Grattis till vinnaren, och vad ska jag packa ?

Tävlingen är avgjord.

Resultatet är  lottat  och vinnaren är:  ÖlÄrGott !

Stort grattis till dig!

Maila mig din postadress och din vinst skickas omgående.

 

Det här blir en lugn helg.. ja, om det nu blir som jag tänkt mig.

Man vet aldrig riktigt säkert.

Hur som helst så är det lugnet före stormen och på måndag  kommer Ozzy med familj och mamma kommer också, vi äter middag här tillsammans och typ vid 3-4  snåret på  tisdag morgon kör vi till Kastrup. Jag, maken och Ozzy.

Ska försöka att ta mig i kragen och packa på söndag   så det inte blir som det brukar... att jag slänger ner det jag tror jag behöver hipp som happ en timme innan vi måste köra.

Mamma stannar kvar här och tar hand om huset.

 

Ser att det är typ 17-18 grader varmt i Neapel under dagtid... och då undrar jag, hur klär man sig ? Långbyxor eller capri och kortärmat eller långärmat ?

Sådär velig blir jag alltid!

 

Kram & massa kärlek💖

1 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag tänker på att är det felet för jag ska har fokus på mig själv och för min egen födelsedag om två veckor. Jag trodde ju någon av min facebookvänner ska säger "nej, du har fokus på dig själv inför din födelsedag för det är du värt för",

Nej det gör inte någon ens. Jag blir ju förvånar då betyder det att jag ska skiter i min födelsedag och fokus på alla andra människor i verkligheten och i facebookvänner?

Ha det bra

2 Misstjejen:

skriven

Hej

Kan jag önskar mig från C kvinna för min födelsedag. Om några kloka meningar från henne eller några vibes positiv att jag vill höra det igen för jag har saknar det som jag ficka höra av henne så sista gång den 2019 året.

Kan jag önskar mig av henne än fikastället?

Ha det bra

3 Mercan :

skriven

Grattis till vinnaren🙂Esmaralda ser du något alls eller smått från joker 🤔 jag ska spela svenska lotto 1,2 med joker idag 😞

Svar: Nej tyvärr, ingen tur ser jag, kram :)
Esmaralda

4 <3:

skriven

Ta med både och om du får plats. Hoppas att orka ut ikväll till tjejmiddag på fina kött restaurangen. Känns verkligen som jag är värd att ha lite roligt och tror C saknat mig mycket.
Kommer jag känna mig fin ikväll och glänsa lite. Någon speciell man som kommer ta kontakt och titta efter mig ?
Hoppas möte med soulmate närmar sig.
Kram

Svar: Javisst är du värd att ha en kul kväll !Det finns alltid de som tittar lite extra efter dig, kram :)
Esmaralda

5 Misstjejen:

skriven

Hej

Igår kväll skrattar jag så mycket. G kvinna sagt en ord "sluta aldrig skrattar" och jag börja tänker på att jag har blir mindre att skrattar åt någon/något sedan 2019 år. Det känns som om jag har blir mer allvarligt efter B kvinna då var jag sårar för alltid av alla.

Men "sluta aldrig skrattar" gav mig tanke för jag skrattar så sällan. Efter var jag sårar för alltid den 2019 år.

Hur ska jag hitta tillbaka min skrattar och det ska varar för ofta. Men hur?

Ha det bra

Svar: Försök slappna av, var närvarande i stunderna och ha lite mer fokus på att själv ha roligt och må bra och det blir också mer skratt, kram :)
Esmaralda

6 Je:

skriven

Gomorgon🌷

Härligt att resan till Neapel närmar sig.

Grattis till dig som vann armbandet.

Kommer sonen i tid till tåget idag?

Kram

7 💕 Zoey 💕:

skriven

Grattis till vinsten, ÖlÄrGott! 🥳🎊

Es, nämnde att de blir en förlovningsfest för mig och min blivande. Ser du om min familj också är med eller är de bara hans sida som gör oss sällskap??
Kram Zoey 💕

Svar: När det blir förlovning och giftermål känns det som om både sidor av släkten är med, kram :)
Esmaralda

8 Silvertassen:

skriven

Hej Es!
Kommer dom acceptera mitt beslut eller kommer dom övertala mig att ta jobbet ändå?? Kram ❤️


PS. Grattis ÖlÄrGott! 🥳🍻

Svar: Hänger lite på dig själv hur bestämt du är, kram :)
Esmaralda

9 Skorpan:

skriven

Grattis till vinnaren!

Du packar lite mera varma kläder än svala kläder, blir väl svalt mot kvällen tänker jag. O bra skor, det är det viktigaste. Lycka till... ;).

Igår snabbsökte jag jobbet som jag inte har nån stor chans at få. Det ska alltså komma nåt annat nångång... Stressat över jobbet också o det gick lugnare till än jag trodde, om det nu inte ännu kommer nån överraskning förstås...

Jag hoppas att min insikt att jag ska sluta tro att jag orkar göra nåt extra hjälper mig på nåt sätt i min vardag, är det möjligt? Har sovit bättre om än värk i höfter o ben inverkar. Är det ålder, pillren, promenerandet eller sängen det är fel på?

Kanske sängen behöver förnyas inför eventuella partners som ska inta den ;D? Nå det finns ingen risk att det kommer nån partner alltför fort, eller hur Es?

Lördag o ta det lugnt som vanligt.
Ha en bra dag!
Kram Skorpan




Svar: Det kommer jobb som passar dig alldeles utmärkt !Försök få bra rutiner i vardagen, rutiner som du kan hålla dig till även om dagarna ser olika ut
En bra säng och en skön bäddning, mysigt täcke osv, påverkar sömnen positivt, kram :)
Esmaralda

10 Bjork:

skriven

Hej ser du när jag byter jobb och vart jobbar jag då?

Kram

11 Naturvän:

skriven

Hej!

Själv packar jag alltid med för mkt kläder och står där också och velar, men capri och kortärmat hade jag valt.

Låter underbart att möta våren i Neapel, känns säkert som vår försommar...Njut!!!! Vem vet, kanske kommer jag dit en dag., men jag reser inte dit ensam.

Vaccinerade mig mot TBE igår, för säkerhets skull och känns skönt fått det gjort.

Verkar bli en lugn helg här också, som vanligt när det är lördag träning, bastu och vinterbad.

Inte säkert jag kan springa milloppet som går av stapeln här i vår pga arbetstider, se om jag kan lösa det på ngt sätt.

Kram

Svar: OMG, träning bastu och vinterbad, det låter som en nivå dit jag aldrig någonsin kommer.... heja dej :) Kram :)
Esmaralda

12 TummenUpp:

skriven

Godmorgon,
Grattis till vinnaren :-)
Låter skönt med en lugn helg Es, pyssla och packa, det blir bra. Å Neapel, ni kommer ha det fantastiskt.
Här blir också en lugn helg med fokus på mig själv och avkoppling.
Har öppnat upp min nätdejting app och såg en profil jag tror är hens.. kan det bli en match mellan oss och kan detta leda till något bra?
Kram :)

Svar: Ge det gärna ett försök men ha inte alltför stora förhoppningar, kram :)
Esmaralda

13 Bjork:

skriven

Hej dröjer de många år tills jag har hund?

Kram

Svar: Hunden kommer men när din livssituation ser lite annorlunda ut, det beror också på dig själv och jag kan inte säga exakt när, kram :)
Esmaralda

14 New jersey:

skriven

godmorgon Es

grattis till vinnaren!

fråga: hur nära är det nu för min mamma S, att hitta ett lägenhet & är boendet nära eller lite längre bort

kram

Svar: Verkar som om det inte är alltför långt bort, kram :)
Esmaralda

15 Jossan :

skriven

Godmorgon

Jag drömmer att jag ska utomlands men jag har inte packat något den dagen vi ska åka.
Senast ringde mamma och sa att jag borde vara påväg nu för flyget går om 1h.. jag kastade massa saker i min väska 😂 mamma och syrran drömmer tvärt om. Vi ska åka hem men glömmer allt 😂

T dök upp på dejtingappen igen.. Samma bilder och jag bara ser på dem och minns tillbaka när han dök upp där första gången ”han ska bli min” det var det jag sa. Men vi var så olika han kan sova bort en hel lördag vilket jag inte kan. Visst kan ligga i sängen och se film men inte sova.

J skrev till mig igår och han undrade varför jag bara försvann och om jag ville se film och äta glass med honom.. Jag sa nej.. Undrar egentligen varför han kontakta mig. Varför skulle han riva upp allt inom mig? Han är inget för mig idag men han var allt för mig 2009. Wow han var så fantastiskt då. Det är iallafall tråkigt att han och jag inte var menade heller. Eller inte den han är nu…

Imorgon ska jag på 1 års kalas.. Hon föddes på samma dag som jag och T gick åt olika håll.. vilket är idag.. så idag fyller hon 1💔

Svar: Att drömma om packning och resor handlar om att man är redo för förändring.Jag tror att J söker lite bekräftelse från dig, kram :)
Esmaralda

16 Snödroppen:

skriven

Godmorgon💞
Grattis till dej ÖlÄrGott, lyckans ost, bär armbandet med värme🥰
Åhh åker ni till Neapel nu, guuud så härligt. Italien är så vackert!!! Hoppas ni får tur med vädret och du fixar säkert packningen galant med rätt kläder😅
Det sägs att Neapel har världens bästa pizzor, hade gärna åkt dit o testat. Har ätit pizza på andra ställen i Italien men fick ingen wow-känsla!
Mannen som kommer ibland till mitt jobb, är han lite nyfiken på mej? Kan det månne bli en dejt med han tro?
Ha en härlig lördag för det ska jag ha, kram🥰

Svar: Ja, barnbarnet önskar att få äta en Vesuvio pizza när han är på Vesuvio.. så vi får se om det går i lås :)Ja, mannen är allt lite nyfiken på dig, kram :)
Esmaralda

17 Tjejen345 :

skriven

Godmorgon, blev han berörd av mig igår? Påverkade jag han? Kram :)

Svar: Han ser dig men jag kan inte säga exakt vad han känner, kram :)
Esmaralda

18 Eliea:

skriven

Grattis till vinnaren av gårdagens tävling och spännande/kul med ny resa för din del! Och medföljande sällskap såklart :D ..kläder? Ja, det är som ofta ett dilemma men kanske köra på långbyxor och kofta/tjocktröja med kortärmat under så kan du ta på eller av efter behov/temperatur.. och glöm inte bekväma skor för kan tänka mig att det blir en hel del att vandra runt+div.utflykter.. :)

Jag undrar.. alla dessa småinsekter jag hittar i min lägenhet (vindsflugor och tusenfotingar).. Är det något jag behöver oroa mig kring?? Har sagt till min hyresvärd men de verkar inte så intresserad/bry sig, sånt man får leva med och de gör ingen skada.. Tycker det är nonchalant bemötande för själva hade de nog knappast velat ha sånt hemma hos sig.. Hittade även döda bin i fläkten när jag flyttade in och storstädade överallt men det brydde dom sig inte heller om.. :/

Ha en fin dag och hoppas vädret är lite bättre där i söder än här i norr där det snöar och vräker ner för fullt :D

Svar: Känns som om fler än du i huset har samma problem... men hur man löser det ser jag tyvärr inte.. kram :)
Esmaralda

19 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

När tror du min trötthet försvinner? Äter för mycket socker och rör på mig för lite, annars borde allt vara ok.

Idag ska jag ta dottern och hennes goda vän på en rolig utflykt. Blir det bra tror du? Egentligen skulle jag vilja krypa under täcket och sova, men tvingar mig att vara aktiv och göra roliga saker med dottern, för hennes skull.

Kram

Svar: Försök att uppgradera dig själv när det gäller hälsan med kost och träning, det kan påverka så du känner dig piggare.Vad skoj med utflykt och det kommer bli uppskattat, kram :)
Esmaralda

20 Solstjärnan:

skriven

Vad roligt att du får resa iväg😊.Bra fråga vad som är bäst i klädväg.Lager på lager klädsel är ju alltid bra.Då är det bara att ta av sig något vid behov.En varm scarf är något jag packar ner om jag åker iväg.Så bra att ni har mamma som husvakt😊 Hoppas hon mår mycket bättre nu😊

Idag blir det loppis och diverse matinköp med väninna.Kanske vi ochså tar oss en fika😊
Så ingen städning idag.Det får vänta.

Väntar gör även jag,på min kommande SM.Es,du har nämt att han inte bor i samma stad som mig.Ser du om han nu bor i en större stad eller bor han i en mindre?

Ha en bra resa!
Kram Solstjärnan ☀️

Svar: Låter som en skön lördag för dig och städning kan man alltid skjuta på !Jag ser tyvärr inte var han bor... men oavsett så missar ni inte varann, kram :)
Esmaralda

21 F:

skriven

Stort grattis till vinnaren , skulle behöva hjälp att hitta bankdosan som är helt väck här hemma . Ser du vart den är esmeralda?

Svar: Nej jag är inte så bra på försvunna ting, kanske någon annan här kan hjälpa till ? Kram :)
Esmaralda

22 lilly:

skriven

Hej esmeralda undrar om du får till dig något spontant om mig kram 🥰

Svar: Känns som om det finns någon som väntar och som du bör kontakta, kram :)
Esmaralda

23 AnnaK:

skriven

Oj, har helt missat att ni ska ut och resa! Vad roligt 😊

Är jag självisk som vill något mer för min egen skull? Även om det kanske betyder att någon annan får det jobbigare ett tag.

Kram 🤗

Svar: Nej inte är du självisk, kram :)
Esmaralda

24 ÖlÄrGott:

skriven

Det var en överraskning, så glad jag blev. Tack så mycket. Adress är mailad. Trevlig lördag alla.

25 SarA:

skriven

Är inne i en mycket negativ och tråkig spiral. Känner mig lite less på livet. Vill byta jobb, finns inga lediga tjänster som passar mig och dom jag söker hör jag inget av. Känner att jag behöver något nytt, utmanande och roligt. Blir det snart någon förändring tro?
Kram

Svar: Det blir förändring och annat jobb kommer men kan dröja lite, kram :)
Esmaralda

26 LottaS:

skriven

Både och med - och lager på lager! Jag tål inte drag så en lite större sjal att lägga över axlarna har varit första hjälpen många gånger då temperaturen kan växla så mycket med vind på utomhusserveringar och luftkonditionering inomhus. Kan också skydda huvudet mot solen om den plötsligt skulle bli för stark!
Det är så vackert där längs kusten!

Byter jag jobb här på hemmaplan innan min man blir erbjuden annat på annan ort inom koncernen?

Svar: Du byter jobb men ser inte när i förhållande till din man som det kommer, kram :)
Esmaralda

27 Linda N:

skriven

Grattis ÖlÄrGott!
Tingen Es lottar ut brukar hamna precis där de ska.😃
Nu har jag beställt ett till mig själv, då jag blev helt begeistrad när jag fick syn på det. Hurra för internet!
Kram och njut av helgen.🥰

Svar: Japp, så enkelt och bra via internet, kram :)
Esmaralda

28 Jossan :

skriven

Får du någon känsla om vad det är för speciellt mellan mig och J? Det måste ju vara något speciellt med mig eftersom han alltid hör av sig till mig?

Kram

29 Jossan :

skriven

Kan du se vad det är för förändring som kommer ske? Kan det vara kärlek eller något annat?

Kram

30 Jossan :

skriven

Får du någon känsla om vad det är för speciellt mellan mig och J? Det måste ju vara något speciellt med mig eftersom han alltid hör av sig till mig?

Kram

Svar: Mest troligt har ni ett förflutet tillsammans i tidigare liv.. då binds man som regel lite hårdare till varann.. men passar sällan ihop i nya livet, kram :)
Esmaralda

31 Misscool:

skriven

Hej Es!

Jag undrar bara om människor tycker jag är fin i mitt utseende eller vad de tycker? Kram och hoppas att allt är bra med dig! ☺️

Svar: Ja, generellt tycker man att du är söt och fin, och det ÄR du ju, kram :)
Esmaralda

32 Coolkid27:

skriven

Hej, är där någon mer än han som gillar mig? Kram :)

33 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Ja en ny säng vore nåt, men kanske inte genomförbart. Finns det nåt sätt på vilket jag kunde tjäna extra pengar Es? Jag menar jag är ju till åren kommen o ingen vill nu knappast bli sugardaddy åt mig ;D. Bara o vänta på bättre betalt jobb?
Kram Skorpan

34 Bella:

skriven

Godmorgon 😁 kul att du ska ut och resa! Ta med en blandning av kläder haha 👍


Nu är jag åtta dagar in på min resa i Irland och dessa dagar har redan överträffat mina förväntningar.. Dublin var magiskt, knöt lite kontakter och fick gå upp o sjunga med en trubadur som togs emot jättebra! Reste sen vidare till lilla Dingle, där det verkligen känns som jag fått en plats nu på något vis. Det är en sån där liten stad/by som i hem till gården typ 😂 Fått sitta i en sån där cirkel där musiker sitter vid ett bord och spelar banjo gitarr fiol osv osv, jättehäftigt och overkligt!!! Hit kommer jag nog tillbaka fler gånger ☺️ visst?

Kram

Svar: Vad roligt att allt gått så braOch du kommer tillbaka, kram :)
Esmaralda

35 Naturvän :

skriven

Hej!

Ingen elitnivå men ett måste och jag gillar det också som tur är. Du kan säkert uppnå lika kära Esmaralda. Fast vad jag saknar kärleken. Jobbigt. Har i alla fall köpt ny säng. Kärleken kan komma!☀️

Kram

36 Lilly:

skriven

Ser du vem det är som väntar på att jag ska ta kontakt ?

37 Misscool:

skriven

Hej igen Es!

Igår så tittade killen jag gillar på mig flera gånger som vanligt. Vi satt i klassrummet o en tjej satt bredvid mig. Hon tittade först på han o sen så tittade hon på mig. Såg att han tittade på mig men tror hon att det är något mellan han och mig nu? Tror folk det?kram ☺️

38 Bjork:

skriven

Hej tack för svaret om hunden.

Kram

39 <3:

skriven

Vad i hela fridens skull har N min komois skrivit till A för ? Är min känsla rätt att hon vill skapa drama ? Och att hon inte vill mitt bästa ? A har sagt tidigare att hon är psyko.
Kram

40 Jossan :

skriven

En fundering till kring J… Använder han sex för han inte vet hur han ska bete sig? Vi hade ju sjuk kemi.. nä jag försöker släppa tanken på honom men han är mitt förflutna och min första riktiga kärlek…

Kram

41 💕 Zoey 💕:

skriven

Hej igen Es och tusen tack för ditt svar! ❤️
Du skrev "både sidor av släkten är med" på både förlovning och bröllop. De jag undrar så jag förstår dig rätt är alltså att mina kusiner och morbröder också kommer vara med på förlovningsfesten och inte bara min familj?? Kram Zoey 💕

Svar: Jag ser inte exakt vilka som kommer vara med... bara att det blir släkt från båda sidor, kram :)
Esmaralda

42 Anki:

skriven

Go´förmiddag Es
Grattis ÖlÄrGott till vinsten !
Packa som det är en svensk midsommar ;-)haha Du får en fantastisk vårvälkommnande resa Underbart !

Här blev det akuten igår då min diabetessköterska envisades med att läkare skulle se på benet. Lugnt var det på närakuten så det besöket var fort avklarat och det var som jag trodde Blödningen i vaden hade vandrat ner i foten .
Idag regn regn regn...Pojkarna ska på fiskemässa och jag tar mig an lite tvätt..

Ha en Fortsatt lugn helg <3

Kram Anki med liten flock

Svar: Nu fr du ta hand om benet och foten !Skitväder här hos mej också.. grått och dystert !
Fiskemässa för grabbarna låter kul... att ta sig an tvätt, mindre kul :) kram :)
Esmaralda

43 Frasse:

skriven

Hoppas du kan ge mig nåt enda litet svar.
Gällande mitt ex så undrar jag om han går bakom ryggen på sin nya och ljuger som han alltid gjort? Är dom ofta osams?

Svar: Jag ser ingenting säkert här... ibland blir de osams och så reder de ut det... kram :)
Esmaralda

44 TummerUpp:

skriven

Tack för svar Es, Menar du förhoppningar till att det blir något mellan oss eller att det blir en match som inte utvecklas..?
Är jag saknad?
kram

45 Melino:

skriven

Grattis till vinnaren!

Kära es,
Ser du om kärleken finner mig snart?
Kram

Svar: Kärleken kommer men kan dröja ännu en tid, kram :)
Esmaralda

46 Dani:

skriven

Skriver/träffar C andra tjejer?

Kram

47 Mercan :

skriven

Tack så mycket söta Esmaralda 🤗 😘 ❤️ Jag ska inte spela svenska lotto 1,2 med joker då 😂😂😂

48 Choklad :

skriven

Hej Es!

Jag har haft två intervjuer denna vecka.
Den senast var igår och jag går runt med en obehaglig känsla i kroppen efter igår jag kan inte sätta fingret på vad det är för nåt. Jag kände att han som intervjuade redan hade förutfattade meningar om mig….
Hur kommer detta gå?

Svar: Jag tror mest att ni inte klickade.. inte så mycket att göra åt saken... ibland blir det så, kram :)
Esmaralda

49 Vitlilja :

skriven

Härligt med resa!!

Ser du om någon förändring sker i min ekonomi? Har jobbat mycket med blockeringar kring ekonomi och healing kring detta, försöker visualisera och affirmera men det vill sig inte riktigt. Ska jag fortsätta eller är det dags att släppa det?

Svar: Pröva ett tag till... och gör upp konkreta praktiska planer samtidigt, kram :)
Esmaralda

50 Jessica:

skriven

Hej Es!
Finns en kille som jag är intresserad av. Men har inte visat något riktigt intresse för honom då jag är rädd att han inte kommer reagera positivt på det. Kan du se hur han hade reagerat om jag började visa intresse för honom?
Kram

51 Sessan:

skriven

Grattis till dig som vann!
Vad roligt med en resa! Har varit ännu tröttare efter healing/seans men i natt var jag superpigg så här har en hel del behövlig städning blivit gjord. Däremot är mina knän fortfarande skräpliga. Ser du någon bättring där?

Svar: Känns som om du behöver träna lite på rätt sätt och knäna kommer må bättre, kram :)
Esmaralda

52 lilly :

skriven

Ser du vem det är som väntar på att jag ska ta kontakt

53 Lillebett :

skriven

Grattis till vinnaren:)

Vad roligt ska ni ut och resa 🧳
Vad jag längtar efter sol nu.

Es ser du något spontant om mig?
Kram

54 L:

skriven

Åh, så härlig med en resa till Italien. Ha det så härligt.
Jag vågar inte planera resor eller någonting som kostar längre tyvärr. Vet inte hur det blir med jobb och allt är så dyrt nu. Längtar efter att kunna resa.
Ser du om jag får ett nytt jobb innan detta jag har nu tar slut?

Kram L

Svar: Nytt jobb kommer och det gör ju resor också, kram :)
Esmaralda

55 Naturvän :

skriven

Hej!

Grattis till vinnaren. Armbandet ser verkligen fint ut.

Kram

56 Shirin :

skriven

Hej Ez!

Var ett tag sen jag var inne här, haft mycket på gång men kul att läsa ikapp alla inlägg :)

Får du till dig något om mitt kärleksliv den närmaste tiden? Ett budskap eller något att hålla utkik för elle vad som helst?

Trevlig lördag ❤️

57 Ludde:

skriven

Tjena Es

När möter jag den rätta då?
Kram

58 <3:

skriven

Ser ut att bli fint väder i Neapel till veckan.
Passar du på att åka till Rom med ?
Känner mig lite förväntansfull inför kvällen och hoppas att det blir kul. Är det ngt jag ska passa mig för ? Någon speciell man jag kommer få kontakt med. Som jag ska titta efter som är bra?
Kram

Svar: Nej, blir bara Neapel, tiden räcker inte till så mycket mer för på söndag är det hemfärd igen !Känns allmänt som en kväll där ditt eget humör har påverkan... så var öppen och receptiv, kram .)
Esmaralda

59 Ghostwriter:

skriven

Letade i flera veckor, möjligtvis månad efter en soffa som hade allt jag sökte samt var i närheten. Då kändes det som mina turmynt hjälpte. Frågade efter möjlighet till hemkörning och de sa nej, sen slog turmynten igen tänkte jag för dem skulle åtminstone prova. Det slutade med att soffan inte fick plats och någon annan skulle ha den. Så meningslöst.. funkar turmynten inte för sådana små saker liksom hela tiden?

sämst och bo i en håla där man inte känner någon man kan/vill fråga om hjälp.. eller att man själv inte har tillgång att hjälpa sig själv


Kram

Svar: Man kan inte alltid lita på sina turmynt.. eller på någonting annat heller för den delen... ingenting är 100% :)Kram :)
Esmaralda

60 Mimi:

skriven

Hej!

Kommer jag att få tillbaka livet igen?? Nu känner jag mig så hopplös är bara uppgiven och trött. Vågar inte tro på att det blir lugnt och tyst och trivsamt igen och glädje i livet.

Kram

61 <3:

skriven

Vad tycker P om mig ? Börjar han känna att han kan lita på mig trots A ?
Kram

62 Till F bankdosa:

skriven

Hej!

Jag fick bara en känsla om låda, sekretär så jag tolkar det som att den KAN vara där du vet om att det finns, men inte är så ofta. Hoppas det hjälper eller att någon annan ser.




Ghostwriter

63 Mandarin :

skriven

Hej Esmaralda, ja det där med att packa är alltid klurigt. Ser du om det vänder snart för mig och jag kommer att må bättre? Tiden går och jag väntar varje dag på att det ska vända. Tack och kram

Svar: Det vänder så ge dig inte och jobba på bäst du själv kan, kram :)
Esmaralda

64 Mickis:

skriven

Grattis till vinnaren!

Och nog måste det kännas skönt att lämna detta eländiga väder och möta våren i Italien. Jag hade satsat på typ linnebyxor och någon top och ta med kofta till kvällen. Här har det ösregnat sedan morgonen och som jag sagt förut. Jösses så jag längtar efter ljus och lite värme nu. Man möglar ju ihop av denna vinter. Vad väntar mig i vår och sommar månne?

Har lite grejjer som jag behöver köpa här snart och hoppas att pengarna räcker till. Det är helt andra tider nu och man får tänka till på ett annat sätt. Hoppas även att min ekonomi blir starkare snart.

Lets Dance premiär ikväll såg jag. Kikar lite innan det är dags för 90 days :) Undra om min beundrare ägnat mig någon tanke sen igår :) Krsm

Svar: Känns som om något lite extra sker när våren kommit på allvar men ser inte riktigt vad.Här ska det oxå tittas på Lets dance..... kram :)
Esmaralda

65 Jossan :

skriven

En fundering till kring J… Använder han sex för han inte vet hur han ska bete sig? Vi hade ju sjuk kemi.. nä jag försöker släppa tanken på honom men han är mitt förflutna och min första riktiga kärlek…

Kram

66 💕 Zoey 💕:

skriven

Okej, du ser möjligtvis inte om min sida har något emot att vara med på förlovningsfesten?? Kram Zoey 💕

67 Skorpan:

skriven

Jättelätt o gott, dock tidskrävande, pulled pork. Hade en dryg 1,5kg:s bit grisnacke som jag saltade o kryddade med vad jag nu råkade ha i kryddskåpet. In i en stekpåse o i ugn, 150 grader i en timme ungefär o sen två timmar i 125 grader. Satte med morotsbitar, lök o vitlök o lite sirap i påsen också. Bara att riva med gaffel o äta som hamburgare, på tortilla eller i pitabröd. Kanske behövs lite salt på köttet då du rivit det, finns ju bara på ytan annars. Servera med valfria tillbehör. Tänkte bara dela med mig av receptet, om nu nån vågar använda ugnen i dessa tider...
Kram Skorpan

Svar: Japp, är galet gott !! Jag gör olika varje gång och allt beror på vad jag har hemma.. så det är ju en perfekt maträtt :) Kram :)
Esmaralda

68 Anki:

skriven

Go eftermiddag Es
Så var tvätten avklarad och vi ska gå en liten sväng då det slutat regna.

Läkaren (i min sons ålder) igår var från Åland och jag kunde ju inte hålla truten utan babblar om min kusin och sa efternamnet och han kände igen det o fick blicken "tokig gammal tant" Har jag återigen skämt ut mig för min finska släkt Vad tänkte läkaren .

Kram Anki med liten flock

Svar: "Skratt" nejdå, du har inte skämt ut dig det minsta, läkaren tyckte spontant om dig och din personlighet ! Kram :)
Esmaralda

69 Tjejen345 :

skriven

Hejsan!
Har han mystankar om oss? Ha en bra kväll, kram :)

70 💕 Zoey 💕:

skriven

Ser du möjligtvis om min sida har något emot att vara med på förlovningsfesten?? Kommer dom tycka det är kul?? Kram Zoey 💕

71 Mickis:

skriven

Dansar du och maken något? :) Sjukgymnasten berättade när hon förra året hade en man som under Lets Dance testat gå ner i spagat och drog sönder hela lårmuskeln. Det blev hans sista dans :) Kram

Svar: OMG, ibland är det kanske tur att maken inte dansar :) Jag tar mig gärna en svängom emellanåt men spagat blir det INTE :) Kram
Esmaralda

72 Johanna:

skriven

Kära E
Umgås med en yngre man med utländsk bakgrund. Vad har han för känslor för mig?

Kram

73 TummenUpp:

skriven

När du skriver att jag gärna kan ge det ett försök, hur menar du då? hur ställer hen sig till det?
Kram :)

74 Trollet :

skriven

Hej Es

Ser du något speciellt som händer mig?
Kram

75 Shirin :

skriven

Hej Ez!

Var ett tag sen jag var inne här, haft mycket på gång men kul att läsa ikapp alla inlägg :)

Får du till dig något om mitt kärleksliv den närmaste tiden? Ett budskap eller något att hålla utkik för elle vad som helst?

76 Jasmine:

skriven

Hej Esmeralda, kul att du ska resa! Undrar om du får till dig något spontant om mig!
Kram Jasmine

77 Michelle:

skriven

Hej du toktant (det är positivt) älskar sättet du är på och du påminner om min mormor på ett sätt. Så som hon var förr.

Jag är såååååå orolig i omgångar över min sons panna.
Blir det en operation eller är det helt normalt??
Långt till läkartiden snyft.
Kommer resan bli av? Kommer den gå bra eller bör vi omboka? Är rädd för värmen med en sån liten.
Ber till mina änglar att du kan komma med något besked kring det.

Tack för att vi får följa dig i dina resor och äventyr. Alltid spännande läsning. Inte ofta jag skriver men jag läser allt.

Båda mina talismaner har gjort under här hos mig och jag är sugen på en till. När kommer en ny kull? Förra kullen kändes inte rätt för mig så avvaktade.
Kram kram

Svar: Känns som att det på något sätt löser sig och blir bra för sonenKanske en bra tanke att skjuta resan en liten aning framåt
En ny kull hoppas jag att det ska bli nu i vår... kram :)
Esmaralda

78 Michelle:

skriven

Hej du toktant (det är positivt) älskar sättet du är på och du påminner om min mormor på ett sätt. Så som hon var förr.

Jag är såååååå orolig i omgångar över min sons panna.
Blir det en operation eller är det helt normalt??
Långt till läkartiden snyft.
Kommer resan bli av? Kommer den gå bra eller bör vi omboka? Är rädd för värmen med en sån liten.
Ber till mina änglar att du kan komma med något besked kring det.

Tack för att vi får följa dig i dina resor och äventyr. Alltid spännande läsning. Inte ofta jag skriver men jag läser allt.

Båda mina talismaner har gjort under här hos mig och jag är sugen på en till. När kommer en ny kull? Förra kullen kändes inte rätt för mig så avvaktade.
Kram kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: