Dissar Biggest loser.....

Du som tittar på Biggest loser såg nog första avsnittet där deltagarna fick berätta lite om sig själva. 

Det var tårar, elände, mobbing och offerkoftor som det brukar -  och så var det en gladlynt tjej, vars personlighet helt dissades av doktorn.  Sandra heter hon.

Jag tyckte det var jobbigt bara att titta på eländet. 

 

Sedan skickade man den mesiga psykoterapeuten på henne och hon begrep sig inte på honom, och det gjorde inte jag heller.  Hon kände sig inte hjälpt av samtalet.  Det enda han gjorde var ju att  bekräfta doktorn.

Hon beslutar sig för att avbryta och det gjorde hon helt rätt i.

Att få sin öppna och glada personlighet dissad på detta sättet av läkare och terapeut känns ju som snudd på tjänstefel.  Sandra reagerade på ett sunt sätt på osunda personangrepp.

Skulle man inte kunna få vara genuint glad och ha gott humör för att man är överviktig?

Nej, man ska filma en selfie i helfigur, gråta och förbanna och berätta om alla sina misslyckanden och trauman… då anser ledningen att man är redo och kan ta till sig viktresan.

 

Det  här är inget försvar för överviktiga utan bara verklighet, att det finns de som trots sin vikt har ett öppet och glatt sinnelag, där humor och skratt kommer enkelt.

Det står inte för att man är oseriös och förtränger.

Visst kan skratt och skämt vara ett försvar och när det är så, då ska dessa personer  inte dissas hårdare än de som använder sig av andra försvar

 

 

 

 

Jag tappade helt lusten att se programmet men beundrar alla de som ställer upp där och kämpar så jäkla  fantastiskt.

Stort lycka till Sandra !!

Kram & kärlek 💖

1 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag vet inte om C kvinna förstår mig egentligen så mycket för mig. För längesen har jag redan sluta att tror på det för C kvinna ska förstår.

Jag hoppas att det gör hon på riktigt inför skype. Gör hon väl?

Ha det bra

2 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag vet inte ens om hon C bryr sig om mig på riktigt. Det känns inte så för hon lugna mig inte ens och försöka peppar mig. Att låta mig få förlitar på henne.

Jag känner bara att det är en osäkerheten över vad har händer typ två år eller tre år.

Ska jag förlitar på henne?

Ha det bra

3 Tjejen:

skriven

Hej, gillar den killen med gröna ögon och mörkt hår mig, vi går även i samma klass. Vad känner han. Kram :)

Svar: Han tycker att du är söt, något mer kan jag inte se, kram :)
Esmaralda

4 Misstjejen:

skriven

Hej

Tror du att skype med C kvinna på 14 februari blir bra? Jag är riktigt tröttnar på att får en känsla är besviken och ledsen efteråt för varje gånger. Jag vill väl hon fokusera på mig och sig själv. Att prata om oss själv är mest roligare tycker jag

Kan jag litar på det?

Ha det bra

Svar: Du får ta det som det kommer och ha rimliga förväntningar, kram :)
Esmaralda

5 Agnes:

skriven

Läste om det där. Tydligen den "Berömda Soldoktorn" som är sambo med hon Lotta Engberg. Tänkte som så, att är han nu ihop med Lotta Engberg, så kanske det inte är så konstigt att han behöver avreagera sig på en "Glad Tjockis".

Har alltid tyckt att den där Soldoktorn är en dryg typ...förundrad över vad Lotta Engberg ser i honom.

Översittare som utövade lite härskarmentalitet...

Tråkigt att en glad person väcker så mkt ilska hos just Soldoktorn som gjort sig ett namn på att dels vara sympatisk o dels vara sambo med Lotta Engberg.

Väcker lite frågor om:Hur har dom det egentligen, den där Soldoktorn o Lotta? Får hon vara glad och lite rultig, Lotta, eller blir det snäsigt vid frukostbordet om att "Den där mackan ska du nog inte äta, älskling. Du kan inte vara BÅDE glad o småfet! Tänk på det, älskling!"

Ha det gott, everyhopa! ;0}

Svar: Ja, tidigare hade jag inga särskilda tankar kring Soldoktorn, men efter att ha sett hans beteende här så är saken klar ! Kram :)
Esmaralda

6 Shenzi :

skriven

Kära Es!
Jag vet att allt kommer lösa sig å att min M2B oxå har något att säga till om, men ja kan ändå inte låta bli att tänka på mitt framtida bröllop. Pendlar mellan vinterbröllop å gifta mig utomlands. De som ligger varmast om hjärtat just nu e vinterbröllop. Du har sagt att du såg vår lr sommarbröllop för mig.
Kan de bero på att det blir utomlands bröllop då?? Kram Shenzi 🌹

7 <3:

skriven

Godmorgon Es, kan du ge mig en hint vad blåa utslagen beror på ? Tänker att det kanske har med nagelförlängning att göra 🤔
Kram

8 Jossan :

skriven

Godmorgon
Kunde inte somna igår. Kände mig bara så ledsen över allt i mitt liv. Tror det är fullmåne men kände mig bara helt värdelös. Vill inte ens till jobbet idag..

Men ja jag vet inte hur jag ska säga att mötet gick. Visst kändes det bra men hela jag satt och skakade. Ang lönen skulle de kolla upp. Men sen blev jag ”anklagad” för något som jag inte gjort. Som kanske hänt någon gång men som jag inte ens tror handlar om mig. Jag kände att jag orkar inte käfta emot så bara lyssna på det och tog till mig.. Kommer sköta mitt och bara mitt och hålla käften till alla. Jag ska sluta ställa upp och bara ta det jag orkar. Så nu är det slut med att alltid ställa upp.

Hur tyckte chefen mötet gick? Vill inte framstå som en som klagar för det gör jag aldrig annars men orkar snart inte..

Låg och frös halva natten.. ändå har jag tyngdtäcke på 9 kg..

Kram

Svar: Ja, ha fokus på dig själv, det är absolut viktigast, kram :)
Esmaralda

9 Jasmine:

skriven

Nä tur att hon lämnade, de är ju taskigt att de blir bemötta illa av doktorn, sånna program brukar vara rejäla berg-och dalbanor rent mentalt för de som ställer upp. Kommer ihåg hur de får gå in i ett rum med massa frestande bakverk och mat för att se om de kan stå emot.

Har en fråga, tänker Oskar fortfarande på mig och på vilket sett?

Mvh Jasmine

Svar: Nja, hans tankar blir allt mer sällan, kram :)
Esmaralda

10 Naturvän:

skriven

Hej!

Har aldrig sett det här programmet och müste säga, nej inget för mig. Trots allt starkt av de som deltar.

Skall ha en träff idag och fortsatt en fixardag.
Om kroppen orkar får det bli en joggingrunda. Har muskelvärk efter styrketräning, men antar det är helt normalt så här i början.

Ska åka buss och tåg till Lübeck imorgon /läkarbesök) och alltid orolig jag ej kommer fram i tid, men skall boka med god mariginal. Ser du om resan går smärtfritt?

Kram

Svar: Ja, en del muskelvärk får man räkna med. Det blåser över.Resan ser ut att gå utan större problem, kram :)
Esmaralda

11 Louise:

skriven

Jag kollar inte på sådana hopplösa program. Varför ens ställa upp. Förnedrande i mina ögon. Jag är mer för lyxfällan där kan man lära sig något av de stackarna som är där. Ta inte smslån,ta inte saker på kredit. Kolla räntan. Och betala hyran i tid och allt annat som är viktigt. Jag har själv lärt mig den hårda vägen. Satt stenhårt hos KF men kom ur deras grepp och betalade av mina skulder. Och inte tycker jag synd om deltagarna heller.

Om någon dag kommer beslutet om vi kommer få hem dottern eller inte. Mannen tjatar om att jag ska boka umgänge med henne i helgen. Vilket jag sa att det kan jag inte. Men det lyssnade han inte på..som vanligt.
Blir det positiva nyheter från förvaltningsrätten?
Jag har redan börjat skriva på överklagan om det nu inte skulle gå hem här.

Ha nu en fin torsdag och tacksam för svar. Kram.

Svar: Ja, det bästa är när vi alla kan lära av våra misstag ! Ibland blir det den tuffa vägen.
Jag håller tummarna vd det gäller dottern... ser ju att hon kommer hem, frågan är bara när, kram :)
Esmaralda

12 Alie:

skriven

Godmorgon,
Jag har aldrig sett själva programmet, men läste någonstans om just detta, hur hon blivit bemött och bestämt sig för att lämna.. helt rätt!

Idag blir det gruppträff.. hoppas på en bra kväll (på många sätt) :-)
Kram :)

Svar: Det ser ut att bli just en bra kväll, kram :)
Esmaralda

13 Maria:

skriven

Samma här, jag har tidigare gillat Doktor Mikael, men tappade respekt.

Svar: Ja, det var ingen positiv upplevelse av doktorn, kram :)
Esmaralda

14 Yvonne gammal kund :

skriven

Gomorron Esmaralda!

Jag dissar allt Biggest löser!

Pga dom som håller i det, inte deltagarna. Och inte för att jag själv skulle behövt gå där, mina kilo är borta för länge sedan!
Nej jag gillar inte doktor Mikael och inte terapeuten heller, precis som du säger. Så jag håller med!

Ha en fin dag.

Kram.

Yvonne

Svar: Ja, de har ett märkligt sätt att bete sig gentemot somliga deltagare, kram :)
Esmaralda

15 Skrållann:

skriven

Hej!
Såg att det blev mycket kritik för hur Sandra behandlades men har själv inte sett programmet.
Jag har alltid vägt för mycket men alltid känt att jag mått bra och varit glad och positiv och alltid varit den som folk vill umgås med, och jag har alltid haft känslan av att folk trivs i min närhet och det gör mig glad.
Var på utvecklingssamtal med dottern igår och det gick bra. Killen som avslutade deras relation och som hon gråtit floder över hade tydligen samma tid och kom och satte sig vid bordet bredvid men det verkade hon inte bli störd över. Dock verkade han bli lite stressad även om han valde platsen. Ångrar han uppbrottet?
Känns ändå äntligen som att dottern är lite starkare och stabilare och jag ber till högre makter att det fortsätter så.

Kram❤️

Svar: Han kan nog pendla i sina känslor och tankar... men dottern behöver fortsätta sin egen väg och det gör hon bra, kram :)
Esmaralda

16 Mercan :

skriven

Esmaralda jag vill fråga dig om min bror kommer träffa tjejen som är rätt i Sverige eller i Bulgarien när vi reser dit 😉 du såg att hon är muslim 😊 tar det ett år eller dröjer det 😐 🤔

17 Vallmofrun:

skriven

En fantastisk resa, men....
De ska på tidspress gå ner i vikt tillräckligt mycket i procent för att vinna.
Men sen? När kamerorna släcks? Bibehålla/gå ner mer i vikt utan supervision. Utan guidning. Kanske utan självdisciplin. Ingen som vaktar dem.
Till sin målvikt.
D e kanske inte vet hur de kommer att må när vikten har rasat bort. Hur kommer sinnet att må?
💕
När jag har vägt som minst, har jag mått som allra sämst i psyket. Det pga sorg när nära och kära har gått bort. Slutar äta, röker som aldrig förr, jämt. Med en kaffe i handen. Omgivningen sa, oj, vad smal och snygg du är. En annan sa, du är för smal. Ingen frågade hur jag mådde? Ville veta hur jag mådde alls? Vad tänkte de om mig när jag var "normal"?
Igår köpte jag en tröja i XXL. I mina ögon såg den inte ut som XXL. Ser mig inte som det. Tvättar jag tröjan sen så kommer den att krympa, det är ett sånt material. T o m expediten suckade och sa, "klädstorlekarna har bara blivit mindre... Tänk om man kunde prova kläder utan att stirra sig blind på storlekar".
💕
Äntligen sovmorgon 💕 är i en period attjag längtar att lägga mig igen så fort jag slår upp ögonen på morgonen.
Redan februari, makalöst 💕
Kram

Svar: Ja, eller hur !! Jag har gått ner en del men köper fortfarande samma storlek i tröjor.. helt enkelt för att de sitter skönast ! Kram :)
Esmaralda

18 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Exakt så kände jag oxå ! Tycker vinklingen var fel av glada Sandra och det är för mycket fokus på tårar och elände .Nej jag tittar inte mer heller...Verkar som man måste ha ngt elände att skylla på om man är tjockis så man tar till händelser som är 20 år gamla....Jag är ju själv fet och vet att det är såå mycket mer som påverkar.

Jag tittar på farmen och höll på att ge upp där oxå En efter en hoppar av "man ville ha roligt"..suck.. Men håller mig kvar pgav de som faktiskt kämpar och vill lära sig . Eddie är så härlig sån iver att få mjölka . Viktor som jag avskydde i början har fått visa andra sidor på torpet även om han är en teaterapa .Hoppas nu på riktiga kamper i tinget och inga fler fega avhopp.

Snö och minusgrader och så lovar dom sol idag !
Trevlig Torsdag önskas !
Kram Anki med flock



Svar: Ja på Farmen händer det också saker...:) Jag brukar titta i kapp när jag har lite tid över.... och visst har Viktor vunnit lite på sikt ! Kram :)
Esmaralda

19 Fråga:

skriven

Ser det ut som jag och mitt ex kommer ses igen?

20 F:

skriven

En annan har gått upp i vikt , har inte vägt så här mycket sen , sen jag var gravid och dom hittar inte orsaken , till att kilona bara ökar ? Har tagit prover hos läkaren och det visar förhöjd sänka . Ser du vad det kan vara ?

21 Mercan :

skriven

Esmaralda jag vill fråga dig, du såg att min bror kommer märka snabbt om tjejen i skolan är inte den som är rätt, Esmaralda ser du om de kommer sjiljas under året eller dröjer det till nästa år Esmaralda 🤔

22 Skorpan:

skriven

Nej du ska inte vara för glad för då är det ju nåt fel på dig, absolut. Kommer motsvarande program här hos oss o har nog aldrig riktigt orkat titta på det. Det brukar bli för häftigt på en gång i dylika program. Skulle jag vara med i ett sånt program skulke jag säkert gå upp i vikt efter att jag blivit lämnad ensam med mitt kämpande ;). Men hatten av för alla dom som är med, absolut. Hoppas det går bra för dig Es med ditt gymmande o allt annat?

Det har varit mycket drömmande om nätterna, det kommer jag ihåg, o en isbjörn o tre små kinesiska flickor också. Lustigt hur man kan få ihop det om nätterna ;).

Är helt veckovill numera o får verkligen tänka till gällande vilken dag det är ;). Undrar som flundran om det snart är nåt nytt på gång i mitt liv Es? Det nya som skulle ske i höstas körde tydligen förbi mig eller var det bara jag som missade det? Kanske jag blev kvar på station ;).

Idag blir det lunch ute med pojkarna...
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Jadå, här är det gymmet 2-3 gånger i veckan som gäller och om några minuter beger jag mig dit !Javisst är det otroligt hur man kan få till det i drömmarna :)
Nytt kommer... kanske i det lilla först men bra i alla fall, kram :)
Esmaralda

23 Tjejen:

skriven

Hej igen!

Så han har inga känslor för mig? Han går alltid och kollar på mig. Vet inte riktigt vilka signaler jag ska plocka upp, verkar som han gör det. Kram :)

24 Misst57 :

skriven

Hej!

Vad kände han idag när vi såg varandra?? Gillar han fortfarande mig? Kram :)

25 Dunegull:

skriven

Hmm, det va inget attraktivt uttalande. Väldigt onödigt faktiskt!

På tal om övervikt, min svägerska har blivit så stor. Det är verkligen inte hälsosamt. Kommer hon ta tag i detta i närtid? Sorgligt att se när det har gått så långt. Nu är det verkligen inte bra 😢

Känslig fråga också. Vågar inte säga något men kommer alltid stötta om hon önskar det.
Ser du ngt kring detta?

Kram

Svar: Hon är själv medveten om situationen och så småningom också redo att ta tag i den, kram :)
Esmaralda

26 Ghostwriter :

skriven

Viktigt ämne! Jag har levt på snudd underviktig med ätstörningar under många år samt övervikt och är man bubblig sprallig och glad ska det inte tryckas ner för att man ser ut på ett sätt eller har en viss traumatisk bakgrund. Så tröttsamt att höra samhällets förväntan på att alla med trauma ska vara döende inombords istället för att se den stora potentialen för att de trots allt, har ett glatt och fritt liv. Precis som en glad personlighet också kan vara den mest ledsna inombords. Har inte sett programmet för jag har aldrig gillat det från när de startades.

Finns de möjlighet att få biljetter igen, då det dök upp två lediga platser från ingenstans en gång?



Tack för healing för min syster
Kram



Svar: Det finns en liten chans vad det gäller biljetter, kram :)
Esmaralda

27 AnnaK:

skriven

Gillar inte riktigt det programmet. Känns som ett osunt sätt att gå ner i vikt på. Det går för fort..

Har min sambo nån sorts personlighetsstörning? Använder sig av härskartekniker kan jag tycka. Varför skulle jag nånsin flytta ihop med honom 😬

Kram 🤗

Svar: Ingenting är för sent, du kan fatta nya beslut, kram :)
Esmaralda

28 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Tror du att mitt nästa jobb blir annorlunda än mitt nuvarande? Jobbar nu med kunder, ibland är det riktigt utmanande situationer. Det tär på mig eftersom jag i grunden är introvert och det känns som att kundarbetet suger all energi från mig.

Blir mitt nästa jobb lika mycket arbete med kunder?

Kram

Svar: Du kommer ha med människor att göra men troligtvis på ett lite annat sätt än du har idag, kram :)
Esmaralda

29 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Du är flitig gymmare du :).
Hoooas jag också blir det ;).
Kram Skorpan

30 Maja:

skriven

Hej Esmaralda,

Låter inte alls ok att dissa ngn för att den är glad o käck men inte borde för överviktig.

Det kan inte hjälpas men jag har ett behov Sv att ”vinna” o det kände jag när hon tog sig in hos oss för att prata med honom när jag o sonen ej hemma. Slog sönder 2 krukor men som vanligt får jag säga så försvann hon inte ur bilden.

Har han bestämt ett liv med henne?
Är hon nära mej? Alltså finns hon i stan? I området?
Det kan man kan kanske räkna ut men kan du se exakt hur jag ska agera för att ”krossa henne” , vinna detta så jag är i överläge?

Kram
Maja

31 Naturvän:

skriven

Hej!

Tack för svar, ett kort möte, men så bra jag mår efteråt. Är så tacksam, undrar om han känner samma välmående inombords ...musik fick jag också...,snällt.

Ja skall bli skönt när träningsvärken lägger sig, men jag kämpar vidare med mina vikter.

Kanske bäst ta bilen imorgon till Lübeck, känns bara som det blir förseningar och jag vill ju inom jazzcafeet också.

Nu skall här lagas potatismos och bräckt falukorv med tillbehör, enkelt, men så gott. Rårörda lingon och gräslök till...

Kram

32 Mercan :

skriven

Esmaralda en kvinna spådde mig för min bror i türkisk tellwe som gav mig datum 8 April 2024 🤔 ser du Esmaralda om under det datumet om min bror kommer träffa tjejen som är rätt eller om han under det datumet kommer sjiljas från tjejen som är först i skolan 🤔

33 Tjejen:

skriven

Hej igen!

Så han har inga känslor för mig? Han går alltid och kollar på mig. Vet inte riktigt vilka signaler jag ska plocka upp, verkar som han gör det. Kram :)

34 T:

skriven

Hej es!!!

Ja herregud så det där med biggest loser hanteras. Man kan ju va glad även om om man är stor.

En fråga es? Vad tror du om jobbet i Hjo? Jag är kallad på intervju. Men bor ju i J. Nu. Kan det jobbet vara något för mig?Tjänsten låter intressant men kräver ju en del distansarbete om det ska vara görbart då jag har små barn??

Eller ska jag vänta in … söka vidare efter annat ?

Tack!!

35 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Jag reagerade på samma vis som dig och tappade lusten att titta på programmet, jag hade redan bytt kanal när terapeuten
var med. Läkaren har ett stående inslag i Nyhetsmorgon på tv4 och svarar på tittarfrågor en gång i veckan. Jag har upplevt att han kan vara plump ibland i sina svar, nu gick han över gränsen tycker jag. Ingen blir hjälpt av att bli smutskastad och kränkt. Jag har själv blivit ifrågasatt för att ha varit för glad och skrattat trots att jag är sjukskriven för ångest. Dessutom märker jag skillnad på hur jag blir bemött ute i samhället efter min stora viktuppgång de senaste åren när jag har varit utmattad och sängliggandes. Jag kommer aldrig förstå vad folk får ut av att bete sig illa mot de som inte är som de själva.

Idag är det min födelsedag, tiden går så snabbt att det känns som att jag blinkade och vips har det gått två år sedan jag fyllde 50. Idag är det som vilken annan dag som helst, ”firandet” får vänta till helgen när sonen är ledig och kan komma på besök :)

Får du till dig någon hälsning från alltet dagen till ära?

Kramar 🐈‍⬛

Svar: Hipp hipp hurra idag för dig på din dag :)De dina som gått över kommer på besök, det kan du lita på, kram :)
Esmaralda

36 Snödroppen:

skriven

Hejsan💞
Har inte sett programmet bara reklamen att det skulle börja. Men även om man är tjock så kanske man är positiv till livet iaf och positiv borde man väl vara om man ska gå igenom en sån förvandling för att orka med, eller hur?! Verkar inte som man missar nåt så jag låter väl bli att titta.
Sista dan idag sen blir det långhelg, skööönt!!! Gymmet efter jobbet och så handla lite. Det bli en helg utan planer om det inte dyker upp nåt i sista stund…är chansen stor för en dejt tro?
Ha en braig dag🥰

37 L:

skriven

Lite av förnedrings-TV, Biggest looser alltså. Jag kan inte se sånt. Det väljer jag bort.

En fråga.
Jag börjar bli desperat. Hittar inget nytt jobb eftersom jag inte kommer på intervju på något av de jobb jag sökt. Hur mörkt är detta egentligen. Kommer det en öppning snart eller blir det inget alls?

Kram L

Svar: Det kommer en öppning, kram :)
Esmaralda

38 Mickis:

skriven

Jag kollar inte på det för tycker att det är too much och blir bara irriterad. Min mamma berättade om Sandra och det är inte okej.

Snöade hela dagen igår så nu är det vinter igen. Halt och jävligt. Fy fan! Men sol i alla fall.

Väntar på rörmokaren som skall rensa avloppet i badrummet. Får göra det ca 2 ggr/ år men det är föreningen som betalar så vi inte kan rensa det själva.

Där ser man! Mystankar om oss alltså :) Då hade han velat hålla om mig då :) Kul att "gå hem" hos en sådan fining fastän jag i princip altid är osminkad och ser hemskt ut när vi ses :)

Ha en go dag!
Kram

Svar: Ja, tänk att ni har vinter igen... här lyser solen och himlen är blå !Det lyser om dig oavsett du är sminkad eller ej :) Kram :)
Esmaralda

39 Rebban :

skriven

Såg också detta uttalande, så störande! Är man stor ska man inte vara glad och i synnerhet ska man inte tycka om sig själv. Är man smal eller synligt vältränad däremot så är det konstigt om man inte tycker om sig själv.

Det finns faktiskt rätt många smala människor som inte är vältränade och större människor som är vältränade. Allt syns inte utåt på kroppen.

Stor kram

Svar: Jap, så är det ! Kram :)
Esmaralda

40 <3:

skriven

Kommer det bli bra med presenten till A ? Och han blir på lite bra humör igen. Ska jag ge i helgen eller vänta till alla ♥️dag helgen när vi ska fira med parmiddag med bästa vännerna. A lär komma på rätt tänk nu och inte få för sig saker när han dricker. Mycket förstärks då hos honom som inte är bra. Ibland positivt med såklart då han är exakta kärleksfull. Vi har svårt tror jag att lämna varandra helt. Tror du hade rätt igår Es att han saknar mig men gör det så svårt.
Kram

Svar: Han saknar dig men det kommer sig inter alls enkelt mellan er, och det svåra ser ut att hålla i sig, kram :)
Esmaralda

41 Lina:

skriven

Det kändes i hjärtat när man såg att glädjen och spralligheten försvann från henne. Starkt av henne att sätta gränsen och sitt mående. Tyckte inte alls om samtalet med psykoterapeuten, varken hennes eller killens. Blev även irriterad att ena gruppen inte stöttade varandra, även om en hade en dipp, så kommer förmodligen fler få sånna dagar. Då hjälper det inte att bli arg på den personen. Det är väl bättre att stötta varandra istället!

Stort hejja och lycka till, till Sandra och alla andra med ❤️💪🏼

Es, jag känner mig vilsen... Varför blir jag nedknuffad till botten av ett svart hål hela tiden? Så trött på det! Har dom andra rätt, är det jag som är boven och lögnaren i dramat? Är läkarna på rätt spår när dom misstänker syndromet?

Kram

Svar: Ja eller hur !! Man tog tag i det hela på ett riktigt dåligt sätt.
Något kan vara galet, ta emot det som kommer och värdera allt efter... känn av och känn in.... du kommer veta och förstå, kram :)
Esmaralda

42 Misst57 :

skriven

Hej Esmeralda!

Hoppas allt är bra. Finns det en chans att jag och han blir blir vänner, eller vi börjar prata? Kram :)

43 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Gomorron kära Es☀️

Fråga

Jag har avvaktat några dagar för att få ett svar själv, lättare sagt än gjort! Det har under flera dagar varit en vilsen Själ härhemma som ger dig tillkänna flera ggr om dagen!

När jag tagit in frukosten i vardagsrummet så antingen försvinner glaset som jag vet att jag precis satt på bordet tittar efter i köket o där står det igen? Min medicin tar jag i etapper så jag lägger de i två högar, ja då försvinner oftast en tablett( olika var gång), det bankar kraftigt på ovanvåningen lite då o då och det knäppande ljudet bredvid mitt högra öra är ofta och jag kan även vakna av det!!

Jag får inget svar vem det är och varför!! Snälla hoppas på att du kanske få till dig nåt kära du🙏🫠 Hoppas på ett svar….

Kram 🤗♥️ o trevlig Torsdag här skiner solen ☀️idag härligt

Svar: Inget svar kommer till mig.... försök att öppna en kanal och prata... det är i alla fall ingen som vill ont utan bara gott, kram :)
Esmaralda

44 en_mormor:):

skriven

Jag har köpt en valp !! :D En liiiiten rackare, en toypudel. Har ju haft stora vovvar förr så detta ska bli spännande. Ser du något Es om denne lille skrutt, kommer han trivas bra o vi med honom??
Längtar men är samtidigt orolig. Har ju en hund historia med höftledsfel, allergier, hjärnhinneinfl o hjärninfl meen pudlar ska ju va relativt friska :)

Kram <3


Svar: Men såååå roligt :) Din lille kompis kommer bli till mycket glädje och ni kommer trivas med varann... kram :)
Esmaralda

45 Sunshine :

skriven

Hej ES!

Tack för ditt svar senast. Uppskattar det verkligen. Jag undrar vad mitt öde väntar det här året? Tacksam för svar.

Mvh,

Naida

46 en_mormor:):

skriven

TACK så mycket för svar :D

47 Ghostwriter :

skriven

Viktigt ämne! Jag har levt på snudd underviktig med ätstörningar under många år samt övervikt och är man bubblig sprallig och glad ska det inte tryckas ner för att man ser ut på ett sätt eller har en viss traumatisk bakgrund. Så tröttsamt att höra samhällets förväntan på att alla med trauma ska vara döende inombords istället för att se den stora potentialen för att de trots allt, har ett glatt och fritt liv. Precis som en glad personlighet också kan vara den mest ledsna inombords. Har inte sett programmet för jag har aldrig gillat det från när de startades.

Finns de möjlighet att få biljetter igen, då det dök upp två lediga platser från ingenstans en gång?



Tack för healing för min syster
Kram


48 <3:

skriven

Godmorgon Es, kan du ge mig en hint vad blåa utslagen beror på ? Utskagen har spridit sig till ben och underben och axlar. Tänker att det kanske har med nagelförlängning att göra 🤔. Min kropp verkar vara ur balans efter alla infektioner.
Kram

Svar: Ja, det kan handla om en överkänslighet och kroppsligt är du inne i en känslig period, kram :)
Esmaralda

49 Ghostwriter:

skriven

Tack för svar, ha en fin dag!

Kram

50 Mickis:

skriven

Ja hemskt med vinter! :) Ni verkar ha det desto bättre :) Väntar fortfarande på rörmokaren. Skulle ha kommit kl 11.00 men de är försenade och jag måste iväg så står här och trampar otåligt :) Så kul att jag lyser. Är det de som han gillar eller? Kul att veta :) Kram

51 JJ:

skriven

Förnedrings TV på bästa sändningstid.
Jag tänker lite på honom.
Gör han detsamma?


Svar: Ja emellanåt, kram :)
Esmaralda

52 lea:

skriven

hej,
Killen på bandet bredvid i söndags, när ska jag gå dit för att träffa honom igen?

53 Esmaralda:

skriven

Hej Esmaralda,

Kan du se om mitt ex precis ringde mig och fragade en sak som han nog vet att jag skulle ringa honom om direkt om den personen vi vantar svar fran kontaktade mej. Ringde han for att se om jag var pa jobbet?

Och da passar jag pa att fraga om du ser om bostaden jag hittat och pratade med agaren igar; har jag nagon chans? kanns inte som att han var intresserad.

Kram Maja

54 Shenzi:

skriven

Kära Es!
Jag vet att allt kommer lösa sig å att min M2B oxå har något att säga till om, men ja kan ändå inte låta bli att tänka på mitt framtida bröllop. Pendlar mellan vinterbröllop å gifta mig utomlands. De som ligger varmast om hjärtat just nu e vinterbröllop. Du har sagt att du såg vår lr sommarbröllop för mig.
Kan de bero på att det blir utomlands bröllop då?? Kram Shenzi 🌹

55 Mika:

skriven

Hej E! ser allt bra ut i magen och bebisen frisk ♥️ hur kommer arbetskamraterna ta när jag berättar att jag också går hem i slutet av April början av maj ? Kram

Svar: Ingen varning kommer till mig.. och arbetskamraterna kommer sakna dig, kram :)
Esmaralda

56 Lina:

skriven

Tack snälla för svar ❤️ Det känns som det borde vara min tur att få uppleva en massa bra. Varit på tok för många år i överlevnadsläge. Tycker jag borde vara värd det efter allt som varit...

Ser du om jag kommer få egna biologiska barn? Eller har den chansen passerat?

Kram

57 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Tack så mycket för hurrandet :) Så roligt att höra att jag får besök från Alltet, de är hjärtligt välkomna hela gänget. :)
Mina flesta födelsedagar har bestått mer av tårar än skratt av flera olika anledningar. Det kanske är en barnslig dröm för att vara 52 år men kommer jag någon gång i livet få möjlighet att ställa till med en stor fest för mina nära och kära när jag fyller år, i samma stil som din bockfest med god mat och en massa skoj och skratt?

Kram 🐈‍⬛

Svar: Ja ingen tvekan, en sådan underbar fest kommer du att ha, kram :)
Esmaralda

58 Tjejen:

skriven

Hej, Ser du varför han kollade så himla mycket på mig under den lektionen, ser du varför han kollar på mig? Kram :)

59 Maria321:

skriven

Vill bara sända ljus och en stor kram till Jossan. Jag känner med dig.

60 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Min dotter har sin kompis Anton på besök. De har känt varandra sedan de var små och verkar ha en speciell relation med varandra, lite kindred spirits över det hela. Ytligt sett varandras motsatser, hon mörk och han ljus.

Kanske de har känt varann i tidigare liv? Något speciellt verkar de ha, kan du känna in något?

Kram

61 Ghostwriter:

skriven

Tack för svar, ha en fin dag!

Kram

62 N:

skriven

Hej esmarslda.

Usch så tråkigt. Varför ska man inte bara få vara glad och stolt- hur kan det blir ett problem även om man vill ändra sin vikt.

Es, drömde inatt t att jag hade en lös framtand nertill. Sen lossnade den och flera tänder var lösa. Betyder drömmen något?

Ser du något som väntar mig?
Kram

63 Mig:

skriven

Hej esmaralda.

Vet inte rom jag inbillar mig situationen på jobbet.

Känns som att chefen och en kollega har fått något lite emot mig. Jag vet int Evas jag har gjort? Jag försöker bara göra bra ifrån mig.

Tror du jag inbilla mig? Eller ser det ut att vara något?
Har jag något att oroa mig över?
Kram

64 Mickis:

skriven

532 kr tillbaka i elsstöd för 1 år. Man får vara glad för det lilla :)

Blev lite nipprig av det här med handbollskillen. Vad är det för mystankar som han haft om oss? Får ju gömma mig i fortsättbingen för är pinsamt :)

Halkade såklart i snön men armbågen klarade sig. Pheew!
Kram

65 Sussie :

skriven

Har inte sett men vet två som varit med i programmet och en tredje som sökt och sa att hon hade för starkt psyke för programmet. Vet ej om det stämmer. Hon är medium förresten.

Varit på samtalshjälp samt hos läkare med min son, hemmasittande. Kommer han gå i skolan nästa vecka, skolträning? Behöver han antidepressiva el klarar han sig utan?

Svar: Jag tror att man behöver vara en speciell karaktär för att det ska bli bra tv....Samarbeta med skolan och fortsätt med samtalsstöd, det kommer lösa sig men kan ta sin tid, kram :)
Esmaralda

66 Shenzi:

skriven

Kära Es!
Jag vet att allt kommer lösa sig å att min M2B oxå har något att säga till om, men ja kan ändå inte låta bli att tänka på mitt framtida bröllop. Pendlar mellan vinterbröllop å gifta mig utomlands. De som ligger varmast om hjärtat just nu e vinterbröllop. Du har sagt att du såg vår lr sommarbröllop för mig.
Kan de bero på att det blir utomlands bröllop då?? Kram Shenzi 🌹

67 Jossan :

skriven

Just nu trivs jag inte alls på jobbet.. kände mig verkligen ledsen påväg till jobbet. Det kändes jobbigt att träffa chefen. Men har knappt pratat med henne idag. Eller sett henne.. jag känner just nu att hon inte gillar mig..

Hur tyckte hon att mötet gick igår? Tycker hon om mig?

Kram

68 Mercan :

skriven

Esmaralda om du ser någonting Esmaralda 🙂 nu när min bror träffar tjejen som är först i skolan, kommer de vara tillsammans länge ett år eller dröjer det 😐

69 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag försöka accapterar C kvinnas kommunicera sätta mot mig men det är svårt. Kommer jag lyckas väl?

Det sårar min hjärta men kommer jag kunde accapterar?

Ha det bra

70 AnnaK:

skriven

Livet rinner ifrån mig känns det som. Hur får jag lite glöd att orka kämpa och leva det som jag vill?

Kram 🤗

71 Sm:

skriven

Hej!
Kommer hon svara?
Kram!

72 Jen:

skriven

Ber om ursäkt i förväg för en ”tonårsdramatisk” fråga…

Tror du att det finns rätt människor som man träffat vid fel tillfälle?

En ny kollega ställde en fråga om en tidigare arbetskamrat (hon visste inte att han och jag haft en relation). Det var som alla minnen och känslor kom över mig igen och det enda jag kunde svara var att jag vet inte vad han gör idag, eftersom vi inte hörts av på flera år.

Samma dag, när jag kommer hem från jobbet ligger ett brev på hallmattan. Jag ser hans namn på baksidan och jag blir helt skakig. Vågar inte öppna det.

Frågar kollegan dagen därpå om hon har något med detta att göra eftersom hon nämnde honom (kändes för konstigt för att vara en slump).
Hon blir lika chockad som jag över det. Fanns inget samband. Men det kanske det finns på ett annat plan.
Ska jag våga öppna brevet eller är det bara dömt att medföra mer sorg och smärta?

Jag hoppas tydligen ännu på att hans hjärta slpr för mig. Han var (kanske ännu är med tanke på reaktionen) mitt livs stora kärlek.

Svar: Jag tror att du måste öppna brevet, du behöver nog veta vad det innehåller.. men oavsett vad, så gör du egna medvetna val hela vägen, det är viktigt, kram :)
Esmaralda

73 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du något om min bror och tjejen som är rätt för honom 😊 vad som helst 😊

74 Mercan :

skriven

Tack Esmaralda 😔 💖 💝 det är förbättring mellan fingrarna till min bror, Esmaralda och jag blev så glad för min systers skull när jag läste ditt svar att hon kommer inte bli av med sin tå 😔Tack Esmaralda för allt som du gör för oss 🤗Esmaralda jag ska inte fråga igen för min bror Esmaralda du såg att det kommer en tjej först i skolan och så småningom kommer den som är rätt, jag är nöjd, tack för tålamod Esmaralda 🤗 Esmaralda jag tänker ofta på våra söta katter och söta kattungar 😔 du såg dem i Anshes trädgård men kunde inte urskilja om alla var våra söta kattungar 😔 det betyder mycket för mig Esmaralda 🙂 Du såg resa April Maj 🙂 jag har ingen tålamod tills vi åker till våra söta katter och söta kattungar 😔 Tack Esmaralda 🙂

75 Alie:

skriven

En bra kväll blev det inte...
Känner mig ignorerad och osynlig, är han medveten om att han behandlar mig så, eller är det jag som överreagerar och tolkar in fel,för att jag har känslor?
Är det så här vi kommer ha det mellan oss när vi ses eller ändras det till något bättre i alla fall?
Varför är han så avig?
Kram :)

76 Lena:

skriven

Hej esmarslda.

Jag har en sambo som nyligen flyttat hit.
Han flyttade hit ifrån hans stad.

Men jag undrar om han verkligen kommer trivas här? Blir han kvar här och ser du oss fortsätta tillsammans?
Kram

77 Mig:

skriven

Hej esmaralda.

Känns som att chefen och en kollega har fått något lite emot mig. Jag vet inte vad jag har gjort?

Tror du jag inbilla mig? Eller ser det ut att vara något?
Har jag något att oroa mig över?
Kram

78 Mam:

skriven

Hej esmarslda.

Jag oroar mig över min 7 åriga son.
Känner att han kanske kan vara lite nedstämd. Tror du jag har rätt i min känsla?

Som du om han kommer hamna rätt? Trivas och ha kompisar i skolan?
Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: