Bryt ältande och oro....

 

Jag brukar ju tjata om hur viktigt det är att ta kontroll över sitt liv.  Men faktum är… om det är livet som kontrollerar dig & du känner dig missnöjd.. då är du på fel väg.

 

Man tappar ju inte kontrollen över sitt liv över en natt… utan det brukar ske successivt  även om man en dag plötsligt kan upptäcka det. Du känner att plikterna  & tristessen bara vuxit och i detta har förlorat dig själv.

Upptäcker du att dagarna rullar på men – att du  saknar själva livet… det som ger dagarna glädje och innehåll… då ska du inte skjuta bort tanken. Du ska stanna i den.  Du ska se den precis som det är. Kan du bara bli medvetet närvarande så kommer du också att hitta lösningar.

Den här gamla liknelsen med  duschkabinen är bra.

 

 

”Tänk dig att du står med kläderna på i en duschkabin – blind, utan att veta var du är. Vattnet är iskallt och du blir dyblöt. Eftersom du inte är medveten om var du befinner dig reagerar du instinktivt – kastar dig än mot den ena väggen, än mot den andra, för att undkomma obehaget. Men det forsande vattnet är överallt. Och du blir allt mer desperat. Det enda resultat du uppnår är sprickor i plexiglaset och att du gör dig illa.

Bli medvetet närvarande, precis här och nu. Då förstår du var du är och vad som behöver göras. Du kan lugnt fatta kranen, stänga av vattenflödet och kliva ut ur duschkabinen. ”

 

Medvetennärvaro eller mindfulness har blivit populärt och inte utan anledning. Detta är något som alla kan utöva.  Och kan man bara försöka ta till sig och förstå tekniken så kan den faktiskt förändra ditt liv !!

 Kram & kärlek
 
1 Milla:

skriven

Bra inlägg. Jag behöver ta kontroll över mitt liv som bara har anpassat mig efter f d maken. Nyorientering i livet, ta ut kompassen i rätt riktning från det inre.
Det här mötet på måndag på jobbet, med chefen o några kollegor, kommer det bli av tror du om hur kommer det i s f gå?

2 Misstjejen:

skriven

Hej

Visste jag att vem var den personen som jag kom har romantiska med i hösten? Om jag gissar rätt?

Ha det bra 😊

3 Little miss piggy:

skriven

God morgon Es!
Jag går på något som heter Kroppsmedvetande träning, förkortningen är KMT, och det handlar om hur man ska andas när man får panik, gör oss medvetna hur vi går när vi spänner oss, pratar om vad som händer i kroppen när vi väl utsätts för något som vi upplever som jobbigt i vardagslivet, till ex om man inte gillar att prata inför em grupp osv. Vi börjar alltid med en kvarts meditation och sedan gör vi olika övningar. Kan till och med bli lite Thai Chi övningar. Vi är i en grupp mellan 8-12 personer. Man känner alltid till en början "orkar inte gå idag", men när man väl har varit där så är det så skönt efteråt. Ibland blir det olika massage dom sista minutrarna, ex bollmassage. Hur underbart som helst. 2-3 gånger under den timmen som KMT håller på så frågar ledaren en och en hur vi upplevde övningarna. Nu har det varit sommaruppehåll men det drar igång igen om två veckor och jag längtar!

Har en fråga gällande killen jag är kär i. En av hans kompisar - M gifte sig i helgen som var nu och jag vet att killen som jag är kär i, hans ex var på bröllopet. Kan du se om killen jag är kär i oxå var på bröllopet? Träffade han sitt ex då, jag menar pratade dom med varandra ifall han var där? Har han fortfarande känslor för henne? Tusen tack i förhand! Kramis 🐷

4 sus:

skriven

hej
tränar varje dag....
ibland glömmer jag bort mig.....
inte lätt.....
love sus

Svar: Jättebra av dej !!! Och det är ok att glömma ibland.. kram
Esmaralda

5 55:

skriven

Jaa oro är jobbig. Jag är orolig inför nästa år. Försöker varva ner o tänka på nuet. Känner du possitivitet inför min resa nästa år.

6 <3:

skriven

Godmorgon kära Es tror du ddt kan lösa sig med fakturan ändå att de kan fixa till den blev så besviken igår när läkaren ringde och berättade hur de blev.
Kram

7 Skorpan:

skriven

Nja, det är som tur var jag som kontrollerar mitt liv, tillsvidare i alla fall. Fast aningens trist skulle jag vilja påstå att mitt liv är. Hitta på o gör en massa då, är väl svaret, visst men ensam är det lite trist ;). Kanske det kommer något som är utöver det "normala" som piggar upp!?

Det blev mycket aktivitet på dejtingsajten igår, what?? Satte meddelande åt en man, som svarade en gång, men mer lär det väl inte bli, eller? Såg charmig ut ;)... De jag finner intressanta tycker inte jag är det = en omöjlig ekvation ;D.

Ett jobbavslag inkommit, fins det fortfarande chans på nåt av dim andra två platserna? Ska ringa till ett ställe idag, om jag hinner, har samma telefontid som karln o här har höstens program kommit igång.. Får väl se...

Ha en bra dag alla!
Kram Skorpan

8 Jossan :

skriven

God morgon!

Har jag tappat kontrollen nu när jag längtar så mycket efter kärleken och känner mig ledsen att jag inte får känna kärlek?

Inatt drömde jag om J igen. Det var evigheter sen. Varför drömmer jag om honom nu?

Måndag och tisdag gjorde jag 7 olika maträtter så jag kan klara av att gå ner i vikt. Jag har 3 veckor innan det är dags för att byta jobb. Hoppas jag klarar att hålla det att gå ner i vikt. Igår städade jag kök, vardagsrum, hall och toalett. På lördag ska jag ha mina kusiner här.

Kommer kärleken snabbare om jag ser honom framför mig? Att han ska komma innan oktober 😂

Kram

Svar: Nja.. innan oktober känns som för mycket glädjetänk... men ha ögonen med dig... och visualisera kärlek också.. det kan hjälpa.. kram :)
Esmaralda

9 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.
Tack för detta inlägg.! Det är så viktig och bra information.

Ser det mer troligt ut att det blir en seriös relation mellan dem? Än att det inte blir det?
Kram

10 Jennie:

skriven

Vilket bra och tänkvärt inlägg! Esmaralda, din blogg är verkligen så superbra! Bästa bloggen!!

Ärligt talat känner jag mig inte särskilt tillfreds med tillvaron som den är nu. Är fast i ekorrhjulet, jobbar heltid o är ofta tvungen att jobba övertid pga arbetsuppgifterna... Jobbet slukar och tar all min energi och på kvällen är jag så slut att jag inte orkar göra något.... Jobbet tar massor av energi men ger ingenting tillbaka (jobbar med svårt utsatta människor i nöd), så jag har insett att jag måste försöka få energi utanför jobbet för att inte själv duka under.

Esmaralda, ser du om det händer något roligt i mitt liv snart? Kram

11 AnnaK:

skriven

Där har vi mig.....dagarna rullar på men saknar själva livet!

Detta med ekonomin alltså......hur får jag ordning och in lite mer pengar? Nåt uppslag?

Kram 😊

12 Linda:

skriven

Hej
Drycker det upp någon kärlek snart ?
Kram

Svar: Det kommer men kan dröja lite till... kram
Esmaralda

13 Linda:

skriven

Hej
Dycker det upp någon kärlek snart ?
Kram

Svar: Kanske inte jättesnart.. men kärleken kommer.. .kram :)
Esmaralda

14 Rädd:

skriven

Hej Esmaralda.
Den där stressen känner jag igen oh fy den är hemsk. Men det var för några år sedan, nu är det lite bättre. Men jag är otroligt känslig för stress och min kropp reagerar och det tar några timmar att återhämta mig efter stresspåslag.
Kommer han hålla det vi har kommit överens om? Hålla det han lovade mig? Och är det så det kommer att bli?
Kram

15 Virrhönan:

skriven

God morgon!

Just nu känns det som jag tappat kontrollen över mitt liv en smula. Här har jag lunkat på som vanligt utan att något speciellt har hänt mer än den vanliga ruschen på jobbet, men så igår så PANG bara, sitter hos chefen och blir anklagad för stöld! VA?? Jag fattade absolut ingenting. Jag var inte ensam, tyvärr fanns det dom som faktiskt erkänt. Är det nån i min närhet som hatar och vill mej så illa så den anklagar mej för att ha stulit? Jag är oskyldig till detta och har även chefen på min sida så det känns ju bra men bara misstankarna gnager hål på mej. Kommer det att komma mer anklagelser eller är detta bara nåt tillfälligt? Mår skit idag och tankarna bara maler och maler...

16 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Jag har en fråga gällande N. Jag är lite förvirrad. Då det har varit andra som kör hans skåpbil har jag kollat lite vem som äger skåpbilen och i slutet på april stod det en ny ägare och två veckor senare stod det en annan ägare. Om det nu inte är N som äger skåpbilen, varför plockar den nya ägaren inte bort hans jobb dekal på skåpbilen när dom åker runt i den? Eller är det såna som verkar arbeta med honom? Men varför ägarbyte? Eller är det fler som är delägare i bilen? Ser du något om detta? Tusen tack i förhand! Kram Zoey 💕

17 Lie:

skriven

Hej Esmaralda.
Tror du han har mer känslor för mig undermedvetet? Kommer han vilja vara med mig igen?
Kram

18 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Mitt i prick ...ska ta mig tid och lyssna på videon även om det ryster i mig när jag ska lyssna på sävliga röster..speciellt när de är på svenska...

Regn ute = ta itu med den sk "döstädningen" av gamla papper och böcker o dyl...

Kram Anki med flock

19 Rädd:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer han att respektera min önskan? Är det så det kommer att bli?
Kram

20 Browallia:

skriven

Nu har det hänt igen. Härom kvällen när jag tittade på olika klipp om personlig utveckling på Youtube fick jag för mig att jag skulle söka efter klipp med min barndomsfavorit. Janne "Loffe" Carlsson. Det blev en stund av nostalgi samtidigt som nåt sa mig att han är död. Samtidigt var jag säker på att jag inte hade hört eller läst om att han har gått bort så jag googlade på honom och det kom inte upp något om att han avlidit. Så idag nås vi av nyheten att han somnat in 80 år gammal. Jag är tacksam så länge det håller sig till kändisar.

Tacksamhet o glädje

Svar: Ja, Loffe har skänkt oss mycket glädje !! Och du har en stark känsla... kram :)
Esmaralda

21 I:

skriven

Kloka människa! Tack! Den ska jag prova!

22 Vv:

skriven

Hej Esmaralda 💖

Har Sedat älskat mig eller älskar han mig fortfarande?

Saknar och prata med honom :(

Kram💖💖💖

Svar: Jag ser inte att han är engagerad i dig... han finns inte i ditt liv framöver.. kram
Esmaralda

23 Skrållann:

skriven

Hej!
Klok läsning och viktigt att stanna upp. Jag har stannat upp och trots tidigare uppmaning om att om jag bara bestämmer mig för att set ska gå så fixar jag det. Det tror jag att jag skulle göra men jag tvivlar på att det är rätt arbetsuppgifter för mig. Det är inte så mycket arbetsledning utan snarare arbetsplanering i en massa system och det passar nog inte mig. Har en fantastisk chef som jag bröt ihop inför igår och idag är jag hemma och "tänker" över mina alternativ. Jag är på ruta ett och vet inte vilkenväg jag ska gå. Jag känner att jag höll på att bränna ut mig totalt på några veckor och därför tror jag det är nödvändigt att stanna upp. Jag kan inte riskera att vänta och hoppas att det ska bli bättre för då vet jag inte hur jag kommer må. Det tragiska är att stödet från min man känns obefintligt. Om det är ett nederlag för mig att känna så här så tycker nog han att det är än värre att ha en fru som beter sig. Imorgon ska jag åter prata med chefen och ev har han ett annat förslag på vad annat som ev kan finnas i organisationen som jag kan göra?! Tänker jag rätt?

Kram❤

24 f:

skriven

godmorgon jag undrar vad hösten har att erbjuda mig. kram

25 hmm:

skriven

hej esmeralda kan du se om det finns någon här i vårt hem. som vi inte kan se. kram

Svar: Ni får besök ibland av de ni känner som gått över.. kärleksfulla besök för de vill ju se så att ni har det bra.....några andra besökare kan jag inte se.. kram
Esmaralda

26 Moj:

skriven

Hej Ez! Ser du någon kärlek till mig inom kort. I så fall när och var? Kram Moj

27 Moj:

skriven

Hej Ez! Ser du någon kärlek till mig inom kort. I så fall när och var? Kram Moj

28 Kärlek❤️:

skriven

Hej Esmaralda.
Kan det dröja över nästa år innan jag träffar min riktiga kärlek?
Kram

29 Ljuva:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer han att bli lyckligare med henne? Som han tror själv nu..
Kommer de passa bättre ihop än vi gjorde?
Kram

30 Moj:

skriven

Hej Ez! Ser du någon kärlek till mig inom kort. I så fall när och var? Kram Moj

31 M❤️:

skriven

Hej
Inte lätt alla gånger och ta kontroll över sitt liv när man slits mellan hopp och förtvivlan
Söker jobb som en tok och det är inte lätt i min ålder försöker vara stark men ibland deppar jag ihop
Längtar efter en kärlek som man kan lita på
Mitt ex dyker inte upp och gör allt färdigt och vet inte hur han tänker om allt
Ska jag våga mig ut och göra resan med E först innan jag sätter igång på allvar
Mm många frågor i mitt huvud just nu
M❤️

Svar: Gör klart utan ditt ex.. på egen hand... så du kan gå vidare... och resan ska du göra.. kram :)
Esmaralda

32 Linnean 🌸:

skriven

God Morgon!
Mm, tillhör nog själv de där som ororar sig en massa. Stannar ofta upp och tänker just så "vad vill jag göra?" "Vad är roligt?" "Hur ska jag fixa det?" Jag vet inte riktigt! Har man två stora bromsklossar som hälsan och pengar, då kan det vara ganska knöligt ibland. Allt kostar och man måste ha ork! Jobbar på det!!
I går rasslade det till lite konstigt här. Först stod min gamla fling framför mig med sina bruna ögon och svarta lockar. Poff! Oj då! Sen ringde en gammal kärlek (vi pratar då och då än) han bokade en dejt med mig på...kyrkogården! Ja, med tanke på ålder och hälsa så är det väl en lämplig plats 😉
Och han då, som jag brukar träffa...han är bortrest igen! Samt drar ännu längre söder ut nästa vecka. Öh! Varför dyker de här männen upp och rör om nu? Kul att man är kvar på banan än...men det känns lite...konstigt!
Och kattens husse, den bortreste, han ställde verkligen upp för mig på bästa tänkbara sätt vid bröllopet. Han är märklig och jag förvirrad!
Aldrig lugnt eller "normalt" Blir det någonsin lugnt och mer vettigt i mitt liv när det handlar om män? Får väl fortsätta träna min fot och skänka kärlek till katterna och försöka få hälsan på rätt köl så länge. Karlarna får väl snurra runt i utkanten 😉 Mår MG bra nu? Har inte hunnit följa bloggen så noga den sista veckan. Ha en glad dag! 😀
Kram.../Linnean 🌸

33 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Undrar om det du sett i seans kan förändras? Nu är vi på väg att flytta och jag ser så fram emot det, jag känner att det kan bli jättebra men är orolig för att bli besviken eller överraskad av att saker blir fel.

Svar: Njut av nuet och det du mår bra av.. kram :)
Esmaralda

34 MB:

skriven

Hej! Jag är så förvirrad. Jobbar numera på Volvo lastvagnar och jag tvivlar och tvekar. Är detta rätt arbetsplats för mig? Jag hade kunnat lägga bort just oron om jag hade vetat.

Kram

Svar: Just nu är det rätt och så småningom väcks intresset för något annat och då kommer det sig naturligt att du byter arbetsplats.. kram
Esmaralda

35 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Undrar om det du sett i seans kan förändras? Nu är vi på väg att flytta och jag ser så fram emot det, jag känner att det kan bli jättebra men är orolig för att bli besviken eller överraskad av att saker blir fel.

36 carina:

skriven

hej Ezmaralda!! <3 hoppas allt är bra med dej <3 jag undrar ifall du kan se något hur min höst blir i kärleken och om jag kommer att flytta =) kramen <3

37 Virrhönan:

skriven

Hej igen!

Nu har fan flugit i mej. Fick precis tips om ledig tjänst i samma byggnad, nåt helt annat än det jag gör. Krävs inget speciellt. Vad tror du Es, kan jag ha chans på det? Första känslan känns bra för mej i alla fall...

38 Moj:

skriven

Hej Ez! Ser du någon kärlek till mig inom kort. I så fall när och var? Kram Moj

39 Linda:

skriven

Jag har befunnit mig i den duschen och famlat, försökt stanna upp kliva ur och göra en ny plan, för att hitta mig själv mitt i det sprutande vattnet än en gång, verkar som att mina planer går i stöpet för de mesta, eller så är jag bara usel på att läsa mig själv :)

Hoppas alla vi som kämpar på och inte hittar sig själva, eller vet vad man vill, lyckas hitta ett sätta att stänga av vattnent och komma ut på torra sidan :)

Ha en fin dag allihopa!

40 Sheri:

skriven

Godmorgon!

Hur ser träffen ut att gå på lördag? Killens föräldrar och mina föräldrar ska träffas för flesta gången, nervöst! Ser du något särskilt kring träffen fina Es?😀❤️

Svar: Känns som att det går bra.. kram
Esmaralda

41 Carolina:

skriven

Hej Esmeralda!

Tack för en bra blogg. Du höll en seans för mig för några år sedan och jag vill tacka dig för det.

Jag är i en process för ett nytt jobb kan du se om jag får jobbet samt om det ger den utveckling jag eftersträvar?

Kramar

Svar: Jag ser dig på nytt jobb och det ser positivt ut även om det kanske inte blir exakt som du tänker dig.. kram
Esmaralda

42 Bolla:

skriven

Hei! Lurer på å reise alene til Sri Lanka i vinter. Ser du om jeg det blir noe av eller om jeg reiser et annet sted?

Klem Bolla 😊

Svar: Jag ser inte vart.. men reser gör du.. kram
Esmaralda

43 <3:

skriven

Hej käea Esmeralda blir resan till Stockholm av nästa vecka tror du ? Blir det en fin eeaa isåfall ?
Kram

44 Jag:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer han att ångra sig? Finns det chans att han inser själv att han tycker att det han sagt och varit taskig mot mig?
Kram

45 ❤️:

skriven

Hej Esmaralda.
Dröjer det över nästa år innan den riktiga kärleken kommer till mig?
Eller blir det troligast i år eller nästa vi möts?
Kram

46 Moj:

skriven

Hej Ez! Ser du någon kärlek till mig inom kort. I så fall när och var? Kram Moj

47 Dejt:

skriven

Hej Esmaralda.
Vad tror du dejten idag? Kan det bli något?
Kram

48 Oro:

skriven

Hej Esmaralda.
Kan du snälla se något om detta,
Kan han ångra sig och vilja vara med mig igen?
Kommer han passa bättre med denna kvinna och blir det seriöst där?
Kram

49 Moj:

skriven

Hej Ez! Ser du någon kärlek till mig inom kort. I så fall när och var? Kram Moj

50 Rädd:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer han respektera det vi har kommit överens om och respektera min önskan?
Kram

51 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.
Innan årets slut är jag i en relation då?
Kram

52 💖:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du han och mig i en relation igen?

Kommer han känna/tänka efter och vilja vara med mig igen i en seriös relation?
Kram

53 Anna-Marie:

skriven

Just nu så känner jag inte att jag har så stor koll på mitt liv. Jobbet känns som ett sjunkande skepp. Inser att jag måste nog ta och hitta ett nytt jobb även om jag bara jobbat här i några månader. KOmmer jag att hitta något jobb som passar mig bättre och där jag känner mer glädje?

54 F:

skriven

Hej esmeralda undrar om du kan se vad hösten har att erbjuda mig kram

55 Anna:

skriven

Hej!

Jag har de senaste veckorna haft två synfenomen jag undrar över.

Den första gången var jag utomhus med min vuxna dotter bakom mig, då plötsligt något grått, flikigt liksom kastades fram i vänster ögonvrå samtidigt som något fräste högt i örat. Trodde det var min dotter, men det var det inte.
Andra gången var i går kväll, då jag inför sänggåendet tittade nedför trappan till bottenvåningen i vårt hus (sovrummet ligger på övervåningen), för att se om vår hund skulle följa med upp. Då fladdrar något vitt, tunt tygliknande till i trappen, liksom när man snurrar ett lakan i luften. Det försvinner på någon sekund. Vad kan detta vara och betyda?
Med vänlig hälsning
Anna

56 N:

skriven

Hej Esmaralda.
Är han helt säker? Eller tvekar han?
Kan han komma och ändra sig?
Kram

57 Ingen hjälp - Anonym denna gång :

skriven

Esmaralda vad ska jag göra. Jag fick inte hjälp med hyran! Hur löser jag detta tills nästa månad. Betalar jag hyran idag har jag 100 kr till mat och det räcker inte!!

Seriöst vad är det för fel jag trodde att jag skulle få hjälp


Vill inte flytta härifrån, vill inte vara utan mat heller och inte till mina älakade djur


Kram

58 Love:

skriven

Hej Esmaralda.
Blev han någe glad när jag sa att jag tycker om honom?
Kram

59 Misstjejen:

skriven

Hej

Kan det var någon som jag känner som kommer har romantisk med mig i hösten och vet jag vem är personen? Är det personrn som är nykära i mig?


😊

60 Hönan:

skriven

Vilket bra och viktigt inlägg. Dags att komma igång med mindfulness och komma på rätt spår igen :)

Undrar om getingen som föll ned på mitt huvud i tisdags hade något budskap med sig?

Kram

61 Framtidsfylld :

skriven

Tänkvärt!

Jag har en tendens att panikera över saker som ligger långt framåt i tiden.. sådant som alltså inte går att påverka..

Otroligt onödigt och energislukande.. Här-och-nu-tänket ska verkligen jobbas på..

Startar med en "här och nu fråga".. 😉 Funderar på vad flirten från igår har för känsla efter att vi skildes åt på morgonen?

Kram på dig.

62 Skorpan:

skriven

Åh Es, jag fick kallelse till jobbintervju. Det var väl det du såg, större chans på ett av jobben. Nåt speciellt jag behöver tänka på gällande intervjun? O jag som inte tänkte svara i telefon... Tur att jag gjorde det :).
Kram Skorpan

63 Mee:

skriven

Bra inlägg idag

Känner mig lost? kommer jag hitta rätt väg innan året är slut?
kram

64 Musen:

skriven

Hej Esmaralda.
Hur dumt det än låter... varför skulle han ändra sig och vilja vara med mig sen när han inte vill vara med mig nu? Jag tänker väll att han ska känna/tänka efter och vilja vara med mig igen, men det är väll kanske otippat...eller totalt otänkbart,
Därför måste jag dock fråga dig, finns det en chans att han ändrar sig om ett tag och att vi fortsätter vår familj?
Varför vill man inte vara med sin familj...han kanske inte tänker som ja
Kram

65 <3:

skriven

Hej kära Es regn och rusk här hemma så trist. Längtar tillbaka till sol och värme. Ska försöka börja med lite skonsam träning vattengympa nästa vecka. Tror det blir bra för mig.
Julia har fortfarande inte gett sig med blufffakturan och skickat den till inkasso bolag. Min advokat har bestridit den återigen. Kommer hon ge sig nu eller gå vidare till tingsrätten ?
Kram

66 Lotta:

skriven

Liknelsen med duschen är bra. Den har jag inte hört förrut, men känner igen mig och det är inte lätt att stänga av kranen men lättare om man tänker på duachgrejen :)

Känner mig ju väldigt sviken av mitt ex. Jobbar på att lägga locket på. Finns han med i min framtid och frågan är hur han agerar den dan jag träffar en ny?

Kram Lotta

67 Pannkakstjejen:

skriven

Hallå e :)

Undrar vad han känt och tänkt sedan vår natt ihop? Hade varit spännande å veta.

Nu ska här ätas soppa och pannkisar, just like the good old days!

Kramisar


68 Michaela:

skriven

Min psykolog jobbar med att få mig att säga ifrån och vad jag tycker och att folk inte skall trampa på mig. Även göra saker som inte är regelrätt som jag alltid gjort. Så därför valde jag att kliva ur min "comfort zone " och jävlas lite med skitstöveln igår. Han vill ju bara ligga så jag fråga om han var myssugen och han nappade direkt men jag total ignorerade honom. Lite djävulskap :)Kram

69 Susanne Amalia :

skriven

Att ha kontroll över sitt liv är ju en bra sak .. jag ska nu skaffa mig kontroll över mitt .. är min plan ... Så texten kom så välpassande ...

Jag ska inte ge upp...

Jag ska kämpa och inte ge mig ... livet är till för så mycket och detta är en av delarna .. jag är lite myndighetsrädd och vill inte stöta mig ... har lite naivt trott att bara man är kärleksfull och förstår alla ur alla vinklar så löser det sig men har upptäckt att då blir man totalt uppäten...

Däremot ska man ju inte gå och spara på aggressioner eller bevara dem i sitt sinne ... de tär och förgör en ...
Jag har ju en sådan på nära håll ... så jag vet .. men jag har förväxlat detta utåtagerande med ren elakhet ... och kommit fram till att så är ju inte fallet ... Detta beteende beror på en störing som troligen är medfödd .. allt beror ju på olika saker men man kan inte acceptera allt ... och då får an ju lugnt och stilla säga detta ... Som häromdagen när jag skulle skaffa glasögon ... då ringdes det varje dag för att jag skulle välja bågar som var tillräckligt acceptabla.. men då sa jag till slut att jag inte tänkte välja några som någon annan skulle bestämde utan att jag tänkte välja dem jag tyckte om ...

det funkar så bra ... livet är ju magiskt och jag tackar Gabbe för min styrka för han pratar med mina skyddsänglar... att jag vågar och orkar.. genomföra min projekt ... Är så lycklig kramar <3 <3 <3

Tack för att du sänder bra tankar till Cornelis för han fick meddelande från han som vill anställa honom och han ville att de skulle träffas i morgon ... magiskt ...
livet är ganska härligt .. och jag ser fram mot att träffa dig .. och Nettan ... <3

Jag förlåter allt och jag förlåter mig själv. Nu ska jag sortera ... och orka röra runt i min egen gryta ...

kärlek är det som gör att man orkar ... och jag är så glad att kärlek även innehåller att man inte accepterar allt ... det är min nya upptäckt om mig själv ...

Önskar dig en underbar dag fylld av glädje ... och tack för hjälp och styrka ...EllaBella hälsar att i dag regnar det och hon vill inte gå ut i regnet .. Husse läste högt på nätet för mig i morse .. han läste att en Appenzeller sennen hund är en riktigt skitig gårdshund och tål alla väder, är inte rädd för något och kan vara lika verksam en solig dag som i lera, regn och smuts snö och blåst .. vilken knasig rasbeskrivning ... den som skrev detta kan ju inte veta att jag blev uppfostrad av en Whippet .. hon sa alltid att vatten som kommer uppifrån är inte till för oss hundar ... <3





70 Yoggie:

skriven

Hej Es

Ser du något extra kul som händer mig?
kram

71 Tjej:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag träffade på en bekant. Jätte gullig tjej. Jag var så stressad, så jag frågade, jobbar du här? Och jag var bara stressad. Fick hon något dåligt intryck utav mig?
Kram

72 Sola:

skriven

Hej Esmaralda.
Har han det bra med henne?
Kram

73 Liverpool:

skriven

Otäckt det som hände i Stockholm,nu går inte ens polisen säker längre.
Får dom ordning på dessa som inte kan bete sig som normalt folk?

74 Jennie:

skriven

Hej fina Es! Händer det något roligt för mig i höst? Kram

75 Ghostwriter:

skriven

Blir jag nöjd om jag köper denna produkt eller bör jag avvakta tills jag har råd med något jag verkligen vill ha?


Kram

76 Life:

skriven

Hej Es

kommer hösten med något trevligt?
kkram

77 Tisa:

skriven

Jag har bett om ett möte med högsta chefen imorgon innan tio. Jag vill så gärna byta läkare. Jag är så trött på att bli utskälld och att han inte gör något fel och inte lyssnar på vad jag säger. Dessutom tycker han att jag hotar honom och det gör jag inte, jag är bara ärlig.
Snälla säg att det mötet medv chefen går bra och att jag får byta, jag tål inte min nuvarande läkare.

78 Tisa:

skriven

Jag har bett om ett möte med högsta chefen imorgon innan tio. Jag vill så gärna byta läkare. Jag är så trött på att bli utskälld och att han inte gör något fel och inte lyssnar på vad jag säger. Dessutom tycker han att jag hotar honom och det gör jag inte, jag är bara ärlig.
Snälla säg att det mötet medv chefen går bra och att jag får byta, jag tål inte min nuvarande läkare.

79 Virrhönan:

skriven

Hejsan!

Tror du jag har chansen till jobbet jag tänker söka? Ser du några varningar däromkring eller kan det bli bra helt enkelt?

80 Tisa:

skriven

Förresten, kopplat till min fråga, är den andra läkaren bra? Så jag inte byter i onödan...

81 Fanny2:

skriven

Oj, är nog många som känner igen sig... Jag är inte nöjd med livet just nu men jag känner lite mer hoppfull och är medveten om att bara jag själv kan ändra på det. Måste öva mer på mindfulness.

Tack för svaret igår.

Kram

82 Louise:

skriven

God eftermiddag i höstvädret.
Mejlade min lärare igår och fick svar idag att hon hört av sig till min förskola och chefen skulle förhoppningsvis höra av sig denna vecka med tid och handledare.
Maken går ut på praktik nästa vecka(äntligen) och jag hoppas att han blir anställd där sen.

Idag berättade Izabella när jag hämtade henne att en pojke i hennes klass hade snott tre av hennes figurer som Lidl har nu. Sa till henne att säga imorgon att han ska lämna tillbaka dem annars kommer jag ta kontakt med hans mamma vilket är det sista jag vill.
Är så trött på elaka barn så det är knäppt. Men skolan tar tag i det direkt om de ser något.

Kommer maken att få jobb på sin praktikfirma som han ska vara på nu? Jag hoppas det.

Ha en fortsatt fin kväll och tacksam för svar.
Kramar

83 Moj:

skriven

Hej Ez! Ser du någon kärlek till mig inom kort. I så fall när och var? Kram Moj

84 Moj:

skriven

Hej Ez! Ser du någon kärlek till mig inom kort. I så fall när och var? Kram Moj

85 Cattis:

skriven

Hej bästa Es!

Ännu ett av många intressanta inlägg. Efter många år av berg- och dalbana i mitt liv tycker jag att jag det senaste halvåret lyckats återta kontrollen av mitt liv och mitt mående. I denna utveckling har jag även kommit fram till/insett att jag bör byta jobb för att må ännu bättre. Jag trivs bra med mina kollegor men arbetet inspirerar mig inte alls längre så det känns verkligen som jag borde hitta på något annat. Jag känner inte längre att det är lika viktigt att jobbet behöver ha någon anknytning till min utbildning. Ser du något kring detta? Verkar Gabbe vara vid liv för att fortsätta stötta mig i detta?😊

Kram!

86 Enkvinna:

skriven

Kommer jag nånsin att få kärleken? Snart? Barn??

87 F.u:

skriven

Hej esmeralda ser du om jag har något budskap till mig ifrån andra sidan till mig.kram

88 Moj:

skriven

Hej Ez! Ser du någon kärlek till mig inom kort. I så fall när och var? Kram Moj

89 A:

skriven

Tack för alla svar o råd man får av dig. Återigen ett inlägg som passade rakt in i mitt liv för tillfället.
Men nu har jag börjat ta tag i mig igen 💪🏼💪🏼 Träningen går bra o är roligt och hoppas man orkar hålla i nu de 8v det håller på o man kan bli lite mer nöjd med sig själv o sin kropp 🙈
Exet finns i mina tankar o oroar till o från men antar att det kommer vara så ett tag..
Har bokat flyg till London med min bror nu om några veckor och hoppas verkligen vi kommer iväg. Ska bli så skönt att bara komma iväg han och jag. Hoppas vi får en trevlig resa tillsammans han o jag. Vi behöver det efter allt som hänt 🙏🏼
Mamma ville att jag, hon o min bror skulle åka till London förra våren men det blev aldrig av så känns lite som att vi slutför det hon ville om vi åker 💕💕
Kram och trevlig helg

90 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Jag har en fråga gällande N. Jag är lite förvirrad. Då det har varit andra som kör hans skåpbil har jag kollat lite vem som äger skåpbilen och i slutet på april stod det en ny ägare och två veckor senare stod det en annan ägare. Om det nu inte är N som äger skåpbilen, varför plockar den nya ägaren inte bort hans jobb dekal på skåpbilen när dom åker runt i den? Eller är det såna som verkar arbeta med honom? Men varför ägarbyte? Eller är det fler som är delägare i bilen? Ser du något om detta? Tusen tack i förhand! Kram Zoey 💕

91 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Jag har en fråga gällande N. Jag är lite förvirrad. Då det har varit andra som kör hans skåpbil har jag kollat lite vem som äger skåpbilen och i slutet på april stod det en ny ägare och två veckor senare stod det en annan ägare. Om det nu inte är N som äger skåpbilen, varför plockar den nya ägaren inte bort hans jobb dekal på skåpbilen när dom åker runt i den? Eller är det såna som verkar arbeta med honom? Men varför ägarbyte? Eller är det fler som är delägare i bilen? Ser du något om detta? Tusen tack i förhand! Kram Zoey 💕

92 Tingeling :

skriven

Ja, där vill man inte fastna. Fick en dipp idag med och kände att jag inte klarar av detta jobb. Till och med grät lite på toaletten. Är ju verkligen ett varningstecken. Ska jag ge det en månad, är kanske nu i början det är motigt?

Kommer min dotter få det bra på nya förskolan, kommer hon få vänner?

Kram!

93 Nyfiken Ghostwriter:

skriven

Vad tycker mannen om mig?
Tycker vi samma?

Kram:)

94 Milla:

skriven

Jag är jättebra på att älta tyvärr.
På måndag har min kollega möte med chefen, kommer min kollega få sluta då?

95 Lilly:

skriven

Ser du något överraskande på väg in i mitt liv du kan berätta om kram

96 Moj:

skriven

Hej Ez! Ser du någon kärlek till mig inom kort. I så fall när och var? Kram Moj

97 Bubba:

skriven

Hej EZ

Vad kan du säga om min blivande?
kram

98 Rädd:

skriven

Hej E!

Nu börjar nervositeten inför måndagen och ny arbetsplats ge sig till känna. Ser du om det kommer kännas bra från första stund? Kommer jag komma in i gänget och jobbet fort?

Kram och kärlek.

99 Nornan:

skriven

Ämnet passade nej precis. Ältande och oro har varit en stor del av mitt liv i över ett år nu, det är förstås tärande och slitigt men nu närmar det sej ett Slut.
Ser du snälla Es om det slutet blir som jag hoppas, får jag äntligen min ansökan om sjukersättning beviljad? Det är nu i högsta instans och jag kan inte göra mer än att vänta och hoppas.
Min framtid och liv hänger på det.
Jag känner mej som en väl urvriden gammal disktrasa färdig att kassera...

Kramar Nornan

100 Moj:

skriven

Hej Ez! Ser du någon kärlek till mig inom kort. I så fall när och var? Kram Moj

101 Moj:

skriven

Hej Ez! Ser du någon kärlek till mig inom kort. I så fall när och var? Kram Moj


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: