VARNING....

Varför läste man inte på innan man bokade flygbiljetterna..... maken och sonen har kämpat som galningar för sina flygbiljetter  och Supersavertravel.se  har hela tiden kommit med nya förändringar.
Tiden har gått och efter att ha läst på hur andra kunder blivit behandlade och lurade insåg vi att några biljetter kommer de inte att få.
 
Sonen har ringt fler dagar i sträck och talat med  deras kundtjänst på callcenter i Indien och det har varit god dag yxskaft !
De har skickat nya mail som bara innehåller halva löften om biljetter.
 
 
De ska åka i morgon... och igår när inga biljetter kommit gav de fan i alltsammans... avbokade och bokade snabbt nya biljetter via gamla pålitliga Ticket !
Allt gick hur smidigt som helst.
 
MEN... kommer de att få tillbaka pengara de betalat till Supersavertravel?
 
Jag tvivlar.  När man läser vad andra skrivit, att de väntat  både två och tre år på återbetalningen .. så känns det inte vidare hoppfullt.
 
Det blev en dyrköpt lärdom... men nu kommer de i alla fall i väg och får se Formel 1 i Abu Dhabi! 
Sonen kommer  hit idag och övernattar och så kör de tillsammans till  Kastrup tidigt i morgon bitti.
 
VARNING... boka aldrig med Supersavertravel.se
 
De finns kanske de som verkligen får sina flygbiljetter men massor av människor får det inte. 
 
Kram & kärlek💖
1 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag får en känslan att om några år att jag kommer blir mer och mer känd för att var föreläsare. Stämmer det?

Då folk har annan syn på mig?

Men det är mycket närmare till jag blir mer och mer känd.

Stämmer väl?

Ha det bra

2 Misstjejen:

skriven

Hej

Från 30 till 50 år kommer jag var den stort föreläsare? Vad kan du ser mig under dessa åldern med föreläsare. Ser du något?

Ha det bra

3 Ghostwriter :

skriven

Ja… lite det jag kände .. som tipsa om att läsa omdöme.. jag hade anmält och gått vidare om det gäller tusenlappen. Skamligt. Skönt iaf att det löste sig! Jag ”såg” dem komma iväg iallafall, de kändes starkt. Kul det i slutändan!




I en seans skrev du att det kändes som jag möter soulmate under 2023, om du får in någon känsla, känns de som första eller andra halvan av året? Bara hur de känns så förstår jag om de blir vad som 🤗

Kram!

Svar: Chansen finns under 2023 men det är inga garantier och mer detaljerat ser jag tyvärr inte, kram :)
Esmaralda

4 AnnaK:

skriven

Låter som ett företag man ska undvika 😬 Kul att dom kommer iväg iaf 👌

Är han ärlig när han säger att inget intresse finns för kollegan?

Alltså det känns som att om jag inte tar tag i separation nu snart så kommer jag aldrig att göra det. Även om du nån gång sett att jag gör det. Förstå vad jag slösar med mitt liv...

Kram 🤗

5 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag undrar varför jag känner mig så ledsen över C kvinna. Undra på att jag känner mig sviken och jag trodde hela tiden som jag inser att jag har fel just nu.

Det är bättre att jag låta henne vara till och med föreläsningen ställe som jag ska var där nästa år som C kvinna bor den området.

Jag ska väl inte talar för henne att jag är där och bara gör min jobb för var föreläsare.

Jag får har en känslokalla så länge tills hon kommer till mig och säger något.

Jag tror att jag förstår för jag känner mig sviken.

Det är tråkig att känna såhär. Man får gå vidare.

Jag ska väl försöka att ignorera henne...

Ha det bra

Svar: Ja, gå vidare och ha fokus på dig själv och sådant som du mår bra av, kram :)
Esmaralda

6 A:

skriven

Tack för varningen! Jag bokade för några år sedan enbart flygbiljett billigt. Kommer inte ihåg bolagets namn just nu men det var något jag inte hört om tidigare. Såg sen recensionerna och tänkte vi aldrig kommer med planet. Men det gjorde vi som tur var - men det var nog det de var, ren tur! Bokar hädanefter på resebyrå som kan sina saker och som det känns tryggt med. Även om det är mycket dyrare.

Idag känner jag mig bättre. Bara trött. Ska nog gå ut och få lite luft idag. Har verkligen gjort minsta möjliga i två dagar. Längtar dock inte tillbaka till jobbet. Är sånt kaos där.

Har så mycket jag planerar att vilja göra nästa år. Finns ingen chans till stor vinst om jag köper trisslott? 😆

Kram!

Svar: Jag har ju alltid bokat med den variant som varit billigast och det har funkat bra i alla år.. men i fortsättningen blir jag mer försiktig. Skönt att du mår bättre. Någon större vinst ser jag tyvärr inte för dig, kram :)
Esmaralda

7 Lotta B:

skriven

Tack för varningen!
Åk heller inte med eDreams.
Lurifaxar

Kul att de kommer iväg!

Kram Ez 🧡

Svar: Ja, det finns en hel del att bli lurad av, kram :)
Esmaralda

8 Ghostwriter :

skriven

Dem har även 4 olika omdömes sidor. Typ för att omregistrera företaget för att inte alla ska hitta omdömena..

https://se.trustpilot.com/search?query=Supersavertravel&search-button=


Sjukt att flygbolagen eller de andra aktörerna som eventuellt samarbetar med dessa, fortsätter. Deras svar känns som robot deluxe.


Kram

Svar: Ja herregud !! Kram
Esmaralda

9 Ester:

skriven

Godmorgon!

Vad skönt att de kommer iväg i alla fall till något de sett fram emot.

Det känns som jag de senaste åren tackat ja till helt fel jobb för mig. Vet inte hur jag ska stå ut på senaste arbetsplatsen, är ett vikariat men på nästan ett år till??

Kram Ester

10 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag tycker väl min simmare sätta har blir förbättras och på något sätta att jag har blir uppdatera. Jag tror inte väl det är bara simmare utan föreläsare, min förmågan, min kommunikationens sätta, avläsa och en massa.

Känns som om jag har blir uppdatera redan förra vecka. Blir förbättras som person.

Så stämmer det väl?

Ha det bra

11 K :

skriven

Känns de som jag förstör handen/läkningen osv om jag tar bort stygnen själv? Känns löjligt att åka till vc för det, och betala så mycket för något som tar 1 sekund för dem……



Kram

Svar: Jag hade nog valt att åka till vc ändå, kram :)
Esmaralda

12 Jossan :

skriven

Godmorgon..
Sömnproblem kommer krypande igen. Jag hade sån huvudvärk under dagen och somnade när jag kom hem. Normalt brukar jag kunna somna på kvällen men inte denna gången.. jag skulle ju sova tidigt så jag kunde träna på morgonen.. men så blev det inte..

Tänkte på T och att jag måste få tag på mina saker. Men jag orkar inte kontakta honom. Jag hatar att minnas honom..
Jag orkar inget längre…
Jag blir så ledsen av gulliga kärleksvideos och massa gravid och bebis videos..

Måste ta mig upp… men orkar inte

Kram

Svar: Välj att göra något roligt, gör upp en kul planering och se till så du fyller din tid, kram :)
Esmaralda

13 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Gomorron kära Es!

Så ledsamt för din man o son speciellt när man har glatt sig åt nåt. Skönt att det ordnade sig till slut👍 Önska de en trevlig resa från mig🛩

Fråga
Nu när mannen kört till jobb så brukar han vända persiennerna så det kommer in lite ljus i sovrummet. Dörren lämnar han på glänt. Idag är det nån besökare här som stod utanför dörren o jag hörde tydligt hur ”mannen” (för det kändes som om det var en man) gav ljud ifrån sig o jag gick en obehagskänsla!!

Jag gick bort o stängde dörren bestämt o tillbaka till säng kändes ett iskallt drag o jag ligger här o ryser. Snälla kan du se varför o om det är nån jag känner har han nåt budskap eller varning? Det känns att jag inte är själv i mitt sovrum nu! Iskallt ….

Jag hoppas att du får till dig vad det är för nåt🙏🙅‍♀️💜

Kram och Kärlek ♥️🕊

Svar: Ingenting specifikt kommer till mig, inga varningar så någon oro tror jag inte att du ska behöva känna, kram :)
Esmaralda

14 Maria:

skriven

Godmorgon bästa Es!

Men så tråkigt med deras resa! Vilket lurendrejeri av resebolaget! Det får ni ju anmäla!

Jag har en fråga till dig Es
Jag har inom mitt jobb fått erbjudande om att byta station. Jag kommer snart att bli in-lasad vilket innebär att jag får en fast anställning och då är frågan om jag ska vara kvar på stationen jag är på nu eller om jag ska byta innan dess? Är jag kvar kommer jag att bli ”fast” där.
Jag är så rådvill och vet varken ut eller in just nu då jag trivs bra på båda stationerna.
Ser du vad som skulle kunna bli bäst för mig?

Önskar dig en riktigt fin dag! ☀️
Kramar ❤️

Svar: Jadå, visst ska det anmälas ! Men de har redan väldigt många anmälningar ! Du trivs på båda stationerna så välj den som du ändå tycker har en särskild fördel, kram :)
Esmaralda

15 Helena Ir :

skriven

Vilket lurendrejeri!
Beklagar! Bra att de lyckades hitta andra biljetter på annat håll!

Jättetrevligt igår.
Vi fortsätter kämpa båda två! Hoppas inte förgäves..

Fin onsdag: 😀

Kram

Svar: Japp, man får fortsätta att kämpa på !! Kram :)
Esmaralda

16 <3:

skriven

Kommer den där skomakaren komma ihåg mig sen flera år tillbaka när jag skällde ut honom för att han förstörde mina skor ? Om han ser mig igen.
Kram

Svar: Ja jag tror han kommer ihåg dig, kram :)
Esmaralda

17 Skorpan:

skriven

Fi f*n för såna lurendrejare! Hur täcks folk? Förstår inte... Men härligt att dom kommer iväg imorgon i alla fall :).

Tur att jag inte blivit blåst på några biljetter, hittills ;). Vet ju inte vad framtiden bär i sitt sköte förstås. Kanske du kan säga nåt om den Es? Nåt nytt på inkommande, förutom jobb då ;).

Gårdagen gick bra, precis som du sa Es, o jag blev förärad en stor födelsedagsbukett o dotra en ros för ordnande o servering på mottagningen. Tur att det är över o på torsdag ska det bli resa av, eller hur ;).

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Du kommer snart att göra upp lite nya planer och det blir bra.Härligt att allt gick bra och blommorna är ni minsann värda, kram :)
Esmaralda

18 Mercan :

skriven

Esmaralda i början av året en kvinna spådde mig att inom tre år någon i familjen kommer att ha brytet ben eller hand något liknande och efter tre veckor efter att ha blivit frisk att vi kommer att vinna minst fem miljoner kronor från euro jackpott 🙂 Du såg att det finns möjlighet 2024 och att det är inte största vinsten, betyder det vinsten innan, den brukar vara fem miljoner 😌Esmaralda kan det stämma något som hon sa 🤔kommer min bror gå genom något hemskt med bilen 😞eller hända något någon i familjen 🙁

Svar: Tyvärr tror jag inte det stämmer så bra, kram :)
Esmaralda

19 Manicken Nicke:

skriven

Godmorgon,
Ja, surt sa räven.. ta mig tusan vad surt när man drabbas. Har själv gjort en sådan blunder fast det gällde en snygg röd skinnjacka. Blev småsnål och hittade den billigare på det fejkade kontor (som jag också läste recention om, efteråt)
Dock kom det en jacka, en svart imitationsskinn storlek xs..
Ja vad säger man, man lär sig av sina misstag :)

Något positivt och gott på ingång av något slag?
Kram :)

Svar: Ja eller hur ! Man tror man varit med om allt och är inte lättlurad och då händer det !! Positivt kommer för dig och ganska snart dessutom, ta vara på stunderna, kram :)
Esmaralda

20 Mimmi K:

skriven

Hej Es!

P har varit mer generös det sista, bjudit ut mig, köpt presenter, erbjudit sig att hjälpa till osv. Antagligen rädd att mista mig. Ser du om detta beteende är något tillfälligt? Jag har lätt att falla för det.

Kram

Svar: Känns som om ha gr vad han tycker situationen kräver, kram :)
Esmaralda

21 Ninni :

skriven

Godmorgon Ez
Det är aldrig bra att bli lurad.Förstår inte hur dessa människor som leder ett sådant företag kan sova gott.Dom borde få näringsförbud.
Nu har jag några frågor.
Kommer mitt äldsta barnbarn att få ordning på sin ekonomi och hitta ett bra boende till sig och barnen. Kanske träffa en partner som älskar han och hans barn.
Kram

Svar: Ja, det kommer ordna sig för ditt barnbarn, han får ta en sak åt gången och göra klart, kram :)
Esmaralda

22 ThereseC:

skriven

Hej Es!
Fy för att bli lurad sådär.
Undrar om flyghjalp.se kan hjälpa till att få tillbaka pengar i ett sådant fall?
Dom hjälpte mig när jag blev försenad i tre dar och bagaget var borta när jag tillslut kom fram. Flygbolaget ville inte betala ersättning med motiveringen "du kom ju fram".
Efter att ha besökt typ alla flygplatser i Europa ja. Det var ingen som sa att det ingick sightseing i biljetten!
Kram ThereseC

Svar: Tack för tipset, kram :)
Esmaralda

23 SarA:

skriven

Åh vad segt, men tur att det gick att ordna med nya flygbiljetter. Får bara hoppas att de får pengarna tillbaka för de andra.
Igår kom det ut en ledig tjänst på ett annat företag. Det lockar mig att söka men jag tror endast att det har med förändring att göra. Själva tjänsten tror jag egentligen inte är något för mig. Det är så frustrerande med känslan av att jag vet vad jag har men inte vad jag får. Det är mycket som är viktigt för mig med en tjänst. Arbetstider, frihet under ansvar, arbetsuppgifter såklart och framförallt lönen. Det är av den stora anledningen jag vill söka mig till något nytt. Jag måste upp i lön men vill ändå ha ett jobb jag älskar att gå till. Efter 10 år på denna tjänsten jag har idag kan jag fortfarande säga att jag älskar mitt jobb men ändå finns det något som jag vill förändra.
Kära E ser du om det blir någon förändring i arbetet snart? Ska jag våga söka mig till sådant som jag tvekar på? eller kommer snart en öppning för den där tjänsten jag var på intervju för ett år sedan?
Kram

Svar: Det kommer en förändring i arbete för din del, men vänta gärna tills du känner dig säker på vad du vill söka, kram :)
Esmaralda

24 Naturvän:

skriven

Hej!

Vilket elände med biljetter och det bluffbolaget, håller tummarna att din son och make får en fin resa till Abu Dhabi och pengarna tillbaka för bluffbiljetterna.

En fråga, skall på anställningsintervju på ett vårdhem nästa vecka på onsdag, kändes bra vid telsamtalet, ser du ngt om det här?

Ev en hundägare som behöver hundpassning men lite känsligt med betalning efersom de är bekanta till maken. Vet inte om jag skall erbjuda mig och tala om att jag gärna gör det men mot betalning. Lite knivigt.

Kram


Svar: Anställningsintervjun ser ut att gå bra och du har 75 % på jobbetKlart du ska ta betalt för hundpassningen, kram :)
Esmaralda

25 Snödroppen:

skriven

Godmorgon💞
Vad roligt för dom att de kommer iväg men så trist att de blivit lurade, pengarna får de nog aldrig se igen. Man får verkligen se upp och vara noga med vart och från vem man beställer…jag önskar dom Trevlig resa😀
Min lilla semestertripp är över för denna gång, hemma igen i min borg och nu är det full fräs på jobbet som gäller igen. Energin är påfylld igen. Ett fint brev väntade på köksbordet så idag ska jag välkomna manicken till mitt hem💞
Det har dykt upp en del manliga energier runt mej så det känns spännande…hur känns det kring han som jag känner lite sen innan, kommer det bli mer umgänge med honom framöver? Det känns som han är lite intresserad…
Ha en go dag💞

Svar: Lycka till med din Manick !Ja, han är lite intresserad och chansen finns att det kan bli mer.. kram :)
Esmaralda

26 Shenzi :

skriven

Hej Es!
Nä, fy fasiken för såna företag som lurar människor på pengar. 😠😠😠 Roligt att höra att dom kom iväg iaf. Hoppas de får kul! ❤️

Kan du se vad min nästa kille jobbar med??? Kram Shenzi 🌹

Svar: Nej men jag ser att han trivs med sitt jobb, kram :)
Esmaralda

27 Hedwig:

skriven

Hoppas att det kommer att ordna sig med flygbiljetterna.

Kaos på alltfler ställen här också, speciellt i kollektivtrafiken. Helt plötsligt skulle det vara 'brist på personal'. Man läser också att människor som söker jobb på statens järnvägar här eller på flygterminalen inte blir antagna av oklara skäl..Jag tror att kaoset avsiktligt har skapats av våra regeringar. Man håller på med att skapa ett helt nytt teknologiskt, kommunistiskt 'ekosamhälle'. Om vi fortsätter med att vara blåögda så vinner dem och förlorar vi all vår frihet och välfärd..

Svar: Ja, kaos verkar det vara lite överallt numera !Kram :)
Esmaralda

28 Mercan :

skriven

Tack Esmaralda 😌♥️😊

29 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Näe, fy fan! 🤬 Ja, var med om något liknande fast då handlade det om bara några hundra lappar. Såg på insta om en stor dinosaurie SM barn kunde sitta på och röra sig och låta och vi beställde en och betalade då de var en bra julklapp till systersonen. Dinosaurien kom dock efter jul och var inte större än en vanlig liten leksaksbil i plast på knappt 10 cm lång. Aldrig mer företag från ställen man inte känner igen.

Kan tänka mig att biljetterna va dyrare än några hundralappar. Och de är riktigt surt för er. Jag hoppas dom får roligt och kul att dom kom iväg iaf.
Kram Zoey 💕

Svar: Ja, man lär sig hela tiden !Surt var det att behöva köpa helt nya biljetter.. men känns som huvudsaken att de nu kommer iväg, kram :)
Esmaralda

30 Jossan :

skriven

Jag har ju saker att göra konstant… Träffar folk, rör mig ute bland folk och sånt.. har ju inga lediga helger..

På tag om företag som luras så har jag fått strumpbyxor som inte ska gå isönder men det gör dem. Har fått 6 par Ica alla gick i sönder. Men nu ska jag kämpa så jag får tillbaka mina pengar nu.. ska ringa klarna…

Kram

31 Mercan :

skriven

Esmaralda vad menade du med, stämmer inte så bra, stämmer det någon del 😌😳🤔

32 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Vilka lurendrejare ! Tack för varningen ! Tur de kommer iväg ändå .
Björn sa alltid Billigt och bra följs aldrig åt...

Här slogs jag med masken i natt igen och djuren blir oroliga . Min katt Sessan har börjat bete sig annorlunda .vill sitta högt har som tics där han helt plötsligt slickar sig när han går. Börjar han bli senil tro ?
Han är ju 14 år Förövrigt ser han ut som hälsan själv.

Mitt i veckan redan !

Kram Anki med flock

Svar: Björn är en klok man, det är han fortfarande !Kanske du ska prova ut en ny mask ? Hopplöst när de inte sitter bra.
Sessan kan ha lite ont någonstans, du får se hur det utvecklas, kram på dig och flocken :)
Esmaralda

33 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.

Tråkigt när detta sker.
Skönt att de komme rivig även om de kanske förlorade pengar.

Es, ser du mig jobba på vårdcentral? Blir jag en duktig sjuksköterska ? Och hittar jag rätt grej för mig inom detta?
Kram

Svar: Du blir duktig sköterska oavsett var du väljer att jobba men du behöver hitta sin "grej" och det gör du, kram :)
Esmaralda

34 Mercan :

skriven

Kommer det hända någon i familjen någon olycka innan vi vinner på euro jackpott inom tre år Esmaralda, kan det stämma det som kvinnan spådde mig, vad ser du Esmaralda 😳

Svar: Jag ser varken allvarlig olycka eller jackpott, kram :)
Esmaralda

35 Mercan :

skriven

Jag tror på kvinnan som spådde mig i türkisk tellwe som var röd hårig Esmaralda hon sa att inom flera år mor, syster, eller bror är i tillstånd att vinna från spelet och du såg 2024 som möjlighet från euro jackpott, inte största vinsten jackpott 😌 vi är nöjda med lagom summa 🤔 allt stämmer Esmaralda 🤗

36 Naturvän:

skriven

Hej igen!

Har redan meddelat mitt intresse för hundjobbet och talat om att jag söker extra jobb och tar betalt för det. Bara maken som krånglar men nu är det löst.
Har dock ej fått svar ännu, men hade passat så bra, är på gångavstånd och jag tänkte så knyter man kontakter och det kan ju bli fler xa kneg.............

Kram

37 Doris:

skriven

Hej!
Vilket strul.Hoppas de får en trevlig resa.

Är orolig gör ekonomin.Är det något positivt där på väg in.eEn av önskningarna till Manicken är just pengar in.Hur ser det ut framåt Es?

Kram

Svar: Det känns som om det ska komma en positiv öppning, kram :)
Esmaralda

38 N:

skriven

Hej Esmaralda.

Tack, ser du arbete på vårdcentral för mig?

Kram

Svar: Ja, så kan det bli. Kanske inte direkt men så småningom, kram :)
Esmaralda

39 A:

skriven

Attans då, ingen vinst! Har i och för sig aldrig haft tur i spel. Brukar inte sälja saker men nu ska jag sälja dotterns cykel som är för liten och ett TV spel. Det sista jag vill sälja är bilen, men det är den grejen som är kvar som går att sälja. Börjar den krångla mer måste jag sälja den, kan inte lägga flera tusen på att laga den... redan lagt 3000 kr på den på ett par månader. Bor mitt i stan så behöver egentligen inte bil, men är själva friheten jag gillar.

Kluven om jag ska gå till jobbet denna vecka eller inte. Ska ta en promenad efter lunch så får vi se hur jag känner mig efter det.

Kram!

40 Mercan :

skriven

Jag minns Esmaralda jag vet du såg inte största vinsten inte jackpott 😌 vi är nöjda med lagom 😊jag är glad Esmaralda att du såg den möjligheten och sa till mig vilket år Esmaralda 🙂 Tack så mycket söta Esmaralda 🤗 Jag är glad för min brors och mors skull de hoppas mycket på euro jackpott 😌 och jag ångrar mig att jag kastade trissen med tre klöver för några år sedan, du visste att det är något Esmaralda 😂men nu är jag glad att du såg något 2024 för oss Esmaralda 🤗♥️😎

41 Maria:

skriven

Tusen tack för svar! 🤗❤️
Jag vet att beslutet är mitt men det är svårt att ta 😅

42 <3:

skriven

Kan du hålla tummarna Es att fransar blir bra idag ? Så jag det blir som vanligt igen. Känns som jag tappat mitt ansikte 😅😅får försöka förklara och hoppas att tjejen förstår och gör ett bra jobb.
Bör kan kanske nästa gång boka ägaren istället?
Kram

43 F:

skriven

Kul att dom kommer iväg , ja det är inte roligt när det inte blir som man planerat , har själv gjort två reklamationer på hotel och flyg för några dagar sen och får se om vi får några pengar tillbaka?

Har varit så mycket det sista och känner mig orolig för min mamma och vet inte vad jag ska göra ? Ser du vad jag kan göra

44 AnnaK:

skriven

Har han något intresse för min kollega?

Kram 🤗

45 Mickis:

skriven

Fy faaan säger jag! Vilket ruttet bolag och kan bara hoppas att pengarna kommer men känns tveksamt efter det du skrev. Glad ändå att de kommer iväg. Hur länge blir dom borta? Och du blir gräsänkling Es :)

Hipp hipp hurraaa! Idag fyller min älskade morfar i Alltet år. Saknar honom men brukar prata en sväng om dagen med honom och tror att han hör. Kanske han har någon hälsning till mig som du får till dig :)

December är en favoritmånad så vad bjuder den på? Ingen magi syns till än så länge ....

Kram

Svar: Ungefär en vecka kommer de att vara iväg ! Jag instämmer i gratulationerna till morfar. Han myser när du pratar med honom och är noga med att visa att han finns där... fast du kanske inte alltid känner av. Kram :)
Esmaralda

46 Ghostwriter :

skriven

Ja tråkigt att de inte finns garantier på när man ska möta sin soulmate… även fast du kunde se en sak. det känns som att om han inte kommer under 2023 tänker jag planera ett liv som om han aldrig dyker upp. Jag tror ju inte jättemycket på kärlek, den äkta varianten, inte förens jag upplevt den. Jag som börjar bli gammal också



Kram och tack!

47 Mandarin :

skriven

Hej Esmaralda, när kommer jag att bli frisk och må bra? Du sa att det vänder och jag kommer må så mycket bättre och jag undrar när? Blir det snart? Kram och tack

Svar: Sök adekvat hjälp till att börja med, och det kommer vända ganska snabbt, kram :)
Esmaralda

48 Jeanette :

skriven

Jag hoppas verkligen att de får tillbaka pengarna! Tack för varningen ❤️

49 Pia1 :

skriven

Men fy 😡 förstår inte hur en del kommer undan och tillåts bara fortsätta med bedrägeri 😑
Skönt att de kommer iväg ändå men det hade verkligen inte varit givet att ens nya platser finns eller att kunna betala dem...

Lögnmaskinen ska sluta till jul. Det är mitt enda hopp, klarar inte ens prata med henne eftersom inget spelar någon roll, hon vänder på allt jag eller sonen säger och ljuger ihop en egen version.
HUR kan det få vara så? Varför... Hur kan man vilja barn så fruktansvärt illa liksom...
Måtte karma bita röven av henne, önskar verkligen att de själva får gå igenom exakt vad de gör 😑

Svar: Jag vet, somliga människor är för mycket och för fel, men det kommer gå din väg, det vänder, kram :)
Esmaralda

50 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Ojnej så hemskt att bli lurad sådär! Verkligen jättetråkigt. Men tur att de ändå kommer iväg!

Jag var hos tandläkaren idag, det gick bra, och på tandläkarmottagningen träffade jag på dotterns tandläkare, en så fin och snygg man. Jag undrar varför han tittar så på mig var gång vi möts?

jag blev helt generad och tittade bort, känner mig osäker och ful. Men han verkar genuint jättesnäll. Men jag ville springa o gömma mig.

Kram

Svar: Han tittar på dig för att du tål att tittas på... du ÄR en snygg kvinna, så är det med den saken ! Kram :)
Esmaralda

51 Karro:

skriven

Hej!
Någon från andevärlden vill ha min uppmärksamhet genom att knacka i ett fönster ute på gården och nu genom att hela tvättstugedörren skakade, handtag och hela dörren, cirka 5 sek efter att jag öppnat och slängt sopor och stängt igen.
Vem vill ha kontakt med mig? Bör jag vara rädd?

Varma hälsningar Karro

Svar: Någon hälsar glatt och du har ingenting att vara rädd för... kram :)
Esmaralda

52 Monica:

skriven

Är det ödet att du tar upp ev fejkade flygbiljetter?I denna stund sitter jag och letar efter flygbiljetter till mig och en manlig kompis. Det är en mycket god vän som en kvinna kan vara min goda vän/väninna. Men väninna låter så gammalmodigt. Använder man det uttrycket nu för tiden? Jag får dela rum med honom av kostnadskäl.Men jag vill inte ha sex med honom. Han ser inte illa ut men jag har stängt av det sexuella totalt. Men det är en annan femma som kanske inte hör hit. Jag är inne på Kayak och Momondo sajter och letar efter flygbiljetter och hotell. Det är min son som har rekommenderat dessa sajter. Men jag är neurotiskt rädd för att bli blåst. Har både blivit blåst av en skum pensionsfond som sedan hamnade blåsväder och de som låg bakom denna fond sitter inne. Likaså en annan firma som sålde sina tjänster som mellanhänder på välrenommerade gallerior som B&W och Emporia. (Det var till firmor som tex Telenor som Com hem som är seriösa de fick förtroende att vara mellanhänder till.) Men den firman har gått i konkurs idag. Det är därför jag är rädd att köpa resa på nätet. Frågar jag min son om ha vill hjälpa honom så kanske han säger: " klarar du inte av någonting själv?" Hoppas att din son och din man får sina utlägg tillbaka. Jag vet hur det känns både ekonomiskt och känslomässigt att bli blåst. Det tar tillfälligt kraftigt på livskvalitén. Med vänlig hälsning Monica

Svar: Du kan alltid boka via Ticket.. telefon eller online.... det är pålitlig och har fysiska kontor i många svenska städer, kram :)
Esmaralda

53 Liljan:

skriven

🍾Klockan är efter lunch 😁
Riktigt bra med påminnelser att vara alert när produkter ska beställas via nätet. Ska man från ett ställe till ett annat med minst ett byte kan det vara riktigt behändigt att boka via en resesajt. Däremot, när det kommer till hotell så vill jag veta att det finns på riktigt. Ringa/maila, se till att få kontakt med en riktig person. Kanske söka sig via hotellkedjor?
🌟
Sicken morgon, vaknade strax innan 3, vred och vände mig till ca 4. Tänkte det vsr lika bra att gå upp. Vad händer? Somnar!! Note to self, gå upp istället nästa gång, i värsta fall ta en dusch direkt 😆😴.
🌟
Liiiiiite snö har kommit, men redan plusgrader. Bankade ner fågelhuset med ciggen i mun imorse, vilken syn 😆😆😆

Kram

Svar: Ja, hotell brukar jag också alltid boka direkt !Jag hoppas att vi här söderöver får snö i vinter... jag älskar ju snö... minus skottningen då förstås.... kram :)
Esmaralda

54 L :

skriven

Nu sätter hjärnan på paniken igen.
Krångel med studier, löser det sig och jag får vara kvar? Annars börjar allt helvete om. Jag klarar inte detta en gång till. Försöker lösa och vara på.



Kram

55 Mimmi K:

skriven

Hej Es!

Fick besked idag att jag tills vidare inte får jobba övertid på mitt jobb. De behöver se om de behöver mig mer än på 85 %. Det innebär att jag kommer få det mycket tufft ekonomiskt och jag är ledsen över detta. Har fast anställning på 85 % men har fått jobba extra upp till 100 det sista. Är ensamstående mamma. Vad ser du kring detta. Kommer jag få gå upp till heltid som jag tidigare önskat?

Känns så motigt med allt just nu....

Kram

56 Hanna:

skriven

Hej!

Jag är uppspelt. Har precis varit på en arbetsintervju till ett jobb som verkar bra med en bra lön dessutom. Jag själv tyckte det gick bra på intervjun och hoppas nu att jag får det här jobbet. Vad tyckte de? Har jag någon chans?

Kram

Svar: Ja, du har en chans, runt 80 %, kram :)
Esmaralda

57 CAM81:

skriven

USCH vilka företag det finns. Och ingen skam i kroppen har de heller. Bra att de kommer iväg ändå fast på ett annat sätt. Trevlig resa😎

Hör hon av sig och ger mig en chans?🤗

58 Mirre:

skriven

Hej Es,

Idag fick jag reda på att jag ej kommer få förlängt på jobbet och därmed få gå vid avtalets slut.
Har känt en förändring i luften på sistone och att detta var på gång.. jag har velat säga upp mig redan för några veckor sen då jag känt mig klar med den arbetsplatsen men inte vågat ta steget själv.

På ett sätt ser jag nu fram emot de nya möjligheter som öppnas för mig. Jag vet ju vad jag vill ha i livet och ska bara våga ta steget.
Men lite rädd är jag...
Ska sätta mig ner i dagarna och tänka på det jag vill jobba med/göra framöver.

Ser du något om detta?
Kram :)

59 Maja:

skriven

Hej Esmaralda,

Tack for den varningen!

Har aldrig varit med om att livet ar sa daligt under sa lang tid. Det skulle val vara innan sonen foddes i sa fall. Ser du nagot positivt snart och vad?

Kan du se om han ljuger? kan du se om han har kontakt med henne och hur? Jag kan inte lyssna till om jag kanner pa mig det for jag har blivit paranoid av allt.
Det ar bara sa viktigt for hur jag ska agera!

Kram

60 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Ja de var vi värda, blommorna ;D. O mycket mer... Orkar inte skriva lista nu ;).
Kram Skorpan

61 SusanneAmalia :

skriven

God lunch

Flygbiljetter tappar man lätt bort i datasystemet nuförtiden
Så är det bara..
Detta beror på pandemin. Tror de kanske.
Sist det strulade sa bolaget att datasystemen var omgjorda under pandemin och alla hade inte ställts om ännu.
- Men under pandemin fick ju ingen flyga. Så det förklarar kaoset🤔🤣 sa jag.


Önskar alla en fin dag.

Stor kram.
🤗🐈🐈🐕💕

62 A:

skriven

När jag skulle meddela jobbet att jag kommer i morgon började nästan gråta. Så istället sa jag att jag inte kommer alls denna vecka.

Är nåt allvarligt fel. Ska i alla fall ta vara på tiden och verkligen vila. Haft noll återhämtning på flera veckor och ovanpå det är det kaos på jobbet och ingen hjälp får jag. Orkar inte mer.

Mitt ena ben är redan över sträcket och det andra benet har jag lyft och är på väg över sträcket det med, mot att säga upp mig.

Förra veckan började jag gråta när jag kom fram till jobbet. Stod på toaletten. Har gråtit på vägen hem. Ibland kan man ju hålla tillbaka men inte detta gråt.

Jag är en stark person. Och jag klarar det. Men är ett tydligt tecken på att något måste förändras.

Kram!

63 Mimi:

skriven

Hej!

Blir det någon förändring till det bättre? Känner mig orolig inför framtiden.

Kram

64 Mercan :

skriven

Esmaralda om du ser någonting Esmaralda 🙂 blir det bostad för min bror Esmaralda efter att ha blivit något från euro jackpott 2024, du såg möjlighet eller blir det med lån nästa år 🤔

65 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Jag försöker så in i norden att glömma N och försöker få bort honom från mina tankar. Till och med ber Zanmi om hjälp att få bort honom i mina tankar för att jag mår så dåligt av de psykiskt mässigt och en av mina önskar var just de annars hade jag inte bett Zanmi om hjälp, men de hjälper inte. N dyker upp i tankarna.
Jag bor i en stad med knappt 40 000 tusen invånare och trots de antalet så stöter jag på honom ändå. Hur fasiken ska jag komma över en person som jag ständigt stöter på och som aldrig lämnar mina tankar??? Måste jag inleda något med honom och bli sårad för att lättare komma över honom eller kommer jag komma över honom till slut ändå?? Har du några tips,Es?? Kram Zoey 💕

66 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag börja väl funderar på psykologi eller någon ska var bra för mig att kunde prata med. Men jag vet inte om det är bra för mig. Men inte den kvinna som jag vill har utan någon annan

Tror du att jag behöver det?

Ha det bra

Svar: Börja med att träna dig att inte tänk på andra människor runt dig... ha fokus på dig själv och gör upp egna planer... och i dessa planer kan ingå en ny samtalskontakt som ENBART ska vara en samtalskontakt och inte någon vän, kram :)
Esmaralda

67 Misstjejen:

skriven

Hej

Hur kan jag blir så påverkar av C kvinna? Jag börja tänker att hon är inte viktigt på länge. Allt som jag gjorde för henne. Var tar dom iväg?

Om du vill att ger något tipsar till mig. Bara skicka mejla så jag läser på med din tipsar för förbättras mig.

Jag känner bara att jag kunde inte lita på en kurator eller psykologi efter det.

Men du får gärna skicka mejla till mig. Om du känns att jag behöver det.




Ha det bra

68 GD:

skriven

Usch, så tråkigt att de inte kunnat få sina biljetter eller återbetalning efter all den kontakt de har haft… Jag ska definitivt inte köpa flygbiljetter därifrån.

Es, ser du om jag är gravid med en pojke eller flicka?


Kram :)

69 Lotta:

skriven

Bra att det ordnade upp sig och att de kan åka trots allt bök.

Jag undrar om det kommer gå bra för min son helgen med besöket nu när jag inte är hemma?

Kram L

Svar: Ja, det ser ut att gå bra för sonen, kram :)
Esmaralda

70 Skorpan:

skriven

Ja inte är man mycket värd. Jag ska inte få åka på kursen annat än den dagen då jag ska hålla en kort föreläsning, ska åka med tåg o komma hem med kollegan. Har inte nån betydelse att jag håller i trådarna, det ska sparas pdngar o det är mitt göra, jag som sällan o aldrig är nånstans, det viktigaste är ju att larlarna kammar hem pengar. Jäklar i min låda att jag kommer att rösta med fötterna bara jag hittar nåt nytt. Vad felar chefen Es?

O sen hade jag gjort en beställning som skulle innehålla sex stycken av en viss vara o jag fick en!? Jösses...
Inte min dag idag ;)?
Kram Skorpan

Svar: Ja, det är sannerligen dålig stil av chefen, kram :)
Esmaralda

71 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du om min bror kommer att träffa tjejen med gott hjärta i den skolan som han blir antagen nu🤔

Svar: Möjligheten finns, kram :)
Esmaralda

72 Jossan :

skriven

Jag smsa T idag. Fick svar att jag kunde hämta mina saker fredag eller lördag. Jag svarade att det får bli lördag. När jag såg hans namn på skärmen kändes det så jobbigt. Usch.. men det blir ett avslut..
känns som han valt att inte kontakta mig för han på något sätt velat ha kvar en del av mig..

Kan det stämma?
Saknar han ens mig och hur kommer vårt möte gå?

Kram

Svar: Jag tror det går okey för dig att hämta dina saker... och det blir ett bra avslut, kram :)
Esmaralda

73 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Jag försöker så in i norden att glömma N och försöker få bort honom från mina tankar. Till och med ber Zanmi om hjälp att få bort honom i mina tankar för att jag mår så dåligt av de psykiskt mässigt och en av mina önskar var just de annars hade jag inte bett Zanmi om hjälp, men de hjälper inte. N dyker upp i tankarna.
Jag bor i en stad med knappt 40 000 tusen invånare och trots de antalet så stöter jag på honom ändå. Hur fasiken ska jag komma över en person som jag ständigt stöter på och som aldrig lämnar mina tankar??? Måste jag inleda något med honom och bli sårad för att lättare komma över honom eller kommer jag komma över honom till slut ändå?? Har du några tips,Es?? Kram Zoey 💕

74 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Jag försöker så in i norden att glömma N och försöker få bort honom från mina tankar. Till och med ber Zanmi om hjälp att få bort honom i mina tankar för att jag mår så dåligt av de psykiskt mässigt och en av mina önskar var just de annars hade jag inte bett Zanmi om hjälp, men de hjälper inte. N dyker upp i tankarna.
Jag bor i en stad med knappt 40 000 tusen invånare och trots de antalet så stöter jag på honom ändå. Hur fasiken ska jag komma över en person som jag ständigt stöter på och som aldrig lämnar mina tankar??? Måste jag inleda något med honom och bli sårad för att lättare komma över honom eller kommer jag komma över honom till slut ändå?? Har du några tips,Es?? Kram Zoey 💕

75 Mercan :

skriven

Tack så mycket söta Esmaralda 🤗 Jag blev så glad för min brors skull 😊 Esmaralda tack så mycket söta Esmaralda för allt som du gör för oss för våra söta katter och söta kattungar för alla djur som lider på gatorna 😔 ♥️ ♥️ ♥️ 🙏 🙏 🙏

76 Lejonet:

skriven

Får de lära sig den hårda vägen snart?
Kram💖

77 Mandarin :

skriven

Tack för svar Esmaralda, jag har samtalsstöd men borde jag byta till annan person?

78 Månskenet:

skriven

Oj nej, så synd. Harmt på all bortkastad tid, oro, för att inte tala om pengarna. Bra att de ändå äntligen kommer iväg! Det är sällan som billigt och bra går hand i hand, tyvärr.
Några jag känner tog en billig resa, tänkte att de får ju handla så mycket mer där borta. Biljetter fick de, men sen...planet såg sidär ut, inte såg det bättre ut på insidan heller, färden var den mest skakiga och bullriga de varit med om. Där och då bestämde de att hellre betala lite mer än sitta och undra över hur många bitar planet kommer ner i 😳
Ha det gott!

79 Mickis:

skriven

Jag känner av morfar ibland men vet att han finns där för mig❤

Shit! 50 sidors utredning från FK kom på posten idag gällande min arbetsskada och detta är mycket viktigt framöver för ersättning från försäkringsbolag och det skadestånd som FK är skyldiga mig för utebliven ersättning vid ett tillfälle och jag hoppas verkligen att dessa papper ger dom en käftsmäll och jag får mina pengar. Inte kul att läsa anteckningarna från sjukgymnasten att jag är helt funktionsnedsatt i högra armen med en svårt smärtproblematik. Undra hur min framtid kommer att bli egentligen :/

Kram

80 N:

skriven

Hej Esmaralda.

Den klinik jag nu valt. Ser du några varningar?
Verkar den vara seriös?
Blir jag nöjd av resultatet?
Kram

81 emma:

skriven

hur många barn får jag?

82 Lotta B:

skriven

Tack för varningen!
Åk heller inte med eDreams.
Lurifaxar

Kul att de kommer iväg!

Kram Ez 🧡


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: