Det reder sig till sist....

Har just köpt en alldeles underbar oversize  mjuk och gosig tröja
Och därtill ett par jeansleggings  med sliten look.
Så perfekt !
 
Men när jag skulle  prova härligheten slog det gnistor om  både tröja och leggings som  var hysteriskt elektriska och tröjan  klistrade sig mot leggingsen.
Katastrof !!
 
 
Jag googlade efter hjälp och fick veta att man kan ta lite sköljmedel och stryka över kläderna... men jag tog så klart för mycket... antingen är det vitt eller svart liksom.. och tröjan fick stora räliga  rosa fläckar !
Det fick bli tvätt
 
 
 
Eller så kunde man spraya på lite ättika och jag hällde ättika i  en sån där grej som man sprejar växter med.. och hela stassen stank som en sur spya😳
 
Tvätt igen och  nu sprayade jag plaggen  med hårspray och minsann om det inte hjälpte.
Både tröja och leggings sprejades, rejält och blev kanske aningen stela ( som sagt, antingen eller)   men inte ett uns  av elektricitet !
 
Jag läste att man kan  dra en metallhängare över plaggen också och det verkar ju enkelt men efter att jag rotat igenom alla grderober kunde jag konstatera att en sådan finns inte i min ägo.
 
Tack & lov för hårspray !
 
Nu kan jag klä mig lite halvfint när jag ska besöka vänner i kväll !
 
 
För säkerhets skull la jag beställning på ett par flaskor enbart för detta ändamål. 
 
 
Kanske någon annan som har andra tips mot det statiska ?
 
 
Kram & kärlek💖
1 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag minnas två år sedan då har jag intervjua på zoom. Så i slutet av hela som jag ska går ifrån men jag vända om mig då såg den kamera som filmas på mig sen jag titta på den skärmen då jag såg en version av mig. Som den äldre person i framtiden och hon är föreläsare.

Jag tänker ofta på den version av mig i framtiden. Jag undrar ibland har hon något att sagt till mig?

Ha det bra

2 <3:

skriven

Hårspray har jag själv testat.
Vill E medvetet vara små dum mot mig och trycka ner mig ?
På hennes inlägg älsk på alla kommentarer utom min. Endast tummen upp. Det såg väldigt konstigt ut.
L reagerade på detta.
Tycker E inte alls är snäll mot mig 😔
Kram

Svar: Jag tror inte det är något som hon medvetet går in för, kram :)
Esmaralda

3 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag ihågkomna den 2014 året att jag träffa F kvinna första gång och få känslor för henne och jag vet inte om hon känner samma sak för mig. Jag har väl gå vidare från tid och allt min känslor är bort. Är det samma sak med henne?

Ha det bra

4 Milla:

skriven

Oj oj hårspray minsann det visste jag inte att man kunde använda.
Tänker bara att hårspray brinner väldigt lätt. Så håll dig undan ljus och gnistor!

Har tyvärr inte någon aning annars vad som kan hjälpa mot problemet.
I hår brukar man ju ha saltvatten spray.

Ser du om jag kommer iväg på någon längre resa i år?

Kram

Svar: Jistanes, jag kommer kanske stå i ljusan låga rätt som det är !!En resa ser det ut att bli, planera i god tid bara, kram :)
Esmaralda

5 J:

skriven

Gomorgon

Otrevligt när kläder blir statiska.

Hur kommer helgen bli? Har födelsedag denna vecka och vill hitta på något trevligt under helgen❤️

Kram



6 Naturvän:

skriven

Hej!

Tröjan ser verkligen varm och skön ut, nej tips mot de statiska har jag inte, men så bra att hårspray funkar.

Själv är jag på jakt efter ett par cortex kängor och hoppas kunna hitta ett par på rea, har alltid iskalla fötter och hoppas hitta ngra som värmer rejält.

I dag blir det möte med physioterapeut för min del och jag hoppas på bra rådgivning, behöver få nya tips , inte minst på övningar där jag stärker musklerna.

Från det ena till det andra, när vi besökte bekanta nyligen fick jag en sådan stark känsla att deras hund som gått över till alltet var närvarande. En liten söt vit terrier , var det så tror du?

Kram

Svar: Ja, jag tror att du kände helt rätt, kram :)
Esmaralda

7 Ghostwriter :

skriven

Vad sjukt! Jag har inga supertips. Konstigt när kläder är sådär haha

Jag har ju blivit sviken på väldigt många olika sätt och jag känner mig trygg nu men så klart kommer alltid gamla tankar tillbaka och jag försöker visa vem som bestämmer, dvs jag över tankarna. Jag undrar om mannen också tog bort dejt apparna eller glömde han?
Det känns som att han gjorde det för jag har inte fått något tvivel överlag.

Kram och ha en fantastisk dag, mysig tröja!

Svar: Ja jag tror han tog bort apparna, kram :)
Esmaralda

8 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag tänker fortfarande på B kvinna i hemlighet och titta på hennes instagram. Så ser om något nytt dyker upp.

När vill hon prata med mig och glömma bort allt som händer?

Ha det bra

9 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Min varma morgonrock är sådär jobbigt elektrisk Så tack för tips här ska inhandlas sån antistatspray !

Måste besikta bilen ..faktiskt glömt bort det .vart tog tiden vägen .Visst går den igenom ?

Handling står på agendan idag inför helgen då grabbarna kommer en snabbsväng och installerar en duschvägg

Ha nu så trevligt ikväll !

Kram Anki med flock

Svar: Ja, det känns som om bilen går igenom... några stora fel ser jag inte.Själv gjorde jag det bekvämt för mig idag och beställde varor som kommer från Mathem idag ... dotter med ny pojkvän kommer på fredag och på lördag eller söndag kommer sonen och eventuellt med en kompis. Jag tänker mig renskavsgryta .... stor nog att räcka båda dagarna...... kram på dig och flocken :)
Esmaralda

10 New jersey:

skriven

hej finaste Es

kommer min mamma . att hitta boende snart och blir det bra?

ha en fin dag

kram

Svar: Hon er ut att hitta ett boende, kram :)
Esmaralda

11 Maya :

skriven

Jag är så jäklans arg. Fick höra i gårdagens samtal att små ”råttorna” var döda. När jag drog därifrån sprang de omkring, åt mat i överflöde och rörde sig felfritt på nätterna som djur gör. Inget tecken på sjuka eller död.
Jag kunde tyvärr inte ta hem dem och du föreslog att hitta nytt hem åt dem men den tiden kunde jag inte lägga för jag behövde överleva själv. Nu är djuren döda och jag är SÅ arg för jag vet att detta va medvetet hos ägarna.

Har dem dödat dem med bara händer eller slutade ge mat? De kan bara inte dö!!




Kram

12 Hon:

skriven

Hej,
Blir så irriterad på han då han surar och stämningen blir dålig..vad är det som han stör sig på? Tycker inte jag gjort nåt fel, men antar han upplever jag bryr mig för lite om honom på nåt sätt eller visar det för litet, att han upplever att han får för lite uppmärksamhet och omtanke tillbaka.. men så är det väl ändå inte? Tror han förstorar upp det och hittar "fel" överallt nu för att han är inriktad på det? Svårt att kommunicera med honom då han lätt "tappar det" och kan bli typ undvikande och halvt elak..
Kram

Svar: Era olikheter ställer till med problem... försök att prata om det och kan ni inte det , då blir det svårt, kram :)
Esmaralda

13 Lupin:

skriven

Godmorgon
Å så irriterande med elektriska kläder, får småstötar titt som tätt, har tyvärr inget bra tips.

Es, Kommer deras förhållande bli seriöst eller rinna ut i sanden?
Kram :) 🌱✨

14 Misstjejen:

skriven

Hej

Har jag träffa F kvinna i tidigare livet? Vilka relation var det?

Ha det bra

Svar: Det känns som om ni träffats tidigare, men ser inga detaljer, kram :)
Esmaralda

15 Maya :

skriven

Jag är så jäklans arg. Fick höra i gårdagens samtal att små ”råttorna” var döda. När jag drog därifrån sprang de omkring, åt mat i överflöde och rörde sig felfritt på nätterna som djur gör. Inget tecken på sjuka eller död.
Jag kunde tyvärr inte ta hem dem och du föreslog att hitta nytt hem åt dem men den tiden kunde jag inte lägga för jag behövde överleva själv. Nu är djuren döda och jag är SÅ arg för jag vet att detta va medvetet hos ägarna.

Har dem dödat dem med bara händer eller slutade ge mat? De kan bara inte dö!!




Kram

Svar: Något har hänt som inte känns bra men jag ser inte exakt vad, kram :)
Esmaralda

16 Labolina :

skriven

Hej Es

Kan du se något om vårt husprojekt som vi snart kommer starta.
Tack !

Svar: Det ka bitvis bli tungt men kommer gå bra... kram :)
Esmaralda

17 Skorpan:

skriven

Tyvärr inga tips gällande statiska plagg, kanske det du har hittat på Google hjälper. All in Es, som du brukar ;D.

Nytt år o nya möjligheter, visst, men ändå känner jag mig off. Inget är ju egentligen dåligt i mitt liv så varför denna känsla? Behöver jag en spark där bak Es eller är det större saker som ska till för att jag ska känna mig mera levande igen? Synd om jag pga min off känsla missar den nya väninnan t ex...

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Ja herregud ja, det blev verkligen all in !Du känner dig lite off och behöver få in något nytt och positivt i ditt liv, tänk efter ... kram :)
Esmaralda

18 Jossan :

skriven

Godmorgon
Det där med att säga ”åh jag ska börja vända tillbaka dygnet” är inte riktigt så jag jobbar! Typ 2 somnade jag igår och som den idiot som jag ibland är tog jag ju mig en 10 minuters (läs två timmar) lång sovstund vid 3.
Jag har iallafall gjort upp en grovplanering eller mer mot finplanering inför vårterminen..
Jag har lite som jag behöver fixa men vill inte men det är ett måste ändå..

Får göra båda delarna.. Chilla Netflix och rätta böcker imorgon.

Måste komma till gymmet men att bara bära gör mig helt slut..

Drömmer ofta mardrömmar om att jag ser mig själv på olika ställen och typ förföljer mig. Så läskigt.. varför drömmer jag sånt?

Men hur ser du hus, giftemål och barn för mig? Är det typ att du ser mig stående med en man i en kyrkan, ser du liksom mitt hus? Och ser du mig gravid eller du ser mig med små barn? Hur ser visionen ut?
Kram

Svar: Mardrömmar kan man drömma om man inte befinner sig på riktigt rätt plats i livet.Jag ser att du bildar familj men inga detaljer, kram :)
Esmaralda

19 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Jag har hört att en säkerhetsnål ska hjälpa men vet inte hur det fungerar eller om man vill sätta en säkerhetsnål på sina fina kläder.

Hur ser det ut kring resande för mig i år? Förra året fick jag knappt ihopsparat något alls då allt gick till att leva, men blir det bättre i år?

Ser du några resor för mig? Kortare, längre?

Kram

Svar: Hellre säkerhetsnål än statiskt !! Ja, jag tror du kommer göra en resa under året men det krävs planering, kram :)
Esmaralda

20 Eliea:

skriven

..Att inte köpa hemska polyester plagg? Säger hon som ogillar sånt över allt annat :P men skönt att du fick ordning på torpet och kan vara fin sen, så man vill ha det :D

Jag provade spå mig såhär inför nya året och fick veta att jag har mycket änglar kring mig, kan det stämma? Eller är det något som du först kan se vid en spådom när den är mer personlig och djupare? Blev bara lite nyfiken och undrade oavsett så inte viktigt med svar.. :)

Tack och ha en strålande fin dag <3

Svar: Ja polyester är inte det bästa kanske :)De som finns med från andra sidan ser jag bara när jag går på djupet som i en personlig spådom, kram :)
Esmaralda

21 Hedwig:

skriven

I kylskåpet/fryset kanske?
Och mitt råd är att inte ha flera syntetiska plagg på sig samtidigt..
Hoppas att du har en fin fest!

22 Maya:

skriven

Är det min biopappa som sett till så djuren dog? eller är hon också med på det?


Kram

23 Hedwig:

skriven

Ha en säkerhetsnål av järn i din ficka eller lite järntråd, det kan också hjälpa..

Svar: Tackar :)
Esmaralda

24 LottaS:

skriven

Bor vi kortare eller längre än förväntat i nya lägenheten? Ser du varför?

25 Klara:

skriven

Hej, ser du något om mitt år, något speciellt som händer i år för mig?
Mvh Klara

26 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Ja vad är det kul o upplyftande för mig? En resa? En lunch ute med nån? Vetekatten ;).
Kram Skorpan

27 Kicki:

skriven

Väldigt snygg tröja!

28 Zuzeee :

skriven

Hej

Tycker aleks om mig som han säger att han gör?
Jag börjar tvivla på mina känslor och på hans, känns som vi tröttnat på varandra

Kram

Svar: Ja, det känns som om ni är på väg att tröttna, kram :)
Esmaralda

29 <3:

skriven

Godmorgon Es, min mormor minns jag använde en såndär gammal metalgalje man får från kemtvätten och drog över sidenblus om den blev statisk.Ser du någon spontan spådom för mig i år? Ä
Möter jag min soulmate i år ? Hur hittar vi varandra? Ngt kännetecken på mannen ? Hoppas på lite stil och klass och omtänksamhet. God ekonomi.
Kram

Svar: Lite stil och klass och ingen fattiglapp, sådan kommer han att vara, kram :)
Esmaralda

30 Maya :

skriven

Tycker de är så obehagligt att djuren dog och att du får samma känsla, har man medvetet gjort detta och är frun med på de?

Blir så fruktansvärd förbannad
Kram

Svar: Jag kan inte se detaljerat vad som hänt, får bara en obehagskänsla, men inte mer, kram :)
Esmaralda

31 Silvertassen:

skriven

Hej Es!
Jag vet ju att jag inte kommer möta min soulmate i år men ser du något på kärleksfronten i år?? Hur många förhållanden ser du mig ha?? Kram ❤️

Svar: En fling kan mycket väl ske och ganska snart också, kram :)
Esmaralda

32 Alie:

skriven

Fokuserade på fel fråga tidigare..
Kommer jag vara saknad idag när jag inte kan komma? Kommer hen att höra av sig till mig igen?
Kram och fin dag! :)

33 M:

skriven

Här är jag lost och har tyvärr inga tips. Men så bra att det redde sig och ha så mysigt hos vännerna i afton!

Tisdag och ääääntligen sol! Gråvädret som varit sedan November är bara för hemskt!

Fastnade framför Titanic häromkvällen och nog var det en brutal händelse men också en enormt stark kärlek som jag nästan baxnade av :) Allt annat runt omkring bara zoomade ut och det enda som räknades var dom två. Kommer jag och soulmaten också att bli sådär larvigt kära att man knappt kan hålla sig i från varandra? I början i alla fall :)
Kramiz

Svar: Den filmen har jag nog sett fyra gånger och blir berörd varenda gång !Visst kommer ni bli kära och tramsiga, så som man blir, kram :)
Esmaralda

34 Nenna:

skriven

Hej Es,

Tack för bloggen! Jag läser den varje dag.

Det finns en man i mitt liv idag. Vi trivs bra ihop men vi är också väldigt olika på många plan.
Nu har en tidigare flirt dykt upp på jobbet.
Ser du något kring dessa två män?

Kram 🤗

35 Maya :

skriven

Tycker de är så obehagligt att djuren dog och att du får samma känsla, har man medvetet gjort detta och är frun med på de?

Blir så fruktansvärd förbannad
Kram

36 Jossan :

skriven

Asså det här är ju helt skrämmande! Jag somnade om och vaknade kvart i 11. Och jag är helt slut. Jag får ställa klockan att jag ska lägga mig halv 10.

Så reningen av sovrummet hjälpte inte mot min trötthet. Läkarna hittar inget så vad är det för fel på mig. Orkar inte denna kroniska trötthet…

Nå får väl ta tag u dagen..: hoppas på att jag inte kommer drömma så hemska drömmar. Fick till och med försöka tänka på annat… men ja jag befinner mig ju inte alls på rätt ställe…

Hoppas iallafall på att få svar från utbildningen idag. Handläggningen pågår just nu!

Kram

37 Mimmi K:

skriven

Kära Es!

Nu har dottern som varit hemma för julfirande åkt till sitt, fyra timmars tågresa bort. Alltid lite vemodigt. Ser du om hon kommer flytta närmare mig framöver?

Kram :-)

Svar: En dag kommer i bo lite närmare varann men det kan dröja, kram :)
Esmaralda

38 Bettan:

skriven

Hej E! Ser du om det kommer nåt barn till mig i år? Tiden börjar rinna ut för mig..

39 Maddelito:

skriven

Hej! Har tyvärr inga tips men jag hoppas det löser sig för dig.

Kommer jag få fler barn?

Kram

40 Mimmi K:

skriven

Hej Es!

Jag undrar också angående mitt boende. Du har sett att jag kommer flytta till ny ort i framtiden och att det blir en bra flytt.
Min dröm är att flytta till min barndoms stad, som ligger 20 minuters bilresa från där jag bor nu. I den staden bor min mamma och jag kommer även då lite närmare mina barn.
Jag undrar. Den orten du såg i min seans för några år sedan, kan det vara samma ort som min barndoms stad?

Kram :-)

Svar: Ja, det kan vara samma, chansen är stor att det är just så, kram :)
Esmaralda

41 Helena Ir:

skriven

Bra att du fick till det med dina plagg. Med fläckar först och sen lukten på det.. måste säga att den som söker den finner! Och du löste det!

Min kropp protesterar..

Ha en fin kväll med vännerna!

Kram

Svar: Tack och stor kram :)
Esmaralda

42 F:

skriven


Hej esmeralda undrar om du får tlll dig något om mig kram 🥰

43 Lilly:

skriven

Undrar om det blir resor för mig o familjen iår

Svar: Ja, så ser det ut att bli, kram :)
Esmaralda

44 Månskenet:

skriven

Hej! God fortsättning på nya året! 🤗

Det där med att vara statisk, usch så obehagligt. Nycklar i fickan lär ska hjälpa - nja, tror jag inte riktigt på. Materialvalet, ja, alla konstmaterial (poly-) är plast och i sej statiska. Ett tips är att jorda sej, d.v.s att gå barfota, mja, kanske inte så skönt på vintern. Inga plasttofflor eller yllesockor (!) som stänger in spänningen i kroppen.
Sen finns det ännu ett tips, att basa sej själv gnm att äta mycket frukt , bär, grönsaker. Kan mycket väl tänkas stämma, då vi nu i juletid ätit alltmöjligt så har kroppen blivit mera sur än vanligt och är därför mer statisk...🤔
Kram, ha det bra!

45 Skorpan:

skriven

Jaha, snabba ryck, makeovern av köket som skulle ha skett i november sker i morgon. Dom hade tydligen tappat bort min beställning nånstans på vägen... Det blir vitt o det undrar jag om jag sen är nöjd? Det är en stor förändring mot det nuvarande o diskbänken, 25 år gammal, byts ju inte ut så det kan ju se så där lustigt ut... Nåja, man ska inte förvänta sig så mycket ;). Speciellt inte av denna hyresvärd...
Kram Skorpan

Svar: En liten uppgradering blir det ju trots allt men mer hade behövs bytas för att få till en bra helhet, kram :)
Esmaralda

46 Carolina:

skriven

Jag har så svårt för min lillasysters sambo vi pratar typ aldrig när vi träffas och han ignorerar mina söner, men med min storasysters familj pratar han alltid med och hennes barn. Varför beteer han sig så?

Svar: Han känner nog att det inte klickar riktigt med dig och vet inte hur han ska bete sig, det blir helt enkelt fel, kram :)
Esmaralda

47 Snödroppen:

skriven

Hejsan💞
Läskig känsla när kläderna är statiska och så drar man dom över huvet och håret står rätt ut eller ligger helt slickat på huvet, hua får nästan rysningar vid blotta tanken😅
Höll på och skriva ny vecka o det är det iofs men jag har liksom måndag idag och är helt veckovild men jag är ju lite snurrig även i vanliga fall😂
Vi har en mattläggare på jobbet som ser rätt trevlig ut, han är säkert inte singel o jag är ju lite blyg för att fråga men tittar han åt mitt håll tror du och tänker nåt positivt?🤭🙈
Ha en härlig dag o lycka till med kläderna🥰

Svar: Han tycker att du är söt, och det tycker flera, kram :)
Esmaralda

48 L:

skriven

Jag tycker att det är på vintern som allt blir statiskt elektriskt. Kläder, hår. Vissa kläder kanske man inte ska ha på vintern eller nåt ;)

En liten fråga. Varför blev det tyst från vännen. Varför vill hen inte ha någon kontinuerlig kontakt. Kan du se varför?

Kram L

49 Bellis:

skriven

Bodylotion😂
Han är en nyfiken prick så att han försvann förvånar mig. Eller kommer han tillbax på sms när han haft lite uppehåll?
Kram o kärlek💕

50 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du bostad för min bror under året eller dröjer det till nästa år Esmaralda 🤔

51 Erika:

skriven

Hej! Tror du jag skulle trivas i jobbet som frivårdsinspektör?

Svar: Ja, det tror jag hade varit lämpligt för dig, kram :)
Esmaralda

52 Alex:

skriven

Hej Esmeralda!
Har ett par tights som är jättefina och gosiga i merinoull men tyvärr helt oanvändbara eftersom de sticks...suck. Någon som vet hur man fixar det?

Svar: Hoppas någon vet... minns barndomens hemska yllebyxor.... kram :)
Esmaralda

53 Kärleksblock :

skriven

Jag ville blocka C och det verkar som han hann före av någon anledning? Sant?
Jag är glad som bearbetat och gått vidare för då kunde dörren öppnas till någon annan. Och de va inte ens svårt kram

54 Mandarin :

skriven

Hej Esmaralda, jag mår så dåligt och tycker att det går åt fel håll med mitt mående. Vad kan jag göra för att må bättre? Vill ta tag i mitt liv och komma framåt men vet inte hur. Tack och kram

Svar: Läkarundersök dig och ta alla prover, så du inte lider brist på något, kram :)
Esmaralda

55 Skorpan:

skriven

Ja du sa det Es, mycket mer skulle behövas. Kanske totalrenovering om sex år o då kanske jag inte bor där mera? Tror jag ;).
Tack!
Kram Skorpan

Svar: Nej, det ska ju bli en flytt för dig och den kan ha kommit innan dess, kram :)
Esmaralda

56 Mercan :

skriven

Tack Esmaralda 😔 jag läste ditt svar som du hade skrivit, du har svarat att det dröjer till 2024 bostaden för min bror 😔 Tack Esmaralda du hade även svarat såg att det kommer hus åckså för min bror Esmaralda tack så mycket söta Esmaralda 🤗 Jag blev så glad 🙃

Svar: Det beror på din bror hur aktiv han själv är... om han är aktiv kommer bostaden fortare.... kram :)
Esmaralda

57 Mercan :

skriven

Tack så mycket söta Esmaralda för allt som du gör för oss för våra söta katter och söta kattungar för alla djur som lider på gatorna 😔 ♥️ ♥️ ♥️ 🙏 🙏 🙏

58 Silvertassen:

skriven

Tack för ditt svar tidigare idag! 🤗❤️

Ser du inget mysigt till sommaren eller till hösten också?? Eller ser du bara flingen i år?? Kram ❤️

59 Skorpan:

skriven

Ja det hoppas jag att jag har gjort, flyttat, o det tillsammans med nån o det är inte ett barn ;D. Den som lever får se o det hoppas jag att jag gör ;).
Kram Skorpan

60 Silvertassen:

skriven

Ser du inget mysigt till sommaren eller till hösten också?? Eller ser du bara flingen i år?? Kram ❤️

61 Silvertassen:

skriven

Ser du inget mysigt till sommaren eller till hösten också?? Eller ser du bara flingen i år?? Kram ❤️

62 Silvertassen:

skriven

Ser du inget mysigt till sommaren eller till hösten också?? Eller ser du bara flingen i år?? Kram ❤️

63 Silvertassen:

skriven

Ser du inget mysigt till sommaren eller till hösten också?? Eller ser du bara flingen i år?? Kram ❤️

64 AnnaK:

skriven

Är hon lite svartsjuk på mig kollegan? Hade glömt hur irriterande hon är nu då hon varit ledig. Eller gillar hon mig inte längre?

Och...kommer jag gå nån gång på date 😂

Kram 🤗

65 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Förr hade jag mycket problem med statisk elektricitet men efter att jag blev tipsad om att byta ut sköljmedlet mot ättika i tvättmaskinen så är jag kvitt det problemet :) Använd tvättmedel som vanligt och häll 2-3 msk ättika i sköljmedelsfacket. Den lilla mängden ättika blir så mycket utspädd av sköljvattnet att det inte ger någon lukt på kläderna. Ättika är dessutom snäll mot både plånbok och miljö! Värt att testa iaf ;)

Idag kom kallelsen till den utredning av min arbetsförmåga som F-kassan tvingar mig till trots att de redan har en hel bunt med intyg från min läkare på psykiatrin att jag inte har någon arbetsförmåga och rekommenderar hel sjukersättning. Kommer utredningen leda till något positivt?

Kram 🐈‍⬛

66 F:

skriven

Hej esmeralda undrar om du får tlll dig något om mig kram 🥰

67 Ciera:

skriven

Har för mig man skulle ha en boll utav aluminiumfolie i tvätten, men det kanske bara var istället för sköljmedel? Vet inte har inte provat.

Vad känner han för mig es? Kan det finnas lite djupare känslor där, som möjligen lite kärlek?

68 Mirre:

skriven

Hej Es,

Inatt hade jag en rälig dröm om en katt som jag försökte få bort från min bil.. tvärsöver gatan satt en gammal dam i sin egna bil och kolla på mig. Katten var riktigt obehaglig i utseende och såg inte ut som en riktig katt med sina stora gröna ögon och ett elakt leende. Oavsett så slutar drömmen med att jag får ut katten ur bilen och den hoppar på min arm och klöser och river mig, jag vaknar direkt av detta med en väldigt stark obehagskänsla. Tänkte direkt att jag måste fråga dig om drömmen, hade nästan glömt bort det tills nu😅 Vad kan den betyda? Någon slags varning kanske?

Kram och ha en trevlig kväll ☀️

69 Solstrålen Hanna:

skriven

Hej Es!
Hur är det med min mamma? Jag pratade med henne ikväll och hon verkade inte må bra, vilket oroar mig.

Kram

70 Ullie:

skriven

har hört om att spraya skölj medel på med o mycket när man tvättar dom

hoppas du haft en bra dag

71 Ciera:

skriven

Så fint! Lyckligt lottad är du som får se sånt!

Vad känner han för mig es? Kan det finnas lite djupare känslor där, som möjligen lite kärlek?


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: