Hutlöst !!

Igår var en rörig dag !
 
Att shoppa var helt i sin ordning.. men sedan, när jag kom hem, tog röran vid.
 
Jag jobbade på att försöka lösa taxifrågan på Färöarna och i morgon bör jag ha rott det hela i land.
 
Vi måste ju kunna ta oss från flygplatsen till byn där vi ska bo och även om det inte är långt så kan vi ju inte asa runt på våra väskor .. i storm och regn, såsom det brukar vara på öarna.
 
 
Jag har fått fart på triggerfingret igen och är igång och bokar resor.
Kanske någon minns att vi tog med de två äldsta barnbarnen på ett par resor innan covid  och nu är det småttingarnas tur !
 
De två kusinerna är som dag och natt och intresserade av helt olika ting... så vi enades alla om att vi tar med en av dem i samband med påsken... och nästa under sommarlovet.
 
Ozzy som älskar historia och kultur... honom tar vi till Neapel i slutet av mars.
Vi tänker Pompeji och Vesuvio....
 
Jag hittade ett hotell som verkade lite odd och magiskt och ovanligt, som låg  mitt i centrum och dessutom var billigt med familjerum så Ozzy får ett eget sovrum.
 
 
 
När jag såg flygpriserna svimmade jag nästan. Det var hutlöst.
Jag satt en lång stund och förfasade mig - tills jag insåg att jag googlat flyg till NEPAL och det är ju en helt annan sak....😂
 
 
Jag försökte boka hotellet via an sajt men lyckades inte, så jag skrev till hotellet direkt och frågade om bokning. 
 
Bara timmen efter lyckades det att boka via sajten så det gjorde jag och en stund senare svarade hotellet  och gav mig ett specialerbjudande om terrassvåning  till samma pris som det ordinarie familjerummet... eftersom jag bokade direkt med dem.
 
 
 
 
 
 
 
Jag tackade ja såklart  och försökte avboka det jag redan  bokat via sajten och det var inte det enklaste kan jag säga.
 
Att boka går alltid galant men att avboka kan vara tålamodsprövande.
 
Appar skulle laddas ner och det var ditten och datten som skulle göras, herreguuuud vad matt jag blev.
 
Till slut lyckades det.
 
I  dag bokar jag flygbiljetterna.
 
För övrigt hade Nettan och jag en bra shoppingdag igår... förlängningssladdar till resan, Pepcid, varma tröjor, regncape, pulverkaffe  och annat som kan behövas.
Vi åt en god lunch.. shoppade lite till och avrundade med kaffe och kaka.
Nettan hälsar
 
Kram & kärlek💖
 
 
 
 
1 Misstjejen:

skriven

Hej

Vilka fikastället kan jag litar på mig för när jag ska fika C kvinna.

Vilka fikastället kan jag litar på mig för att få ifred och ostörd av andra. Som vi ska har trevligt stund.

Vilka fikastället kan jag litar mig på?

Ge en beskrivning?

Ha det bra

2 A:

skriven

Jag tänkte först att du skrivit fel och menade Nepal 😅 härliga resor du/ni har framför dig!

Blir det bra/bättre om jag stannar på mitt nuvarande jobb? Med ny chef och allt?

Kram!

3 Misstjejen:

skriven

Hej

Vet du hur många dagar före är det bättre att skicka en brev till C kvinna. Jag vill väl det kommer lite nära hennes dag.

Hur många dagar tar det så det ska kommer fram?

Ha det bra

Svar: Ska det komma före födelsedagen så skicka det minst en vecka innan, kram :)
Esmaralda

4 Misstjejen:

skriven

Hej

Nu har jag en stort problem att min hjärna trodde det var J han gubbe som jag prata med i måndags. Gräva allt känslor och minne som kommer tillbaka. Min hjärna upprepa hela tiden om J honom. Hur ska jag tar bort det?

Det är helt onödigt av dom. Så snälla hjälpa mig med tipsar...

Jag kan inte prata om det med vem som helst för alla ska blir irriterar på mig.

Så snälla hjälpa mig och ge något tipsar? Jag behöver det... bara köra på

Ha det bra



5 Mimmi K:

skriven

Godmorgon Es!

Typiskt när det krånglar. Jag hade anmält intresse på en lägenhet i julas och upptäckte igår att jag hade fått ett mail om erbjudande att komma och titta, som jag missat. Attans, och nu var det förstås för sent... Jag hade missat mailet i julstressen.
Nu hittade jag en liknande lägenhet igår, blir det bra om jag söker den, eller ska jag avvakta?
Tacksam för svar :-)

Kram :-)

6 Jossan :

skriven

Godmorgon
Jag kom in på utbildningen! Första lektionen är på lördag. Tror du det finns någon där som kommer bli en ny vän till mig? Kanske till och med någon som leder mig till kärleken..

Jag ser fram emot semestern för jag orkar just nu inte med allt som är på jobbet. Jag försöker lägga ordning allt så ser blir ordning på allt men allt bara snurrar. Hur ska jag hinna allt? Aja 30 dagar till semestern! Sen ska man plugga på det japp gäller att vara förberedd med allt! Tur min bästa vän har läst samma kurs.

Hur kommer det bli med plugg och jobb?

Nä får väl fixa mig.. ska egentligen åka om 7 min. Men ja det lär ju inte hända….

Kram

Svar: Kärleken kanske du inte hittar men en ny vän finns det god chans att få kram !Du kommer fixa det du behöver fixa, grattis till antagningen, kram :)
Esmaralda

7 Solen ☀️:

skriven

Godmorgon!
Neapel och Pompeji det låter härligt och något att se fram emot! Jag hoppas att vi också kanske kan komma iväg på något resa snart även om det kanske igen känns så troligt just nu 💸…..jag hoppas allt löser sig på något sätt här.

Och just när jag hade tänkt att nej nu tar jag en paus och struntar i att söka fler jobb ett tag och försöker göra andra roliga saker istället…då blir jag kontaktad av HR på ett stor är företag här i stan. Ett första möte via nätet i förra veckan och nu skriver de att de gärna ser att jag söker jobbet. 😮
Så gick det med att ta det lugnt!
En helt annan typ av tjänst än vad jag har idag och ett betydligt större företag…kan detta vara något för mig? 😬

Ha en mysig dag och hoppas det går galant med och boka flygbiljetterna!
Ps - hotellet såg ju väldans fint ut! Du hittar alltid en massa guldkorns-ställen.

Kram Solen ☀️

Svar: Ja jag tror det kan vara positivt för dig att ta nya tag med ett nytt arbete.. du har vd som krävs för jobbet, kram :)
Esmaralda

8 <3:

skriven

Härligt att ni hade en fin shopping dag.
Varför håller A på och tjafsar och ältar ?Han har hållit på såhär i två dagar efter jag var ut i lördags. Är det hans kontrollbehov och för att han ändå älskar mig ? Känner ju att jag förbereder mig för att försöka gå vidare. Han ger ju inte mycket i en relation och tänker mest på sig själv. Han kan inte se att han själv någonsin gjort något fel och betett sig illa.
Kram

Svar: Han är som han är och du vet nog vad du kan förvänta dig, kram :)
Esmaralda

9 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Alltid roligt med resor! På tal om det så bokade jag en resa till London för min mamma och min dotter, de ska åka på tumis då jag måste jobba.

Ser du om det blir en bra resa för dem? Ser du någon varning, någon fara? Jag är redan nervös, kontrollfreak som man är…

Kram

Svar: Ja jag tror de får en bra resa. Inga varningar kommer till mig. kram :)
Esmaralda

10 Eva:

skriven

Hej Es, jag var på Färöarna föra året och det var en fantastisk resa. Men det jag vill säga är att man klarar sig inte utan bil.Att åka kollektivt mellan byarna är inte så smidigt och lätt.Det finns så mycket att se och uppleva att det underlättar om man har en bil själv Man kan hyra direkt på flygplatsen.
Det är inte obehagligt eller farligt att köra själv.
Ha nu en fin resa, ser fram emot att läsa om era upplevelser där.
Kram Eva


Svar: Ja, vi får kanske omvärdera det här med bil... har ju inte tänkt oss detta.....tack för tips, kram :)
Esmaralda

11 Louise:

skriven

I måndags pratade jag med soc igen för att lösa problemet med umgängesfrågan och mannen. Jag blev ganska arg på henne för jag tycker de beter sig svinigt mot oss. Jag sa till henne att han kommer att åka ner till dottern istället för att prata med henne vilket enligt honom kan förstöra för oss. På det svarade hon. Ja men låt honom göra det då det är inte ditt ansvar. Nej visserligen inte men vad är det för svar. Umgänge får jag intd bestämma tid för eller var längre. Det ska ske på soc kontor hädanefter.🤬
Blir bara så himla arg. Hur hamnade vi i denna sörjan.

På tisdag ska vi till förvaltningsrätten och ha förhandling igen. Dottern har nu bott i familjehem i 9 månader. Hon har börjat rida vilket jag inte kan erbjuda henne.
Men hon vill komma hem ändå.

Jag söker fortfarande jobb i Malmö för jar orkar inte pendla mer. Kommer det en tjänst i Malmö inom snar framtid?
Jag älskar mitt jobb men det tar på krafterna att vara resurs. Igår var en så jobbig dag. Inga barn lyssnade kändes det som.

Ha rn fortsatt fin onsdag och tacksam för svar. Kram.

Svar: Det sliter extra med jobbet eftersom det finns problem hemma... du behöver någon att prata med som du känner tillit tillDet känns inte bra om du avslutar nuvarande arbete innan du har ett nytt så försök kämpa på även om det är jobbigt med pendlingen, kram :)
Esmaralda

12 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Gomorron!

Jag har ju frågat vid nåt tillfälle när våra små Älsklingar kommer hem igen. Nu undrar jag om du får till dig nåt nytt? Finns det människor med hjärta o rättvisetänk på Förvaltningsrätten som genomskådar Soc? När kommer de hem till oss eller kommer de inte alls hem? Saknaden o längtan är så stor även från barnens sida. Hur mkt ska Universum pröva just oss Varför?

Hoppas innerligt på ett svar från dig🙏

Kram♥️

Svar: Förstår hur tungt det är.... barnen kommer ju hem så småningom men var beredd på att det kan dröja ännu en tid, kram :)
Esmaralda

13 Sth:

skriven

Hej!
Vilken härlig resa ni kommer att få där.

Kommer hon höra av sig? Jag drömmer om henne väldigt mkt i omgångar, kan inte släppa henne. Vi har aldrig haft någo ihop. Hoppas på det bästa.
Kram!

Svar: Hon kan höra av sig men det ser mer ut att bli en flyktig connection, kram :)
Esmaralda

14 Lupin:

skriven

Godmorgon,
Pompeii kan verkligen rekommenderas, jag var där i höstas. Älskar Italien och främst Amalfikusten med staden Amalfi, Positano och Minori/Maiori.

Energi och bättre humör har kommit tillbaka 🙏 kanske är något positivt och speciellt på ingång?
Kram :) 🌱

Svar: Tackar :)Njut av stabiliteten i måendet, bra ting kommer, kram :)
Esmaralda

15 T:

skriven

Hej es! Låter som att du har att stå i inför dina resor. Men saker verkar ju lösa sig bra.

En fråga; du vet ju att jag går i tankar kring att byta jobb. Min magkänsla säger att jag inte ska jobba mer i J utan att jag ska till en mindre ort igen. Ser du om mitt kommande jobb ligger i samma stad som jag bor i nu eller blir det en annan stad/ ort???

Tack!!!

Svar: Ja, till sist faller saker och ting på plats !Arbetet kan mycket väl vara på annan ort , kram :)
Esmaralda

16 Mercan :

skriven

Esmaralda när du ser någonting Esmaralda det kommer förverkligas 😊😎🤗Esmaralda du såg mig att jag går till någon syssla där jag trivs med 🙂 jag pensionerad av psykos 😊 du såg att jag kommer bli permanent pensionerad om jag inte vill annat, Esmaralda du såg ett lyft också, kommer de erbjuda mig bra pengar från två ställen, kommer jag behåller jag sjuk ersättningen, jag ska börja sysslan i så fal 😎😎😎😂😂😂

Svar: Jag tror inte att du får både pension och bra lön.... detta är något som du måste fråga om.. sysslan kan vara mer som en hobby, kram :)
Esmaralda

17 Skrållann:

skriven

Hej!
Wow, vilket tålamod och vad modig du är som bokar allt var för sig🙈 Jag är mera en chartermänniska som tycker det är bekvämt att boka en paketlösning🙈 Dock blir det säkert inte lika äventyrligt och exotiskt som när man bokar sitt egna paket;)
Dottern mår lite bättre och det är så himla skönt och hon börjar lättare kunna hantera sina känslor gentemot gamla vännen. Hade möte med min chef igår inför sommaren. Det kändes bra och förhoppningsvis är det ju min sista sommar i min nuvarande yrkesroll. Sa till henne att jag sedan satsade på att bli chef inom den verksamhet jag utbildar mig till. Var det kaxigt eller ser det ut som om jag blir det en dag?

Kram❤️

Svar: Iland är charter jättebra ! Men det var länge sedan jag åkte med någon.Ja jag tror det kan bli som du vill en dag... kanske inte riktigt 100% men näst intill, kram :)
Esmaralda

18 Carina ST:

skriven

Låter helt underbart med flera resor under våren och sommaren. Det blir kul att få följa dem här på bloggen. Känner också längtan efter att resa och uppleva, det var länge sedan.

Kram, Carina ST

Svar: Ja, längtan efter det långa uppehållet gör sig påmind nu... men man har blivit invaggad i en bubbla så man får anstränga sig lite för att komma tillbaka till det normala livet, kram :)
Esmaralda

19 Naturvän:

skriven

Hej!

Men så intressant med Pompeji och vilken upplevelse för barnbarnet. Har haft förmånen att besöka Pompeji i samband med en resa till Rom och det var mkt speciellt. Atriumgårdana och miljöerna, jag flyttar mig lätt dit i tanken.

Hoppas det löst sig med taxin på färöarna, 18 öar och ser ut att vara sagolik natur. Trolsk i mina ögon. Undrar om man kan snappa upp ngt av deras språk, men antar de kan danska också.

Skall själv börja packa ihop till min wellnesresa och skall inte glömma laddningskablar till telefon, padda , hörlurar etc. En hel del som skall med även om man bara skall vara borta 3 nätter. Längtar dit ngt fruktansvärt.

En kort fråga, ser du om IPL behandlingen från hudläkaren hjälper mig? Det kändes riktigt bra när jag fick behandling igår. En mkt kompetent läkare med fantastisk personal. Känns som jag kommit till rätt ställe.

Ja, jag är övertygad att affirmationer har stor betydelse, tycker jjag märker resultat. Härligt!

På tal om danska serier, har missat badhotellet och sökt runt, men inte lyckats hitta. Finns kanske bara på DVD? Ngn som vet?

Kram


Svar: Ja, det är alltid mycket att tänka på när man packar !Spännande med din resa ... du får berätta sedan !
Kram :)
Esmaralda

20 Skorpan:

skriven

Så härligt för er o barnbarnen att ha resor att se framemot. Gissar att vi här på bloggen också kommer att få va med på ett hörn ;). Färöarna snart klappade o klara, skönt att ha det gjort. Spännande...

Resor ja, ser du nåt vilka länder eller städer som kunde passa för mig att resa till Es? Eller har det alls nån betydelse? Jag acklimatiserar mig o trivs dit jag kommer ;). Skulle inte säga nej till resetips o var man kan hitta förmånligt boende o flyg o annat :).

Sover uselt trots fysisk aktivitet, månne det är maten det hänger upp sig på? Får inte mig "laddad" under natten o det tar ju ner energierna o det är ju mindre bra...

Skönt att chefen är på ledigt, lugnt o bra. Ser framemot att få ge honom ett visst papper så småningom ;).

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Jag tror du skulle trivas på massa ställen .. så res dit du känner att du villFlygbiljetter till hyfsat pris finns till många platser och inte minst till storstad
Kram :)
Esmaralda

21 Mercan :

skriven

Tack Esmaralda 😔 blir det en bra bit förhöjning ändå i sjukpening om jag börjar sysslan 😊

22 Nana:

skriven

Hej!
Borde jag åka till Thailand i februari eller borde jag vänta med en utlandsresa?
Kram!

23 Mercan :

skriven

Tack Esmaralda 😔 jag förstår, jag ska fråga om psikologen kommer erbjuda något 🙂

24 Kristin:

skriven

Så spennende reiser du planlegger, kjære Esmaralda.
Veldig spennende med Færøyene. Mandag tok jeg nye blodprøver, så jeg håper virkelig at de er noe bedre.
Ellers har jeg et godt liv for tiden.
Ønsker deg en god dag. KRAM!!!

Svar: Jag håller tummarna att proverna ska vara bättre.. oavsett så ser jag ju ingenting allvarligt fel kring dig, kram :)
Esmaralda

25 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Wow wow wow vilken resa för Ozzy . Pompeji ! Det måste vara himmelriket för en historie intresserad. Jag minns som barn då skulle jag minsann bli arkeolog och läste allt om pyramiderna o dyl. Jag hade varit dölycklig om jag fått se Pompeji . Du är allt en drömmormor <3.
Härligt och modigt att boka hotell direkt och hitta billigaste flyg ska bli spännande att följa med till Italien igen .

Här slukas allt om Skottland och ju mer jag ser och läser ju mer vill jag nog stanna där för evigt ;-)
Jag är rent förälskad i Skottland om man nu kan vara det i ett land .Jag längtar .

Härlig Onsdag önskas !
Ta me fan syns inte solen !

Kram Anki med flock

Svar: Skottland och du, ni hör samman, så är det bara, kram :)
Esmaralda

26 Eliea:

skriven

Det ska inte vara lätt när det stökas å har sig :P

Som jag och föreningen.. Kom äntligen i kontakt med dom, skulle besöka deras ställe igår men då hade de glömt och ge mig portkoden och tyckte jag skulle ha ringt.. Bara det att den där mobilen alltid verkar avstängd så även om jag provade så gick det inte.. Jag hoppas verkligen stället är värt besväret och irritationen det hittills gett, att det är något positivt för mig? Tänkte när även du sa att jag inte skulle ge upp.. :)

Ha en fin dag <3

27 Vallmofrun:

skriven

God morgon!
Bokningssajter i all ära, however... Jag jobbar inom turismbranschen och kan säga att det är mycket bättre att ha direkt kontakt med hotellet. Ibland kan det nog vara värt en extra krona om hotellet kanske inte har såna "Wow-erbjudanden". Tro mig, hur många gånger har det inte hänt att gäster har bokat in sig via tredjepartsbokningar, betalar oerhört lite och kräver uppgradering utan extra kostnad?
"Sorry honey" - du blir tilldelad vad du har bokat.
***
Det finns ju dem som utnyttjar ett system av att "skrika högst och få mest"., synd att det inte funkar på mig, haha...
OCH - hotellen blir alltid glada av att ha direktkontakt med gästerna, just för att: med en sjyst approach så kan man skräddarsy sin vistelse (om hotellen har paketerbjudanden etc).
***
Återhämtar mig just nu och pysslar med endast det jag vill, så skönt. Jag skriver en hel del och har skickat artiklar. Kan du se något om det kommer lossna inom de närmsta tre månaderna?

Kram

Svar: Ja min erfarenhet är också att det är bättre att boka direkt med hotellet utan mellanhänder.Och nu skickade nyss hotellet i Neapel info om olika sätt att ta sig dit från flygplatsen. uppskattas !
Ja, det kommer lossna för dig, kram :)
Esmaralda

28 Lydia💕:

skriven

Va härligt med så många fina resor inbokade och fina resor dessutom jag längtar också efter att resa så där hoppas det blir det i vår och i sommar för mig
Kram
Lydia💕

29 Smöla:

skriven

Ser du en flytt för mig och barnen inom det närmaste? Om vi kommer flytta till Patrik?

30 Snödroppen:

skriven

Godmorgon💞
Fast jag ser nu att kl är visst mycket, Ojoj vad jag har sovit länge idag! Inte konstigt att det suger i kaffetarmen😅
Nåväl, har inga måsten idag mer än ett möte och glömmer jag det är det ingen fara ändå.
Vilka underbara resor du har att se fram emot och Färöarna väntar ju precis runt hörnet…
Italien blir säkert jättelyckat och en fin upplevelse för Ozzy och tänk så kul att få ha en pigg mormor att se världen med🥰
Jag tror att triggerfingret kommer slinta lite till…
När det gäller dejtingen så lägger jag ner tror jag, är nog för blyg…men känslan att senaste exet vill ses igen vill inte släppa, är känslan rätt?
Ha en bra dag🥰

Svar: Senaste exet vill ses igen, men ha lite is i magen och övertolka inte, kram :)
Esmaralda

31 Lina :

skriven

Ser du om jag kommer jag träffa kärleken under 2023?

Kram 🤗

Svar: Chansen finns, kram :)
Esmaralda

32 Lupin:

skriven

Förtydligande av min fråga..
Blir det lite närhet och kramar snart? ✨🙈
Kram

33 LottaS:

skriven

Studsade till ordentligt då Neapel över påsk är ett av våra resealternativ just nu (och dottern blandar alltid på Neapel och Nepal!). Maken och jag har dock sett Pompeji två ggr och dottern oväntat ointresserad så kanske tar något annat resmål tills hon blivit mer nyfiken. Ozzy är verkligen en spännande kille med sina intressen!
Ser du om hyresgästerna får napp hos banken nu i vår för lån att köpa pappas hus?

Svar: Ja, Ozzy är ju väldigt glad i kultur och historia .. betydligt mer än jag är :)De har 70 % chans att få det lån dom vill ha, kram :)
Esmaralda

34 Helena Ir :

skriven

Härlig planering framåt med resor för er, att även barnbarnen får hänga med på varsin resa! Hoppas du får det ordnat som inte gick igår!

Hutlöst skulle jag vilja säga om en del också. Försöker tänka positivt ändå! Vet inte hur livet blir framöver.. svårt att planera, men min erfarenhet säger att det ändå händer några guldkorn när man minst anar det.

Skön träning idag :)

Kram


Svar: Jo nu äntligen är allt ordnat men det tog timmar... pust !Och visst kommer det bli guldkorn för dig, kram :)
Esmaralda

35 Lupin:

skriven

Förtydligande av min fråga..
Blir det lite närhet och kramar snart? ✨🙈
Kram

36 Maja:

skriven

Hej Esmaralda,

Oj vilka harliga resor du har framfor dig!
Vad ar mer upplyftande an att boka och planera resor?
Inte mkt enligt min mening.

Mitt ex eller vad jag ska kalla honom sager att hon kom till huset o var galen. Nja inte riktigt erkanna det. Han sager att han aterigen gjorde slut.
Hon gjorde sonder tva av mina fina krukor.

Nar ska detta ta slut? Jag vill valdigt garna fa reda pa om du kan se om ha fortfarande ser henne eller palnerar en framtid med henne trots allt detta?

Ska jag for sonens skull forsoka att reparera detta? Men hur mycket ska jag tala egentligen? Om det var jag som satt vid rodret nu och han angrar sig men det ar inte sa. Kanner mej som en idiot mest!

Kran

Maja

Svar: Känns som om det går lite fram och tillbaka mellan ditt ex och hans sällskap.Lura inte dig själv i detta, kram :)
Esmaralda

37 <3:

skriven

Hej Es,började känna av halsen i torsdags och nu känner jag mig sjuk. Ont i halsen och kroppen. Vad är det som gör att jag är sjuk igen ? Kan det vara bromsmedicinen som ställer till det ? Kommer jag repa mig till helgen?
Kram

Svar: Vilken osis, många är sjuka nu och du har nog fått ett annat virus denna gången, tror dock inte att blir så långdraget som sist.. kram :)
Esmaralda

38 Jossan :

skriven

Ja asså idag hörde jag hur den som jag inte klarar på jobb hur hon är involverad i en massa på jobbet. För första gången tänkte jag på om jag ska fortsätta här till hösten eller om jag ska leta mig vidare. Jag älskar mitt jobb men den situationen med henne är inte hållbar och jag har en del att tänka på… Den där ömsidiga respekten finns inte…

Men jag ska boka möte med chefen ang lönen..

Kram

39 Mickis:

skriven

Wow! Nu är du tillbaka i din gamla form Es! :) Kommer bli en underbar resa med Ozzy och bra att man får upplevelser som gåvor för det är ju oftast det som betyder mest och utvecklar oss. Krångligt dock med bokningar mm. Jag har aldrig bokat på det sättet utan när jag reste med simningen så fixade de allt. Jag bara for med. Mauritius var bäst :)

Vaknade med yrsel som jag får ibland när jag är spänd i ryggen så fick omboka rehaben tills på fredag. Känns bättre nu och det bästa är att röra på sig så skall ta en långpromenad i skogen. Första dagen på 20 dagar som det inte regnar. Sthlm flyger väl i luften snart av alla sprängningar och ilskan är massiv hos folk!

Drömde i natt att min mamma var gravid. Vet ej om det betyder något. Känner mig lite låg och tungt att resa sig upp hela tiden efter att man fått hopp om att nu kanske det löser sig så nej inte denna gången heller. Förstår själv inte hur jag orkar men får tacka mitt älskade andegäng för det :)
Kram

Svar: Jag åkte på charter med mina föräldrar som barn... en gång som 17 åring men annars jag not alltid rest på egen hand och jag trivs bäst med det ! Härligt med långpromenad ! Men det är fasen vad det sprängs.... kram :)
Esmaralda

40 Mimi:

skriven

Hej!

Kommer jag att få jobb detta år? Vill gärna veta så att jag kan planera min vardag.

Kram

41 Misst57 :

skriven

Hej!

Hoppas allt är bra! Hur känner han när han ser på mig idag, eller vad tänker han. Kram :)

Svar: Känns som positivt, kram :)
Esmaralda

42 Mandarin :

skriven

Hej Esmaralda, jag mår så dåligt när vänder det? Du sa att det går åt rätt håll men jag känner mig sämre. Tack och kram

Svar: Sök hjälp, det är viktigt och se till så du får redskap att jobba med, det kommer vända mot det bättre, kram :)
Esmaralda

43 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Jag har påbörjat utredningen av min arbetsförmåga som F-kassan tvingar mig att göra för att få behålla min sjukpenning. Ser du om det kommer leda till någon positiv förändring för mig?
Kram 🐈‍⬛

44 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Ja jag trodde att jag visste vad jag ville, men kanske inte ;D.

Idag ringde de om nyckeln jag hittade för en vecka sen. Wow så dåligt informationen rör sig på det företaget. Belöning har utlovats åt den som hittar en nyckel, får väl se om dom håller vad dom lovar? Misstänker att dom inte gör det...
Kram Skorpan

45 Mimi:

skriven

Hej!

Allt verkar vara trist och hopplöst. Kan du se några ljuspunkter i min tillvaro framöver.. blir livet lite ljusare och lättare att leva??

Kram

Svar: Ja, det kommer 100% att vända, gör bra val och hjälp ödet på traven, kram :)
Esmaralda

46 Shenzi:

skriven

Kära Es!
Vad skönt att de äntligen löste sig efter allt strul. Wow, vilket fint rum ni får! 😍 Vart bär de av till sommaren med de andra barnbarnet?

Idag e jag ledig å eftersom ja har varit bortrest så kom julen bort först igår. Så idag blir de att stryka gardiner å hänga upp å lägga på nya dukar. Sedan blir de att ta de lugnt å njuta av min lediga dag.

En sak undrar jag lite över å de e för att ja inte hängt med. Du har nämnt att mitt bröllop blir litet men att bröllopsfesten blir stor. På vilket sätt blir festen stor? Är de att vi firar ordentligt eller att de kommer många gäster å bröllopet i sig blir stort? Kommer de inte komma många gäster i kyrkan men till festen? Kommer hela min släkt komma eller bara halva?? Kram Shenzi 🌹


Svar: Vi har inte riktigt bestämt vart vi åker med andra barnbarnet.. hon gillar djur, så vi får se.Hoppas du njuter av din dag !
Jag ser inga detaljer kring bröllopet, bara en riktigt trevlig och minnesvärd fest, kram :)
Esmaralda

47 Ghostwriter :

skriven

Kul. De ökar hyran för ”omkostnader ökat” men jag får strömavbrott igår, sen stängs mitt varmvatten av så det är kallt i alla rum där det finns kran, när jag redan sen inflytt fått snabbfuscha pga att vattnet blir snabbt iskallt (inte ens ljummet) Sen är inget element på! Och de är bara 1+ grad ute och inne är det svinkallt så skakar. Får snart ha vantar och jacka på mig 😞 sover med kläder, tjocka tröjor, sockor och tofflor, stort täcke och filt över mig

Kommer det ordna sig? Tycker det är jobbigt att konstant behöva kontakta dem för något fel men man måste ju. Fryser ihjäl

Kram

Svar: Sätt ner foten rejält, så här kan du ju absolut inte ha det, kram :)
Esmaralda

48 AnnaK:

skriven

Kommer det bli bra för dottern nån gång? Mår inte bra i skolan och hon tror själv hon har add eller liknande. Ska försöka ordna så hon får göra en utredning. Kan det vara så? Eller är det bara bristen på kompisar som felar?

Kram 🤗

49 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag är lite osäker vem är det som jag vinkar till genom en fönster och jag går ifrån arbetsplats. Den kvinna som är blonda och glasögon. Vem är hon?

Är det C kvinna eller någon annan?

Ha det bra

50 Misstjejen:

skriven

Hej

Tror du att jag kan fråga C kvinna om det är hon som jag vinkar när jag går ifrån min arbetsplats och det är en annan sida som jag vinkar genom den fönstern.

Är det hon eller någon annan? Kan jag fråga henne i messenger?

Ha det bra

51 Misstjejen:

skriven

Hej

Kan jag fråga c kvinna om det är hon som jag sågs genom en fönster när hon som vinkar till mig?

I sms eller messenger men kan jag fråga henne?

Ha det bra

52 Ghostwriter :

skriven

Tack för peppen!! Fel kan ju absolut ske och jag har varit rätt sträng från början, och jag förstår att de blir mycket i deras öron när andra hyresgäster kanske bara tagit allt för dem är snälla av sig, vilket dem verkar vara och jag är så tacksam som fick chansen att bo här istället för på gatan. Men jag betalar som de andra och ska självklart ha samma regler och beboeligt som de andra oavsett… jag som skäms bara.



Kram

53 Anki:

skriven

Go eftermiddag Es
Haha ibland trillar poletten ner sent . Nepal och Napoli 😄Då förstår jag att flygresan var dyrare .
Visst hör Skottland o jag ihop Det är ett som är säkert.
Tror nog jag levt många liv därDet ska bli spännande o se om jag får deja vu feeling.

Kram Anki med flock

Svar: Det tror jag nog att du kan få, blir lite som att komma hem, kram :)
Esmaralda

54 Misstjejen:

skriven

Hej

Känns som om jag bemötas en otrevligt attityd av C kvinna än vad jag trodde i sms.

Ska jag fråga henne i messenger eller imorgon?

Jag hoppas att hon har förklaringen till det

Ha det bra

Svar: Ja, fråga henne så får du klart besked och det behöver du, kram :)
Esmaralda

55 K :

skriven

För några veckor sedan skrev du att jag i en dröm hade fått en svag varning om att se upp för sådant jag inte kan relatera till eller förstå. Kan det vara kring min bio förälder och de med djuren som ”dog”? Jag vet inte annars. Har så svårt att förstå det och vet inte vad jag ska göra, om frun va med på det eller lika förd bakom ljuset


Kram

56 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag trodde ju C kvinna ska var glad för jag ser emot fram hennes födelsedag och har present till henne i februari.

Jag hoppas att det var bara en missförstått texter och inget mer.

Vad kan ser du av det?

Ha det bra

57 Mercan :

skriven

Esmaralda jag blev så arg idag, när vi var i butikerna och sedan i stora coop security var hela tiden efter oss 😕när vi var i kappahl lindex med min mor, min far väntade i bänken och två security rund och efter oss i coop 😞kommer de idioterna störa oss nästa gång 😕 Esmaralda jag blev så arg och rädd 🙁jag kan inte gå till butikerna i lugn och ro med mina föräldrar, jag blev så arg vad vill idioterna av mıg 😕kommer de efterfölja oss nästa gång åckså Esmaralda 🙁

Svar: Jag tror att du kanske övertolkade security, jag kan inte se att de är efter dig på något sätt, kram :)
Esmaralda

58 Mickis:

skriven

Menar du att du trivs bäst att resa helt på egen hand? Utan make mfl? :)

Sökte igen och kanske det går bättre denna gång .......

Slog mig att det är 4 år sedan någon romantik för mig nu. Ser du något på denna front?

Njut av kvällen. Kram

Svar: Nej jag menar mest att resa utan resebyrå, alltså inte charter... ... ressällskap har jag gärna :)
Esmaralda

59 Doris:

skriven

Hej!
Härligt med en resa.
Vill gärna resa o upptäcka .Just nu räcker inte pengar till för Något.
Ligger det något resande i år för mej Es? Kanske senare i år?

Kram

Svar: Ja, det känns som om du kommer att göra en resa, kram :)
Esmaralda

60 AnnaK:

skriven

Det är kaos i huvet och tankarna spretar än hit och än dit. Mitt privatliv, dotterns mående och hur kommer hon påverkas av en separation om jag får fingrarna ur arslet, kollegan och hur hon försöker ta över mina "vänner". Känns som att jag knuffas längre och längre bort. Kanske inbillar mig. Sen ekonomin om jag blir själv. Finns det något positivt att säga om nåt?

Kram 🤗

61 Mercan :

skriven

Tack så mycket söta Esmaralda 🤗 😘 ❤️ Jag känner mig lugn nu😊

62 Shenzi:

skriven

Tack för ditt svar! 💖
Du kan inte ens se om det e hela eller halva min släkt som kommer på bröllopet? Kram Shenzi 🌹

63 Mickis:

skriven

Haha herregud så fel det kan bli ibland :)
Kram

64 A:

skriven

Jag fick inte jobbet. Kändes ändå helt okej!

Svar: Ja, det är okej, annat kommer, kram :)
Esmaralda

65 🪐 UNIVERSUM ☄️:

skriven

Universum är en gigantisk magnet 🧲 som drar till sig våra tankar och känslor och gör så att det vi tänker och känner sker i verkligheten. Universum är ett VERKTYG och har ingen makt att styra över våra liv.
Det är våra egna tankar som skapar det som sker i livet.

/ Igges matte 🐈‍⬛

66 Smulan :

skriven

Vilken härlig resa som väntar kul för barnbarnen att få denna upplevelsen.

Satte ner foten idag då M meddelade sig frånvarande. Men hon ändrade sig och kom ändå. Blev hon stött när jag sa ifrån.
Tänkte bara att hon måste kämpa lite och ta sig till jobbet även om man har sovit dåligt...

Svar: Lite stött blev hon men du hjälpte henne och det är viktigast, ibland måste man stå på och inte ge efter för mycket, kram :)
Esmaralda

67 Vitlilja :

skriven

Tror du jag löser det med mitt tandpressande och svårighet med att få tid till tandläkare?

Svar: Ja, på något sätt så löser det sig, kram :)
Esmaralda

68 Boudica:

skriven

Härligt! Färöarna är ett önskeresmål för mig, och hoppas jag kommer dit någon gång!
Och hoppas det löser sig med taxi för er!

Här är det märkliga saker som händer, i fredags fick jag kontakt med en katt på vägen till jobbet, och den följde mig dit, en kvarts promenad, och nu har den tydligen hängt och nästlat in sig hos thailändskan i närheten.

I fredags kände jag direkt att den har ett budskap, och vi fick någon slags connection, vilket händer ibland för mig med djur.

Har inte sett några saknad katt lappar upphängda, och den har ett plast/gummi halsband, men ingen bricka, och tydligen inte kastrerad.

Kan du se något om denna katt?
Kan inte släppa tanken att det är något slags budskap, och känner mig ju lite skyldig för det var ju mig den följde med dit. Den är ren och vänlig, och välfostrad.

KRAM!

Svar: Ja, absolut att katten kommer med ett budskap. Jag får inte se vilket utan detta är något som du själv måste försöka röna ut... kram :)
Esmaralda

69 Mickis:

skriven

Måste fråga! Vem.är det som står för den svala brisen mot mitt ansikte på.kvällarna den senaste tiden? Kram

Svar: Någon som du känner väl och som varit i Alltet ett bra tag nu, kram :)
Esmaralda

70 Skorpan:

skriven

Googlat lite. Split Es, bekant för dig? Nåt för mig?
Kram Skorpan

Svar: Split är jättefint och absolut något för dig, kram :)
Esmaralda

71 Tokigt:

skriven

Tror du hon stannar kvar hos sin man/sambo eller väljer hon honom?
Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: