Tantsnusk

Alexandra på Soulmama Arts i finska  Karleby är en av mina favoiter  !!
Hon målar de mest fantastiska tavlor & helt efter eget sinne.
Den tösen är begåvad...på massor av områden !
 
 
 
Och nu  broderar hon också !!
Fittor !!
 Eller snippor kanske man ska säga även om jag tycker att ordet snippa låter som nånting ur  en  24-delars finservis.
 
 
Asså - tyck vad man vill men det är  något utöver det vanliga !!
 
Och det är nu man ska köpa ett  Soulmama konstverk.. oavsett vilket man väljer för en dag lär man inte ha råd !
Själv har jag en läcker tavla som jag fått i present häromåret och den är jag väldigt glad i.
 
 
Här hittar ni henne:
 
 
Och här beställer ni fittrosen:
 
Kram & kärlek
1 Alexandra:

skriven

Hej Es,

Detta är min favorit konstnär;


http://edgarmathiassaving.com/

Good vibes to ya all!

2 Linnean:

skriven

Wao, vilka läckra tavlor! Det måste skådas närmare! Fittrosen var i mitt tycke! Urhäftigt!
Roligare än broderi med blommor och små djur. Häftigt!!
Innan jag går in på bloggen ser jag en bild på dig på appen men när jag kommer in här syns ingen bild. Jag går alltid in fr min iPhone.
Nu ser bloggen ut som tidigare. Man ser mycket mindre fr mobilen än fr datorn åxå. Vill bara berätta. Men inläggen funkar att läsa!
Ska fundera på lite snuskbroderier nu 😜
Ha det snuskigt gott! Kram../Linnean 🌸





Svar: Javisst är väl fittrosorna hur läckra som helst !! Webmaster Cat har ändrat allt tillbaka som det var innan.. i väntan på att blogg.se ska börja åtgärda.. suck att det ska vara så trögt.. kram :)
Esmaralda

3 Niris:

skriven

Ja det var något utöver det vanliga. Tycker att den första bilden var fin i alla fall!

Es, jag har ju nu tackar ja och skrivit på kontraktet för ett års vikariat, som du tidigare sett och som jag planerat så ska jag bara vara där ett år för att samla på mig erfarenhet osv. Vad ser du kring det hela? Kommer jag trivas och fungerar allt runtomkring? Ser du något specifikt om det hela? Det blir mitt första arbete efter examen som tas i sommar.

(Skockade föregående kommentar för tidigt, innan jag skrivit klart inlägget)

Kramar!!

4 Mimim:

skriven

Hej! Ser du om jag får jobb i sommar eller dröjer det???

kram

5 AnnaK:

skriven

Gillade tavlorna!! Vackra färger.

Nu på hemväg från Ikea och det slank med lite av varje :)

Ser att du har återgått till den gamla layouten igen. Gillar den ;)

Kram :)

Svar: Tänkte väl... ingen går på Ikea bara & tittar... javisst är väl rosorna fina !! kram :)
Esmaralda

6 Louise:

skriven

Hej Es

kan du se något om min stora kärlek,har han närmat sig något nu tro..?
kram

7 Skorpan:

skriven

Ja se finnar ;). Kanske skulle gå o få en av den egna "rosen" ;). Tänk att överraska sin karl med en sån tavla, hihhii... Till födelsedagen... Men usch vilken fantasi jag har, fast iofs inget konstigt, det var länge sen jag var med en karl "på det sättet" ;) o det tycks sätta sina spår... Var dröjer sexet Es? Är det jag som ska ta initativ eller gör sexet det? Fullt tillåtet att fråga, det är ju lördag ;).
Trevlig fortsättning på dagen!
Kram Skorpan

Svar: jamen det skulle väl vara en läcker present !! kram :)
Esmaralda

8 Vår:

skriven

Hej Es. Vi har fått vår här uppe i Norrnu. Så himla skönt!
Tänker hon positiva tankar om mig? Saknar hon mig kanske lite till och med?
Kraaaaam

Svar: Underbart !! Ja jag tror nog allt att hon saknar dig lite.. kram :)
Esmaralda

9 MissTjejen:

skriven

Hej

hur går det för mig på 14 maj och är lite nervös också för kvinna skulle kommer. vill inte hon ska komma. hoppas alla gillar min låten som jag ska sjunger på den 14 maj... kom jag var en bra samarbeta med andra?

ser du något av det? om mig?

10 Skorpan:

skriven

Ja, varför inte, till den man som redan har allt ;).
Inget sex på väg alltså :(? Fotografen?
Kram Skorpan

11 Resa:

skriven

Hej Es

Ser du om det dröjer länge tills jag reser utomlands igen?kram

12 Browallia :

skriven

Håller med dig att snippa låter som en del i en service. :D

I min första seans 2012 såg du denna man.

Jag ser en man i din framtid – som du utan tvekan kommer att möta. Jag ser inte när bara att era vägar korsas och när det sker då klickar det rejält mellan er. Det är en man som är singel - något äldre än du  och han är öppen och positiv och glad till sättet. Han är en positiv människa och han är precis sådan som han ger intryck av att vara och det kommer inga obehagliga överraskningar längre fram.  Han tycker om natur och djur, god mat, han tycker om sport, han tycker om att resa och upptäcka och ni kommer att resa en hel del tillsammans. Han är mogen och trygg i sig själv och hans kärlek till dig kommer alltid att brinna.  Ni kommer att leva tillsammans och jag tror att ni gifter er så småningom också. Den här relationen kommer att bli bestående. Du behöver inte aktivt söka efter honom – för när det är rätt i tiden så kommer ert möte att ske och du kommer snabbt att förstå att det här är mannen somblir din framtida livspartner.

Ser du om vårt möte närmar sig?

Önskar dig och MG en trevlig Valborgsmässoafton. Kram

13 💕 Zoey 💕:

skriven

Vill önska alla en glad å trevlig Valborg!

Min födelsedag blev verkligen toppen igår. Det var helt underbart. Gud vad vi skrattade! 😊 Precis som du har förutsett så blev ute kvällen ikväll inställt så det blir att ta de lugnt med stora systern med en pizza och film. Men de är ju mysigt det med.

Det andra som du har förutsett gällande min farfar så börjar de bli dags för honom att snart lämna jordelivet för att gå över till andra sidan. Det tråkiga samtalet kom för några timmar sedan. Farfar är så dålig att han ligger inne. Nu handlar det bara om timmar eller dagar! 😢😞 Jag är glad för farfars skull så han får träffa farmor igen. Vet att han har saknat henne jättemycket även om det känns ledsamt att han går bort. Inte för att det är just det man tänker på nu och så, men jag hoppas och ber till Gud att det går bra med ev arvet och allt sånt utan att det blir bråk mellan pappa och hans bröder. 🙏 Och hoppas att kontakten mellan pappa och hans bröder fortsätter trots att farfar inte finns mer ...

Ha en bra dag alla! Kramar Zoey 💕

14 Mandarin:

skriven

Hej Esmaralda, jag har en konstig känsla angående mitt nya jobb eller är det bara nervositet och ovanan? Ser du något hur det kommer att gå för mig där? Trevlig Valborg! Kram

15 S:

skriven

Ja det var något utöver det vanliga. Tycker att den första bilden var fin i alla fall!

Es, jag har ju nu tackar ja och skrivit på kontraktet för ett års vikariat, som du tidigare sett och som jag planerat så ska jag bara vara där ett år för att samla på mig erfarenhet osv. Vad ser du kring det hela? Kommer jag trivas och fungerar allt runtomkring? Ser du något specifikt om det hela? Det blir mitt första arbete efter examen som tas i sommar

16 Morran:

skriven

Jättefina! Både broderier och tavlor var i min smak, skall jag lägga på minnet. Kanske jag inom inte alltför lång framtid har mer permanenta väggar att hydra inom, som jag kan dekorera. Nu är det liksom ingen idé...
Kram!

17 Skorpan:

skriven

Trevlig resa Es!
Är du borta länge?

Undrar när min korta resa kommer? Ensam?
Kram Skorpan

Svar: Är bara borta en vecka den här gången... din resa ser du ut att planera snart.. kram :)
Esmaralda

18 S:

skriven

Hej Esmaralda!
Idag såg bloggen annorlunda ut via telefonen:)

Hör han av sig igen?
Kram

19 Tildis:

skriven

Första bilden var ju rätt fin måste jag ändå säga :) Träffade delar av släkten idag och kan inte hjälpa det men är så trött på deras attityd. Delvis så är det förståeligt men min farbror och även min farmor kan bete sig så märkligt. De ska liksom alltid trycka ner andra på ett så fult sätt. Blir faktiskt riktigt trött på det. Tror nästan jag kommer att strunta i att bjuda släkten på kalas och liknande för jag vill inte att deras beteende ska få förstöra min stämning.Jag tänker inte umgås bara för att umgås utan för att det är trevligt och är det inte det nä då får det allt vara!

Nu hoppas jag i alla fall att alla på bloggen får en trevlig lördagskväll, Själv ska jag bara mysa :) Kram

20 Sus:

skriven

Hej
Drömde att jag klippte av min ring som jag alltid har på mig som jag ärvt efter mamma.
Sen ångrade jag mig....
Vad betyder de tro?
Love sus

21 s:

skriven

Hej Esmaralda!
Har min kärlek barn sedan innan tro?
Kram

22 CA:

skriven

Hej
Verkligen fina tavlor :) I like!

Idag har jag titta på lägenheter, ingen passade mig, vad är det för fel på mig. Sonen kommer att bli mycket irriterad!
Vart ska jag bo? Hittar jag lägenheten snart, innan sommaren?

Kram fortsatt härlig kunga födelsedag:)

23 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Är min pappa ledsen att jag valt att vara hos min mamma nu?
Kram

Svar: Jag tror att han förstår dig - och du ska aldrig känna det jobbigt... det är föräldrarnas roll att klara sånt här... och nu behöver du helt enkelt din mamma en period... allt är helt okey... kram :)
Esmaralda

24 Boudica:

skriven

En del fina tavlor där, men broderierna är inte riktigt i min smak ;)
De flesta av mina tavlor är målade av min mamma, som nu finns på andra sidan. Många hänger lite på sne för jag inte orkat bry mig att fixa till dem! Har tänkt på att sätta upp lite nya men där har det gått trögt.

Fick ett gott skratt åt ditt fall, men inget illa menat! ;)
Gjorde själv en rätt så fin vurpa förra sommaren i en nationalpark. Hade regnat, var genomblöt, gick på en stig av brädor, var halt så plötsligt satt jag ner på brädan, folk som såg det undrade hur det gick, och jag kunde bara skratta.

Jag förstår inte, tiden den går så fort! Vart försvinner den? snart bara en vecka kvar innan jag reser iväg på min lilla resa!
Självklart nervös, men terrorhotet mot Sverige/Stockholm gör mig orolig! Ser du några varningar? Är det säkert för mig att vistas i innerstan dagen innan flygresan, och är flyget säkert?

Önskar också dig, och alla läsare en trevlig valborg! Fint väder här idag, men blir nog ingen promenad till brasan här.

KRAM!

Svar: ja jag ser inga varningar runt dig.. kram :)
Esmaralda

25 Cecilia:

skriven

Intressant! Vill återuppta ditt förra inlägget och tacka dig för ett gott skratt! Älskar att du bjuder på dig själv. Kan tänka mig att det skulle kunna hända mig med, men tillskillnad från dig skulle det med största sannolikhet ske på gymmet.

Började dagen med ett gympass med en vän. Känner mig så himla svag, men jag tränar ju för att bli bättre. Såg A idag, var svettig och lite halvdöd när han såg mig. Har inte pratat med honom på nästan 2 år, men han log på avstånd. Vad tänkte han? Tror du han vill återuppta kontakten igen?

Annars så har jag varit på marknad med några vänner och nu sitter vi på soffan med thai mat och Harry Potter på tv. Kram och trevlig helg till er alla!

Svar: Jo han tänkte att det skulle vara trevligt att prata.... kram :)
Esmaralda

26 Rädd:

skriven

Hej min vän skulle besöka mig men han är nu försvunnen
Lever han och kommer han att kontakta mig/eller jag få kontakt med honom
Eller kommer polisen hitta honom
roar mig dag som natt, vill bara att han ska leva och må bra

Svar: Jag tror nog han lever men ser inte vad som hänt.. kram :)
Esmaralda

27 Lycko?:

skriven

Hej Esmaralda

Ser du om jag har tur i spel,kan jag vinna stora pengar?
kram & trevlig helg

28 Susan:

skriven

Vilken gottegris, e du ute o reser nu igen!? De e du värd👍
Kram o ha det fantastiskt 😎🍷🍾🍴


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: