Makaber otur....

Det finns makaber otur och somliga drabbas.

Jag har en bekant vars son avled för tio år sedan och det var en kamp för henne, bara att själv försöka komma tillbaka till ett någorlunda normalt liv.

Nu har hon börjat kunna skymta solen igen och känna glädje.

Hon har ju trots allt en son till och två barnbarn som hon behöver  finnas till  för.

Och mitt under nyårshelgen händer det otänkbara. 

 

Son nummer två  sitter i bilen på  morgonen efter nyårsafton och tanken är att han ska ta sig till närbutiken och köpa frallor och sen överraska barn och sambo med frukost. 

Han hade lämnat en lapp på köksbordet.

Kan tillägga att han var helt nykter eftersom han enbart drack julmust kvällen innan.

En bil far ut på den huvudled där han körde och det blev en rejäl kollision.

Båda förarna förs med ambulans till sjukhus. 

Min bekants son är mest illa däran, ligger nedsövd med stora svullnader i hjärnan och är inte kontaktbar. Personalen försöker förbereda henne  på att det här kommer troligtvis inte att  sluta bra.

När sådant här händer är man å ena sidan tacksam att det inte hände en själv och ens barn.. men å andra sidan blir man så fruktansvärt ledsen  också  när andra drabbas.

När man ser sådana hemska trauman så uppmanas man att tänka efter.

Livet är skört och kan ta slut plötsligt… så varför gnabbas och sura över skitsaker ? Ibland behöver man sätta saker och ting i rätt perspektiv.

Kram & kärlek💖

 

Ps.  Har du svårt att komma in på bloggen och få den att funka så  RENSA CACHEMINNET

OCH ANVÄND GÄRNA CHROME !!!!

1 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag vet inte varför jag komma på en snuskig ord om E kvinna medan hon har alltid säger uppladdningen till mig om en vissa personer.

Men hon har inte förstå hur jag känner. Jag kommer inte ju kunde dela med såna till henne. Ska jag behålla allt för mig själv?

Ha det bra

2 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag har sett ljuset så ibland i min lägenhet. Några veckor sedan också och igår. Ljuset kan var på olika sätta.

Är det änglar eller något annat?

Ha det bra

3 <3:

skriven

Godmorgon Es, har J fått det sena jul och nyårskortet? Tog han det positivt? Kan detta vara anledningen att han nu tar tag i och hör av sig till mig ?
Kram

Svar: Känns som att han fått kortet, kram :)
Esmaralda

4 Misstjejen:

skriven

Hej

En viktigt fråga om våren. Jag vet att jag har haft jobbigt under dessa vårterminen i 10 år. Kommer här vårterminen blir bättre? Jag kommer inte väl blir ledsen och nere?

Kommer jag övervinna min händelse för 10 år sedan? Kommer jag klarar mig bra i här vårterminen? Så speciellt sista av februari månaden?

Ha det bra

Svar: Övervinn sådant som varit och gå stärkt vidare... ha fokus på det positiva och din vår blir bra, kram :)
Esmaralda

5 Lupin:

skriven

Godmorgon
Så fruktansvärt. Det skär i hjärtat det du skriver om., hur är det möjligt att endel av oss, ska drabbas av förfärliga saker flera gånger, varför?!!
Ja, man blir verkligen ledsen för andras skull.. i detta fallet hennes och hans familj. Vi behöver alla påminna oss om livets skörhet och ta hand om oss bättre, uppskatta det vi har ✨💛
Kärlek till alla idag!
Kram :)

6 Barbro:

skriven

Hej Esmaralda!

Så fruktansvärt! Hoppas att det kan bli ett under så att sonen klarar sig.

Ja nog är livet skört och vissa drabbas då hårdare än andra. Min älskade faster som själv kämpat med sjukdom nästan hela livet. Hon förlorade sin man samt alla sina 3 söner inom loppet av 7 år. Alla 3 sönerna helt oväntat av sjukdom.
Att hon ens klarade av att stå på benen efter detta.
Men hon har alltid varit övertygad om att dom finns kvar omkring henne.
Livet kan verkligen vara hårt mot vissa.

Kram
Barbro

Svar: Visst finns de döda runt din faster, men ändå, så ofattbart att drabbas av sådan olycka, kram
Esmaralda

7 Naurvän:

skriven

Godmorgon!

Hur kan vissa bara bli drabbade så hårt! Det låter nästan omänskligt, lider med mamman och familjen. Vågar inte tänka tanken på hur jag blivit om jag råkat ut för ngt liknande.

Ja ett sunt perspektiv på saker och ting är viktigt. Kan man bara önska fler hade.

Bokat tid hos hudläkare och hoppas innerligen få hjälp, ser du om det blir ett positivt möte?

Blir en bra dag hos mig känns det som, skall laga en god middag och bara ta hand om mig själv i kväll.

Kram

Svar: Ja, ett sunt perspektiv ska vi alla försöka att ha !Mysig dag du planerar för dig själv, kram :)
Esmaralda

8 Skorpan:

skriven

Åh nej så hemskt. För alla berörda. Ja det är nog sant att det är inte värt att gnabbas över småsaker då livet är så kort o så skört... Hoppas att din bekantas son mår bättre nu Es.

Det blev en senare morgon än jag hade tänkt mig, men det kanske behövdes. Sista extra helgdag i veckan på långa tiider ;), påsken nästa.

Sov sådär o behövde höra på sömnhypnos efter mitt tidiga toabesök. Nånstans i nått halvvaket tillstånd ser jag stora gräs, liknar palmbland men på marknivå o tänker att det var ett liv jag måste ha levt tidigare, vad tror du Rs? Var det månne ett bra liv? Varmt antar jag att det var o jag är ju inte precis vän av hetta så...

Röjning borde stå på min agenda idag, får väl se ;D.
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

9 Lupin:

skriven

Godmorgon
Så fruktansvärt. Det skär i hjärtat det du skriver om., hur är det möjligt att endel av oss, ska drabbas av förfärliga saker flera gånger, varför?!!
Ja, man blir verkligen ledsen för andras skull.. i detta fallet hennes och hans familj. Vi behöver alla påminna oss om livets skörhet och ta hand om oss bättre, uppskatta det vi har ✨💛
Kärlek till alla idag!
Kram :)

10 Silvertassen :

skriven

för ungefär 19 timmar sedan

Kära Es!
Jag undrar om jag kommer vara gravid när min systerdotter konfirmeras eller kommer jag få barn innan?? Vad kommer min släkt kommentera min stora mage isf?? Kram ❤️

Svar: Tyvärr, ser inte svaret på din fråga, kram :)
Esmaralda

11 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
På nyårsafton vaknade ja med ont i halsen och nu är de ju lite mer än de. Så oavsett vad jag lider av - influensa, Covid19 eller rejäl förkylning - kommer jag bli frisk snart?? Jag oroar mig för att de kommer bli värre, men de gör de väl inte?? Kram Zoey 💕

Svar: Mycket värre tror jag inte det blir men kan ta lite tid innan du är helt frisk igen, kram :)
Esmaralda

12 Sth:

skriven

Hej!
Usch så hemskt, hoppas verkligen han klarar sig❤❤

Ez, kommer hon skicka någo mess framöver?
Kram!

Svar: Chansen är god, kram :)
Esmaralda

13 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Visst är det så att jag egentligen borde leva i ett annat land just nu? Så med andra ord befinner jag mig i fel land, på fel plats?

Kram

Svar: Du ha en längtan till något annat och har aldrig riktigt passat in här i norden, kram :)
Esmaralda

14 Skrållann :

skriven

Hej!
Men fy så hemskt 😞
Mm det är verkligen viktigt att glädjas över det lilla och ta vara på varenda litet ögonblick i livet.
Tycker jag har blivit bättre sedan pappa höll på att lämna oss i covid för ett par år sedan.
Nu ska jag, trots röd dag, träffa min studiegrupp över länk. Vi jobbar med en uppgifter och ska stämma av lite. Hitintills har det gått bra att studera och det är så roligt och jag har än så länge klarat tenta och inlämningsuppgifter. Det stärker en☺️ snart ska vi ut på praktik. Jag vet inte ännu var jag ska vara men ser det ut som jag hamnar på en bra plats där jag kommer trivas?

Kram❤️

Svar: Ja, det känn som om praktiken kommer bli bra, heja dej, kram :)
Esmaralda

15 Hon:

skriven

Hej,
Ser det bra ut att säga upp lägenheten och flytta in med han? Eller borde det tänkas igenom mer? Känner oro men vet int riktigt vad som vore bästa lösningen..
Kram

Svar: Tänk gärna ett varv till, kram :)
Esmaralda

16 Helena Ir:

skriven

Så ont det gör! Stackars människor.. sånt är för mycket! En sådan sorg, jag beklagar verkligen din bekantas förlust och de närståendes!

Jag förstår du hur du menar med dina avslutande ord, många gånger tar sånt energi i många år.

Jag blir störd i min sömn sen några nätter tillbaka, mycket drömmar också. Inatt en massa skällande hundar och en ringlande orm såg jag skymta förbi också!
Funderar också på om någon är här på nätterna, känns inte som jag är ensam i mitt sovrum.. ?

Önskar en fin trettondag, hoppas din mamma fortfarande mår bra!

Kram

Svar: De dina från Alltet kommer ju regelbundet och tittar till dig så det kan vara deras besök som du känner av... ta till dig känslan som ett sätt att ladda god energi, kram :)
Esmaralda

17 Dunegull:

skriven

Kommer d blir sura eller förvånade nästa vecka när jag säger upp mig?
Hur reagerar chefen?
Ska gå till en konkurrent, kommer de vilja att jag slutar omgående el vaga kvar mina tre månader?

Kram

Svar: Lite förvånade blir de nog men de verkar ta det bra, kram :)
Esmaralda

18 Jossan :

skriven

Godmorgon!

Fredag och jag vaknade och hade ingen aning om vad det var för dag idag.
Igår kom jag i säng oerhört tidigt redan halv 10! Och vaknade nu kvart över 9. Lika trött som vanligt.

Igår blev det lekland men så mycket folk det var.

Idag ska jag lämna tillbaka en julklapp och sen ska jag hämta ett paket. Efter det blir det bara en lugn dag. Skulle tvätta men det gör jag nog imorgon.

Åter igen konstiga drömmar och jag förstår inte varför.

Har inte pratat med min bästa vän på typ hela veckan. Hennes barn är sjuk och jag känner just nu att jag orkar inte höra på enbart barnprat..

Jag hoppas nr right kommer snart.. vill inte vara för gammal mörknat får barn.. trodde jag skulle vara runt 25 och inte över 30 när jag skulle få barn..

Kram

Svar: Kul med lekland :)Njut av din lediga dag idag, kram :)
Esmaralda

19 Fråga:

skriven

Kommer F och hans tjej vara tillsamman alltid eller kommer de gå skilda vägar?

20 Marax:

skriven

Hoppas det går bra!!! Stackars familj. Här sitter jag o tycker synd om mig själv...
Undrar över hur jag ska gå vidare m tillvaron o relation. Är det dags för en ny spådom tro eller är det bättre att vänta? Tack o kram o god fortsättning till er alla!

Svar: Kanske du ska vänta lite med spådom... men snart.... kram :)
Esmaralda

21 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Men herregud så hemskt . Jag kan inte ens i min vildaste fantasi föreställa mig hur det vore att förlora en av mina söner ännu mindre bägge...
Jag hoppas innerligt att det vänder och går vägen för hennes son mirakel sker ju .

Här somnades det om och drömdes en massa Bla vart jag bestulen på plånkan och när jag halvvakna kändes det som en varning att jag behöver byta ficka för plånboken ? Folket jag mötte i drömmen hade dreadlook inte för att jag har ngr förutfattade meningar om frisyrer men jag har aldrig sett så många med den frisyren ;-) haha drömmar alltså :-)

Ha nu en trevlig Trettondag jul !
Här minus 8 i morse och snön faller mycket lätt

Kram Anki med flock

Svar: Jag tycker du ska ta det som en varning och inte ära plånboken där du brukar, i alla fall närmaste tiden.Hos oss snöar det lite också men övergår nog snart i regn, kram :)
Esmaralda

22 Mercan :

skriven

Esmaralda du såg något större som möjlighet från euro jackpott 2024 😆 kan det bli tidigare under slutet av året 🙂

Svar: För tidigt att säga, kram :)
Esmaralda

23 Maja:

skriven

God morgon Esmaralda,

Ja visst är det fruktansvärt när en människa drabbas av sådana hemska saker. Och när det händer igen finns verkligen inga ord för det!

Fick mig direkt en liten tankeställare efter en jobbig morgon med min son då jag sa saker jag kunde hållit inne.

Allt känns kaos o faller känns det som?
Finns det verkligen något positivt i detta? Det sägs överallt inom astrologin att det kommer bli ett omvälvande år men väldigt positivt.
Känns absolut inte så nu!

Svar: Det vänder ska du se och bra ting kommer, kram :)
Esmaralda

24 Frasse:

skriven

Hej igen Esmeralda!
Jag vet att du har svårt att känna in detaljer. Men jag undrar ändå om du kan känna in atmosfären och hur det ser ut i det stora hela hemma i exets nya familj?
Hur kommer exet att funka som familjefar?

Svar: Det känns som om det kan gå lite fram och tillbaka, kram :)
Esmaralda

25 Snödroppen:

skriven

Godmorgon💞
Så fruktansvärt sorgligt o tragiskt, varför måste vissa drabbas hårdare än andra. Livet kan vara fruktansvärt orättvist!
Jag fick en liten långhelg eftersom det är röd dag idag, man tackar o bockar! Ska göra om lite härhemma och pyssla och dona. Följetången om mattläggarn fortsätter och jag snackade lite mer igår med honom, bjöd på kaffe o blåbärspaj o senare fick han även mat. Han återkommer på måndag och jag hoppas få veta vad han heter o civilstatus…hoppas hoppas…är han lite intresserad?
Ha en bra dag, här väntas en snösmocka, kram🥰

Svar: Långhelg är mysigt !Ja, ett intresse hos hantverkaren finns men tveksamt om han tar det steget längre, du får helt enkelt ta ett initiativ och se, kram :)
Esmaralda

26 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du att min bror träffar tjejen som är rätt 2025 😎 eller finns det möjlighet nästa år 😉

27 Helena Ir:

skriven

Tack! Jag känner att som att något är på gång att hända, som att jag ska förbereda mig för detta. Inte helt positivt dock!

Kram

28 Mercan :

skriven

Tack Esmaralda 🙂💝💖♥️

29 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du något Esmaralda 😞 finns det möjlighet att min bror kommer träffa tjejen som är rätt nästa år Esmaralda 😩

30 Jossan :

skriven

Var bör jag vara för att träffa den rätte? Är jag ute bland folk och på en app men nej det händer inget..

Kram

31 Skorpan:

skriven

Så vykortsfint hos oss med snö på träden o rejäl kyla. Behöver komma mig ut på promenad o borde kanske skaffa mig skor med nubbar under? Ser du Es om min viktnedgång är på kommande, om mina promenader hjälpt mig lite på traven? Det söta hänger tyvärr med ännu, suck.
Kram Skorpan

32 Jossan :

skriven

Var bör jag vara för att träffa den rätte? Är jag ute bland folk och på en app men nej det händer inget..

Kram

33 Anki:

skriven

Tack .Jag gjorde det efter jag skrivit här ;-)
Kram Anki med flock

34 Doris:

skriven

Hej!
Så fruktansvärt att drabbas av så mycket sorg.
Och absolut, varför bli sur för skitsaker.

Något budskap från universum i dag Es?

Kram

35 Mickis:

skriven

Ja det är helt fruktansvärt!!! Vet du nått mer om hur han mår? Nog får man perspektiv men nog har jag haft mycket sedan 2012 men sjukdomar och operationer mm som avlöst varandra och läkarna förstår inte hur jag orkar vidare. Men du har sagt att min framtid kommer att bli bättre än mitt förflutna så hoppas på det :)

Kom det tillbaka lite känslor?

Ha en bra dag!
Kram

Svar: Det är fortfarande mycket illa med honomDu har en ljus och bra framtid att förvänta dig, absolut, kram :)
Esmaralda

36 <3:

skriven

Kommer Klarna kunna hjälpa mig med butiken/ köpet ?
Kram

37 Ghostwriter :

skriven

Om jag skickar in ansökan att få plugga en kurs som inte finns i min kommun, känns de som det löser sig då? Jag kan tyvärr inte se något annat alternativ. Annars får jag givetvis försöka söka boende i annan ort men känns det som att jag kommer kunna hitta något annat isåfall? Tror jag har kvar betalningsanmärkning


Kram
Ps: och ja, chrome funkar bäst med din blogg

Svar: Känns som att det är viktigt för dig med framförhållning och saker och ting kommer lösa sig men ser inte riktigt hur, kram :)
Esmaralda

38 Till Jossan :

skriven

Bästa jag gjort under min singeltid o sökande efter den rätte är att fokusera på mig själv och bli den rätte. Bli det jag söker hos andra, så vare om de är i en vän eller en partner. Ha kul, hitta nya vänner, skapa event, gå på event, och gör saker för att utveckla dig själv inte enbart för att öka chansen att hitta någon. För jag har letat i åratal och kunde inte ens gå ut för mig själv utan enbart för att hoppas på att möta den där mannen. De är inte fel att hoppas eller tänka. Men det tar bort livsgnistan och magin när man inte kan njuta i sitt egna sällskap



Kram

39 Mila:

skriven

Hej
Usch så hemskt, hoppas han klarar sig

Nu är det ett nytt år med nya möjligheter, ser du något om mig och det nya året? Kommer kärleken? Resa? Pengar? Något?

Kram

40 Mila:

skriven

Hej
Usch så hemskt, hoppas han klarar sig

Nu är det ett nytt år med nya möjligheter, ser du något om mig och det nya året? Kommer kärleken? Resa? Pengar? Något?

Kram

41 Mimi:

skriven

Hej!

Kommer våren med någon positiv förändring i tillvaron? Just nu känns livet ganska hopplöst.

Kram

Svar: Gör bra val och positiv förändring kommer, kram :)
Esmaralda

42 Mirre:

skriven

Hej Es,

Så sant. Man får verkligen sätta saker i perspektiv och vissa saker är ej värda att bli upprörd över..

Es, ser du om något positivt och stort är påväg mot mig?
Försöker ha 100% fokus på mig själv nu. Kram☺️

43 Lydia💕:

skriven

Men va fruktansvärt att sånt ska hända sitt barn hemskt vet inte hur jag skulle klara det om det var min dotter nu får vi bara be för honom att allt kommer bli bra❤️
Igår blev jag besviken och väldigt ledsen över M s beteende så nu måste jag komma över han det är jobbigt och att jag hamnade så fel hos honom han vet nog inte att han sårade mig rejält och att jag har såna känslor för honom vet det är en skit sak om man tänker på det här men nu får man vara ledsen ett tag tills det går över.
Tror du han förstår ?
Kram
Lydia 💕

44 Skorpan:

skriven

Här tänkte jag vara snäll o tvätta sängkläder åt en som har varit sjuk. Vad jag inte såg var att dynan hade en dragkedja som sen öppnade sig under tvätten o hurraa, en massa av innehållet for ju i tvättmaskin ;D, jösses ändå. Så kan det gå då man inte kollar sina dynor vilket då tydligeb leder till en massa extra jobb...
Kram Skorpan

45 AnnaK:

skriven

Usch vad sorgligt! En del människor prövas...

Känner han verkligen så starkt för mig som han säger? Vet väl svaret egentligen men ändå. Är alltid så osäker på mig själv och har svårt se att andra skulle tycka om mig eller tycka att jag är fin.

Kram 🤗

46 <3:

skriven

Var känslan positiv när J såg kortet från mig ? Han kanske tänkte vilken knäppis.
Kram

47 TILL MERCAN:

skriven

Kära Mercan jag förstår att du vill att din bror ska träffa rätt partner på en gång och att du därav återkommer i denna fråga. Kanske kan du försöka se din brors situation från ett annat perspektiv.

I våra liv träffar vi många vänner både i barndomen och sedan i vårt vuxna liv. En del vänskaper varar längre och andra är korta. Oavsett om vi anser att vissa av dessa vänskaper var bättre än andra så kan vi lära oss något av var och en av dessa. Precis så är det även när det gäller att träffa en partner. Alla våra partnerrelationer har något att lära oss om vi är villiga att rannsaka oss själva.

Kanske är inte kvinnan som din bror träffar just nu den person som han ska spendera resten eller stora delar av sitt liv med. Men hon kan ändå ge honom glädje och han kan lära sig något av relationen som han sedan kan ha nytta av i de efterkommande relationerna.

Alla våra relationer är som pusselbitar i ett pussel där alla bitar är lika viktiga och inte bara den sista biten (vår soulmate) som ska komplettera pusslet. Ibland lär vi oss mest av de relationer som vi värderar minst och om vi går styrkta ur dessa är helt upp till oss själva. Kanske blir vi lyckliga med vår "soulmate" pga. att vi lärt oss läxan från våra tidigare relationer och om vi hade träffat hen först så skulle det kanske ha tagit slut pga. att vi ännu inte var mogna för den typen av relation.

Lita egna tankar kring relationer som på inget sätt behöver stämma in på någon annan. 

Herr-P

48 Wintertrollet:

skriven

Så otroligt hemskt. Svårt att hitta ord. Får hoppas på ett under att det går vägen🙏 Är A lite tagen av mej? 😋

49 Mimi:

skriven

Hej!

Blir det flytt till annan lägenhet i år? Blir tokig av att bo där jag bor nu.

Kram

Svar: Ja, den chansen är stor, kram :)
Esmaralda

50 Cecilia:

skriven

Så hemskt, livet måste kännas så orättvist. Sådana händelser ger en verkligen annat perspektiv på livet och småsaker känns bara tramsigt att oroa sig över.

Jag har många gånger känt mig peppad på att komma igång med träning, men den här gången så känns det verkligen som att förändring är på väg att ske. Har läst på en hel del, gjort något som jag tycker är läskigt och kommer köra pt grupp fr.o.m. nästa vecka till sommaren. Mycket kommer att vara samma, men lite småändringar och annat mindset som jag tror ger bra resultat och framförallt hållbart. Ser du om det är nu det verkligen kommer att vända? Kramar

Svar: Ja, ge dig inte nu och det kommer vända mot positivt, kram :)
Esmaralda

51 Bjork:

skriven

Hej vad betyder ta adjö i drömmen?

Kram

52 Camilla:

skriven

Ryser av obehag. Ofantligt hemskt att ta del av detta.
Har sett mina barn kämpa på sjukhus många gånger med diverse saker.
Bla en son med hjärtproblem, och det har varit allt annat än lätt som mamma.
Får nu hoppas att vi går mot ljusare tider efter allt mörker, och håller alla tummar att din bekants son klarar sig🙏🙏🙏

Min väninna som går igenom lungcancer behandling blir bara sämre. Hon skulle försöka gå ut en sväng idag med min hjälp, vi gick kanske 300 m och sedan började hon må jätte dåligt. Kallsvettas, illamående, magont med mera. Väger 41 kg. Jag fick hålla i henne hela vägen hem. Cellgifter samt stålning skall vara klart 8 Februari, och efter det väntar immunterapi. Efter idag så vet jag inte om hon kommer att fixa det här. Hon själv tror att cancern kommer att försvinna på en gång, men hon har även metastaser, och att hon kan börja jobba igen i vår. Hon är 73 år gammal.

Må så gott💖

Svar: Healing kommer till din väninna, kram
Esmaralda

53 Mercan :

skriven

Esmaralda en kvinna spådde mig i türkisk tellwe att min bror kommer träffa tjejen med gott hjärta i hans 30 års ålder och 33 års ålder, kan det stämma Esmaralda, kommer han träffa tjejen som är rätt 2025 😎

Svar: Så exakt kan jag inte säga eftersom han egna handlingar och val också spelar in, kram :)
Esmaralda

54 Hanna:

skriven

Hej Ez!

Ja det där får ens egna problem att verka små, men ändå har jag problem som måste lösas. Jag har fått hälsoproblem som ställer till det i vardagen pga stress. Inget kul alls och jag är så ledsen att det händer nu. Det är kroppen som har dragit i nödbromsen och jag måste agera snabbt. Jag började ett nytt jobb för ca en månad sen och det blev inte bra alls. Vad ska jag göra Ez? Jag måste säga upp mig men vad sjutton ska jag hitta ett nytt jobb snabbt någon stans? Sänder en önskan ut i universum om att något oväntat dyker upp som kan rädda mig.

Kram

55 Helena Ir:

skriven

(47) Herr P.. otroligt bra skrivet! Något verkligen att tänka på! Av alla dessa relationer sår man små frön som vi lär oss av. Nog så viktiga i slutändan :)
Gillar speciellt den där meningen om att om vi träffat "hen" först så kanske vi ännu inte varit mogna för den typen av relation! Klokt! Vi lär oss genom livet :)

Önskar dig en fortsatt fin trettondag!

56 Jossan:

skriven

Hemma efter mina ärenden. Ja inte fanns något av det jag ville ha.. Men jag hämtade mitt paket. Jag är ju en mumin älskare så köpte deras glöggmiggar och glöggkanna nu på rean! Jag har de flesta säsongmiggarna från 2015 men fattas någon. Ja jag var lite sen på bollen men är glad för de jag har.

Idag fick jag en insikt över att jag är nöjd över vem jag är. Min kompis säger alltid att folk är avsundsjuka på mig när jag är en så pass stabil människa (ja till viss del). Men jag behöver ingen då jag står på egna ben och kör mitt race och är driven.
Vet inte om jag är något att vara avundsjuk på men visst.
Just idag är jag iallafall nöjd med den jag är!

Känner iallafall som jag just nu hade kunnat dra till mig all kärlek i världen!

Älskar när den känslan infinner sig.

Huvudvärken kom tillbaka.. Blir att vila sig och kolla på sex and the city!

Kram

57 Mercan :

skriven

Tack Esmaralda 🙂den kvinnan i türkisk tellwe såg åckså att någon har egnat skaffat åt sig en av våra katter 😊 kanske hon såg en av ungarna i Anshes trädgård 😔 men andra katterna kan jag inte känna någonting sa hon 😞Esmaralda du såg att ungarna finns i Anshes trädgård när jag frågade dig om det en gång men du kunde inte urskilja dem om alla var där tre kattungarna eftersom Anshe åckså hade sina kattungar 😔 jag önskar mig att de har det bra Esmaralda 🙂 ♥️ 🤗 🙏🙏🙏

58 <3:

skriven

Var känslan positiv när J såg kortet från mig ? Han kanske tänkte vilken knäppis😅
Kram

59 .:

skriven

Hej Es!

Jag undrar en sak. Min ätstörning har eskalerat sen några veckor. Förut gjorde den mig bensvag. Tror man. Igår ramlade jag ute två gånger och var tvungen att be om hjälp båda gångerna, för jag tog mig tameförtusan inte upp. Det blev lite pinsamt andra gången... Men jag hade ju inget val... Men beror detta på ätstörningen eller annat?

60 Helena Ir:

skriven

Jag har fått frågan om jag får fram något om Vissla, en 6 månaders gammal schäfervalp, borta sedan 4/1 kl 13.00 Vet att du Es inte alltid ser sånt. Min känsla är att den inte är ensam.. men frågar om någon här kan få fram något. Det här är i Upplands Väsby trakten. En långhårig tik.

Kram

61 G.H :

skriven

Alltså fy fasen så jäkla tragiskt o orättvist!!!! 😢 … tvivlar på livets godhet när sånt här händer!!!!!

Frågade dig förut om hur det skulle gå att ha svärmor här som barnvakt i två månader.
Du svarade att hon kommer vara till stor hjälp men jag får bortse fr hennes egenheter/dåliga sidor!

Alltså jag var nära att peta ut ögonen på kärringen med hennes jävla stickor!
Min ilska fick mig att känna mig fysisk sjuk, jag skakade o höll på kräkas.

Hon hade mage att anklaga mig för att låta hennes son ta barnen/ bebisen för mycket på mornar o nätter. Han har ju ett viktigt jobb!!! Och hon kan inte bara titta på när det sker!

Jag har tagit ALLA nätter med vår 13 månaders bebis som ibland vaknar 8 ggr per natt så hon vet inte ens vad hon pratar om.

Nu är ju bara ssk och inte lika viktig som min man som är ingenjör o designar bildelar åt Ford 😆😆😆
Sen att jag även tar bebisen på nätterna när jag behöver gå upp 5:30 och min man är ledig är inget som hon verkar ha uppmärksammat.
Min man tar bebisen på morgonen och jag nätterna, det är vår deal.

Maken till bitter och negativ människa finns inte.

Hon har suttit o stickat dag ut o dag in utan att hjälpa till med barn, disk eller matlagning. Med lurar i öronen … när hon inte stickar sitter hon och tittar på tv mitt på dagen. Inte en enda sketen gång har hon frågat om jag behöver hjälp med något. Dessutom är hon konstant nedvärderande, missunnsam o negativ.

Om jag vill byta gardiner eller städa något säger hon vara att det inte behövs o det är jobbigt. Nu har jag ju aldrig bett henne göra ett endaste dugg utan bara passa bebisen lite medan jag gör det.

Vi har alltså flugit henne hit till usa för att hon skulle hjälpa oss ,tills bebisen är ”inskolad” på dagis. vi betalar all mat o biljetter. Men sen har hon mage att klaga att hon förlorar inkomst på att vara här…
Hon är pensionär med möjlighet att jobba lite extra ,,, 🙈 … hon hjälper till två dagar i veckan när jag är på jobbet, på helgerna när jag jobbar tar maken barnen. Självklart uppskattar vi det. Men allt annat är en katastrof!!!!

Hon är helt enkelt en vidrig människa! Hon svarar inte när man pratar med henne och ser konstant sur ut.

Det värsta är att hon åker inte förrän på onsdag o jag klarar inte av att vara nära henne rent fysiskt så det känns ju riktigt jävla drygt o pyssligt att få det att funka.
Mitt förslag var att boka hotell eller boka om hennes biljetter.

Jag vill aldrig mer se människan.

Tillfråga på allt så skolas bebisen in genom att man bara dumpar av honom på dagis, man får inte stanna. Och den som tag hand om honom igår var sjuk idag.
🙈🙈🙈🙈
Dessutom vaknade han 4 i morse,,, vilket är skitsamma för jag var ändå för arg för att kunna sova 😆 bara hoppas att han är ok ,,, tror det kan va tänderna o början på dagis 😆

Nåväl, vi har det i alla fall bättre än den familjen som blev av med din pappa/make/son!
Det finns alltid något att vara tacksam över!

Kram:)

62 AnnaK:

skriven

Visst menar han det han säger? Svårt köpa nån tycker så om mig..

Kram 🤗

63 <3:

skriven

Godkväll kära Es, inte var väl J ngt för mig som jag träffade på semestern i jul ? Jag kanske dum som inte vågar ta en chans och testa. Men tror inte attraktionen finns längre från min sida.
Kram

64 Kali:

skriven

Idag känner jag mig väldig tung, negativ, och emotionell, omotiverad. Känns som mycket går emot mig, många tunga energier, maktkamper runt mig, och svartsjukebeteenden som försöker styra mig. Jag är fri människa och kämpar konstant emot sånt. Men kämpar mot mig själv också, rädslor, skuggor, förminskning.

Ser du en lättnad, en ljusning?
Vad ska jag göra, är allt detta bara i mitt huvud?

65 Bellagio:

skriven

Händer det något stort för mig 2023? Tänker då träffa kärleken? Barnen mår bra? Dottern bor idag mer hos sin pappa, vill ju att hon ska bo mer med mig. Och sonen har det jobbigt, med skola osv. Ser du något?

66 Mickis:

skriven

Sänt healing❤
Kram

67 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Vilken tragisk början på det nya året för din bekant :'(

Önskar dig en fortsatt trevlig helg… Kram 🐈‍⬛

68 Månskenet:

skriven

Nej va hemskt. Är det ändå inte lite konstigt att vissa råkar ut för all skit som finns. Hoppas det går bra, om inte får vi hoppas att alla har styrkan att fortsätta sina liv på ett bra sätt.
Kram!


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: