När auran blir ett problem...

Somliga människor är födda med stark aura  och det kan vara både en blessing och ett helvete.

Man kan säga att auran är det energifält som omger allt levande och som syns med ljus och färger. 

Auran är den energi vi avger baserat på våra känslor,tankar, våra tidigare liv och vad vi  är menade för i detta livet.

 

Alla ser inte auror men en del av oss gör det.

De som inte ser – de har ändå  oftast en förmåga att känna av .

Kruxet  är att inte  alla är medvetna om att det är auran de känner .

. Är du aurastark och möter  små och misstänksamma personligheter så  tolkar de lätt din  stark aura som något negativt. 

 

De blir på sin vakt, de blir lätt avigt inställda och de särbehandlar den aurastarka på ett negativt sätt

Och att råka ut för detta är ju inte kul – det blir som en slags mobbing på andlig nivå.

De aurastarka är oftast själva medvetna om att något är fel – men vet inte riktigt vad. De upplever titt som tätt  att människor blir aviga utan att man  begriper varför.

Auran är som den är och man kan inte förändra den – men man kan förhålla sig till den.

Har du en stark aura - behöver  du ta ansvar för den.

Du ska vara medveten om att du av somliga människor ses som ett hot. 

 

 

Och i speciella  situationer behöver du göra dig mer ”ofarlig”  - och det gör du helt enkelt genom att du  ler extra ofta, använder din humor, småpratar och visa dig positivt intresserad  av de människor du möter.

På så sätt blir du inte samma  hot som du lätt annars blivit  och du får ett bättre bemötande.

Det positiva med en stark aura är att  du har som regel en speciell livsuppgift  och påfallande ofta handlar denna uppgift om egen personlig utveckling. 

En svår uppgift,  men är din aura stark så är du rustad för att avverka  det som är ment to be.

 

 

Insikt är bästa sättet att tämja en stark aura – och inte bara egen insikt utan också insikt i vilka  situationer där du behöver agera för att bli ofarlig.

Har du en stark aura märks du som regel också – på ett ofrivilligt sätt. Du kan vistas i ett rum med 100 andra människor – du är klädd som de och du agerar som de men  ändå märks du och sticker ut.

Även om du vill så smälter du aldrig in i tapeten.

Du måste helt enkelt förhålla dig.

 

De flesta har medelstarka auror och möter inga problem som är aurarelaterade  och kan slappna av och bara vara sig själva

De aurasvaga har mycket att lära i detta livet... bland annat ödmjukhet och  att inte bara vara följare utan ha mod att hitta sin egen livsväg.

 

En ny vecka är under uppsegling… tiden rinner på snabbt som  hundan.

Jag ska iväg med äldsta dottern på en liten före-jul shoppingtur och så ska jag gå på röda matten.. en restaurang smygöppnar och jag har fått inbjudan till VIP kvällen, säger jag och gnuggar lyckligt händerna 😜

Kram & kärlek

1 Skorpan:

skriven

Jahaa, det är alltså nån slags utveckling på det personliga planet som gäller då?! Nån annan speciell uppgift ska jag väl knappast utföra detta liv? Du skrev om att min aura glittrar Es, vad betyder det i praktiken då? Yngsta barnet har stark aura o minsann får hon lida för den i skolan o blir utfryst o det är ett lidande. Inte lätt att vara liten i dagens skolvärld :(.

Har knappt sovit nåt alls pga min hals o mitt behov av att harkla. Tänker gå till labbet o kolla upp om det är nåt värre o samtidigt ta de prov som ska tas. Är det bara nån fluss jag fick igår pga lätt klädsel eller har jag fått nån svampförgiftning? Kanhända åker jag o hämtar datorn o jobbar hemifrån...

Ha en bra dag, vad kul med preshopping o ny restaurang :).
Kram Skorpan

Svar: När auran glittrar är den aktiv och kan ha en lockande effekt för en del människor... kram :)
Esmaralda

2 lilla m:

skriven

Hej, är vänskapen över för honom och mig? Vad vill han? Kram

Svar: Ja jag kan inte se att det kommer bli bra det här.. kram
Esmaralda

3 Virrhönan:

skriven

Godmorgon!
Intressant ämne
Jag tror att jag har en ganska stark aura, inte så jag sticker ut eller så. Jag smälter nog oftast in i mängden, är glad och skrattar mycket. Har inte alltid varit så utan jag tror i så fall att min aura har blivit starkare med åren om det nu kan bli så. Vet inte om det är inbillning men folk verkar trivas i mitt sällskap och dras till mej. Fick t om höra att det var lite pga mej som en grupp på jobbet vill gå på samma fest som min grupp ska på, ska man ta det positivt? De säger rent ut att jag är så snäll och rar men jag blir bara generad...ja ja, jag fortsätter väl bara att vara mitt vanliga jag...
Jadu, en ny vecka är alltid spännande, VIP-inbjudan är inte fy skam, så roligt!!
Händer nåt positivt för min del i mitt annars så röriga liv just nu, några framgångar med min snygging t ex😋
Önskar dej en trevlig start på veckan och framför allt en härlig kväll🌷💕

4 Mikael:

skriven

Ytterst ovanligt kanske men jag vet en som sägs var tvungen skruva ner sin aura när han började vara offentlig, folk inte kunde stå ut med hans utstrålning helt enkelt, går inte möta han längre, annars hade jag bett om att få träffa han och känna in om han var speciell :)

Har inte tänkt på aura men kan kanske förklara varför en del beter sig lite avigt, men när jag tänker på det så tittade en på mig och sa till mig, vilken aura och tog ett steg tillbaka och tittade, har alltid tänkt att den hade rökt på :)

Om det hänger ihop så är det en liten fördel med att jag får för det mesta vara ifred, ingen som besvärar mig men får kanske le lite mer, eller så är det för att de tar mig för att vara polis haha

Kram
Mikael

Svar: Din aura är speciell.. stark är den och den lyser av alla möjliga färger dessutom....kram :)
Esmaralda

5 Rebecca:

skriven

Vilka roliga planer du har för veckan :) så kul.

Du sa i min första seans att jag har en stark aura, så jag antar att den fortfarande är det om man har samma hela livet :) Vet inte riktigt vad det innebär för min del, förutom att jag ofta känner mig annorlunda mot andra människor :P

Kram ha en bra vecka alla!

Svar: Jodå man har alltid samma aura men lär man sig att hantera de aura man har så tar man kontroll och styrs inte av den... kram
Esmaralda

6 Lilla blå:

skriven

Detta fascinerade mig!
Jag har troligtvis en stark aura.
Eller medelstark?
Inget jag reflekterat över tidigare..

Jag vet inte hur många gånger jag tänkt att jag haft kaffe-mustasch eller något mellan tänderna inne på Ica då folk ”glor” :)

Även det där med fientligt inställda människor som ser mig (världens snällaste..) som ett hot händer då och då.

Es! Smyger in en liten fråga. Ser du nytt på jobbfronten för mig efter nyår, blir det ett byte till något som känns mer passande?

Kram och härlig vip-lunch på dig! 💕

Svar: Ett byte kommer det att bli.. det kan dröja lite men det kommer.. kram
Esmaralda

7 Helena Ir:

skriven

Intressant ämne! När jag skickar min färghealing så visar sig ofta någon av dessa färger upp sig för mig..som att den behöver användas..
Jag har av dig fått veta att min aura är stark,och det kan jag kanske märka i vissa situationer..tror den har blivit starkare med åren..
Jag blir lätt trött..och det kanske har med min aura att göra?
Känner av människors energier..och har lätt att få/ta kontakt..men tar också mycket av min kraft..
Många gånger är det jag som måste backa för att inte bli allt för kraftlös..Lite trist kan jag tycka!

Wow,röda mattan..kul..du får berätta mer sen..

Ha en bra dag :)

Kram :)

Svar: Du har en aura med mycket energin och du ska använda den rätt... annars finns risken att du tröttar ut dig... kram :)
Esmaralda

8 Muminm:

skriven

Hej Esmaralda.
Spännande det här med aura.
Har alltid känt att jag är lite annorlunda. Men har kanske mer med min personlighet? Mer än mim aura?

Hur stor är risken att det dröjer några eller flera år till innan jag mött en kärlek?

Känns det troligare att det sker i år eller nästa år?
Kram

9 Lotta:

skriven

Jag har känslan av att aldrig passa in och känner att folk inte gillar mig utan att jag syns men är annorlunda. Är det något jag inbillar mig eller är det min aura?

Kram Lotta

Svar: Ibland har du själv känslan att inte passa in och agerar därefter och då blir det lätt fel.. men ibland kan auran också ställa till det... kram
Esmaralda

10 Nettan59:

skriven

Hjälp Esmaralda, vår älskade katt är borta sedan igår tidig kväll. Han brukar alltid komma in på kvällen och vi är så vansinnigt oroliga, ingen sömn inatt. Han är en äldre herre som inte orkar
springa så långt från hemmet. Ser du om han ev kan vara inlåst någonstans och om han kommer hem till oss igen??? Kram

Svar: Det känns som om han kommer tillbaka.... hoppas någon annan här i bloggfamiljen kan se mer.... jag är inte bra på varken försvunna saker, djur eller människor.. kram
Esmaralda

11 Mi:

skriven

Hej Esmaralda.
En man ”D” skriver till mig via nätdejting. Vi ska bestäma träff en dag då det passar att ses.
Kan det här bli något? Känns han ”rätt”?
Kram

Svar: Svårt att säga.. men får en känsla av dina känslor inte räcker riktigt fullt ut.. men du ska känna dig för... kram
Esmaralda

12 Måndagslyxare:

skriven

Go’morron e! Lyx och flärd på en måndag för dej 😜✨🍸 dagens ämne är intressant jag ser fram emot kommentarerna på hur folk känner själva. Jag e mest troligt aurastark då jag känner igen mej i det du skriver både en blessing och börda det där. Du såg i seans något överraskande i årslutet för mej får du till dej något mer kring detta? Är det jag som gör något eller handlar det om någon annan?

Stora kramen!

13 Orolig:

skriven

Hej Esmaralda.
Nu blev jag ändå orolig. Längtar ju så att få påbörja ”det” livet. Har dröjt för mig.
Ser risken överhängande ut att det dröjer några eller flera år till innan jag mött en ny kärlek?
Eller ser det troligare ut att det sker ganska snart inom i år eller nästa år?
Kram

14 PiaS:

skriven

Hej Es,

Tack ditt svar igår 😊. Känner mig så förväntansfull, nästan som ett barn på julafton, både att få träffa Tara och sedan vem som är min soulmate, så nyfiken 😃.

Stark aura, det tror jag att jag har. Jag märks även när jag inte försöker, ofta som personer kommer fram till mig ex i affär, busshållsplats för att fråga något. Jag har ändå rätt lätt för att få vänner, och bli omtyckt, använder mig av humor, försöker lyssna mycket på andra men ibland så märker jag att det jag säger uppfattats som kraftfullt och vissa blir lite ”rädda” och defensiva
(faktiskt mest män som jag upplever bli det 🤔).

Å, vad kul med VIPinbjudan och röda mattan 😃.

Kram
PiaS

Svar: Du är jättebra medveten om hur det och när du behöver och vill så kan du förhålla sig.. kram :)
Esmaralda

15 AnnaK :

skriven

Av vad jag läser här borde jag vara rätt aurasvag. Du har dock sagt en gång att jag har en klar och starkt lysande aura. Men den kanske kan vara svag ändå?

Ha en fin shoppingdag!

Kram 😊

Svar: Ja oavsett styrkan på auran kan den vara klar och lysande.. kram
Esmaralda

16 Pia1:

skriven

Om auran är kopplad till vad man ska stå ut med... Då borde min vara stark. Men det är högst olika hur jag uppfattas. Upplever ofta att jag ses som mild på gränsen till menlös trots att det är det sista jag är 😅 Och alltför ofta känns det som om människor tittar väldigt konstigt på mig, har tänkt att det lyser "udda fågel" av mig och har tolkat det ganska negativt... Men det kanske det inte alls är, hoppas det är bara oklar aura. Och några reagerar överraskande positivt. Måste vara någon positiv match i det konstiga 😅 Hursom så är det intressant att läsa om.

Svar: Aura och personlighet påminner om varann men är inte alltid samma.. man kan ha en stark aura eftersom det är tänkt och planerat så men av olika anledningar är det inte säkert att man växer i den.... jag tycker din aura är mittemellan stark och medel.. så ibland kan det svaja... kram :)
Esmaralda

17 HuldaMaräng:

skriven

Godmorgon godmorgon!
Detta med auror tycker jag är intressant! Jag kan inte se dem, har aldrig kunnat, men jag kan känna dem. En del är som elektriska. Min man har en stor aura. Han märks när han kommer in i ett rum, men han tror att det är för att han är så lång :)

Jag har en fråga till dig. Jag förstår att du inte är liksom fullt uppkopplad när du svarar på bloggen och jag begär inte att du ska göra det heller, men OM du skulle råka höra en liten viskning från min mamma, så undrar jag om du kan hälsa förlåt. Jag vet att hon har det bra nu, men JAG känner så dåligt samvete för att jag inte förstod hennes ångest de sista dagarna. Jag ville att allt skulle vara bra för henne, men det var så mycket jag inte begrep.
Kram

Svar: ja som du säger så är jag inte uppkopplad på det sättet här på bloggen och att försöka sända hälsningar till de som gått över kräver 100% uppkoppling så jag är ledsen, tyvärr. Kram :)
Esmaralda

18 Lollo:

skriven

Intressant med auror, vissa människor märks mer och får mer uppmärksamhet utan att dom behöver göra något för att få det. Kanske har då detta med auror att göra...
Min lilla enkla fråga till dig.. Har han börjat tänka på mig igen för i min hjärna känns det så.
Ha en fin dag

Svar: Ja, det brukar ha med auror att göra.... jag tror att du är den av er som tänker mest.. kram :)
Esmaralda

19 EPM :

skriven

Godmorgon.

Undrar om min aura är svag eller stark, känner igen att inte smälta in och att vissa är aviga emot mig utan anledning. Samtidigt så är jag ingen man minns direkt, så jag kanske är mer åt det aurasvagare hållet.

Idag blir det att skriva föreläsning och nån ansökning som jag måste göra.
Men tar en liten sovmorgon 😊

Ser du om jag borde akta mig för något, ja jag tänker på J här...

Kram

20 Kulla:

skriven

Så spännande att få gå på röda mattan🍾🥂.. skrid in som den drottning du är med din starka aura👌.
Jag tillhör nog dom som oxå är dom starka .. märks nog fast jag inte alltid vill. Är alltid den som folk kommer till för att fråga och få hjälp, men det gör mig ingenting. Hjälper så gärna till.
Ny vecka nya möjligheter, längtar efter min Tara.. nu ska hon få kärlek💕.. och se till att kärlek kommer.. kram

21 Dunegull:

skriven

Hur är min aura? Kommer jag hitta min riktiga soulmate och bilda familj?
Kram

22 Milla:

skriven

Vet inte så mkt om min aura men jag känner mig orkeslös ibland mem på väg att bli starkare tror jag, tränar på att slappna av med mindfulness o yinyoga. Tycker att en ny kollega kan ta mkt energi o att hon överreagerar mkt på jobbet o jag vet inte riktigt varför. Vad är anledningen till att hon fungerar så o rör upp för alla liksom? Verkar svårplacerad i arbetsgrupper. Hur ska man bemöta henne? Vara rak o tydlig el helt enkelt strunta i henne.

23 ThereseC:

skriven

Hej Es!
Jag tror att min aura är medelstor. Men den är säkert fin ändå.
Jag tänkte igår på hur blessed jag är som har så många fina vänner. Som dessutom hinner träffa mig regelbundet. Det är så många som sitter helt ensamma hemma. Speciellt om de är singel verkar det vara så. Själv har jag nästan svårt att hinna umgås med alla 😂. Härligt när det är så 👍. Speciellt när det inte alltid har varit så. Då blir jag extra medveten om skillnaden och känner mig extra tacksam ☺️.
Kram ThereseC

24 Helena Ir:

skriven

Tack,..det är inte så att du skulle kunna tipsa om hur man gör när auran energierna påverkar så? Ett bloggämne?
Annars så är det nog återhämtning som gör det..kanske också att försöka tanka energier av att göra roliga saker..något utöver det vardagliga..den där vågskålen :)

Nu har målaren börjat med min hall..imorgon är han klar..det blir ljusare och gladare.. :)

Kram :)

25 Ma:

skriven

Hej Esmaralda.
Vad ser du, oroar mig över detta. Vill inte oroa mig.
Är chansen överhängande att det kommer dröja några eller flera år till innan jag har en ny kärlek och relation?
Eller bör det inte dröja så nu?
Kram

26 Und:

skriven

Hej Esmaralda.
Du såg för en tid sedan att han inte landat i hans känslor och i det han känner.
Hur ser det ut nu? Har han landat och är nöjd med som det är nu?
Kram

27 <3:

skriven

Godmorgon kära Es,verkar bli en fin höstdag.
Hur ser min aura ut och påverkar mig och andra ? Färger ? Vad spännande detta lät.

Kram

28 Mikael:

skriven

Ah, Lovar jag sluta tro folk rökt på när de pratar om aura, bara för att jag inte kan se, möjligt det har hänt en gång innan med en kommentar om det var länge sen personen hade sett en sån aura.

Passande för säsongen då jag far omkring och lyser som en julgran då, som den tomte jag är och gillar Jingle cats :)


https://m.youtube.com/watch?v=VelDf3SwUes

Ha en bra dag!

Kram
Mikael



29 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda
Kan de vara bra att ha lägenheten i stan kvar ? För att hyra ut på somrarna kram

30 W:

skriven

Jag kan bara se den del av auran som är närmast kroppen. Jag själv ska tydligen ha en speciell aura vad nu det betyder. Spännande är det i alla fall.

Det man som jag har kontakt med nu kan det bli något mellan oss?

Kram

31 Sessan:

skriven

Hur ser min aura ut? Ska jag tänka på något med den?
Hur ser en stark aura ut?

32 Mimis:

skriven

Hej!

Kan jag ha en stark aura? känner ibland att människor är lite aviga. Kan också ibland känna att jag inte passar in.

Kram

33 Sus:

skriven

Hej
Spännande...
Hög personlig integritet.....
Skrämmer andra....
Hur får man bra aura?
Sus

34 Linnean 🌸:

skriven

God Morgon!
Auran har man hört mycket om men hur min aura är har jag inte en susning om. Kanske är den svag nu när jag har låg energi?
Däremot är jag känslig för andras vibbar. Kan känna direkt om något är vaj eller om jag kommer in i ett rum så känner jag av läget ganska snabbt. En del människor har jag svårt att ens stå i närheten av. Vilken underbar morgon det har varit! Vilken soluppgång! Nästan ljummet! Har varit och lämnat blodprover så jag kom upp ur sängen tidigt i dag. En lätt genant fråga...det läckra exemplaret av karl som dyker upp på alla möjliga och omöjliga ställen...är det bara en ren tilldällighet, eller är det meningen att vi ska stöta på varandra? Suktar inte efter honom utan har försökt undvika honom där man kunnat stöta på honom tom. Råkade liksom vara lite väl frispråkig när jag, Hm, inte var helt nykter för något år sedan och har skämts en aning efter det ☺️ Har drällt på honom så ofta så i går smygkollade jag honom rejält när han inte såg det 😁 Rackarns läcker att skåda!
Det är ju bra att jag börjar reagera när jag ser en karl, vilket jag inte gjort på ett tag. Slutar med svamlet nu! Ha det ljuvlig i den glödande hösten och ha så kul i kväll!! Kram...
/Linnean 🌸

35 J:

skriven

Hej kan du se vart min son lagt sitt kort! Letat hemma !
Kram

36 Nettan59:

skriven

Tack Es för ditt svar 🙏🏻 Klamrar mig fast vid din känsla att han kommer tillbaka och vore jättetacksam om ni som har gåvan här på bloggen kanske kan känna in något också. 🙏🏻❤️

37 Anki:

skriven

God förmiddag Es <3

Detta med auror är spännande ! Har nog en rejäl aura som avskräcker . Har de olika färgerna betydelse ? Såg min äldre väninna från "sidan" i pereferin och såg då till min förvåning en tunn blå aura som försvann när jag tittade rakt på henne...eller börjar jag få ögonfel tro :-)

Har precis fått nya spisen , utan sladd..:-)

Till Nettan 59 Om han inte kommer hem idag gå ut sent och ropa försiktigt. När min ena honkatt var borta gick jag ut mitt i natten och ropade och hon svarade från ett hus i närheten där ett äldre par bodde .De hörde dåligt och hade inte hört hennes jamande under huset där hon vart instängd.
Sätt upp lappar i och omkring ditt boende Någon kan ha tagit in honom. Lycka till <3

Go handling idag med dotra din och smaklig spis !

Kram Anki med flock

38 TjejenO:

skriven

Hej älskade Es,

Vad intressant att du tar upp auror i detta inläg och hur man känner av energier. Just nu tränar jag själv på att försöka skapa ett "skydd" kring mig för att inte ta in andras energier - för jag inser att jag inte kan fungera helt normalt annars. Det blir "för mycket".

Jag ska ha ett feedbacksamtal från HR fick jag precis information om. Kommer det gå bra?
Jag känner mig lite orolig.

Stooor kram!

39 PiaAnne:

skriven

Varför ogillar somliga människor aurastarka personer, medans andra trivs med dom eller t.o.m dras till dom?
Ha en fin dag! :)

40 I:

skriven

Har läst inlägget tre gånger nu, så helt klart drogs jag till något i det här! :)

Jag tror dock inte att jag själv har en jättestark aura, känner mig som en sådan som smälter in och inte märks så överdrivet mycket. Finns folk i min närhet som jag verkligen beundrar för deras naturligt fina o karismatiska utstrålning! Det lyser om vissa och så känner jag mig långt ifrån! :)

Däremot har jag faktiskt ganska ofta under livets gång hamnat i situationer där jag märker att folk liksom ”konkurerar” med mig utan att det alls behövs, och att vissa verkar jämföra sig med mig och liksom behandlar mig lite avigt utan att jag ens känner dem!

Och då får jag ofta som du säger lägga ganska mycket krut på att nästan vara överdrivet trevlig o rolig för att ”avdramatisera” det hela! Det tar helt klart lite energi ibland och jag har faktiskt undrat lite vad sånt kan bero på! :)


Men det kan ju som du säger också vara personligheter som krockar helt enkelt! Så är ju livet också!

Intressant ämne iaf!

41 Mirre:

skriven

Åh nu känns det faktiskt som många bitar faller på plats, jag har alltid tänkt att människor är avundsjuka eller att jag kanske omedvetet sänder ut någon fientlig energi.. Jag blir lätt påverkad av andras energier och läser av människor enkelt. Men det är alltså min aura som är stark? Hur stark är den och har den många färger? Hört att den är lila..
Jag undrar också om auran är något som växer med ens liv eller något man bestämmer innan sitt liv, ju äldre själ/fler tidigare liv desto starkare blir auran kanske? Ibland när jag lyssnar på musik och går på stan eller gymmet så kan jag ta upp energin från musiken och liksom känna mig extra taggad eller peppad av den, kan man i ögonblicket förstärka sin aura lite extra då? Det känns nästan som att jag gör det ibland.. Kram och trevlig dag ☀

42 Elisa:

skriven

Hej!
Hur ser min aura ut?
Kram

43 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Intressant. När det gäller karlar ute på krog drar jag till mig de som är fulla, men det kanske inte har med auran att göra. O sen tror dom att man blir intresserad, nä vet ni vad, låt mig va.. Fy sjutton.
Labbet i morse, dock inte svalgprov, det måste jag begära skilt om. Halvdålig, får se om nån sjuka bryter ut, hoppas inte...
Kram Skorpan

44 Test:

skriven

Test

45 Louise:

skriven

Måndag igen och jag har en telefonintervju idag när de du tänker ringa. Mannen ska ut och fixa papper och jag ska på utvecklingssamtal idag. Ska passa på och ta upp en pojkes behandling av min dotter samt att barnen pratar med varandra under lektionen och det stör min dotter.
jag vet inte varför jag envisas att vara anställd i ett rekryteringsföretag. Är ju anställd i två redan och har inte fått ett enda uppdrag.

Har fyra intervjuer i veckan också. Vill ju bara ha fast så jag kan komma igång på riktigt. Tycker det är jobbigt att vara vikarie då man bara hoppar runt på massa förskolor utan att lära känna barnen.
Jag hoppas verkligen att någon av de tre förskolor som jag ska på intervju hos ska anställa mig. Det hade varit toppen att börja där efter lovet.
Ser det ljust ut för mig denna gången?

Ha en fin måndag. Ska ev. storhandla idag. Har två"matlappar" kvar. Tacksam för svar. Kramar

46 EE:

skriven

Måndag igen. Helgen rusar förbi så snabbt! Träffade företagets psykolog idag. Han tycker jag hanterar stressen bra men kanske borde funders över att gå ner i tid en period. Är det smart? Visst tid för mig och hemmet, men mindre pengar?

Han pratade om ställen att samla energi. Vattenhål som du sa en gång i en tidig seans Es. Ridskolan är absolut ett vattenhål, men jag behöver hitta några till tror jag. Känner att jag får energi av Robin, men i lördags var det inte på samma sätt. Men jag blir iaf glad av honom. Vart ska jag leta efter vattenhålen? Jag känner att det är tid i livet att börja resa och det ska vi ju i feb. Kanske kan man få till en liten winterweekend med. Hade velat resa med vänner och inte bara familjen. Man ska väl göra det som känns bra och i en drömvärld så kan jag resa även med R. Tror att vi hade haft kul på resor.

Livet är stressigt och struligt. Men mitt i allt detta känner jag att jag på nät sätt vet hur jag hade velat leva. Det känns dock inte helt lätt att få till, konstigt nog.

Njut av veckan! Kram

47 Anna.L:

skriven

Hej! Blir nästan lite berörd.
Jag har alltid känt mig annorlunda, är mycket positiv och snäll får ofta gott bemötande men också många som behandlat en illa. Ignorerat, fryst ut eller utnyttjat, men man lär sig av allt.
Jag känner att jag är här för att utvecklas och vara mig själv, mitt unika jag!! Ett tag försökte jag passa in i mitt liv speciellt högstadiet, men det gick inte. Du nämnde tidigare om stark aura kan jag ha det?
En viktig livsuppgift?
Kram och massa hälsningar

48 Nettan59:

skriven

Ursäkta alla inlägg, men nu har katten Rossi kommit tillrätta 😀🙏🏻. Alldeles utsvulten måste varit instängd någonstans under natt o morgon. Matte storgråter av lycka o glädje ❤️❤️

49 En ospontan jävel:

skriven

Hej svejs 👋

Jag tycker styrkan på min aura varierar, när det är mycket känslor i omlopp (både negativa och positiva) upplever jag att den är tydligare.

Så till min fråga, du såg att jag skulle göra något som överraskande mig själv närmaste månaderna. Blev lite nyfiken då jag inte brukar va en så spontan person, ser du något om vad det rör sig om?

Kram å måndagskraft :)

50 Negativt:

skriven

Hej Esmaralda

Kan du se något positivt som händer mig?? känns som om det händer bara negativt i mitt liv eller som om jag står och trampar på samma ställe och inte kommer iväg.

Kram

51 Michaela:

skriven

Spännande! Vad har jag för aura? Jag vet att folk ofta säger att de blir "påverkade" i min närvaro men vad det betyder vet jag inte.

Hjärtat i halsgropen inför morgondagen men försöker tänka positivt. Blir en lång dag på sjukhuset.

Har kontaktat blogg.se för det går fortfarande inte att kommentera från mobilen.

Låter som du har massa kul framför dig denna vecka :)

Kram!

52 Susanne Amalia :

skriven

God Morgon.. 💕 förmiddag.. Kanske det heter.. Min. Aura syns på kort.. Det är helt otroligt men sant..
Jag måste Bara kommentera våra politiker lite och Annie Lööf har en alldeles egen Aura.. Och de andra är också aura starka.. Och det är inte konstigt.. Att de sitter på de stolarna.. Men att styra Sverige med hat är inte bra.. Och där är alla inblandade.. Det är hemskt att politiker sprider hat.. Omsorg välgång för medborgare klingar så falskt då.. Och det oberoende av vilket parti man representerar. Hur kan man gå till val med uttalad mobbing och hat?? Med hot och förkastelse av andras åsikter.. Borde man inte gå till val på ett lysande starkt partiprogram omsorg om medborgare och glädje över att få bo i ett land som driver den politiken? Var har tillsammans vi och medmänsklighet tagit vägen?? Var har journalistiken försvunnit?? Och hur kan man driva frågor som könsrellaterade rastgården och få med detta i tidningen Mitt i Södermalm?? Det vittnar enligt mig på mycket bristfällig hundkunskap. Eller denna åsikt i samma tidning.. - ja jag är en ganska bra pedalist. Jag har både körkort för bil och är pedalist, men kör bara mot rött i förorten. Yes!!!❓ här kunde jag inte låta bli.. Och frågade - är det både bil och cykel du kör mot rött i förorten?? Och fick till svar.. - bara cykel..
Ok.. Då vet jag.. Tack för svar..
Så även om man inte ser auran så agerar folk så att man vet vad de har för aura.. Men träna på politiker om ni vill ha en stark aura.. Börja med Annie Lööf hennes aura syns väl.. Gudrun Schyman och Karl Bilt..är också aura starka.. Jimmie Åkesson och så kan ni slå upp en gammal bild på Palme och Fäldin.. Lycka till med ert aura seende och tolkningar

Önskar alla på bloggen en fin dag med mycket kärlek 😍
ELLABELLA och Saga hälsar också.. 💕

53 AnnaK:

skriven

Sorry.....jag igen! Hur fan flirtar jag så han fattar? Låser sig helt och så är kollegan all over the place hela tiden. Nåt tips?

Kram 😊

54 <3:

skriven

Godmorgon kära Es,verkar bli en fin höstdag.
Hur ser min aura ut och påverkar mig och andra ? Färger ? Vad spännande detta lät.

Kram

55 Naturvän:

skriven

Hej!

Mycket intressant ämne, jag kan inte se auror, vet ej heller om jag kan känna av dem men är väldigt känslig för stämningar i olika situationer och bland/hos människor. Har ingen aning om vilken aura jag har, blir den inte försvagad när hälsan inte är på topp? Definitivt ett ämne jag skall lära mig mer om....

I slutet på månaden bär det av hem o jag hoppas orka jobba ganska mycket ngra veckor innan nästa provtagningar. Ser du om jag får ihop rejält med timmar?

Nu skall jag ge mig ut på en cykeltur o besöka en stenbutik i en närliggande by. Ska fylla på med gröna stenar....

Låter härligt med besök nyöppnad restaurang, ha en riktigt härlig dag!

Kram från
Naturvän

56 Tildis:

skriven

Hej Es!

Dagens inlägg var väldigt intressant. Jag har alltid undrar om jag har något av en stark aura. Däremot tycker jag inte att jag själv tar så mkt plats men ändå känns det som art jag syns i sociala sammanhang.

En fråga, kommer F gå vidare i processen?

Kram

57 Maria:

skriven

Alltid då jag är med andra människor får jag liksom dra ihop min aura för att jag vill ge andra människor plats. Skulle jag bre ut mig med hela min aura vet jag inte hur människor skulle reagera eftersom den är så stark. Därför älskar jag att vara själv och i naturen, den bryr sig inte på samma sätt som människor gör :) jag förtrycker ofta mig själv för att inte köra över folk med en styrka som jag vet att jag hade kunnat göra. Därför upplevs jag ibland som svag av andra. Det här är mina upplevelser av det här.

58 Naturvän:

skriven

Godmorgon!

Vilken tur du fått ordning på datorn igen, ja man står handfallen när tekniken inte fungerar!

Ang auror, otroligt intressant, tyvärr kan jag inte se auror, jag är väldigt känslig för stämningar hos/bland människor, vet inte om det har med aura att göra...men auran blir väl svagare när man inte mår bra elelr är sjuk?

Planerar att jobba i höst o vinter, ser du om jag får ihop rejält med timmar?

Ha en fin dag!
Kram från Naturvän

Svar: Jag ser det mer som att auran skiftar i färg när man inte mår bra... ja det ser ut som om du får ihop bra med arbetstimmar.. kram :)
Esmaralda

59 Helen:

skriven

Kan undra vilken aura jag har.

Och har jy funderat på andras auror. Ibland på kurser , har mer koncentrerat mig på att försöka se föreläsarnas auror än vad de sa.. Knäppt ja. Men inget att göra nått åt nu. :-)

60 Maria:

skriven

Älskar ämnet!
Och jag känner igen mig!
Och det är alltid så att när jag träffar nya människor är det som att dem är rädda för mig. Sen när jag börjar skämta och skratta, då är jag inte ”farlig” längre och folk kommer närmre. 😂 Underbart!
Kram till dig!


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: