I am back !!!

Internet tvärdog och ingen vad varför....  men nu är det tillbaka !!
 
I dag har vi bilat omkring lite.. tagit en paus här och där... och MG känner sig som kingen av Croatien... alla vill klappa och ta foto och nån vill till och med pussas ! Och så bjuds på godbitar titt som tätt.
 
Han gillar ju pojkhundar bättre än flickhundar och grannens labrador.. en grabb på 4 år ,  också  lite gay.... och de två har funnit varann... de pussas o  busar  o myser !!
 
 
 
Här har vi  lördag hela veckan.... eller vad sägs om en rejäl Mojito i ölsejdel ?!
 
 Slurp, sa det bara !!
 
 
 MG träffade en annan fralla  som presenterade sig som Oreo från Japan... fast
Oreos mamma  var bättre på att leka tyckte MG som  smörade och ställde sig in !
 
 
Visst är det läckert....
 
 
 
 Idag  åkte vi till  Zaton... en lite by vid havet..... och slapp alla turister.. det tackar man för !
 
 
 
En  MG som myser i fulla drag..... han vill simma minst tre gånger om dagen och det brukar vi se till så att han får...
 
 
Vi hade glömt badkläder... så det blev mest lite fotbad...
 
 
Det är så gruvligt vackert.. vart man är kommer....
 
 
 
En god lunch åt vi  här också.... tomatsoppa med hembakat bröd !!
 
Så handlade vi lite på hemvägen.. och ikväll blir det  kycklingsallad o film på takterrassen !
Måtte nu bara intenet fortsätta funka..... jättetack till  Webmaster Cat som  var räddaren  i nöden och  kunde ta över och meddela er...
 
Kram & kärlek
 
1 Nj:

skriven

Åh, ge mig denna mojitos oxå👍😄🔥.. ölsejdel😄. Trevlig valborg på er🔥🔥.
Hur ser chansen ut att jag möter någon man till sommaren?!? Eller är det dödfött 🙄🙃på dejting fronten?!? Kram

Svar: Chansen finns och om inte annat så bör det bli en liten fling.. kram :)
Esmaralda

2 Tildis:

skriven

Ja herregud! Vi undrade allt var du hade tagit vägen!

Härligt att höra att ni haft en bra dag :) Ser jag ut att prestera bra på onsdag? Kram

Svar: Ja, det kommer du absolut att göra.. kram :)
Esmaralda

3 F:

skriven

Något nytt på väg in i mitt liv du kan berätta om kram

4 Roseq:

skriven

Hej!
Åhh vad mysigt ni ser ut att ha det.
Kan det bli något med T o mig igen?
kram

5 Sus:

skriven

Hej
Härligt....
Saknar dig fett mycke...,
Jobb...,
Love sus

Svar: Tackar :) Kram :)
Esmaralda

6 Smulan..:

skriven

Tur att Internet funkar nu tänkte att det var något strul när du var frånvarande.
Nu är alla småkrediter betalda kommer vi att få lättare att nå vårat sparmål nu

Svar: Gör en ordentligt budget och håller ni er till den.. då kommer det att lätta.. kram :)
Esmaralda

7 Helena Ir:

skriven

Om paradiset liknade, det, där ni, är så vore jag nöjd. Den där drinken var i lagom storlek..säkert svalkande och skönt..och MG får sitt svalkande dopp..Känns lite som MG är en moviestar :)

Hoppas internet funkar nu..så kul att följa er..

Jag har bara en person i min närhet som använder sig av hemligt nr på telefonen,p g a arbetet som hen har. Jag får en konstig känsla av de 2 hemliga nr som jag missat och som inte varit av personen jag känner. . Ser du en varning? Inte samma som för något år sedan?

Ha en fortsatt skön kväll!

Kram :)

Svar: Ja eller hur !! MG får uppmärksamhet överallt och har börjat bete sig som stjärna.. på gott och ont! Jag ser ingen varning runt dig.. kram :)
Esmaralda

8 Paul:

skriven

Så fina bilder härligt ni har det:)Lite ovanligt att se japaner med hundar:)

Ser du något mellan mig och Paul? När jag såg ett kort på honom första gången så stannde tiden helt stil, och det kändes som jag visste vem han var redan så fin. Han var det finaste jag sett. Jag har aldrig känt sådan dragning till någon annan förut. Nu vet han inte vem jag är och han är singel men jag är nyfiken på vad du ser Es?
kram


Svar: Jag kan säga som så, att jag ser inte honom i din framtid... det kommer finnas någon annan.. kram :)
Esmaralda

9 Eiviy:

skriven

Oh så härligt ni ser ut att ha det! Vilket drömland kroatien verkar vara, så mycket trevligt att se och göra.. Förstår att ni trivs :)

Tråkigt med internetstrul, typiskt med tekniken säg :P ..tänkte att det var väldigt få kommentarer som dök upp så tänkte att det säkert var något fnurr på linan och att svar förmodligen skulle utebli.. Så frågar om min fråga från gårdagen helt enkelt..

Är det så att personen jag tänker på inte förstår hur jobbigt det blir för mig när hon hör av sig, speciellt efter en lång period av tystnad efter allt som varit mellan oss? Förstår om hennes tanke igår var god iom att det var min födelsedag men ändå.. Blev jättejobbigt för mig och var inget jag ville bli påmind om just då.. Är nog svårt som det är då jag både saknar förståelse och ett bra förhållningssätt till det hela..

Nåväl, tack på förhand och ni får fortsätta ha det så fint och må väl :)

Svar: Ja, Croatien är hel underbart och rekommenderas varmt ! Nej den här personen ställde sig inte i dina skor - men menade väl.. kram :)
Esmaralda

10 Misstjejen:

skriven

Hej

Kommer jag har en större publiken på föreläsning än vad jag kan förväntar mig i framtiden?

Ha det bra

Svar: Ja så kan det mycket väl bli... det är troligt och du klarar det fint.. kram
Esmaralda

11 Mn:

skriven

Härligt!!
Se du oss tillsammans igen?

12 Helena Ir:

skriven

Tack snälla!
Kram :)

13 Lilli:

skriven

Hej!
Skönt att du fick ordning på internet. Kommer Daniel att vilja ses igen?
Kram

14 kvinnan:

skriven

jag hade en dröm inatt om att jag var på en dejt och killen gav mig en ring det kändes så bra men samtidigt så skrämde det mig. vad kan drömmen betyda.

15 Solen:

skriven

Ja man märker hur jobbigt det är att var utan internet när det väl händer. Man känner sig något handikappad minst sagt. Ser ut som ni njuter! Här varvas sol med moln, regn, åska och hagelstormar - information som kanske får er att njuta ännu mer och känna ni är på rätt plats :)

Fråga - har du någon känsla för hur länge vi ska vara särbos? Det är svårt med att bara kunna ses korta helger, jag längtar efter ett enklare liv där vi får vara tillsammans...får vi snart vardag tillsammans? Eller är det så här vi ska ha det länge ännu..
Nu blir det ut på stan och äta middag och sedan titta på elden.
Trevlig Valborg!

16 f:

skriven

Något nytt på väg in i mitt liv du kan berätta om kram

17 💕 Zoey 💕:

skriven

Hejsan Es & MG!
Det ser ut att ni har det jätteskönt och gott! Resan dit verkar ha gått bra trots allt och det var väl tur att du slapp korgen, MG? Ligger du i korg nu eller i en skön säng? Tråkigt med internetstrul. Vi saknade dig allt men skönt att det ordnade sig!

I lördags var det dop för min syrras minsta och igår kalas för pappa som fyllde i veckan och för mig som fyller igår. Så tårta har det blivit mycket i helgen. ☺️

Något jag undrar är om du ser något intimt förhållande för min del i år eller ser det mer ut som om det dröjer på den fronten ett tag till? Saknar att ha någon att komma hem till även om det inte är så seriöst. Vad ser du? Tusen tack i förhand! Kram Zoey 💕

Svar: Mg ligger i skön säng... med fräsch AC i rummet :) Och njuter ! Något mer tillfälligt kan dyka upp men det ser ut att dröja ännu en tid innan det blir den rätte.. kram :)
Esmaralda

18 Mia:

skriven

Hej Es! Har frågat några ggr om mannen jag ska möta, om du ser i vilket sammanhang vi möts, eller hur stor chansen är att det blir i år. Känner mig tjatig, du kanske inte ser något av detta, men ser du att han finns där iaf och att han kommer att komma? Blir nästan orolig att han försvunnit ur sikte... Kram :-)

19 Mojgan:

skriven

Hej Ez!
Kommer min lön ökas inom kort. Jag skulle vilja köpa en lägenhet. Kram Mojgan

Svar: Ja en ökning blir det men räkna inte med så mycket.. kram
Esmaralda

20 Paul:

skriven

Ok det förstår jag. Tack för svaret Es kram:)

21 AnnaK:

skriven

Ser så fint ut! Önskar jag var där med trevligt sällskap 😊

Här är det gråväder och just nåt Valborgsfirande blir det inte. Ingen som är på hugget 😊 Känner mig lite extra ensam såna här dagar då föräldrar och syskon är upptagna på annat håll.

Ha det gott i solen och Kram ☀️


Svar: Ja, har man en valborgstradition går det av sig själv.. och jag som har traditioner upp till öronen har faktiskt ingen kring just valborg.. men å andra sidan sett brukar jag ju vara på resa vid den tiden.. kram :)
Esmaralda

22 Elsie🌷:

skriven

Sådär ska en mojito se ut! Favoritdrinken framför alla 🍹
Man blir ju så himla sugen på att åka på semester när man ser dina fina bilder!

Kommer min väninna bli fri på riktigt snart från sitt ex?

Här blåser det halv storm, regnar och åskar om vartannat så det blir en lugn Valborg hemma 😁
Ha en fortsatt skön semester!
Kram Elsie 🌷

Svar: Sonen gör bästa Mojitos.. som han lärde när han var bartender.. men alla Mojito är typ goda :) Det kan ta lite tid innan väninnan landar på egen hand..... men fy tusan vilken Valborg ni har därhemma.. kram :)
Esmaralda

23 Michaela:

skriven

Välkommen tillbaka och Glad Valborg eller vad man nu säger :) Kram

Svar: Tack och detsamma till dej.. kram :)
Esmaralda

24 Pia:

skriven

Välkommen tillbaka och fixa badkläder till i morgon så mer än fötterna får bada :)

Kram

Svar: Exakt.. det var ju ljummet i vattnet tillika.. kram :)
Esmaralda

25 Fitnesskillen:

skriven

Hej ez

Glad valborg till er! 😁

Jo ez jag träffades en riktigt fin tjej i lördags, kände att vi klickade bra och vi la till varandra på fb och när hon stack hem så skrev hon till mig och frågade om jag och dom andra jag var med var fortfarande ute och festa och då skrev jag att vi var fortfarande ute och då ville hon ut igen och frågade exakt vart vi var nånstans. Skrev att det var trevligt att jag fick träffa henne och då skrev hon detsamma och sen nästa dag när jag hörde av mig till henne så läste hon bara. Betyder det att hon är intresserad eller det var bara spriten som talade om man säger så?😅

Kram

Svar: Det verkar som om alkoholen spelade in.... ha inte för stora förhoppningar.. kram :)
Esmaralda

26 Värmland :

skriven

Hejsan! 

Läste mitt horoskop (fiskarna) på msn idag där det står 

"2018 kommer du att äntligen vara i en stabil relation med någon som verkligen tycker om dig. Du kommer att få tillbaka för din generositet, uppskattning och alla ensamma nätter" 

Min fråga är om detta stämmer, är det mitt sista ex eller är det någon helt ny? 

Stor Kram 

27 Catarina:

skriven

Härliga bilder o skönt att du är tillbaka 😄 alltid lika intressant o inspirerande läsning.
Jag följer dina kloka råd o tar mig fram med små steg. Jag skulle vara såå hjälpt av att veta om det finns nån flytt för mig i sikte? Jag gör så gott jag kan i alla fall. Mycket tacksam för råd. Kram 💖

Svar: Ja, en flytt blir det och den blir bra.. kram :)
Esmaralda

28 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Hur går det för min man på nya jobbet? Är de schyssta? Blir han kvar där?
Tack!

Svar: Det känns som om de är ok... i början kan det bli lite träligt men stannar han kvar så utvecklas det bra.. kram :)
Esmaralda

29 Jessica:

skriven

Es,
Kommer Law of Attraction funka?
Ser du om jag kommer få ett meddelande från han?
Jag gillar han verkligen mycket så jag hoppas verkligen det kommer funka..

Kram:)

Svar: Ibland funkar det inte riktigt som man vill... men det är bra att du går in för det och gör ett riktigt försök.. kram :)
Esmaralda

30 Mia:

skriven

Provar en gång till...
Har frågat några ggr om mannen jag ska möta, om du ser i vilket sammanhang vi möts, eller hur stor chansen är att det blir i år. Känner mig tjatig, du kanske inte ser något av detta, men ser du att han finns där iaf och att han kommer att komma? Blir nästan orolig att han försvunnit ur sikte... Kram :-)

Svar: Det KAN bli i år men det kan också dröja.. omöjligt att säga när.. men han närmar sig.. kram :)
Esmaralda

31 Susanne Amalia :

skriven

Så fint ni har det.. Gott att se hur. MG myser och njuter.. 💕
Jag håller tummarna att internet håller och önskar er alla en mysig Valborg.. 💕 Lott och spel inköpt..
🤩

02.14blir det fullmåne.. Då ska jag skrapa lott skriva affrimatin och gräva ner allt i jorden..
Skickar ett mail till dig i kväll.. Kram 💕
Fråga.. Ser du pengar in.. Boende och lokal.. Behövs..

Svar: Tack för hälsning.. kram :)
Esmaralda

32 Mia:

skriven

Tack för svar Es. Skönt att veta att han närmar sig iaf :-)
Mitt ex, varför gick det så bra att prata med honom idag? Är det ett spel eller är det äkta? Vet aldrig var jag har honom. Vissa dagar är han oresonabel, idag var han lugn och resonabel. Blir förvirrad! Kram :-)

33 Becka:

skriven

Hej Es

Ser du något namn (ögonfärg) på min blivande?
kram

34 Värmland :

skriven

Vilket helt underbart paradis ni ser ut att var i, så vackert!!!🤗

35 Emma:

skriven

"Ditt Kroatien" som du visat oss på dina resor inspirerar mig till att åka dit i framtiden! Det ser så vackert ut.

Som nybliven mamma är det lite tomt i plånboken för tillfället så resor känns avlägset.

Ezmeralda, kan du se något om den närmsta tidens ekonomi? Tufft eller lättar det?
Drömmer om att vinna så vi kan unna oss.

Kram

Svar: Jag tror inte ni vinner någon större summa.. men med planering kommer ekonomin att stabiliseras.. kram
Esmaralda

36 Karl Bjarne nygård:

skriven

Finner jeg endelig min nye damen leve med ,fet eller kraftig med store brøst som liker å reise

Svar: Du kommer hitta din dam.. kram
Esmaralda

37 S:

skriven

Tack för tipset! Jag får prova mig fram.

Vilka underbara bilder du delar med dig av! Tack för solenergi!

Ser du mig bo kvar själv i huset?

Kram

38 Kalle:

skriven

Vil mitt ønske om å finne en ny dame i løpet av ett år


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: