Bli populär.....

De flesta vill ha sociala skills och bli populära…. Och så härmar man någon annan som man tycker är cool och därigenom  minskar den egna  eventuella populariteten drastiskt.

En copycat blir aldrig populär.

Gör dig inte intressant… utan istället ska du göra dig tillgänglig och intresserad.. för om du visar intresse för människorna omkring dig… då blir du  per automatik en mer intressant person.

Observera dina medmänniskor och försök förstå dem… och snart vet du vad du ska säga till de olika människorna… och det blir första steget.

 

 

Var en aktiv lyssnare.. folk älskar att prata om sig själva ! Ha alltid fokus på den du pratar med.

Prata aldrig skit om NÅGON.  Skitsnack slår tillbaka på dig själv rätt som det är och skitsnackare blir  aldrig populära.

Gnäll inte. Ingen gillar en gnällspik

Var den positiva kraften som drar människor till sig. Är du en person som är kreativ  och fokuserar på lösningar istället för på problem då blir du en magnet för människor omkring dig. Man gillar positiva människor. Dock måste man ha sund självdistans  för att förstå skillnaden mellan en  besserwisser &  en kreativ person !!

Kram

1 Åsa:

skriven

Hej! Undrar om jag kommer få byta ett nytt jobb än städ jag är på nuvarande? Haft problem med nacke/axel men har fått vänta länge till annat jobb. Höstkram

2 MollyD:

skriven

Godmorgon
Nu står jag inför flytt och längtar redan tillbaka. Gör jag verkligen rätt E? Jag tittar varje dag på ny lägenhet, en liten att köpa. Har inte pengarna riktigt än men kommer jag kunna köpa snart? (har varit tanken hela tiden )
Kommer jag hitta jobb i min hemstad och slippa pendla? (förutätter att jag köper lägenhet)
Kram

3 Jennifer:

skriven

Godmorgon! Som yngre längtade jag efter att vara populär, kanske för att jag i skolan blev mobbad och aldrig riktigt dög i mina klasskamraters ögon.

När jag blev äldre släppte jag alla sådana tankar om att vara populär, och plötsligt märkte jag att det räckte gott och väl att vara mig själv. Sedan jag lämnade skolan har jag haft lätt för att träffa nya vänner och vara social och prata med folk. Det kommer sig naturligt då jag inte tänker på det.

Fina Esmaralda, nu är väskan packad och imorgon bär det av mot Algeriet... Känner mig spänd och nervös och förväntansfull, adrenalinet stiger i kroppen och känner fjärilar i magen...

Kan bara hoppas och be att det blir en bra resa - då menar jag inte en enkel och lätt resa, utan en bra resa. Känns lite som om jag kastar mig in i det okända, på gott och ont, och hoppas att det kommer att vara värt det!!!

Kommer änglarna att vara med och beskydda mitt barn?
Kramar

Svar: Du är så resvan och särskilt när det gäller lite udda platser... och jag tror du behöver det här. njut och ha det riktigt bra.. var beredd på lite strul hit och dit.. men ingenting blir värre än att du reder ut det.. kram :)
Esmaralda

4 orolig:

skriven

Hej Esmaralda,
Har fått lov muntligt av arbetgivaren på apotek att jag kan jobba hos dem. Fortfarande har jag inte fått någon kontrakt och info om lön eller längden på kontrakten. får jag jobbet? är mycket orolig snälla kan du svara mig?

5 stuen?:

skriven

Hej Esmaralda,
Undrar om min telefon blev stulen eller ligger den någonstans?

6 Angeli:

skriven

Gomorron!
Maken fick fjärilar i magen då jag berättade om ditt svar igår! Tack! :)

Idag ligger det frost på gräset! Så fint!
+1 är det nu strax före 7. Blir en fin dag. :)

Nyss fick jag en otrolig stress i kroppen. Kom det för att någon i min närhet inte mår bra?
Är jobbigt när det blir såhär då jag inte vet VEM som mår...

Jaja..
Ha en fin dag allihopa!

Kram Esamaralda och Kram allihopa! :)

7 renovering:

skriven

Hej Esmaralda,
Undrar om hur långt tar vår takbyte och renovering inom hus? bli jag nöjd av johan jobb?

8 Rebecca:

skriven

populär vet jag inte om jag vill vara. Omtyckt däremot! :) kram

9 undran:

skriven

Jag har varit blyg men är nu mer utåtriktad. Blir oftast omtyckt av människor jag träffar. Men att få nya vänner när man är vuxen är inte lätt.. Människor har redan "fullt" i sina liv. Jag trivs bra med mig själv oxå så jag lider inte av det men lite trist är det allt....

Esmeralda jag undrar om relationen jag har nu kan bli långvarig och om den är bra för mig i långa loppet? Alltid svårt att veta om och när man ska blanda in barnen....

Kram

10 Susan:

skriven

Hoppas verkligen att jag uppfattas som en positiv figur 😇 Ibland önskar jag att jag hade fler vänner att umgås med, men samtidigt inser jag att jag har ett stort behov av att va ensam... Så jag har nog alldeles lagom me kompisar. Skulle nog vårda dom lite bättre bara 😩

På tal om utstrålning ..undrar vad det är jag fastnar för hos min kommande prins... och vice versa ?

Han får mer än gärna dyka upp i höstmörkret o lysa upp mitt liv😉

Kramiz

Svar: Era personligheter synkar så väl... det bara känns rätt... kram :)
Esmaralda

11 Vonna:

skriven

Hej!
Håller med, har en liten undran, kan du se om det är långt fram i tiden som jag träffar en ny man?. Är spådd att finna en man.

12 Anssi:

skriven

Så härlig morgonläsning!

Jag flyttade från en stor stad till en mindre ort och genast vart skitsnacket mer märkbart. Alla känner alla, alla pratar om alla, alla älskar alla, alla hatar alla.. Så kändes det! Men jag tog avstånd från alltfler "falska" personer och mådde efter en hel del rensning mycket bättre.
Dessutom jobbade jag/jobbar jag med mig själv med!
Fick häromdagen höra att jag uppfattas som lite "egen" haha.. Jag kan tänka mig det. Tror många tycker jag är lite knäpp av mig :)

Ezmeralda,
Jag har som sagt arbetat benhårt med mitt inre och känner att den fysiska kroppen inte fått hänga med.
Ser du om jag kan lyckas med viltnedgång och välmående även fysiskt? Har du något tips eller råd till mig?

Kramar

13 Lillis:

skriven

Kommer jag att resa utomlands i vinter tro? Kram

14 Anonym:

skriven

Hej! Ser du om jag får vänner, arbetskompisar framöver???

kram

15 PL:

skriven

Du skrev en gång att kontaktsiter inte var något för mig. Igår blev jag lite trött på att ingenting händer och fick ett ryck och reggade mig på en som verkar hyfsat seriös och kostade en del, för att bredda möjligheterna (match.com. Jag är rätt trött på att leva ensam faktiskt. Vad tror du om det här, kan det bli bra?

Svar: Visst kan det bli bra.. om inte annat så kommer du att dejta lite.. även om du kanske inte träffar den rätte just här.. kram :)
Esmaralda

16 Tisa :

skriven

Skulle min katt tycka att det vore roligt eller jobbigt (må dåligt) med en ny familjemedlem i form av en kattunge? Och skulle min allergi klara det?

Kram

17 Höst:

skriven

Hej E. Vill hon träffa mig igen? Kram

18 Tisa :

skriven

Skulle min katt tycka att det vore roligt eller jobbigt (må dåligt) med en ny familjemedlem i form av en kattunge? Och skulle min allergi klara det?

Kram

Svar: kanske bättre att avvakta lite ? kram :)
Esmaralda

19 Anonym:

skriven

Hej

Kom han var ärlig 100% när jag har möte med honom på folkhögskola?

20 Sus:

skriven

Hej
Vad tänker han nu? Är han nöjd med sitt nya liv?

Sus

Svar: Inte helt och hållet... kram :)
Esmaralda

21 MK:

skriven

Hejsan! Kommer min saknade älskling att höra av sig till mig nå mer elr är det slut nu på riktigt mellan oss.... Kram o ha en fin höstdag med Mannabonne Glenn

22 M:

skriven

Så sant! Du skriver så mycket bra saker! Alltid ett nöje att gå in på din blogg!

Härom natten, vaknade jag av en märklig känsla, Jag mindes att jag hade en varm känsla i kroppen och jag va fylld av lycka så mycket att jag små skrattade. Tror du att de vanågot eller bara en dröm jag inte registrerade?

Idag kommr ett stort besked. Blir de jag hoppas på?

Många krama M

23 Stressad ung tjej:

skriven

Hej es, mår inte alls så bra nu börjar fundera allt mer om det va dumt att kombinera jobb med studier....ser du om jag borde säga upp med eller anpassar jag mig med tiden?

Svar: Gör upp en fungerande plan.. det blir inte lätt men det kan funka om du har god framförhållning.. kram :)
Esmaralda

24 Solen skiner idag.:

skriven

Hej ,vill ställa en fråga. Ser du om jag byter jobb snart? Kram

25 Emmi:

skriven

Känns som om jag tjatar men.. Den där gamla klasskompisen som jag var vän med, skulle vi kunna ta upp kontakten igen? Skulle det komma något bra ur det eller är det ingen ide?

Svar: Det här har jag svarat på.. för ett tag sedan... kram :)
Esmaralda

26 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda! Kommer vi att hitta en lägenhet där vi kommer att trivas??? trivs inte alls där vi bor nu.

kram

27 Anonym:

skriven

Kommer jag behöva flytta till annan ort för att hitta studier???
(Som inte kostar eller som jag behöver ta lån till)
Börjar bli lite äggig

kram

28 Anonym:

skriven

Hej E!
Hör han av sig igen?
Kram

29 Anonym:

skriven

Hej E!
Kommer det dröja innan jag träffar någon annan?
Kram

30 Anonym:

skriven

Hej E!
Ser du om han börjar "känna" för mig igen?
Kram

31 Redo i hjärtat:

skriven

Nu har jag gjort det Es!! Sökt in till det jag kämpat för så länge och som större delen av dina seanser tyckts ha fokuserat på.

Jäklar vilken prövning men samtidigt en sådan glädje och stolthet att ha fullföljt.

Ser du hur stora mina chanser är att komma med till vårterminen? :) känner mig så redo i hjärtat nu. Kram!

Svar: Chansen är god... kram & lycka till :)
Esmaralda

32 Excited:

skriven

Hejsan! Jag undrar om kaninen är dräktig, och om det blir kaninungar i oktober?
Kram

33 55:

skriven

Fint skrivet.........ha en bra dag ezmeralda. ......

34 Ängeln:

skriven

Godmorgon E! Snälla kan du se varför de dragit sig undan och om det finns något vi kan göra eller om du ser någon ljusning?

35 Helena Ir:

skriven

Så rätt! Precis en sådan människa vill jag vara,
då mår alla bäst !
Jag jobbar på det :)

Kram :)



Svar: och du är ju nästan där.. kram :)
Esmaralda

36 Madde:

skriven

Jag är alltid mig själv oavsett om människor gillar det inte.

37 Anonym:

skriven

Hej! Är tjejen jag träffade i helgen intresserad av mig?

38 Anonym:

skriven

Hej ES,
Om jag ringer honom tror du han kommer vilja tala med mig eller kommer han bara lägga på luren?

Kram

39 Maria:

skriven

Hej Ez!
Kloka ord som vanligt, ofta en text man kan känna igen och relatera till. :-) jag måste försöka gnälla lite mindre tror jag..;)
Tror du jag kan dra till mig nån trevlig o fin man? Har kontakt med två nu men det verkar ingen fart i dem...
Ha en go dag :-)
Kram

40 Anonym:

skriven

Hej!
Jag älskar att lyssna på människor, alla har något intressant att berätta om och jag tror det är det som andra tycker om med mig. Att jag kan lyssna. Jag älskar även att prata men är rätt bra på att känna av när det är läge eller inte. När jag får saker berättat i förtroende är det ett kvitto på att personer känner tillit till mig och sådant förvaltar jag väl.
Nu vill jag bara att den jobbiga process kag själv är i ska gå framåt och visa vilken väg jag ska ta.

Kram❤️

41 Skorpan:

skriven

Tja, kan inte påstå att jag drar till mig folk, fastän jag försöker vara snäll o trevlig o positiv o så :). Kanske inte det är meningen heller, att jag ska göra det? Själv tycker jag det är jobbigt med folk som pratar om sig själva, men som "glömmer" att fråga den andra hur hen har det. Rätt vanligt, min uppfattning i alla fall.
Es, undrar sa flundran om min ena arbetskompis kommer o vara ledsen på mig pga rådande situation? O hur blir det med den saken, att jag inte hunnit få den skolning/träning som skulle ha gått av stapeln före månadsskiftet, blir det jävla ovett från chefen, eller kan hen hålla sig? Undrar just det...
Kram o ha en bra dag - Skorpan

Svar: nja.. lite vindar kommer det att blåsa men inte så farligt.. kram :)
Esmaralda

42 Lotta:

skriven

Vad ser du om festligheterna på lördag?

43 åsa s:

skriven

Hejsan e!
Fick en present av min svägerska att gå på en kurs i okt . för en ledare b men jag känner ej fullt klick hon tycker att ,va har jag att förlora . ändra karman min?! men känner mig lite trängd el är det egot.? el rädd för att bli frisk . men nja . känner jag fel?
blev så osäker.
vad ska jag göra?

44 Ini:

skriven

Hej e!
Ser du om jag kommer träffa någon ny snart?:)

Kram

45 Anonym:

skriven

Hej e!
Jag har en sån otrolig inte stress hela dagen, det för att jag får svårt att fokusera och blir trött!
Vad beror detta på?
Tror du det är något medicinskt "fel" på mig? Eller är det bara alla tankar?kram

46 Anonym:

skriven

Hej e!
Jag och min sambo vill gärna ha barn! Tror du det blir innan årets slut? Eller dröjer det längre innan jag blir gravid?
Kram

47 Nornan:

skriven

Just de orden behövde jag precis nu så tack för det!
Det är så svårt ibland veta hur man ska vara och så lätt att istället (ofta omedvetet) försöka vara nån annan.

Jag känner mej sviken och orättvist behandlad över en situation på jobbet. Det gör mej ledsen men också arg när dom inte ser mej som den lojala arbetsamma personen jag faktiskt är och har varit i så många år. Har lust be dom hoppa åt h-e och det hade jag gjort om jag visste vad som sen väntar, arbetslöshet och pengabrist?? Eller nytt jobb (och liv)?? Kan du Es ge mej nåt råd?

Tack att du finns 🌸

48 Cat vän:

skriven

Hej Esmeralda.
Jag är inte så noga med om jag är populär eller inte, går alltid min egen väg och har vänner som antingen är som jag eller så accepterar dem mig för den jag är.

Såg att "gammal kund" observerat en annan Esmeralda (finns att läsa på gårdagens blogg).
Jag kontaktade denna dåliga kopia av Esmeralda och fick verkligen svar på mina onda aningar. Hon efterapar vår Esmeralda men hon spår i kort, verkar mycket ljusskygg och inte vidare seriös.
För att anlita henne ska man kontakta henne på en märklig adress; [email protected] betalning sker endast via paypal, payson eller swish!!!! Röd flagg med andra ord.
Tog tillfället i akt och kontaktade skattemyndigheten som skulle nysta vidare för här handlar det om svarta pengar och svindleri för hela slanten.

Så kära bloggfamilj, kasta er över tangentborden och skriv till henne, ställ kuggfrågor eller helt enkelt lätta era hjärtan.

Kram på er alla denna sista dag i september.

Svar: ja, det var ju inte så länge sedan det dök upp en annan Esmaralda.... och jag blir så ledsen när sådant här händer.. särskilt om kunderna tror att det är MIG de kontaktar.. och så visar det sig vara någon annan.. jättetack för att du engagerat dig.. verkligen... och stor kram :)
Esmaralda

49 Emmi:

skriven

Känns som om jag tjatar men.. Den där gamla klasskompisen som jag var vän med, skulle vi kunna ta upp kontakten igen? Skulle det komma något bra ur det eller är det ingen ide?

Svar: Det här har jag svarat på.. för ett tag sedan... kram :)
Esmaralda

....

Nej, jag har inte alls fått något svar. Har gått igenom senaste dagarna med mitt nick men hittar inget :(

Svar: Då blev det nog något fel :) Ja, ni kan ta upp kontakten igen men det kommer inte bli som förut.. så räkna inte med det... lite mer avståndstagande blir det och risken är stor att det ganska snabbt rinner ut i sanden.. men du ska göra vad du känner.. kram :)
Esmaralda

50 Skorpan:

skriven

Tack för svar Es!
Ska ta på mig en vindjacka då ;).
Kram Skorpan

51 Oroliga mamman:

skriven

Idag har min yngsat flicka varit hos dr och röntgat sin höft.
Dr ska ge henne en bedövningsspruta rakt in i leden och ev blir det ännu en operation.
Hon har ju redan opererats så många gånger.
Jag vill ju bara att hon ska bli bra i sin höft och kunna börja studera och njuta av livet som alla andra 21-åringar.
Snälla kan du se om det blir en operation till eller om det kommer att räcka med annan behandling?
Tack <3 <3 <3

Svar: Jag ser inte vilket men jag ser det viktigaste.. att hon kommer bli bra.. stor styrkekram till er båda :)
Esmaralda

52 Helena Ir:

skriven

Tack Esmaralda,,det var snällt av dig :)

Kram :)

53 Lillis:

skriven

Kommer jag att resa i vinter? Kram

54 Emi:

skriven

Ååh exakt så ska det vara! Ibland känns det som att jag är för positiv. Kan aldrig vara arg eller irriterad i mer än någon timme, ser alltid något positivt i de negativa, men antar att det oftast bara är bra, man måste skapa sin egna lycka😄
Ser du vart jag och T träffas, i vilket sammanhang?
kram

55 Carolina:

skriven

Kan du se om kärleken kommer innan jul? Kan du se nån varning?)

56 Anonym:

skriven

Hej ES, jag är så spänd och nervös om morgondagens beslut..kan du se om det är ett glädjande besked jag får?
Kram

57 Lillis:

skriven

Händer det nåt positivt runt mig framöver? Kram

58 Anonym:

skriven

Hej

Kom han var ärlig 100% mot mig på möte i Folkhögskola?

59 sus:

skriven

hej

om han inte är nöjd då blir man ju nyfiken vad är det som inte är bra?

vad vill han mer?

sus

60 Tjejen :

skriven

Kommer mina provsvar visa något dåligt?

61 Tjejen :

skriven

Kommer mina provsvar visa något dåligt?

62 TLL CATVÄN:

skriven

Hej! Ja men den falska Esmaralda heter ju inte ESMARALDA hon heter ju EZMERALDA olika namn eller hur?

63 Anonym:

skriven

Hej! Jag vet att det är svårt att se NÄR något ska hända men vilken årstid tror du att jag får ett jobb igen??

kram

64 Anonym:

skriven

Hej es!
Är han påväg tillbaka till mig?
Kram

Svar: Nja.. det känns inte riktigt så nej..kram :)
Esmaralda

65 Anonym:

skriven

Hej E!
Är han påväg "tillbaka till mig?
Kram

66 Höst:

skriven

Hej E. Vill hon träffa mig?

67 Butter:

skriven

Populär har jag aldrig haft någon ambirion att vara, men jag vill gärna vara omtyckt av de jag själv tycker om och kunna vara en bra vän tillbaka till mina fina vänner, men det är väldigt svårt för mig tyvärr...
Jag är ganska uppriven nu, precis när det såg ut som om saker äntligen började ordna upp sig har jag hamnat riktigt i klaveret igen. Jag har ett par dagar på mig att hitta boende annars är jag helt hemlös utan någonstans att ta vägen. Jag har ev möjlighet att hyra ett hus, men det är egentligen alldeles för dyrt och det är inte ens utrustat med spis eller kyl, känns som att jag bara kommer dra på mig en massa utgifter som jag har väldigt liten chans att täcka? Känns också som att de fina människorna här börjar bli mer än lovligt trötta på att rädda mig ur knipor, vilket jag absolut kan förstå. Jag har även haft en magkänsla som sagt mig att jag borde norrut de senaste veckorna, är den här knipan ett ödets knuff till mig att jag borde vidare och inte hamnat rätt än? Jag är väldigt villrådig och vet inte vad jag skall ta mig till, vill inte dra på mig en massa skulder, känns också dumt att lämna mitt jobb nu när jag äntligen fått ett, men samtidigt vill jag inte stanna där jag är oönskad och hittar jag inget boende måste jag ge mig av någonstans... Snälla, goa Esmaralda, kan du se något om hur jag bör göra i detta?
Stor kram!

Svar: Här har du kommit till en korsväg där du måste fatta eget beslut... någonting säger att du ska vara rädd om jobbet... tänk en gång till.. kram :)
Esmaralda

68 Anonym:

skriven

Finns en tjej på jobbet jag tycker är så go och mysig något att satsa på eller är det bara att lägga ner?

Svar: ta initiativ och du märker snart om det finns intresse.. för det KAN faktiskt finnas ett visst intresse.. omöjligt är det inte.. kram :)
Esmaralda

69 Lolita:

skriven

Så sant, man dras alltid till optimister! :)

Es, kan inte sluta tänka på A... Har han redan glömt mig? Kram

70 Nyfikna jag!:

skriven

Hur stor chans tror du det är att jag hamnar i säng med någon på julfesten?

71 Anonym:

skriven

Hej es!
Hör han av sig igen?
Kram

72 Anonym:

skriven

Hej E!
Skulle du vilja se om det blir vi igen?ser det ut att dröja isåfall? Kram

73 Lillis:

skriven

Händer det nåt positivt för mig snart? Kram

74 Anonym:

skriven

Hej e!
Verkar jag tycker mer om honom än han mig?
Kram

75 Oroliga mamman:

skriven

Tack för ditt svar <3 <3 <3
Känns tryggt att veta att min flicka kommer att bli bra <3 <3
Många kramar!

76 Butter:

skriven

Tack för ditt svar! Ja, det är nog sant att behålla jobbet är viktigt, vet bara inte hur i hela friden jag skall lösa boendet... Kommer bli svåra tider det närmaste.
Kram!

77 Emma:

skriven

Hej Esmeralda!

Det känns som att jag befinner mig i ett vakuum,väntar på att universum ska visa mig vägen... kanske är jag för otålig och behöver vänta, men när ska det hända? Hallå jag är redo! (Tror jag i alla fall. Men kanske inte är det, varvid universum väntar in rätt tid)...
Bröllop eller barn, eller något annat spännande, vart leder vägen? Vad vill livet nu närmast? Eller bara sinnesro?

Kan du se varför det 'sitter fast'?
Dessutom saknar jag mormor så otroligt mycket, kommer hon och hälsar på? Hur vet jag det?

Kram

Svar: Ibland kan du känna dig sådär glatt pirrig och glad.. det är en indikation på att mormor är på besök.. hon kommer då och då och med så mycket kärlek.. kram :)
Esmaralda

78 Miltons mamma:

skriven

De senaste dagarna har jag knåpat med kortet till min granne. Jag kan inte få ut henne ur mina tankar. Vet inte varför.
Det har varit spring i trappen, på ett annat sätt än vad det brukar vara.
Snart är.hon på andra sidan. Somnar hon in hemma eller på sjukhus? Är orolig att hon kommer vara själv.
Kjam

79 Miljön?:

skriven

Hur ser miljön ut där jag kommer möta min själsfrände?
kram:)

80 Susanne :

skriven

Ja, du har så rätt. Det är bäst att vara ärlig o rak o inte prata skit om andra. Positivitet o glädje smittar av sig. Det du skriver känns så riktigt.
Kan du ge mig vägledning hur jag ska gå vidare yrkesmässigt? Vill ej tillbaka till det gamla jobbet. Är tjänstledigt för ett vik. Förra jobbet var det dumma mot mig. Hur ska jag lära mig sätta gränser?

Svar: Försök att inte vara lättkränkt... låt skit rinna av dig som vatten på en gås.. och sätt allt fokus på de bra, trevliga och positiva människorna du möter.. för de finns överallt.. det är alltid lite blandad kompott dock.. kram :)
Esmaralda

81 Anonym:

skriven

Kära Es borde jag ställa in mötet med min vän på fredag eller ska jag träffa honom.. Kan du se något?
Kram

82 Tess:

skriven

Hur ser han ut som friar till mmig i framtiden?kram<3

83 Agnes:

skriven

Hm...att försöka vara någon annan, en copycat...?
Nä, har väl alltid varit "mig själv", tror jag, hela mitt liv...insåg nog rätt tidigt, att jag liksom inte kunde vara någon annan...hade inte ens några speciella idolerna, som jag ville efterlikna...lite lattjo, det där....

Kanske mycket därför som jag var så "utstött" som liten/yngre? Kanske även nu med, haha...Att jag sågs/ses? som så udda, att jag blev/blir? skum?

Kanske har missat mycket på detta...med att nu inte ha några direkta "förebilder", mer än att liksom mest bara vara mig själv näsrmast...hm, tål som sagt att tänkas på, men nu, vid min ålder, så är det nog way-to-far för att bli en copycat...

Och visst hoppas jag att jag är intressant för de som nu "väljer" att gilla mig...är ju mest dessa jag-svaga som irriterar sig på mig...och därmed snackar skit...

Skitsnack, förresten...vet inte riktigt om det är sådant jag ägnar mig åt...det jag säger om andra, kan jag faktiskt bemöta, om det nu skulle bli behov av det...pratar med andra om andra, om sådant jag själv upplever med dessa...ja, det gör jag...sedan om någon ser detta som "skitsnack"...?

Ditt svar på mitt senaste inlägg var så festligt...dansa utomhus med båtar och vatten omkring mig...och att jag ska resa en del...ska i slutet på Oktober på en dygnskryssning som baseras på dans...men tror knappast att vi dansar ute på däck, då....och en kryssning tar i alla fall inte jag som en "resa"...utan mer som en utflykt...men, jag får se....

Fick ett fråga om jag skulle till Marocko...nä, verkligen inte...har ingen som helst lust att resa dit, även om jag känner samhörighet med folket/mentaliteten...så äventyrlig som vår jennifer, är jag inte...är alldeles för bekväm för det...gillar sådant som underlättar mitt liv, även om jag nu skulle klara mig på en öde ö...en form av prioritering, helt enkelt...Önskar jennifer Lycka Till på sin resa!

Var förbi osynlige sonen i går...blir glad i mitt hjärta, då det finns de som är där o pysslar "om honom"!
Han är verkligen saknad av oss som står honom nära...även nu så kände jag av monsterhunden...vakthund som han är, så är han väl på kyrkogården och håller ställningarna,antar jag, haha!
Med öronen på skaft, och tungan som en slips, så lever han verkligen loppan där...nu, när han kan yra omkring alldeles som han själv vill, lopprocken!

Och när jag startade bilen, så kom det en hälsning från sonen...är jag helt övertygad om..."Angels" med Robbie Williams!
https://www.youtube.com/watch?v=luwAMFcc2f8

Den låten har jag lyssnat massor på, då jag känner att texten "är jag"....
Life won't break me....så är det...jag står här på jorden, fortfarande....har överlevt, och lever...och mina steg leder dit de ska....och fram kommer jag....för att jag bestämt mig för det...envis som synden, när det behövs....och seg....gosh...blir svettig av bara tanken på hur jag tragglat mig fram på livets steniga stigar...men känner faktiskt att jag kommer att få utdelning för allt mitt slit...och den känslan är mäktig....

Ha det bäst, alla, och kram!

Svar: Du är dig själv Agnes,,, och det räcker mer än väl !! En himla go tjej är vad du är. Och klart att det var osynlige sonen som sände hälsningen till till dig... och kring sådant ska du aldrig tveka. Du tolkar och känner rätt så gott som alltid. Låten är underbar... kramar :)
Esmaralda

84 aha:

skriven

Vet att det är svårt att spå i tid, men jag undrar om du kan se mig med någon bra partner detta året, framåt vintern? Känns som jag är mer redo än någonsin, men samtidigt tänker jag en hel del på killen jag var med i somras.. och jag vet ju att det var kort tid men varje bra sekund räknas för mig. Men jag undrar lite mer om den du sa att jag skulle möta, alltså "påväg mot det bättre" något skrev du, så undrar lite mer om det om du kan se något? Kram

85 Anonym:

skriven

Es, kan inte sluta tänka på A... Har han redan glömt mig? Kram

86 sus:

skriven

hej

skulle vara spännande att veta vad som inre är bra nu? är det att han har så lite pengar eller något annat? nyfiken

sus

87 Boudica:

skriven

Kanske är jag inte speciellt populär, men lätt omtyckt är jag! Det har även du påpekat flertal gånger.
Du beskriver nästan mig i texten här...
God lyssnare, låter dem prata av sig, utan att kommentera för mycket.
Observerar personerna och miljön kring mig, läser av dem omedvetet.
Skitsnack intresserar inte mig, men det skulle vara lögn att säga jag aldrig gjort det!

Es jag har en liten fundering....
Min ängel tycker om att ge mig tecken med fåglar på ett eller annat sätt, senast i natt, jag småpratade med han innan sömn, och drömde om 2 kråkor vid fönstret. Det tar jag som ett tecken från han.
Näh, jag vill inte fråga dig om att tolka detta, det tror jag att jag måste göra själv, men.. det jag undrar är om du kan hjälpa mig genom att tipsa mig hur jag ska tänka för att lyckas med att förstå dessa tecken? Om det nu är något du kan hjälpa med!

Svar: Töm dig helt på tankar så gott det går.. och ta sedan emot de tankarna som bara kommer... då är du på rätt väg.... det krävs lite träning.. men det kommer .. kram :)
Esmaralda

88 lippan91:

skriven

Kommer han komma ut ur sitt blyga skal eller ska jag hjälpa honom?

Vill ha honom jätte mycke

89 lippan91:

skriven

Ellr ska jag lyda mottot den som väntar på något gott väntar alltid förlänge.

90 Igen :

skriven

Vet att det är svårt att spå i tid, men jag undrar om du kan se mig med någon bra partner detta året, framåt vintern? Känns som jag är mer redo än någonsin, men samtidigt tänker jag en hel del på killen jag var med i somras.. och jag vet ju att det var kort tid men varje bra sekund räknas för mig. Men jag undrar lite mer om den du sa att jag skulle möta, alltså "påväg mot det bättre" något skrev du, så undrar lite mer om det om du kan se något? Kram

91 Nyfikna jag!:

skriven

Yes! Jag är nästan lite desperat. Men vad är chanserna att det blir lite sex eller sånt för mig på denna julfest?

92 Cat vän:

skriven

Till nr 62 TILL CAT VÄN
Så observant av dig. Det är sant att den dåliga kopian av vår Esmeralda här stavar sitt namn Ezmeralda.com men när man ska mejla henne så är det esmeralda med S.
För övrigt kan jag upplysa er om att hon inte har någon F-skattsedel utan driver en olaglig hobbyverksamhet som hon inte redovisar sina inkomster för.
Var det något mer du ville att jag skulle klargöra?

93 Snicksnack:

skriven

Till inlägg nr :"TLL CATVÄN":

Haha du är ju riktigt kul du..;-)
I hennes bloggadress stavar hon det med z: www.ezmeraldaz.com
sen heter bloggen
ESMERALDAS tarot.... väldigt snarlikt tycker jag..
Typiskt renommésnylting.
Dvs utnyttja någons annans varumärke eller "kändisskap"

94 orolig:

skriven

Hej!
jag har fått ett jobb men vet ej om jag blir fast anställd. kommer jag blir det eller inte? kram

95 Smiley:

skriven

Hej Es!

Ser du om min soulmate bor i sverige?kram)

96 orolig:

skriven

Hej Es!
Jag har blivit omlovad ett jobb och börjar jobba nu på torsdag men jag har inte fått kontraktet än. Kommer jag bli fast anställd?
kram

97 Helena:

skriven

Hej Es,

Har träffat en kille som jag inte riktigt får grepp om. Vi hörs i perioder och då verkar han intresserad och ställer frågor om både det ena och det andra men sen helt plötsligt hör jag inte från honom på flera dagar. Träffar han någon annan också eller är han helt enkelt inte intresserad alls ?
Kram

98 orolig:

skriven

Hej Es!
Jag har blivit omlovad ett jobb och börjar jobba nu på torsdag men jag har inte fått kontraktet än. Kommer jag bli fast anställd?
kram

99 Irene:

skriven

Ser du om jag och S kommer att umgås snart igen? Jag gillade verkligen henne som vän, men hon tog aldrig initiativ till att träffas och jag ville inte vara klängig, så nu har vi inte setts på mer än ett år. Vi sprang på varandra häromdagen och jag sa att hon skulle höra av sig om hon ville ses och hon sa att det ville hon så gärna. Men varför hör hon inte av sig då?

100 linnea:

skriven

så sant!

101 Nyfiken:

skriven

Har killen jag är intresserad av sitt sikte inställt på någon annan? Kram

102 Elise:

skriven

Åter tänkvärt, jag försöker redan med det. Men ska än mer lyssna och avvakta när det gäller jobbarkompisarna då dom behandlar mig som dom gör. Eller en del av dem :(. Jag vet dock att alla är inte av samma skrot, det finns guldkorn bland dem också :).

103 Jennifer:

skriven

Tack fina Agnes för din hälsning!

104 Lillis:

skriven

Kommer jag att resa nåt? Kram

105 fjärlien:

skriven

Kloka es!

106 Anonym:

skriven

Hej! Jag är en 23-årig student som undrar över kärleken i mitt liv. Jag har en stark känsla av att en kille som kom in i mitt liv i januari också har känslor för mig, men jag pluggar utomlands i en termin och vi ses därför inte just nu. Jag tycker mycket om och tänker ofta på honom, borde jag strunta i det och gå vidare, det kanske är någon helt annan som jag inleder nästa förhållande med? Kram och stort tack!


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: