En riktig puss.......

 
I går var vi på Zoomarine hela dagen...en slags nöjespark med fokus på  djur som lever i havet... lite karuseller... badland.. och fantastiska shower....
 
 
 
I väntan på delfinshowen hamnade Ozzy på stora TV skärmen...
 
Det fina med den här parken är att de tar sig an skadade djur och rehabiliterar dem och släpper ut dem igen... intäkterna av shower och prylar man kan köpa går till detta....
 
 
Först var det delfinshow..... sedan blev det sjölejonshow...
 
 
och dotter Emme fick pussa ett sjölejon... på riktigt !! 
 
 
Sen blev det wildbird show... där Maraboustorken som bara var en unge... hade ett eget nummer... men den som imponerade mest  var en  smart  skata !!
 
 
Barnen älskade sjörövarshowen... och  de var fantastiska de där grabbarna  som svingade sig och slog volter och  bjöd på fullt ös....
 
 
 
På hemvägen stannade vi till vid en strand & tog ett dopp....
 
 
Här sitter  två trötta barn efter dagens utflykt.... vi åt en god middag på  en liten portugisisk krog med kaklade väggar.... och sen... hem och isäng för de små.... medan vi vuxna satt uppe ett bra tag och bara myste !!
 
Kram & kärlek
1 Rädd:

skriven

Ser du när vi får vårt nästa barn? Nyfiken.

Kram och kärlek

2 Skorpan:

skriven

Tror bestämt att mina stora ungar skulle trivas där, o jag med 🙂.

Tvn gick i ett huj, nu hoppas vi på att nån kommer o hämtar hylkan o skrivbordet också. Tror du dom går åt Es, eller blir det att ringa åt nån som kommer o hämtar dom?

Mys fortsättningsvis...
Kram Skorpan

Svar: God chans att någon vill ha.. kram :)
Esmaralda

3 EPM:

skriven

Åh så härligt ni har det! Här är solen tillbaka efter en aprildipp med snö och kyla, så alla njuter i fulla drag.

Kommer J våga satsa sina kort på mig..?
Jag vet att detta är något jag tjatar om men det är det enda som snurrar inom mig nu...
För ett tag sedan såg du att en händelse skulle bli avgörande för hur framtiden skulle bli för oss. Ser du nåt om tidpunkten som detta skulle inträffa? Eller har det redan skett?

Kramar

4 Linnean 🌸:

skriven

Vilka härliga små äventyr ni är på! Ser såå kul ut! Jisses, så stor den där storken är! Har bara sett dem gående och ben har de ju som lyktstolpar. Kärlek ja...oj, tycker man har övat en hel del genom åren, så nog borde man vara lite av expert nu...eller? 😉Verkar inte som man blir det...Nej! Eller så har jag något slags "examnsprov" nu?! För det sista exemplaret är som en sådan där kub. Man vrider och vänder och hittar nya sidor och kombinationer. Oförutsägbar och inte alls "vanlig" Men ändå gillar jag det här. Oftast iaf. Lite som en...utmaning! På gott och ont. Kan läsa av honom och känna av på något konstigt sätt jag inte själv begriper. Ja ja, vet inte om jag själv är dum i hövvet eller om det här är vad jag behövde efter en tids stiltje, kan man säga. Hur det ska sluta vet i katten! Katten...ja, HONOM vill jag ju ha! 😻
Mannen åxå...inte jämt! Men lite oftare! 😉
Är helt slut i dag! "Mitt" lag, HV71 tog SM guld i går! Jisses, sicken match! Småland är bäst! Var helt uppjagad! Härlig känsla! Älskar ju hockey! För kallt för brasa i kväll! Brr!
Men det blir lite vin och tjöt m väninnan.
Hoppas ni får en härlig kväll! Kram...
/Linnean 🌸

Svar: Nej fullärd blir man nog aldrig !! Det enda man kan lära sig är att vara sann mot sig själv... vilket är svårt nog minsann !! Hurra för ditt lag som vann !! Kram :)
Esmaralda

5 Resa:

skriven

Åh vad roligt ni haft det:)Jag har med vart på en delfinshow utomlands jättekul:)

vad jag längtar att resa nu när jag ser så mycket fina bilder. Men ekonomin är trög:(Skulle önska att bo utomlands ett tag<3

ser du någon rolig resa som jag kommer göra snart,gärna med ett gäng goa vänner:)?
kram



Svar: En resa kommer och det känns inte som om den är så långt bort.. kram :)
Esmaralda

6 Linda:

skriven

Hej Esmaralda!
Låter som en underbar dag med barn och barnbarn. Jag undrar om du kan se om något händer runt mig i sommar? Någon flirt eller någon kärlek?
Kram Linda

7 Maleficent:

skriven

Så fint med djur, å deras kärlekar!
Nu är det dessvärre en period som jag känner mig rätt så ensam på. Ser du något på denna intima front? Är en romans med kvinnan nära?

8 Mm:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser jätte trevligt ut.
Vad ser du om min kärlek jag ska möta? Hans sätt?
Kram

Svar: Jag ser honom inte utan känner in att han finns där... kram :)
Esmaralda

9 Kiara:

skriven

Hej Es!
Åh vilken mysig dag ni hade! 😍 Delfiner är mitt favoritdjur! Är så avis på dig som fick se dom. 😊
Jag undrar om du kan berätta allt om min soulmate? Jag är jättenyfiken på honom. 😊 Kram Kiara ❤

10 Lillajag:

skriven

Hej Esmaralda.
Är det henne han hoppas på nu? Kommer han att gå in i en relation med henne?
Kram

11 Love:

skriven

Hej Esmaralda.
Känner han endast vänskap för mig? Är det definitivt slut nu?
Kram

12 F.u:

skriven

Hej esmeralda vad mysigt nu har det... Ser du något spännande på väg in i mitt liv du kan berätta om kram

13 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.
Verkar han ha blivit berörd utav smset jag skickade?
Kram

14 A:

skriven

Vad fint att dom månar om djuren.
Det värmer mitt hjärta som är en stor djurvän.
Har haft problem med nackvärk i över 15 år och sista tiden går det inte en dag utan värk.
Går hos en ny naprapat som säger att min dåliga hållning orsakar spänningar i musklerna därav min svåra värk.
Nu funderar jag på att sjukskriva mig för jag är fullständigt slut i både kropp och själ.
Men då det råder stor brist på min yrkeskategori så drar jag mig.
Vill inte ställa till problem.
Kan du se om jag kommer att bli bättre?
Kram från en som är på väg att ge upp.

Svar: Du kommer bli bättre men det kan ta sin tid och du lär behöva ett specialdesignat program att träna.. kram :)
Esmaralda

15 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda.
Verkar han inte ta illa upp utav seperationen?
Kram

16 Christoffer :

skriven

Kommer vi hitta tillbaka till varandra och finns känslor kvar mellan oss?

Svar: Känslor finns men frågan är hur långt de räcker... det kan jag inte se men snart vet du.. kram :)
Esmaralda

17 Tingeling :

skriven

Vi kommer aldrig komma iväg till Finland va....? Min pappa brukar ändra sig, Mitt ex var/är likadan. Ingen man kunde räkna med. Trött jag är på det. Borde jag ordna upp det här själv? Kanske åka till mumindalen. Eller kan det hända vi kommer iväg.....?

Fantastiska bilder. Och delfiner 💜 jag älskar delfiner. Tror det är mitt kraftdjur. Har bl a en tatuering med delfin på. Såg en delfinshow en gång och blev så rörd så jag nästan grät. Blev nästan religiös 😁. Fantastiska djur. Jag älskar vattnet. Mitt stjärntecken är eld, men tycker jag passar mer i vatten.

Har förresten nu kommit på vad jag vill göra för tatuering, efter jag tänkt i flera månader, min cover up. En drömfångare. Symboliserar lite mitt liv just nu. ☺

Ingen eld för mig i dag, min dotter är inte vaken så sent. Jag ska kolla på mord i paradiset 😁 drömmer mig bort om att jag själv skulle våga flytta till ett sådant ställe, bo enkelt i en liten "hydda" precis vid vattnet.

Kram!

Svar: Blir de omkring dig inte färdiga.. för det går sannerligen trögt med dem.. så åk själv ! Du ska inte vara beroende av de andra. Drömfångare låter som en fin tatuering som kan passa dig hur bra som helst ! Den kommer du inte att ångra ! kram
Esmaralda

18 <3:

skriven

Så härligt ni har det kära Esmeralda och vem vill inte ha en puss av ett sjölejon. Du hade rätt att det blir en resa i Valborg. Tror du jag och Daniel kan prata ut och lösa allt efter Marbella resan om två veckor? Vet inte om jag satt honom på pidestal...är chansen stor att vi blir ett par igen ? Han känns så rätt ändå mot andra jag träffat efter honom. Han älskar mig men vet inte på vilken nivå längre om det är mer än vänskap. Vet inte hur jag kommer känna heller efter vi pratat ut. Han skrev idag att vi pratar efter resan.
Kram
💗💗💗

Svar: Här ser jag inte hur det blir.. du får ta det som det kommer och själv känna in.. kram :)
Esmaralda

19 Browallia:

skriven

Vilket häftigt ställe ni besökt!

I helgen har jag sovit mycket efter en tuff vecka på jobbet. I drömnens värld träffade jag dig! ♡
Vi satt i en kökssoffa, drack kaffe och pratade förtroligt med varanda. Minns inte vad vi pratade om men drömmen lämnade en känsla av värme och trygghet.

Kramar om dig ♡

Svar: Vad härligt !! Att sitta på en kökssoffa, fika och prata är min melodi :) Kram :)
Esmaralda

20 erika:

skriven

Hej! Kommer jag någonsin bli lycklig i kärlek?

Svar: Ja, det kommer.. kram :)
Esmaralda

21 Susanne Amalia :

skriven

Vilken kanondag ni har haft.... Och Ozzy på TV.. Alla nöjda och glada .... Det är så mysigt att åka iväg med barnen och djur lir aldrig fel Skator är extremt smarta... De blir tama och är vetgiriga... 💕 fråga ser du något du vill förmedla i min närmaste framtid??

Svar: Ja skator är fantastiska och hemma har jag en som gärna kommer och hälsa på och får sig en godbit ibland !! Det ser ut som om det kommer fattas ett par viktiga beslut för din del.. under den allra närmaste tiden.. beta av en sak åt gången och det kommer bli bra.. hur mår du nu Amalia `? Kram :)
Esmaralda

22 Susanne Amalia :

skriven

Hejen del av texten försvann bara så där mystiskt önskar dig en fantastisk kväll och njut av värmen
Kramar 💕

23 Liii:

skriven

Hej Esmaralda.
Blir jag själv länge till? Blir det året ut?
Trevlig Valborg. Go kväll.
Kram

24 N:

skriven

Hej Esmaralda. Har han inte mer känslor än vänskap för mig?
Har han släppt taget?
Kram

25 Mn:

skriven

Hej Esmaralda.
Blev han berörd utav meddelat jag skickade eller tog han till sig vad jag skrev?
Är det definitivt slut?
Kram

26 Sophia* :

skriven

Respekterar han mig på den punkten? Eller skiter han totalt i min önskan/det vi kommit överens om?

Kram

27 Undris:

skriven

Hej Es

undrar om det finns ett meddelande till mig som du känner av?kram:)

28 Susanne Amalia :

skriven

Hej jo jag mår riktigt bra Är positivt Och känner att Jag får tillbaka styrkan mer och mer. Jag tränar stenhårt och nu kan jag sitta på huk och resa mig till stående på en balansplatta utan att tappa balansen det är bra... Det enda problemet är min tokiga mamma som ärhysterisk hon klagar på det mesta men jag kan inte göra något.. Hon klagar på sonen som ska ha en blå kostym och en rosa skjorta på studenten hon skulle dö om han skämde ut henne så...hon känner sig lurad och sviken av alla.. Hon säger att jag är skyldig henne 100000kr då sa jag att jag inte fick umgås med människor som gjorde mig upprörd.. I dessa 100000kr fans ett seglarläger som hon hade betalat till sitt barnbarn när han var 9år i dag är han 32år jag undrar lite varför hon mår så dåligt av en gåva som hon skänkt till sitt barnbarn eller över en skjorta.. man vågar inte ta emot en present för efter ett tag vill hon ha tillbaka den eller sätter upp pengar på ett skuldko nu önskar jag dig och din familj en fin och härlig kväll
Kramar 💕

Svar: Ja somliga skulle aldrig skaffat barn !! Skönt att höra att du mår bra... fortsätt umgås med människor som ger dig positivt och god energi... stor kram !!
Esmaralda

29 S :

skriven

Respekterar han mig på den punkten? Eller skiter han totalt i min önskan/det vi kommit överens om?

Kram

30 Anna-Marie:

skriven

Hej Ezmaralda.
Jag har varit tillsammans med min pojkvän Andreas i ett par månader nu. Vi har det bra men det känns ändå lite distanserat mellan oss, Vi utrycker inte så mycket känslor i ord. Är han rädd för att bli sårad, lämnad, eller är han helt enkelt inte kär i mig? Blir det bättre?

31 Fröken T:

skriven

Hej

Inget händer. Jag simmar, tränar på gym, jobbar. Går ut o minglar ngn enstaka gång. Men inget händer.
Alltså jag rör mig bland folk, tåg, buss, köer, gym, badhall, mstbutik, m fl.
Men inget händer.

Tänker att fan alla ni sierskor måste siat fel, jag kanske är den procenten som det blir fel för.
För inget händer.

Jag får hem paket från olika paketombud, går ner till kiosken då och då, tar taxi någon gång, går på ensamma promenader, men inte möter jag ngn soulmate eller ligg-potential där heller....

Es, åhhhhh..! Säg mig ngt. Detalj? Var när hur..?
Min partner in life, var f*n är han..?

Kram
T.N

32 Lillajag:

skriven

Hej Esmaralda.
Är det henne han hoppas på och kommer det att bli något seriöst mellan dem? Kram

33 Sus:

skriven

Hej
Trevlig utflykt.....
Kul med djur.....
Har haft fint zigenar besök idag😀
Kul.....
Love sus

34 Susan:

skriven

Shit, såååå härligt det ser ut 😉👍 det är inte utan att jag längtar till egna reseäventyr ✈️🚢

Kram o fortsätt njuta🍾🥂

35 My:

skriven

Hej Esmaralda.
Hur stor är chansen att han och jag går in i en relation?
Kram

36 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda. Har han mer än vänskapskänslor? Kram

37 A.D:

skriven

Jag drömmer om de fina huset.

Ekonomisk man kämpar de är tufft. Ska man reda eller inte.
Saknar så e trädgård ett stort hus.
Kommer det bli något hus köp i år ?

Kommer de bli det huset jag drömmer om och önskar. Kram fina du

38 F.u:

skriven

Hej esmeralda vad mysigt nu har det... Ser du något spännande på väg in i mitt liv du kan berätta om kram

39 Anna E:

skriven

Hittar vi det där huset att hyra snart? Väntat i evigheter :( inte säkert att bo här...

40 Vardagslyx:

skriven

Hej
Trevlig blogg du har😊. Kommer min ekonomi bli bättre så jag och mina tjejer kan resa lite ihop? Blir det en vinstsumma som jag längtar efter?
Mvh vardagslyx

Svar: Det blir en starkare ekonomi och det blir resor.. men ingen vinst i sikte.. kram
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: