Dejtingkulturen...

Vi har då en märklig dejtingkultur i vårt land ! 

Vi träffar någon för första gången och slår det väl ut..  då är det en unspoken roule att man  inte dejtar någon annan samtidigt. 

Nej, här ska det harvas på med  en och samma dejt tills det klarnar.. om man vill finnas i varandras framtid för alltid – eller inte. 

Och blir det inte – då  först är det okey att dejta någon ny.

  I USA funkar det inte riktigt på samma sätt.

 

När jag var singel var jag ju ofta over there – och en väninna  hjälpte mig att komma igång med dejtingen.  Rappt satte hon ihop en massa olika dejts och under några veckor kände jag mig som en prinsessa… de amerikanska män jag dejtade var riktiga gentlemen.

Klart att det finns slödder där också – men de slapp jag råka på. Man tackar.

Med somliga kände man att det inte alls klickade och då var det enkelt… tack och hej leverpastej.

Med andra var det tveksamt eller riktigt bra.. och det är då det gäller.. att inte gå all in för en enda person… utan att fortsätta ha ett öppet sinne & fortsätta dejta.

 

Jag hade tre kvar i sluttampen… och dejtade alla tre.. dock inte samtidigt. 

Däremot kunde jag öppet tala om för dem alla  att ingen av dem var den ende.

Och det var helt i sin ordning.  Det ansågs till och med naturligt.

Det fick mig att fundera över min svenska dejting… att dejtar man några gånger och vill träffas igen.. då  det nästan som en unspoken roule att man har ett förhållande…och att man blir sura på varann om någon dejtar andra. 

Så var går gränserna mellan dejting och förhållande ?

I min värld  bör det bli när man verbalt talar om för varann att nu är det bara dej jag dejtar.. för jag har valt det… för det känns mest rätt. Och då är det så också.  Känner båda samma… ja då kan det ju bli något mer av det

 

Jag har en kompis som dejtade via en internetsajt.. och  han blev riktigt upprörd när hans dejt vid första mötet berättade att  om några dagar skulle hon dejta en annan.  Det var ju ingenting som hon basunerade ut direkt hon presenterade sig.. hej jag heter Lisa och på torsdag ska jag dejta nån annan.

Nej, det var när de pratade  om internetdejting och vilka de träffat hittills.  I min värld är det bara ärligt att vara tydlig. Sånt ska man väl inte bli stött över. Tycker jag.

 

De flesta tröttnar på att dejta har jag förstått och det kanske jag också gjort om jag fortfarande hållit på men så länge det varade, så länge var det himla kul !!

 Bara man har ett vettigt fokus och inte lägger ner mer känslor än vad situationen är !!

 

Kram & kärlek

1 J:

skriven

Dejting är uppfriskande för själen och självförtroendet. Dejta på gott folk!! Har dejtat många.. men ingen har jag klickat med..🙄
Men jag har aldrig gillat detta med nätdejting.. tror inte det är min grej.
Men är mycket aktiv på annat sätt.. sitter absolut inte hemma och tror att MR Right ska ringa på dörren.nej nej det händer aldrig!!
Men undrar var f-n är han?!? Kram

2 Skorpan:

skriven

Ja jag kapar av direkt efter första dejten, vilket många anser att man inte ska göra, men vad då, känns det inte nånstans o är bara trevligt varför ska jag slösa med min energi på någon ”betydelselös”? Kan ordna med två dejter per dag o det går jag inte ut med. När det börjar kännas rätt, om eviga tider, ja då har jag ingen dejtingprofil nånstans mer.

Kulturen är olika, så är det säkert, o undrar då om mannen o jag kör med likadan kultur i ämnet? O överlag?

Solen skiner, härliga tider...
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

3 Carin:

skriven

Så lustigt att du nämner detta! Jag är i samma position och har en mycket god vän i England som peppar mig att dejta. Hennes regel är att man ska dejta tre: en med mycket humor, en som har god ekonomi och en som man har ett bra kärleksliv med. Jag har inte riktigt fattat grejen med det men förstår mer och mer att man faktiskt inte MÅSTE hänga upp sig på en enda person när det finnas miljaaaarder människor här i världen.
PLUS! Så länge du är trygg i dig själv och bekväm med ditt eget sällskap så attraherar du inte bara en utan de flesta runtomkring 😉

Svar: Exakt så.. och när du möter the one and only.. då tappar du liksom intresset att dejta andra.. kram :)
Esmaralda

4 AnnaK:

skriven

Såg mitt gamla span i morse och jäklar han hade samma effekt på mig än. Lite hjärtklappning och darr i benen 😂 Piggade upp morgonen iaf! Märkligt att han har den effekten på mig.

Provar en sista gång......har jag tolkat tecknet rätt?

Kram 😊

Svar: Ja det känns så.. kram :)
Esmaralda

5 <3:

skriven

Godmorgon kära Es finns min soulmate i min hemstad eller tror du Stockholm? Möts vi fortfarande och den fina kärleken kommer som består och jag bygger en framtid med ? Det var nog som du sa att killen är intresserad som började prata med mig på konserthuset. Lagom ålder tror jag E. Han har tagit kontakt i helgen och letat reda på mig. Spontant inte min soulmate va ? Har tänkt länge fastnar man hos fel person och inte riktigt är själv missar man kärleken då ?
Kram
💗💗💗

6 Hmm:

skriven

Hej Esmaralda.
Ja man inte inte veta på en gång, då behöver man få dejta, när det sedan blir mer seriöst så kan man hålla sig till en tycker jag.

Es, varför svarar han inte alltid när jag skriver? Väljer han medvetet bort det?
Kram

Svar: Han kan tycka det blir för mycket.. kram :)
Esmaralda

7 💕 Zoey💕:

skriven

Kära Es!
Igår blev de att tända ljus för farmor då hon gick bort igår för 7 år sedan. Hoppas hon, farfar och morfar och alla som har gått över till andra sidan som jag kände har det bra?
Kompisens syster har ännu inte svarat. Ser du om hon kommer svara angående var hennes syster ligger begravd eller skickade jag det i onödan? Det var för snart en vecka sedan. Vad tror du? Tack i förhand! Kram Zoey 💕

8 💕 Zoey💕:

skriven

Kära Es!
Igår blev de att tända ljus för farmor då hon gick bort igår för 7 år sedan. Hoppas hon, farfar och morfar och alla som har gått över till andra sidan som jag kände har det bra?
Kompisens syster har ännu inte svarat. Ser du om hon kommer svara angående var hennes syster ligger begravd eller skickade jag det i onödan? Det var för snart en vecka sedan. Vad tror du? Tack i förhand! Kram Zoey 💕

Svar: De har det så bra i Alltet och ibland får du ju besök från dem :) Härligt ! Känns lite märkligt att de inte svarat... ju mer tiden går desto mer minskar chansen för ett svar.. och kanske bör du höra med någon annan som bör veta.. kram
Esmaralda

9 Livsturisten :

skriven

Nämen exakt så! Ja exakt så har alla mina tankar gått senaste tiden. Är det ok att dejta fler, är det ett förhållande om man gått all in eller är det så även då man inte gjort det men dejtat typ många ggr...tankar snurrar men det härliga är att jag tänker nytt nu. Hittat ett annat spår i hjärnan o det säger mig "go with the flow" o känn i magen o bara göööör eller låt bli. Sak samma bara det är bra idag! Och att jag ändå har huvudet på skaft så jag inte ställer till för mig o deppar sönder om min fart är felinställd. O så tänker jag "gode gud låt mig fortsätta må så här gott nu o va så glad i hjärteroten". Kram!

10 Miss:

skriven

Hej Esmaralda.
Folk behöver väll få känna sig för innan man slår sig till ro.

Jag börjar nästan ge upp hoppet om kärleken. Jag vill inte vara själv längre. Jag har vart själv tidigare och så länge. Jag känner mig klar att leva själv även om jag vet att jag klara mig.
Är jag i rätt förhållande inom 1 år eller hur ser den chansen ut? Ska det behöva dröja så länge till?
Kram

11 Anki:

skriven

Godmorgon Es
I den frågan är jag kluven...beror nog på hur många ggr man dejtat varandra...

Idag faller det snö här utanför huvudstaden och här är tanktömmarbilen på G...

Tack för svar igår om val man gör , aldrig lätt att ta beslut

Kram Anki med flock

Svar: Jag tänker att man i första hand måste vara säker.. om man bara vill dejta en.. och så är man ärlig gentemot varann i detta... kram :)
Esmaralda

12 Dunegull:

skriven

Ska gå en utbildning på jobb i december. Kommer jag klara den?

13 Susan:

skriven

Är urusel på detta, mina 50+ till trots har jag bara varit på ett par dater, tragiskt men sant😩 Vet egentligen inte varför, det har liksom inte blivit av.... men det e ju inte för sent än😉
Kram

Svar: Nej det är sannerligen inte försent.. kram :)
Esmaralda

14 k:

skriven

hej

Känner han att han gjort rätt val. Kommer vi att lösa allt och bli varandras soulmate som vi har sagt och tror. Fast det är trassligt på vägen. Känns som en otroligt lång resa.

Kram

15 Annelie:

skriven

Kommer vi skiljas?

16 Maria:

skriven

Godmorgon!
Jag och familjen åker utomlands på måndag för en efterlängtad och välbehövlig semester. Det är bara det att jag är så nervös för att flyga och för hur resan ska gå? 😳 Snälla Esmaralda, kan du se om flygturerna och resan går bra?

Tack!! 💕
Mvh Maria

Svar: Du flyger säkert och tryggt och allt kommer gå bara bra.. kram :)
Esmaralda

17 Fitness killen:

skriven

Godmorgon em

Du sa för nån dag sen att det finns en annan tjej på mig?
Hur ser hon ut och när i så fall får vi kontakt?
Jag gått och grubblat över detta och är nyfiken att veta :)

Svar: Jag ser inga detaljer... men känslan är stark.. så ha antennerna ute.. kram
Esmaralda

18 Solstjärnan:

skriven

Hej 😊

Dejting kan vara trevligt, jo, speciellt om man lyckas träffa trevliga personer.
Har dejtat mer som ung.

Nu känner jag att jag vore mer redo att träffa han med stort H 😊.

Es,blir det dejter/ dejt med någon innan jag får slå mig till ro med den rätte ( soulm)

Solskens hälsningar ! 😊

Kram Solstjärnan 🌟

Svar: Troligt är att det blir något kortare med en annan först innan den som är rätt kommer.. kram
Esmaralda

19 Helena Ir:

skriven

Jag är inte speciellt förtjust i de där dejtingsajterna..gjort det där för ett antal år sedan. Tror inte jag hittar tillbaka igen..
Men jag vet att numera är det så vanligt att hitta sin partner från en sådan. Alla är inte rötägg!

Jag har ingen känsla alls för det där hur det skulle vara att träffa en man..känns bara mer och mer avlägset,tyvärr!

Hoppas du inte mår alltför dåligt i din förkylning..

Kram :)

Svar: Ja, men det kommer.. somligt är ment to be.. kram :)
Esmaralda

20 Arbete i u-land:

skriven

Här har ni ett dejtingproffs av rang!

"En åt gången" mentaliteten är en svensk inpräntad dejting-sed. Annars är man slampig eller oseriös. Jo jo.. Mansgrisarna vill se sig som universums centrum ;-)

E: Jag har scannat nätet efter praktikantprogram i u-länder. Skulle så gärna vilja utföra socialt arbete där efter examen. Ansökningarna öppnar efter årskiftet. Tanken är att söka och hoppas riktigt hårt att jag får bege mig iväg andra halvan av tvåtusenarton. Vad tror du om mina chanser att åka redan då, några råd där?

Nu följer jag drömmen. Kram 🙆

Svar: Du följer rätt dröm och du kommer iväg... gå all in bara.. kram :)
Esmaralda

21 Jätteorolig:

skriven

Hej!

Min man verkar må bara sämre och sämre. börjar bli riktigt orolig för honom. Han vantrivs jättemycket på sitt jobb och han vill ingenting hellre än att få ett nytt jobb. Kan du se om han snart får ett annat jobb eller om det dröjer.

Kram

Svar: Det kan dröja ett tag till men arbetsbyte kommer.. kram
Esmaralda

22 Skrållann:

skriven

Hej!
Är det internetdating måste det ju vara svårt att bara träffa en åt gången. Då har man väl skrivit till flera och kanske vill träffa flera för att se hur det funkar utanför cyberrymden. Jag vet inte, jag har ju knappt aldrig datetat alls.
Nu undrar jag över min man, träffar han någon annan? Jag har ansträngt mig senaste tiden för att det ska vara bra men han känns bara mera sluten och provocerande. Skickar jag sms får jag konstiga märkliga svar tillbaka och mycket annat konstigt sker.
Jag upplever honom som nedlåtande både mig och barnen och tar jag upp det skrattar han bara. Igår när vi åt var det bara han och jag och vi fick anstränga oss för att hitta samtalsämne och det kändes som han undvek ögonkontakt. Vad händer?

Kram❤

Svar: Ja det är inget bra som händer... det här måste ni prata seriöst om.. kram
Esmaralda

23 Musse:

skriven

Hej Esmaralda.
Har han känslor för mig? Kan hans känslor bli mer för mig?
Kram

24 Love:

skriven

Hej Esmaralda.
Hur ser sannolikheten ut nu att det blir dem i en seriös relation? Hur stor är procenten?
Kram

25 🌸:

skriven

Hej Esmaralda.
Beställde en jacka från internet, blir jag nöjd?
Kram

26 Snurre:

skriven

Hej Esmaralda.
Kan hans känslor utvecklas o bli starkare för mig?
Lram

Svar: Det känns faktiskt inte så,.. du mår bäst av att lägga locket på och gå vidare.. kram
Esmaralda

27 Nat:

skriven

Hej Esmaralda
jag börjar ge upp hopp om att jag ska träffa kärleken. Det känns så långdraget.varför kan han inte komma? Det känns som en evighet innan jag träffar någon. Jag vill verkligen leva med någon. Jag har levt ensam jag vill inte det längre. Jag kan vara ensam jag vet det, men jag vill inte det nu.
Jag har mycket att ge. Ser du mig själv länge? Är jag i ett förhållande inom ett år eller är det att hoppas på för mycket? Ett år känns ganska lång tid för mig att vara själv hur ser möjligheten ut att jag är i ett fast förhållande Under nästa år?
Kram

28 Skorpan:

skriven

O så finns det dom som kommer med välmenande? råd om att man ska ta en bättre bild nästa gång så lyckas du kanske också 😱. En karl på 60 som ville jag skulle ringa o jag tyckte att han kunde skriva om sin situation, han var inte singel ens, förrän nu plötsligt idag, bah. Men arma dagar vilka mänskor det finns.. Det är inte för mig, nätdejting..
Kram Skorpan

29 Höst :

skriven

Ska ut på roligheter till helgen., kommer jag att träffa någon som får mitt hjärta att slå fortare? Eller dröjer det länge till? Kram och krya på dig!

30 Jossan :

skriven

Min syster träffa sin sambo på mötesplatsen och hon blev så upprörd när han inte raderat sin profil och lagt in nya bilder! Min syster tycker jag ska bli medlem där men jag kan känna att det är ett desperat sätt men annars kanske jag aldrig kommer hitta någon kille..

Igår skrev jag och gratta en kompis som förlovat sig.. kan ju hoppas att jag har en kärlek när han ska gifta sig. Åhh alla ska hitta kärleken men inte jag..

Det är lov och jag har sovit länge både igår och idag. Idag ska jag städa och tvätta. Hoppas mitt halsband dyker upp :(

Kram

31 Lilly:

skriven

Ser du oss flytta utomlands

32 Linnean 🌸:

skriven

Hejsan!
Dejting är ju ganska kul om man inte har planerat bröllop för första dejten, som en del gör. Kan ju skrämma iväg vem som helst ju! Själva dejtandet är väl lite som att välja ut de godaste bitarna ur en chokladask. Sen får man ju se om det blir en favorit. När man börjar träffas lite mer ”på riktigt” så är det väl inte ok att fortsättat söka. Jag har redan skrivit om min vår och sommar med dejtande. Det var väldigt kul!! Tror jag avslutade dejtandet efter att ha nästan skrattat ihjäl mig mellan Halmstad och Laholm en gång 😂 Sen träffade jag en man som jag hade ett tio år långt förhållande med. Sen råkade jag börja skriva med den ende man som kunde stava och uttrycka sig i skrift, det visade sig att han inte var svensk! Så det var lite kul. Men det dröjde åtta månader innan vi träffades! Honom träffar jag ju än lite då och då. Efter honom har det inte dejtats! Men man får ta nätdejtandet med en nypa salt och vara ärlig själv. Om den andre är ärlig...det ä en helt annan sak!! Själv har jag alltså haft vääldigt roligt, blivit förbanand, haft otroligt många fina och roliga samtal. Bara att våga och bjuda på sig själv! Inte ta det på blodigt allvar i början utan se var som sker. Och nej, jag hittade inte min stora kärlek på nätdejting! Jo, under en period...men han finns inte kvar här i jordelivet längre 😢
Kör på! Lycka till! Kram../Linnean 🌸

33 k:

skriven

Hej

Är vi ment to be ?

Ibland känns det så och ibland inte.

Kram

34 Tess:

skriven

Ska jag lämna honom ? Vad känner han egentligen för mig?

35 Mariao:

skriven

Gud, jag blir trött av bara tanken på att dejta.....nu är jag ju sambo, men det fanns en tid då jag dejtade (många olika samtidigt:) och det var ett himla jobb med det alltså:)
Nej, skulle det bli så att jag och min sambo går skilda håll en dag (så kan det faktikst bli) då kommer jag inte träffa någon på nätet.
Blir matt av bara tanken faktiskt...nej jag kommer hitta någon i huset, på gatan, affären eller någon annanstans i det riktiga livet:-)

Nu lät det ju som jag var lastgammal...:-)

Kan du se om målet i tingsrätten blir klart till våren? Det har dragit ut på tiden nämligen.....

Kram,
maria



36 Erika.F:

skriven

Innan jag flyttade från min f.d hemort dejtade jag några st var och en för sig naturligtvis. Vilka män, som verkligen behövde fler år på sig att växa upp. Efter dejten skyllde en på att det var oroligt på jobbet, den andra fick plötsligt för sig att tio mil var en enorm sträcka att köra fast han tyckte annat innan vi sågs, den tredje var med sitt patetiska inte redo för ett förhållande, någon dag senare var han tillbaka på sajten igen. En av dessa tre berättade vitt och brett om sina sexuella relationer med kvinnor och hur de var i sängen, det under tiden vi åt en middag. Verkligen upplyftande. Herre gud.

Alla tre körde med en lögn istället för att säga, det klickade inte men, tack för dejten. Varför är det så svårt att vara sanningsenlig och säga som det känns, det där med att såra, jamen det sårar väl mer att servera en lögn, för den genomskådas ändå.Efter dessa dejter den gången för över sju år sedan har jag helt lagt sådant på hyllan, att befinna mig på en dejting-sajt existerar inte längre. Aldrig mer och det har jag hållit.

Kram

37 T:

skriven

Hej es! Min parter har födelsedag idag. Vi har en bra relation. Han var dock innan vår relation tilllsammans med en annan tjej i många år. Det är nu 4 år sedan deras relation upphörde men idag kunde jag se att hon fortfarande hör av sig och gratulerar på dagen. Givetvis kan man göra det men min magkänsla säger att hon har svårt att släppa honom även om hon nu är i ny relation. Vad säger du? Har jag rätt? Hur förhåller jag mig? Tack!!!

Svar: Bry dig inte.. låt henne gratta.. det spelar ringen roll... hon är inte viktig för din partner.. kram :)
Esmaralda

38 Shirin:

skriven

Precis, här är det som du säger att man ofta dejtar endast en person även om man inte vet om man vill fortsätta det hela eller inte.

Es, hur ser november ut att bli för mig? Sker något särskilt eller något att hålla utkik för, se framemot? ❤️💕 Min födeldemånad också 😁

39 <3:

skriven

Hej är Martin singel nu ?
Kram

40 <3:

skriven

Kommer pappa äntligen få hjälp nu ? Är så orolig att detta inte kommer bli bra och att han inte klarar det här. Finns det något hopp kära Es ?
Kram
💗💗💗

41 ThereseC:

skriven

Hej Es!
Du var med i en sekvens av min dröm i natt. Jag upptäckte dig på andra sidan en vägg och det var en väldigt mjuk vägg så när jag sträckte mig efter dig så var väggen följsam och slöt sig runt min arm och hand så att jag kunde få din uppmärksamhet genom att knacka dig på axeln. Vi pratade lite och vi var väldigt förkylda båda två så var bra att det var en vägg emellan. Du var väldigt trevlig och rolig och sa att jag hade bra intuition. Sen drömde jag att jag städade, att jag köpte nya kläder, att det var lite dåliga väggar in i mitt hus och att jag funderade på att byta ut lite brädor och så drömde jag att jag drog in ett halvt träd för kaninerna att gnaga på. Det kändes som en positiv och trevlig dröm. Det var liksom mycket ut med det gamla, in med det nya, laga saker och få kontakt med andlighet.

Igår kväll var jag och tränade. Först sprang jag på löpbandet i 20 minuter, sen provade jag cross challenge och så avslutade jag med yoga.

Kram ThereseC

Svar: Ja, en bra dröm som gav energi och jag tackar för att jag fick vara med och ta del av den.. kram :)
Esmaralda

42 Lydia💕:

skriven

Hej
Internet dejting tycker jag verkar svårt
Vill dejta men var finns dom och hur ska jag göra med mitt ex är han riktigt nöjd med sin situation nu
Lydia💕

43 Pia :

skriven

Dejtande ja inte helt lätt känner jag.
Ute har jag inte funnit någon och ingen tycks se mig i det vardagliga på stan.

Har försökt med nätet men träffar bara lögnare. En saknade tänder och var allmänt ofräsch. En kallade sig normal vikt men var fet. En kallade sig blond men var helt gråhårig och gav intryck av att ha alkoholproblem. En hävdade med bestämdhet att han var 174 cm men har var kortare än mig som är 165 cm.
En annan ville slå och spotta under akten. Jag backade undan förstås. Flera har varit gifta men inte varit öppna med det. En sa sig vara civilekonom men var parkeringsvakt utan en poäng från universitetet. Ja, fy fan listan kan göras lång och jag vet inte om jag orkar med män längre.

Finns det någon bra man som är ledig därute till mig?

Kram 💕

Svar: Jamen herregud så konstigt folk du råkat ut för... det är ju inget fel att vara kort i rocken eller att vara parkeringsvakt.. bara man inte utger sig för att vara nån annan. Men det finns en åt dig... som är precis sådan som han verkar vara... kram :)
Esmaralda

44 Osse:

skriven

Hej Esmaralda.
Är han rädd om sin frihet? Inte redo att satsa på ett förhållande?
Kan han få mer känslor för mig?
Kram

45 Cattizz:

skriven

Tror du att man talisman Gabbe verkar fortfarande?

Svar: Inte som förut kanske... men något finns kvar.. kram :)
Esmaralda

46 Michaela:

skriven

Hamnade i familjedrama hos honom i helgen. Hans 15 åriga son verkade tycka om mig men efter helgen hos sin mamma som för övrigt verkade halvt galen så som hon betedde sig mot mig när vi hälsade så ville han inte träffa mig och stannade kvar hos henne. Han sa att det är hon som påverkat honom och att det är hennes ord och inte hans. Har du ngn känsla kring detta? Vill inte träffa någon vars son inte vill veta av mig. Kram

Svar: Det är inte grabben.. han är det ingen fara med men hans mamma däremot... hon är det inte lätt att ha att göra med... kram
Esmaralda

47 Bluesky:

skriven

Hej, finns det talismaner att boka?:)

Svar: Nej inte än... de håller på att förberedas och förhoppningsvis nästa vecka ska de vara klara.. och då annonserar jag ut dem här på bloggen.. så ha koll.. kram :)
Esmaralda

48 Fanny2:

skriven

I min seans sa du att jag skulle träffa honom (min soulmate) i vardagslivet så om man nu skulle dejta på nätet skulle det mest vara för att ha kul... Jag tycker dock inte att det är fel att träffa flera bara man är ärlig från början och inre skapa falska förväntningar... Klart man slutar träffa andra om man verkligen faller för en och vill ha något mer seriöst. Varför ska man ta det så seriöst från första början...

Es, tror du att jag gifter mig med min soulmate? Ser mig inte som den som gifter sig med första bästa men som beskrev honom så var han perfekt... Är han lång också så är jag helt såld. 🤣

Kram

Svar: Han är längre än dig men inte jättelång... han ser riktigt bra ut.. kram :)
Esmaralda

49 Shirin:

skriven


Es, hur ser november ut att bli för mig? Sker något särskilt eller något att hålla utkik för, se framemot? ❤️💕 Min födeldemånad också 😁

50 åsa:

skriven

Hej E!
Ska jag kontakta tidningarna el vänta lite ang mitt projekt.
kram Åsa

51 Adad:

skriven

Hur ser min soulmate ut?❤️

52 Fanny2:

skriven

Wow, tack för svar. På något sätt så föreställde jag mig redan att han såg så bra ut... Det kanske är en fördel med att vara 1,6 m när de flesta är längre än en själv. 😄

Kram

Svar: Jag håller med.. som också är 159 :) Fast jag säger alltid att jag är 160 :) Kram
Esmaralda

53 Mikael:

skriven

Jag gillar när det bara händer :)

Kram
Mikael

Svar: Ja, det är mycket magi som sprakar då !! kram :)
Esmaralda

54 Adad:

skriven

Hur ser min soulmate ut?❤️

55 Mam:

skriven

Hej Esmaralda.
Dröjer det länge till innan Jag träffar kärleken? Ser du hur han ser ut? Om han ser bra ut?
Kram

Svar: Han han ett utseende som du verkligen gillar och du är den sötaste han sett... bättre än så kan det inte bli .. kram
Esmaralda

56 halo:

skriven

Jag saknar honom så undrar om han hör av sig igen eller så e vi ej menade för varandra?

57 Helena Ir:

skriven

Okidoki..

Kram :)

58 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda tror du att dejting är något för mig? Är rädd för dessa nymodigheter! 😃
En fråga till tror du att jag kommer att ha detganska bra ställt typ om ett år? Kram🌞

59 Lotta:

skriven

Dejterna i mitt liv lyser med sin frånvaro, men den amerikanska varianten är allt den bästa, tycker jag.

Kommer A.J vilja träffa mig om jag frågar?

Kram Lotta

60 Ghostwriter:

skriven

Jag har nog varit lite så kanske, men "idag" tycker jag det är ok att göra det man känner för, men man ska vara ärlig om det - så viktigt, annars blir jag arg på grund av oärligheten i sig. Sen om jag gillar den andra saken eller ej är ju upp till mig, och då får man ju välja själv. Jag vet inte om jag blivit sur, men kanske mer besviken och har uttryckt det med kommentarer istället för att bara säga som det varit. Försöker bli bättre på detta dock.


Tycker personen om mig som person och vän?
Och kan min förkylning nu leda till min efterlängtade operation så jag blir frisk!?



Kram! :)

61 Jennifer:

skriven

Hej! Jag verkar vara den eviga singeln!! Detdär med dejtande har gått lite i perioder för mig... Nu just har jag haft en lång off- period, har inte haft ork eller lust att dejta någon på nästan ett år. Nu börjar det kännas som det sku vara roligt att dejta nån. Men inte gå på nya dejter med nya män jämt, det är lite tröttande också. En period dejtade jag flera män samtidigt... Men det blev tillslut lite rörigt, kom knappt ihåg vad jag sagt till en och inte till en annan. Och det gick mycket tid o energi att hålla kontakten med dom. Tillslut rann det ut i sanden med dom alla....

Fina Esmaralda, känns det som om mina barns pappa kommer att vara av utländsk härkomst? Känns iallafall starkt för mig så. Kram

Svar: Ja jag ser någon av utländsk härkomst men det verkar också vara en skandinav som på något sätt blir involverad i ditt kärleksliv.. hur som helst så kommer det ju att röra på sig i alla fall.. kram :)
Esmaralda

62 Nia:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser det ut som jag kommer få fast jobb på R med tillräcklig procent ?
Kram

63 Melissa:

skriven

Hej Es

Finns det fler grodor jag måste möta innan jag hittar den rätta?(hoppas inte det:(
kram

Svar: Ja någon till verkar det som men det ju vara snabba flingar.. om du har tur.. kram :)
Esmaralda

64 Susanne Amalia :

skriven

God eftermiddag... 💕
I går fick jag ett brev från. Sjukhuset där det stod att jag bara hade ungefär 3månader att leva.. Sonen har fått körkortstillstånd och han ska börja jobba i mitten av Nästa månad.. 💕 men nu vet jag inte med vad eftersom han även har blivit erbjuden en chefspossition på sitt nuvarande jobb..
Fråga:ser du om han flyttar eller blir kvar hemma?? Körkotsbestyren går som smort.. Så han har ju inga problem att ta sig från a-b💕

Jag har varit på skam och skuld kurs.. Livet är magiskt och om jag överlever Ska jag även gå på 3:an.. Det finns bara kärlek.. Inget annat och jag är inte rädd för att dö jag är mer rädd att leva utan glädje och kärlek till livet.. Och mina medmänniskor.. 💕 eller utan mening det vore hemskt att vara tom och leva för levandes skull..
Önskar dig och MG en fin dag.. Kram..

Svar: Nu försöker jag hänga med... det här känns inte okey.... jag kan inte se att du är döende... så vad hänger de upp detta på ? Och att skriva ett brev om en sådan sak.. låter helt enkelt alldeles tokigt.... hua så upprörd jag blev nu... stor kram
Esmaralda

65 E:

skriven

Vad kännetecknar min flört? Möts vi i min hemstad? Eller på någon tripp? Kram

66 Mee:

skriven

Jag jag aldrig gillat nätdejting.

Ser du vilken årstid och under vilket sammanhang jag möter min blibvande?
kram:)

Svar: Det ser ut att vara inomhus.. mer ser jag inte..
Esmaralda

67 Anna:

skriven

Kära ES!

Du brukar ju alltid ha rätt. Jag hade kontakt med en man i ett par veckor, kontakten kändes väldigt fin och efter 1:a dejten trappade vi upp kontakten o allt kändes otroligt bra. Sedan efter 2:a dejten blev det platt fall och nu har han backat. Jag tror vi gick lite för snabbt fram, då han inte riktigt rätt upp allt med sin fd, trots att dom varit separerade över 1 år. Är rädd att han skall slänga det fina vi har byggt upp på tippen, bara för att det kom ett bakslag och kändes jobbigt 1 kväll.
Vad ska jag göra? Kan vi hitta den där goa känslan igen, Känns som om han stänger mig ute helt plötsligt känslomässigt.

Stor kram

Svar: Känns inte rätt... så släpp om det inte snabbt rätar upp sig.. kram
Esmaralda

68 Madeleine :

skriven

Hej ez!
Jätte intressant inlägg och själv har jag råkat ut för både dåliga och bra dejter både ifrån nätet och ifrån krogen. Eftersom jag är ensamstående mamma så är jag mest aktiv på nätet men tycker inte jag hittar någon intressant kille.

Kan du se hur lång tid innan jag träffar min soulmate?
Kommer jag dejta någon innan?


Kram

Svar: Ja med stor säkerhet dejtar du någon annan innan.. kram
Esmaralda

69 k:

skriven

Hej

Hur blir det med min dotter ? Skärper hon till sig snart, annars får hon flytta och det vill hon själv också

70 Tingeling :

skriven

Jag provade internetdejting för nåt år sen men tyckte inte det var min grej. Jag vill gå på känslan direkt som när man träffar någon inte bara ser på bild... Däremot tycker jag mig ibland se killar i affären till exempel och som ser ut att lägga märke till mig men vet inte om det är inbillning. Tänker ibland att någon skulle få komma fram i exempelvis affären och prata. Själv blir jag för osäker.. Vill alltid vara säker på min sak, att han inte är upptagen osv. Och så vill jag gärna bli sedd. I mitt förra förhållande (min dotters pappa) så blev jag inte så ofta sedd och bekräftad. Han kunde inte ens säga varför han älskade mig. Jag önskar bli sedd nu, och inte behöva "jaga" själv.... Låter det dumt?

Trevlig tisdag kväll!
Fortfarande trött. Tror jag fortfarande håller på att bli sjuk, bryter aldrig ut.

Kram!

71 G.:

skriven

Får jeg noen gang flytte tilbake i samme typ leilighet jeg sist flytta fra?

Svar: Jadå det kommer du att göra.. kram
Esmaralda

72 G.:

skriven

Får jeg noen gang flytte tilbake i samme typ leilighet jeg sist flytta fra?

73 Mam:

skriven

Hej Esmaralda.
Om jag ger mig själv ett halvår nu och satsar på mig själv, tar körkort. Satsar på fast arbete. Finns det god chans att kärleken kommer sen? Eller dröjer det längre?
Kram

74 Sofia:

skriven

Haha jisses.
Nu kom outfiten till helgens maskerad.
Ser inte klok ut..
Crazy catlady blev det i år.
Morgonrock som jag ska sy fast små kattgosedjur på, papiljotter i håret, stora glasögon, knallrosa läppstift och fluffiga tofflor.

Tror minsann jag och barnbarnet ditt spelar i samma liga 💪

Sticker in en fråga oxå!
Vad ser du något kring nästkommande år för mig?

Kramen :)

Svar: Låter som en helt underbar outfit !! Det kommer en överraskning som gör dig glad... så pass ser jag.. kram
Esmaralda

75 Nettan:

skriven

Jag jobbar 40% med två lika jobb men på olika ställen o nu har jag fått en förfrågan om ännu ett jobb som personlig ass. Har inte jobbat inom vården på över 30 år. Min fundering är hur jag ska göra. Pengar behövs men är det rätt jobb?

76 Evelyn:

skriven

Hej Es

Vad kan du se om min nästa kärlek?
kram

77 Mia:

skriven

Hej!
Jag tycker det här med dejta är svårt, provat nätdejting och kom fram till att det är ingenting för mig. Är mycket hemma med mina barn, kommer inte ut. Undrar om du kan säga hur jag kommer att träffa min nya kärlek, vad ska jag göra??

78 EPM:

skriven

Åh Es!
Jag har blivit erbjuden ett jobb, som jag gärna vill ha... jag undrar dock över ekonomi och belastning- tror att det kommer passa mitt liv bättre och att det kanske är läge att gå vidare.
Ser du nåt om det?

Kramar

79 Louise:

skriven

Jag träffade min man på mIRC - en chatt som var väldigt populär på 90 talet och 20 talet. Det var innan alla dessa dejtingsajter kom igång på riktigt. Ja jisses vad man har hållit på att träffa folk från nätet och det har varit en del. Tyvärr var där många oseriösa typer.

Och så är vi på andra dagen av höstlovet och barnen storstädar sitt rum. Imorgon ska vi ta ut deras säng så där kan dammsugas och moppas där och på torsdag ska mellangrabben till käkkirurgen och operera ut en tand.

Angående jobb för mig och mannen. Kommer han få jobb inom snar framtid? Han frågade ett företag här igår(som målar vårt sophus) men de hade inget så där försvann den chansen. han ska idag söka ett jobb. Men suck säger jag. Själv söker jag 4-6 jobb om dagen när det finns.
Var på intervju på en förskola i fredags. Kommer den tjänsten bli min?
Han måste ha ett jobb och jag måste definitivt ha ett jobb.

Tacksam för svar och ha en fin kväll. Kramar

Svar: Ja ni behöver båda jobb och jag begriper inte varför det är sådan stiltje och så länge.. jag ser er ju jobba båda två och vet därmed att jobben kommer... men önskar jag kunde säga att jobbet kommer NU... men jag ser ju inte när.. kram
Esmaralda

80 Trånga byxor till trots..:

skriven

Hejsan Es.

En liten fråga i det lilla och vardagliga. Hur gick främlingens tankar efter att vi möttes utomhus idag? Funderar han något på hur det kunde ha blivit?

Nu väntar en varm macka på mig i smörgåsgrillen. Extra mycket ost. Slurp! 😊

Stor kram till er alla.


Svar: Ja han lekte med tanken på er en aning.. kram :)
Esmaralda

81 <3:

skriven

Godkväll kära Es, testar och frågar igen om du kan se något Hur det blir med pappa ? Han är inlagd igen på intensiven igen ser allvarligt ut. Kommer han bli bättre ? Finns det ngt mer vi kan göra ?
Kram
💗💗💗

82 Boudica:

skriven

Är ingen dejting person, jag. Även om vänner har försökt få mig att dejta.
Men min sjukdom har gjort mig lite osäker, och blyg, så mest för den delen har jag hållit mig undan.
Men folk verkar faktiskt tycka om mig rätt så lätt, hur det kommer sig har jag inte listat ut än! Men de som jag faller för, gör ju inte det samma! Suck!
Men nu börjar jag ju tröttna på denna ensamhet, det är dags att dela lite med någon!
Så ser du kanske något dejtande eller förhållande för mig inom de 2 närmsta åren? Eller blir det att fortsätta vandra ensam länge till?

Kram!

83 Katten:

skriven

Om dejting skulle jag kunna skriva en kul bok! Det tog mig ca 1 år efter skilsmässan att vila upp mig efter det urjobbiga äktenskapet, och sedan kände jag mig redo att dejta. Det blev dock inte alls som jag hade föreställt mig - jag hade inte anat att de flesta hugade spekulanter i själva verket var livrädda för att vara ensamma och skulle ha NÅN, i princip skit samma VEM, bara de slapp vara ensamma - men jag hade ändå flera riktigt trevliga dejter under mer eller mindre lång tid och en ruggig relation som tog lång tid att ta mig ur. MEN: Det intressantaste var faktiskt alla de samtal via mail och chatt som jag hade med män som jag aldrig träffade irl. Det utvecklade sig till rena folklivsforskningen, jag fick ta del av många intressanta tankar och funderingar om livet, drömmar, o s v.

En annan sak: Jag har också, som en annan skrev i ett inlägg, funderat över vad som är viktigt och inte. I min senaste seans fick jag två besked som jag aldrig hade räknat med och som jag inte känner mig bekväm med, men jag vet inte om de räknas till de stora frågorna i mitt liv eller inte. Men kanske känns de rätt när de inträffar.. även om det absolut inte känns så nu.. funderar jag.

Och så Solveig: Jättegrattis till ditt beslut! Jag är så glad för din skull. Du kan ju ha jättemånga år framför dig att leva ditt liv. Jag har vänner som närmar sig 90 och de har en massa trevliga saker för sig. För att inte tala om underbara Dagny Carlsson som är 105 och lever för fullt. Det är nästan 20 år sedan jag skilde mig och nu ser jag mitt äktenskap bara som en parentes i mitt liv, trots att det var ett enormt problem innan jag tog mig ur. Så.. kör så det ryker, tjejen! :)

Kram

84 Tisa:

skriven

Hej Es!

Jag blir så ledsen. Panikångesten och ångesten som jag har är så stark. Jag "kan inte" åka buss längre. Jag har aldrig upplevt det som jobbigt någonsin förut. Men nu... Så mycket pengar jag lagt på taxi nu är inte ok.

Hör jag stressande ljud eller för många som pratar vill jag bara skrika hysteriskt, hjärtat börjar dunka hårt och jag hör ibland susningar i örat.

Varför började jag medicinförändra frågar jag mig själv... Jag orkar inte leva med denna ångest. Som jag samtidigt gått emot en hel del ändå.

Varför måste slag på slag komma? jag börjar känna mig uppgiven till allt. Jag orkar inga fler prövningar nu.

Svar: Du behöver snarast tid till terapi och att träffa en psykiatriker så att du tillsammans med denne och terapeuten kan få balans mellan mediciner o terapi.. så här kan du inte ha det ju... kram
Esmaralda

85 H:

skriven

Hej Es
kommer det något bra som gör mig glad snart?
kram

86 F:

skriven

Något nytt på väg in i mitt liv du kan berätta om kram

87 F.u:

skriven

Ser du om vi får goda nyheter snart

88 Lov:

skriven

Hej Esmaralda.
Finns möjligheten fortfarande att det blir seriöst mellan dem? Hur stor ser den chansen ut?
Kram

89 Ghostwriter :

skriven

Tycker A om mig som person och vän (kom hans ärliga sida fram igår för det kändes så)... Eller vill han inte ses mer och uppskattar inte vår "vänskap"?


Kram

90 Undra:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du om jag o kärleken möts utomhus? Är det varmt eller kallt ute har vi tjocka jackor på oss? Eller tunnare väder?
Hur stor är chansen att mötet sker under nästa år?
Kram

91 Ärlighetens ansikte - Ghostwriter :

skriven

Tycker A om mig som person och vän (kom hans ärliga sida fram igår för det kändes så)... Eller vill han inte ses mer och uppskattar inte vår "vänskap"?

Känns som en viktig fråga så att jag inte är förblindad och hamnar i samma dumma spår


Kram

92 Mamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer vintern vara gångbart gör mig att ta mig till jobbet nu när jag ännu inte har tagit körkortet? Har cyklat förut, men kommer det lösa sig?
Kram

93 Ma:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser mötet med kärleken ut att ske inomhus eller utomhus? Blir det ett fysiskt möte eller via någon teknik/nätverk?
Kram

94 Jas:

skriven

Hjälp Es!!
Ska jag gå på dejt med honom?? Vad får du för känsla? Jag förstår ju att han knappast är "the one" så jag tror inte jag går miste om nåt. Han är ju så mycket yngre o ja.. jag är ju inte så förtjust i lära-känna-fasen alls.. och om det ändå inte blir nåt långsiktigt så vet jag inte - är det värt de?? 😣😫

95 Bluesky:

skriven

Är hon jag tänker på intresserad?

96 F:

skriven

Något nytt på väg in i mitt liv du kan berätta om kram

97 MK Gbg:

skriven

... Har en god vän på besök i Sverige... Jag försöker hjälpa henne med att hitta något jobb, i 3-4 månader... så att hon kan betala för sin sons sjukvård och räkningar i hemlandet.
Kan du se om jag/vi lyckas hitta något till henne?
vill så gärna hjälpa denna underbara, snälla människa. Tack snälla du och du kan se något kring detta... Kram och önskar dig en härlig Alla helgona.

98 Lulu:

skriven

Hej Esmaralda.
Varför behandlar han mig orättvist?
Kram

99 Marre:

skriven

Hej Es

Hur blir nästa år för mig?
kram

100 Emma:

skriven

Hej!

Snubblade in på din blogg av en slump, vilken tur jag verkar haft! Kan du spå? Och förutse människors liv? Isåfall, kan du se fall jag kommer leva med kronisk smärta i rygg och nacke? Kommer jag kunna bli gravid? Och hur ser mitt liv ut om 7,5 månad när jag tar examen?

Sååååå oerhört tacksam för svar!!!❤️❤️


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: