kram :)
Esmaralda

40 Carina ST:

skriven

Vad skönt att höra att provsvaren kom tillbaka med goda nyheter!

Vilka härliga dagar du och ryska syster har haft. Alltid härligt att läsa om dig och dina fina nära och kära. Ser fram emot dina nya äventyr med Nettan.

Intressant att höra om de budskap kring döden som du fått från andra sidan. Jag är inte rädd för själva döden utan för att bli sjuk länge innan. Till exempel i Altzheimers som pappa eller i andra sjukdomar med smärta på olika sätt. Och så vill jag ju vara kvar ett bra tag till med nära och kära här.

Hade varit kul att uppleva mötet med den där soulmaten och få uppleva en härlig kärleksrelation också innan livet är till ända :) Undrar hur vårt möte kommer ske, och om vem han är? Så nyfiken.

I min tillvaro just nu är det flytt på gång i månadsskiftet. En mindre lägenhet nu när alla barnen flyttat ut. På grund av arbetsbrist fick jag gå från jobbet. Har sökt fortsatt utbildning inför våren och får se om jag kommer in och om allt det ekonomiska löser sig.

Livet är ett äventyr och jag känner att jag är i en spännande brytpunkt där jag nu kan göra nya val och leva mitt liv på sätt som jag mår bra i.
Så jag hoppas att jag får fortsätta här på jorden en lång stund till, frisk och stark.

Kram,
Carina ST

Svar: Du vill vara kvar här i jordelivet och det kommer du också att vara, länge till och när det en dag blir dags att gå över, då kommer du att vara redo. Du har mycket kvar att uppleva. Kram :)
Esmaralda

41 Doris:

skriven

Hej!
Skönt att provsvaren va bra.

Jag är inte rädd för döden,mer för att ligga sjuk o vänta på att dö.

Har jag haft nått besök från alltet?

Kram

Svar: Ja, du får besök från Alltet då och då, kram :)
Esmaralda

42 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Äsch så synd ;).
Kram Skorpan från en snöig huvudstad

43 Jossan :

skriven

Varför kysste han mig? Hela ansiktet är svullet och jag är så söndergråten.. är ute och går och kan inte ens hålla ihop det..

Han verkade fortfarande tycka om mig.. varför är han så känslokall?

44 Bjork:

skriven

Hej dom nya vännerna jag kommer träffa är det helt nya eller är de gamla kompisar sedan förr?

Kram

45 Till Jossan:

skriven

Han gjorde det nog för att vara snäll. Ganska säker på att det var ett farväl. Gå vidare.... även om det är svårt. (Har själv varit i sådan situation)
styrkekram /A

46 Kristin:

skriven

Så fantastisk å få så gode svar på dine prøver. Gratulerer!!
Hyggelig at det er bra med Nettan også.
Færøyene høres ut som et spennende reisemål.

Jeg lagde lakseretten du la inn her i din Blogg for litt tid tilbake. Det er noe av det beste jeg har spist. Tusen takk for den.
I går lagde jeg faktisk samme sausen, men benyttet karbonadedeig i stedet, Det ble også veldig godt.

Ønsker en fin dag. Kram !!!

47 LottaS:

skriven

Vad fint med provsvaren, i synnerhet nu för att kunna gå all in och njuta av julfirandet!

48 Mercan :

skriven

Tack så mycket söta Esmaralda för allt som du gör för oss för våra söta katter och söta kattungar för alla djur som lider på gatorna 😔 ♥️ ♥️ ♥️ 🙏 🙏 🙏

49 Bjork:

skriven

Hej hur väljer man kärlek om man har tappat tron på kärleken?

Krma

Svar: Man ägnar sig åt annat och sen låter man kärleken komma när den kommer... kram :)
Esmaralda

50 T:

skriven

Hej es! Vad gott att höra att dina provsvar såg bra ut. Och vilken trevligt helg du verkar ha haft.

Jag är så själsligt trött es. Jag har haft ett arbete som jag trivts med i flera år där jag fått jobba med människor och samtal men känner att jag inte vet om de är rätt längre. Jag behöver en ny plattform men känner mig tveksam till vart jag ska. Har haft en önskan om att läsa vidare till terapeut men känner nu att det kanske inte är rätt i tiden då jag är ” mätt” på människor just nu.
Kan du se någon väg framåt?? Studier? Annat jobb?

Tack!!!
/ T

51 Ghostwriter:

skriven

Hade inte kunnat tänka att drömma om att man mördar någon handlar om att låta sig själv bli den man är och vill vara.. men det svaret kom rätt i prick då jag svikit mig själv väldigt mycket nu och vill bara bli sams igen med mig. Tack kram och ha det så gott


till Jossan
Förstår att det kändes som en ny början... tycker det är "bra" att du vågade gråta ut,även om du inte kunde hålla tårarna. Du är stark. och som E säger, du förtjänar och bör sikta på någon som bekräftar, längtar, aldrig ger upp och inte är känslokall. Även om man får en stark kram.. kyss eller rent av ligger med varandra, i ett sådant moment, så har jag lärt mig att det inte innebär någon början igen. en kille stänger av och går vidare fortare så är det bara. Gör dig en tjänst och försök torka dina tårar och kolla en mysig julfilm eller annat du blir glad av.





52 J:

skriven

Glad att höra att dina provsvar var bra.
Idag är det ett år sen mamma gick bort. Kände hon av att vi barn och barnbarn var där hos henne?
Kram

Svar: Jadå, det kände och viste hon och det var tryggt för henne, kram :)
Esmaralda

53 Jeanette :

skriven

Underbart att höra ❤

54 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda I morgon ska vi ha fysisk utbildning i psykisk hälsa. Nervös som vanligt! De tror du det går bra något jag ska tänka på? Kram🤩🌺🌸

55 A:

skriven

Sökt jobbet.... hur stor chans har jag? Att i alla fall få komma på intervju?

Skönt att proverna såg bra ut!

Kram!

56 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda I morgon ska vi ha fysisk utbildning i psykisk hälsa. Nervös som vanligt! De tror du det går bra något jag ska tänka på? Kram🤩🌺🌸

57 M:

skriven

GRATTIS till det fina provresultatet! :) Låter som en mysig dag som du har framför dig efter allt det roliga med syster. Och härligt att Nettan mår bra efter sin op. Skall bli kul att följa er på Färöarna. När tänkte ni åka?

Vilken kaosartad helg! Förra helgen var det 16 + och nu snökaos i dagarna 3. Sånt gillar jag inte. När det kommer för mycket under flera dagar. Men klimatet är helt åt helvete.

Fint beskrivet om Alltet och jag tillhör ju en av dem som är rädd för döden men jag hoppas att det inte är något som jag behöver tänka på än och att det dröjer många år tills det är dags :)

Kram




Svar: OM allt går som det ska så funderar vi på resa i februari eller däromkringDöden behöver du alls inte tänka på och när du gör det, så gör det med ett lugn, för man ska ju faktiskt bara resa hem :)
Och för din del ligger denna resa väldigt långt in i framtiden, kram :)
Esmaralda

58 Dunegull:

skriven

Vilken julklapp du fick, stort grattis till fantastisk besked ❤️

Tyckte han jag va fin igår? Attraheras han av mig?

Kram

59 Lydia 💕:

skriven

Vad skönt att alla prov svar var bra måste ha varit jobbigt för dig att vänta på dom .
Mysig helg du har haft lite ensam tid men ändå fina väninnor.
Dom saknar jag runt omkring mig.
Kallt här men ingen snö än så länge .
Har börjat med lite jul klappar nu och sen i veckan blir det att jul pynta lite allt går bra för mig tycker jag men saknar en soul mate och jag hoppas han dyker upp snart ❤️
Kram
Lydia💕

Svar: Han kommer men det dröjer nog lite till, kram :)
Esmaralda

60 Helena Ir :

skriven

Tack Esmaralda, visst har jag besök 😀 när jag känner kontakten säger jag Hej! Pratat mycket med de jag stod närmast.. och energin får jag. Så roligt det vore om jag också började se!
Men är tacksam för det jag får!

Kram 😀

61 Misstjejen:

skriven

Hej

Något som är fel som om någon gjorde en ljud och kommer närmare mig i min lägenhet. Jag undrar vem är person? Kommer den försvinna sen? Är det något speciellt?

Ha det bra

62 Tjej342:

skriven

Goddag!

Ser du vad han känner för mig? Ha en det bra! 🤗

63 Skrållann:

skriven

Hej!
Känns gott att höra. Jag är en av dom som inte ger sken av att vara orolig för vad som ska hända efter jordelivet men jag är faktiskt rätt livrädd. Mest rädd är jag nog att inte vara beredd. Min förhoppning är ju att leva länge och när dagen väl kommer har jag sedan länge ro och frid i kroppen och är nöjd med livet och redo att lämna. Min största rädsla är att det händer innan jag är där.

Kram❤️

Svar: Jag tror inte det händer innan du är redo.... du har mycket att leva och uppleva.. kram :)
Esmaralda

64 Solstjärnan:

skriven

Provsvar en du fick var bra😊! Goda nyheter 😊
Nettan gav bort sina stenar,så bra!😊Ryska syster och du har återigen haft det bra o roligt 😊,så bra!😊 Och Nettan är på intåg 😊. Mycket trevligt på gång hos dig.
Lyckad och bra resa hittils😊Ätit gott med min väninna o tagit det relativt lungt😊.Är nöjd,en lyckad resa😊
Nu strul med bagaget..All bagage förvaring var upptagen så nu drar jag omkring med 2 väskor,tur att en av dom är på hjul.
Så det blir något knepigt att shoppa...
Es,undrar angående mitt kommande jobb, kommer det upp något idag om det? Vilken miljö det är i, exempelvis.

Resan går vidare här..hemma ikväll.
Ha en bra avkopplande dag😃
Kram Solstjärnan ☀️

Svar: Härlig resa du haft men trist när det krånglar med bagage.... jag ser nytt jobb och får en positiva känslor men tyvärr ser jag inga detaljer.... välkommen hem ikväll... kram :)
Esmaralda

65 Ullegull :

skriven

Hej,
Fann min pappa död för en dryg vecka sedan. Skuldkänslor över ifall han lidit och inte kunnat meddela sig. Han var bara 70 och då vi bara hördes av nån gång per månad låg han där flera veckor. Mår dåligt över det. Kommer allt lösa sig på bästa sätt med begravning och bouppteckning?
Kram

66 Mirre:

skriven

Hej Es,

Kul att höra att provsvaren var bra. Uppskattar dagens inlägg då jag själv kämpar med rädsla inför döden och vad som händer efteråt. Är rädd för att aldrig se min familj igen tex..och för vad som väntar där.
Men jag försöker jobba på det.

-
Es, jag har träffat en kille E, känner dock att det är ingen jag vill vara tillsammans med. Dock kan jag inte låta bli att bli lite uppgiven, typ trött på att bara träffa killar som jag ändå inte är 100% intresserade av och blir bara äldre och klockan tickar.
Samtidigt ska jag sluta mitt jobb snart, känns som stora förändringar är på ingång nu och på ett sätt känns det skönt.

gör jag rätt i att gå vidare? (Jag vet ju att jag gör det men känns bra att höra det från någon annan också😂) ser du något kul eller bra för mig framöver?

Kram

67 Na:

skriven

Hej Esmaralda.

Efter att jag flyttade och nu har flyttat tillbaka igen så vill jag gärna umgås med mina gamla kompisar igen och det har vi gjort. Det är bara det att det är inte jätte ofta de kontaktar mig . De kanske har ”glömt” bort mig?

Hur ser det ut?
Tycker de om mig och kommer vi närmare igen ? Är det någonting speciellt som jag bör tänka på?

Kommer nya nära vänner in i mitt liv?

Tack Esmaralda. För dig och din blogg.
Kram

68 Jossan :

skriven

Om 2h ska jag fira en kompis. Yey.. sitta där och lossas som allt är bra. Mina svullna ögon och mina sårade kinder säger annat. Jag är så trött. Jag vill spola tillbaka morgondagen och göra om det. Jag ångrar att jag inte gick, jag ångrar att jag inte tacka ja till ett glas vatten och middag. Varför fatta jag inte att det var inviter av att jag inte skulle gå. Fan ta denna sorgen.. jag hatar att behöva ta mig igenom sorgen igen.. Jag vill inte.. Mitt hjärta är halvt…
Jag vill inte lämna honom för alltid… 💔
Så känner jag just nu…

69 Mysan :

skriven

Tack för denna beskrivning av Alltet.
Och ett himla stort grattis. Förstår att det känns hur skönt som helst💕
En bra helg har du haft med diverse trevligheter.

Min helg var bra fram tills igår kväll då jag av misstag vid 23.00 snåret tog dagens halva medicindos och fick panik😱 Ringde giftinformationscentralen och pratade med en trevlig kvinna som sa att det inte var någon fara då det var så lite jag tog och maxdosen på medicinen är betydligt högre så var ingen överdosering. Men jag har ändå haft ångest i natt och fick bara ihop två timmar sömn på morgonkvisten så mår ruttet. Min talisman Manicken verkar dock hur cool som helst så kanske jag då också kan slappna av och sova bättre i natt?🙂
Tänk så fel det kan bli när man går i andra tankar.

Må så gott
Kram 💖

Svar: Jadå, i natt sover du bättre och du har ingenting att oroa dig för, kram :)
Esmaralda

70 Silvertassen:

skriven

Hej Es!
Grattis till provresultatet! De måste kännas skönt?

Jag undrar han var där igår samt sitter han själv eller hade han sällskap?? Kram ❤️

Svar: Någon form av sällskap kan det ha varit, kram :)
Esmaralda

71 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Så skönt att höra om provsvaren, vilken lättnad! Grattis!

Jag känner redan ångest över julen. Allt faller på mig, så om inte jag gör något så blir det ingenting. Avskyr det. Tidigare älskade jag julen. Men nu med alla krav på att lyckas skapa en magisk jul är det bara ångestfyllt. Själv skulle jag vilja sticka all världens väg för att vara ärlig, och komma hem i januari.

Jag har bestämt att nästa år ska jag och dottern åka till Nordnorge över julen, se norrsken och fara på valsafari.
Blir det så?

Kram

Svar: Antingen åker ni dit eller åt rakt motsatt håll, en resa ser det ut att bli, kram :)
Esmaralda

72 Skorpan:

skriven

Undrar om vår plan på jobbet kommer att gå vägen eller blir det ett jävla hallå från chefens sida? Har ju ordförande på min sida,men hen är ju lite kappan efter vinden så...
Kram Skorpan

73 K :

skriven

Känns det som en partner kan komma under detta året? och bor han hyfsat nära isf? känner att jag verkligen ändrat min syn och smak, iallafall att jag undviker dem typiska jag mött förut. Vilket är läskigt men känns rätt ändå. KRAM

Svar: Ja, du försöker se i nytt ljus och det är positivt och rätt... en partner kan komma när som helst, kram :)
Esmaralda

74 Manicken nicke:

skriven

Grattis till provsvaren 🙏🫶 så skönt allt såg bra ut.

Snön har anlänt om än lite ❄️
Så mysigt. Bästa starten blev det idag i skogen, mötte en fining med bästa leendet.. ;-)
Kram o skön Söndag!

Svar: I skogen kan man nog hitta både det ena och det andra, kram :)
Esmaralda

75 Liljan:

skriven

❤️UPPDATERING RYMD HUND❤️
Hunden har hittats ❤️❤️❤️

Svar: Åh så skönt att höra, vad glad jag blev nu, kram :)
Esmaralda

76 Mim:

skriven

Hej!

Blir nästa år ett bra år när det gäller jobb och inkomst?

Kram

77 Choklad :

skriven

Så bra med resultaten,
Vilken lättnad 🙏🏾
Fin och bra påminnelse om att inte vara rädd för döden.
Jag håller på bli galen snart av att vänta på svar på det jobbet jag sökt. Det har ringt referenser på mig, enligt min chef så talade han gott om mig. De lovade mig ett svar innan helgen men jag hörde absolut ingenting, hur kommer det sig? Hände det något? Har det med den ”andra också starka” kandidaten att göra?
Tålamod är inte min starka sida oavsett utfall 😅😅😅.

Svar: Du bör höra av dem i veckan som kommer och om inte, då har chanserna till jobbet dalat rejält, kram :)
Esmaralda

78 Boudica:

skriven

Har nog aldrig riktigt varit rädd för att dö, eller vad som händer efter, brukar gå efter "rädsla är det farligaste dom finns, det stoppar dig" (Men det finns ju fall där rädsla räddar också)
Vad jag tycker är tungt är att så många de senaste åren går runt med så mycket rädsla, covid, krig, pengar, och jag som högkänslig plockar upp denna tyngd lätt.

Es kan du se hur det är med D?
Har jag gjort något så han är arg, besviken, eller inte vill ha nåt med mig att göra?
Känns så distanserad, avlägsen, där men ändå inte.
Som om han flyr på något sätt.
Är det jag som gjort något fel? eller är det något mer privat som stör honom?
Jag saknar den fina omtänksamheten.

KRAM!

Svar: Han har förändrats gentemot dig men det handlar inte om att du gjort något fel, kram :)
Esmaralda

79 Emra:

skriven

Hej! Jag har åkt genom tunneln till andra sidan, det är fantastiskt där. Nackdelen är väll att man vill tillbaka om man varit där. En enorm villkorslös kärlek.
Jag står inför två olika yrkesvägar nu och båda känns enormt fel. Spelar det nån roll vilket jobb det blir? Får det konsekvenser om jag väljer fel? Med tanke på varningen i trafiken 14/12 så kanske jag kör bil i tjänsten eftersom jag inte har en bil? Jag vill helst jobba som assistent och kunna ta ledigt ibland och resa men ändå ha 100% jobb och slippa vara vikarie. Vill inte känna mig fastlåst i ett yrke som är fel. Jag vill bara trivas och helst utbilda mig. Grattis till beskedet.❤️

Svar: Ja, känslan kan nog inte jämföras med något annat och har man varit på väg.. då är man aldrig mer rädd för döden !Välj det jobb som ger dig mest för stunden.. så småningom kommer du veta vad du vill fullt ut och då satsar du på studier, kram :)
Esmaralda

80 Shenzi :

skriven

Kära Es!
Grattis till provresultatet! 🥳🎊

Tittade han på mig igår lr var de bara inbillning från min sida?? Kram Shenzi 🌹

Svar: Tack :) Nog tittade han lite, kram :)
Esmaralda

81 Blomman:

skriven

Färöarna vart är det? Och hur kommer det sig att det blir just där? :)

Min pappa dog strax innan min dotter kom, han älskade verkligen alla sina barnbarn. Kommer han och hälsar på ibland? Det känns så iaf.

Hur stor chans tror du att jag har på jobbet? Känns iaf som att han verkligen vill att jag ska börja men samtidigt inte. En del människor är verkligen svåra att läsa av.

Skönt att höra att det inte finns några tecken på cancer! Så himla glad för din skull! Den sjukdomen är verkligen fruktansvärd!

Massa kramar till dig <3

Svar: Färöarna är en ögrupp norr om Brittiska öarna och jag och Nettan gillar lite knasiga platser.. där det är ruggigt och blåsigt och kallt !Visst kommer din pappa på besök och han kommer vaka över sina barnbarn alltid !
Du har chans på jobbet, det ger sig snart , kram :)
Esmaralda

82 Anki:

skriven

God eftermiddag Es
Men så skönt med positiva provsvar !! Jag gläds riktigt med dig <3 Njut nu av positiva energin systerhelgen gav . Skönt att Nettan kan äta som folk igen ;-) Att planera resan är ju såå roligt !

Här vaknades det 03 att elen gick...min cpap stannade och då "kvävs" jag lite.Gick upp och tappade upp nödvändigt vatten Slumra till och från till 07 Gick upp då jag frös hade 14 grader inne..Vedspisen är verkligen saknad !Får såå jäkla ont i huvudet om jag sover utan maskinens hjälp så intag av alvedon och så dricka kallt kaffe. Ut och skotta lite .Kommit drygt 3 dm snö och vid lunch kom strömmen tillbaka . Jag bor strax utanför storstan men lite snö orsakar kaos och elavbrott i dagens samhälle vad ska inte ett krig då göra.
En fråga min Lady försvann i veckan och ögat "hoppar ur" BHn Vill dom inte vara vid mig längre ? Har dom gjort sitt ?

Kram Anki med flock som trivs i snön

Svar: Ja, jag blev så himla glad över det positiva svaret !Jag är så van vid min maskin att jag har svårt att somna utan den.. men om jag väl somnar så sover jag utan problem.
Hoppas elen kom tillbaka rätt snabbt... fruktansvärt att vara utan.
Lady är nog ganska trött får jag en känsla av och Ögat försöker hjälpa men blev lite för ivrig... snart har de båda gjort sitt, kram :)
Esmaralda

83 M:

skriven

Hoppas att ni kommer iväg denna gång! Hur har sonen och maken det?

Då skall jag försöka att vara lugn inför döden när det blir dags men tur att det dröjer läääänge för har mycket jag vill hinna med innan :) Undra hur jag kommer vara som gammal tant. Pigg och frisk hoppas jag :)

Kom nyss hem och fått pulsa i snön och 30 cm till väntas ikväll. Det är säkerligen kaos på akuten så kanske chefen tar in mig som vi pratade om. Nej sån tur har jag väl inte :)

Ha en gosig singel kväll :) Kram

Svar: I dag har de sett sista formel1 racet och nu ska de bara turista ett par dagar innan de vänder tillbaka hemåt.Som gammal kommer du att vara pigg och alert.
Jag njuter av ensamheten ikväll, ska snart laga mig något gott att äta och titta på film... kram :)
Esmaralda

84 Cecilia:

skriven

Vilket fint och lugnande budskap. Fantastiska nyheter från provsvaren, så glad för din skull.

Nu är årets sista Formula 1 race över, hoppas din make och son hade det trevligt i Dubai. Vi hade några vänner över på lunch och kollade på racet tillsammans.

Vi fick tillslut en lägenhet! Nu väntas en slutlig utvärdering från hyresvärden innan vi kan skriva kontrakt och då är allt klart. Har fått ett inflyttningsdatum, men eftersom det är en nyproduktion och alla lägenheter har fått samma datum så tvivlar jag på att det faktiskt stämmer. Tror du att vi kommer få flytta senare än det datumet? Hade planerat att ha en inflyttningsfest i samband med en stand up show, tror du att vi hinner flytta till showen? Kramar

Svar: Japp de har bokat plats och tittat i dagarna tre.. och nu ska de på sightseeing sista dagarna innan de åker hem på onsdag !Grattis till lägenheten !
Det kan bli aningen senare inflytt, allt kommer dock lösa sig till det bästa, kram :)
Esmaralda

85 AnnaK:

skriven

Ska sälja ett lite finare halsband på tradera. Ser det ut som att ett lågt eller högt utropspris är att föredra. Det sägs att lågt ska ge bättre utdelning i slutändan men jag är lite feg..

Skönt att du fick positiva provsvar 🥰

Kram 🤗

86 Lotta:

skriven

Ja, så fint 😀

Ser ut som min vän kommer till min stad nu i veckan. Kommer vi hinna ses?

Kram L

87 <3:

skriven

Härligt att ni hat en fin helg tillsammans.
Kommer de häva spärren ?
Kram

88 Yvonne gammal kund :

skriven

Grattis till bra provsvar Esmaralda!

Så glad för din skull!

Önskar dig en fin kväll med filmmys.

Stor kram. Yvonne

89 Manicken nicke:

skriven

Vad menade du med din kommentar.., att han inte är en fining? 🙄
Jag blev iaf glad..

90 Mercan :

skriven

Esmaralda söta Esmaralda ser något om det kan stämma 😊En kvinna i türkisk tellwe spådde mig när vi var i Bulgarien, hon sa att min bror kommer shöpa bostad i mitten av 2023, att inom två år kommer jag att ha egen family, Esmaralda hon sa att vi ska få hjälp av vänner eller grannar till våra söta katter och söta kattungar och de ska vara i trygghet 😔Esmaralda stämmer det hon sa om våra söta katter och söta kattungar 😔 kommer de alla att överleva tills nästa år vi åker till Bulgarien 😕jag är så ledsen för deras skull Esmaralda 😫 😫 😫

91 Blomman:

skriven

Tack för svar <3

Det är också det som gör den här bloggen så fantastisk! Alla knasiga saker och platser man får ”åka med på”.

Önskar att få höra mer om hur ni kommit på just den platsen. Har ni varit där innan? Kan du inte skriva om just platser ni har varit på? Hur och varför blev det just den. Hände något ”knasigt” under tiden? Hur träffades du o nettan? … jo jag har tusen frågor o lite till.


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: