Till minne av Dianah

Ibland händer något som får en att tänka tillbaka på gamla tider.

Det hände mig häromdagen när jag råkade läsa en barndomsväns dödsannons.

Dianah hette hon och var ett år äldre än jag.

Vi lekte som barn men som vuxna återsågs vi aldrig,  så  i min minnesbild är hon fortfarande 10 år.

 

Bara det att hon hette Dianah,   vilket namn, vilken wow faktor bland oss ungar som hette Christel och Eva och Lena !

Sen att hon hade långt tjockt kolsvart hår gjorde ju inte saken sämre.

Hon stack ut.

Dianah var modig och vi tävlade alltid oavsett vad vi sysslade med.

Vem kunde klättra högst i trädet, vem sågade snatta mest  godis, vem vågade gå nära ilskna hunden…. och så vidare.  Ibland var det jag som var modigast  och ibland var det Dianah.

Ibland  blev det för mycket och aningen   destruktivt för jag tror vi påverkade varann ganska negativt med somligt.

Jag undrar om hon fortsatte vara modig livet igenom ?

Klippte hon sig  någonsin kort eller behöll hon sin  tjocka svarta man ?

Jag minns när hon  var på barnkalas hos mig och vi botaniserade bland alla utklädningskläder och hon  suckade och sade att tänk om jag  hade fått ha ett sådant kalas. Ingen var någonsin hembjuden till henne och något barnkalas hade hon aldrig.

Undrar om hon  tog skadan igen som vuxen och ordnade  massa kalas och fester ?

Alla visste att hennes  pappa söp och mamman var lite konstig och somliga ungar fick inte leka med henne.  Jag fick leka med vem jag ville så vi lekte då och då under en period.

 

 

 

 

Konstigt nog har jag inte alls tänkt på henne  förut, inte förrän jag såg dödsannonsen.  Jag fick en känsla av att livet inte farit fram särskilt varsamt med henne.

Men nu är hon hemma och allt är rätt och bra.

 

Kram & kärlek💖

P.s. Som ni ser så funkar det igen att lägga till bilder😁

 
1 Mimi:

skriven

Hej!

Hur blir hösten händer det något som för mig framåt i livet? Jag sitter fast.

Kram

2 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag märks något under vecka att det var fåtal som bryr sig om mig efter jag svimma i måndags men inte alla.

Jag funderar på att jag borde säger tack och gav en stund till J honom. Han var den första som kommer till mig. Det vore fint om jag kan få honom känna sig viktigt idag efter måndags händelsen?

Det är väl rätt att gör det?

Ha det bra

3 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag har en känslan av C kvinna ska smsar mig något gång under här vecka. Jag vet inte när. Kommer det?

Ha det bra

4 Snödroppen:

skriven

Godmorgon💞
Vilket fint minne. Tänk att det är så att en del människor ägnar man inte en tanke och sen bara dyker dom upp. Hon kanske kommer och besöker dej…
Så blev det fredag igen, en ledig helg dessutom! Jag och en kollega bjöd in oss på grille hos en annan kollega ikväll😂vi skojade om det först men sen var planeringen i full gång så det ska bli kul! Träffa nya människor och det kommer finnas några singelmän där också😜
Så nu susar jag iväg till jobbet och ser fram mot kvällen🥳
Ha en trevlig fredag för det ska jag ha, kram💞

5 <3:

skriven

Godmorgon kära Es, kan du se vart jag lagt den tunna svarta Busnel täckvästen ? Är den ändå i köket där jag lagt en del kläder på vänt till sömmerskan?
Kram

6 Na:

skriven

Hej Esmarslda.

Beklagar.

Jag har nu anmält intresse på lägenheten på området jag är intresserad utav. De börjar att hyra ut där vid årsskiftet.

Verkar det som att vi får en där?
Kram

7 Louise:

skriven

God morgon. Sitter på tåget till Lund och min förskola. Jag är helt slutkörd varje eftermiddag. Ibland känns det som bar en glömt sina öron hemma. Lyssnar inte.
Så skönt det är fredag och att man får vila imorgon och förhoppningsvis på söndag i fred.

I helgen blir det även att städa. Måste få upp husvärden nästa vecka. Jag är så trött på vårt badrum och läckande rör och en tvättmaskin som spyr upp vatten på toagolvet genom avloppet. Hela vårt badrum måste renoveras.

Nästa vecka möte med min advokat och soc för att prata med dem. Är så förbannat trött på att springa till dem. Jag förlorar ju inkomst pga det.
Utredningen varar i 4 månader. Får hoppas hon snart kommer hem.
Ser det ljust ut att hon kommer hem?

Vad tycker mina kollegor om mig så här långt? Ger jag positiva vibbar?

Ha en fin fredag och tacksam för svar. Kram

8 Jossan :

skriven

Godmorgon
Äntligen fredag och min kropp kör mellan vara pigg till att känna sig sjuk. Jag pendlar verkligen upp och ner. Känner mig sjukt kass som inte vågar träna men jag vill inte trigga något.. Men barn och vuxna sjukar sig på jobbet.. Så det är väl bara en tidsfråga..

Jag hatar verkligen hur det är mellan mig och kollegan. Hon kunde smsa mig dygnet runt men inget nu. Hon väljer att vara med en annan kollega framför mig och pratar bara med mig som nödvändigast. Hon är hos den andra hela tiden fast hon ska vara hos mig också. De är då 3 på en klass och jag är själv. Bara för jag var dum och sa en sak som någon vände på. Det känns inte ett dugg kul utan känns skit. Vet inte vad jag ska göra..
Jag kommenterade en bild på instagram men hon bara läste och ignorera.. 
kommer det dröja länge tills hon förlåtit mig och det börjar bli som vanligt igen?

Allt känns bara skit och åt helvete. Har tappat hoppet om allt.
Jag saknar den positiva som jag vanligtvis är.. även om ingen här tror att jag är positiv och glad vanligtvis… Tror alla här på bloggen den skeva bilden av mig att jag är en bitter person vilket inte jag inte är..

Kram


9 Jossan:

skriven

Igår pratade jag dock med tjejen jag köpte böckerna till jobb av. Jag berättade då om att jag skapar material och hon ville kontakta mig nästa vecka kring detta. Hon sa det att många lärare extraknäcker med att skapa böcker och liknande hos dem.

Kanske inte har något att erbjuda men det hade ju varit kul med en extra inkomst.

Finns det en chans att det blir något extra kring materialskapande?
Min chef har arbetar med sånt. Ska nog fråga henne om tips.
Kram

10 Naturvän:

skriven

Hej!

Man blir allt en liten betänklig när man läser dödsannonser över tidigare vänner eller klasskompisar, sorgligt.

Har ngra barndomskompisar från lekskola och skola som tyvärr gick bort tidigt i cancer. Ngn valde att begå suicid. Hoppas verkligen de har det bra i alltet.

Kommer och tänka på åldern, jag känner mig faktiskt ganska ung fortfarande, trots att jag har rundat 60. Klart att åldern sätter spår rent fysiskt, men bara man åldras med värdighet och stil.

En fråga, egotrippat, men ser du om jag blir gammal?
Liksom min soulmate? Jag vill allt vara med ett bra tag till...

Googlade på en rastplats som är min favorit, det visade sig att den ligger i ett godsområde som tillhört Danskarna en gång i tiden. Ska fortsätta få info och besöka de slott och gods som går att besöka.Undrar om jag besökt några i tidigare liv....

Innan dagens "jobb" tar fart har jag förberett middagen och jag delar gärna med mig receptet av såsen.

Blir varmrökt lax, sparris potatis och grönsallad
med kall sås.

2 dl creme fraiché
2 dl gräddfil
1 dl nat yoghurt
ngra klickar majonäs
1 finhackat äpple
1/2 finhackad lök
salt, vitpeppar

Måtten är ca, jag blandar ihop lite på känsla, men uppskattat brukar det bli. Såsen blir bäst om den får stå ngra timmar.

Kram och ha en härlig start på helgen!




Svar: Ja , både du och din kärlek blir gamla.Den såsen ska jag pröva, låter smarrigt, tack o kram :)
Esmaralda

11 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Tror du att min flicka trivs och har det bra i skolan? Är hon omtyckt?

Hon har svårt för förändringar så det har varit ganska tufft för henne på sistone. Landar hon väl? Är ganska orolig.

Kram

Svar: Hon behöver få ta sin tid, men hon landar väl, kram :)
Esmaralda

12 Emilia:

skriven

<3<3<3

Verkar inte tagit sig den här månaden tyvärr. Ser du ifall jag blir gravid nästa månad? Måste ha något sätt att hålla hoppet uppe efter en såhär lång vänta.

13 Misstjejen:

skriven

Hej

Kan du förklarar om jag såg något konstigt i spegel av min syn. Under vecka efter svimma. Jag ser en viss typ människor och djur. Jag förstår ju det har gör med änglar. Jag har inte densamma rädslan för mörkt, ande, på nätterna och såna. Även igår jag ser direkt att min nueva läppbalsam flytta på sig och fåtal saker. Jag kunde ser andras känslor inom sig själv för jag ser personens rädslan var springa ifrån.

Vad har händer med mig? Som om jag har blir superman på något sätta. Jag menar är det något som dom gav mig en kraftigt förmågan?

Är det vad dom gjorde med mig? Gav mig förmågan?

Är det kraftigt som dom gav mig med förmågan? Som jag kunde gör det på djupa sätta?

Kan du besvara på min fråga?

Ha det bra

Svar: Jag ser ingen skillnad på dig.. du har nog alltid haft en speciell energi och kraft men det är först nu som du själv upptäckt detta, kram :)
Esmaralda

14 F:

skriven

Må du vila i frid dinah 🌺


Godmorgon undrar om du ser min syster träffa den rätte snart?
O skaffa familj ?

Svar: Det kommer men dröjer nog ännu en tid, kram :)
Esmaralda

15 L:

skriven

Ser du min bror börja arbeta snart ? Han har varit arbetslös i många år.

16 F:

skriven

Godmorgon undrar om du får till dig något spontant om mig kram 🥰

17 Mt:

skriven

Hej!

Jag har drömt några gånger om en tjej jag är intresserad av. I drömmen har vi varit intima och det har kännts så bra. Har stark dragning till henne.
Jag trodde aldrig att jag skulle falla för någon tjej och har aldrig varit lagd åt det hållet.

Kommer vi ha någon kontakt när alla på jobbet skiljs åt?
Kramar!

Svar: Finns en möjlighet till fortsatt kontakt, kram :)
Esmaralda

18 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda tror du jag får en bra helg? Är det något jag ska tänka på?
Kram 🤩☀️🌸

Svar: Goda chanser att det blir en bra helg, ha positivt fokus, kram :)
Esmaralda

19 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Morning kära Es!


Åh vilken vacker berättelse...

Fråga
Vem är det som är här o lever "loppan"? Tunga steg mest utanför sovrummet speciellt på natten och någon som rotar o larmar på ovanvåningen I min dotters sovrum som hon hade när hon bodde hemma. Jag försökte blunda för en stund sen men då hör jag min dotters röst viska nåt med en konstig röst. Jag frågade varför pratar du så konstigt?

Kan du snälla hjälpa mig se vad de vill är det en varning eller ett budskap om, kan du se varför?

Kram hoppas på din hjälp☆♡♡☆

Svar: Kan vara ett budskap men det är bara för dig och jag kan inte tolka det, kram :)
Esmaralda

20 Lupin:

skriven

Godmorgon,
I ens barndom fann man kompisar som man sedan aldrig såg mer av, antingen på grund av dom flyttade eller man själv.
Endel gjorde större avtryck och ibland nu kan dom poppa upp i ens tanke och man undrar hur det gick för dem.. 🌱

Es: är det locket på för alltid mellan oss, eller finns en chans ändå att träffas och prata efter allt vi gått igenom?
Jag vill verkligen detta och jag vill vara hans vän. Tänker han på mig ibland och skulle vilja ta kontakt? Hur blir reaktionen om jag tar kontakt?
Kram 🌷

Svar: Just nu verkar det inte som om han har någon större önskan till kontakt men det kan ju förändras, kram :)
Esmaralda

21 Skorpan:

skriven

Ja jag blir åtminstone nyfiken på hur hennes liv såg ut. Men sorgligt att hon dog så ung. Fina minnen hade du åtminstone av henne :).

Trevlig tillställning jag fick vara på igår, åt o drack o umgicks med folk efter en lån pandemipaus. Ingen tur i utlottningen dock o ingen tur verkar jag väl ha framöver heller, eller vad tror du Es? Tur i spel eller kärlek, vilket kommer före tror du?

Skönt med fredag, kände mig lite hängig i morse men kanske det går över...

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Tur i kärlek kan nog komma först.... en glad tillställning höjer energin... kram :)
Esmaralda

22 Ninni :

skriven

Godmorgon
Just nu är det ganska oroligt och rörigt i mitt liv.ska jag ha det så här? Jag vill bara ha lugn och ro.
Sedan undrar jag om mitt kära öga har liv fortfarande? Jag har inte märkt av något
Kram

Svar: Ögat verkar för dig fortfarande... och lugn och ro kommer, men det är lite du behöver beta av först, kram :)
Esmaralda

23 barrqvist:

skriven

Minnen och dåtid är som intressanta, när man minst anar det så kan de göra sig påminda och spelas upp inför ens ögon som en gammal spelfilm från förra seklet..

Själv undrar jag så kring min vän D men gissar att det inte är meningen att få något svar kring oss så.. Byter person istället och vill fråga kring R..

Skulle hon gilla/uppskatta om jag skrev brev till henne? Eller hade hon upplevt det som stressande/press på att svara? ..Jag önskar som vi kunde ha mer kontakt men människan är ofta så svår att nå och rätt off för det mesta så därför tänkte jag att ett hederligt handskrivet brev kanske hade kunna vara något..

Ha en fin helg! <3

24 Solstjärnan:

skriven

Det var väl ändå någon mening med att Dianah dök upp nu fastän det varit länge sedan ni lekte.Tur att hon fick leka med dig.
Hoppas hennes vuxna liv blev bättre.
Men nu har hon ddwt bra hur som helst.

Är min talisman ( ögat) aktiv? Jobbar den fortsättningsvis?

Ha en bra dag 😃
Kram Solstjärnan ☀️

Svar: Jadå, Ögat jobbar starkt för dig, kram :)
Esmaralda

25 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag vill ju prata med C kvinna för jag vet att hon lyssna på mig om det. Jag vill prata med henne efter måndags. Det känns inte att andra ta det på allvarligt och lyssna på mig.

Bara bryr sig om sina egen världen.

Men kan jag smsar C kvinna och fråga om tid?

Ha det bra

26 Misstjejen:

skriven

Hej

Natasa bryr sig inte alls hur jag mår efter jag har svimma i måndags. Varför hon fråga inte ens något till mig? Bara tjatar om annat än det...

Ha det bra

27 Mercan :

skriven

Esmaralda jag drömde att min mor drar del på del min rutna tand med röterna och jag märker att det kommer en ny tand i botnet, vad betyder det Esmaralda 🤔

Svar: Något nytt i ditt liv är på väg att växa fram, så ta för dig och pröva lite nytt... kram :)
Esmaralda

28 T:

skriven

Hej es! Så fin berättelse om din barndomsvän. Jag har också en barndomsvän som jag inte sett på många år. Ibland skulle jag tycka det vore trevligt att se henne igen. Hur hon har det.

Vad tror du om mitt jobb? Jobba med omplaceringar som jag gör på viss del och fortsätta med detta i högre omfattning eller inrikta mig mer mot enskilda samtal? Ibland känns det som att jag snart är klar på min arbetsplats och kanske ska byta helt? Men hälsan är ju skakig så kan inte byta hur som heller...

Svar: Känns som om det kommer bli mer samtal för dig framöver, kram :)
Esmaralda

29 Fina :

skriven

Hej Es❤️❤️❤️ Beviljas jag lånet från banken? 🙏🏻❤️

Kram❤️

30 CA :

skriven

Hej
Jag drömde i natt att jag fick en diagnos, konstigt namn, som innebar att jag hade självskade bettende utifrån att jag flyttat mycket och då byter människor omkring mig. Jag är ju så fruktansvärt rotlös. Man kanske kan dra en parallell men jag tycker mer att det berikar mitt liv. Tankar kommer ju alltid när jag står i inför att byta det jag har mot något nytt.
Kram

Svar: Du är i en period av ditt liv när omväxling är positivt, så har det varit och så kommer det också att bli ett tag till framöver men så småningom hittar du det som är rätt och stannar kvar.. kram :)
Esmaralda

31 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer det att bli som jag vill med studierna?
Kram

32 Kristin:

skriven

Det er ikke alle som har hatt et godt hjem, kjære Esmaralda. Dessverre tror jeg det er mange som får med seg mye negativt som man skal bruke mye energi på å bearbeide i ens voksne liv. Det er vel ingen som går helt fri, tenker jeg. Kanskje det er en del av livets oppgave å rydde mest mulig opp i dette?

Jeg har de siste 2 dagene følt meg tappet for energi. Det begynte med at jeg følte at jeg måtte få ut et stort og tungt eik bokskap etter mine foreldre. Skapet var også fylt av deres ting. Jeg har følt at jeg ville gjøre mine foreldre urett ved å fjerne dette. I går ga jeg bort skapet, og fikk det ut av huset. Gulvet var fylt opp på et rom med mine foreldres ting, som hadde vært i dette skapet. Jeg var så sliten.
Flere har sagt til mag at det kan være noen verdifulle gjenstander der, men det bryr jeg meg faktisk ikke om. Så mye penger er det ikke.
I rommet hvor skapet hadde stått, bar jeg inn en sovesofa, et bord og en stol. Det ble så bra :)
Tok et par fine kveldsturer i skogen, og så slo en tanke ned i meg. Disse ting tilhørte faktisk ikke mitt liv, men mine foreldres. Da bestemte jeg meg for at dette skal gis vekk til en Brukthandel.
Etter at jeg hadde bestemt meg for dette, ble jeg så glad og energien kom tilbake. Jeg har til og med sovet godt i natt.
Føler at jeg holder på med en renselsesprosess og frigjøring av ting som ikke er mitt for tiden.
Nå ønsker jeg en fin dag. KRAM!!!

Svar: Vad bra att du kunde göra denna connection och förstå vad du behövde göra.... det som tillhört dina föräldrar är deras liv och försöker man ta på sig för mycket av andras... då kan bördan bli tung. Du fattade helt rätt beslut, kram :)
Esmaralda

33 Rebban :

skriven

Gomorron!
Så härligt med ytterligare en solig dag! Är dessutom hemma med dottern idag då förskolan har stängt. Blir ett första besök på lekland - blir intressant!

Det finns en sak som oroar mig mycket och vet att fler med mig är oroliga för samma sak. Elpriserna - mår så illa av att veta att räkningarna som kommer dimpa ner i vinter kan blir tredubbelt så höga som förra vintern. Vi bor i dyraste elområdet. Redan förra vintern var våra räkningar höga och vi betalade mellan 6-10000 kr per månad och då bor vi ändå i ett mindre radhus och vi slösar verkligen inte med elen. Kommer vi klara detta och ser du om politikerna verkligen kommer kompensera oss som drabbas. Sedan hoppas jag såklart på en långsiktig lösning.

Stor kram

Svar: Någon form av kompensation kommer... men det blir tufft i vinter.... tror dock att ni klarar det, kram :)
Esmaralda

34 seanskunden Emma :

skriven

Hej e!

Ser det ut som att det tar sig på denna ägglossning?
Längtar efter ett syskon och denna tid i livet skulle passa så bra :)

Med vänlig hälsning,
seanskunden Emma

35 LottaS:

skriven

Kommer en och tittar på huset i helgen, verkar ung, är det seriöst?

Svar: Nja, såtillvida att ett hus ska köpas men verkar vara en ganska petig kund och vill ha det på sitt sätt, kram :)
Esmaralda

36 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du att jag ska träffa mannen med gott hjärta den här månaden 😁😂🤔

Svar: Känns inte riktigt som om det är så nära, men ha ögonen med dig, kram :)
Esmaralda

37 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Vilket fint minne ändå och nu är hon hemma <3

Här sovs det dåligt min diabetessköterska ringde och undrade om jag ville ha fjärde sprutan och jag tackade ja o tog bussen till byn o fick min spruta .
Inget ont i armen ! Ingen feber men rackarns ont i skallen..och orolig sömn ..
Orolig sömn kan man få för mindre med elpriserna som väntas i vinter..
Jag får inte till det med ny vedspis...det tar emot...får bli ullsockor o tjock tröja inne i vinter..
eller är jag lite väl krånglig som inte vill ha ut spiskillarna kanske haha

Fredag redan njut av helgen alla

Kram Anki med flock

Svar: Här vänta en annan på femte sprutan... det är ett lite nytt hopkok av vaccin som ska skydda mot nya varianten , sägs det !Ja, vi är nog många som får klä oss i skoteroverall inomhus i vinter ! Kram :)
Esmaralda

38 F:

skriven

Godmorgon undrar om du får till dig något spontant om mig kram 🥰

39 L:

skriven

Ser du min bror börja arbeta snart ? Han har varit arbetslös i många år.

40 Dejsan:

skriven

Jag hade också en sån lekkamrat. Fast hon var inte lika exotisk som din. Hon hette Birgitta, hade råttfärgat rakt hår och var otymplig. Väldigt blyg och inte bjuden på kalas. Hon hade en bror som inte heller hade gott resume bland grannarna. En gång kom hon oinbjuden på mitt kalas, vi var väl 4-5 år. Jag tyckte om henne, men tydligen ingen av dom andra och inte mammorna heller. Hon hade en femöring som hon gav mig i present men blev ändå hemskickad. Jag minns att utan att nån annan visste det så hade hon gått ut i köket och tagit en bit av tårtan och det blev ett himla liv. Hennes föräldrar var visst inte så väl sedda i grannaskapet, såna som kallades tavringar eller nåt annat fult och hennes bror en riktig slagskämpe. Men när man är som jag var i min ålder så tänker man inte på sånt och förstår inte mycket. Jag fick iallafall höra att jag inte skulle leka med henne. Jag minns inte om jag gjorde det eller ej, men jag tänker ofta på henne och funderar över hur hennes liv har blivit. Jag hoppas hon klarade sig bra och kunde vända livet till nåt bra. Jag lärde mig en viktig sak iallafall och det är att aldrig se ner på människor, alla har en historia. Jag minns hennes och hennes brors namn och deras efternamn, så dom måste ha lagt sig i mitt minne som en påminnelse. Tack Es, för att du skrev om din fd vän och påminde oss om att vara människa.

Svar: Ja, man lär sig och tar med sig till vuxenlivet....och att inte döma någon för att de inte är precis som man själv.... kram :)
Esmaralda

41 <3:

skriven

Godmorgon kära Es, kan du se vart jag lagt den tunna svarta Busnel täckvästen ? Är den ändå i köket där jag lagt en del kläder på vänt till sömmerskan?
Kram

42 Lisa:

skriven

Kommer det hända något roligt i höst för min del? Och var är jag om ett år?

43 Jossan :

skriven

Jag hatar verkligen hur det är mellan mig och kollegan. Hon kunde smsa mig dygnet runt men inget nu. Hon väljer att vara med en annan kollega framför mig och pratar bara med mig som nödvändigast. Hon är hos den andra hela tiden fast hon ska vara hos mig också. De är då 3 på en klass och jag är själv. Bara för jag var dum och sa en sak som någon vände på. Det känns inte ett dugg kul utan känns skit. Vet inte vad jag ska göra..
Jag kommenterade en bild på instagram men hon bara läste och ignorera.. 
kommer det dröja länge tills hon förlåtit mig och det börjar bli som vanligt igen?

44 Fråga:

skriven

Hej Esmarslda.

Väntar och väntar…. Kommer besked snart tror du?
Kommer det att bli så som jag vill?
Kram

45 . :

skriven

Hej, Es!

Jag har ett problem. För mig ett ganska stort problem. Jag har en vän som manipulerar mig väldigt ofta. Om jag inte orkar ses för att jag är trött, har stark ångest eller helt enkelt inte vill och säger det. Så hittar hon på hundra saker att övertala mig på. Hon mår dåligt, hon vill gärna göra det, om jag gör så blir det si och så. Till slut lägger jag mig... antingen för att jag inte orkar med hennes tjat eller får dåligt samvete (beroende på vad hon säger) och känner mig som en dålig vän. Jag förstår inte riktigt hur hon egentligen vill träffa mig när hon egentligen vet att jag egentligen inte känner för det. Jag måste ofta säga saker här och nu, trots att jag kanske behöver tänka. Det är lite som att hon ser förbi mina känslor. Och det känns som att det skulle vara väldigt svårt för henne att förstå och ta in. Vad ska jag göra, vad känner du runt detta? Jag tycker om henne som vän, men jag mår inte bra när det blir så här.

Svar: Du måste sätta ner foten mer bestämt och ett nej måste vara ett nej, kram :)
Esmaralda

46 Lotta:

skriven

Då fick Dianah ett ganska kort liv. Så synd på något sätt.

Igår när jag hade födelsedag tänkte jag mycket på min mamma. Hon brukade alltid prata om vad det var för väder när jag föddes :D. Senare på kvällen gick jag en promenad till sjön och tog jättefina bilder i solskenet. Tittar på dom och då är det en orf (heter det så) Vad betyder det? Jag hoppas på att det är något magiskt. Är det så?

Kram och ha en fin dag
L

Svar: Grattis i efterskott :) Mamma var verkligen med dig igår... och det kan mycket vara så hon gav sig tillkänna, kram :)
Esmaralda

47 Lilla jag :

skriven

Hej Es,

Kan du se om min dotter kommer studera utomlands eller blir det i Sverige?

Ser du om hon kommer flytta hem till vår bostad igen framöver?

Kran!

48 💗:

skriven

Vila i frid🌷
Har A hört av sig på mina tidigare kontaktuppgifter .....?
Kram💚

49 Skorpan:

skriven

Hahhaa, ja det blir en jäkla lång torr period framöver då hör jag ;).

Tur att nya kollegan är pratsam av sig o lätt att ha o göra med. Tror att det blir riktigt bra det här, eller blir det Es?

Borde besöka frissan o få mig lite uppfräschad, ens i huvudet, allt det andra är ju minst sagt i eländigt skick ;). Kanske nån ny frissa? Får se.

Tack för svar!
Kram Skorpan

50 Jk :

skriven

Har J känslor för mig och kommer han höra av sig till mig?
Kram

51 L:

skriven

Ser du min bror börja arbeta snart ? Han har varit arbetslös i många år.

52 Shenzi:

skriven

Hej Es!
För ett tag sedan frågade jag om mötet med min soulmate kunde ha blivit fördröjt pga pandemin å du svarade "en aning". De har rullat i mitt huvud sedan dess, kan du möjligtvis se hur mycket de har fördröjt?? Kram Shenzi 🌹

Svar: Det handlar inte om åratal av försening, men exakt hur mycket kan jag inte säga, kram :)
Esmaralda

53 Shenzi:

skriven

Hej Es!
För ett tag sedan frågade jag om mötet med min soulmate kunde ha blivit fördröjt pga pandemin å du svarade "en aning". De har rullat i mitt huvud sedan dess, kan du möjligtvis se hur mycket de har fördröjt?? Kram Shenzi 🌹

54 N:

skriven

Hej Esmarslda.

Sprang som hastigt in med cv på mitt tilltänkta extrajobb där var även regionschefen. Blev bara orolig nu i efterhand att jag gav ett stressigt eller ”dåligt” intryck? Vad ser du? Gick mötet bra? Fick de en bra bild av mig? Eller satte stressen spår?
Kram

55 LÖ:

skriven

Har de mina fina och kära på andra sidan nått bra att hälsa till mej? 🤗💞

56 Jennifer:

skriven

Hej finaste Esmaralda! Jag fick ett mejl idag om att man nu kan resa till Socotra, ön dit jag har en stark längtan. Synd nog kostar det endast ca 4000 dollar inklusive allt… Flyg från Stockholm till Abu Dhabi, därifrån direktflyg till Socotra….Det verkar ligga ett magiskt skimmer över hela ön.

Gud vad jag längtar dit, men inte en chans att jag någonsin får ihop så mycket att jag kan resa dit. För att inte tala om alla andra resor jag också drömmer om att göra :)

Kommer jag en dag till Socotra? HUR kan det bli verklighet? Kommer jag att vinna på lotto? :) eller gifta mig med en rik shejk? ;)
Kram,
Jennifer

Svar: Du kommer dit en dag, helt klart men det kan dröja, kram :)
Esmaralda

57 AnnaK:

skriven

Han du såg som tittar lite extra....ser du nåt mer kring vem det är?

Kram 🤗

58 Helena Ir :

skriven

Ibland påminns man av tider som varit och också människor i tid som var. Det gör något med en!

Tiden går fort fram,ändå kan jag se tillbaka till händelser som betytt ..mer sånt nu när jag är redo hoppas jag kommer. Jag har sån längtan!

Det är tid att försöka tänka på sig själv.. bara en del ordnade sig för mina närmaste. För trots att jag känner mig ung så är inte livet oändligt.

Trevlig fredag till dig Esmaralda och kanske har du din mamma kvar hos dig :)

Kram

Svar: Tack, mamma for hem till sig i eftermiddags så nu är det bara jag och maken som ska ha mysfredag.... kram :)
Esmaralda

59 L:

skriven

Ser du min bror börja arbeta snart ? Han har varit arbetslös i många år.

60 F:

skriven

undrar om du får till dig något spontant om mig kram 🥰

61 Mercan :

skriven

Tack så mycket söta Esmaralda för allt som du gör för oss för våra söta katter och söta kattungar för alla djur som lider på gatorna 😔 ♥️ ♥️ ♥️ 🙏 🙏 🙏 vila i frid ängeln Dianah 🌹💐🌷

Svar: Tack fina :)
Esmaralda

62 Rädd:

skriven

Gör jag rätt som kör mitt eget upplägg på nya uppdraget på jobbet? Eller borde jag inte göra det utan fråga chefen hur jag ska lägga upp det? Är så rädd att göra fel.

Kram och kärlek

63 Ghostwriter :

skriven

Känns det som jag & R hinner ses innan flytten? Känns ju lite oklart och ses vi inte kommer jag gå vidare, svårt att flytta så långt om man inte setts och hänga kvar vid varann liksom.





Ja fint namn. Och vilket fint minne 🙏 ibland undrar man vad som hände med alla man kände. Ibland kan ett enda möte av ögonblick etsa sig fast. Därför försöker jag vara så god jag bara kan. Som din vän verkade vara




Stor kram

64 Ghostwriter2 :

skriven

Måste bara få lite råd. Även om beslutet är mitt. Jag kom in på en utbildning jag inte ville, kändes tvungen att säga ja. Du rådade att invänta rätt utbildning för de skulle inte kännas bra med denna. Jag strunta då i den kursen.

Nu kom jag in på ännu en till utbildning, vad kul! Inte min dröm eller ens i samma inriktning den heller. Däremot tänker jag, ser du några varningar om jag går den? Några problem framöver i den riktiga utbildningen.

Jag vill studera för att få pengar så jag slipper stressa med jobb hit och dit enbart - sen för att få lite socialt och göra något.

Då får jag liksom pengar direkt istället för att vänta kanske hur länge som helst med jobb. För de blir svårt att få jobb direkt när man flyttar till mitt ute i ingenstans.



Kram och tacksam för råd! Iallafall om du ser något


Önskar dig en fin helg

Svar: Jag ser ingenting speciellt men i alla fall inga varningar så gör det du behöver, kram :)
Esmaralda

65 Mirre:

skriven

Hej Es ☀️
Finns det något jag kan göra för att öka mina chans för att klara min mc-uppkörning som kommer snart?☺️

Jag undrar också vad jag kan göra för att väcka de mediala förmågor du sett mig ha vilande, ska jag bara fortsätta med det jag gör (typ spå, pendla) eller finns det något annat jag kan göra för att få de att vakna? Kram :)

Svar: Fortsätt som du gör en utveckla också din egen inre känsla... du har mer än intuition... men det gäller att våga lita på sig själv, kram :)
Esmaralda

66 Misstjejen:

skriven

Hej

Snälla förklarar för vad är det som jag höra någon ropa min namnet "Emma" men jag vet inte om det är riktigt person eller ängel. Jag har hörapparat på en annat sätt men gör jag rätt att undvika? Än går till den som ropa min namnet. Det blir lite konstigt situationen. Jag valt att undvika.

Gör jag rätt?

Ha det bra

Svar: Ja du gör rätt, när du är osäker så välj alltid att undvik, kram :)
Esmaralda

67 Tintin:

skriven

Hej Ez!
Finns jobb i sikte för sonen ännu i år?

Tack och kram!

Svar: Ja, om han själv tar i allt vad han kan, kram :)
Esmaralda

68 Skorpan:

skriven

Ja det blev en ny frissa o jag kunde faktiskt ha somnat där i min stol om man hade låtit bli att använda fönar runtom kring mig. Vem vet går jag dit igen. Nu får jag bara hoppas att jag är nåt att vila ögonen på ;D.

Intressanta samtal med nya kollegan, lär nog inte bli mycket tystnad med honom på jobbet o det gillar ju jag.

Trevlig kväll, i badet kanske!
Kram Skorpan

Svar: Jag var hos frissan i går... och fick skum mot utväxten... och nu är alla mina vita kuddar äckligt rosa !Så kan det också gå ! Fortfarande för varmt att krypa ner i badet... men jag längtar.. kram :)
Esmaralda

69 Jossan :

skriven

Igår pratade jag dock med tjejen jag köpte böckerna till jobb av. Jag berättade då om att jag skapar material och hon ville kontakta mig nästa vecka kring detta. Hon sa det att många lärare extraknäcker med att skapa böcker och liknande hos dem.

Kanske inte har något att erbjuda men det hade ju varit kul med en extra inkomst.

Finns det en chans att det blir något extra kring materialskapande?
Min chef har arbetar med sånt. Ska nog fråga henne om tips.
Kram

Svar: Ja, är det något som intresserar dig kan det bli bra... kram :)
Esmaralda

70 Mee:

skriven

Hej E

Har jag någon beundrare?
Kram

71 Misstjejen:

skriven

Hej

Snälla berätta för mig om det var en ängel eller en riktigt person som ropa min namnet "Emma" men jag har hörapparat men på en annat sätta. Jag såg väl i facebooksida att någon har var i min stad. Jag vet inte vem. Hur ska jag sluta med var inbillar om det...

Har du något tips att hur ska jag stänga av och tänker på roligt händelser?

Ha det bra

72 Kärleken :

skriven

Du har sett länge nu att kärleken verkar nära, och en speciell kommer. Kanske det är soulmate du ser hela tiden och inte flingen jag kanske får innan? Känns de som jag klickar snart med någon… träffar alltid fel eller att jag inte får känslor kram

73 Silvertassen :

skriven

Kära Es!
Är det något jag gärna skulle vilja är att resa ner till värmen när jag fyller 40 om drygt 2 år men eftersom jag lever på soc är möjligheten inte så stor att jag kan spara. Ser du om de löser sig så att jag kommer resa ner till värmen?? Kram ❤️

74 Silvertassen :

skriven

Kära Es!
Är det något jag gärna skulle vilja är att resa ner till värmen när jag fyller 40 om drygt 2 år men eftersom jag lever på soc är möjligheten inte så stor att jag kan spara. Ser du om de löser sig så att jag kommer resa ner till värmen?? Kram ❤️

75 Fågeljägaren:

skriven

Hej <3

Livet är skört och själv är man glömsk om dess skörhet. Man blir påmind om skörheten när någon i ens närhet går bort och tänker att man måste ta till vara på det man har och göra det man vill nu och inte sedan. För då kan det vara för sent. Sen går det en tid och man är tillbaka på ruta ett igen. Och innan man skall göra det där man vill, ge sig tid till att träffa dem man vill..... Så ska man bara göra ditt och datt. Visst är det märkligt? Eller det är det kanske inte för man vill inte påminna sig själv om sin egen dödlighet.

Kramar till alla var rädda om er och era kära.


76 Skorpan:

skriven

Attans otur med dina rosafärgade kuddar ju :(.
Kram Skorpan


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: