Middagen.....

I går hade jag gäster… parmiddag som det så vackert heter !

Och paret är gamla vänner här i byn

De har en son lika gammal som min brandmansson och som 6 åringar hittade dessa två varann och bestämde sig för att ha fredagsmys tillsammans… vilket de hade i flera år, växelvis hos varann.

Det blev ju så att vi föräldrar också började umgås och hittade varann och det är en vänskap som än i dag håller i sig.

Till den stora frågan, vad bjuder man på ?

Det ska vara lättlagat men se lite fint och komplicerat ut och man ska kunna greja det i förväg. 

Så här ser menyn ut:

 

Kronhjortskavgryta med pressad potatis, pressgurka och råröda lingon och krispig grönsallad

Hemgjord citronmousse till dessert  och efteråt en stor binge blandat smågodis!

 

Så enkelt att ALLA kan fixa det och jag lovar, det blir uppskattat

 

 

Kronhjortsgryta

 

Grytan kan du göra flera timmar i förväg.

Till och med dagen innan.

Till 4 personer köper jag tre paket fryst kronhjortskav

Jag bryner skaven o kryddar med salt och svartpeppar.

Upp med skaven och sen bryner jag färsk svamp och lök &  purjolök.

I med allt i grytan och häll på en liten burk creme fraiche, ett par dl vispgrädde, 1 fond du chef biff, lite gele,minst  en tesked god soya.

Låt puttra en stund så svamp och lök blir mjukt och smaka dig fram. Du kan ju ta i egna kryddor efter smak och behag. Vill du ha sting i grytan så ta i en aning sambal oelek.

När det är klart, i med ½ burk syltlök.

Innan du serverar grytan så strö gärna över lite hackad persilja och lingon.

Där har du alltså kött & sås & grönsaker, allt i ett och det kan fixas långt innan gästerna kommer.

 

 

 

Till detta rårör jag lingon… och du köper en  ask frysta lingon, rör i socker enligt recept på asken.. och så är det klart.  Ser lite finare ut än färdigköpt lingonsylt

 

 

Pressgurka… jag gör en lag av socker, ättika och vatten och smakar mig fram. Sen  tar jag osthyveln och hyvlar minst en halv gurka. Lite finhackad persilja i.

 

 

Detta kan du också göra klart i förväg.

Allt du behöver göra när gästerna kommer är att koka potatisen och sedan pressar du dem i en potatispress.

 

 

Desserten, citronmousse finns det massa olika recept på men jag gör det enkelt och lovar att det blir supergott

 

 

 

1,5 dl grädde

1/2 citron

3 msk socker

1 st äggvita

 

Börja med att vispa upp grädden med socker och rivet citronskal från 1/2 citron.

När grädden tjocknar kan du hälla ner citronjuicen från citronen. Fortsätt vispa lite

Vispa upp äggvitor snabbt och rör försiktigt ner i grädden.

Häll upp i skålar och låt stå och dra sig i kylen. Toppa med lite citronskal , en citronskiva och ett lakritsflarn

Flarnet gör du enkelt genom att du köper ett  Kick ( Käck hette det förr) och du skär det i fyra lika stora delar och lägger bitarna på ett ugnspapper och in  i  varm ugn.  Håll koll och när det smält och ser ut som ett flarn tar du ut det.

 

Och även desserten kan du göra klar i förväg.

 

Jag kan tala om att gästerna blev jättenöjda !!

Kram & kärlek💖

1 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag är lite nervös men jag ska väl köpa yvkort och presentkort för fikastället till C kvinna. Jag tänker på att kommer någon inte ens märks något när jag fixar såna? Så senare gömma jag dom och skicka iväg i februari.

Min fråga att kommer alla inte märks något av det? Eller ska jag bryr mig inte om dom och bara köra på?

Ha det bra

2 Misstjejen:

skriven

Hej

Kommer C kvinna blir glad av alla presenter som jag gjorde för henne och jag hoppas på bild och tagga henne i hennes facebookprofil för inlägget.

Jag vill bara höra så kommer hon blir positiv? Ovasett vad?

Ha det bra

Svar: Hon kommer bli glad, kram :)
Esmaralda

3 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag är lite nervös inför M man imorgon och han vill har möte med mig. Jag hoppas att han har respektera min situation? Eller kommer han utnyttjar sina makten mot mig?

Ha det bra

4 Misstjejen:

skriven

Hej

Vet ni vilka fikastället är säker. För jag vill välja den lyx och fina fika som jag gillar men är liten lokal.

Det finns en nya fikastället som har inflyttning till den fikastället har haft en annan gamla fikastället.

Jag vill vet att vilka är säkert utan någon ska behöver märks oss? Jag menar mig och C kvinna.

Vilka kan jag litar mig mest på?

Ha det bra

5 Skorpan:

skriven

Vad kul att också ni föräldrar hittade varann då i tiderna. Det är lätt umgänge då man känner varandra sen långa tider tillbaka, man vet precis hur dom andra är :). O god mat hade du lagat, som alltid. Inte för att jag läste recepten ;)... Det vsr nog en trevlig kväll :).

Du spådde en väninna åt mig o för att det ska bli nåt av det hela behöver jag ha ögonen öppna o ta initiativ. Ser du i vilket sammanhang hon kan komma emot mig Es? Så att jag vet att vara ännu mera vaksam ;). Något speciellt utmärkande för henne?

Igår var det trevligt att få byta några ord här o där med människor jag råkade på :). Mindre trecligt var det med min mage som blev orolig o för aktiv ;). Under kvällen o under natten har den lite som krampat. Undrar om det var nåt på frukostbordet som jag inte tålde eller var dåligt? Hoppas att det ger med sig snart...

Ha en bra dag!
Här ska gråvädret fortsätta hela nästa vecka :D, jösses.
Kram Skorpan

Svar: Det blev en himla trevlig kväll !Hon är lätt att börja ett samtal med och ni känner båda att ni klickar
Trist när magen krånglar men det verkar snart ge med sig, kram :)
Esmaralda

6 Vallmofrun:

skriven

Arla morgon och vi har gett oss ut för pimpling. Frågan är om det ens blir av. Snön har lagt sig på 1 dm inatt och snöar rikligt fortfarande.

Tack för menyn, ser ut som något jag ska göra 😍

Svar: Lycka till med pimplingen, spännande ju ! Kram :)
Esmaralda

7 Smulan:

skriven

Smaskens, tack för recepten. Grytan måste göras någon dag har gjort någon liknande men säkert 10 år sedan. Så tack för påminnelsen.
Ha en fin söndag.

Svar: Kram :)
Esmaralda

8 Vallmofrun:

skriven

Intresseklubben antecknar:
Efter mycket velande från Hjärtat så vände vi bilen och åkte hem istället. Matsäcken blev mysfrukost i soffan tillsammans med katten, och kolla på Wednesday på Netflix 😍.
Snön vräker ner fortfarande ❤️
Kram på er ❤️

Svar: Det blev ju mysigt i alla fall, kram :)
Esmaralda

9 Branne:

skriven

Hej!
Jag undrar om Nettan fortfarande gör regressioner?
Hur kommer jag i kontakt med henne?

Kramisar :)

Svar: Ja, det gör hon och i början av februari åker vi till Färöarna och under två veckor där kommer hon att ha erbjudande om regressioner.. allt kommer att meddelas här på bloggen... kram :)
Esmaralda

10 Silvertassen:

skriven

Kära Es!
Åh vad gott efterrätten lät! Den måste jag prova. Verkar som ni hade de trevligt igår! 💖

Ser du om de blir kyrkobröllop för mig när jag väl gifter mig?? Kram ❤️

11 Silvertassen:

skriven

Kära Es!
Åh vad gott efterrätten lät! Den måste jag prova. Verkar som ni hade de trevligt igår! 💖

Ser du om de blir kyrkobröllop för mig när jag väl gifter mig?? Kram ❤️

12 Dunegull:

skriven

Ser gott ut 🤤

Jag kommer få ta med min hund på nya arbetsplatsen. Ser du om hon kommer trivas där? Kommer det funka bra med chefens hund?

Kram

Svar: Ja, jag tror det kommer funka, kram :)
Esmaralda

13 Solstjärnan:

skriven

Lyxgod meny!😊. Förstår att gästerna var nöjda 😊
Parmiddagar är något jag verkligen ser framemot.Att umgås
och att äta något gott.
Nu som singel saknar jag detta.Nyåret firade jag med 2 st par och det var trevligt förutom att det liksom kändes"tomt "vid min sida,när jag var utan en man.
Önskar så att tiden vore inne för vårt möte😊.
Är glad att veta att han finns i min framtid😊
Igår under promenaden med min hund dök en pratglad man upp.Vi följdes åt en kort bit och under den stunden berättade han en hel del om sig själv.Det skedde ju helt oväntat och det var trevligt 😊
Es,funderar nu om min hund är med då jag möter min SM för första gången eller sker det i samband med arbetet?

Ha en bra söndag!😊
Kram Solstjärnan ☀️

Svar: Jag ser ingenting tydligt, det kan bli vilket som, kram :)
Esmaralda

14 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Tack för spännande recept ! Har aldrig köpt hjort men ditt recept inspirerar ! Får dock göra den utan syltlök då det är ngt jag har svårt för .

Sonen kom sent och började med rörarbetet för nya duschen och naturligtvis fattades det en koppling som får köpas idag . Så förhoppningsvis har jag ny dusch ikväll :-). Sonen har nu börjat titta även på lägenheter då husvagnen börjat bli lite jobbig att bo i...ser du nytt boende snart för äldsta sonen ?

Nysande hundar och jag tror bägge har råkat ut för en förkylning . Ingen allmänpåverkan för övrigt på jyckarna så jag tar nysningarna med ro.

Hoppas på sol idag på promenaden
Trevlig Söndag önskas!

Kram Anki med flock

Svar: Ja, han kommer hitta ett boendeStackar hundarna som är förkylda, det verkar både folk och fä vara just nu !
Kram :)
Esmaralda

15 Jossan :

skriven

Godmorgon

Ja det blev inte så bra med att städa bort julen igår. Jag fick iallafall bort alla ljusstakar. Så idag får jag fortsätta med det och sen har jag lite att göra med jobbesaker.

Imorgon ska jag boka in ett möte med min chef hoppas det kommer gå bra och att min lön kommer höjas.

finns det något budskap från någon släkting?

Känner mig så ensam..

Hade det varit ett dumt drag av mig att flytta? Eller köpa en lägenhet just nu? Tänker att det är dumt att slösa eller flytta och bli av med pengar och poäng innan man träffat kärleken..
Kram

Svar: Du ska leva fullt ut och göra det du vill göra, och detta attraherar kärleken, kram :)
Esmaralda

16 Lupin:

skriven

Godmorgon
Jag kan tro att gästerna var nöjda, så gott. Rätten med grytor passar ju utmärkt i detta murrväder dessutom, så tack för receptet 👌

Es, kommer hen att nappa på förslag om promenad i veckan om jag frågar? vill utveckla det jag kan hjälpa hen med.. ✨🌱
Kram :)

Svar: Gd chans att du får napp på förslaget om promenad, kram :)
Esmaralda

17 Miss57:

skriven

Hej Esmeralda!

Hoppas allt är bra, jag undrar varför jag och min bästa vän hade exakt samma dröm om honom. Är det något som kommer hända med han och mig. Det hände på exakt samma natt och det är konstigt.

18 Klara:

skriven

Hej, kommer jag träffa min soulmate även fast jag har min nuvarande fästman?

Mvh Klara

19 Cecilia:

skriven

Godmorgon. Gud så gott! Tack för recept.

Jag har haft så märkliga drömmar på senaste tiden. Finns det något budskap bakom allt detta eller beror det helt enkelt på stress eller liknande? Kramar

Svar: Det känns som om detta är stressdrömmar, kram :)
Esmaralda

20 Misstjejen:

skriven

Hej

Allt dåligt minne kommer tillbaka från skoltid av J honom. Det påminnas om imorgon att M han vill har möte med mig om män men jag vill inte har dom.

Jag är ju obekvämt med män. Jag hoppas väl murat ska inte utnyttjar sina makten mot mig imorgon.

Vad vill han?

Ha det bra

Svar: Jag tror inte han försöker använda maktmedel, kram :)
Esmaralda

21 Snödroppen:

skriven

Godmorgon💞
Men så jäkla gott och smidigt att göra i förväg! Det lät väldigt väldigt gott och jag förstår om gästerna var nöjda. Härligt med gammal vänskap som består💞
Jag var iväg hos vänner igårkväll och kom hem sent, men jag körde så det var lugnt men är allt lite trött idag. Fick en känsla att åka förbi exet o hans flamma var inte där, har min magkänsla rätt att det ev är över mellan dom? Nånting har sagt mej hela tiden att det inte kommer funka mellan dom, men jag kan ju också ha fel…eller?
Önskar dej en skön söndag, kram🥰

22 Hedwig:

skriven

Det ser både spännande och gott ut!
Jag tänker laga din citronmousse någon gång.
Smaklig måltid och ha så kul med dina vänner!

Svar: Tack :) Kram
Esmaralda

23 MalinS :

skriven

Grytan måste jag pröva laga men är inte ingen fan av lakrits kanske kan prövar choklad till desserten istället.

Ezmaralda ser du hur det går för min man på intervjun imorgon?

Kram

Svar: Ja, choklad går säkert lika bra, kram :)
Esmaralda

24 Tiss :

skriven

Hej Es!
Jag har börjat att få tillbaka panikångesten igen efter att den varit borta ett bra tag. Jag antar att det är p.g.a. allt runtomkring. Det var inte så här jag ville att det nya året skulle börja. Eller alltså, man ska väl egentligen inte hänga upp sig på det. Dagarna är ju precis som vilken dag som helst, nya siffror på året bara. Det var ju bra planerat, en bra planering fast utan backup... Det skulle ha funnits en bra backup också. Så nu känns och är allting "kattlåda". Jag känner mig så dålig som inte kan/kunde hålla ut, nä allt raseras. Och jag sitter liksom helt fast. Men alt blir väl bra till slut?

25 Doris:

skriven

Hej!
Det låter gott,ska prövas.
Jag ska löneförhandla i morron.Kommer det gå bra?

Kram

Svar: Du kanske inte får så mycket du vill, men något lär det bli, kram :)
Esmaralda

26 Maja:

skriven

Hej Esmaralda,

Ja vad ār mysigare och trevligare ān att bli bjuden på middag. Men āven vara den som bjuder.

Vāldigt orolig fôr hur min son ska göra i sin skolexamen for att gå vidarre till åk 7. Nāsta lördag ār det
dax. Han har i stort sett slösat 2 helger nu o varit extremt dum i sitt beteende o inte gjort ngt.

Ser du om det finns någon chans att han blir erbjuddn en plats? Hur stor % i så fall. Jag vill nog till Sverige men vill gå med högt huvud.

Kram Maja

Svar: Det finns en chans att han grejar att bli erbjuden plats, runt 60 %, kram :)
Esmaralda

27 Jossan :

skriven

Ja det var ju ett spånnande budskap! Undrar vem det var som
Kom med det.

Finns en bild på en gammal kvinna som brukar dyka upp i tidningar ibland. Man har aldrig sett hennes ansikte utan alltid bakifrån eller vid sidan. I flera år trodde jag det var mormor men det var det inte. Det var samma skor, samma klänning, klocka, väska ja allt. Som jag saknar henne. Morfar fick jag aldrig träffa han dog 3 år innan jag föddes. Farmor och mormor dog samma år. Och man kan väl säga att det gjorde farfar också eftersom han valde bort min familj. 2014 dog han på riktigt..
jag hade en lossasmorfar också. Det var ett par vänner till mamma och pappa. Jag frågade om han ville vara min morfar och det ville han för jag hade ingen egen. Tror jag var runt 4. Tyvärr lever inte han heller.

Är de stolta över mig? Vad jag lyckats med?

Kram

Svar: Ja, de dina i Alltet är väldigt stolta över dig och de kommer ofta och tittar till, kram :)
Esmaralda

28 Mickis:

skriven

Men Es! Du är ju redo för Sveriges Mästerkock! Har du aldrig funderat på att söka? :) Förstår att gästerna blev nöjda. Och det låter så mysigt hur ni har det där i eran by. Det skulle passa mig men jag kanske blir kvar i Sthlm för alltid.... ?

Ingen vidare helg här men kanske kommande vecka blir bättre? Kan den bjuda på något skoj?

Och jag förstår att även du blir förvånad när du spår och det tar sina egna vägar. Jag är glad så länge jag är frisk och får må bra så får man se om nånting spännande kommer att ske :)
Kram

Svar: Herregud nej, absolut inte någon tävling i matlagning.. jag satar alltid bara på enkla rätter :)Vi har det mysigt här byn... fast vi fotarande är nykomlingar här efter 25 år :)
Det kommer roligt och spännande för dig .. och som du säger att vara frisk och mår bra är det viktigaste, oavsett, kram :)
Esmaralda

29 Branne:

skriven

Hej igen.
Kan man kontakta Nettan på den mailadress du uppgav till mig i en seans från början av januari 2021?

Kram :)

Svar: Ja, det kan du ! Kram :)
Esmaralda

30 Klara:

skriven

Hej Es, ser du när mitt förhållande med R kommer på sin spets och jag måste fatta beslut om vi ska vara tillsammans eller inte?
Mvh Klara

Svar: Ja, det kommer spetsas till, kram :)
Esmaralda

31 Miss57:

skriven

Hej Esmeralda!

Hoppas allt är bra, jag undrar varför jag och min bästa vän hade exakt samma dröm om honom. Är det något som kommer hända med han och mig. Det hände på exakt samma natt och det är konstigt.

32 Mercan :

skriven

Esmaralda jag ska shöpa triss lott från hemshöp 😩 blir det något smått 🙁

33 Ank5:

skriven

Tack för svar ❤
Nu ut i solen !

Kram Anki med flock

34 Solen ☀️:

skriven

Hej Esmaralda,
Här har vi haft en blandat helg…trevligheter som middag hos vänner, blandat med huvudvärk och gråt över det hemska som hänt mannen. Man får vara glad över att vi båda är friska och att det ”bara” handlar om pengar…men jag mår riktigt illa över det som har hänt och att han förlorat allt han hade sparat ihop. Jag hade ju en rejält dålig känsla över det från början och sa det till honom flera gånger, men tyvärr lyssnade han inte utan ville tro på löften om guld och gröna skogar. Fruktansvärt!
Kommer vi komma över detta?
Han verkar ok nu, men jag är mest rädd att han är chockad och lite bedövad nu och han senare ska vakna upp och inse att det inte är en dröm. Att han då ska bli deprimerad och må dåligt. 😔
Ser du något positivt framöver?

Tack för recepten, de får jag prova.
Ha en fin söndag!
Kram Solen ☀️

Svar: Han mår dåligt av det som hänt och hans mående kommer gå i vågor... men det stabiliseras och han kommer vidare.Kram :)
Esmaralda

35 AnnaK:

skriven

Såg gott ut, nu blev jag hungrig 😋

Trött och apatisk idag med och lite ryggskott på det 😂 Livet har som tappat sin glans på nåt vis samtidigt som det känns som att det inte ens börjat än. Så det kanske finns gladare dagar i framtiden 😊

Drömde inatt att jag plötsligt var på mallorca och hade en dag att njuta. Och det var så ljuvligt med sanden och vattnet var underbart och jag vadade runt och plockade snäckor och simmade. Vad betyder en sån dröm?

Kram 🤗

Svar: Drömmen talar om för dig att du ska välja sådant som ger dig energi, kram :)
Esmaralda

36 Helena :

skriven

Ser utsökt ut!

När kommer jag att träffa kärleken?

37 Silvertassen:

skriven

Kära Es!
Ser du om de blir kyrkobröllop för mig när jag väl gifter mig?? Kram ❤️

Svar: Runt 75 % att det blir, så ,kram :)
Esmaralda

38 Miss57:

skriven

Hej Esmeralda!

Hoppas allt är bra, jag undrar varför jag och min bästa vän hade exakt samma dröm om honom. Är det något som kommer hända med han och mig. Det hände på exakt samma natt och det är konstigt.

39 Helena :

skriven

Ser utsökt ut!

När kommer jag att träffa kärleken?

40 Klara:

skriven

Hej Es, ser du när mitt förhållande med R kommer på sin spets och jag måste fatta beslut om vi ska vara tillsammans eller inte?
Mvh Klara

41 Miss57:

skriven

Hej Esmeralda!

Hoppas allt är bra, jag undrar varför jag och min bästa vän hade exakt samma dröm om honom. Är det något som kommer hända med han och mig. Det hände på exakt samma natt och det är konstigt.

42 Blomman:

skriven

Fick ett svar om att jag skulle fortsätta söka. På ett av jobben (montör) var jag på intervjuer och hade en sista kvar innan dom meddelade att kunden inte var i behov men att jag kunde stå kvar tills behov uppstår. Jag har fortsatt söka men det är inte så många jobb ute som jag känner något intresse för, borde jag söka ändå? Känner mig verkligen uppgiven på att söka jobb. Jag vet inte ens riktigt vad det är jag vill göra. Vad ska jag rikta in mig på? Har haft jobb där jag mått otroligt dåligt och vill inte utsätta mig för det igen. Har du tips på vad för slags jobb jag borde söka?

Kram

43 Mickis:

skriven

Haha för mig så är dina rätter som på restaurang! Kanske maken ställer upp i mästerkocken istället då :)

Drömde i natt att jag var med en kille i en lägenhet där det var massa bilder mm på min morfar som är i Alltet sedan många år. Var så stark känsla av honom så jag vet inte om det var en hälsning eller budskap?

Ja hälsan är viktigast! Men skulle vara fint om jag fick njuta av en bra vår och sommar :)
Kram

Svar: Maken är en fena på entrecote, och that´s it :)Jag tror att morfar skickade en rejäl hälsning och just nu är du extra mottaglig för att ta emot hälsningar från de dina i Alltet, kram :)
Esmaralda

44 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Ja det blev en mycket längre morgon i sängen,men jag tror att det behövdes. Kul att vi klickar genast o jag hoppas att vi hittar varandra snart... O magontet verkar ha gett med sig precis som du sa :).
Kram Skorpan

45 Bella:

skriven

God middag & dessert😋 Hur känns det efter att jag sa att jag inte är intresserad?

Kram & Kärlek💖
B

46 Lina:

skriven

Såg fantastiskt gott ut🤤👌🏼

Kommer läkaren jag ska till komma fram till vad både tröttheten och måendet beror på? Eller är jag ett hopplöst fall?

Kram

Svar: Kan ta lite tid men man lär komma fram till vad som är fel, kram :)
Esmaralda

47 L:

skriven

Åh, så gott det ser ut 😊

Undrar om allt går bra med sonens övertag av lägenheten och att allt funkar som det är sagt?

Ha en fin dag.
Kram L

Svar: Något lite kan hänga upp sig men på det stora hela ser det ut att gå bra... kram :)
Esmaralda

48 Dejsan:

skriven

Din gryta låter jättegod, men i vilken affär köper du Kronhjortsgrytan. Jag sökte på Coop idag, men dom hade ingen. Kanske ICA Maxi, Lidl, Willys eller Hemköp?

Svar: Jag köpte fryst kronhjortskav på ICA MAXI.... KRAM :)
Esmaralda

49 Jen:

skriven

Åh, den moussen lät god! Ska definitivt testas. Har även funderat på att göra den varianten med ahlgens bilar. Någon som gjort den?

Mannen jag frågade om för någon vecka sen, om han var rätt. Fick inget svar, men att jag ens behövde fråga var egentligen svar nog 😊 I helgen uttryckte han ogillande av min ena katt, han som är min ögonsten. Valet var enkelt. Jag kommer med barn och djur. Eller inte alls. Kompromisser i all ära, men inte om de jag älskar mest.



Svar: Exakt, och kring sina barn och djur ska man aldrig kompromissa, kram :)
Esmaralda

50 Jossan :

skriven

Kom hem utan något av det jag skulle ha men vad ska man göra 🤷🏼‍♀️
Julen orkar jag inte ta tag i. Det är så tråkigt med städning!

Satt och tänkte på det som andra sidan ville förmedla. Det var ju rätt komiskt egentligen hur de tog in kärlek i budskapet. Vet du vem det var som kom med meddelandet.

Nu är jag helt slutkörd! Måste jobba lite…

Kram

51 Mimmie:

skriven

Mums ser riktigt gott ut😋

Es Ser du något spontant om mig,vadsomhelst?
Kram❤️

52 Lup:

skriven

Hej igen,
Det låter ju positivt om hen vill med ( vilket inte hänt tidigare) blir det då ett positivt möte/promenad?
Kram :) 🌱

53 Mercan :

skriven

Esmaralda 😎😎😎😂😂😂du såg att jag hinner shöpa mer något jag vill ha 😂 😂 😂 hemtex stängde butik idag, jag shöpte inget därifrån men jag har hunnit shöpa Klass klänning till min syster från gina tricot 😎😎😎😂😂😂tack så mycket söta Esmaralda 🤗 😘 ❤️

Svar: Vad bra att du hann köpa klänningen :) Kram :)
Esmaralda

54 A:

skriven

Låter jättegott :)
Själv har jag förberett flera matlådor inför denna veckan när barnen är här för att försöka underlätta livspusslet.

Jag är så orolig över mina pojkar. Den ena, M, har jag öppnat mig om till dig tidigare. Han är världens finaste egentligen men han har så svårt med sina känslor o mycket blir fel ibland o det vet han om. Han säger att barnen retas o då slår han tillbaka. Detta sker främst på fotbollsplanen i skolan.
Vi pratar hela tiden om rätt o fel, o han vet så väl vad man får eller inte, men ändå blir det bråk. Jag vet verkligen inte vad jag ska göra längre. Ska han bli den där gängmedlemmen/ mördaren som de sa på dagis? Örjan världens sämsta förälder?
Den stora killen, Z, har haft huvudvärk flera ggr i veckan hela hösten o vill gå hem från skola/fritids. Han väljer tom att hoppa sin älskade fotbollsträningar. Nu tillslut kom det fram att han blir retad. Att barn säger att han är sämst på fotboll för han är så tjock. Han brinner för fotbollen o vill inget hellre än att få en karriär inom det. Detta har tagit honom hårt men nu har han äntligen pratat med lärare i skolan så hoppas han blir min glada kille igen ❤️
Allt jag gör är för mina killar. De betyder allt för mig men vet inte hur mycket till vi orkar.

Svar: Ibland ska man söka hjälp och stöd som förälder !Din son M kommer att mogna men det kan vara så att ligger nära en eller annan diagnos och det kan vara positivt att söka kontakt med BUP. Ha kontinuerlig kontakt med skolan. Bra att Z pratat med läraren, och det här kommer att blåsa över och han blir glad igen, kram :)
Esmaralda

55 Mercan :

skriven

Tack Esmaralda 🤗😊🙂Esmaralda du såg möjlighet att min bror kommer träffa tjejen som är rätt 2024, ska jag räkna med det söta Esmaralda att det inte dröjer till 2025 😉 😄 😄 😄 han börjar skolan i morgon, du såg att där kommer han träffa tjejen som är först och snabbt han kommer veta om hon är rätt 😉

56 Ullie:

skriven

Grytan är jag nog skeptisk emot för jag aldrig ätit vad jag kommer ihåg men allt lät mummsigt

har för många tankar nu Ez och jag hoppas få lite peeil på det snart
kram och ha en fin start på nya veckan

57 Fjärilen :

skriven

Godkväll!
Finns det en chans att jag äntligen träffar någon man som jag kommer att leva med ? Kram

58 M:

skriven

Hej Es

Ser du något exra skoj som händer mig?
Kram

59 Jeanette :

skriven

Vad gott det låter!


Tack för svar! Jag håller tummarna, tror det passar mig.

Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: