Asatro......

Innan kristendomen kom till vårt land utövade vi  vår  asatro

Vi trodde på asagudarna och vi trodde också på naturväsen – vilket på något sätt känns relevant och inte alls särskilt konstigt.

Vi har ju alltid trott på något som är större än oss själva och Gud är större .... oavsett det gäller asagudarna eller en mer modern gud.

Man ska inte tro att asatron är försvunnen och borta, så är det inte.

Man ser lite annorlunda på saken idag och de flesta asatroende  försöker inte återskapa  vikingatidens religion  utan bejakar ett slags nytänk.

Man kan säga att asatron är en naturreligion

Modern asatro existerar i allra högsta grad i vårt land:

Nordiska Asa-Samfundet och Samfundet Forn Sed.

Nordiska Asa-Samfundet och Samfundet Forn Sed har enligt egna uppgifter runt 600 respektive 400 medlemmar.

En kontroversiell fråga inom asatron är  de symboler som nationalistiska och rasistiska grupper använder sig av.

Man ska vara klar över att har man en asatro så innebär inte detta per automatik att man har rasistiska värderingar

 

På Island är asatron stark och det är också ilskan över att nationalistiska och nazistiska krafter använder sig av den fornnordiska mytologin.

Min mormor var lite åt asatron till  och hon berättade ofta historier för mig om Tor och Oden och Freja och hur Tor svängde sin hammare  när det åskade ute. 

Hon berättade om Loke som var en jätte och som inte var helt pålitlig.

Han lurades när han kunde.  Till exempel så förvandlade han sig till ett sto och förförde en hingst och på så sätt blev han mamma till Odens häst Sleipner.

Så småningom spärrades Loke in i en underjordisk håla och slipper inte fri förrän till Ragnarök och då strider han på jättarnas sida mot gudarna och dör.

Det var spännande historier för ett litet barn

Men vad mormor verkligen trodde och inte trodde, det vet jag faktiskt inte.

Men en sjutusan till historieberättare var hon !

 

Kram & kärlek💖

1 Misstjejen:

skriven

Hej

Kommer jag blir vän med G kvinna i facebook något gång?

Ha det bra

2 Misstjejen:

skriven

Hej

Något kommer händer i här månaden som kan var betydelse för mig i länge fram.

Är det en person eller en uppdraget?

Ha det bra

Svar: Kan var båda delar, kram :)
Esmaralda

3 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag har haft en känslan av C kvinna kommer smsar mig något gång och kommer hon gör det?

Ha det bra

4 Misstjejen:

skriven

Hej

Vilka cool dröm G kvinna inatt i skola. Det var nästan som kunde bli i verkligheten. Men vad betyder det? Även virus i mobil.

Vad betyder det med G kvinna i dröm? Något om uppbyggnad relation?

Hoppas virus i mobil var inte sann

Ha det bra

5 Cam:

skriven

Hej!

Åh visst var det spännande att som barn höra om asagudarna!

Jag har så många funderingar, kanske kan du hjälpa mig.
Om jag gör min sista praktik där jag gjorde min förra, får jag då jobb där efteråt? Eller blir det bättre för mig att söka mig någon annanstans?

Kram
Cam

6 Naturvän:

skriven

Godmorgon!

En otroligt stilla och vacker morgon hos mig, känns ljust och harmoniskt. Undrar varför? Är kanske att platsen som sådan har bra energier? Några naturväsen ser jag inte, men hoppas få uppleva någongång.

Vet inte om det bara är ett rent naturfenomen, men i år har jag och har haft otroligt många citronfjärilar hos mig, känns allt lite speciellt när de kommer på besök.

Blir förhoppningsvis en bra start på veckan, skall lyssna på Eckhart Tolle på youtube, känner inte till honom, men du Esmaralda lottade ut en bok och jag blev intresserad. Alltid kan man ta till sig något.


Kram

7 Skorpan:

skriven

Får medge att det här är inget som jag vet mycket om, jo Tor o Freja o Odin, men det är ungefär det jag kan. Så tack för berättelsen o infon om asatron :).

Måndag igen, tur att det snart är fredag ;). Gissar att jag har en massa småsaker som ska sys ihop denna vecka, inget akut tror jag.

Ser du Es om mitt sociala liv kommer att bli mera aktivt framöver o jag blir bekant med nytt folk eller fortgår det som förr? Alltså att just inget nytt händer ;).

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Japp, måndag idag och träning för min del ! Ta steg själv till en början mot ett mer socialt aktivt liv och du kommer lyckas utan större problem, kram :)
Esmaralda

8 Jossan:

skriven

Godmorgon
Måndag morgon! Kommer bli en lång vecka med både föräldramöte och skoljoggen. Som tur är så blir det en helg med roligheter igen. Tror att jag kommer typ bli däckad den 19 september när alla mina bokade helger tar slut och jag har tid att slappna av..

Jag har ofta tänkt att jag är en dålig vän. Jag ställer upp för allt och alla men undrar ofta om jag är en bra vän och om man egentligt tycker om mig. Jag är så osäker på den saken.. Och idag kom egentligen ett svar och det var att min kompis skrev till mig och sa ”du är den mest omtänksamma kompisen jag har och någonsin haft” jag ljuger om jag säger att jag inte böja gråta av det.

Hur blir min oktober? Min september är ju rätt händelserik..

Nä får väl börja att ta mig upp.. är helt slut så ögonen faller ihop… ska köra om 15-20 minuter.. heja…

Kram

Svar: Du ÄR en jättebra vän och du gör alltid ditt bästa så försök bygg mer självkänsla, kram :)
Esmaralda

9 <3:

skriven

Godmorgon Es, börjar A sakna oss nu ?
Har han börjat inse att jag tröttnat på hans sätt att vara i sommar ?
Kram

Svar: Några riktiga insikter kanske du inte ska räkna med, han går lätt i försvar, kram :)
Esmaralda

10 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Asatron är spännande . Som gammal Islandshästuppfödare döpte man gärna fölen till ngt spännande namn från tron.

Måndag och ny vecka . Ynka +3 grader på morgonen och bara +17 inne vittnar om hösttemperaturer.
Fåglarna pickar på fönstret och undrar var maten är..Jag har tagit beslutet att inte mata då det drog till sig råttor ,men talgbollar kommer jag hänga upp så småningom.Än så länge finns där frön och annat för de små liven.
Sessan har flyttat in vilket betyder att nu är det höst ! Basta !

Trevlig Måndag önskas
Kram Anki med flock

Svar: Nu fick du mig att tänka på min barndoms islandshäst ! Han kom direkt från Island och hade ett vackert men svårt namn så vi kallade honom KinoJapp, Sessan har rätt, hösten har kommit... kram :)
Esmaralda

11 LottaS:

skriven

Es, ser du hur tankarna går hos det unga paret som såg på huset igår kväll? De är seriösa med att de söker ett hus nu, men vad lockar, vad avskräcker? Det kan hända de verkligen skulle ta hand om det på ett bra sätt, men kan de rätta köparna faktiskt vara här redan? Du gav också rådet att ge det max ett år, så nog har jag berett mig på att försäljning dröjer.

12 Anna:

skriven

God morgon Ez,

Kanske dum fråga, men jag o mannen har haft en paus på 1 1/2 månad då jag tycker han har tagit mig för givet o inte riktigt varit rädd om mig o vår relation.
Skulle vilja att han stäppa upp nu när vi börjat höras igen, men hur förmedlar jag detta?
Känns dumt att säga rakt ut att jag vill att han skall börja anstränga sig en smula?
Tror du ens att han är villig att göra det? Män är ju inga tankeläsare, men vi kvinnor vill ju dom skall snäppa upp sig när dom betett sig mindre smickrande.

Kram!

Svar: Ni två behöver ta er ett öppet och ärligt snack om hur ni känner och hur ni eventuellt kan förändra er relation, kram :)
Esmaralda

13 💕 Zoey 💕:

skriven

God förmiddag Es!
Här smög sig förkylningen sig på - täppt i näsan och ont i halsen så här blev de inte att jag följde med och tackade av kollegan ikväll som slutade innan sommaren som ja frågade om förra veckan, men men självklart inte ditt fel. Sjukdomar kan man ju inte rå för och säkert inget du såg skulle komma. 😊 Så istället för äta god mat och gå och kolla på Jesper Caron får de bli halstabletter, nässpray och kurera sig hemma och hoppas att det försvinner denna veckan. Så jag är tillbaka till arbetet nästa vecka.

Jag önskar dig och alla andra en härlig måndag! Kram Zoey 💕

Svar: Nej, sjukan såg jag nog inte komma men det som händer, det händer och snart är du frisk igen !Nu får du krya på dej, kram :)
Esmaralda

14 Shenzi:

skriven

Kära Es!
Skrev igår kväll och gratta MG på hans 10 årsdag, men de har inte komma fram så jag grattar honom igen i efterskott - STORT Grattis MG på födelsedagen! 🥳🎉🎈🥩🍗

Har alltid tyckt så synd om barn på förskolan som går från de dom öppnar tills de dom stänger.
Jag undrar om du kan se om mina framtida barn kommer gå länge om dagarna eller kommer dom gå relativt korta dagar? Kram Shenzi 🌹

Svar: Jag hämtade min son tidigt från dagis två gånger i veckan och han var jämt sur för det och ville stanna kvar och leka :)Jag ser inte hur det blir med dina barn men det känns inte som om det ska bli något problem, kram :)
Esmaralda

15 SusanneAmalia :

skriven

God Morgon

Solen skiner och idag ska jag ut på sjön.
Jag ska köra massor med båt och det ska bli så kul.

Poseidon är den Grekiska havets gud vilken svensk fornodisk gud som styr över havet har jag ingen aning om.
Kan det vara Oden??

Men asatron lever kvar i vår vardag. Om man vill jorda sig ska man krama ett träd. Trädet binder fast Gaya vilket är moder jord.
Jag gjorde en trumresa på futarken en gång och min kropp förflyttade sig fysiskt till en annan plats. Kundaliniyoga är en stark kraft. Den är baserad på en orm och utgår från coxygis där vi har livets byggstenar nämligen somiter.
Magi.

Jag ser livets natur. Trädandar småfolk naturens drivkraft. Så vackert och magiskt. Vindens lätta bris är som silverglimmande andetag vid vattenytan. Solstrålarnas daller andas i ett gulddis mellan bladen i skogen luften står stilla och ger oss spänning magi magisk kraft. Vår natur är fantastisk.

Tack för svari går. I dag ska jag jaga svar innom polis och rättsväsen. 👀
🤔🙏
Kommer jag att lyckas??

Stor kram🤗🙏❤️

Svar: Jag tror att den fornnordiska havsguden var Njord, som sjöfolk bad till.Det finns så mycket magi runt oss... bara vi stannar upp och ser och tar till oss och det är du riktigt bra på
Räkna med att det kan ta tid innan du får de svar du söker vad det gäller rättsväsendet, kram :)
Esmaralda

16 Louise:

skriven

Då är man på väg mot Lund igen. Idag är det planering hela dagen. Fick beröm av en av pedagogerna att jag är en lugn och trygg pedagog som vägleder och förklarar pedagogiskt för barnen.
Det blir man glad över.
Men jag kan inte hjälpa att undra om vad alla mina kollegor tycker om mig. Jag gör ju alltid mitt bästa

Möte med soc på onsdag för hemtagningen. Får hoppas dottern kommer hem innan jul.
Men det är märkligt att jag får beröm och sen tycker soc att jag är en dålig mamms. Det går inte ihop.

Kommer hemtagningsbegäran och utredningen få hem dottern?
Vad tycker mina kollegor om mig?

Ha en fin måndag och tacksam för svar. Kram.

Svar: Jag tror du är omtyckt och man ser att du gör ditt bästa, fortsätt så !Kram :)
Esmaralda

17 En Ängel med stort hjärta hjärta:

skriven

Morning kära Es!

Min fråga kom inte med igår? Provar igen

Fråga

Pga sorg o ändrade förhållanden fick min dotter tyvärr lämna bort sin älskade hund.Tar de kärleksfullt hand om honom eller har de låtit honom somna in vår fina Bobby? Jag kände en tass häromdan på min hand när jag sov o fick en känsla att det var han. Fick jag rätt känsla har de låtit honom somna in denna underbara familjemedlem o min dotters älskade hund?

Tacksam för svar

Kram☆♥︎☆


Svar: Tyvärr kan jag inte känna in Bobby och därmed inte ge dig ett svar på din fråga, kram :)
Esmaralda

18 Lupin:

skriven

Godmorgon ☀️
Jag minns också dessa sagor om Thor, Oden och alla dom andra gudarna. I grundskolan hade jag en lärare som var väldigt engagerad i religion och som gärna berättade..

Ny vecka nya möjligheter.. 🍀
Kram :)

Svar: Javisst är det lite spännande med dessa berättelser, kram :)
Esmaralda

19 Ghostwriter :

skriven

Drömde en lite konstig dröm, om någon man men minns inte så mycket. Jag kom också in på en skola i England i drömmen och en gubbe som var rund om magen och inte jättelång, skägg, han stod bakom mig och sa att han var rektor/lärare där. Att han tyckte jag var välkommen dit. Jag visste dock att jag inte ville åka men nyfiken var man.


Betydde de något eller bara allmänt för vad jag står i?



Kram! Intressant inlägg. Du varierar så mycket vilket är extra kul att läsa. Men hade läst ändå.

20 K :

skriven

Vad håller min soulmate på just nu? Är han i ett bra stadie och livet rullar på eller får han som mig också ta lite nya beslut? Kommer min flytt påverka vårt möte, tidsmässigt?





Kram och massa kärlek

21 De grå :

skriven

I fredags åkte en väldigt gammal dam ner från rulltrappan och av någon anledning ändrades hennes ögon. Blixtrade till. Jag la märke till det direkt. Det kan ha varit att hon kom emot solen eller blinkade lite konstigt, logisk förklaring så att säga men av någon anledning tänkte jag direkt på de grå. Hon hade uppsikt över mig men vägrade kolla åt mitt håll.

Var det som jag kände eller bara logisk förklaring? Stackars dam isåfall om jag tänkte så om henne haha



Önskar dig en bra dag kram

Svar: Det KAN ha varit en av de Grå men jag är osäker, ingenting definitivt kommer till mig, kram :)
Esmaralda

22 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Stämmer det alltså att Mr Romance fortfarande finns någonstans i min närhet, fast vi inte ännu träffats? Finns chansen ännu? Eller skrämde jag bort honom med min blotta uppenbarelse?

Kram

Svar: Visst finns chansen, han finns och ert möte kommer ske , önskar jag kunde säga mer exakt när, men det kan jag ju inte, kram :)
Esmaralda

23 Skrållann:

skriven

Hej!
Hade en helt fantastisk dag med mina gamla tjejkompisar igår, en riktig energiboost.
När jag däremot berättade att jag skulle börja läsa fick jag väl inte de mest stöttande reaktionerna och det stärkte mig ju inte direkt. Jag har velat detta så länge så lite mera entusiasm från deras sida hade jag hoppats på. Kändes plötsligt som de inte trodde att jag skulle fixa det och det gjorde mig lite ledsen😞
Nåväl, huvudsaken är väl att jag fortsätter färska tro på mig själv?!

Kram❤️

Svar: Bry dig inte om kompisarnas reaktioner.... du ska gå din egen väg och känn dig nöjd i dina beslut, det är viktigt, kram :)
Esmaralda

24 Filifjonkan :

skriven

Det är ju spännande det här. Var nyligen och rensade energier på en gammal offerplats. Där fanns själar från asatiden som inte vågat gå mot ljuset när de dog. Det jag fick till mig var att de tolkat ljuset när de dog som kristendomens skärseld, och blev kvar. De var lite vilse mellan asatro och kristendom. Jag trodde nog att med tiden går man vidare till Alltet, men det kanske inte alltid är så?
Stor kram

Svar: Min erfarenhet är att alla går över till Alltet utan problem... och de som vi uppfattar som finns kvar och inte går över, de är bara på besök, men man kan tolka detta på olika sätt, det är ju ingen konkret vetenskap precis :) Kram :)
Esmaralda

25 Mercan :

skriven

Esmaralda du såg i February 2022 att det blir något från euro jackpott minst tre år fram, blir det 2025 Esmaralda eller tidigare 🤔

Svar: Kan ske tidigare, men som sagt, inga summor av betydelse, kram :)
Esmaralda

26 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

För att förtydliga: jag menar alltså min blivande ROMANS, inte livspartner. Han kommer att dröja.

Men en romans vill jag gärna ha. Ser du alltså om chansen att möta min ROMANS finns kvar? Eller försvann han och min chans då sommaren tog slut?

Kram

Svar: Nej han har inte försvunnit, han kommer finnas kvar hösten ut men när hösten övergår i vinter, då verkar han tona bort, kram :)
Esmaralda

27 Jossan :

skriven

Jag tänkte på de grå när jag lyssna på en podd igår. Det var Agneta Sjödin som kallade ufo för de grå. Kan de grå vara Ufo?

Svar: Det kan de vara, de är så främmande i allt så visst kan de vara aliens, kram :)
Esmaralda

28 Jossan :

skriven

Ja jag får försöka tänka bort de sakerna.. och bli mer säker.

Hur blir min oktober?

Kram

29 K:

skriven

Kommer min flytt påverka mitt möte, tidsmässigt, med soulmate? eller kommer han iallafall när det är dags?
Är han i en relation nu? kram

30 De Grå :

skriven

Tack för svaret! Ja vem vet om damen var en av dem grå, jag kände iallafall att jag inte ville att hon skulle titta på mig.

Börjat tänka rätt mycket på detta när du tagit upp de på bloggen :) jag möter så himla mycket folk så man håller lite uppsikt



Kram

Svar: Det händer extremt sällan att man stöter på dem och när man gör det så märker man som regel ingenting alls, kram :)
Esmaralda

31 Mercan :

skriven

Tack så mycket söta Esmaralda för allt som du gör för oss för våra söta katter och söta kattungar för alla djur som lider på gatorna 😔 ♥️ ♥️ ♥️ 🙏 🙏 🙏

32 F:

skriven

Godmorgon vilken vacker dag vi har idag , ser du något spontant till mig kram 🥰

33 Kvinnan :

skriven

Godmorgon esmeralda för snart mer än tio år sedan gjorde du seans åt mina båda syskon , i den såg du att båda skulle träffa sina respektive o flytta och skaffa familj , är detta något du ser fortfarande? För inget av det har hänt ännu .

Svar: Ja, jag ser samma fortfarande, de kommer träffa sina respektive men du kan behöva jobba på det lite mer aktivt så att det inte dröjer, kram :)
Esmaralda

34 Bjork:

skriven

Hej kommer jag bo på östrabergsgatan nästa år med min sambo?

Kram

35 Anna E:

skriven

Menar Dave vad han just skrev om att han älskar mig osv? Ser du också ny kärlek för mig inom kort?

36 <3:

skriven

Brukar B kolla min fb sida lite då och då ?
Hajar till med lite pirr när jag ser att han är online och grön 🙈
Kram

37 Vitlilja :

skriven

Kommer det ge mig något om jag ringer åklagaren? Kommer det gå bra?

38 Lupin:

skriven

Glömde ställa en fråga tidigare.,
Min bil gick inte igenom besiktningen och jag har bestämt mig för att sälja.. kommer jag få sålt den privat typ över blocket?
Finner jag en ny bra bil snart, hos en bilhandlare ?
🚗
Kram ☀️

Svar: Ja du kan sälja via Blocket typ men begär inte för mycket betalt, kram :)
Esmaralda

39 Mika:

skriven

Hej E!

Jag har fått bekräftat covid. Har sån ångest för är rädd att jag smittat någon av mina vårdtagare. Är rädd att dom ska bli sura på mig eller lägga skulden på mig. Ser du något kring det? Jag har sån ångest och bara gråtit fast jag bör tänka på mig själv som ligger sjuk med hög feber. Snälla det du något kram

Svar: Nejdå, ingen kommer vända detta mot dig. Det är så många som har covid nu, kram o krya på dej :)
Esmaralda

40 Höstmys:

skriven

Nu när det är höst så undrar man om dom efterlängtade kramarna dyker upp? Man kan ju inte vara utan hur många år som helst. När jag och min SM möts, kommer vi dejta länge eller inser vi snabbt att detta är rätt och blir seriösa? Vem flyttar till vem tex?
Hoppas träningen har gått bra idag. Kram

Svar: Ja ni blir snabbt seriösa eftersom det känns så rätt.Träning har gått galant och jag blir alltid själv lika förvånad : ) kram :)
Esmaralda

41 Helena Ir :

skriven

Intressant! Jag har sett en del filmer och serier där de trodde på Asagudarna. Vikingatiden innan en del tron på kristendomen är ju ett exempel.

Hämtade mitt nya pass idag. Träffade en sån fin gammal dam som var glad för min hjälp med registrering inför hennes besök. Jag är så glad när jag kan hjälpa till!

Skulle förtidsröstat också, men det är ett virrvarr i mitt huvud angående det! Det är så svårt i år. Jag har satt mig in rätt bra.. och det gör det ännu svårare..

Hoppas din träning gick bra.. jag tränade igår, så det blir 3-4 ggr i veckan fr o m imorgon.

Kram

Svar: Du utstrålar en sådan fin trygghet också att människor så gärna lutar sig lite extra mot dig.Min träning gick fint... men 2 gånger i veckan räcker för mig....får gå med stavar två dagar också, kram :)
Esmaralda

42 EE:

skriven

Kommer jag lyckas sälja de biljetterna jag har till Coldplay som jag inte kommer använda? Tänkte testa att sälja två av dom nu och sen två senare. Känns onödigt att man ska ha biljetter som kanske någon annan vill ha :)

43 Lupin:

skriven

Tack kära du för svar.. jag hoppas jag får den såld relativt snabbt och nej jag ska inte begära för mycket ( vad som nu är för mycket eller för lite, kan ju inget om bilar 🙄)
Kram :) 🚗

44 Annasafir:

skriven

Tack för fin blogg!

Ska vi satsa på att köpa blåa huset? Eller ska vi avvakta och hoppas att det löser sig på annat sätt.

45 Kvinnan :

skriven

Stort tack för svar esmeralda ❤️ Det gör mig glad att du fortfarande ser det, önskar så det bästa för mina syskon , önskar att dom får vara lyckliga och skaffa familj . Då ska jag inte fråga samma fråga igen 🌺

46 Kvinnan :

skriven

Stort tack för svar esmeralda ❤️ Det gör mig glad att du fortfarande ser det, önskar så det bästa för mina syskon , önskar att dom får vara lyckliga och skaffa familj . Då ska jag inte fråga samma fråga igen 🌺

47 F:

skriven

Hej esmeralda vi önskar så skaffa fler barn, ser du om vi kommer lyckas med det?

Svar: Chansen är god, kram :)
Esmaralda

48 Aha :

skriven

Hej Es

Får du in något om mig idag som jag bör veta?
Kram

49 Höstmys:

skriven

Vi kanske gifter oss inom en månad :) Nej men låter otroligt att jag skall få vara med om ett sådant möte och hoppas att det sker innan pensionen :) Tittar han efter mig på dagarna tro?

Så coolt att du började gymma på "äldre dar" och nu är du fast :) Vad hände med Färöarna? Kram

Svar: Färöarna ska det bli så snart som möjligt... än har vi inte bokat, men det kommer.... kram :)
Esmaralda

50 Hm:

skriven

Hej Esmaralda.

Känns så segt det här. Blir snart desperat för mig. Känns det som att besked kommer i veckan? Tror du att möjligheten finns att jag får komma upp ett år i utbildningen?
Kram

51 Fråga:

skriven

Hej esmaralda.

Känns det som att mina vänner börjar ”tröttna” på mig? Tänker speciellt på två utav dem? Känns som att jag inte riktigt får den respons jag önskade

Kram

Svar: Prata med den av vännerna som du känner att du står närmast, jag tror det kan finnas en förklaring, kram :)
Esmaralda

52 Ghostwriter:

skriven

Behöver lite råd. Nu när jag ska flytta undrar jag om jag bör själv hitta hyresgäst som kan ansöka lägenheten eller kommer hyresvärden hitta någon omgående?




Kram

Svar: Prata med hyresvärden, det kan finnas någon som vill ta över, kram :)
Esmaralda

53 Helena Ir :

skriven

Tack, det händer sådär naturligt för mig, inga svarta moln som jag ser :) och besvärar inte någon med konstigheter, om någon tror det 😀
Tänker att jag håller mig mer kort här på bloggen.. att kommentera andra går inte alltid hem!

Jag tränade inte mer än du gör när jag började. Allt gör nytta :)

Kram

54 <3:

skriven

Brukar B kolla min fb sida lite då och då ?
Hajar till med lite pirr när jag ser att han är online och grön 🙈
Kram

55 Aura:

skriven

Vilka färger har min aura? Tänkte läsa lite om dem :) Kram

56 Mercan :

skriven

Esmaralda du såg något större som möjlighet från euro jackpott i February 2022 att det blir något tre år fram tidigare än 2025, kan det bli nästa år Esmaralda rund slutet eller 2024 jag ska vänta 😂😂😂jag önskar mig att vi ska ge bort stor summa till djuren som lider på gatorna 😔 jag ska säga till min bror att vi ska göra något åt dem söta djur på gatorna när den tiden kommer 🙏🙏🙏

57 Jossan:

skriven

Så trött jag är!
Kändes som en lååång dag…

Ser redan fram emot helgen…

Hur blir min oktober? Blir det lika intensivt som september? Eller dyker det upp någon spännande?

Kram

58 Boudica:

skriven

Tack Es!
Det här var intressant!

Har så länge jag vet haft en dragning till äldre naturreligioner, det känns så rätt, och bästa sättet att värna om jorden är att lyssna på den, leva i samklang med den! Har alltid trivs bättre ute i det gröna. Inte konstigt om det är som du säger att jag levt som shaman i flera liv, eller annan andlig ledare.

Men på andra noter tycker jag det är synd att vi inte fick lära oss speciellt mycket om asatron i skolan,
grunderna som du skrev här minns jag.
Men inte fick ve lära oss mer!
Mer de stora religionerna, och forna grekiska/romerska religionen.
Men som skandinav, tycker jag vi borde få lära oss lite mer om vår egna fornreligion!

Har tagit upp det nu på senaste, bara för att lära mig lite mer, intressant. Men har svårt att följa en religion, jag är mer för min egna livsfilosofi, och vill inte binda mig till någon tro!
Varken en människa eller grupp av människor kan ha 100% rätt tänker jag. Så ta lite som passar mig från varje!

Vilken dag jag har haft idag annars,
skulle nödköpa laddare till telefonen, bara svänga in och köpa... trodde jag.
Slutade upp med 2 laddare, ett nytt abonnemang, försökte sälja mig extrakanaler, och försökte få mig att kanske köpa något till pappa, som var där som min chaufför!

Och självklart när jag kom hem, så märkte jag det var inte sladden som var felet, utan måste varit telefonen för samma kontaktproblem.
Grävde ut massa damm, men blev inte så mycket bättre.

Så imorgon kvar att jobba, massa jobb, frustrerande när saker inte går bra. sen en extra dag ledig att bara vara, tänka på mig själv, sen resa till kurs.
nervös men hoppas det går bra!
Och hoppas det löser sig med hemvägen, inte planerat den än! hoppas jag hittar någon stockholmare att åka bil med.

KRAM!

Svar: Ja, du har ett speciellt förflutet och det speglar dig idag !Osis med telefonen, men det löser sig... kram :)
Esmaralda

59 AnnaK:

skriven

Så roligt när man kommer hem och har jobbat över och den så kallade sambon ligger nerbäddad som alltid i sängen och inte haft en tanke på att börja med mat. Ligger tills maten är klar och nu får jag ta tag i disk och allt annat som ska göras i ett hushåll....som vanligt. Och säger man nåt får man sig en utskällning. Vet att det är jag som måste säga ifrån men hur är man funtad egentligen? Låta nån annan dräpa sig och själv ska man ha det bekvämt och få vila. Sen skälla ut mig för att jag inte följer till stugan och hjälper till. Varför i allsindar skulle jag ge mig i lag med honom till en början. Fanns varningssignaler redan då. Så smickrad att nån så snygg visade intresse. Vilket stolpskott jag är. Sorry för gnället! Men önskar bättre för mig själv och tycker synd om mina föräldrar som säkert oroar sig och är irriterade för min skull.

Varför är jag så himla feg för?

Kram 🤗

60 A:

skriven

Hittade du sådana där gamla lakan du letade efter för ett tag sen? Skulle önska sådana själv nämligen!

Blev uppringd idag av hon som ska ordna med utbildningen där jag jobbar, som jag anmält mig till. Verkar lovande. Blir utanför min comfort zone att utbilda men tror det kan bli kul. Håll tummarna att jag får det. Var tydligen fler som ansökt än vad dem behövde. Men beror på område också, vet inte hur många inom området jag jobbar på som har sökt. Har jag god chans?

Kram!

61 Höstmys:

skriven

Så bra att ni är på väg så småningom! Jag är helt såld på Norge och vill bara sätta mig i en stuga och titta ut över den magiska naturen :)
Kram

62 BaraJag:

skriven

Hej Ez!

Första visningen igår, bra uppslutning. Ett par var o kollade igen idag, hade en bror med sig som klankade ner på det mesta, paret tyckte om det jättemycket. Imorgon är det visning igen. Vill bara få huset sålt nu, så mycket mer jobb efter företaget M, och jag försöker tänka positivt men räknar med bakslag hela tiden. Så mycket med allt på jobbet och barnen utöver försäljningen så hälften kunde vara nog. Håller hoppet uppe på svaret jag fick av dig i juli om att chansen att huset säljs nu på hösten är god. Blir huset sålt den här vändan?

Kram!

63 ullie:

skriven

ja men det där tycker jag med är väldigt spännande om grisen som äts upp omigen :)

64 LilaSyren:

skriven

Hej Ez.
Började på mitt nya jobb idag och jag har en positiv känsla. Kommer denna känsla hålla sig kvar och kommer det går bra för mig?
/ V


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: