I nöd.......

 
En räddad bebisbäver på ett räddningscenter
 
Jag beundrar alla dessa människor som hjälper djur och jobbar ideellt   och visar att allt levande har samma värde !
 
 
 
 
Har någon av er ryckt ut till undsättning och hjälpt ett djur i nöd ?
 
Kram & kärlek 💖
1 Snödroppen:

skriven

Godmorgon💞

Helt otroligt vilka människor det finns för dessa djur. Jag har inte försökt hjälpa mer än nån liten fågel när jag var liten men fågeln dog…
Mitt korkade ex trodde han var bästa veterinären och kunde rädda rådjur och katter men samma utgång där, de dog ju!
Vaknade av att det stormade imorse, tack o lov ingen snöstorm men snö har visst vädergudarna lovat, hua!
Snart får jag långhelg, blir skönt o idag är sista dan för mattläggarn, typiskt, han som är så gullig, skulle han vilja ses tror du?
Kram🥰

2 m.a:

skriven

Ser du några förändringar för mig inom jobb eller på det privata planet i 2023?
Försöker få till förändringar, men kanske gör jag inte tillräckligt mycket för att det ska ske.
Tack för tidigare råd...

Svar: Fatta först tydliga beslut vad du vill och en plan kring hur du ska nå dina mål.... kram :)
Esmaralda

3 Silvertassen:

skriven

Kära Es!
Jag undrar om jag kommer vara gravid när min systerdotter konfirmeras eller kommer jag få barn innan?? Vad kommer min släkt att kommentera min stora mage isf?? Kram ❤️

4 💕 Zoey 💕:

skriven

Hej fina Es!
Jag undrar om jag kommer ha både flirten och romansen i år eller blir de bara en av dom?? Kram Zoey 💕

5 <3:

skriven

Godmorgon Es, kommer klarna kunna hjälpa mig och lösa problemet med butiken ? Hur stor är chansen ? Mejlade dem igår hor att se om köpet gjorts via dem.
Kram

6 Jossan :

skriven

Godmorgon

Kom inte in på utbildningen.. har reservplats 6 av 15.. aja får väl söka in nästa gång..

Min slappe dag blev ingen slappedag! Gårdagen blev jag klar med typ hela arbetsområdet om bondgården. Så jag har lite koll på saker..

Idag skulle jag tvätta men jag ska passa min systerdotter och får se om vi ska på lekland eller något. Igår hade hon gråtit över att hon inte hade varit på något lekland. Vilken överraskning det blir för henne 😂

Igår var jag på ett rörelse pass. Trodde jag skulle dö så jobbigt det var. Passet i sig är inte så jobbigt men konditionen är helt klart kass efter corona. Har ju snart gått 1 månad och jag är inte återhämtad. Jag har ju ändå en rätt så bra kondition.

Aja på måndag ska jag ta tag i mitt liv och äta bra och hoppas kunna börja träna så smått igen…

Så trött! Hur ska man kunna vakna tidigt igen?

Kram

Svar: Ja, systerdottern blir glad över lekland :)Du mår bra av att träna regelbundet så det blir positivt när du kommer igång igen, kram :)
Esmaralda

7 Jennifer:

skriven

Hej!

Jag har haft det riktigt tufft med min sömn till och från under en längre tid. Ser du någon ljusning/förbättring i min sömn snart/framöver?

Tack:)

Svar: Det kommer bli bättre, sakta men säkert, kram :)
Esmaralda

8 Fråga:

skriven

Kommer F och hans tjej vara tillsammans alltid eller kommer de gå skilda vägar?

9 Mimmi K:

skriven

Godmorgon Es!
Har alltid varit en djurvän, men inte räddat ett djur i nöd på det sättet vad jag kan minnas. Men jag har adopterat en hund som blev omhändertagen som valp, och det är något av det bästa jag gjort i livet. Han är min bästa vän och han förgyller varje dag med sin kärlek.
Ser du om min soulmate som ska komma och min hund funkar bra tillsammans?

Kram :-)

Svar: Du har adopterat en hund och gjort skillnad !Ja din soulmate funkar med de flesta djur, kram :)
Esmaralda

10 Helena Ir:

skriven

Nej, det har jag nog inte.. spindlarna som jag burit ut är nog inte i nöd..

Ställer en fråga om du ser något för mitt 2023?


Mycket snö, säkert halt på sina håll.. tycker det är vackert.. vinterlandskap!

Önskar en bra torsdag!

Kram

Svar: Du bär i alla fall ut dem.... själv skriker jag mest !!Här i söder har vi ingen snö, regn och grått bara, kram :)
Esmaralda

11 Anonym idag:

skriven

Godmorgon,
Jag håller med, fantastiskt med alla som jobbar ideellt, egentligen oavsett med vad.
Jag har inte gjort det men funderat väldigt länge på att stötta organisation med elefanter i Afrika, kanske är dags nu...

Min vän som jag har känslor för mår inte bra. Behöver jag vara orolig? Betyder jag något för hen?
Kram :)

Svar: Elefantorganisationen är viktig och visst ska du stötta !Ja, du betyder något för hen, kram :)
Esmaralda

12 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Jag med beundrar dessa människor, min Igge levde sina första år som hemlös innan han blev räddad. Det närmaste katthemmet som hade plats för honom låg 15 mil bort så de körde honom dit. Vid nyårsskiftet trädde den nya lagen i kraft, att alla katter ska märkas och registreras med en ägare. Ser du om det kommer leda till att antalet hemlösa katter kommer att minska?

Önskar dig en fin trettondagsafton

Kram

Svar: Ja, nya lagen kommer ha en positiv påverkan och det är dags att man agerar för att höja kattens status, kram:)
Esmaralda

13 Naturvän:

skriven

Hej!

Ja kommer ihåg jag försökt rädda ngra småfåglar som liten , men kommer tyvärr ej ihåg om de överlevde.

Kom direkt att tänka på hunden Artur (sydamerika?) som blev räddad av en svensk man. En gripande historia, boken har jag läst, vet ej om det dessutom är planerat en film.

Blåsigt värre hos oss idag, planerar göra en bilutflykt i eftermiddag när all papperexercis är avklarad . Alldeles för mkt stress runtomkring mig i huset förtillfället och jag gör bäst i att hålla mig väck och hämta kraft någonannanstans.

Kram

Svar: Ja, Artur minns jag !Här blåste det hemskt i natt och tidigt i morse fast sedan lugnade det ner sig......
Försök hämta kraft där du kan, kram :)
Esmaralda

14 Naturvän:

skriven

Hej!

Tack för svar, ja jag hämtar kraft någonannanstans och måste bara ha tålamod med nuvarande situation, men vad jag längtar efter eget boende!!!!

kram

15 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Tror du att min ekonomi förbättras i år (på grund av nya jobbet?)

Får jag lika hög lön eller högre lön på nya jobbet?

Kram

Svar: Kan bli aningen högre lön men inga jättesummor, kram :)
Esmaralda

16 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du om min bror kommer träffa tjejen som är rätt 2025 eller kan det bli tidigare 🤔Esmaralda ser du om allt är bra med våra söta katter och söta kattungar i trädgården hemma i Bulgarien 😔 💖 💝 💟 🙏 🙏 🙏

Svar: Han har egen påverkan i hur aktiv han är och detta påverkar när i tiden som han ska träffa tjejen, kram :)
Esmaralda

17 Mercan :

skriven

Tack så mycket söta Esmaralda för allt som du gör för oss för våra söta katter och söta kattungar för alla djur som lider på gatorna 😔 ♥️ ♥️ ♥️ 🙏 🙏 🙏

18 💕 Zoey 💕:

skriven

Hej fina Es!
Jag undrar om jag kommer ha både flirten och romansen i år eller blir de bara en av dom?? Kram Zoey 💕

19 Dunegull:

skriven

Det har jag vid par tillfällen, älskar djur 🥰
Har nog mest blivit fåglar som flyget in i glasrutan genom åren.

Hur kommer de ta det när jag säger upp mig nästa vecka? Kommer det bli något strul kopplat till detta?

Kram

20 Mimmi K:

skriven

Hej Es!

Vad skönt att höra, det låter som att min soulmate är en djurvän.
Jag längtar efter honom! Är inte en person som vill leva ensam för alltid.
Känns det som att jag är på rätt väg nu när jag steg för steg minskar på kontakten med P?

Kram :-)

21 Hedwig:

skriven

Om jag ser ett djur på gatan som verkar må dåligt så hjälper jag så gott jag kan. Om jag anar att ett djur blir misshandlad/vanvårdad av sin ägare, så kontaktar jag polisen som jag gjorde för två år sedan när en hund i mitt bostadsområde fick vara på balkongen alla dagar. Skulle alla göra något, så blir världen bättre. Djur är i botten minst lika viktiga som människor.

22 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Allt levande har samma värde ,så är det .Tänk om fler insåg det <3

Jag har väl hjälpt en och annan fågel som flugit in i rutan och ibland klarar de sig <3 .För en 15 år sedan hade vi igelkottar och de behövde vatten när det var väldigt varmt och fick kattmat. En skabbräv stängde vi in i hönshuset och ringde jaktvårdaen så den fick dö lycklig med en höna i munnen. De andra hönorna och tuppen flög ut och klarade sig . Jag har avslutat lidande för ngr fåglar som grannens katt tagit De ringer mig när deras katt tagit in en halvdöd fågel och det är för mig att hjälpa Men nacka en frisk höna nä det har jag svårt för en sjuk däremot ...

Sen önskar jag att folk lät bli djurbarnen i naturen
Jag fick säga ifrån ordentligt när en barnfamilj ville bära hem ett kid som låg i en trädgård detsamma gäller harpaltar och fågelungar...mamman/föräldrarna finns alltid i närheten

Ha nu en härlig Trettondagsafton
Här ska det skottas snö !

Kram Anki med flock

Svar: Ja, det är viktigt att förstå att även om en vild djurunge ser övergiven ut så är det sällan så... kram :)
Esmaralda

23 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Gomorron ♥️

Ja det har vi gjort både jag o min dotter. Vi har räddat en hel del. Minns så väl när min dotter 6 år gammal kom hem bärandes på en liten babyhare alldeles blodig i sin nya rosa kofta o hon grät förtvivlat. Någon hade kastat stora stenar på mamman o två syskon till den o denna lilla låg i allt blodet! Vi tvättade försiktigt av den o lånade en pipett av Morfar o köpte modersmjölksersättning. Vi bäddade till den i en liten låda o gav den mkt Kärlek. När dottern började skolan och jag skulle på jobb tog jag med mig Smulan som vi kallade henne och gav henne modersmjölksersättning på jobb. Jag hade eget rum på en myndighet o t o m de i uniform var inne o gullade med henne. När de blev större fick vi tipset av Djursjukhuset att köra till nån skog en bra bit hemifrån o skuttade hon iväg så hade hon stor chans att klara sig för de är ju vilda djur! Min dotter har alltid varit så omhändertagande jag vet inte hur många skadade fåglar hon har tagit hand om många som kommit y ta illbaka o hälsat på.

Själv var jag cyklandes ner till Råå när jag fick syn på en liten ankfamilj - mamma med fem små ankungar som precis var på väg över en trafikerad gata. Jag kastade mig av cykeln o en bit ovanför dem så gick jag ut i gatan o stannade bilarna samtidigt som jag pekade på den lilla ankfamiljen! De gick efter varandra lugnt över gatan vilken tur!! En man ropade på mig o undrade om han fick lägga ut det i Hd han jobbade där o hade fotografera allt o det var ju klart att han fick.

Härligt att kunna göra en god gärning även för små djur vackra minnen att bära med sig!

Fråga Nu har jag hårda bestämda knackningar igen fast på ytterdörrarna vad är det jag ska uppmärksamma man är inte beredd o hoppar till. Nyss var det när jag precis hade vaknat. Kan ni du se vem i varför kära Es?

Kram o kärlek 🙅‍♀️♥️

Svar: Vad roligt att läsa detta :)Ett hjärta som klappar för djuren är ett gott hjärta.
Det verkar vara en äldre man från andra sidan, han söker en yngre kvinna, men jag vet inte varför han vänder sig till dig... kanske kan du själv lista ut detta, kram :)
Esmaralda

24 Skorpan:

skriven

Nej så god har jag aldrig varit, tyvärr. Ja det har väl inte dykt upp några behövande djur i min väg, vad jag kommer ihåg.

Vet inte varför jag sover dåligt fastän jag rör på mig o får frisk luft, det är ju det jsg behöver. Mycket märkligt tycker jag.

Fixningen av köket ledde till det att stängningen av diskmaskin ska ske så att man först trycker till på vänster sida o sen i mitten o då går den fast. Intressant.. Varför ska det alltid bli nåt extra då nåt fixas o lagas?

Ledigt i morgon, ser slutet av veckan kunna komma med nåt nytt Es? Eller jämn lunk i kylan?

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Något nytt kan komma men bara om du själv tar initiativ, kram :)
Esmaralda

25 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du någonting Esmaralda 😌 finns det möjlighet att min bror kommer träffa tjejen som är rätt 2024 🤔 eller dröjer det till 2025🤔

26 Mercan :

skriven

Esmaralda tack så mycket söta Esmaralda att du hjälpte mig när jag begravde söta kattungen hemma i Bulgarien 😔 💖 💝 💟 🙏 🙏 🙏

27 <3:

skriven

Inte är väl J rätt för mig ? Han blev nog väldigt förtjust i mig. Var trevligt några dagar i jul.
Känner inte wow attraktion nu.
Kram

28 LilaSyren:

skriven

Hej Ez och god fortsättning!

Ser du om jag blir kvar på min arbetsplats? Inte gått 6 månader än, så vet inte om jag får fast tjänst...

/ lila syren

Svar: Chansen är god att du får fortsätta, runt 80 %, kram :)
Esmaralda

29 M:

skriven

Nej inte på detta sätt mem gud vad jag skulle önska det! Tack och lov för dessa människor!

Drömde att jag flög av mig själv upp i taket ovanför ett par som jag tyckte att killen var lite attrakiv. Jissus så det kan bli och har ingen aning om vad det kan betyda :)

Känner mig rätt "bortgjord". Han fick se mig hur jag ser ut idag och noll respons så jag vet inte hur han reagerade även om ingen respons säger det mesta så antar att det inte blev positivt då? Attans! Man vill ju inte att ett ex skall tycka att man förfallit eller ser jävlig ut :)

Massa snö igen. Ogillas! Vill ha våår! Kram

30 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag hoppas väl A tjej ska var lite lugnare i året med mig. Jag vill inte väl jag ska blir stressar över det. Så speciellt med föreläsning och boken ska släpps. Och andra saker som jag har en morot att ser emot fram i här året. Jag har några saker som jag önskar mig att jag ska lyckas i året.

Men bara A tjej kan var lite lugnt också mot mig. Jag har ju några saker att jag ser emot fram att gör i år. Jag hoppas väl dessa ska uppfyllas min önskemålet.

Kommer det gör?

Ha det bra

31 Misstjejen:

skriven

Hej

Min tankar har ändrar lite under dessa dagar att jag har börja ser emot fram mer om F kvinna och har väl gör med boken ska släppa.

Kommer jag kunde hanterar min känslor, lugna ner min temperatur och allt såna?

Ha det bra

Svar: Ja, det tror jag, med lite träning så går det bra, kram :)
Esmaralda

32 Johanna:

skriven

Kära E!

Har han redan eller kommer han få känslor för mig? Kommer det bli vi?

33 Rebban:

skriven

Var på intervju igår, rätt informell men oj vad bra det kändes. Klickade med båda två som jag eventuellt ska arbeta med och i synnerhet den ena. De arbetar på ett sätt som passar mig utmärkt och har dessutom uppdrag under hela året som är perfekt för mig. Fick upplevelsen att det båda drog en lättnadens suck över att jag kan komma in snabbt och hjälpa till i projekten.
Dessutom funkar det bra att jag arbetar på deltid och det passar ju utmärkt då jag studerar samtidigt.

Nästa steg är att den högsta chefen tar det slutgiltiga beskedet. Får jag detta jobb kommer jag hoppa glädjeskutt upp till taket. Snälla rara Ez, visst blir det ett jobb här?

Stor kram

Svar: God chans att jobbet blir ditt, kram :)
Esmaralda

34 .:

skriven

Hej Es!
Jag vet inte.. Men jag tror att "hjärnan"/jag blev rädd (kan det vara så?). Och har fått skeva/förvrängda bilder av situationen. Om jag nu inte är en hemsk människa. Så det känns därför som att jag lika gärna kan sluta kämpa. Det tjänar inget till.

35 .:

skriven

Förresten så hjälpte vi två ekorrungar när jag var barn (med kontakt av veterinär). Deras mamma hade blivit dödad av en räv. Så jag minns att vi matade dom med nappflaska. När dom växte upp och dom släpptes ut i det fria så kom dom och hälsade på lite då och då under en tid :)

Svar: Vilka härliga minnen, kram :)
Esmaralda

36 Bjork:

skriven

Hej jag åt mat i glaslåda kan jag ha fått glas i mig när jag åt då liten bit av lådan gick sönder?

Kram

37 Skrållann :

skriven

Hej!
Har räddat en och annan lite fågel som flugit in i fönstret men ingen större hjälteinsats har det blivit när det gäller att rädda djur.
Känns som krafterna efter influensan börja komma tillbaka och det känns bra. Det behövs för allt blir eftersatt ganska fort när krafterna sviker. Toppade dock det hela med att dottern kräktes i natt varpå sonen livrädd undrar om det är maginfluensa på gång också🙈 Tror kräkningen berodde på trötthet och huvudvärk och alldeles för många tårar och utmattning efter hennes dumpning från vännen. Känns lite motigt nu men ser 2023 ut att bli ett bra år för familjen eller är det flera större förändringar på gång?

Kram❤️

38 SOL:

skriven

I dag før jeg våknet ordentlig tenkte jeg på opplevelser jeg har hatt med dyr og d var før jeg leste bloggen. Har vel bare forsøkt å hjelpe en fugl eller to.
Noe som er mindre hyggelig er at det har kommet dyr i veien opp gjennom årene. Et ekorn, en hareunge, en katt (som klarte seg tror jeg) sånne ting. Nesten hele livet har jeg bodd der d er lite folk og mye natur og der bor jo dyrene.
I dag er jeg hjemme fra jobb, vet ikke helt om jeg er virkelig syk eller bare sliten, motløs og neffor, kanskje syk av bekymring for folk jeg elsker og for min egen fremtid. Vet ikke.
Noen styrkende ord Ez?

Svar: Ta hand om dig, planera in lite skojigt som får dig på gott humör, kram :)
Esmaralda

39 💕 Zoey 💕:

skriven

Hej fina Es!
Jag undrar om jag kommer ha både flirten och romansen i år eller blir de bara en av dom?? Kram Zoey 💕

Svar: Kan mycket väl bli båda, kram :)
Esmaralda

40 Silvertassen :

skriven

Kära Es!
Jag undrar om jag kommer vara gravid när min systerdotter konfirmeras eller kommer jag få barn innan?? Vad kommer min släkt kommentera min stora mage isf?? Kram ❤️

41 Mercan :

skriven

Esmaralda min mor har födelsedag idag, och tjejen som har kontakt via mobilen med min bror har skickat video via Messenger och grattuilerar min mors födelsedag, vad rart av henne men du såg att min bror ska träffa en annan tjej i skolan, kommer de bli väner med min bror ändå via mobilen 🙁 Esmaralda ser du vilket år är mera troligtvis att min bror kommer träffa tjejen som är rätt 😞

Svar: Träffar han tjejen i telefonen IRL så finns en chans, stort grattis till din mamma :) kram
Esmaralda

42 G.H:

skriven

Min son börjar dagis idag. Deras policy är noll inskolning , bara lämna av dem. 🙈
Känns fruktansvärt!!!

Hur kommer det gå?

Kram:)

Svar: Märkligt policy, men jag tror det kommer gå bra, kram :)
Esmaralda

43 GD:

skriven

Det är fint att det finns människor som tar sig den tiden att ta hand om djur 🥰


Es, jag har funderat på att studera till sjuksköterska. Behöver däremot först läsa in naturkunskap 2. Ser du om detta kommer att passa mig? Visserligen har jag redan en examen nu och jag är yrkesverksam… men det har varit mycket tankar kring att studera något annat.

Kram :)

Svar: Bestämmer du dig så klarar du det fint, kram :)
Esmaralda

44 Maddelito:

skriven

Hej
Kan du se om jag kommer få fler barn?

Kramar

45 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Verkar som att jag ska vara initiativtagare i det mesta nu, har jag rätt?
Kallt o fint här, jag gillar det o de flesta oväder också, undrar varför? Kanske levt mina bästa liv då?
Kram Skorpan

Svar: Du har levt liv i väldigt karga och tuffa klimat och du har varit en riktigt tuffing... kram :)
Esmaralda

46 .:

skriven

Vart tog min fråga vägen? 😕

47 .:

skriven

Ah, såg den 🙂

48 Cam:

skriven

Varför svarade han inte när han fick bilden?
Du sa att han skulle finna den attraktiv?

Djur är bäst❤❤

Svar: Ja fast även om han finner dig attraktiv kan han ha andra tankar... kram :)
Esmaralda

49 Silvertassen :

skriven

Kära Es!
Jag undrar om jag kommer vara gravid när min systerdotter konfirmeras eller kommer jag få barn innan?? Vad kommer min släkt kommentera min stora mage isf?? Kram ❤️

50 Mercan :

skriven

Esmaralda jag undrar om tjejen som min bror kommer träffa nu i skolan är den som är rätt 😞 för du såg en annan tjej först 😣 😣 😣

51 Mercan :

skriven

Esmaralda jag undrar om den tjejen som min bror kommer träffa nu i skolan är samma tjej som du såg en gång att hon är muslim är hon tjejen som är rätt 😞 för du såg att han kommer träffa en annan tjej först och så småningom kommer den som är rätt 😞 eller är hon i skolan en annan tjej som är först 😞 och jag önskar mig att min bror ska vara kvar vän för alltid med tjejen som han har kontakt via mobilen 🙁 hon är så rar som skikade video till min mor för hennes födelsedag 😞

52 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Tack för rart svar kära Es♥︎

Ja vi vi har ett stort hjärta för både djur o människor både dottern och jag och det är vi tacksamma för☆♥︎♥︎☆


Jag tror att det antingen är min goe lille Far, eller min f.d svärfar som var så rar. Jag tror att nån av dem söker min dotter. Får du till dig nåt om det? Hoppas!

Kram o kärlek
☆♥︎☆

53 LottaS:

skriven

Trivs hyresgästerna på riktigt i pappas hus? Vad tycker de om i så fall? Vad tycker de inte om?

54 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du om min bror kommer träffa tjejen som är rätt nästa år eller dröjer det till 2025 🤔 finns det möjlighet nästa år Esmaralda 😩 jag är så ledsen att min bror ska inte träffa tjejen som är rätt 😞 kommer träffa tjejen som är en annan tjej i skolan nu 🙁

55 <3:

skriven

Hej Es, har J sett det sena jul och nyårskortet ?
Tog han det bra isåfall ? Tror du att han tar tag i och hör av sig till mig efter han läst kortet ?
Kram

56 Mimmi K:

skriven

Kära Es!
Känns det som jag är på rätt väg nu när jag minskar på kontakten med P?

Kram :-)

Svar: Ja, det känns rätt, kram :)
Esmaralda

57 GD:

skriven

Es, jag har en känsla av att jag bär en liten pojke. Ser du något om detta?

Nu blir det långhelg för min del!

Kram :)

58 Bjork:

skriven

Hej kommer hem resan för min mamma och hennes kompis gå bra i morgon?

Stor kram från mig.

Svar: Ja, det ser ut att gå bra, kram :)
Esmaralda

59 EMMA:

skriven

vad ser du mitt år 2023?

60 💕 Zoey 💕:

skriven

Go kväll Es!
Tack för ditt svar tidigare idag! 💖

Jag undrar lite vad du kan se gällande mina föräldrars gula tik, är det något som hon vill förmedla till oss? Mår hon bra? Tänkte då hon ändå är 10 år gammal. Vad ser du?? Kram Zoey 💕

61 Snögubbe:

skriven

Och det snöar och snöar fastän det inte skulle komma något varken igår eller idag. Total miss i prognosen och brosan fick gå upp kl 03.00 förra natten och åka till jobbet och skotta och samma blir det i natt. Vi blir båda lika deppiga av detta väder och de har sagt till mig att ranlar jag på min armbåge så är jag helt rökt så att kräla runt med på isgatan och snö är en plåga för mig. Måste nog flytta söderöver i landet för att få barmark året om. Kanske min soulmate är därifrån :)

Finns det några tankar på mig hos Fagge?

Ha en bra kväll!
Kram

Svar: Nja, det ser inte ut som om det ligger en nära förestående flytt söderöver men du ska vara rädd om armen !Fagge har ägnat dig en och annan tanke, kram :)
Esmaralda

62 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag vet att jag har sett några ljuset några veckor sedan och nu igen. Den typ Elektricitet eller el då jag sitter i soffan och titta på serie i mobil. Kommer den av en ljuset med såna formen. Jag vet att jag har ignorera dom på länge. Men något speciellt? Kommer det från min änglar som vill berätta eller annat?

Ha det bra

63 AnnaK:

skriven

Drömde så fin dröm nu när jag sov en stund 😊 Så fin känsla i delar av drömmen. Önskar få uppleva den känslan i verkliga livet också. Ser det ut så?

Kram 🤗

Svar: Ja, den känslan kommer du att få uppleva, kram :)
Esmaralda

64 Boudica:

skriven

Njah det jag kommer att tänka på är när jag var liten och räddade en igelkott som fastnat under ett staket i lekparken. Jag grävde loss den och bar hem den. Hur jag lyckades att göra det utan att skada mig själv är än idag en gåta!
Igelkottar kommer på besök hos pappa (där jag växte upp) då och då genom åren, kanske är det denne igelkotts familj.

Idag hade jag en märklig dröm,
hade bråttom mamma (som inte lever) skulle köra mig till tåget, jag var tydligen nära att missa det, hade dragit ut på tiden, jag skulle tydligen gifta mig med min pappa, för underlättande av något,vet inte vad, typ pappersarbete. Men när vi var vid typ altaret och skulle skriva på ett papper, så kom jag på att detta var ingen bra ide, det skulle försvåra och låsa det för mig i framtiden. Om jag skulle vilja gifta mig med någon. Så jag sa till pappa att jag ville prata med honom innan, och försökte hitta någonstans utan åskådare. Jag tror att mitt beslut togs rätt ok i drömmen.

Så, undrar är ju såklart om du kan hjälpa mig tolka detta!

KRAM!

Svar: Igelkottar är så fina... jag har haft dem på andra ställen jag bott men inte här.Det ser ut som en kollision av emotionella och praktiska ting... som inte gäller dåtid utan mer i nutid och som egentligen inte har med din pappa alls att göra, kram :)
Esmaralda

65 Frasse:

skriven

Hej
Ville bara höra om du kan känna hur mitt ex mår...nervös, stressad, disträ....eller vad som helst? Hoppas du kan känna in nåt angående hans mående?

66 💕 Zoey 💕:

skriven

Go kväll Es!
Tack för ditt svar tidigare idag! 💖

Jag undrar lite vad du kan se gällande mina föräldrars gula tik, är det något som hon vill förmedla till oss? Mår hon bra? Tänkte då hon ändå är 10 år gammal. Vad ser du?? Kram Zoey 💕

Svar: Det känns som om hon mår bra, på det stora hela i alla fall, kram :)
Esmaralda

67 Snögubbe:

skriven

Jag är rädd om armen! Vad tänker Fagge om mig? :) Kram

Svar: Jag ser inte riktigt, bara att det poppar upp tankar på dig då och då och av det positiva slaget, kram :)
Esmaralda

68 💕 Zoey 💕:

skriven

Tack för ditt svar! De lugnar en, med en hög ålder vet man ju aldrig!

Ha en fortsatt trevlig kväll, Es! Kram Zoey 💕

69 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Så kansle detta liv är lite väl mesigt för mig då ;)? Kan det vara det som orsakar nån sort tomhet hos mig? För få utmaningar?
Kram Skorpan

Svar: Faktum är att du mår väl av utmaningar, kram :)
Esmaralda

70 Mercan :

skriven

Tack Esmaralda 😔 Esmaralda tjejen som har kontakt via mobilen med min bror som skikade video till födelsedagen till min bror skickade alldeles nyss vänförfråga till mig, jag blev så glad 🙃 det är viktigt att ha henne som vän 🙂


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: