Lägga näsan i blöt.....

Som ni vet och som jag sagt många gånger så brukar jag inte lägga mig i människors liv  såvida det inte handlar om en spådom som man bett mig att utföra.

Jag har ibland sett allvarliga varningar kring människor men valt att knipa igen och inte varna.

   Detta beror nog främst på att förr i tiden när det hände att jag varnade så fick jag helt enkelt mycket skit för det.

Man tycket att jag var konstig och fel och att jag la mig i sådant som jag inte hade med  att göra .

 

Och de hade helt rätt, jag har ingenting med andras liv att göra och såklart  tas inte råd och tips  väl emot om man inte bett om dem.

Men den här gången kunde jag inte hålla tyst.

Det var en kvinna i 40 års åldern som jag mötte på krogen.

Hon satt vid bardisken med sin öl och såg ut som vem som helst men det var något särskilt som gjorde att jag drogs till henne.

Jag satt vid ett bord men sneglade ofta på henne och när insikten kom så reste jag mig och satte mig på barstolen bredvid henne.

” Nu kommer detta att låta konstigt”, sa jag och så berättade jag att  jag tror att hon är misshandlad av sin sambo. Och snart, kanske redan denna helg kommer han gå över gränsen och ha ihjäl henne.

Hon reagerade som de flesta gör och undrade vem i helsefyr jag var och hur jag kunde veta något om hennes relation. Vem hade jag pratat med ?

” Vi kan ju säga att vi har en gemensam bekant”  krystade jag till det fast det hade vi ju inte.

Känslan var bara så stark och hon stod i princip med ena benet i Alltet och hon hade ett val. Hennes tid i jordelivet var inte nödvändigtvis till ända.

Jag bad henne göra rätt val och inte återvända hem till sambon.

Det var vad jag kunde göra och nu var det upp till henne.

 

 

 

 

Majoriteten skulle nog strunta i mitt råd men denna kvinna åkte direkt från krogen hem till sin syster.

Hon återvände aldrig till sin sambo.

Hon hade sin bror med sig dit när hon samlade ihop sina kläder och personliga tillbehör.

Denna händelse är över 20 år gammal.

När jag hade min allra första blogg så skrev hon ett PM till mig och talade om vem hon var och hon tackade. Och hon berättade om sitt agerande.

Något facit fanns ju inte… men att hon var illa misshandlad i relationen var ett faktum och mer än en gång hade hon fasat för sitt liv

Denna kvinna är en av oss i bloggfamiljen idag och jag har hennes tillstånd att berätta denna, vår  historia

Kan också meddela att numera är hon gift med en bra och snäll man och lever i ett gott och kärleksfullt förhållande, fritt från alla former av misshandel.

 

Kram & Kärlek💖

1 Misstjejen:

skriven

Hej

Alla har inte ens märker varför jag beteende mig lite annorlunda om C kvinna. Bara fåtal som vet det.

Alla såg inte ens det? Jag spelar med hela tiden... klarar jag mig bra iallafall?

Ha det bra

2 Misstjejen:

skriven

Hej

Varje dagar har jag haft kul med mig själv om C kvinna i tankar. Jag har förstår varför en vissa händelser dyker upp under dessa dagar för jag ska få en nya perspektiv på C kvinna mot hennes födelsedag.

Kan det var stämmer?

Ha det bra

3 Misstjejen:

skriven

Hej

Vilka dag är det bättre att jag skickar vykort till c kvinna inför nästa fredag? Kanske onsdag är jag säker på. Kan det var bra?

Ha det bra

4 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag vet att jag har var och längtar efter c kvinna varje dagar tills hennes födelsedag. Jag tror väl det blir lugnt efter den dag.

Kan det var så?

Ha det bra

Svar: Efter födelsedagen andas du ut och ett lugn kommer, kram :)
Esmaralda

5 Sunshine :

skriven

Hej ES!

Hoppas allt är väl med dig.

Kan du se ifall jag kommer få ett nytt jobb eller kommer jag stanna kvar på mitt nuvarande jobb?

Kram

Svar: Nytt jobb kommer men kan dröja ännu en tid, kram :)
Esmaralda

6 Misstjejen:

skriven

Hej

Tror du att jag kan ändrar tillbaka den datum på 14 februari med C kvinna? För skype eller går det inte ens?

Jag vill så mycket. Men går det?

Ha det bra

Svar: Du kan ju pröva, finns en god chans, kram :)
Esmaralda

7 Linda N:

skriven

Tack, detta berörde mig starkt. Så fantastiskt m en sådan här historia som slutar väl, inte alltid de gör det.😭
Vilket mod att verkligen vända och gå och i väg.

Svar: Kram :)
Esmaralda

8 M. M.:

skriven

Tänk så mycket positiva förändringar du har gjort för många, även för mig 😊


Kommer det en inbjudan, eller ska vi helt enkelt ge upp dessa vänner och bjuda några andra?

Kram

Svar: Bjud några andra ch öppna upp för nya bekantskaper och löser det sig med de "gamla" så ge dem en chans, kram :)
Esmaralda

9 Susan :

skriven

Åh vilken tur att du finns o vågade lägga näsan i blöt ❤️

Min lilla Manick har hjälp mig med två av mina önskningar ✅ nu har hon bara den sista o svåraste kvar…..den där att hjälpa hopplösa mig med att öppna hjärtat o ta emot…. o hitta min soulmate 🥰

Kram❤️

Svar: Manicken jobbar stenhårt för dig fortsatt, kram :)
Esmaralda

10 Ghostwriter :

skriven

Kändes det som jag har fått MA nu med tanke på akuta smärtan jag kände innan blödningen? annars var de något annat … fruktansvärd smärta iallafall



Kram

Svar: Jag ser tyvärr inte vad smärtan kan bero på, kram :)
Esmaralda

11 J:

skriven

Gomorgon🌸
Ser du något om min son och om mig?
Kram

Svar: En person bidrar till att skapa förändring i era liv, kram :)
Esmaralda

12 <3:

skriven

Godmorgon Es, vad har hänt med B ? Mejl kommer tillbaka. Är han illa ute ?
Kommer ag få tag i honom igen.
Kram

Svar: Ingenting kommer till mig, tyvärr men känns inte som att han är illa ute, kram:)
Esmaralda

13 Mercan :

skriven

Vad fint att du varnade och kvinnan har förstådd dig Esmaralda 😊 Esmaralda ser du någon varning kring oss min family Esmaralda 😎Esmaralda jag ska till psikologen idag och jag får se hur ska det gå till gällande sysslan 😎😎😎😂😂😂jag vill inte, men man vet aldrig 😎 för du såg mig att jag går nånstans och sysslar med något som jag trivs med 🙂 🤗 ♥️ 😊

Svar: Ja, försök ha ett öppet sinne och tänk positivt, kram :)
Esmaralda

14 Mimmi K:

skriven

Hej Es!

Vilken stark berättelse! Jag skulle vara tacksam om du "lade näsan i blöt".
Kram till dig i bloggfamiljen som var med om detta.
Jag har ju själv levt i en misshandelsrelation och har nu hamnat i en som inte heller känns riktigt bra.
Försöker ta mig ur den, och hoppas få finna den rätte för mig någon gång.
Ser du något kring detta Es?
Eller kring flytt?

Kram :-)

Svar: Du ska alltid lite på din egen känsla och följa din inre känsla, då blir det som mest rätt, kram :)
Esmaralda

15 Eliea:

skriven

Va bra att hon lyssnade på dig och att hon finns här bland oss <3 solskenshistoria <3

Jag undrar.. Vad för budskap kan denna vecka/närmsta tiden ge mig? :)

Ha en fin dag <3

Svar: Ser ut som om du kan komma fram till en insikt som för dig en bra bit framåt, kram :)
Esmaralda

16 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Nu känns livet ganska kämpigt och jobbigt. Jag tvivlar på det mesta, däribland mitt eget värde som förälder.

Kommer jag någonsin att slippa kämpa så här som jag gör nu och har gjort de senaste 10 åren eller mer? Är så innerligt trött på det, så in i märgen trött. När kommer livet att flyta på och trevliga saker hända i mitt liv?

Kram

Svar: Det är tufft för dig men försök att se och vila i det som är bra.. hitta dina vattenhål där du laddar med energi och när du tar väl hand om dig så attraherar du positiva och goda ting, kram :)
Esmaralda

17 New jersey:

skriven

hej Ez

så bra att hon tog de du sa och att hon snabbt lämnade honom och mår super idag med en bättre man


Ez.en fråga är min man (R) den rätta för mig? eller är det någon annan du ser i min framtid?


kram

Svar: Kan bli en kris mellan er... 50 % att ni reder ut det och stärker ert förhållande och 50 % att ni går skilda vägar och det kommer en ny kärlek med tiden.. kram :)
Esmaralda

18 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du något om tjejen som min bror kommer träffa i skolan, vad har hon för ursprung 🤔

19 L:

skriven

Så bra ändå att hon lämnade honom direkt.

En fråga. Nu har sonen flyttat hemifrån. Kommer det gå bra för honom och att han klarar ut det med allt vad det innebär. Lite orolig är jag.

Kram och ha en fin dag
L

Svar: Nu tar han sina första steg i den riktiga vuxenvärlden och det kommer han klara bra... det kan bli lite fel ibland men han lär sig och det är lärdomar han själv behöver göra, var inte orolig, kram :)
Esmaralda

20 Jossan :

skriven

Godmorgon
Inte speciellt sugen på att jobba och helgen gick för snabbt. Tyvärr orkade jag inte gå upp och träna imorse…

Vaknade till att mitt ex eller ex och ex. Min första kille ska tydligen ha barn.
Till och med han.. Japp det suger verkligen att även han ska ha barn men jag bryr mig inte om honom men ändå..

Dags att jobba..

Kram

Svar: Jag tycker att helgerna alltid går snabbt som vinden !Strunt i att ditt ex ska ha barn, du hade ändå inte velat ha honom i ditt liv, kram :)
Esmaralda

21 Skorpan:

skriven

Men fy sjutton så otäckt o vilken tur att du lade din näsa i blöt Es o kunde rädda vår bloggmedlem! Det är ju så att håren reser sig då man läser om dylikt. Fi f*n för människor som ger sig på andra. Tur att du, vår bloggmedlem, mår väl idag :)!

Måndag igen o vädret är grått o dystert, påminner ju om mig ;). Sovit dåligt o vaknat fyratiden o sen när det är dags att stiga upp ja då skulle jag vilja sova :D, typiskt. Är det då stress eller är det sjunkande östrogennivå som orsakar detta, det vete katten. Brist på motion beror det i alla fall inte på ;).

Ser du nåt kring denna vecka Es, eller finns det kanske nåt som nån vill säga mig?

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Ja om jag ska lägga mig i något oombedd så är det i sådana situationer och det ångrar jag inte.Gråväder hos också idag. Ska snart till gymmet... yay :)
Du har lite stress i ditt liv och kan behöva stressa av ordentligt mellan varven, och lite påverkar nog också östrogennivån.
Kram :)
Esmaralda

22 Lupin:

skriven

Godmorgon
Ibland är det inte fel att lägga näsan i blöt, kan ju rädda liv, faktiskt.

Nu har jag varit utan jobbuppdrag ( lite för länge)
Ser du om något passande ”trillar in” denna eller nästa vecka, el dröjer det..
Kram och härlig start på veckan! 🌱

Svar: Det kommer men det kan nog dröja ännu en tid, kram :)
Esmaralda

23 Naturvän:

skriven

Hej

Det är ju fantastiskt, antagligen har du räddat hennes liv. Kommer de här meddelanden till dig som en blixt från en klar himmel eller kan du känna att ngt är på gång? Det är fantastiskt få ta del av dina upplevelser.

Kände starkt för att beställa ett par arbetsskor och hittade ett par på nätet, citrusfärgade. Snabb leverans och man kan ju bara hoppas passformen är bra. Dåligt utbud i affärerna, blir en chansning här.

Träningsvärk och är trött. Kroppen får ta det lite lugnt idag, ngra timmars jobb hoppas jag det blir med att hjälpa grannen, .

Försöker leta upp ett trevligt hotel till en familjemedlem, skall passa för cykelutflykter och närhet till historiska platser, gravhögar o dyl. Tror mig ha hittat ett, får se om det passar.

Ska även leta och planera för egen del, tror jag ger mig iväg igen, kan räcka med bara en natt. Sigtseeing och musik får det bli nästa gång.

Kram


Svar: När sådana insikter kommer så kommer de plötsligt, snabbt och starkt och trots att jag är avstängd.Känns rätt med en dags vila idag för dig.
Härligt att du planerar en ny utflykt, de är guld värda och ger dig väldigt god energi, kram :)
Esmaralda

24 Rädd:

skriven

Usch jag är så nervös för jobbet jag är i anställningsprocess för. Kommer det bli bra om jag får det? Kommer jag klara av det? Eller finns det något som är bättre för mig? Tycker de bra om mig? Eller gjorde jag fel som engagerade mig så på sist intervjun?

Kram och kärlek.

Svar: Oroa dig inte, du kommer klara jobbet bra, kram :)
Esmaralda

25 lilla m:

skriven

Hej Es, är A helt över mig nu och för alltid? Kram

Svar: Jag tror inte han har planer på att fördjupa något med dig men han tänker på dig emellanåt, kram :)
Esmaralda

26 Dunegull:

skriven

Har sagt det så många gånger tidigare men du är fantastisk E!
En riktig förebild 🤩❤️
Tack för allt du gör till oss alla.

Ser du någon spontant kring mig som ligger i närtid?

Kram

Svar: Tack snälla, nu rodnar jag nästan :)Ja ser en kvinna som säger något insiktsfullt och som blir av betydelse för dig, kram :)
Esmaralda

27 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Morning kära Es!

Hoppas helgen varit fin med familjen☆☆☆☆

Så bra att du "la näsan i blöt" du räddade kvinnan vilken fin gest!!!♥︎

Det har hänt att jag med fått till mig saker som berör o berättat för att hjälpa (utan att bli tillfrågad) o på så vis både gjort en god gärning o hjälpt personen i fråga så härligt att få hjälpa o förebygga!

Fråga eftersom vi som är mediala oftast inte kan se det det som rör oss själva. Jag har frågat ett par ggr om när våra små älsklingar kommer hem igen o fått lite olika svar, men om du sett att de inte kommer hem hade du berättat det då?
O så undrar jag hur det kommer att gå på rättegången?

Frustrerande när jag kan hjälpa så många andra o inte få fram nåt som gäller oss själv! Hoppas att du kan ge mig nåt svar kära du!

Kram o kärlek ☆♥︎☆

Svar: Hade jag sett att barnen inte kommer hem så hade jag sagt dettaJag ser att de kommer, men inte när, tyvärr så är det svårt att se tidsmässigt... kram :)
Esmaralda

28 Mercan :

skriven

Esmaralda du såg att det finns möjlighet 2024 att det kan bli nogåt från euro jackpott 🙂 Ser du Esmaralda om det blir i början av året eller dröjer det till slutet 😌 ♥️ ♥️ ♥️

29 Maja:

skriven

Hej Esmaralda,

Vad jag gillar ditt skrivande o allt du delar med dig av o indirekt också andra här på bloggen. Något att se fram emot varje morgon.

Ser du att jag skulle må bättre av att bo ensam o har chans till kärlek? Eller är det bättre för mej att försöka hålla fast vid familj (fast det ar ju över) men det är efter hans pipa för ibland pratar han om oss som familj.

Kram
Maja

Svar: Glad jag blir att du gillar bloggen :)Du ska tänker efter och känna in vad du VERKLIGEN vill och välja den vägen... kram :)
Esmaralda

30 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Men gud så skönt att hon valde rätt och gick på vad främlingen i baren sa <3 Så skönt för dig att få din handling bekräftad ,du gjorde rätt <3

Sovit skitdåligt fick gå upp då det inte var ngn mening att ligga kvar i natt . Varför kommer barndommens grannar in i tankebanorna. Fick sätta mig vid datorn kl 02 och googla. Insåg att bara 1 familj bor kvar vid barndommens gata En familj som betydde mycket för mig i min barndom.Betyder detta ngt eller är det bara en virrig "kärrings" hjärna som spökar..

Nu gäller det att hålla sig vaken i eftermiddag så man kan sova i natt haha..

Ha en go start på veckan
Kram Anki med flock

Svar: Det suger när nattsömnen ryker !Början man tänka kl 2 på natten då kommer lätt lite katastroftankar... jag får inte dina tankar kring barndomens gata i något sammanhang.. men kanske något visar sig snart, kram :)
Esmaralda

31 Hm:

skriven

Hej esmarslda.

Vad bra att du på ett sätt kunde berätta för henne och att hon gjorde det valet.

Es, är lite orolig över mitt jobb.

Tyckte det lät lite tveksamt sist ändå på chefen. Även om vi tidigare pratat om att jag ska vara kvar tiden ut tills mina studier börjar på allvar.

Ser det ut att bli så?
Eller har hon nu börjat fundera på annat?
Blir jag kvar tiden ut?
Kram

32 AnnaK:

skriven

Tror du det finns hopp om att få hjälp från läkare online att få ett recept utskrivet eller är det enklast ringa hälsocentralen?

Kram 🤗

Svar: Kanske enklast med hälsocentralen, kram :)
Esmaralda

33 Jossan :

skriven

Nej den killen vill jag verkligen inte ha i mitt liv. Menar mer att även han lyckades med kärlek och med barn.. han äe verkligen inget för mig.
Varför lyckas inte jag?

Kram

34 Skorpan:

skriven

Kommer jag att få ordning på räkenskaperna eller skiter dom sig som vanligt? Bokföring är blä.
Kram Skorpan

35 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Allt annat än på topp just nu. Får hoppas att det blir bättre.
Kram Skorpan

Svar: Det kommer bli bättre men var rädd om dig och välj just nu gärna sådant som ger dig lugn, kram :)
Esmaralda

36 F:

skriven

Vilken tur att du var där på plats o hann varna henne 🙏🏻

Själv har jag ögonen mer öppna nu och inser mer o mer vilka som vill en väl , när det går bra för en så är det avundsjuka och när det är lugnare och mindre att göra då njuter dom , väldigt dåliga erfarenheter av detta .

Undrar om du ser något nytt och spännande för mig kram

Svar: Fortsätt lyssna in dig själv, kram :)
Esmaralda

37 Rebban:

skriven

Tack för fredagens healing så här lite sent. Jag hann förvisso enbart vara med en stund i slutet på grund av barn som inte ville sova. Så härligt att komma in i slutet på en healing då jag tyckte det var så tydliga energier och många som var med. Jag ville knappt att den skulle ta slut men så bildades en kokong och då förstod jag att det är dags att lämna för denna gång.

Idag är förskolan stängd så snart blir det lekplatsen för mig, dottern och en förskolekompis som vi ska hämta upp. Detta är för mig en av de positiva sakerna med att ha barn. Att jag kommer ut, trots trist väder. 😆 Dock börjar det kännas som liiiite vår i luften här i södern. Så skönt!

Kram och hoppas på en fin vecka för alla!

Svar: Tack för att du var med i fredags och gjorde skillnad.Vilken härlig dag du ska ha !!
Kram :)
Esmaralda

38 Naturvän:

skriven

Hej!

Tack för svar, tar det till mig.

Ja av ngn anledning pockar Lübeck på , skall dit över dagen på fredag , får se när det blir tillfälle för hotellövernattning . Lübeck Står med stora bokstäver framför mig, undrar om det är ngt speciellt som kommer hända där???

kram

Svar: Jag känner också att Lubeck står för något särskilt, men kan inte se exakt vad, kram :)
Esmaralda

39 Falsk:

skriven

Måste fråga bara..
personen med dubbelnamn som är med i gruppen, kan man lita på hen? Får dåliga energier och irriterad bara vi möts och tänker på hen…
Kram :)

Svar: Ni funkar inte kemimässigt men jag ser inte att hen är en ond person på något sätt, kram :)
Esmaralda

40 Anki:

skriven

Tack för svar Es <3
Ha så trevligt på gymmet ,duktiga människa !
Nu ut i blåsten

Kram Anki med flock

Svar: Här har det blåst klart.. men det tog i rejält ett tag... kram :)
Esmaralda

41 Naturvän:

skriven

Hej igen!

Har hittat ett jazz cafe i Lübeck som jag skall besöka vid första bästa tillfälle, känns väldigt viktigt liksom koncerter överhuvudtaget ...ja det är bara att åka dit. Det är liksom som om det kommer som en blixt från en klar himmel....


Kram

Svar: Härligt och du får gärna tala om vad du tyckte om jazz cafét .. jag ska ju så småningom också till Lubeck igen :)Kram :)
Esmaralda

42 Mimmi K:

skriven

Tack Es för svar. Försöker följa min känsla, men har svårt att lita på vad som är min känsla, då jag levt med män som så ofta sagt att jag har fel när jag uttryckt vad jag känner.
Lägenheten jag anmält intresse på, har jag chans att få den?
Kommer jag våga träffa en man igen? Du har ju sett min soulmate. Men tycker det är svårt med män....

Kram :-)

Svar: Jag tror att du hittar din känsla och kan följa den, så fortsätt känn inDu kommer möta en glad och positiv man, kram :)
Esmaralda

43 Lina :

skriven

Jag har nog gett upp hoppet om det mesta i livet nu... Har dom flesta rätt, är det mig det är fel på? Varför får jag skit för det mesta jag gör, men andra som gjort liknande eller värre blir försvarade?

Är jag den som är den ljugande, manipulativa och gaslightande personen? Varför tror inte ens ett av mina syskon på mig?

Känner mig ensam i allt... Trött på att konstant få hamna i ett svart hål med överlevnadsläge aldrig avständ...

Svar: Ge inte upp, tvärtom... spotta i nävarna och ta nya tag.. och hitta din egen väg o jämför dig inte med någon annan.Du duger alldeles utmärkt precis som du är, kram :)
Esmaralda

44 Madde:

skriven

Jag undrar om jag och min familj kommer iväg på vår resa i sommar? Tack på förhand! Mvh Madelene

Svar: God chans men planera i tid, kram :)
Esmaralda

45 smulan:

skriven

fint av dig att varna kvinnan, och att hon tog till sig och lyssnade.

Landar mer och mer i tron och känslan att det skulle vara bra för stora barnet att byta skola efter sommaren då skulle han gå nämre hemmet. dock är han inte helt med i dom tankarna, ser du något? blir det bra om han byter?

Svar: Det blir bra men bara om han själv är med på detta, kram :)
Esmaralda

46 Liten C:

skriven

Så skönt att hon kom ifrån sin sambo 🙏.
Har en fråga , saknar vår ponny så mycket efter vi fick ta bort henne innan jul 😢💔.
Ser du någon ny ponny eller häst i mitt och min dotters liv?
Önskar dig en fin dag och vecka ❤️

47 Trötter:

skriven

Förstår att det finns dom som inte vill veta men själv hade jag bara varit tacksam om du berättade.

En solskenshistoria. Snart öppnar en ny VC i min kommun och det är en läkare som själv belåtat sitt hus mm som startar den då hon är så trött på hur den vanliga vården är. Hon hade en egen thaivagn som hon bedrev istället för att jobba inom vården och nu går hennes dröm i uppfyllelse. Så himla underbart och en morot att inte ge upp sina drömmar.

Tack för healing igår! Blev ännu en dålig dag och nej usch såhär vill jag inte ha det. Mår jag bra snart igen?

Ha en bra start på veckan! Kram

Svar: Sånt här gör mig så glad... när människor får leva sina drömmar !!Du kommer må bra, jag lovar ! Kram :)
Esmaralda

48 Bellagio:

skriven

Så skönt att "vem du nu är" lyckades komma ifrån den relationen, och idag lever att bra liv!


Står min kärlek fortfarande långt från mig, el ser våra vägar ut att korsas det närmaste?

Svar: Ni närmar er varann och missar inte varandra, det är allt jag kan se, kram :)
Esmaralda

49 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Tack för svar raraste Es!

Fick du fram hur det kommer att gå på rättegången?

Hoppas du får fram nåt🙏🌹

Kram 🤗♥️

Trevlig måndag

50 <3:

skriven

Hej Es, ser du om något positivt och kul kommer hända mig ? Varit så tunga månader med alla infektioner.
Kram

51 Trötter :

skriven

En dålig natt skulle det stå i inlägget men jag har problem med bloggen och fick skriva från datorn då det inte går ifrån mobilen. Får bara upp felmeddelande om osäker anslutning mm.

52 A:

skriven

Jag har en fråga om min bok, när kommer något förlag nappa på den och när kommer den komma ut? Finns det något jag kan göra innan för att manifestera in det snabbare?

53 J:

skriven

Tack för ditt svar.
En följdfråga till det Du svarade mig "En person bidrar till att skapa förändring i era liv".
Till det bättre?❤️
Kram

Svar: Ja till det bättre för dig, kram :)
Esmaralda

54 Melino :

skriven

Hej es!
Ser du nya karriärsmöjligheter för mig inom framtid?
Kram

Svar: Ja, det finns goda möjligheter men kräver noggrann planering... kram :)
Esmaralda

55 Mercan :

skriven

Esmaralda vilket är mera troligtvis möjlighet, att min bror kommer träffa tjejen som är rätt 2024 eller dröjer det till 2025 🤔 han är inte sådan som dejtar, han går till sitt jobb och till skolan och pluggar hemma och vi reser till Bulgarien en gång om året hemma, du såg att han ska träffa tjej i skolan men den som är först 😞 Ser du något Esmaralda om det tar ett år eller dröjer det två år innan han träffar den som är rätt 😞 Ser du något om henne 🙂 hur de kommer träffas tar det ett år eller dröjer det flera år 🙂 Esmaralda min mor sa att jag kan börja sysslan om jag vill, varför inte, sa hon, du kanske kommer att sälja det som du ritar dina teckningar, sa hon, men jag har ingen lust att gå ditt om jag inte får förhöjning i inkomten och jag inte vågar fråga om det psikologen, nu idag har jag tid hos henne, ser du någon förhöjning rund fem tusen Esmaralda 😎😎😎😂😂😂Esmaralda ser du något om tjejen som är rätt för min bror 😔 💖 💝 💟 tack så mycket söta Esmaralda för all hjälp som jag får av dig 🙂 ♥️ 🤗 😘 ❤️

56 Rika :

skriven

Hej och tycker det var bra att du gjorde som du gjorde och att hon tillslut bröt upp och kunde även tacka dig efteråt. Bra. Nu min fundering jag ska åka på en kryssning som jag skjutit upp på avbokat etc gillar att resa kryssa osv men känner att jag inte vill kryssa men har så svårt att inte låta bli att säga ja då det är en vännina men när det närmar sig resan börjar neeee…. Hur reagerar hon om jag avbokar igen eller kommer vi få det trevligt eller ska jag tänka det blir säkert bra etc.. är så velig att kryssa denna kryssning mvh Rika

Svar: Hon blir ju inte glad om du avbokar eftersom hon räknar med dig, kanske du ska träffa henne så ni får prata igenom er resa och du får en starkare känsla om du vill eller inte, kram :)
Esmaralda

57 ***:

skriven

Tänkvärt eller inte..?

Oavsett vilket djur som av dessa ; om en kossans mule o panna eller kanske en häst så soft mjuk o klappvänlig framåt..😁 👍
Men om den sparkar ingendera i exempel så sparkar den aldrig framåt
..bara bakåt eller åt sidan!

🙉 🙊 🙈

Ha en bra dag!



Kram

58 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Det sunda förhållningssätt som du har till din medialitet är för mig ännu ett kvitto på att du inte är någon bluff. De som ibland poppar upp här i bloggen och försöker smutskasta dig för att deras spådomar inte har levt upp till deras egna förväntningar kan hoppa och skita tycker jag! ;)

Apropå spådomar så slog en av mina egna spådomar in i förra veckan efter 8 år, när du siade om detta 2015 så skrev du att det skulle dröja men när tiden var inne så skulle det ske, och det gjorde det precis så som du beskrev att det skulle göra. Jag blev så glatt överraskad att jag har fått nypa mig själv i armen flera ggr. de senaste dagarna :)

Har du sett ”Hotell romantik” på Svt? Ett dejtingprogram med ett helt nytt koncept och alla deltagare är 65+. Feel good de lux! Jag blir alldeles varm i hjärtat varje gång jag tittar på det, kärlek är inte bara för unga människor :)

Kram 🐈‍⬛

Svar: Oj, tack :)Jag försöker inte utge mig för att vara perfekt och kunna se allting 100% och ärligt talat så tror jag ingen kan detta oavsett hur starka deras mediala förmågor är. Det är väldigt mycket som spelar in i en förutsägelse.
Vad roligt att en spådom slog in !!
Hotell romantik, där verkar deltagarna ha riktigt roligt och trivas... kram :)

Esmaralda

59 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Ja jag trodde att jag är stresstålig, men tydligen inte. Får nog tänka på att söka mycket enkla jobb som jag klarar av. Tycks inte gå så bra i nuvarande jobbet så ;). Sker förstås inte i ett nafs, att hitta ett nytt jobb...
Kram Skorpan

Svar: Tänk noga efter så du söker de jobb som du verkligen trivs med och finner dig väl tillrätta med... kram :)
Esmaralda

60 Ghostwriter :

skriven

Kändes det som jag har fått MA nu med tanke på akuta smärtan jag kände innan blödningen? annars var de något annat … fruktansvärd smärta iallafall



Kram

61 ThereseC :

skriven

Hej Es!
Vilken tur att du sa något ändå!
Det där med att hålla tyst om saker man ser är inte det allra lättaste. Nu är jag inte synsk men när jag var med kompisen och hennes dotter till deras häst i det stora fina stallet i stan så kunde jag se på hästen att hon tyckte att kompisen och dottern betedde sig som ettriga flugor och att hon planerade att bitas.
Jag längtade efter att få överösa dom med goda råd kring hur dom skulle hantera henne, men det är känsligt. Båda två rider mycket bättre än vad jag gör men när det gäller hästhantering och framför allt att läsa av hästen så har jag mycket större kunskap. Den hästen dom har är en häst man egentligen inte behöver bli biten av. Hon är så tydlig så att man behöver vara blind för att inte se alla hundra varningar hon kommer med. Dessutom är hon jättelätt att få ner i energinivå genom att sänka sin egen. Trots det var olyckan framme och min kompis fick sig ett rejält bett förra helgen. Dom betalade 500 kr för en tränare i horsemansship. Jag var med när dom pratade med henne och hon sa enkla basala saker som jag hade kunnat berätta för dom helt gratis. Det är så frustrerande att se saker och vilja säga något. Men även om jag hade sagt vad jag såg så hade dom inte lyssnat på mig ändå eftersom dom vet att jag är nybörjare och eftersom folk sällan vill ha råd utan att ha blivit tillfrågade. Dom tror också att jag är osäker på att hantera hästar bara för att jag inte går in till vem som helst när som helst. Men i min värld är det konstigt att bara klampa rätt in i en främmande hästs privata sfär och göra iordning den för en ridtur utan att jag har fått spana in den och fått lära känna den först. Det känns ungefär lika konstigt som om jag skulle gå fram till random människa på stan och ba "hej, du är min bästis, nu ska vi gå och bada" .
Men på ridskolor är det ju så det är uppbyggt, att man bara ska traska rätt in, och om hästen säger "vem fan är du, piss off" när man kliver in ska man låtsas att man inte är rädd och "visa vem som bestämmer".
Dom har ju ingen hästerfarenhet utöver ridskolan. Där lär dom sig ridning men ingenting om hästhantering. För mig är det tvärtom . Jag rider inte så mycket men jag hanterar hästarna nästan dagligen.
Kram ThereseC

Svar: Ja, du är faktiskt lite av en hästwhisperer , du har det i dig !Kram :)
Esmaralda

62 Cam:

skriven

Men tack gode gud att du lade dej i, och att allt gick bra för bloggmedlemmen🙏🙏🙏
Sprang på sötisen igår, men vet inte vad han tänkte om mej🤔 Ska inte det jobbiga ge med sig nu? 🤗💛


Svar: Jodå, det jobbiga kommer att ge med dig, kram :)
Esmaralda

63 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda tror du det blir något klirr kassan? Behövs efter alla högtider. Kram 🤩😇🔆

Svar: Ja, det ser ut som om pengar kan komma, kanske inte så mycket men något i alla fall, kram :)
Esmaralda

64 Cecilia:

skriven

Vilken hemsk situation. Så bra att hon tog åt sig din varning, och att du la näsan i blöt denna gången räddade ju faktiskt ett liv.

Tror du vi hinner få i ordning i nya hemmet och göra det lite trevligt innan showen så att vänner kan komma över? Kramar

Svar: Kanske inte det blir 100% klart men det behöver det ju inte heller vara, kram :)
Esmaralda

65 Hoppet:

skriven

Hej Es

Ser du något spontant om mig idag?
Kram tacksam för svar

66 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du vilket år är mera troligtvis ☹️ att min bror träffar tjejen som är rätt 😞

67 *:

skriven

Hej

Trivs på mitt jobb men är ändå lite osäker på erbjudandet dom gett mig. Det är rätt rörigt och saknar en del struktur.

Ser du något kring min arbetsplats, finns den kvar?
Gör jag rätt beslut om att säga ja och handla.

Kram

Svar: Jag tror du behöver säga ja men att du har en så god framförhållning som du kan, kram :)
Esmaralda

68 C:

skriven

Jag är orolig för min bonusdotter. Det är lite för livat och en hel del ljug, fel umgänge mm mm.

Ser du hur det går för henne om hon spårar rätt och hur vi kan hjälpa henne ?
Vi har försökt massor, men det kommer bara fler lögner och historier om allt. Känns lite som om dom flesta av hennes bra kompisar flyr undan, dom vill inte vara med henne. Så nu står hon här med kanske 1-2 vänner kvar, som själva är på tyvp HVB eller andra sociala problem som inte är till hennes fördel.

Hur går det för henne ?

Svar: Just nu känns det inte 100% runt henne men du kan inte göra så mycket, håll den koll du kan och oavsett vad så ser jag ju att hon så småningom kommer spåra rätt, kram :)
Esmaralda

69 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du något Esmaralda 😞 kommer min bror träffa tjejen som är rätt 2024 eller dröjer det till ett år till 🤔Esmaralda psikologen frågade igen om jag vill börja sysslan, jag sa att jag ska fundera och min älskade mor säger till mig att det skulle bli bra 😉

70 Naturvän:

skriven

Hej!

Absolut skall jag dela med mig från jazz cafeet!

kram

Svar: Tack för det, kram :)
Esmaralda

71 Mimmi K:

skriven

Tack Es för din uppmuntran.
Ska försöka våga lita på min känsla.

När du skrev att jag kommer möta en glad och positiv man blev jag så berörd att tårarna började rinna.
Det finns alltså hopp även för mig.
Tack igen!

Kram 🤗

Svar: Stor kram :)
Esmaralda

72 lilly:

skriven

Hej esmeralda kan du se hur det kommer att gå för mina syskon kram 🥰

73 Trötter:

skriven

Ja visst är det underbart! Hon öppnar VC och har 5 barn i åldrarna 10,8,3,2 och nyfödd. OMG! :) Jag blev så lycklig så lämnade in en intresseanmälan även fast de anställt de flesta av personalen. Men de jobbar med samma synsätt som jag dvs att kropp och själ hör ihop och de kommer tom att ha kaffe för dem som bara vill komma förbi och fika och mysa lite. Genialiskt! Jag bor ca 2 min därifrån så hade varit perfekt men chansen är nog inte så stor. Tyvärr!

Härligt! Litar på dig Es :) Kram

Svar: Låter alldeles underbart !!! Kram
Esmaralda

74 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Ja är man enkel som jag ska man inte tro atr man ska nåt "svårare" o mera utmanande jobb ;). O hur hitta rätt i jobbdjungeln då? Inte alls lätt.
Kram Skorpan

75 Mercan :

skriven

Esmaralda ursäkta att jag frågade igen och om igen 😄 😄 😄 den kvinnan från türkisk tellwe skrev att min bror ska träffa ny tjej 23 February 2023, hon menade tjejen som du såg i skolan tror jag 😔 sedan hon skrev 8 April 2024 🤔 och 10 February mellan 7 Maj, Esmaralda jag blev förvirrad, för du såg att min bror ska träffa en tjej innan den rätta kommer 🤔 jag vet inte om han ska träffa tjejen som är rätt 8 April 2024 eller dröjer det till 2025 🤔 men jag vet att min bror ska träffa en tjej först i skolan och så småningom kommer den som är rätt som du såg Esmaralda 😊

76 Mercan :

skriven

Esmaralda i stället för att slösa pengarna bort till sigaretter jag shöpte en mjukisbyxa från intersport till min bror 😆 och jag har hunnit shöpa klänningen till min syster som du såg innan någon annan hade tagit den 😎😎😎😂😂😂jag är nöjd 😊

Svar: Vad roligt, ja du ska vara nöjd, kram :)
Esmaralda

77 Lupin:

skriven

Jag och min syster siktar just nu på en överraskningsresa till vår mamma som fyller 80 i år.
Vi tänker oss besöka Amsterdam i vår när tulpansäsongen är i bästa blom..
Ser det ut att bli lyckat?
Kram 🌷

Svar: Ja, detta kommer mamma älska, kram :)
Esmaralda

78 Hoppet:

skriven

Ser du verkligen ingenting spontant som kommer till dig Es:(
Kram

79 Mercan :

skriven

Esmaralda min syster har kommit från jobbet och hon visade sin tå, nageln har vuxit in i kötet, hon tar tableter för sina naglar att det växer in i kötet, det var förbättring, men hon hade klippt den för mycket för att ta den gamla bort, nu har det vuxit in i kötet ännu värre, min sister säger att hon kanske kommer bli tvungen bli av med sin tå, Esmaralda ser du om det blir förbättring ☹️Esmaralda ursäkta mig att jag frågade igen dig massor idag igen men jag gillar skriva frågor till dig och jag blir så glad när du svarar, du ser saning åtminstone, jag vet inte du såg mig gå nånstans och sysslar med något som jag trivs, jag ska inte årka med sysslan, jag vet inte ☹️

80 Ullie:

skriven

men åhh va skönt
ja jag hade velat ha den informationen eller i fall du sett något för mej
men kanske klart man skulle undra hur du visste
ha en fin morgondag

p-s nu har det börjat komma till sista distans jag samlar en massa info men undrar om det hjälper mår hemskt dåligt nu med massa huvudvärk ... ser du nåt? kram kram

81 Sussie :

skriven

Men oj, vilken tur med din varning.

Jag har varit sjuk i snart två veckor och frisknar aldrig till, vad ska jag göra. Hälsade på på jobbet i går och fick en typ utskällning av en på jobbet. Inte kul.


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: