Dagens gästbloggare...

Dagens gästbloggare är: Annelie

God morgon på er alla

Jag vill berätta  när jag  var jag på kyrkogården och besökte min döda dotter.

 

Jag hade med mig Rollo kolor som hon älskade och jag satte påsen vid gravstenen. Jag hade också plockat lite snödroppar som jag satte i en liten vas.

Jag pratade med henne om allt som hänt sedan jag besökt henne sist och så brukar jag göra. Jag sa att hennes bror nu hade börjat övningsköra och var jätteduktig och att  hennes mormor hade ont i halsen men  som alltid inte vill till någon läkare.

När jag  berättat om hennes mormor kände jag hur det blev iskallt i magen.   Och så hörde jag min dotters röst  viska i mitt öra lika tydligt som hon vore där att mormor måste till doktorn nu för hon är allvarligt sjuk.

 

Jag blev  först livrädd.  Min  My och hennes mormor stod  varann alltid så nära och jag lyckades övertala mamma att gå till läkare.

Det visade sig att smärtan berodde på cancer i halsen.

Nu är hon opererad och har fått cellgifter och förklarats frisk . Hon kom till läkare i sista stund. Hade hon väntat hade hon inte blivit frisk.  Vi gick tillsammans till Mys grav och gav henne en stor vit nalle och våra tankar och massor av kärlek.

 

När man mister ett barn dör min lite själv och ingenting blir som det varit. Någonsin.

Men vetskapen och beviset som jag nu fått på att My är med oss och inte borta, det värmer och gör så gott i hjärtat.

Kramar på er alla

sign : Annelie

1 Minis:

skriven

Hej es...
Nu var det längesedan jag skrev. Vilket underbart gästinlägg.
Undrar bara om du ser att allt kommer bli bra för mig och min dotter? Lite arbetsam period just nu.:( :(

Kramar från mig

Svar: jadå, det kommer att bli bra, det tar sin lilla tid bara ... kram :)
Esmaralda

2 sus:

skriven

hej
sorglig och solig historia.....
önskar att jag fick ett tecken...
lite hjälp på vägen....
love sus

3 <3:

skriven

Love till dig Annelie. Ryste till nu på morgonen. Röda Rollo kolor är mina favoriter med sen jag var barn. Es jag skrev precis vad jag kände till B och att jag är ledsen och grät igår brukar sällan göra det och att hans beteende sista tiden är respektlöst. Tror han kommer backa hundra steg av och höra det men kändes som jag behövde få skriva det till honom. Känner inte igen hans beteende. Är inte likt den man jag lärde känna från början. Vet inte om vi kommer kunna ses och prata ut efter det här. Hoppas det. Han skrev att han tycker om mig. Tror du vi har någon chans trots hans mående ?och han vill träffa mig igen ?
Kram
💜💜💜

4 Vv:

skriven

Godmorgon Es!
Jo es, var det sant att ardi är lite sjuk som hans bror beskrev ,vad ville han säga om nåt annat och är ardi förtjust i mig??

Kram :)

5 MN :

skriven

Båda sörjigt och fint❤️
ES, jag har sagt upp mig , kommer allt att ordna sig?

6 Wow:

skriven

Så hemsk:( det måste vara det most hemskaste som kan hända en om det rör barnen ! Jag kan inte tänka mig:(

7 Sheri:

skriven

Hej
Längtar och väntar på honom :( vad ser du kring honom (soulmate)?Hur verkar han vara som person och hur ser han ut? Finns det tex. något som kommer utmärka honom utseendemässigt eller liknande som gör att jag kommer känna igenom honom?

8 Sheri:

skriven

Hej
Längtar och väntar på honom :( vad ser du kring honom (soulmate)?Hur verkar han vara som person och hur ser han ut? Finns det tex. något som kommer utmärka honom utseendemässigt eller liknande som gör att jag kommer känna igenom honom?

9 Lillanilla:

skriven

Vad skönt att de som inte vandrar bland oss längre ändå finns med oss<3 Vilken tröst och vad underbart skrivet,mycket sorg och mycket kärlek..
Esmaralda, min dotter mår inte riktigt bra. Vet inte riktigt vad hon ska göra. Har du förslag?
Det har ju varit en längre tid av sjukdom, hoppas på hållbart framsteg.
Visst gör det ont när knoppar brister..Varför skulle annars våren tveka..Vårkram

10 TA:

skriven

<3

11 Mimlan:

skriven

Jag beklagar att du har fått uppleva ditt barns bortgång, det ska ingen behöva. Men så otroligt fantastiskt att du fick en bekräftelse på att hon finns där hos er! Och att ni lyckades få iväg mormor till doktorn.
Stora varma kramar!

Ez, ska lämna in en lapp på jobbet idag. Jag vet att det inte kommer bli populärt. Ska jag stå på mig, kommer det gå bra? Eller kommer det ta hus i helvete.

Kram!

Svar: Stå på dig... somligt måste man bara göra. Det blir reaktioner men inte riktigt sådan kalabalik som du är rädd för... kram :)
Esmaralda

12 55:

skriven

Vilken fin berättelse. Tack.....

13 Jobbet:

skriven

Hej Es!,

Ser du möjligtvis om jag får jobbet i sova? Kramar

14 Hejsvejs:

skriven

Åhhhh:(!



Esmeralda!
Nör FÅR JAG EN LÄGENHET DET HAR DRAGIT UR PÅ TIDEN MKT! Kramar

Svar: ja det har dragit ut på tiden men de kommer... jag ser dock inte exakt när... det är på väg.. kram :)
Esmaralda

15 Kära Es :

skriven

Kära Es så himla ledsamt för Anneli:(


Es jag undrar om min dotter kommer ha ett jobb hon är känt i ? Kramar

Svar: Hon kommer att ha ett jobb där hon är skicklig och omtyckt.. kram
Esmaralda

16 Misstjejen:

skriven

Hej

Kom det byta ut från en kvinna till man som kom var med mig för föreläsningen. om det är rätt valt av mig?

17 Livet:

skriven

Livet är bara så tråkigt jag hatar det!!!
Jag ser inget ljust ingenting jag ser mig så nerstämd känns som om alla trycker ner mig ! Jag får ALDRIG NÅgon uppmärksamhet, ibland önskar jag att jag bara inte levde helt seriöst.

18 Anonym:

skriven

Alltså! ES!!!! Den här kvinnans L varför käftar hon och säger elaka ord och höjer sig själv som om hon är någon?


Krsm gillar inte henne! Känner hon likadant om mig eller är det avundsjuka från hennes sida?

Kramar

Svar: Hon känner nog på ungefär samma sätt gentemot dig.. kram :)
Esmaralda

19 Allt som jag vill ska klaras av:

skriven

Hejsan E

Jag är orolig för många saker ser du om allt fixar sig?

Kramar till Anneli och dig jag beklagar Anneli:(

Svar: du ska inte vara orolig - påverka det du kan påverka och ha tillit till universum en hel del kommer att ordna sig.... kram :)
Esmaralda

20 Jobbet:

skriven

Jag är så nervös för kvällens intervju!!!!!!!!!!!! HUR går det?
Får jag jobbet?

Kram eller är chansen inte så stor?

Kramar

21 Varför :

skriven

Min självkänsla är likamed =0

Min självförtroende är likamed=10000000 billions percent hur fan ? Jag är så besöken på mig själv jag har alltid höga förhoppningar för jag vill framåt men självkänslan jävlas hella tiden 😰

Svar: Du måste jobba på självkänslan... öka tron på dig själv och på din egen kapacitet... kram :)
Esmaralda

22 Drutten:

skriven

Underbart Annelie att du har kontakt med din dotter och att hon kunde förvarna så att mormor kom in till behandling !! :) Måste vara det svåraste som finns att förlora sitt barn :( Styrkekramar!

Här på jobbet har vi en arbetskamrat som förlorat sin dotter i det tragiska dramat i Bryssel förra veckan. Es vi har umgåtts lite privat, arbetskamraten och jag, och vi brukar ofta prata på lunchen och fika. Hon bor nära mig och tänkte vid tillfälle gå dit med blommor. Finns det något ssk jag kan göra för henne ?, då jag kan tänka mig att hon är både chockad och förtvivlad. Då tänkte jag mer än att bara höra av mig och läsa in om hon vill prata eller bara känna att någon finns till där. Kram Drutten

Svar: Ja du gör rätt i att gå hem till henne och du kommer att känna av om det finns något du kan ge henne just nu... och hon blir tacksam för att du kommer eftersom en del verkar undvika henne eftersom de inte vet hur de sa agera.. kram :)
Esmaralda

23 Sporten :

skriven

Es.

Jag är nyfiken på hans fotboll tränaren verkar inte vara snäll och han spelar alldeles för lite! Däremot undrar jag hur kommer detta att se ut på lång sikt? Han har pratat med honom och han säger att han har bättre spelare men gäller det elakheter här? Vad ser du om
Att byta klubb ger det något resultat? Hur ska han göra för att komma framåt ?
Vänligen

24 💕 Zoey 💕:

skriven

Hej igen!
Tack för ditt svar! Jovisst kan ja ta kyrkan ändå, men undrar ändå när du ser att allt ordnar sig för mig? När får jag den praktikplatsen som kan leda till jobb? Är det långt bort? När har de ordnat sig för mig? Hur länge till måste jag kämpa? Har ingen kraft kvar ... orkar inte mer .... Efter att ha kämpat i 32 år har mina krafter tagit slut ... kan inte hålla tårarna borta längre. Gråter nästan hela tiden och har ingen ork kvar alls. Vill bara att de ska bli bättre nu! 😞😢 Kram Zoey 💕

Svar: Du har en bit kvar... se till så att du får gå i terapi... du behöver hjälp och stöd... och så måste du spotta upp dig lite och väcka det jäklar anamma som bor i dig. kram :)
Esmaralda

25 Dunegull:

skriven

Vilken underbar historia!

Ser du om jag får upp min lön detta året i med mer ansvar?

Kram

26 Jennifer:

skriven

Bästa Esmeralda!
Jag har inte haft kontakt med M på ett par månader nu, och det känns lättare för varje dag som går. Men det finns också dagar när han dyker upp i mina tanker och jag känner saknaden.
Hur det är för hans del, tänker han något på mig? Kram

27 Little miss piggy:

skriven

Kära Es!
Dagens fråga idag är att jag undrar om jag kommer få mitt första barn innan,efter eller samma år jag blir 35 år? Mycket tacksam för svar! Kramiz

28 Mo:

skriven

Vilken fin berättelse,och vad bra att du trodde på det du hörde,många skulle nog inte riktigt tro på den känslan. Vad härligt att din mamma blev frisk.

29 Dunegull:

skriven

Kommer mitt ex kontakta mig igen?

30 Skorpan:

skriven

En till berättelse, direkt ur livet, som får håren att resa sig på kroppen! Härligt at du fick budskapet Annelie o mormor blev frisk!

Lite ögongodis redan på morgonen gjorde mig glad :). Två gånger dessutom ;). Ett trevligt samtal med kusin om ditt o datt, bl.a. förestående bilbesiktningar, gulp, hoppas det går vägen!? O sen blir det o fortsätta med städningn, i morgon får jag ju fotografbesök, så spännande. Får se hur jag klarar av o vara naturlig? Blir bäst på bild då jag inte vet om att någon tar en bild...

Ser du Es något om helgens dejter, nåt bra kring dom, eller kör jag vidare som hittills? Är jag månntro tillräckligt aktiv nu så att stenen som jag? satt i rullning nu fortsätter o rulla? Trivs ju med allt som händer :). O säger inte nej om det blir mera ;). Du sa ju att det skulle börja hända, o det gör det ju!

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Härligt.. så länge du trivs är du på rätt spår och ska fortsätta... kram :)
Esmaralda

31 Helena Ir:

skriven

Tack för att du delar med dig Annelie..vad fint att din mamma fick hjälp även från Alltet av din dotter..ett starkt bevis,på att din My,finns hos er ännu! Allt gott till dig..nu och alltid!
Kram :)

32 Morran :

skriven

Blev tårögd av ditt inlägg, Anneli. Hemskt att förlora ett barn... Stor kram!

33 f:

skriven

Kommer han vilja ha mig tillbaka?

34 Little miss piggy:

skriven

Kära Es!
Dagens fråga idag är att jag undrar om jag kommer få mitt första barn innan,efter eller samma år jag blir 35 år? Mycket tacksam för svar! Kramiz

35 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Jo jag fortsätter ;)..
Kram Skorpan

36 Gunilla:

skriven

Hej Esmaralda!
Sambon o jag har det riktigt kämpigt. Han har fruktansvärda humörsvängningar, ena stunden tycker han att vi ska gifta oss (efter 20 år..) o i andra stunden ber han mig fara åt helvete... Jag undviker närkontakt (ligga) eftersom det inte ger mig ett dugg, jag är för trött o det är bara han som tar. Har bett att vi ska gå o prata med någon tillsammans eller att han ska prata med någon själv, men han vägrar!
Är det dags att bryta upp, klumpen i magen är enorm..
Så tacksam om du ser någon ljusning eller ett gott råd.
Kram Gunilla i Oxd

Svar: Ja, vägrar han att ni ska söka hjälp.. och bar står på med sitt då kan det vara dags att sätta stopp och gå vidare.... kram :)
Esmaralda

37 Nina:

skriven

Hej esmaralda! Varför svarar inte B, när det var han som började skriva till mig? Är han inte intresserad längre? Tacksam för svar, kram:)

Svar: Nej intresset är inte som det varit.. kram
Esmaralda

38 💕 Zoey 💕:

skriven

Ser du möjligtvis om jag har fixat detta mörker till nästa år om jag får den hjälp jag behöver och verkligen tar tag i det? Finns det fler fighter som väntar bortsett min farfars bortgång och romansen som du har förutsett? Tror jag fixar dom två, men är det flera saker? Jag har fortfarande inte fått någon efterträdare efter att min psykolog dog, antar att de tar ett tag till. 😕 Hoppas snart dom kontaktar mig! 🙏 Kram Zoey 💕

39 Anki:

skriven

Godmorgon Annelie !
Att förlora sitt barn...kan inte ens tänkta tanken...att få bekräftelse och en varning så tydlig ...vilken kärlek ....
Så härligt att din mamma är ok nu
Stor styrkekram till dig Annelie och
tack för att du delar med dig <3

Anki med flock

40 Suze:

skriven

Hej

Kommer jag o Marcus bli tillsammans igen?
Jag önskar verkligen det

Mvh suzana

41 Mimi:

skriven

Hej Es! Vad ska jag göra för att det ska börja hända något?? du säger att jag måste ta första steget men vad ska jag göra???

kram

Svar: Ta du steget.. kram :)
Esmaralda

42 Mimi:

skriven

Hej Es! Vad ska jag göra för att det ska börja hända något?? du säger att jag måste ta första steget men vad ska jag göra???

kram

43 TILL VV:

skriven

Till Vv:



Hej där! Du beskriver art den här ardi är gift i tidigare inlägg, tänk om du var gift och någon annan tjej undrar som du gör om din man! Snälla lägg ner med en gift man! Var ej desperat eller bitter det finns andra män !

44 <3:

skriven

B har skrivit med mig hela morgonen och är ledsen att han gjort mig ledsen och att han mår dåligt. Han tycker om mig fortfarande. Tror vi kommer prata ut nästa vecka när han kommer hem igen. Har vi en chans fortfarande? Vill han ses igen och se hur det känns ?
Kram
💜

Svar: Det ser lite rörigt ut och jag har svår att se att ni kan få till någonting varaktigt.. kram
Esmaralda

45 Lilly :

skriven

Godmorgon esmeralda tänkte fråga hur blir sommaren 2016

46 Queen:

skriven

Undrar om jag får uppleva resa långt som till Thailand o USA någon gång ☺️

Svar: Visst kommer du dit.. kram :)
Esmaralda

47 Syster:

skriven

När träffar min syster den rätta

48 Familj:

skriven

Hur många biologiska barn får jag?

49 Kiara:

skriven

God eftermiddag fina Es!
Ser du om det händer något positivt nu på vårkanten eller under sommaren som jag kan se fram emot? Romans? Resa? Eller något annat kul!
Tack på förhand! Kram Kiara ❤

50 Skorpan:

skriven

Gunilla. vill lägga mig i, hur tror du ditt liv skulle te sig utan den karln?
Kram Skorpan

51 Cattis :

skriven

Ser du en flytt för mig under detta året?

Svar: Stor chans till flytt innan året är slut.. kram
Esmaralda

52 Little miss piggy:

skriven

Kära Es!
Dagens fråga idag är att jag undrar om jag kommer få mitt första barn innan,efter eller samma år jag blir 35 år? Mycket tacksam för svar! Kramiz

53 💕 Zoey 💕:

skriven

Ser du möjligtvis om jag har fixat detta mörker till nästa år om jag får den hjälp jag behöver och verkligen tar tag i det? Finns det fler fighter som väntar bortsett min farfars bortgång och romansen som du har förutsett? Tror jag fixar dom två, men är det flera saker? Jag har fortfarande inte fått någon efterträdare efter att min psykolog dog, antar att de tar ett tag till. 😕 Hoppas snart dom kontaktar mig! 🙏 Kram Zoey 💕

54 Sheri:

skriven

Hej
Längtar och väntar på honom :( vad ser du kring honom (soulmate)?Hur verkar han vara som person och hur ser han ut? Finns det tex. något som kommer utmärka honom utseendemässigt eller liknande som gör att jag kommer känna igenom honom?

55 Linnean:

skriven

Vad fint Annelie! Tack, för att du delar detta med oss! Vilken stark känsla. Det är så speciellt att få en hälsning fr andra sidan och att din dotter räddar sin mormor var ju något alldeles extra fint. Har själv fått en del hälsningar och även någon varning. Så visst är de med oss! Det känns varmt och fint.
Tänker en del på min förra kärlek, den norske läkaren. Har han det bra där på andra sidan? Ägnar han sig åt att vara andeläkare där åxå?ser han månne till mig ibland? Saknar hans varma röst och hans fantastiska sätt att lyssna och bry sig. Allt gott, hörrni! Kram...
/Linnean 🌸

Svar: Du kan lita på att han tittar till dig emellanåt och med mycket värme och kärlek i hjärtat. kram :)
Esmaralda

56 M:

skriven

Hej!
Kommer jag inte harmoni snart eller kommer mitt liv forskats i det här mörkret? Orkar inte mycket mer nu.
Kram M

Svar: Det kommer MYCKET bättre tider för dig... ge inte upp även om jag förstår att det är hemskt motigt... styrkekram :)
Esmaralda

57 Cecilia:

skriven

Blev tårögd när jag läste detta.. Beklagar sorgen för din dotters bortgång men är glad för er skull att din mor klarade sig. Så fint att din dotter hjälpte er!

Idag skulle jag egentligen varit iväg och shoppat hela dan, men fick ställa in igår pga sjukdom. Såg fram emot att käka på den där asiatiska restaurangen och fräscha upp garderoben lite, dessutom så skulle det vara skönt att komma bort från denna stad en liten stund. Men jag får dricka mycket te med honung och vila lite. Har precis börjat kolla på Greys anatomy och är helt fast! Finns nog ingen som missat den serien, men tips om någon har tid över ;)

Kommer jag att få ett sommarjobb? Hur stor är chansen att jag får ett feriearbete hos landstinget? Kramar

58 Josssan:

skriven

Då vad intervjun gjord. Det kändes bra men jag kände att det inte var rätt för mig. Hoppas lite på att jag inte får det. Men men de kommer förhoppningsvis fler skolor =) Jag har som sagt sökt 11 jobb.

Nu försöker vi få hit våra Amerikanska släktingar och min ena släkting försöker iallafall komma hit i sommar. Så det hoppas jag på.

Hoppas på mycket jobb i sommar!

Det kommer ett jobb som är rätt för mig snart =)

Kram

Svar: Jobbet kommer... kram :)
Esmaralda

59 S:

skriven

Hej Esmaralda!
Ser du några varningar kring min pappa?
Kram

60 Hönan:

skriven

Hemskt att förlora ett barn, men vad underbart att du fått kontakt med din dotter och vet att hon finns med dig även om hon inte finns här på jorden längre. Styrkekram till dig Annelie!

Tror du resan i april kan föra med sig något spännande eller speciellt?

Kram

61 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Ångrar han att vi gjorde slut? Eller skulle han vilja tillbaka?
Kram

62 s:

skriven

Hej Esmaralda!
Jag skulle gärna vilja ha fler barn, tror du jag får fler barn blir med den man jag kommer leva med? Eller finns det chans att jag får fler barn med en man det inte kommer hålla med? Tror du det kan bli runt 30 års ålder?
Kram

63 F:

skriven

Hej! Ser du hur min kommande pojkvän ser ut? Skulle bli så glad att få veta.. Kan det vara någon i eller utanför skolan? Kram

64 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Tror du han tyckte det var tråkigt att spendera helgen hemma hos mina föräldrar? Fick lite den känslan! Känns som om han är lite frånvarande även när vi pratar i telefonen! Börjar han tröttna och vilja ha avslut?
Kram

65 Jen:

skriven

Kommer jag att vara arbetslös hela livet?...känns så. Ser du om jag kommer att få jobb och var/vilken bransch?

66 Lotta:

skriven

Tack att du delade med dig Annelie, så trösterikt att höra!

Es, tycker det är allt mer märkligt (och inte det jag skulle vilja tro om honom) att han aldrig kollar upp hur jag har det. Inte är han väl så självcentrerad??

Svar: Mycket cirkulerar kring honom själv... kram :)
Esmaralda

67 Rosa:

skriven

Annelie vilken tröst att få kontakt med dottern och mamman räddad på köpet.

Esmaralda jag undrar om nya grannen blir vad jag hoppas på ? Borde ju flytta in någon där snart då det stått tomt länge i denna bostadsbrist.Skulle vara trevligt med någon man kan umgås med för en gång skull. Så jag hoppas på en ny vän, vad tror du?

Kram

Svar: Nja, någon riktig vän ser det inte ut att bli men det kan bli ok i alla fall.. kram :)
Esmaralda

68 Anna L:

skriven

Vad händer om att jag kontaktar V.L angående jobb och tillgänglighet, intesse ifall att han eller någon annan i hans närhet gör ett projekt... Är det bara fel att ta intiativ och visa att jag finns, är rädd att riskera negativ effekt och störa om jag visar mig vilja delta i framtida grejer???

Utöver det: Har V.L tänkt på mig kring film sammanhang i framtiden, tar han möjligtvis själv kontakt med mig... Hoppas dock att jag lämnade ett positivt intryck från i fjol. Men kan ju lika gärna vara ointressant och bortglömd i mängden... ! Kram :)

69 Tildis:

skriven

Hej Es, får jag ett jobb snart som jag trivs med? Kram

70 💕 Zoey 💕:

skriven

Hej igen Es!
Mötet med S idag gick inget vidare. Slutade med att jag gick gråtande därifrån. Jag vet att hon försöker hjälpa mig men det känns mer som hon bestämmer över mig. Om jag tar hjälp av läkare osv, ser du möjligtvis hur det blir med kyrkan och praktiken?
Ser du möjligtvis om jag har fixat detta mörker till nästa år om jag får den hjälp jag behöver och verkligen tar tag i det? Finns det fler fighter som väntar bortsett min farfars bortgång som snart lär ske och romansen som du har förutsett? Jag har fortfarande inte fått någon efterträdare efter att min psykolog dog, antar att de tar ett tag till. 😕 Hoppas snart dom kontaktar mig! 🙏 Kram Zoey 💕

71 Michaela:

skriven

Livet vänder inte till det bättre. Fortfarande dålig hälsa och ser inget slut på det. Känns verkligen inte som att det kommer bli bra nån gång och man får må bra och vara lycklig. Suck!

Svar: Ge inte upp... det vänder, det ser jag tydligt o klart o det blir så mycket bättre... styrkekram !!
Esmaralda

72 Anna E:

skriven

Kommer jag in på åtminstone en utbildning?

73 Melody:

skriven

Hej E. Vad har han för tankar om mig? kram

74 Panik:

skriven

Hej! Ser du mig i arbete i år eller är det långt borta??

kram

75 Panik:

skriven

Hej! Ser du mig i arbete i år eller är det långt borta??

kram

76 Ha:

skriven

Hej Es!
Ska jag lämna honom?
Kram

Svar: Känner du själv att det är dags då ska du lämna.. kram
Esmaralda

77 Sheri:

skriven

Hej es
Längtar och väntar på honom :( vad ser du kring honom (soulmate)?Hur verkar han vara som person och hur ser han ut? Finns det tex. något som kommer utmärka honom utseendemässigt eller liknande som gör att jag kommer känna igenom honom?

78 Sheri:

skriven

Hej es
Längtar och väntar på honom :( vad ser du kring honom (soulmate)?Hur verkar han vara som person och hur ser han ut? Finns det tex. något som kommer utmärka honom utseendemässigt eller liknande som gör att jag kommer känna igenom honom?

79 Syskon.:

skriven

Dröjer det länge tills vi får ett barn till, längtar så.

80 ensam:

skriven

kommer vi bli vänner igen? Saknar hon inte mig? =(

81 Rebecca:

skriven

tyckte det blev lite jobbigt idag. Ser du om dem sagt något illa om mig också? kram

82 Hedwig:

skriven

Vilken rörande berättelse Annelie.Vad bra att din dotter unnar er på jorden mormor trots att hon var så förtjust i henne själv och nog skulle vilja ha henne i himlen också. Jag hoppas att din dotter kommer att ge flera tecken till dig och jag önskar dig all styrka!

83 Jennifer:

skriven

Så fint Annelie, att du fick bekräftelse på att din dotter är med dig o mormor!

Fina Esmaralda, jag ska till London senare i vår. Finns det en chans att romansen dyker upp där? Eller i sommar? Kram!

Svar: Chansen finns hela tiden var du än är.... det kommer kärlek till dig.. jag ser inte när och det betyder att det kan ske precis när och var som helst...kram :)
Esmaralda

84 Anna L:

skriven

Finns det kanske inget att se, men kan jag kontaktar V.L angående jobb och tillgänglighet/intesse ifall att han gör ett projekt... Utan risk för illa känslor??
Är det bara fel att ta intiativ och visa att jag finns, är rädd att riskera negativ effekt och störa om jag visar mig vilja delta i framtida grejer...

Tror du V.L har tänkt på mig kring film sammanhang i framtiden och tar kontakt själv till mig. Kan inte annat än önska att jag lämnade ett gott intryck från i fjol. Eller är jag bara ointressant och bortglömd i mängden?? Bör jag lägga allt kring hans arbeten på is...och söka intressen på annat håll. Ursäkta om jag frågat några gånger men det känns viktigt på något vis. Kram :)

85 s:

skriven

Hej Esmaralda!
Tror du han kommer ha barnet mindre än vi bestämt? Eller kommer vilja ha mer?
Kram


86 Lotta:

skriven

Es, du skrev att mycket cirkulerar kring honom själv, men betyder det att han faktiskt inte bryr sig om mig eller är det så att han har för fullt upp?

87 Signe:

skriven

Hej!
Så gott att knna att hon är ned dig din dotter, efter det fruktansvärda att förlora henne jordelivet. Hon vill dig väl.
Ez, kan du se om det ska bli eget företag, nytt jobb eller hund snart?
Som du förutspått är jag tillbaka på hästryggen igen. Fantastiskt. Livet bättrar sig så sakteliga, steg för steg, i sakta mak.
Kram till din och alla blogg- vänner

88 Lizette :

skriven

Hej Ez:)
Vackert inlägg, sorgligt men ändå hoppfullt. Fint att mormor blev frisk:)
Känns tungt här, irriterad jämt och tycker allt känns slitigt o otacksamt. Ser du något bra /kul som kommer att ske?
Kram

89 💕 Zoey 💕:

skriven

Hej igen Es!
Mötet med S idag gick inget vidare. Slutade med att jag gick gråtande därifrån. Jag vet att hon försöker hjälpa mig men det känns mer som hon bestämmer över mig. Om jag tar hjälp av läkare osv, ser du möjligtvis hur det blir med kyrkan och praktiken?
Ser du möjligtvis om jag har fixat detta mörker till nästa år om jag får den hjälp jag behöver och verkligen tar tag i det? Finns det fler fighter som väntar bortsett min farfars bortgång som snart lär ske och romansen som du har förutsett? Jag har fortfarande inte fått någon efterträdare efter att min psykolog dog, antar att de tar ett tag till. 😕 Hoppas snart dom kontaktar mig! 🙏 Kram Zoey 💕

90 Little miss piggy:

skriven

Kära Es!
Dagens fråga idag är att jag undrar om jag kommer få mitt första barn innan,efter eller samma år jag blir 35 år? Mycket tacksam för svar! Kramiz

91 Kiara:

skriven

God eftermiddag fina Es!
Ser du om det händer något positivt nu på vårkanten eller under sommaren som jag kan se fram emot? Romans? Resa? Eller något annat kul!
Tack på förhand! Kram Kiara ❤

Svar: Möjlighet till en liten romans finns och likaså en resa... planera lite kul i förväg.. det ökar chanserna o bra ting följer med i kölvattnet.. kram :)
Esmaralda

92 Elenore:

skriven

Vad sorligt och fint Annelie❤️❤️

Es: Har jag någon hälsning från alltet<3
Kram

93 Syster:

skriven

Ser du när min syster träffar rätt

94 Familj:

skriven

Hur många biologiska barn får jag

95 Sheri:

skriven

Hej es
Längtar och väntar på honom :( vad ser du kring honom (soulmate)?Hur verkar han vara som person och hur ser han ut? Finns det tex. något som kommer utmärka honom utseendemässigt eller liknande som gör att jag kommer känna igenom honom?

96 Hönan:

skriven

Verkar det som att jag kommer driva eget inom coaching någon dag?

Och hoppas allt gick bra hos doktorn :)

Kram

97 A.T:

skriven

personen jag tänker på vad vill hon egentligen? blir inte klok på henne hon säger gulliga saker är gullig när vi träffas men sen känns det ändå som hon dissar mig.
fattar ingenting

98 Helena Ir:

skriven

Mysig lunch hemma hos mig, med väninna,idag!
Precis som du skrev,för någon dag sedan så skulle
något ske,som skulle kunna leda till något annat,på
mitt initiativ eller någon annans. Nu är jag bjuden
hem till henne och hennes man den sista april..vi ska gå till Marinan och lyssna på musik. Hoppas det blir av nu..på den Marinan har jag haft mycket skoj,som yngre..och känner nog en hel del folk som rör sig där.

Kram :)

99 Fanny:

skriven

Vilket fint gästinlägg! Förr trodde jag inte på ett liv efter döden men jag blir mer och mer övertygad. När jag tänker på att min farfar finns kvar hos mig känns det som en enorm tröst. :3 Att förlora ett barn måste vara bland det svåraste man kan råka ut för i livet...

Tror du att jag blir en bra sjuksköterska? Jag känner mig jätteosäker ibland.

Svar: ja och ett STORT ja.. du blir en jätteduktig, empatisk och bra sköterska som patienterna verkligen kommer att tycka om... kram :)
Esmaralda

100 Livet:

skriven

Hejsan Es. Har jag gått och förälskat mig i onödan? Känner hon som jag?
Kram

Svar: Nja, det är faktiskt tveksamt.. jag får till mig att hon är osäker och inte vet riktigt vad hon vill och känner... kram :)
Esmaralda

101 Solstjärnan:

skriven

Hej

Otroligt fint att få ett så tydligt tecken av din dotter.
Hon har helt klart haft en nära och kär relation till såväl dig som sin mormor.
Fint att My besöker dig och du får känna att hon finns med dig.

Tack att du delade denna fina berättelse till oss.

Styrke kramar till dig Annelie🌸🌸
Kram Solstjärnan

102 Suasanne Amalia:

skriven

Hej Annelie... först vill jag säga att jag beklagar att du har fått lämna ett barn. Jag förstår att ditt hjärta brast och att saknaden är stor. Sedan vill jag ju tacka dig för att du delade denna upplevelse med oss.. vilken fin känsla att du kan förmedla dig med ditt barn.. <3 och att dessa utbytta tankar och ord blev till en så stor nytta för din mamma.. kramar <3 <3

Nu är det ju så att det har hänt massor med saker runt omkring mig.. Människor kommer och går så snabbt att jag inte hinner med... Det finns en stor energitjuv och en liten energitjuv.. Så har jag ju min mamma som biter sig fast... men jag tänker bara fokusera på det goda i livet .. det underbara och det goda...

Skulle vilja fråga dig om så mycket men vet ju inte hur jag ska formulera det för att det ska bli rätt.. Har mediterat och frågat universum .. har tackat Gud Jesus universum och jag vill bara njuta av mitt liv..

Jag hoppas alla får njuta av livet någongång...
Men så finns det en fråga som jag kände lite extra för... Får jag spela Bowling på Fredag??? Det vore så kul och en bra början på en lång vänskap ??

Önskar dig en fantastik kväll ... med lycka och kärlek <3
EllaBella hälsar till dig och MG att i dag lekte hon med Dizla... (hon följde med matte och mig och mormor på vår promenad och sedan lekte hon med mig på vår äng... så glad jag blev över att få se henne ... matte också
... Synd att hon inte följer med hem och hälsar på Saga.. hon längtar också efter att se henne... slickar i öronen från EllaBella <3

Svar: Ja, god chans att det blir bowling och i detta ser det ut som om du själv kan påverka lite.. och jaaaa MG vet hur kul det är att springa lös och leka.. det bästa som finns och man blir så lycklig när en fyrbent kompis dyker upp som är på lekhumör.. kram på er :)
Esmaralda

103 Zita:

skriven

Hej Esmaralda! Tror du att jag har några som har mig tankarna på den ön jag bor eller på fastlandet? Kram 😃

Svar: Ja, någon finns det allt som tänker på dig.. kram )
Esmaralda

104 Pöm :

skriven

Hej Ezmeralda..

Hoppas jag gör rätt med min husförsäljning trots att jag inte tjänar något som jag helst ville. Men får jag ett nytt boende i den byn jag vill?

Tacksam för svar..

Svar: ja det får du även om det kanske dröjer lite.. kram :)
Esmaralda

105 Aladdin:

skriven

Hej Es!

Kan du se hur min nästa flytt ser ut & om den dröjer länge?
kram:)

106 F:

skriven

Finns det chans att jag och han kan bli mer än vänner?

107 Anna E:

skriven

Kommer jag in på åtminstone en utbildning?

108 EE:

skriven

Plötsligt dök ett jobb upp att söka. Mer eller mindre det jag vill göra. Söker såklart och hoppas.

Så svårt att veta vad man vill göra när man "blir stor"...

Semestern går åt skogen. Ser mörkt ut med gemensam semester och att lösa alla stängda dagis/fritids. Noll förståelse från chefer. Suck och åter suck. Hoppas det finns något ljus som visar att vi får löst detta utan hjälp av andra.

Kram

109 Milla:

skriven

Fin berättelse. Jag blev tagen.
Min fråga: kommer månAdens ekonomi att lösa sig? Kärvt med pengar till räkningar o sönernas födelsedagar i april.

Svar: det är kärvt men du reder ut det.. kram )
Esmaralda

110 Sandrella:

skriven

Hej Es!

Kommer jag bli moster igen?
mycket tacksam för svar
kram:)

111 Amelie:

skriven

Jag blev både ledsen och varm i hjärtat av sin berättelse och visst är det skönt när man får bekräftelse att dom på andra sidan finns med oss ❤️

Jag tog dig på orden igår Es, att inte försitta mina chanser till sommaren. Nu har jag hittat och bokat en stuga i sommar, som känns så rätt. Fanns inte ledigt en hel vecka men ett par dagar nere på Österlen med fantastisk utsikt över havet blir det, lycka!
Tack för puffen! 🤗
Kram :))

Svar: Härligt och jag har på känn att det blir en plats där du verkligen kan ladda energi.. du måste meddela dig till oss här på bloggen :) kram :)
Esmaralda

112 Boudica:

skriven

Hemskt att förlora ett barn! Nu har jag ju inga barn själv (än) så kan ju bara tänka mig hur det är.
Men positivt i det hela är ju att du fick, och kunde ta emot meddelandet!

Måste ju passa på att säga att några av tipsen från gårdagens blogg kan man testa även som vuxen.
Speciellt de som fungerar som förändring i vardagen.
Tycker man att livet blivit tråkigt och bara står stilla så kan man ju sätta fart på det med att göra något man inte brukar göra. (Jag borde lyssna på mina egna råd lite oftare ;) )

Passar på att fråga,
Tänkte skoja lite med en person imorgon, blir det lyckat? Eller kan det leda till oanade konsekvenser?

Kram!

Svar: I morgon är det helt okey att skoja.. så gör du som du tänkt.. kram :)
Esmaralda

113 Tur:

skriven

Hej Esmaralda! Jag har bara otur inget går som jag vill. Ser du om det vänder snart??

Kram

114 sus:

skriven

hej
funderar på vad är lärdomen av alla dessa förändringar?
love sus

115 Cecilia:

skriven

Hej ez! Skulle han tycka att det vag märkligt och påträngande om jag skickade iväg ett meddelande? Kram

116 Loressa:

skriven

Hej Ez!
Vem skall jag hålla utkik efter i kärlek?
kramiz

117 Oxelina:

skriven

Inlägget berör en verkligen, det värsta som kan hända är att ens barn dör före en själv, det är som inte meningen. Men samtidigt underbart att dottern hjälpte mormor ! Bevis på att dom på andra sidan finns med oss även om vi inte ser dem och glömmer bort det ibland.

118 Sheri:

skriven

God kväll Esmaralda! Vad ser du kring honom (soulmate)?Hur verkar han vara som person och hur ser han ut? Finns det tex. något som kommer utmärka honom utseendemässigt eller liknande som gör att jag kommer känna igenom honom?

119 Sheri:

skriven

God kväll Esmaralda! Vad ser du kring honom (soulmate)?Hur verkar han vara som person och hur ser han ut? Finns det tex. något som kommer utmärka honom utseendemässigt eller liknande som gör att jag kommer känna igenom honom?

120 AnnaK:

skriven

Vad fint att veta att hon är med och vakar över er Annelie! Kram på dig!!

121 Omg alltså:

skriven

Kära Es mmmmmmm nu har jag varit på intervjun och jag MÅSTE fråga hur uppfattas jag som person där? OCH SNÄLLA ES! ser du hur stor chans har jag att få jobb där?

Kram

Svar: Du uppfattades positivt.. man gillade dig spontant och du har ungefär 70 % chans på jobbet.. kram :)
Esmaralda

122 Signe:

skriven

Hej!
Önskar bloggfamilen och dig en god natts sömn. Tänker framför allt på er som har det kämpigt på olika sätt just nu. Vill gärna förmedla er hopp. Trots många livshändelser som präglat mig står hag fortfarande på benen. När det känns som mest nattsvart finns våra vägledare och våra nära som nu är i annan dimension oss nära och hjälper oss på bästa sätt. Min älskade storasyster, som jag saknar djupt samt min fina mamma ger mig ofta hlsnungsr. Senast idag, när jag körde bil hem med tårar i ögonen från välgörande och arbetssam terapi, tror jag mig få en hälsning när himlen öppnade sig med varmt ljus samtidigt som välbekant och känslosam musik spelades i radion. Jag hälsade tillbaka. Dessa ögonblick fr vi, men själv är jag inte säker på att jag alltid uppmärksammar dem.
Annelie, du får hälsningar som är så värdefulla. Tänk, att ni alla tre på något sätt är tillsammans. Svårt och mäktigt.
Önskar mig och min familj lite ro framöver. Hoppas på lugnare jobbsituation. Har en galen ide om att prova starta eget i sparsam regi, eller dka ja byta jobb inom det närmaste, köper jag hund inom kort och kan ha med den på kontoret??
Kram till alla generösa bloggvänner och särskilt Es som sammanför. Värdefulla!

Svar: Prova gärna starta eget men ha en backup plan o räkna med att det det dröjer innan det egna ger pengar... hund kommer det att bli så småningom.. kram :)
Esmaralda

123 Cupcake:

skriven

Hej Es!

Vem är min nästa kärlek med vem skall jag hålla utkik efter?
tacksam för svar
kram

124 annis:

skriven

Hej!
Ser du någon flytt för min del snart?

Kram❤️

125 S:

skriven

God kväll Esmaralda! Vad ser du kring honom (soulmate)?Hur verkar han vara som person och hur ser han ut? Finns det tex. något som kommer utmärka honom utseendemässigt eller liknande som gör att jag kommer känna igenom honom?

126 familj:

skriven

ser du hur många biologiska barn jag får

127 stjärna:

skriven

ser du någon bra förändring på väg in i vårt liv

128 Omg alltså:

skriven

Kära Es mmmmmmm nu har jag varit på intervjun och jag MÅSTE fråga hur uppfattas jag som person där? OCH SNÄLLA ES! ser du hur stor chans har jag att få jobb där?

Kram

129 Omg alltså:

skriven

Kära Es mmmmmmm nu har jag varit på intervjun och jag MÅSTE fråga hur uppfattas jag som person där? OCH SNÄLLA ES! ser du hur stor chans har jag att få jobb där?

Kram

130 EE:

skriven

Plötsligt dök ett jobb upp att söka. Mer eller mindre det jag vill göra. Söker såklart och hoppas.

Så svårt att veta vad man vill göra när man "blir stor"...

Semestern går åt skogen. Ser mörkt ut med gemensam semester och att lösa alla stängda dagis/fritids. Noll förståelse från chefer. Suck och åter suck. Hoppas det finns något ljus som visar att vi får löst detta utan hjälp av andra.

Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: