Acceptans...

Acceptans – det är svårare än man  tror.

Har man till exempel föräldrar som aldrig varit de föräldrar man önskar de vore – då tenderar man att kämpa mot detta… man sörjer och man blir arg och man konfronterar dem ideligen då ledder detta   bara till är att man tappar sin egen energi.

  Acceptans kan vara lösningen.

Att acceptera dem  sådana de är… och inse att den personlighet de har, den kommer aldrig att förändras.  Kan man acceptera så lär mig hur man ska förhålla sig.  Och i ett förhållningssätt kan man välja att ha fokus på det positiva och acceptera resten som ju är  som det är  ! Oavsett.

 

Samma sak gäller ens partner…. ingen är perfekt.. och  partners bär sig dumt åt ibland och är inte alltid sådana som man tänkt sig att det ska vara i ett perfekt förhållande.

Man får göra upp och göra klart och besluta om det positiva överväger det negativa i förhållandet.  Och om bristerna är av det slaget att man kan leva med dem. Är det så.. då är acceptans  ett sätt att finna frid i relationen. Och i sig själv.

 

För övrigt ska man vara snäll mot sig själv.  Somligt vill man förändra och somligt jobbar man på för att skapa förändring och det är bra.

 Men i detta måste man vara rättvis mot sig själv.   Trivs man bäst i lugn och ro.. då är det meningslöst och rent av plågsamt att  jobba på att bli en extrovert festprisse.

Ibland har vi en bild på näthinnan av någon vi beundrar och som vi vill bli mer lik.

Men stämmer inte denna bild med vårt sanna jag… då  skjuter vi oss själva i foten under våra idoga försök till förändring.  Kan man däremot acceptera sin personlighet… då kan man se de SMÅ tingen som  faktiskt är möjliga att förändra… och bara för att vi skulle må bättre av förändring.

 

Acceptans är inte samma sak som att vara liknöjd !

Acceptans är en medveten  tanke.

De viktigaste förändringarna i våra liv börjar komma när vi accepterar saker och ting för vad de är.

Kan man inte acceptera är risken stor att man hamnar i förnekelse.

Att acceptera våra innersta känslor är personlig utveckling.  Och då gäller det att man inte ser känslorna  genom ett filter  som undertrycker eller försvagar.. utan bara för vad de är.

Somligt i våra liv är ju inte hallelujamoments.  Men kan vi acceptera våra  starka känslor som sorg tillexempel –  och lever ut sorgen.. då  leder detta till att vi frigör oss… vi rör oss framåt och vi gör plats för nya känslor och upplevelser.

När vi kan acceptera vad som händer i våra liv – då  börjar vi också acceptera oss själva.

 

.........................

 

Påsken fortsätter... igår hade vi en underbar klanfest...  den helgrillade laxen gick åt till sista smulan... tårtorna blev uppätna.. och i dag är magen öm av allt skrattande.  Vi har en buckla.. en vandringspokal som går till den som vinner mest i våra tävlingar.. och i går till bucklan till en dottern.

 

Jag hoppas att din påsk och är bra !!

 

Kram & kärlek

1 Bolla:

skriven

Tror det er verre for vennene mine å akseptere at jeg ikke er en festløve. De har visst litt vanskelig for å forstå at ikke alle er lik dem selv 😏

Spørsmål: Overlever jeg om jeg drar på bilferie alene i USA? Har visst sett for mange nyheter og TV serier om seriemordere der borte 🤣

Klem Bolla 😊

Svar: Vilken härlig tanke och visst överlever du.. och inte bara överlever utan du kommer också träffa en del trevligt folk.. kram :)
Esmaralda

2 Lotta:

skriven

Vissa saker är ju lättare att acceptera än andra. Det stämmer verkligen att om man accepterar något jobbigt släpper plågorna. Det är verkligen så. Jag jobbar med en sån sak varje dag, men har inte nått dit tyvärr. Undrar om personen i fråga kommer försvinna ur vårt liv. Orkar snart inte längre.
Ha en underbar påsk i det fina vädret :)
Kram L

Svar: Det kommer att lätta... inte på en gång utan mer successivt.. ha fokus på de stunderna det lättare och var medveten om att det kommer blir bra.. kram :)
Esmaralda

3 Sus:

skriven

Hej
Så sant...
Acceptera det man inte kan förändra....
Härligt ni har med påsk pokal ....
Här blir det lite fira idag....
Vore så önskat med något positivt nu.....
Love sus🐥

Svar: Och något positivt kommer... ta initiativ när du känner att du kanske bör.. det hjälper till.. kram :)
Esmaralda

4 Misstjejen:

skriven

Hej!!!

Det är något som drömmar vill visa mig om den 4-8 mars 2019 så nästa år som har gör med en kvinnan även det står hennes namn och min.

Har jag och hon gör något speciellt dessa dagar?

Är det en deja vu?

Så det är något positiv om mig och henne😊😊😊

Tack!!!😁😁😁😁😁

Svar: Ja något positivt är det.. men det kan vara ett levande minne från förra livet.. kram
Esmaralda

5 Mt:

skriven

Hej!
Bra inlägg👍👍

Får besked på måndag..blir det positivt?
Kram!

Svar: Chansen är god att det blir bra besked.. runt 70 % säkert att det blir så.. kram
Esmaralda

6 Susan:

skriven

Sitter i biltvätten o läser dagens inlägg, tänkvärda ord som vanligt ❤️
Funderar mycket på hur länge jag ska få ha kvar mina älskade föräldrar, de börjar ju bli till åren o vi e ju inte så många
I familjen kvar. Dom gör allt för oss o vill ha kvar dom länge❤️
Kram

Svar: Ja dina föräldrar är inte redo att gå över än inte !! Goa är dom också !! Kram på er alla :)
Esmaralda

7 Susanne Amalia :

skriven

God Morgon..
Eller förmiddag..
Skönt att höra att ni hade det bra i går och att allt gick åt.. Att ha ont i magen är inte roligt men under dessa omständigheter när man harxshrattat sig till det förlänger säkert krämpor a livet och på ett mycket bra sätt.. Glädje och kärlek får man aldrig tvivla på..
MG måste tycka att han lever med de bästa tvåbeningar som finns..
Tårta och gomat.. Mmm..
EllaBella fick köttbullar och handknutna prinskorvar i förrgår och strimlad lövbiff i går.. I påskägget låg det ett stort lättben..
I sagas räkor 🦐

I dag blir det liten kvällsträtt.. Den är inte så liten men läskigt god..
Kassler som man skär i stavar.. Först har man en risbäd sedan bygger. Man ett litet berg av kasslerstavar strör skivade champinjoner på och så har man lite syltlök sparris täcker berget med wästerbottenost och eventuellt curry vända bananer sedan blandar man grädde och majonnäs klickar på berget in i ugnen och gratinera... Tills allt blir varmt och gyllene.. Servera med sallad 🥗 jag har mango och melon i salladen.. Magiskt gott.. (man kan även ha mango på berget innan man sätter in det i ugnen) blir supergott 😋 💕.
Så kommer son i kväll.. Det är den som vågar sig hit.. Vi har nämligen varit supersjuka..i influensan.. Ingen vill vi dela med oss till men sonen sa att hade vi varit sjuka i två veckor så borde inte bakterierna anfalla honom..
Det hoppas jag verkligen..
Min fråga i går fick jag svar på Irl..
Jaaaaaa det blir Sälen tjohooo..
Vill jag åka till Österike.. Jaaa.. Det vill jag.. Ska jag näe.. Nu ska jag bara skriva och jobba med min 📙 bok.. Och åka lite skidor i Sälen..

Fråga:ser du något jag bör se upp med i min närmaste framtid.. Har fått en sådan obehaglig känsla som om jag inte existerar.. Ingen deklaration inget besked från myndigheter.. Det går inte att logga in på skatteverket för jag existerar inte.. Är jag död? Kan du se vad som händer?

Önskar dig en fin dag fylld av skratt och kärlek.. MG hälsar vi alla till.. Och din flock förståss

Glad Påsk till alla på bloggen från EllaBella Saga och mig.. 💕

Svar: Tack för receptet.. det ska prövas !! Ja , något är på väg... som inte ser så bra ut... du kommer märka vad och NÄR du märker... ska du ta tag i det direkt... se inte tiden an för då förvärras det.. tar du tag så blåser det förbi rätt kvickt.. kram
Esmaralda

8 Maggan:

skriven

Acceptera och gå vidare, är mitt motto, man kan och ska aldrig göra om någon.
Idag påskmiddag för mina vänner, sen utgång.. chans till att möta någon påskhare?🐣..kram

Svar: Ja, chansen finns.. i alla fall till flirt för stunden.. kram
Esmaralda

9 Boudica:

skriven

Godmorgon!
Tagit dig lite sovmorgon efter gårdagens påskande?
Själv var jag vilsen inatt, efter att besökt en ny bekantskap i drömmen. Känns som jag inte sovit speciellt mycket efter det.

Långhelg, känns som jag redan slösat bort en dag av den, ångest! Jag måste verkligen ta tag i saker jag vill göra. Men orken och motivationen försvinner med tiden, som om ljuset tar med sig allt.

Fick en påskhälsning från en väninna som en gång stod mig nära, men med tiden så växte vi ifrån varandra. Vi skildes inte som ovänner, så att säga.
Vad jag undrar är vad är den EGENTLIGA orsaken till hälsningen? Visst saknar hon mig, men jag har en känsla att det var en gömd agenda bakom denna enkla påskhälsning. Visst är det så? ;)

Påskekram!

Svar: I bland skriver jag bloggen kvällen innan.. beror på ämne.. i går glömde jag det o tog sovmorgon idag.. kände att det behövdes efter kvällens övningar !! Jag tror bara att väninnan ville visa en vänlig sida.. verkar som om hon tänkt på dig extra mycket sista tiden men jag vet inte varför.. kram
Esmaralda

10 Rädd:

skriven

Hej E!

Kommer jag känna mig mer "hemma" jobbmässigt innan jag går på sommarsemester?

Kram och kärlek

Svar: Ja, det tror jag du gör.. kram
Esmaralda

11 Susanne Amalia :

skriven

Men nu försvann ju hela kommentaren på ditt ämne.. Mycket försvinner nuförtiden..
😱
Aceptans förlåtelse..
För mig går dessa hand i hand..
Men man har svåra problem om man vill göra om någon speciellt om man lever tillsammans med den man vill göra om..
Jag gillar hästar hundar och slalom.. Dansa står högt på min lista.. Jag skriver mycket och älskar att skapa med händerna.. Forma material är magiskt.. Kreativiteten flödar bäst på våren, sommaren och hösten.. Detta varvar jag med quantfysik Kranio Sakral och hypnotherapi.. Allt hör ihop..
Mitt ex gillade ⚽ fotboll, handboll 🤾‍♂️ och det mesta med boll i.. Han Sätter sig i en stol tar fram öl och fyller hela huset med ljud 🔊 vi hade aldrig klarat en helg om inte jag hade fått gå ut och tränat hund eller ta skogspromenader hästridning eller fått dansat.. Men när han drog in tv:n i sovrummet och skriker av frustration klockan 3på morgonen (italienska fotbollsligan) så gick jag ut och la mig på soffan..
Sedan tappade han en fantaflaska på golvet en torsdag och jag kom hem på måndagen stampar i kletat och frågar vad som har hänt.. Då säger han jag tappade en fantaflaska ok.. Då säger jag torkar man inte upp efter sig då?
Det har jag städerska till eller dig.. Går du så skaffar jag bara en städerska till..
Sådant befarar inte jag med med.
Då vart det skilsmässa..

Acceptans till en viss gräns är bra man kan inte kvävas..

Svar: Men du visade acceptans.. inför ditt eget välbefinnande... du accepterade att du inte kunde acceptera mer och drog därifrån attan så kvickt.. vilket du gjorde så rätt i.. kram :)
Esmaralda

12 Temperamentsfull blondin:

skriven

Sådant härligt påskfirande ni styrt, Es!

Själv blev det "påsklov" från bloggen ett tag.. Full rulle med alltifrån skola, intervju för ett spännande uppdrag, familjehäng osv..

Nu ska jag bara pusta ut och ta det lilla lugna :)

En "äggstra" stor påskkram från mig 🐣❤️🎉

Svar: Kram tillbax :)
Esmaralda

13 Skorpan:

skriven

Försöker scceptera livet som det är. Gällande vissa saker vill jag ha förändring, men där krävs tålamod o det är inte det lättaste ;)...

Nu försöker jag scceptera att min rygg är sjuttons sjuk o att vissa ställningar skulle kunna få mig stt skrika, vilket jag inte gör. Tog i för hårt igår med städningen o nu lider jag för det, dumt huvud...

Här förbereder jag påskmiddagen med yngsta barnet som varit så duktig, resten av gänget lyser med sin frånvaro... Fratängen är i ugnen, sallad ska lagas, ska försöka nig på snabbpasha o sen ska köket fixas o dukas. Fest är kul, men allt det andra... Fast kanske msnnen är en som gäller stt ställa till o hjälper till?! Det hoppas jag.

Nu önskar jag en fortsatt trevlig påsk :)!
Kram Skorpan

Svar: Ja ibland dras man med och gör mer än man borde...men det ser ut att bli en rackarns mysig fest du planerar inför... mannen är social och positiv och ni kommer att samarbeta.. kram :)
Esmaralda

14 Michaela:

skriven

Härlig långfredag ni hade! :) Jag mår bara dåligt över rättegången så påsken är förstörd.

Nu har jag. Hans syster och även han själv på ett stöddigt sätt sagt att han skall skicka mina grejjer men inget händer och det har gått flera veckor. Vad fan är problemet?!!

Kram och hälsa klanen! :)

Svar: Problemet är nog lite djävulskap... kram :)
Esmaralda

15 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda
Härligt att vara ned mina barn i Stockholm ska bara städa i henne gamla lägenhet! Min äldsta dotter kommer på tisdag tror du det är något man böhlver tänka på varningar ? 😃Glad påsk🐣☀️🐔

Svar: Tolka positivt - och allt kommer blir riktigt bra.. kram
Esmaralda

16 Alie:

skriven

Ja acceptans är viktigt men inte alltid så lätt, det äter upp en om man inte släpper taget.
Det här med att förhålla sig till olika personer är en konst men man vinner mycket om man lyckas finna en balans mellan varje person och en själv..

Hur släpper man taget om ens grannar som gör precis det man bett om att inte göra.. jag gör det fint och dom förstör, känner mig som en kärring som brusar upp inombords fast problemet ligger hos dom ( fast det drabbar mig). 😳
Kram

Svar: ja balansen är viktigt ! Grannarna är som dom är... inte mycket hopp om förändring där inte.. kram
Esmaralda

17 MuminM:

skriven

Hej Esmaralda
Tack för ett bea inlägg!!
Glad påsk till er alla!

Es, vad ser du om min nästa kärlek? Om honom och om oss? Hur är han?
Kram

Svar: Modig och lite tuff och med ett stort o gott hjärta. .kram :)
Esmaralda

18 Mikael:

skriven

Acceptans... - ibland, eller kanske snarare ofta, kan det vara en EXTREMT svår balansgång, vad ska man acceptera och när ska man agera, ex. Blir du illa behandlad för din hudfärg - är det din utmaning att acceptera eller agera, för din egen skull? För andras skull? Osv.

Ja finns många exempel, ett dagsfärskt exempel, och ja jag har lärt mig ett nytt ord sekulärfobi, Sveriges är nog världens mest sekulära land, så passar väl att det kommer fram i just Sverige

https://asikt.dn.se/asikt/debatt/sekularfobi-bland-invandrare-maste-bemotas/

Tro det eller ej men som hetero har jag upplevt heterofobi, jag accepterade och gick därifrån.

Kram
Mikael


Svar: Kanske man får acceptera att somliga har fördomar och är rasister... för då kan man ju agera och göra något åt det.. samtidigt som man kan låsa in sin egen energi och inte slösa på den i onödan. Hamnade du på gayklubb eftersom du upplevde heterofobi ? undrar jag nyfiket... kram :)
Esmaralda

19 Louise:

skriven

Påskafton och vi ska ner till mina föräldrar och fira. 2 femtedelar av vår familj fattas dock. De är i Polen.
Men de har det bättre där.

Idag fick jag skälla på vår katt. Jag tror han förstod. Han har fått för sig att det är okej att attackera och bita på våra händer. Jag är rädd att han har ont någonstans eller om det bara är lek. Han gör det inte för att vara elak. Han har inte ens fyllt ett år än så det kanske tillhör när han är liten fortfarande och testar sina gränser.
Önskar jag kunde förstå hans olika jamläten.

Vi måste här ifrån nu. Jag är så trött på våra förbannade grannar.
Igår började de flytta runt saker klockan elva på kvällen och fortsatte idag. Ska man behöva fly sin lägenhet för att slippa dem.
Hoppas man vinner på lotto idag. hade varit gött att vinna några miljoner så man kunde köpa det där huset i Lödde. Perfekt för oss.
Men önskedröm bara
Har satt upp oss på en fyra i Kävlinge inte långt ifrån stationen. Men den lär vi ju inte få.
Vill bara ifrån Malmö.

Kommer det dröja länge till innan vi flyttar och får vi någon storvinst på lotto någon fång framöver?

Känns som någon slängt en förbannelse över oss.

Nu måste jag hjälpa dottern med håret.
ha en fin lördag och tacksam för svar

Kramar

Svar: Grannarna verkar ju vara totalförvirrade som släpar runt möbler för jämnan !! Känns som om du ska ha ett fast jobb först och sen kommer flytten... någon förbannelse finns inte.. men det kan vara surt jobbigt i alla fall.. kram :)
Esmaralda

20 AnnaK:

skriven

Påsken är ok här. Mådde väldigt dåligt torsdag och även igår morse men tvingade mig ut och sen kändes det faktiskt lite bättre. Belastningen på jobbet och hemma börjar ta ut sin rätt helt enkelt.

Vet att jag tjatar om pengar men har du nåt tips på hur jag kan dra in lite. Har funderat och ska sälja lite grejer och tänkte även plantera lite växter och se om nån vill köpa men det ger inte många kronor. Nåt tips hur jag ska kunna spara ihop en slant?

Kram 😊

Svar: Sälj av allt du inte behöver... fundera också över ett extraknäck.. kram
Esmaralda

21 Cara:

skriven

Många påskkramar till alla i bloggfamiljen!

22 Mamman:

skriven

Hej Esmaralda.
Som det har kännts för mig, ser det ut som att han kommer få fler barn innan mig?
Kram

23 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Bara inte ryggen knäcker mig ;), men va f*n, ont krut ;D.
Åh som jag längat efter nya saker i mitt liv, kom nu!!
Kram Skorpan

24 EPM :

skriven

Precis!
Jag har accepterat vår mors tillkortakommanden son mamma min syster har svårt att förstå detta. Hon vill prata om allt. Jag har inte energi till det... insikten och acceptansen kom när jag själv blev mot. Kanske fick jag distans.
Hon är bättre som mormor är som mamma... så jag är tillfreds med det. Men visst skaver minnena ibland. Men då tänker jag på det du skrev i min spådom och då släpper det.❤️

Jag vet inte vart jag har K riktigt. Han är så mjuk, ömsint och fin och i nästan stund nästan avig... vår vän säger ”ge honom tid, han är dålig på detta”
Ser du nåt om hans känslor...?

Glad påsk!🐣
Nu ska jag göra sachertårta!

Kramar

Svar: Hans känslor är med men han är inte bra på att hantera dem... oj då duktig du är som gör sachertårta !! Mums !! Kram :)
Esmaralda

25 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.
Hoppas ni alla har en fin bra påsk🐣☀️🐣☀️

Det var en situation med en utav hans kompisar och inget hände alls men det blev nog lite missförstånd bland hans kompisar och killar kan ju vara rädda om sin stolthet? Var det den situationen som gjorde att det blev slut mellan oss eller att han ”vände på klacken”? Berodde det på den situationen?
Kram

26 <3:

skriven

Hej kära Es och MG glad påsk och kramar till er från mig och min lilla skrutt. Idag har han 🐶gul rosett dagen till ära.
Verkar han intresserad ändå Mikael? Han frågade igen om jag inte skulle med på resan. Fick två datum att välja på. Han känns spännande men väldigt olik mig med åsikter.
Kan han bli seriös igen tror du efter äktenskapet som inte höll.
Kram
🤗🐣🐤💛

Svar: Känns inte som om han är din tillkommande i ett bestående förhållande.. mer som något tillfälligt.. kram :)
Esmaralda

27 Helena Ir:

skriven

Tack,för att du ville skriva om detta ämne..vist är lättare att acceptera,annat svårare..för ämnet är svårt..och finns där i stort sätt hela livet!

Jag har förstått att vissa personer kan man inte göra om,även om jag inte gillar saker som hänt..så får jag faktiskt acceptera.
Ämnet är så stort,och inte heller lätt,så jag skulle kunna skriva hur mycket som helst..

Vi tar tillvara påskens långa helg,och rensar,mest dottern som ska flytta om någon månad.
Jag upptäcker att jag kommer få mer plats i skåp och garderober med mina saker :)

Ha en fortsatt trevlig påskhelg!

Kram :)




Svar: Att lära sig acceptera och få sinnesfrid i detta - är verkligen inte lätt !! Men du är på god väg, det ser jag ! Kram :)
Esmaralda

28 Mee:

skriven

Hej Esmaralda.
Kan det bli något mellan mig och ”skogshuggaren” jag pratat lite med via nätet?
Kan jag träffa min blivande kärlek via nätet?
Kram

29 Becka:

skriven

Bra inlägg, jobbar med detta:)

Es ser du mig bilda familj och om jag får vänta länge på den tillkommande?
kram

Svar: Visst bildar du familj... men när din tillkommande dyker upp ser jag inte.. det bör dock ske ganska snart.. kram
Esmaralda

30 F.u:

skriven

Hej esmeralda känner mig så vilsen.

Känner att jag behöver göra något nytt men vet inte vad , kan du tipsa mig vad jag ska göra.

31 Mia:

skriven

Glad fortsättning på helgen!
Undrar om du ser något som beskriver mannen jag ska möta?
Kram :-)

32 Fanny2:

skriven

Acceptans och att släppa taget om vissa saker är något jag försöker jobba på... En bit har man kommit men det är långt kvar. Jag är den där personen som aldrig blir en festprisse för att jag föredrar lugn och ro... Men folk kan få tycka att jag är tråkig för då är jag åtminstone sann mot mig själv. Mycket tänkvärt det där med acceptans för sig själv och för andra.

I torsdags kom jag på att jag hade glömt bort min talisman helt... Jag hämtade den och tittade på den och sen tappade jag den. Den gick sönder! Till min förvåning upptäcker jag att det är ormen som ramlat av min Frans. Jag satt och kollade på ormar innan det hände... Betydde det något? Är dessutom född i ormens år. Är min Frans död nu när den ramlat av?

Kram

Svar: Ja, tråkigt nog verkar det som om han är död :( Det är inget att göra.,.. tyvärr.. kram :)
Esmaralda

33 Barbie:

skriven

Kära Goa Es!

Jag har fått erbjudande om lägenhet och jag är väldigt glad efter tre år att dett har hänt! Men Jag tycker hyran är lite hög men det är nära föräldrar och hela den boten den är fantastisk !'!! Viktiga frågan är:! Men ser du mig Att jag klarar av hyran och sparar lite vid sidan om osv? Tusen kramar

34 Anonym:

skriven

Kära Goa Es!

Jag har fått erbjudande om lägenhet och jag är väldigt glad efter tre år att dett har hänt! Men Jag tycker hyran är lite hög men det är nära föräldrar och hela den boten den är fantastisk !'!! Viktiga frågan är:! Men ser du mig Att jag klarar av hyran och sparar lite vid sidan om osv?




Tusen kramar

35 Sus:

skriven

Hej
Hur tänker hon nu?
Love sus
‭‭

36 Tisa:

skriven

Oh acceptans är något jag önskar att jag kunde ha just nu. Att bara vara och inte göra en massa annat. Energin i mig är för hög. Har varit på promenad, träna går inte då jag drack alkohol igår. Jag har spelat wii. Jag tittar på tv. Försöker distrahera. Dessutom har jag sån ångest över allt jag åt igår, men det är just det jag är sugen på just nu också. Sjukt mycket godis och pizza. Saknar mamma och pappa. Allt känns bara skit. Vad kan jag göra?

Svar: Strunt i det dåliga samvetet... just nu äter du det du vill och efter helgen är det tillbaka till vardagliga livet igen. Gör upp en lita på sådant du VILL göra och uppleva och tveka inte.. börja sedan beta av din lista.. kram :)
Esmaralda

37 Agnes:

skriven

Jag har accepterat att jag kommer att leva som singel...eftersom jag vet att jag inte skulle kunna acceptera en man o hans egenheter...då är det bättre att vara mig själv närmast!

Har även accepterat att min syster är som hon är, o därmed så umgås jag så lite som möjligt med henne, då jag är trött på att umgås med henne på hennes villkor...vi är inte ens vänner på facebook...troligtvis för att hon anser att hennes vänner är hennes..och att jag inte är någon som hon vill visa att hon har band till.

Egentligen är ju så mycket så bortkastat, med tanke på att jag ska dö någon gång...varför ens försöka gilla läget...men som den idiot jag är, så flinar jag upp mig o lattjar nöjd medborgare..."Oooohhh, ja...så fantastiskt underbart det är att leva..."

Så mycket falskspel o allt går ut på att hålla god min i elakt spel...så trött på människor!

Glad Påsk!

Kram!

Svar: Acceptans är en sak och att ge upp en annan.. men det verkar som om du känner dig själv väldigt bra !! Nu blir det ju så att en hel del kul och positivt kommer att ske i ditt liv i alla fall... kram o ha en bra fortsatt påsk :)
Esmaralda

38 Juliana:

skriven

Hej Es!
Glad Påsk till Dig o MG o din familj.
Jag skickade en påskhälsning t D, kommer han läsa den o svarar han något?
Kram

Svar: Han läser den men tveksamt om han svarar.. kram
Esmaralda

39 Grethe Hagen Sundbom:

skriven

Kjäre kjäre Ez 😊💛🐣

Så godt å se at du o dine har en så FIN påske!!! 😊🐣🐣


Jeg har et lite spörsmål til deg...
Ser du meg flytte nå i sommer?
Jeg har en mage-fölelse som sier at jeg skal gjöre det, for å bli lykkelig igjen 💖💙💚
Varm o god påskeklemz fra Grethe 🐣💖🐣

Svar: Ja du kommer att flytta.. kan inte svära på att det blir just i sommar.. men jag ser en flytt och den ligger inte särskilt långt bort i framtiden.. kram
Esmaralda

40 Anna :

skriven

Hej och glad påsk!
Jag gjorde ett graviditetstest för några dagar sedan som visade neg. Har ändå inte fått min mens och undrar om testet kan ha visat fel. Ska vara i stort sett omöjligt men jag har en sådan känsla att det är något särskilt med min kropp nu. Det skulle betyda mycket om du ville svara. Befinner mig långt hemifrån. Kramar Anna

41 Cissi:

skriven

Hej fina du! Ser du när min Big Love kommer in i mitt liv? Jag läääängtar :) kram!

Svar: Det bör inte dröja så länge nu.. kram
Esmaralda

42 Anna :

skriven

Mycket som händer mu. Har också sökt ett nytt jobb och har goda förhoppningar om att få det. Bedrar jag mig själv?

43 Mia:

skriven

Hej Es! Några ord som beskriver mannen jag ska möta?
Kram :-)

Svar: Charmig och rolig, fina ögon.. kram
Esmaralda

44 Mikael:

skriven

Ez hur kunde du veta att jag skulle på gayklubb?

Jag tänkte jag skulle vara jämställd och modern och inte vara sån, vännerna var där så jag gaska upp mig och tog mig dit, så blir jag nekad komma in, efter några frågor om jag är en snäll och trevlig kille etc., jag ser inte såå gay ut..., så det blev inget av med mitt gaypartande.

Hur står det till med min lårmuskel? Tränar för hårt? Eller bara tillfälligt?

Kram
Mikael

Svar: Trist att du inte blev insläppt... men jag kunde ju se dig stå där :) Ta det lite lugnt med träningen ett tag... och det ger med sig.. kram :)
Esmaralda

45 MuminM:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag undrar om jag kommer att möta min nästa kärlek, min tillkommande via internet?
Finns den chansen?
Kram

Svar: Chansen finns.. runt 40 %.. kram
Esmaralda

46 Tintin:

skriven

Hej Es!
Kommer vår avdelning att få nya utrymmen? Luften är jättedålig och folk blir sjuka..

Tack och kram!

47 Barbie:

skriven

Kära Es! Jag undrar om du ser mig klara av det själv om jag tackar ja till lägenheten ? Kramar

48 Becka:

skriven

Tack snälla för svaret Es kram:)

49 Eliss:

skriven

Hej Esmaralda.

Har du något meddelande till mig eller en varning som jag skall ta till mig?
kram

50 Led:

skriven

Hej Esmaralda.
Det var en situation med en utav hans kompisar och inget hände alls men det blev nog lite missförstånd bland hans kompisar.
Var det den situationen som gjorde att det blev slut mellan oss eller att han ”vände på klacken”? Beror det på att han inte litar på mig?
Kram

51 Lie:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer dem att flytta ihop?
Kram

52 Mikael:

skriven

Ez, ja jag som tyckte jag kände mig modern och inte fördomsfull, tänkte glatt nu ska jag utmana mig själv lite, där fick jag så jag teg, men ingen kan säga att jag inte gjorde mitt bästa!

Kanske var de lite avis och tänkte här ska ingen hetero komma glida och sno våra killar, Gay killar brukar vara lite intresserad haha

Tack, var lite osäker vad som är på gång, vanligtvis hade jag nog kört på men kände att här kan nog något gå fel med träningen.

Kram
Mikael

53 Hmm:

skriven


Känner att jag behöver göra något nytt men vet inte vad , kan du tipsa mig vad jag ska göra.

54 Tintin:

skriven

Hej Es!
Luften på jobbet är usel.. folk blir sjuka, har en massa symptom.. Kommer vi att få nya utrymmen?
Tack och kram!

55 Undrisen:

skriven

Hej Es

Vad faller jag för hos min blivande?
kram

56 Agnes:

skriven

Tack för svar, Es!

Den som lever, får se...och jag har lärt mig att det är bortkastad energi att gå o tro ngt som jag inte vet om...så jag fortsätter att flina upp mig o spela med...verkar jag vara en sådan där lättsam o glad jävel som alltid verkar vakna på den ljusa sidan så kanske folk tror att jag är det...

Måste erkänna att jag tydligen är en jävel på att manipulera min omgivning...får väl skylla på generna från min mor...hon var oxå en jävel på att dribbla med folk!

Ni som tror på att er ägare kan finnas på nätet, så ska jag ge er ett tips...https://www.dejting-experten.se/

Själv skippar jag rubbet, då jag helt enkelt inte anser nig ha vare sig tid, energi eller intresse av att tjafsa o tramsa med det motsatta könet...det är helt enkelt inte värt det!

Men ni som nu vill bli ägda, lurade, bedragna o utsugna...testa gärna! =)

Kram!


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: