Världens bästa.....

 
I går kom Cat,  världens bästa webmaster på besök och häpp... så skingrade sig regnmolnen och solen tittade fram, så vi kunde   promenera ner till hamnkrogen för en öl innan vi fortsatte hem till  Nettan som bjöd på middag.
Cat  har övernattat och om en stund blir det frukost  ...  just nu smuttar jag på en Treo....
 
Kram & kärlek
 
 
1 N:

skriven

Hej Esmaralda!
Vad trevligt! Spontant brukar bli som bäst!

Kommer hans mamma ifrågasätta mig med det här med flytten någon gång? Eller har hon mer inställningen att hon "go whit the flow" eller tycker att det inte är hennes "sak"?
Kram

2 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
En i familjen beter sig fräckt tycker jag och jag gillar det inte. Ogillar att känna mig såhär bitter och irriterad, men jag tycker verkligen inte om att jag eller min allra närmaste familj blir utnyttjad och tagen för given. Tycker inte det är normalt beteende som den här personen gör utan att skämmas. Vill inte ha en konfrontation men undrar vad som pågår därinne i denna persons hjärna och hur jag bäst tacklar det?
Tack!!

Svar: Personen har en bild av sig själv som inte riktigt stämmer med verkligheten och uppfattar sig själv på ett helt annat sätt än omgivningen gör... och det blir helt tokigt.. kram :)
Esmaralda

3 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda!
Tror du han och jag skulle kunna få det bra tillsammans? Skulle vi passa och trivas ihop?
Kram

4 sus:

skriven

hej
Nice med tjejhäng.....
förstår mig inte på honom....
hör inte av sig på flera dagar.....
men fixar grejer åt mig...
manligt sätt att visa kärlek eller?...
har han något mål med det han gör?
love sus

Svar: ta ett snack med honom och be om raka besked.. kram
Esmaralda

5 ThereseC:

skriven

Hej Es!
Jag misstänkte allt att du hade hittat på något roligt igår. Jag försöker med min fråga igen.

Jag började fundera på något som jag undrar om du vet. Om man har ett djur som dör och sedan återföds för att komma till ens familj igen, påminner det nya djuret det gamla till utseendet då? Eller kan det ha ett helt nytt utseende fast personligheten är lika?

Kram ThereseC

Svar: Djuret kan ha ett helt annat utseende... kram :)
Esmaralda

6 Fanny:

skriven

Kommer jag ha en pojkvän innan jag går ut och är klar med skolan? Jag vet att jag fortfarande har hela livet på mig, men lite sällskap just nu hade inte skadat.. Känner mig ganska nere eftersom att jag bara har oturen och stöter på fel killar hela tiden.. Säg mig Es, vem har jag att spana efter? Vad är han för person :)

7 Dunegull:

skriven

Kommer saker och ting falla på plats för mig? Känner mig så förvirrad...

Svar: jamen det faller på plats... gör det du måste.. och du tar ett steg framåt i rätt riktning.. kram :)
Esmaralda

8 Misstjejen:

skriven

När kom hom smsar mig?
Har vänta ganska länge nu...

Kram Misstjejen

9 lilly:

skriven

tror du vi kommer bosätta oss utomlands i framtiden? Kram

Svar: Ja det finns en god chans... kram :)
Esmaralda

10 queen:

skriven

något spännande som är på väg in imitt liv du kan berätta om..kram

11 Virrhönan:

skriven

Det är ju tur att det finns Treo hihi, lätt att det blir lite mycket av det goda i gott sällskap:-)
Ser du nån utlandssemester för oss i sommar? Ser mer ut som semester på hemmaplan om vi tittar i plånboken...
Ha en skön dag idag o hoppas du inte behöver knapra Treo hela dan ;-)

Svar: Troligtvis blir inte utomlands i sommar utan lite längre fram i ställer.. kram :)
Esmaralda

12 Elsa:

skriven

Vad härligt det är med sommaren för då är man som mest spontan tycker jag :) Får panik råkade ta bort allt hår typ och är så rädd att det inte ska växa ut. Växer dom ut snabbt? Kram

Svar: Jadå, det växer snabbt.. kram :)
Esmaralda

13 Mamma mu:

skriven

Hej Esmaralda!
kommer någon utav hans syskon få barn snart så dem blir fler barnbarn?
Kram


14 <3:

skriven

Godmorgon på er bästa.
Jag hoppas att M E kommer ihåg mig som något positivt och att han gillade mig. Var lite blyg tror jag när vi träffades.Vi blev vänner förrgår på FB hoppas att det kan leda till något bra. Vad tror du Es. Sån märklig känsla jag har med den här mannen. Drömde om honom att han kom med båt och satt och fiskade utanför ett litet hus jag bodde i. Krig kom emellan när jag skulle gå ut och prata vi sågs sedan och då var det vatten och ett stängsel han kröp under för och nå mig.Min hund och hans hundar var med i drömmen också. Han har inte svarat ngt på mitt meddelande...😢. Tror du vi skulle passa ihop om han gav mig chansen. Han känns singel när man ser hans inlägg men kollar jag A sida så verkar de umgås men inga kärleksförklaringar. Tror du han kommer vilja träffa mig ? Betydde drömmen något ? Har han kollat in min FB profil ?Vet inte om jag ska skriva ngt igen eller ligga lågt.
Kram & Love
💜💜💜

Svar: Hör du av dig till honom så får du veta om intresse finns... det finns en möjlighet även om den inte är stor.. kram
Esmaralda

15 Längterskan:

skriven

Härlig dag/kväll! :)

Es. Jag har aldrig varit kär. Lite lösa förbindelser och en hel del dejtande har det blivit, men där har det stannat av, på mitt initiativ. Några gånger har jag upplevt den där magiska kemin, men den har mer varit av det fysiska slaget. Ser du vad den man som en dag kommer fånga mitt hjärta göra idag? Eller någon annan detalj? Förhoppningsvis är han redo snart.

Svar: Kemin blir lite magisk direkt ni träffas och den håller i sig.. detaljer ser jag inte... kram :)
Esmaralda

16 n:

skriven

Hej Esmaralda!
Ser du någon som redan fått upp ögonen för mig eller är någon påväg?
Kram

17 Dunegull:

skriven

E!
Vad är det du menar med gör det du måste? Haha vad är det jag måste? Kram

18 Orolig:

skriven

Hej! Kommer bilresan att gå bra imorgon??

kram

Svar: Jadå den kommer gå bra.. kram :)
Esmaralda

19 s:

skriven

Hej Esmaralda!
När jag ska få lägenhet genom kommunen kommer det bli någe problem då för att jag går på mammapeng nu?
Kram

20 Tisa:

skriven

Alltså vi har försökt träffas jag och J flera gånger. Bland annat igår. Men det blev det inget. J blev sjuk. Vad är emot oss egentligen, vill någon av alla dess andar inte att vi ska träffas eller är det bara slumpen? Jag blir lika ledsen varje gång.

21 s:

skriven

Hej Esmaralda!
Hans mamma har inte frågat mig alls något om flytten, när den kommer ske osv! Kommer hon någon gång fråga mig om det? Eller tycker hon inte att det är hennes "sak" och hon är mer go whit the flow?
Kram


22 Zita:

skriven

Hej Esmaralda Min dotter och hennes bästa kompis ska åka till Bulgarien om 12 dagar. Jag unnar dom all glädje. Men oron finns där som en klump i magen. En Hispig Mamna. Kram 🌞

Svar: Det kommer gå bra... jag känner inte av några varningar.. kram :)
Esmaralda

23 Göteborgare:

skriven

Goa vänner och go mat - va' mer behöver man!

Ser H eller O mest lovande ut i sommar? Jag går på magkänslan som vanligt, men alltid bra med en in-put.

Kram och livsnjut vidare!

24 f.u:

skriven

kommer vi lyckas med utomlands projektet..kram

25 fjäril:

skriven

vad ser du mig arbeta med efter detta.

26 Mimi:

skriven

Hej! Har jag fortfarande två skyddsänglar och ett bra beskydd??

kram

Svar: Absolut ! Kram
Esmaralda

27 Emmiie:

skriven

Så skojsigt å trevligt de lät 😊

Funderar på en sak som du kanske ge svar på.. Jag tror helt klart på det här med själar och hela tankesättet kring det.. tex att vår själ är vårt sanna jag och att att kroppen är en fysisk upplevelse, att alla själar har olika ålder/ursprung/erfarnheter/lärdomar och läxor att lära sig beronde på lite.. Att vi alla är allt och delar samma ursprung och att vi har själsliga band till andra.. Att när vi dör så är det bara början på något nytt.. Jaa, lite så.. Men då började jag läsa mer och blev nyfiken kring det här med själars ålder å ursprung och att många är "planterande" från andra stjärnor av "aliens" sk "starseeds"..

Stämmer det? Och isf, kan man ha haft tidigare liv här på jorden men att man egentligen inte är härifrån så att säga? Hur funkar det här med själar, återfödelse, tidigare liv och "altet" egentligen? Grubblerier på hög nivå helt klart och kan säkert tyckas flummigt och/eller oviktigt för vissa men jag vill veta å utforska samt lära mig mer, nyfiken som jag är! 😊

Tack å kram, ha en fin dag 🌺

28 Mim:

skriven

Hej Esmaralda! Funderar på att göra Dermapen behandling för att ta bort acne ärr. Tar jag rätt beslut kommer det att gå bra??

kram

29 Rosa:

skriven

Härligt att ha en egen CAT😊. Blir tokig på min dator emellanåt och allt annat tekniskt med för den delen.
Just nu har jag stora problem med äldsta sonen och det påverkar hela vardagen tyvärr. Ohållbart. Kommer problemen från pappan och hans sätt eller har pojken en diagnos?
Hoppas nu tron gjorde värkan så du kan njuta av sommardagen. Snart juli redan !!!!
Kram

Svar: Ja, Cat är en blessing, det kan jag lova ! Sonen är i en knepig situation.. en del kommer från pappan och annat är hans egen envishet.. kram :)
Esmaralda

30 Louise:

skriven

Låter som en trevlig kväll:-)

Eftersom du sagt att det inte är rättvist med vår situation med jobb och studier och allt så tror jag att någon eller något har kastat en förbannelse över oss.
Vi verkar ha otur med allt tycks det som. Jag har problem med vikariebanken och de vill inte anställa mig igen och sambon har svårt att få jobb:-(.
Jag tycker att allt är tungt och vi har råd att betala en hyra till i princip sen får vi antingen sälja av en massa eller gå till soc(som vi vill undvika).En lottovinst skulle sitta fint men inte ens det vinner vi...enstaka tior men det skulle vara gutt att vinna en större summa så man slipper snåla med allt.
Vi skulle kunna flytta.Barnen måste ha egna rum så fort som möjligt.


När kommer det att lätta för oss?

Tacksam för svar

Idag ska vi ner till stan och fixa hinderövning hos skatteverket och Izabella slutar på dagis

kramar

Svar: Ja det är verkligen segt för er.. men jag ser jobb för både dej och din sambo så det kommer att reda ut sig även om det i värsta fall dröjer en tid till .. kram :)
Esmaralda

31 Smöla:

skriven

Kommer han i juli månad?

32 Alex:

skriven

Hej igen Esmeralda,
Tack för ditt svar.
Den här personen är en idiot som är övertygad om att vi alla är hans betjänter som ska städa och plocka upp efter honom. Håller på att bli galen.
Ibland får jag lust att säga någonting, men jag misstänker att det skulle få dyra konsekvenser. Har jag rätt? Varför ser han inte detta själv?
Tack!

33 YR:

skriven

Kul. Jag har också häng med bästa vännen. Tyvärr telefonvägen,hon bor 25 mil härifrån. Vi kopplar på headset.sen går vi så hela dan tillsammans.Jag som blir en med henne. Hon e nog min soulmate i detta livet. enda som finns jämt.Nu skulle jag vilja fråga om det går att se om det blir något positivt besked tror du från skolan. Får jag vara kvar. Vore jättetacksam för en hint. Ha det så gott.Kram

34 F:

skriven

Hur skulle han reagera om jag grattar honom när han fyller år? Eller är det smartare att bara låta bli

35 Äventyr:

skriven

Halloj E!

Resesuget börjar sätta in.. Igen.. Hur ser chanserna ut till en resa med syrran eller till kompisens hemland, eller något annat? Ser du någon detalj?

Kramen

Svar: nej inga detaljer ser jag men en resa lär det bli.. kram :)
Esmaralda

36 Tanten:

skriven

Mysigt. Bra med Treo.

Kram

Svar: Ja, vilken tur att sådana små magiska piller finns :) Kram
Esmaralda

37 Skorpan:

skriven

Ja Treo är en god vän ;). O goda vänner har man ju aldrig för många av. Härligt mycket besök du har hos dig.

Tycker också om besök men är den som inte riktigt fått tag i den där att göra -driven så jag skulle orka fixa o laga åt gäster :(. Undrar var den liksom håller hus? Eller är det bara att inse att jag är fruktanvärt lat av mig o inte vill ha folk runtom mig ;D...

Efter möda o stort besvär o hjälp av en kompis fick vi äntligen hyllan i bitar o nedforslad. Efter resan blir det o sätta in en annons på den o hoppas att den blir såld. Fick första klädpaketet sålt igår, hurraa. Dom pengarna går till barnets utlandsprojekt, ska samlas ihop pengar till hösten o jag föreslå andra sätt än att sälja strumpor o dyl. Jobba loss pengarna s a s.

Kaoset ska väl rätta till sig innan hösten? Behöver skaffa nya madrasser o sånt också o därför skule det vara tacksamt om nån ville köpa möblerna :). Tänk att bli tvungen att flytta om två veckor :X, gissar att panikångesten skulle slå till på direkten.

Intervjun gick inte bra o nu vet jag inte om jag ens ska söka det jobbet som assistent som jag "rekommenderades". Ääh...

Önskar att Treo "biter" o att alla får en härlig sommardag!
Kram Skorpan

Svar: ja det känns absolut som om du får ordning på kaoset.. du är på väg....kram :)
Esmaralda

38 Skrållann:

skriven

Hej!
Befinner mig tillsammans med familjen på Gotland. Älskar denna ö och skulle mycket väl kunna tänka mig ett hus här. Mina föräldrar har varit här ett par dagar och det är en ynnest att kunna ses och umgås som vi gör. Känns bra att vara många ibland för samtalsämnen mellan mig och min man kan lätt sina. Vet inte vart det är på väg?!
Vi åkte till Gotland från den ort där utbildningen går som jag ansökt till till hösten. Ser möjligheterna stor ut att jag kommer in?

Kram❤️

Svar: Härligt ni har det... bara njut... chansen att du kommer in på utbildningen ligger på runt 80 %.. kram :)
Esmaralda

39 Flower:

skriven

Hur och när träffar jag the one? Finns hans ens..? Kram

40 Fanny2:

skriven

Åh sommar... Hur mår MG nu förresten? Hoppas han blir frisk snart från sin ögoninflammation.

Jag märker att killar kollar på mig nu när jag är ute mer. Men vad ser de egentligen? Vad är det första de kollar på? Jag anser mig inte vara fysiskt attraktiv så jag blir förvånad ibland...

Svar: Tack & jodå. nu är MG betydligt piggare och sig själv lik igen... man ser din härliga utstrålning.. den är svår att ignorera.. kram :)
Esmaralda

41 Z:

skriven

Har problem med att ta körkortet, ser du mig göra det snart? Kram

Svar: ge dig inte fast det är motigt... du kommer att fixa det.. kram :)
Esmaralda

42 Cissi32:

skriven

Borde jag lämna mitt jobb och bli vikarie på heltid eller gå försiktigare framåt? Skulle jag få mycket jobb som vikarie? Tidigare har jag alltid gjort det som fallit mig in när det gäller jobb, till och med sagt upp mig från en fast tjänst för ett sommarjobb, två gånger.. folk tyckte jag inte var klok... Men det har alltid ordnat sig! Har aldrig varit utan jobb. Så jag vet att det fungerar, att man blir "belönad" när man gör det man vill... Men har inte bara mig själv att tänka på längre varför jag fegar lite....

Tur det finns treo ;-)

Kram!

43 Vonsan:

skriven

Hej. Kommer min ene son att finna kärleken igen?

Svar: Japp det gör han.. ingen tvekan.. kram :)
Esmaralda

44 Myran:

skriven

Kommer jag bara förlora pengar om jag väljer honom? Tycker han utnyttjar mig... men vet inte

Svar: ta det försiktigt.. kram :)
Esmaralda

45 Monika :

skriven

Svårt att ta egna beslut. Har kommit in på utbildningen - Offentlig upphandlare. Vill bli på något slags vis bli inköpare och resa i världen kan det här vara utbildningen för mig? Uppoffrandes är egentligen att jag har en liten bebis och en tvååring som gör att jag tvekar.

Kram /Mojo

46 Luna:

skriven

Har varit ensam länge nu. Har en stark längtan av närhet, av intimitet. Vill kunna känna någon nära mig. Vill känna mig uppskattad. Ser du något som närmar sig på denna front?

Svar: Någon kommer och det känns som att det blir rätt o bra.. men jag ser inte när.. kram :)
Esmaralda

47 <3:

skriven

Finns det något jag kan göra så Maria S skickar brevet? Det har inte kommit fram på tre veckor så det känns mindre lovande.
Jag tror som dig Es att hon aldrig skickade det. Tror hon är lurig och mest vill sko sig själv.
Kram
💜💜💜

48 Misstjejen:

skriven

Hej

Hur ska jag skriva på sätt så du vill gärna svar på min fråga?

Har vänta så länge att kvinnan ska smsar mig i sommar. Kom det blir något?

Kram Misstjejen

Svar: Du bör inte ha för stora förhoppningar...kram :)
Esmaralda

49 Linnean:

skriven

Vad trevligt med en "Cat-kväll" och hon ser så söt och rar ut. Tack vare henne hittade jag dig en gång! Sedan dess har det blivit några seanser och många frågor här på bloggen. Har just fått en seans fr Es. Mycket bra! Fast mina värsta farhågor besannades. Men ni som funderar, undrar och grubblar...gör en seans! Det ger såå mycket! Även om man inte får höra det man önskar. Men att få "falskt socker" strött över en skulle ju vara mycket värre. Man får en puff i rätt riktning. Tycker Es är suveränt bra! Hon har ett underbart sätt att presentera sin seans åxå. Jag blev varm i hjärtat och glad...trots att jag velat höra motsatsen till en del saker iaf 😊 Tack, Esmaralda! Du är verkligen helt underbar!! Ha en gosig dag!
Kram.../Linnean 🌸

Svar: Tack snälla Linnean !! Ja, det är inte alltid så lätt när man måste säga sådant som man vet är negativt för kunden.. men det måste ju sägas.... jag önskar alla vore så förstående som du !! Ha du oxå en fin dag och stor kram :)
Esmaralda

50 AnnaK:

skriven

Ja, hur skulle man klara sig utan Treo.....en sann gudagåva ;)

Har egentligen jättemkt att göra idag då ena dottern fyller 20 imorgon. Men nu väljer jag att åka på stranden med lillan och hennes kompis. Har så kort semester i år så måste suga åt mig allt som ger mig lite återhämtning för jag vet inte alls hur jag ska orka hösten annars. Som tur är har vädergudarna bjudit mig på fint väder hittills. Kan vara svinkallt här i norr den här tiden ;)

Hoppas även på att få mod och kraft att få lite beslut tagna snart om lite av varje. Blir less på mig själv då jag ger upp alltid innan jag egentligen försökt på riktigt och sen får jag undra hur det hade kunnat bli om jag inte gett upp...

Nu ska jag njuta av lite sol och förhoppningsvis bad också.....liiiite kallt i älven ;)

Kram :)

Svar: ha det gott o njut i solen.. här hos mej regnar det.. kram :)
Esmaralda

51 Klara:

skriven

Hej es, visst var det C som tog min parfym?

52 Susan:

skriven

Ha, ha , antar att Treodrinken har att göra med dryckerna som dracks igårkväll🤔 ... men det brukar det va värt 😉

Blir inte så mycket semester för min del i sommar, eftersom jag inte fått fast än, men jag hoppas det kan bli ngn resa till hösten.... syns det ngt spännande för min del i kristallkulan😇?


Kram

Svar: yes, lite längre fram blir det en resa.. och tack o lov för Treo.. kram :)
Esmaralda

53 Klara:

skriven

Varför är O så seg? Han säger ju att han gillar mig, är så förvirrad. Håller han på med andra eller vad är det? Kram Klara

54 Helena Ir:

skriven

Det blev skål ta mej faen då :) Trevligt ser det ut.
Vilket fint kök Nettan har..vill ha!

Jag har en väninna som föreslog en massa att hitta på i början på veckan..jag svarade att jag inte visste om jag skulle orka,eftersom helgen nog blir tre fulla dagar för mig. Fick lite dåligt samvete och tänkte till om musikkvällen som var igår,skickade ett sms,om detta. Jag har inte hört av henne på 2 dagar..tror du hon blev stött,av mitt första svar? Svårt att tolka detta. Trist om det är så..ibland är man fullbokad och ibland helt allena..så är det ju för alla!

Kram :)

Svar: Ja lite stött tror jag nog hon blev även om hon kanske inte så gärna vill låtsas om det.. kram :)
Esmaralda

55 Jessica:

skriven

Hej Es, för ett tag sen när jag var och handlade kom det in en väldigt trevlig kille. Och jag vill bli vän med han men jag är rädd att jag inte kommer se han något mer. Ser du om vi kommer träffas och bli vänner? Han verkade vara väldigt rolig att va med. Kram :)

56 Christina:

skriven

Hejsan Es. Kom mitt mejl fram igår? Kram och ha en fortsatt fin vecka

57 Kiara:

skriven

Hejsan Es!
Jag vet att jag kanske är nojig, men något jag är så himla rädd för - både för mig själv och för någon mycket närstående. De gäller det som har ökat så mycket genom åren och det hände en sådan i helgen som var i min stad - dvs våldtäkt. Ser du några varningar för mig eller närstående? Tre har skett inte så långt bort från mig så jag kan ju inte låta bli att vara rädd. Den i helgen var dessutom en gruppvåldtäkt. Ser du något? Känns bara som en skugga över mig. Eller kan jag andas ut? Tack i förhand! Kram Kiara ❤

58 sus:

skriven

hej
tack...
ska försöka att prata....
inte lätt för mig....
och inte för honom...
tror du jag får det besked jag vill?
love sus

59 Jossan :

skriven

Tänk att det är så många som tycker jag ska lämna L.. Bara den tanken att jag egentligen måste får mig att gråta. Det finns någon bättre men jag vågar inte ge upp honom för det kanska tar flera år innan jag träffar någon annan.. Jag har mått så fruktansvärt dåligt den senaste veckan. Jag känner att jag kan gråta för ingen anledning. Jag känner mig så dum. Hela tiden tänker jag på mitt ex och hur lycklig jag var då.. Nu känner jag mig helt tom. Aja det blir väl bättre.. Hoppas med hela mitt hjärta att detta bara är hormoner..

När jag ska få barn.. Tror du det blir innan jag blir 30? Jag hoppas verkligen på det.. Typ när jag är 28..

Tack för du finns för oss vilsna själar

kram

60 Ork:

skriven

Hej Es

Ser du något nytt positivt på ingång?

61 Mareli:

skriven

Hej!
Vill han mig något illa?
Kram

62 Fanny:

skriven

Åh jag längtar efter en öl med en god vän snart!

Min syster har en återkommande dröm, varje dröm sluta likadant och det är såhär:

Hon åker bussen som stannar vid den hållplats hon vill, då kommer busschauffören fram till henne innan hon hoppar av och viskar att hon ska "akta sig för tanten, hon är farlig." När hon hoppar av bussen möter hon en tant på cykel som cyklar mot henne, hon hånskrattar högt och cyklar riktigt nära innan hon vänder och cyklar åt andra hållet.

Vad betyder drömmen och varför återkommer den?

Kram!

63 Hönan:

skriven

Kan tänka mig att ni har riktigt kul tillsammans :)
Jag undrar om du kan se vad det är jag faller för hos min nästa kärlek?

Kram

64 n:

skriven

Hej Esmaralda!
Kommer det gå bra för vänninan på lägenhetsvisningen idag som hon ska gå på åt mig?
Kommer fler vara intresserade?
Kram

65 Karin:

skriven

Hej,

Blir allt bra med båten ?
Och kommer min dotter att skärpa till sig så det blir bra ?

//karin

66 Kiara:

skriven

Hejsan Es!
Jag vet att jag kanske är nojig, men något jag är så himla rädd för - både för mig själv och för någon mycket närstående. De gäller det som har ökat så mycket genom åren och det hände en sådan i helgen som var i min stad - dvs våldtäkt. Ser du några varningar för mig eller närstående? Tre har skett inte så långt bort från mig så jag kan ju inte låta bli att vara rädd. Den i helgen var dessutom en gruppvåldtäkt. Ser du något? Känns bara som en skugga över mig. Eller kan jag andas ut? Tack i förhand! Kram Kiara ❤

Svar: Jag ser ingen varning alls runt dig när det gäller våldtäkt.. kram
Esmaralda

67 Sofia:

skriven

Hej

Dröjer... det länge till tills mötet med soulmaten sker Es?
kram

68 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Ogillar kaos så ordning är välkommet.. Hemskt gärna på många fronter, kärlek och sex, jobb. . Nej nu vill jag nog för mycket...
Kram från en solig plats...

69 Hönan:

skriven

Efter ytterligare lite tänkande har jag kommit fram till att det nog är dags för lite "me time" nu, så inga fler frågor om kärlek. Även om det är himla spännande.
Jag är väldigt nyfiken på hur min livsväg ser ut att vara och undrar om du kan se något kring det?

Kram och hoppas treon gjorde sitt

70 Malin:

skriven

Jag träffar en jätte fin kille just nu, men jag vågar inte riktigt släppa in han. Har blivit så lurad innan att jag nu inte våga lita på något killar säger.
Kan du se om han menar allvar med mig och om det finns känslor/intresse från hans sida?

71 Alie:

skriven

Mysigt med spontanare, och thank god för Treon ibland ;-)

Kommer han att höra av sig igen?
Kram

72 Helena Ir:

skriven

Tack för ditt svar! Ja,vi människor fungerar väl så..ibland får jag ett nej,och ibland måste jag leverera detsamma! Låter det vara ett tag,vi har inte känt varandra mer än knappt 1 år.

Kram :) och ha en skön kväll!

73 Jossan :

skriven

Tänk att det är så många som tycker jag ska lämna L.. Bara den tanken att jag egentligen måste får mig att gråta. Det finns någon bättre men jag vågar inte ge upp honom för det kanska tar flera år innan jag träffar någon annan.. Jag har mått så fruktansvärt dåligt den senaste veckan. Jag känner att jag kan gråta för ingen anledning. Jag känner mig så dum. Hela tiden tänker jag på mitt ex och hur lycklig jag var då.. Nu känner jag mig helt tom. Aja det blir väl bättre.. Hoppas med hela mitt hjärta att detta bara är hormoner..

När jag ska få barn.. Tror du det blir innan jag blir 30? Jag hoppas verkligen på det.. Typ när jag är 28..

Tack för du finns för oss vilsna själar

kram

Svar: Gå vidare.. ansträng dig.. och du gör dig själv redo för att möta en ny kärlek.. jag ser barn men inte när.. kram
Esmaralda

74 Boudica:

skriven

Vad mysigt ni haft! :)
Här är jag åter igen ute och far i värmen, mot bergen denna gång!
Fint där tror jag det blir, men skulle föredra att resa med andra än släktingar.

Har en fråga här mitt ute i ingenstans! Vet inte om du kan svara på en fråga formulerad på ett sånt sätt, men hoppas du ser åtminstonne något om det. ;)

Har en önskning som jag hoppas blir uppfylld innan jul eller året tar slut, får du till dig något procenttal om hur stor chansen är att det blir så?

Kram!

Svar: En bra bit över 50 %... det kan dock dröja lite lägre.. kram
Esmaralda

75 AnnaK:

skriven

Tack.....hade det riktigt skönt! Älskar stranden 😊

Inte har jag väl sån tur att huset jag nån gång kommer bo i är vid havet? Ser det ut att vara jättelänge tills jag flyttar dit?

Kram :)

76 Misstjejen:

skriven

Hej

Betyder det att hon har luras mig om att ska träffa i sommar och så det blir aldrig av?

Nu förstår jag varför så...

Kram Misstjejen

77 Mareli:

skriven

Hej!
Har nu tips på vad jag borde fokusera på nu i livet?
Kram

78 Fjäril :

skriven

vad ser du mig arbeta med efter detta.

79 F:

skriven

Jag har haft lite av en otursdag idag.. Gjorde min första beställning på nätet och efter betalningen ser jag att jag betalat 3 gånger så mycket mer än vad det egentligen skulle kosta. Jag gjorde allt rätt men det verkar som att det drogs tre gånger.. Kommer inte våga göra en beställning igen. Ser du om jag får tillbaks pengarna som drogs av för mycket eller är det helt kört?

Kram

Svar: Kontakta via mail eller telefon de du handlade av och förklara - då får du med mycket stor säkerhet tillbaka det du betalat för mycket. kram :)
Esmaralda

80 Smöla:

skriven

Korsar våra vägar snart? Jag längtar ihjäl mej...

Svar: Det kommer... kram
Esmaralda

81 Cat:

skriven

Hade en jättetrevlig kväll i tvenne spådamers i sällskap. God mat och dryck och mycket skratt :-)

Nu var det ju inte särskilt mycket "medialprat"( jag är själv helt omedial!) eller om data/IT utan vi pratade om allt mellan himmel och jord: allt från religion, fotboll, handväskor till tv-serier! :-)

Ni som bokat en seans i stugan har ett trevligt och spännande möte att se fram emot.

Hm...ser verkligen ut som om jag har munnen full med mat på fotot ;-)


Svar: Ja, sicken en härlig kväll :) Och det gör vi om.... tack för besöket och stor kram :)
Esmaralda

82 Madde:

skriven

Hej

När lättar det?

83 Jenny:

skriven

Hej nu när jag skolar om mig har jag tänkt att öppna en liten gårdsbutik på tomten. Bor ju nära stan men ändå landet. Lite trädgård och inredning.
Ser det ut att fungera ? Drömma måste man få göra iallfall, kram

84 Sher:

skriven

Hej Esmaralda ! Ser du om B.a.n brukar tänka på mig ibland eller har han sökt upp mig på Facebook den senaste tiden? Ser du om han tar kontakt med mig (som vän) eller om vi träffas och pratar i annat sammanhang?

Kram

85 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda ! Ser du om B.a.n brukar tänka på mig ibland eller har han sökt upp mig på Facebook den senaste tiden? Ser du om han tar kontakt med mig (som vän) eller om vi träffas och pratar i annat sammanhang?

Kram

86 N:

skriven

Hej Esmaralda!
Är det fler än jag som var på visningen som kommer tacka JA till fortsatt intresse?
Kram

87 Smöla:

skriven

Har du inte fått mina två mail?
Ser du vilket datum, dag eller klockslag som vi möts?

88 li:

skriven

Hej,verkar som mon fråga försvann,men frågar igen.Är han mikael den stora kärleken med stort K.Känner han likadant för mig?V.h Li

89 Bambi:

skriven

Hej Es

vem skall jag hålla utkik efter i kärlek?
tacksam för svar?

90 sippan:

skriven

Gokväll ES! Du verkar alltid vara i farten :) vilken energi du har! Skoj! Jag har inte vågat bli kär eller ens intresserad av någon ny man pga av olika saker men nu har min nyfikenhet på en blivit väckt. Nästan känt mig lite små kär :) Verkar han intresserad av mig eller "slösar" jag bort tid av att tänka på honom? Kram

91 Suze:

skriven

Hej ems

Ser du någon kärlek för mig?

Kram

92 Lizette:

skriven

Hejsan!
Min väninna undrar om vad hon kan göra för att hitta sin kärlek?
Kram

93 Jessica:

skriven

Tänker han på mig ibland?
Och ångrar att han inte tog chansen när han hade den?
Saknar han mig och vill ta kontakt?
Ser du om vi kommer ta kontakt snart?
Kram:)

94 Maddelito:

skriven

Hejsan Esmeralda!
Jag har följt din blogg nu i några veckor och jag tycker den är verkligen är bra :) jag har länge velat gå och spå mig men mina vänner avråder mig till det eftersom jag är duktig på att överanalysera allt men jag har en fråga jag verkligen behöver hjälp med och jag hoppas du kan ge mig svar.

För lite mer än ett år sen var jag och min dotter på cirkus och där blev jag småkär i en av jonglörerna men vågade aldrig riktigt prata eller göra nåt. Men idag är vi vänner på facebook och har lite kontakt men jag är väldigt feg som person och vågar inget göra. Min fråga nu är kommer jag och P inleda ett förhållande?

Hoppas du kan ge mig svar, för jag kan inte glömma honom och han dyker ständigt upp i mina drömmar.

MVH Madeleine

95 Milla:

skriven

Så himla jobbigt med folk som ljuger. Min man ljuger om pengar tyvärr o nu är ekonomin körd i botten pga att han inte haft ngt klokt jobb o jag aka ha semester med barnen o knappt ett öre att leva på. Kan du se om det kommer lösa sig?
Min svärmor håller med sin son om allting o ska försvara o det ör synd om henne när jag aa att det är tråkigt at bli ljugd för. Då tyckte jag hon sa att hon visste hur det var men då hörde jag fel för det var att hon visste att det var att ljuga för det handel hon gjort så mycket o så började hon nästan gråta. Jag tycker det var osmakligt o kan tyvärr inte tycka synd om ngn som ljuger för det är man ju medveten om själv att man gör men inte den som någon ljuger för. Hon är helkonstig när hon håller på så. Ofta taskig mot mig oxå fast snäll mot mina svägerskor.


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: