Enkelt & gott.....

 

Köp hem

Från ditt skafferi

Tillagning

1. Skär laxfilén i 8 st kuber. Krydda med salt och peppar runt om. Hetta upp lite olja i en stekpanna och bryn laxbitarna hastigt runt om så att de får en fin gyllene stekyta. Lyft ur laxbitarna och lägg på en tallrik.

2. Skala och riv vitlök. Fräs vitlöken mjuk i lite ny olja i stekpannan. Tillsätt grädde, fiskfond och vitvinsvinäger i pannan och låt såsen sjuda i 5 min.

3. Sila av oljan från de soltorkade tomaterna. Skölj och finstrimla salladslöken. Tillsätt soltorkade tomater, hälften av salladslöken och spenat i gräddsåsen. Späd med vatten om såsen känns för tjock och låt puttra i 2 min. Smaka av med salt och peppar.

4. Lägg laxbitarna i såsen och låt de puttra i såsen i 2 min. Strö över resten av salladslöken.

Servera laxen med ris, kokt gryn eller potatis

    • Kram & kärlek 💖
1 Ghostwriter :

skriven

Tack för hejarpeppen igår! 🫶

Jag har fortfarande in sovit än och klockan är 06…. Så här är det ju 24/7 sen jag var liten unge. Det ger mig ångest och onödig depression, då jag går miste om vardagen, hamnar efter i plugg/jobb o annat. Såg att man kunde söka hjälp på sov-labb men ärligt vad kan dem göra? Det lär ju inte finnas hjälp…har nog sovit 1 natt på 2 veckor. Ser du mig sova något i mitt liv framför 😂


Kram och önskar dig en alldeles bra dag!!

Svar: När du har ordning och lugn och ro och bra rutiner i ditt liv så blir det också lättare med sömnen.... stress påverkar negativt.. kram :)
Esmaralda

2 Katt choklad :

skriven

Var det choklad min katt åt eller chips?? Jag ska kontakta veterinär
Tack om du kan se något 🙏 🙏

3 Naturvän:

skriven

Godmorgon!

Gott!, Lax kan man aldrig äta för mkt av.

Puh vad jag har drömt i natt, ett sammelsurum av hus, sandaler i grönt och aprikos, ny kärlek . Lägger inte så stor vikt vid det, vet ju att det antagligen bara är symboler och inga sanndrömmar den här gången, även om det varit trevligt.

I går fick vi spontanbesök av en äldre herre, gammal god vän till famljen. Vet inte vad den gamle mannen har men jag har från första början tyckt han är sympatisk och trevlig och verkar klok. Vet inte riktigt vad som hände med mig, men när han frågade hur det var brast det bara för mig och gråten skavalde. Kom till sans efter ett tag , det är precis som om han har känt på sig att jag inte är så lycklig.

En fråga, ser du om han tog illa upp att jag blev så ledsen? Känns som nu har jag blottat mig lite....

kram


Svar: Mannen tog det som hände precis rätt, och du är viktig för honom, kram :)
Esmaralda

4 Helena Ir:

skriven

Tack, ska absolut sparas! Älskar lax! Men bara 1 klyfta vitlök låter lite för mig :)

Väntar på en kallelse kan du känna in något om den?


Mycket den här veckan.. behöver mjukstarta därför idag..

Önskar en fin början på veckan!

Kram :)

Svar: Ta i så mycket vitlök du känner för :)Kallelsen kommer snart, kram :)
Esmaralda

5 J:

skriven

Gomorgon🍁🍂
Ser gott ut och jag gillar lax så jag får göra den maträtten någon dag.
Känner mig nedstämd och olustig känsla inombords. Varför känner jag det?
Kram

Svar: Det ser ut att finnas beslut du behöver fatta... kanske inte så stora men i alla fall... kram :)
Esmaralda

6 Skorpan:

skriven

Enkelt är gott om än inte ens ett så enkelt recept inspirerar mig att börja laga mat ;).

Spiralen är starkt nedåtgående o jag hoppas verkligen att jag överever veckans två första dagar. Ser du hur mötet o tillställningen går imorgon Es? O ser du mig på resa snart?

Kaffe behövs, sen släcka alla eldar som brinner o pyr ;).

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Ja jag ser dig på resa och detta är något du behöver börja planera riktigt snart, kram :)
Esmaralda

7 <3:

skriven

Tack för receptet.
Kommer det ordna sig med ögat/ ögonlocket snart. Tror du jag får pencillin på HC idag ? Håll tummarna att jag får komma till en bra läkare. Haft feber i två veckor och så orkeslös.
Kram

Svar: Det kommer ordna sig och det kommer bli bra, bra att du ska till läkare, kram :)
Esmaralda

8 Kristin:

skriven

Dette ser så nydelig ut, kjære Esmaralda, at dette må jeg forsøke en dag. Tusen takk for at du deler dette.
I dag skal jeg lage noe som heter Rasperisk. Er ikke sikker, men tror dette er mest kjent for området jeg bor i. Det er mange år siden jeg laget dette sist, men skal gjøre et tappert forsøk.
Ønsker en fin dag. KRAM!!!

Ingredienser:
4 poteter
1 egg
1 ss hvetemel
litt melk
1 ts salt

Tilbehør:
stektflesk eller bacon
eller sukker


Slik gjør du det: Skrell og riv potetene opp, bland inn hvetemel og salt og tilsett litt melk til en fast deig. Stek i smør i stekepanne som en pannekake, 4-5 min på hver side.


Svar: Spännande och måste provas !!! Kram :)
Esmaralda

9 Jossan :

skriven

Godmorgon

Det blev en rätt trevlig dag igår och de blivande föräldrarna blev så nöjda över mitt nest. Det blev så pass så jag fick en beställning på ett. Jag som sa att nästa jag gör skulle vara mitt egna men så blev det inte…

Jag har beställt ett nytt träningsprogram av min coach.. kanske kommer hitta tillbaka till träningsglädjen då…

Få skärpa mig nu så jag kommer tillbaka till det jag var…

Kram

Svar: Du gör alldeles fantastiska nest !! Kram :)
Esmaralda

10 A:

skriven

Tack! Lax är gott.

Idag är jag hemma, vaknade med huvudvärk och snuva. Och tänkte först gå till jobbet för känner stress att inte vara där. Men så bestämde jag mig för att vara hemma. Sitter här och är fortfarande stressad över jobbet. Ska försöka stressa ner och inte tänka på jobbet. Vill så gärna därifrån. Ingen förändring sker trots att jag blivit lovad.

Nehepp tvinga mig att varva ner och bara titta på serier idag.... och dricka te!

Kommer nytt jobb innan årets slut?

Trevlig måndag!

Kram!

Svar: Du får krya på dej !Nytt jobb kommer men kan inte säga exakt när, kram :)
Esmaralda

11 Liljan:

skriven

Godmorgon ☕🌄
Konstaterade nyss med en kollega att bara för att man är matintresserad behöver inte betyda att man lagar maten 😁

Min Manick och jag hänger ihop även på jobbet. Han är lite extravagant, fint ska det vara och synas vill han 😍
Precis som sin ägare 😍😁
Det här är ingen mespropp som jobbar i det dolda, inte.
Han verkar tyldigen för att jag ska söka jobb igen, med massvis av självförtroende 😍
Kan innebära flytt visserligen men det verkar inte beröra Honom 😆
Kram

Svar: Ja din Manick sticker ut !Han gör vd han kan för att påverka dig i rätt riktning, kram :)
Esmaralda

12 Misstjejen:

skriven

Hej

Undra varför får jag en känslan av panik/oro över C kvinna? Något anledningen? Men kommer det väl jag och c kvinna håller kontakten oavsett vad?

Ha det bra

13 Dani:

skriven

Hej!
Har sökt till universitet våren 2023. Kommer jag komma in på mitt första val,Lund?
Kram☺️☺️

Svar: Chansen är runt 75 %, kram :)
Esmaralda

14 Misstjejen:

skriven

Hej

Förut bruka jag ju gillar någon men för några veckor sedan märks jag att jag har inte någon att jag gillar. Mest jag bryr mig inte om dom och bara var neutrala.

På något sätta tycker jag att andra är oviktigt men jag är såklart viktigt för alla gillar mig och alla behöver mig

Jag vet inte varför det blir så?

Ha det bra

15 Misstjejen:

skriven

Hej

Hur kan det vara så att utsidan på mig ser jag ut så starkare och tufft men insidan är jag varmhjärtad och snälla. Men ändå alla vill kommer till mig?

Ha det bra

Svar: Du har en vacker och positiv utstrålning, kram :)
Esmaralda

16 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du om allt är bra med våra söta katter och söta kattungar i Bulgarien i trädgården 😕 Esmaralda ser det ut som hus med trädgård med flera våningar eller som lägenhet en våning, bostaden som du såg för min bror Esmaralda 🤔

17 Dunegull:

skriven

Ser du om jag åker upp till Malung i vinter? Vill min bekant d?
Kram

Svar: Chansen till denna resa är god, planera i tid, kram :)
Esmaralda

18 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du våra tre söta kattungar om de går till Anshes trädgård med sin mamma Esmaralda 😖 😖 😖

Svar: Någon katt finns det men ser inte vilka eller hur många, ser inga detaljer, kram :)
Esmaralda

19 Esmaralda :

skriven

Jag undrar om det blir hus eller lägenhet för min bror Esmaralda, du såg att Nytt boende kommer, om du ser någonting Esmaralda 🙂

20 Lie:

skriven

Hej Esmaralda.
Tack, låter enkelt och gott
När vi var tonåringar och vi umgicks i ett kompisgäng så var det en del drama, tråkigheter och skitsnack.
Det är inga jag är vänner med idag.

Men jag blir påmind om den tiden ibland. När jag ser dessa personer idag.
Ser de mig på ett negativt sätt idag? Eller att det är snack omkring mig?

Det var också en tid då pengar försvann och det fanns nog flera personer som stal.
Jag blev en utav dem som det blev snack om att det var jag.

Tror de fortfarande idag att det var jag som tog pengarna?
Kram

21 Mercan :

skriven

Tack så mycket söta Esmaralda för allt som du gör för oss för våra söta katter och söta kattungar för alla djur som lider på gatorna 😔 ♥️ ♥️ ♥️ 🙏 🙏 🙏 Jag blev så glad för våra söta kattungars skull Esmaralda 🙂🌹🌷😍♥️😊

22 Naturvän:

skriven

Hej!

Tack, men på vilket sätt är jag viktig för honom? Har det återigen med tidigare inkarnationer att göra? Ngn sorts av samförstånd eller på att han vet vad jag gått igenom pga tråkiga släkthistorien? Vissa människor känner man ju bara en djup samhörighet med....

kram

23 Katt :

skriven

Känns de som min katt fick i sig chips eller choklad? :( kram

24 Jossan :

skriven

Min chef kan ses idag… jag är så nervös… hoppas hon är på bra humör…

Kram

25 New Jersey:

skriven

Hejj ES!

gott med lax :)

går det lite snabbare nu gällande min man( R) gällande hans Förlängt uppehållstillstånd eller måste vi vänta lång tid på det.?


kramar



26 A:

skriven

Gick in på arbetsförmedlingen och där dök det upp ett jobb idag som jag tänker söka. Jag har jobbat med detta system och byggt upp det på min nuvarande arbetsplats. Detta är lite mer avancerat och osäker om jag kommer få jobbet. Men tänker söka i alla fall.

Julfilmer börjar sändas på TV nu. Tittade på en nyss en amerikansk, sliskigt, glatt och perfekta snygga människor. Så löjligt. Nä sådana filmer kan jag vara utan...! Ska titta på tunna blå linjen istället... 🙂

Kram!

Svar: Somliga julfilmer gillar jag just när det är jul, inte annars.. men de får inte vara FÖR sliskiga ! Kram :)
Esmaralda

27 Solstjärnan:

skriven

Enkelt och gott låter bra.Det är vad jag gillar 😊Det här med matlagning är ju inte helt min grej så jag gillar om det är enkelt och gott 😊.Tack för receptet 😊

En ny vecka har börjat och resan närmar sig.Har redan börjat packa 😊. Påbörjar packandet alltid i tid😊.
Ser du om min kompis och jag kommer att ha en lyckad förlängt veckoslut resa😊
Går allt bra?

Ha en bra dag 😃
Kram Solstjärnan ☀️

28 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Tack för gott och Enkelt recept ! Skrivs ned ögonaböj .Lax är gott . synd att den blivit så dyr.

Tack Kristin för ditt recept på raggmunk !

Här var det oroligt i natt hundar som ville ut Katt som jamade och skulle ha mat kl 04 . Dörren till Viktors rum stod öppen och luftvärmepumpen fick jobba för högtryck..Vem öppnade dörren tro ?

Trevlig Måndag och start på veckan !
Kram Anki med flock

Svar: Ja, lax har ju varit hyfsat billig mat men inte längre !Någon lite nyfiken och kärleksfull öppnade dörren... kram på dig och flocken :)
Esmaralda

29 LilaSyren:

skriven

Hej Ez,
Blir jag kvar på mitt nya jobb? Eller går jag tillbaka till mitt gamla?!

Kram

30 M:

skriven

Säkert många som nappar på detta recept för såg gott ut även om jag själv inte gillar fisk :)

Hur går det med flygbiljetterna??

Måndag igen och blir denna vecka bra?
Vad kan den tänkas bjuda på? Kram

Svar: Lika tossigt som någonsin med biljetterna och ingen klarhet än..... jag ser en stilla måndagskväll för dig, kram :)
Esmaralda

31 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag fick dåligt känslan i mage om C kvinna igen. Vad kan det vara?

Ha det bra

32 Misstjejen:

skriven

Hej

Kommer jag firar C kvinnas födelsedag nästa år?

Ha det bra

33 <3:

skriven

Receptet var verkligen i min smak. Fint när man gör i traktörpanna. Allt med vispgrädde är ju så gott 😋
Kommer A släppa det med S ? Förstår inte att han börjar bråka om det en småsak jag aldrig för mitt liv trodde han skulle bli irriterad över? Tror det är svartsjuka och något sjukligt kontrollbehov. Just nu känner jag att jag vill strunta i den där karln för alltid och bryta helt. Vi får aldrig en enda bra kväll ihop. A surar månad efter månad och ger noll i en relation. Han verkar inte ha någon självinsikt hur han är. Skrev till honom i lördags att det måste bli en förändring och att jag ger detta året ut. Har svårt att gå vidare som du vet Es.
Vad är det han egentligen känner för mig ? Äta kakan typ och ändå ha den kvar.
Kran

34 Maja:

skriven

Hej Esmaralda,

Oj vad gott recept! Tack! jag provar eventuellt redan idag.

Jag blir snart galen! Hade tankt eventuellt forsoka ge var familj en chans trots otrohet. Men jag kan bara inte lita pa honom. Men ocksa lika viktigt....
Tycker inte han gor nagon anstrangning! Det finns ingen gladje! Vi har hamnat i en atervandsgrand.

Dock vet jag inte alls vad jag vill alls!!!
Sonen har blivit valdigt jobbig och det ar standiga gral. Han fuskar, gor inte laxor ok och bryr sig mindre om allt an nansin: och det nu nar det betyder mer an nagonsin.

Ser du om det sker nagon andring eller positivt snart? Ska det vara sa har?

Kram
Maja

Svar: Känns som om du måste fatta tydliga beslut och jag tror sonen känner av oron i hemmet, kram :)
Esmaralda

35 Misstjejen:

skriven

Hej

Kan du ser något positiv om mig och C kvinna?

Jag har bara dåligt känslan i mage som om något är fel. Snälla berätta.

Ha det bra

36 Fjärilen :

skriven

Hej🌞
Det låter gott, måste prova.
Ska jag gå tillbaka till mitt ex?🤗

37 AnnaK:

skriven

Stör sig min kollega på att jag nån gång får uppmärksamhet? Förra vaktmästaren tex vände sig ofta till mig och det tog inte länge innan hon började åma och kråma sig för honom. Samma med nuvarande. Jag får uppmärksamhet och hon åmar och kråmar. Börjar kännas fånigt..

Kram 🤗

Svar: Hon törstar efter uppskattning och det blir lätt fel, kram :)
Esmaralda

38 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag fick ju imorse kramp i mage efteråt nu med en ångest känslan om c kvinna. Vet du vad kan var felet?

Snälla berätta

Ha det bra

39 Milli:

skriven

Ser riktigt mumsigt ut. Tackar😁
Mår man gott snart igen? Ha en bra dag🤗

Svar: Ja, det kommer rätta till sig, kram :)
Esmaralda

40 Maddelito:

skriven

Hej ez
Jag läser rättssociologi fortsättningskurs och hade en omtenta idag, då det inte gick bra första gången men det känns inte så bra nu heller. Vilket känns bajs då detta är något jag känner jag verkligen vill jobba med i framtiden. Jag vill inte längre jobba som förskollärare.

Kan du se om det fick bra för mig på omtenta? Annars får jag vänta tills augusti att göra om den igen.
Om jag skulle få U nu kommer detta påverkar mina framtida studier och csn?

Puss o kram

Svar: Finns en chans att du klarat den, men denna chans är inte så stor.... kanske du får göra om och var ordentligt påläst då, kram :)
Esmaralda

41 ThereseC:

skriven

HejEs!
Nu har C och L börjat sätta igång Mir med ridningen igen. Båda två har åkt av varsin gång redan 😄. Takterna sitter i än. Jag har också suttit på honom. C fick leda mig ett varv i paddocken.
E hann säga "nu är det sista gången du sitter på Mir", fem gånger innan hon sålde honom för sista gången. "Jag vågar väl knappt säga det",tillade hon när hon sa det innan han åkte till familjen i småland. Dom stod ut i tre månader innan dom frågade om Erica ville ha tillbaka honom. Det ville hon inte men jag visste att C och L älskar honom gränslöst och då hjälpte jag till för att det skulle kunna bli verklighet.Han kan ju inte byta familj var tredje månad!
Och E hade fel för nu har jag suttit på honom igen 😄.
Och så blir det kanske någon ny chans för din spådom att bli verklighet framöver : Du kommer att åka av igen...

Veterinärens kommentar när vi var där för att kolla skadan och L skulle longera.
"Kan du longera?"
L tolkade det som om han undrade om hon visste hur man gjorde när man longerar.
Jag förstod att han på grund av tidigare erfarenheter av Mir undrade om vi verkligen tänkte låta det minderåriga barnet göra det. Hans min när Mirre uppförde sig som ett snällt och välstädat lamm 😄.
Jag är så himla glad att Mir är tillbaka ❤.
Kram ThereseC

Svar: Ja, tänka sig, nu har du suttit på honom igen :)Vad roligt att Mir är tillbaka ! Ni har ju en speciell connection, kram :)
Esmaralda

42 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven



Madicken är på rymmen och jag kan inte hitta honom, han är någonstans här hemma men är spårlöst borta… :’(

Hur ska jag någonsin kunna börja må bra när allt som ger mig glädje tas ifrån mig gång på gång…

Kan du känna av Madicken?

Kramar Igges matte 🐈‍⬛







Svar: Han är i hemmet, den saken är klar.. men jag ser inte var... ha ett öga öppet efter honom hela tiden och det finns god chans att ni hittar varann igen, kram :)
Esmaralda

43 Shenzi:

skriven

Hej Es!
Ser du om jag kommer tatuera mig nästa år lr lutar det mer åt året efter?? Kram Shenzi 🌹

Svar: Inom två år bör du ha gjort en tatuering.. kram :)
Esmaralda

44 N:

skriven

Hej Esmaralda.

Min förra talisman som jag fick, hade jag en känsla att den liksom låg och väntade på någonting. Det hände ingenting på flera månader och jag hade en känsla hela tiden att det skulle vara så. Så helt ärligt så lät jag den va ganska mycket under en period.

Tiden gick och sen kom jag till en punkt då en utav mina önskningar blev extra viktiga och det var precis det som skedde vid rätt tidpunkt.

Den här talismanen den här gången är fortfarande ganska ny. Fick ligga i kuvertet några dagar tills jag hade det lugnt omkring mig. Är han aktiverad nu?

Känns mer som att den här jobbar lite hela tiden sakta men metodiskt? Den känns lugn?

Ska bli spännande och se om någon utav mina tre önskningar slår in. Verkar det som det?

Kram

Svar: Japp, din talisman är aktiverad och pigg och alert, och kommer göra allt för att bistå dig, kram :)
Esmaralda

45 Mercan :

skriven

Esmaralda för ett tag sedan jag hade årskontroll hos sköterskan jag sa till henne att jag bor med min mor och syster och hon markerade det på datan, är det på grund av det jag fick brev av försäkrinkasan att jag får 1/4 del bostadstillägg, det var 1 /3 del, eller är det för min mor var registrerat ändå 🤔ser du något om det Esmaralda 🤔

Svar: Jag ser inte vad detta beror på, du får helt enkelt ringa Fkassan och fråga, kram :)
Esmaralda

46 Skorpan:

skriven

Jag hoppas att jag bara är inbillningssjuk, är jag det Es? Skulle passa in just nu ;).
Kram Skorpan

Svar: Jag tror inte du är inbillningssjuk, du är inte riktigt lagd åt det hållet, kram :)
Esmaralda

47 Jossan :

skriven

Möter kändes riktigt bra! Men jag är fortfarande inte nöjd med det med lönen men jag hoppas hon tänker efter till nästa lönesättning.

Men det kändes väldigt bra och jag lyfte rätt många punkter och en ang min kollega och fick veta att hon hade flera möten med denna kollegan kring hur man beter sig… skrämmande…

Tror du hon kommer höja min lön så den matchar de outbildade?

Kram

48 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Kanske tur det ;).
Stressnivån förbenat hög, blir väl sjuk då den lägger sig, om den lägger sig vill säga?
Inget jobb för mig, men det var nog inte min plats.. Går väl nya tåg?
Kram Skorpan

Svar: Japp, visst går det nya tåg ,kram :)
Esmaralda

49 Jossan :

skriven

Möter kändes riktigt bra! Men jag är fortfarande inte nöjd med det med lönen men jag hoppas hon tänker efter till nästa lönesättning.

Men det kändes väldigt bra och jag lyfte rätt många punkter och en ang min kollega och fick veta att hon hade flera möten med denna kollegan kring hur man beter sig… skrämmande…

Tror du hon kommer höja min lön så den matchar de outbildade?

Kram

50 AnnaK:

skriven

Tack! Ja, det är väl så att hon vill ha uppskattning 😊 Men varför just av dom som är trevlig mot mig? Eller är det bara en slump? En annan kollega som jag är nära fjäskar hon jättemycket för också. Men där handlar det inte om att visa upp rumpan etc iaf 😂

Kram 🤗

51 Skorpan:

skriven

Får hoppas att jag lyckas kravla mig "ombord" då senare nångång ;D.
Tack!
Kram Skorpan

52 Mercan :

skriven

Tack Esmaralda 🙂💖😊

53 F:

skriven

Hej esmeralda undrar om du känner in något spontant på mig kram 🥰

54 F.u:

skriven

Hej esmeralda undrar om du ser hur det är med min mamma bör jag vara orolig för henne

55 M:

skriven

Men jissus! De skall väl åka snart?

Hantverkaren sken upp när han såg mig och frågade direkt hur det var med min arm. Jag sa att jag var på väg till sjukgymnasten och då sa han "snyggt". Jag vet inte vad han menade men inte kan han ha menat mig :) Han är 27 och jag 41 men folk tror iofs att jag är 28 :)

Nu har min Manick gått från rosa till nästan svart. Det betyder väl inte att jag är på väg in i ett mörker :)

Kram!

56 Smurfen:

skriven

Jag sa igår att innan jul så kommer det att braka för personen så har jag fel så kommer de att tro på mina ord ännu mindre. De behöver få sig en knäpp på näsan för att fatta. Önskar en trevlig måndagkväll.
Kram till dej.

57 Bjork:

skriven

Hej har bestämt mig för att tänka på mig själv ett tag så kommer både kärlek och vänskap av sig själv.

Kram

58 Boudica:

skriven

Gott med lax, men dyrt nu för tiden!

Min högkänslighet har snappat upp nån sorgsen, avståndstagande känsla från min fina chef, det gör mig ledsen. Var inte speciellt lätt att få kontakt med honom idag, så frånvarande, men ändå där.
Hoppas ju verkligen det inte är något personligt mot mig. Vill ju bry mig! Men det kan jag ju inte riktigt göra.

Har haft en ide som legat och grott i huvudet ett tag nu, är det en bra ide att förverkliga den? Skulle den gå bra?
Är inte ute efter något stort, kanske lite mer som hobby, men hoppas på lite extra pengar i längden.

Kram!

59 💕 Zoey 💕:

skriven

Go kväll Es!
Jag trivs jättebra på platsen jag arbetstränar men sen jag ökade mina tider har ja haft ont i sidan av magen och gränsen till förstoppning vilket antagligen beror på stress och hoppas de ger med sig snart. Försöker promenera för att röra på mig.
Jag undrar däremot om dom är nöjda med mig på platsen?? Kram Zoey 💕

60 Bjork:

skriven

Hej jag ska dra ut mina tänder om 2 veckor. Kommer de gå bra ?

Kram

Svar: Ja, det ser ut att gå bra, kram :)
Esmaralda

61 AnnaK:

skriven

Varför vill hon "ta över" dom som gillar mig? Bara en slump att det blivit så eller försöker hon jäklas lite? Avundsjuka?

Kram 🤗

Svar: Jag tror inte hon jäklas medvetet, kram :)
Esmaralda

62 Maddelito:

skriven

Hej ez och tack för ditt svar.
Jag tyckte jag var bra påläst men salstenta och funktionsnedsättning går inte alltid ihopa vilket jag har varit tydlig men läraren. Jag fungerar bättre på muntliga och hemtentor så jag funderar på att om jag inte lyckas denna gången heller, prata med läraren och försöka hitta ett annat sätt som eventuellt kan fungera.

Kram och hoppas du får en fortsatt trevlig kväll


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: