Teleportering

Idag vill jag berätta för er hur snabbt jag förflyttade mig från  Syntagma i Aten till Nordland i Norge. 

  Det är ju några år sedan som jag tillbringade våren  i Grekland.. och bodde strax utanför stan.

Titt som tätt tog jag tunnelbanan in till centrum och den här dagen  gick jag omkring och tittade i basarerna och sen slog jag mig ner på en uteservering vid torget med ett glas vitt vin.  Det är just sånt som är hallelujamoments i livet !!

 //Aten//
 

Jag skulle just till att smaka på vinet när  jag… som det faktiskt kändes..  teleporterades till en intagande  och märkligt plats.

 Jag hade ingen aning om var jag befann mig men det var oerhört vackert.

Blått vatten, vackra berg och en liten by mellan hav och fjäll. 

Jag tror det är den vackraste plats som jag någonsin varit på ! 

 Husen var byggda i trä och en liten handelsbod fanns och så kajen med båtar och nät som vajade i vinden.

  Jag gick en bit  längs grusvägen som jag antar var typ Storgatan, vägen genom byn och det kändes rätt kylslaget. Herregud, jag hade korta tights och kortärmad tunn långskjorta och det kändes som om det skulle börja snöa när som helst. 

Vid kajen jobbade några män i märkliga gammaldags kläder och nu kom en dam ut från butiken och jag insåg att jag inte bara flyttats geografiskt utan också tiden.

 

Känslan av att vilja stanna blev starkare och ju starkare den blev desto långsammare behövde jag andas.  Aten kändes väldigt avlägset.

Gubbarna som jobbade vid  kajen  försökte förklara var jag befann mig och jag förstod att det var Nordland. Inte för att jag begrep vad Nordland kunde vara – det listade jag ut långt senare.

Märkligt nog frös jag inte alls. Ju fler steg jag tog desto mer fylldes jag av en speciell glädje.. en glädje av det slaget som gör att det kittlar i magen som sockerdricka. Jag kände förväntan.  Jo, jag ska nog stanna här nu. Det finns en mening.

 

Tills min  ängel drog mig i örat och bestämt talade om för mig att nu får det vara nog. Nu ser du till att  ta dig tillbaka dit du hör hemma. Till torget i Aten.. omedelbums.

Plötsligt kippade jag efter luft och fick ett hostanfall.

Huden var kall och jag rös.  Uttrycket att det gick någon över min grav kändes väldigt relevant.

Så  satt jag  på cafét  i Aten igen och med vinglaset  halvvägs till munnen.

Ingen tittade konstigt på mig så jag antar att det jag upplevde som kanske 20-30 minuter i själva verkat bara var några sekunder.

 
 
 

Luften höll i alla fall på att ta slut och hade inte min ängel envisats då tror jag faktiskt inte att jag suttit här idag och skrivit detta.

Det är så lätt att dras in i andra världar och på något sätt lockas man att stanna – som om man tillhör just den upplevelse man har.

Det går inte att förklara.

Jag googlade sen och insåg att jag befunnit mig i Nordland i Norge

Det kan ha varit i byn Stamsund men helt säker är jag inte, det finns fler byar och idag ser de ju helt annorlunnda ut än de gjorde för över 100 år sedan.

Med tanke på folk kläder och det allmänna utseendet bör det har rört sig om tidigt 1900 tal.

 

 

Jaha, i morgon bitti.. väldigt tidigt far jag till Lubeck i Tyskland och dit far jag inte på konstiga vägar utan helt vanligt & traditionellt  i bil  tillsammans med min vän och MG.  Mysigt landhotell är bokat utanför stan.

 MG är väldigt taggad  på julmarknaden där !!

Jag kommer att blogga från Tyskland under helgen .

 

Men jag vill be er att ni INTE mailar mig för seans / personlig spådom förrän jag är hemma igen… på måndag !!

 

Kram o massa kärlek till er alla

1 <3:

skriven

Safe trip kära Esmeralda.
Kan jag lita på Sofia A nu ? Tagit hennes meddelande med en nypa salt. Visst har hon pratat illa om mig ?
Kram

2 Lollo:

skriven

Nästa vecka kör jag upp för tredje gången, kan du känna om det kommer att gå bra
Allt gott till dig

3 Skorpan:

skriven

Ja det skulle jag också vilja kunna, teleporta mig till svunna tider. Då skulle jag åka till den stad jag är uppvuxen i, till den tid före den brann o sen flyttades till dess nuvarande plats. Sånt skulle jag vilja göra. Men det kan jag inte...

En dålig natt med jobbtankar som tog lote över, hade ju hoppats att jag hade sluppit dem vid detta lagrt, men nej. Suck. Tänk om det nya jobbet är likadant, ger mig ångest? Vill inte det...

Vinterdäcken ska på idag, senast ;), nåt som jag lämnade efter mig ska göras idag o sen är det förstås de vanliga rutinerna. Bråttomdag alltså, tur att det är fredag i morgon.

Härligt med julmarknad Es, en sån vill jag också åka på :).
Kram Skorpan

Svar: Negativa förväntningar skapar negativa mönster så tänk positivt kring nya arbetsplatsen...att den inte alls kommer ge dig ångest.... kram :)
Esmaralda

4 Maria S:

skriven

Godmorgon,
Låter häftigt med teleporteringen.
:)
Vore skönt att befinna sig på diverse coola/lugna/mysiga ställen då och då utan att behöva betala ;)

Ser du om vi får fler barn?
Har 2 pojkar.

5 Helena Ir:

skriven

Oj,vilken historia du varit med om..så fin att du då velat stanna!
Kanske jag inte riktigt förstår den..men betyder den att om inte du haft din ängel till hjälp..så hade du befunnit dig i Alltet idag?
Människor beskriver ju ibland när de varit "nära döden" på ett liknade sätt ..att de befunnit sig på en ljus och fin plats..och så gärna velat stanna. Men något/någon då har fört dem tillbaka..till livet..Eller så är jag helt ute och cyklar :) i det här fallet när det rör dig!
Tack för din berättelse den berörde mig!

Jag ska iväg på julkaffe idag..i föreningen där jag satt i styrelsen tidigare..träffa medlemmar. Ser framemot några trevliga timmar!

Även imorgon har jag trevligt program..då blir det show med Brolle på Göta Lejon. Biljetterna jag hade turen att vinna!

Har jag det bra eller!? Ja,det har jag ! :)
Och tacksam är jag!

Det kan hända mer roligt..så känns det..!

Så imorgon far ni iväg..trevligt för MG..som gillar de där resorna..jag har de där bilderna i huvudet om när han beger sig till platsen på båten,där ni ska sitta. Hoppas han är först där! ;)

Ha det gott!
Kram :)

Svar: Ja, jag kan säga till 100% att det är så... men ja, det känns som om jag utan min ängel varit i Alltet idag. Det var en väldigt stark upplevelse. Så mysigt med julkaffe !! Och så Brolle också.. skoj med bra planer och viktigt att ha något att se fram emot ! Ja MG vet exakt var han ska sitta på båten och det duger in att försöka slå sig ner någon annanstans... kram :)
Esmaralda

6 carina:

skriven

morron!! fina Ezmaralda! jag undrar om du kan se hur det blir med arbete/ekonomi för mig inför nya året! kramen angel

Svar: Lite svajigt först innan det reder ut sig och sedan går det framåt.. kram
Esmaralda

7 Ängeln:

skriven

Hej Esmaralda.
Tack för spännande läsning.
Ser jag ut bli singel länge till?
Kram

8 Noppan:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser han ut att vilja?
Kan det bli en relation mellan oss?
Kram

9 Rebecca:

skriven

Spännande att höra om dina "övernaturliga" upplevelser :) Önskar jag kunde slappna av så pass mycket när jag mediterar eller sitter på ett café :) Men det kanske kommer

Svar: Ja, du ser ut att ha den möjligheten.. kram
Esmaralda

10 Dunegull:

skriven

Ser du någon positiv förändring komma till mig när det gäller jobbet?

11 Fanny2:

skriven

Jag undrar hur det kommer sig att du hamnade i Norge av alla platser. Vackert var det, förstår om det var så fascinerande att du inte ville komma tillbaka just då. Jag förstår om det många gånger inte har varit kul att vara synsk men att förflyttas i tiden verkar oftast underbart...

Antar att det blir en hel del tysk glögg och annat gott. Spännande med julmarknad.

Kram

Svar: Jag har inte varit så mycket i Norge och aldrig i Nordland... så det var en överraskning. Ja, lite god tysk glögg ska det absolut bli.. kram :)
Esmaralda

12 ?:

skriven

Godmorgon esmeralda vilken fantastisk resa du har gjort. Jag hade behövt fly i mina tankar, just nu känner jag inte igen mig faktiskt. Jag vet inte vad som har hänt, mer än att det inte känns bra alls. Vad ska jag göra för att må bra igen? Det känns tungt i mitt huvud , vad ska jag göra ❤

Svar: Skaffa dig struktur. Sitt med papper och penna och skriv ner vad du vill och behöver göra för att måendet ska vända... sedan betar du av en sak åt gången.. det blir bättre oavsett... kram
Esmaralda

13 Madeleine :

skriven

Hej! Fina bilder och Aten låter så mysigt :)
Kan du se när jag träffar min fling? Eller finns han redan i mitt liv?

Kan du se när jag möter min soulmate?


Ha en bra dag!

Kram

14 T:

skriven

Hej es! Är min första pojk A yngre i själen? Och valt mig och min sambo som föräldrar för att vi är lugna??? Bara en känsla jag har... tack på förhand!

15 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Du är då verkligen med om resor på alla plan , teleportering ...tur din ängel tog dig i örat !

Tack för givande info om Shantisarna Jag ser fram emot ett långt samarbete <3 tror hon hjälpte mig att få kontakt med yngsta systern , visserligen "bara" skriftligt på fejjan...men alla sätt är bra utom dom dåliga !

Inte ska man väl låta gammalt groll stå i vägen hela livet ....jag försöker släppa och förlåta

Ha en härlig resa ! Mysigt för MG att få följa med till hundvänligare trakter

Kram Anki med flock

Svar: ja Shanti jobbar verkligen för dig och ni har knutit an, det kan jag känna !! MG är så glad inför resan... jag har tagit fram cabinväskan och då vet han vad som gäller!! Kram :)
Esmaralda

16 ängeln:

skriven

Hej Esmaralda! Innebar det att du fysiskt lämnade din kropp i Aten? Hur går det till egentligen? Låter både spännande och lite skrämmande. Är väldigt intresserad och dragen till att utvecklas mer andligt men blev lite rädd igår när jag läste om fortsättningskursen i andlig utveckling, vet inte riktigt vad allt innebär men att lämna kroppen och transformation tycker jag känns skrämmande. Jag pratar med Shanti och påminner henne om mina önskemål. Har redan fått mycket hjälp av henne och människor runt om mig är extra snälla mot mig och det vet jag är Shantis förtjänst. Jag hoppas att hon kan hjälpa mig på jobbfronten, jag är så velig och det är för och emot vad jag vill göra så jag vet varken ut eller in vad jag vill. Det känns som om jag vill prova något ny inriktning men det känns svårt också när man har små barn. De går alltid först för mig och det är inte populärt att vabba...Kan du se något nytt jobb för mig inom den närmaste tiden? Kram

Svar: Börjar man mixtra så kan allt hända... för mig händer det ju ibland även om jag är avstängd och jag har ingen önskar om övernaturliga upplevelser... har jag fått nog av i mitt liv :) Själv ska du bara välja det som känns rätt och bra för dig.. sådant som känns tveksamt eller lite skrämmande väljer du bort. Ja Shanti jobbar verkligen hårt för att hjälpa dig och det är roligt att du märker och tar till dig detta. Du kommer ha nytt jobb men jag ser inga detaljer.. kram
Esmaralda

17 Återkommande Vän - Ghostwriter :

skriven

Varför skulle du dö (?) för att du hamnar i en liten annan värld? Är det för att du egentligen lämnar din kropp eller?



Du sa att min väninna kommer höra av sig så småningom, är det ens troligt? Jag känner att jag kan förlåta henne men hon bör kontakta mig snart. Vad kommer hon säga?



Kram

Svar: Jag vet faktiskt inte vad som hände riktigt.... det var annorlunda mot andra gånger jag upplevt... skrämmande i slutet.. svårt med luft och andning... det var som en en solig dag med blå himmel i ett enda rapp förändrades till svarta moln..... hon hör av sig.. jag vet inte vad hon säger men ta inte ut något i förskott utan lyssna verkligen.. kram
Esmaralda

18 Susanne Amalia :

skriven

God Morgon..
Teleportering mmmmmm..
Tycker du att det känns konstigt när man har varit borta i en annan värld..
Första gången när jag förstod att jag rent fysiskt hade hamnat på ett helt annat ställe blev jag totalt chockad och var skakig i flera veckor.
😱
Numer så tar jag det med ro.. Men är fortfarande farsinerad över att man kan transporteras rent fysisk till en annan plats..
Tänk om man visste exakt hur det gick till då slipper vi flygplan och andra fortskaffningsmedel. Göra en klimatsparande åtgärd och släpper ut mindre föroreningar..
Jag är trött på detta slask.. Dessutom två dagars ledighet så jag tänker transportera mig till Thailand.. 👌
Vilken tanke 💭 det är stort.. 💕

Jag älskar de djuren som bor här.. Harmoniska varelser och så magiskt omtänksamma..

Så kom dessa ljusskepnader i morse och stod vid mig och då viftade EllaBella på svansen och lilla Saga kom springande och kurrade knorrar och pratade magiskt hon la sig ovanpå min mage och sedan dessa var här har jag inte ont som jag brukar ha.. Hoppas att detta är beständigt.. 💕

Tacksam för universums krafter..

Nu blir det övningskörning med son.. I dag ska vi köra i staden.. Träna på rondeller och i kväll ska jag baka.. Det blir en kanondag.. 💕
Önskar dig en härlig vistelse i Tyskland och MG en mysig julmarknad.. EllaBella hälsar också.. Hon vill ha ett nytt halsband ett sådant med Appenzeller på så jag ska beställa det.. Det ska hon få i julklapp.. Men det är en hemlighet.. Så MG får inte skvallra..

Fråga:ser du något penningaflöde in.. Inte ut de har jag tillräckligt.. Kommer det att lösa sig med myndigheter???



Svar: Att medvetet teleportera sig är okey.. men när man bara dras iväg sådär... och känner att något blir fel med kroppen .. då ska man nog dra öronen åt sig.... de flesta "resorna" är fina och bra.. men det finns de som inte är lika bra även om det kan tyckas så i början! Ja du har universums krafter med dig - mycket för att du förstår och kan ta emot dess kraft och det är ju stort ! MG lovar att vara tyst som muren.. själv önskar han sig en ICA kasse full av köttbullar... pengar in kommer.. kanske på ett lite oväntat sätt.. kram :)
Esmaralda

19 HJälp!!:

skriven

Hej!

Kul att läsa om dina övernaturliga upplevelser. Berätta gärna mera om sådana upplevelser och om oknytt förstås.

Känner att jag måste bryta min självvalda isolering. Tror du att jag kommer att klara det?? Tänker varje morgon att idag ska jag gå ut på stan eller ut på promenad men jag blir bara sittandes i alla fall.

kram

Svar: Du kommer att fixa det.. gör upp ett tydligt dagligt schema och håll dig sedan till schemat som om det gäller livet !! Kram :)
Esmaralda

20 Mia:

skriven

Underbart att resa, älskar det. Och gärna lite annorlunda resor som man syr ihop själv. :)
Hoppas ni får det trevligt.

Kommer vi och my man att gifta oss snart ?

Kram
M

Svar: Först finns det en del ni behöver reda ut.. och prata ut om var ni står i förhållandet... inte förrän detta är gjort kan du börja se framåt mot giftermål... kram
Esmaralda

21 Jessica:

skriven

Es,
har han börjat får känslor för mig?
Han har aldrig betett sig så intresserad som nu.
Kommer det bli något mer mellan han och mig?
Liksom kommer vi bli ett par?

Kram:)

22 Lo:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer de att få barn tillsammans?
Kram

23 Michaela:

skriven

Missade att kommentera inlägget om Shanti igår. Tack för att du berättade lite om hur man skall hantera henne. Jag pratar med henne ofta och på dagarna ligger hon i Bh:n och på nätterna på kudden. Frans ligger och myser hemma och gör det han kan :)

I natt har det varit mardrömmarnas natt. Drömt att jag varit på stora fartyg mm och blivit jagad.

Härligt med Tyskland! :) Kram

Svar: Du hanterar Shanti så rätt och Frans jobbar på hemma med sitt och har ännu lite mer att ge. Mardrömmarna är en varning...eller snarare visdomsord kan man säga... om något verkar för bra för att vara sant så är det alltså inte sant... de den tanken med dig och du blir inte besviken.. kram :)
Esmaralda

24 <3:

skriven

Hej kära Es vad mysigt att MG får följa med på julmarknad 🐶. Har det mysigt i Stockholm med afternoon tea på Grand och shopping på NK. Tradition att se deras vackra julskyltning Ingmar Bergman tema i år med Fanny och Alexander.
Är så himla trött nuförtiden känns som jag aldrig blir pigg. Kommer glädjen och energin tillbaka ? Är det ngt mer fel på mig. Ser du om någon resa till solen börjar närma sig?
Kram

Svar: Låter härligt !! Jadå visst kommer glädjen och energin tillbaka.. du kan behöva hitta ett vattenhål som bara är ditt och som du ensam kan besöka.. kram
Esmaralda

25 Månflickan:

skriven

Hej Es!

Jag känner mig trött & slutkörd, de oförutsedda händelserna tar aldrig slut - varken i familjen eller på jobbet. Är jag sjuk som inte orkar med längre? Det hjälper inte att vara ledig från jobbet heller. Ser du ett arbetsbyte för mig snart?

Svar: Du behöver ladda mer energi.. den är på väg att ebba ut.. ha mer fokus på dig själv en period och på glädje... ett arbetsbyte kommer.. kram
Esmaralda

26 Mirre:

skriven

Hej Es! Ser du mig klara min Fysiktenta om 2 veckor?😬
Kram!

27 ??:

skriven

Tack esmeralda för ditt svar ❤ önskar dig en trevlig resa imorgon.kram

28 Milla:

skriven

Bra inlägg om Shanti och nu vet jag mer hur jag ska hantera den.
Kommer han komma i väg till Stockholm nu när han blev sjuk, eller får han stanna hem...stackarn. Kanske kan lösa sig med besök av dottern ändå?

29 Milla:

skriven

Hej, vill fråga om min exmake kommer få en permanent bostad, hyr nu i andra hand och det är lite bökigt med grejer när man hyr möblerat. Varför jag frågar är för våra gemensamma barns räkning, så det blir tryggt och bra och vad jag ska spara till dem och min exmake nu när jag har tröttnat på den här eviga röran som jag inte orkar leva i och som jag vill rensa, sälja, kasta och städa bort. Därför undrar jag om och ev när, om det dröjer länge innan har får ngt eller om det är så att han inte får ngn permanent bostad pga olika skäl.

30 HOLLY:

skriven

Oj...såååååååååå fantastisk upplevelse du fick vara med om!
En sådan upplevelse känns lika verklig som om man befann sig i vårt nuvarande liv och absolut ingen dröm.

Jag var med om något liknande. Jag vaknade upp i ett annat liv, som en ung indian. Jag var ändå stammens ledare. Jag satt så klart barbacka och red utan någon form av tyglar på min häst som hette Moon Wind. Jag kände hästens värme mot mina skänklar. Jag såg varje enskilt hårstrå framför mig på hästens manke. Jag kände den trygga doften av häst. Jag var sååå lycklig. Jag levde bara i nuet och var helt ointresserad av framtiden, vad som väntade bakom knuten och hur och när jag skulle dö. Jag hörde rösterna och sången från människorna i min by. Efter ett tag ville jag rida lite fortare så jag klämde till med mina skänklar. Jag lyfter mina händer rakt ut från mina sidor och tittar upp och ser då den vithövdade havsörnen som flyger ovanför mig och den sa att mitt namn var White Eagle.
Det hade regnat ute så det var en fantastisk doft i naturen. Vi kom fram till en stor sjö och min häst stannade intill sjökanten för att dricka. Den sänkte ner sin mule i vattnet och varje gång som han lyfte på sitt huvud, så hörde jag vattendropparna som träffade den spegelklara vattenytan.
Så småningom bröts denna förtrollning och jag gled ut ur detta fantastiska jordnära liv. Jag grät floder och kämpade emot, för jag ville bli kvar som denne smidige indian med sitt långa svarta hår. Jag har aldrig någonsin i detta nuvarande liv varit i närheten av att vara så lycklig och haft samma tillhörighet med någon. Jag önskar att jag hade haft en tidsmaskin. Jag försöker intala mig, att denne indian ännu bor kvar i min själ.

Ez: Jag inser att jag måste flytta för att huset som jag hyr inte håller värmen alls och har en hemsk ockerhyra, 5500 kallhyra i uruselt skick. När jag lägger mig måste jag elda så det bli outhärdlig bastuvärme 28-29 grader. När jag vaknar är det 14 och ändå har det inte varit norrländskt kallt ute än. Jag ryser!
Jag har nu hittat en liten kommunal lägenhet men jag har så jätte stort behov av avskildhet och det finns ingenstans runt denna lägenhet. Kommer lägenheten ändå att vara okey för mig?

Stort lycka till på din Tysklandsresa1!!!

Svar: Vilken underbar upplevelse... hämta energi ur den varje gång du minns ! Lägenheten kan du bo i en period men inte så länge... du behöver mer frihet omkring dig... det kan bli bra ändå om du bestämmer dig att det blir ett tillfälligt boende medan du letar efter det ultimata.. som du kommer att hitta så småningom.. kram :)
Esmaralda

31 ??:

skriven

Tack esmeralda för ditt svar ❤ önskar dig en trevlig resa imorgon.kram

Svar: Tack snälla :)
Esmaralda

32 Ledsen M:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag känner mig lite nere, hopplös Jag är själv och har varit det ett tag. Mitt ex har redan gått vidare med någon annan.
Kommer han att gå vidare i den här relationen han är i nu med barn och familj? Bildar han familj i ny relation innan mig?
Tror du jag blir singel länge till?
Kram

33 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.
Är han ledsen när vi bråkar jag och mitt ex? Berör det honom något att vi sagt att vi inte ska umgås mer?
Kommer han ångra sig? Sakna mig?
Kram

Svar: Han tänker på dig ibland men verkar vara fast förvissad om att gå vidare på egen hand.. kram
Esmaralda

34 Tildis:

skriven

Hej Es! Vad underbart det låter! Jag hade också velat uppleva något liknande. En fråga, vill fråga en vän om hon kan tänka sig att vara toastmadame. Tror du hon skulle uppskatta det eller bara tycka det är jobbigt? Kram

Svar: Jag tror hon skulle uppskatta att du frågar och hon kommer känna sig bekväm i att svara ärligt.. kram :)
Esmaralda

35 Barbro:

skriven

Hej Esmeralda!

Dinns en kille som jag har haft en konstig
Flirt-allvar umgänge med i över 7 år. Via chatt
O när vi träffats några gånger per år.

Det har aldrig hänt något mellan oss. Men
Ett visst intresse av mig verkar han ändå ha
som det verkar. Men vad Esmaralda?

Kram Barbro

Svar: Han tycker att du är söt och lite spännande, så är det... kram :)
Esmaralda

36 Misstjejen:

skriven

Hej

Låter som om jag får inte vet om min 2018 året.

Är det något speciellt på nästa år? Har det gör med något?

Kan det vara kärlek eller vänskap?

Kram

37 Mimi1:

skriven

Hej!

Vad blir det för yrke jag kommer att jobba med om jag får ett jobb igen? Kan du se något? Skulle vara till stor hjälp om du kan se något.

kram

38 Anki:

skriven

Goeftermiddag

Fick just veta att min "hundfröken" Kickans hund ICE ligger och kämpar för sitt liv efter att blivit bokstavligen sliten itu av två rottweilers.....
Fina fina Ice en bordercollie ...

Kanske vi kan hjälpas åt och skicka healing till Ice...

Tack <3

Anki med flock

Svar: JA ABSOLUT det gör vi... direkt.. alla som läser detta nu.....
Esmaralda

39 Annika:

skriven

Jag hör två röster i mitt huvud den ena säger flytta den andra säger stanna där du är. Vilken ska jag lita på, eller är jag galen?

Svar: Tänk ett varv till är du lika förvirrad då så skriv ner en lita med positivt i samband med flytt och en med negativt... överväger det positiva, ja då är det dags för en flytt.. kram
Esmaralda

40 PiaS:

skriven

Hej Es,

Teleportering, spännande och så enkelt sätt att resa.
Skulle gärna teleportera mig till en plats med värme och sol :-).

Lite konstiga saker har hänt mig den senaste tiden, mest om nätterna. I natt vaknade jag med ett ryck av att TVn slås på, prick klockan 00.00. Någon natt tidigare vaknar jag av att telefonen ringer (med en ringsignal jag har för en speciell person) men det gjorde inte när jag sträcker mig efter den för att svara.
Det händer också att jag känner av att nu kommer telefonen att ringa och att det är samtal från en viss person.
Märkligt ...
Vad kan detta vara? Betyda?

Kram och kärlek/ Pia

Svar: Det betyder att du är på väg att öppna upp för en större andlighet.. som du antingen kan bejaka och spinna vidare på eller så tar du det inte till dig.. och dessa effekter försvinner snart.. kram
Esmaralda

41 EPM:

skriven

Åh vilken plats! 😍 Undrar varför du förflyttades just dit...

Kan jag vara trygg eller ska jag förbereda mig på att landa mjukt då jag faller?
Jag vill bara kunna slappna av nu...
Trött.

Kram

Svar: Ja, det undrade jag också !! Slappna av och må bra.. ta inte ut elände i förskott.. kram
Esmaralda

42 Analis:

skriven

Så vackRA bilder spännande upplevelse men tack och lov att din ängel tog över<3 Är det annorunda med drömmar eller samma känsla?

ps:kommer jag gifta mig och få barn innan 40?
önskar er en trevlig resa till Tyskland
kram:)

Svar: Drömmar är annorlunda... detta är mer intensivt. Ja det ser ut som om du hamnar rätt innan 40.. chansen är i alla fall god. .kram
Esmaralda

43 Veronica i Barcelona:

skriven

Åh later så häftigt fast lite kusligt på en och samma gång!

Mitt Ex i USA har kontaktat mig och vill träffa mig efter Fyra år! har varit kall mot honom i alla dessa år pga besvikelse och hat mot honom. NU har något öppnat upp i mig och är beredd att möta honom. Ser du o det kommer något bra ur detta?

Kramar

Svar: Nja, tveksamt... han har ju inte förändrats särskilt mycket.... skynda långsamt och känn dig för... kram :)
Esmaralda

44 Månflickan:

skriven

Tack Es för svar! <3

45 Helena Ir:

skriven

Anki,skickat! I det vita ljuset runt omkring hunden står en stor vit ängel!

Kram 😊

46 U:

skriven

Hej Esmaralda.
Har han känslor för mig?
Kram

47 M.m:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag känner mig lite nere, hopplös Jag är själv och har varit det ett tag. Mitt ex har redan gått vidare med någon annan.
Kommer han att gå vidare i den här relationen han är i nu med barn och familj?
Tror du jag blir singel länge till? Verkar jag träffa en kärlek och ha förhållande snart?
Kram

48 Analis:

skriven

Tack snälla för svaret Es kram:)

49 Anki:

skriven


Tack Helena Ir 1 <3 och alla som skickat
Kärlek till er <3 <3 <3

50 J:

skriven

Hej Esmaralda.
Känner han sig ledsen med att vi inte kommer att umgås mer? Eller att det är helt slut mellan oss?
Kram

51 PiaS:

skriven

Hej Ez, igen,

Jag vill öppna upp mig och vara mer mottaglig för större andlighet, men hur gör jag det?

Ha en skön resa och mys.

Kram och kärlek
/ Pia

52 Angeli:

skriven

Anki, självklart skickas healing! <3

53 Lydia💕:

skriven

Hej
Spännande läsning och man kan aldrig sluta och tjata på dig om allt
Kan det vara så att det tar år igen och träffa någon man kan ha kul med prata med få uppskattning utav och få känna sig älskad och få älska någon
Lydia💕

Svar: Ja det kan ju dröja men det MÅSTE inte dröja... kan ske när som helst alltså.. kram :)
Esmaralda

54 Skorpan:

skriven

Tack för svar!
Nej tänker egentligen inte negativt om det kommande jobbet. Vill ju bara att det ska komma fort ;).

Trevlig resa till julmarknadslandet!
Kram Skorpan

Svar: Tackar :)
Esmaralda

55 Vänskapsvibb:

skriven

Fantastisk och faslig upplevelse på en och samma gång..

Tur att du har en lika envis ängel.. :-)

Hoppas nu att ni får en riktigt härlig resa !!

Ps.. Ida M. Får känslan av att hon vill bli min vän.. Vad ser du där, kan något utvecklas? Kram

Svar: Ja den känslan tycker jag du ska lita på.. tack för hälsning :) kram
Esmaralda

56 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Jag fick nyss veta av min älskade mamma att hon är tvungen att sluta på sitt jobb. Tycker så synd om henne samtidigt så blir ja lite orolig. Hon ska självklart söka nya jobb och vi alla i familjen håller våra tummar att hon får något snart men ändå. Ser du om hon får ett nytt jobb nästa år? Kommer allt lösa sig för mina föräldrar? Vad ser du? Kram Zoey 😢

57 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Jag fick nyss veta av min älskade mamma att hon är tvungen att sluta på sitt jobb. Tycker så synd om henne samtidigt så blir ja lite orolig. Hon ska självklart söka nya jobb och vi alla i familjen håller våra tummar att hon får något snart men ändå. Ser du om hon får ett nytt jobb nästa år? Kommer allt lösa sig för mina föräldrar? Vad ser du? Kram Zoey 😢

Svar: Ja på ett eller annat sätt löser det sig och mamma kommer få ett nytt jobb.. kram
Esmaralda

58 Ensam:

skriven

Hej Ez.
Jag undrar om du ser hur jag kan lösa den här situationen med jobb o boende. Mår så himla dåligt även om jag vet att det löser sig tillslut. Har du några tips på hur jag löser allt?
Kram

59 Hopp:

skriven

Hej Es

Har jag något meddelande från andevärlden?
kram

60 Madeleine :

skriven

Hej ez!
Kan du se när jag träffar min fling? Eller finns han redan i mitt liv? 

Kan du se när jag möter min soulmate? 


Ha en bra dag och trevlig resa imorgon :)

Kram

61 Kvinnan :

skriven

Hur ser yrkeslivet ut för mig esmeralda kommer jag arbeta med något annat?

Svar: Ja, jag ser att du sysslar med något annat lite längre fram.. kram
Esmaralda

62 Hej:

skriven

Hej. Var i kontakt med ett annat medium som såg ett 3e barn. Kan du se om detta ligger långt fram i tiden?

Svar: Nej jag ser inte när men ett tredje barn ser sannolikt ut... kram
Esmaralda

63 sippan:

skriven

Vilka upplevelser du får vara med om Es!
Trevlig resa! :)

Svar: Tackar :)
Esmaralda

64 M:

skriven

Hej Esmaralda.
Blir jag ensam och olycklig länge till? Blir det mycket mer sådant för mig framöver?
Kram

65 EE:

skriven

Jag kanske är trög, eller så vill jag inte se, eller ser jag fast tror inte... men finns det någon intresserad av mig utöver min man?

Och jag fick tydligen bra fina ord från min chefs chefer efter en presentation. De hade sett ett mod få har. Iaf är detta vad mina chefer sa till mig. Kan detta leda mig mot nya möjligheter inom arbetet? Kan tex nätverket det söks personer till nu på jobbet vara vettigt att söka till, ett år med lite resor och dylikt.

Känns som jag är i något vägval i livet.

66 A:

skriven

Hej Es

Ser du något kul som väntar mig och gör mig glad?
kram och trevlig resa

67 F:

skriven

Hej Esmaralda.
När han märker att jag släpper taget kommer han vilja återvända då?
Kram

68 Två:

skriven

Hej Esmaralda.
Tror du han och jag kan bli tillsammans i framtiden?
Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: