ONSDAG .....

 
Bästa tant Clara kom med syrener från trädgården och nya pinfärska ägg från sina höns... i går...
Och idag förstår ni....
 
 
 
... i dag  kom  hon och överraskade med kiwimarmelad som  hon gjort... av kiwis från sitt eget  kiwiträd !!  Jag är så  tacksam och glad att  få umgås med och lära känna  denna underbara kvinna !!
 
 
Hon tittar in en liten stund varje dag... som en riktig ängel !
 
Men jag är lite orolig.. hon  har inte mått bra senaste månaden och ska till doktorn i morgon.  Jag har sänt healing till henne flera gånger -  utan att hon vet och jag hoppas det ska hjälpa.
 
Själv har  hon inte besökt en doktor på 18 år och aldrig ätit mediciner.... damen är knappt 150 cm lång.. väger 45 kilo...82 år  och jobbar med sågar och redskap i sin stora trädgård och sköter hela detta huset på tre våningar och städar mellan alla gäster , sköetr trädgården, klipper gräs och står i.
Plus sitt eget  hus.
 
En gång anlitade hon städhjälp  men  de kunde ju inte städa, sa Carla som själva fick skura under sängarna i alla fall.
Bättre att göra det själv så det blir riktigt gjort tycker hon .. och det är sannerligen rent och fint överallt !!
 
 Så var vi till Coop i Figline och handlade... innan spanska Eva for hem
 
 
Vuxengodiavdelningen är inte dålig, eller hur ?
Tänk vi haft nåt liknande på vårt Coop därhemma !!
 
 
Vi avslutade shoppingen på Coop- cafeterian med helt onödiga kalorier !
 
 
 
I en grannby blev det  middag .... och vad då ? Pasta så klart !!
 
 
 
 
Man kan tycka att pasta bolognese bara är pasta bolognese.. men det är det inte... jag lovar !!   Det måste vara örterna som gör det... jag vet inte... men himmelskt gott är det i alla fall
 
Kram & kärlek
 
-
Nu är ju Nettan här och hälsar så gott till er alla !
Några lediga platser finns fortfarande.. så vill du  ha spådom  eller regression via telefon.. hör av dig. All info finns på bloggen från den 7/4
 HJÄRTANS VÄLKOMNA SÄGER NETTAN
 
 
 
1 Jossan :

skriven

God morgon...

Jag hade verkligen behövt åka iväg. Just nu är jag så trött och behöver komma från allt. Men som det ser ut kommer det inte bli några resor i år för mig :(

Måste ta tag i allt med vikten igen.. jag har börjat gå upp i vikt igen.. så jobbigt.. men har ingen motivation till något alls..

Jag satt och funderade igår på några saker... den rätte.. Vad är det som håller honom borta? Vet han om att han ska träffa mig snart? hur fungerar det?

Kram

Svar: Han vet inte att han ska träffa dig... ni är nya för varann när ni möts.... jag ser tyvärr inte när det blir.. men det kommer att ske, helt klart.. kram :)
Esmaralda

2 Helena Ir:

skriven

Härlig tant du träffat..jag förstår att du trivs i hennes sällskap..hoppas hennes besök hos doktorn kan göra henne piggare..En ängel..är hon..!

Det där bakverket ni åt till fikat ser ut som något jag gjort till jul,när jag var yngre. Julstjärnor av smördeg med plommonsylt..

Jag blev så fascinerad av kortet igår där damen fanns med under den stora regnskuren..vargen..och senare var det inte bara en varg utan 3-4 stycken som jag mest såg huvudet på,lite ihop krupna som de var..häftigt!

Ha en fin dag båda två..
Hoppas solen visar sig från den bästa sidan..

Kram :)

Svar: Och så härligt att du kunde "se" !! I dag lyser solen på oss.. underbart.. kram:)
Esmaralda

3 Michaela:

skriven

Skönt att se att Nettan är framme och nu har ni två härliga veckor framför er :)

10 dagar och fortfarande ingen TV. Bredbandet kom igång i måndags men det är strul mellan bolagen om vem som är skyldig till att tv kanalerna inte fungerar. Får olika besked varje gång samt bollas fram och tillbaka. Börjar på fullaste allvar tro att detta inte kommer att lösa sig. Och något annat som är märkligt är att nästan alla gånger som jag har ringt sen 1/4 och det är minst en gång per dag så har jag hamnat hos samma kille. Tom han sa det igår kväll när vi pratade igen. Snacka om märkligt!

Idag är jag ledig och ska inkassera min födelsedagspresent från i Januari. Är även liten av en dröm som går i uppfyllelse och det är att få klippa mig hos en stjärnfrisör :) Hoppas att det blir snyggt och att jag inte går därifrån gråtandes. Är nog också mitt sista hopp att få manlig uppmärksamhet igen :)

Kram!

4 <3:

skriven

Hej kära Es, kommer lunchmöte med banken gå bra idag ? Något jag ska tänka på.
Kram

Svar: Det ser ut att gå bra.. var tydlig och konkret.. kram :)
Esmaralda

5 Ester:

skriven

God morgon!
Vad mysigt du verkar ha det. 😊

Kommer vi bli av med den stökiga grannen snart? Jobbigt när det är lyhört och man behöver sova men han har folk hos sig hela nätterna.

Kram

6 em:

skriven

Hej Esmaralda.
Vad fint och härligt det ser ut.
Hoppas det inte är någon allvarligare med henne.

Esmaralda,
Ser han ut att fortsätta relationen med henne för en lång tid framöver?
Håller den i sig?
Kram

Svar: Ja jag tror det håller i sig i alla fall ett tag till.. kram :)
Esmaralda

7 <3:

skriven

Provar igen.. skulle verkligen behöva svar..
Är det så att han älskar mig och kommer han vela skiljas åt?

8 AnnaK:

skriven

Inlägget försvann och kom tillbaka igen 😊

Alltså.....är jag ”populärare” nu än jag varit tidigare? Har väl aldrig haft så många som visat intresse som nu. Eller har jag bara inte märkt det? Tyckte mig bli lite inspanad på gymmet av en jag hängde lite med i tonåren igår också. Skumt när jag verkligen inte känner mig fin på något vis.

Tänkte igår att jag skulle prova skicka healing jag med till min nya bekantskap som hade fruktansvärd värk i kroppen igår. Lyckades dock inte koncentrera mig. Vet inte riktigt hur man gör heller 😂 Önskar ibland att jag hade healinghänder.

Kram 🤗

9 Jennifer:

skriven

Hej fina Esmaralda och Nettan!

Allt är kaos och förvirrat och ovisst. Ändå lyckades jag samla krafter för att boka tid hos en ny handkirurg, en äldre man med många års erfarenhet. Fick tid redan imorgon. Håller nu alla tummar och tår att han på något vis ska kunna hjälpa mig, eller ens råda mig vad jag ska ta mig till i denna situation.

Imorse låg jag på min spikmatta - mycket skönare än det låter, jag lovar - och försökte meditera. Plötsligt sänkte sig ett stort lugn över mig och jag hörde att allt kommer att ordna sig. Kanske önsketänkande men jag vet inte, kändes verkligt.

Jag vet inte om det blir någon operation då dendär överläkaren igår dissade alternativet totalt och påstod att en operation tvärtom kommer att göra mera skada än nytta, leda till svåra biverkningar (bla nervskador).

Själv är jag så redo för en annan lösning, och önskar så att universum skulle märka det och hjälpa mig finna den lösning jag allra helst önskar och hoppas på.

Hälsa Nettan!
Kram,
Jennifer

Svar: Du ska lite till bad som kom till dig under din meditation... finns lugn i den känslan... och det är möjligt du inte kan operera din hand nu.. jag vet inte när.. men det ser ut som om det blir så i framtiden.. ser inga detaljer kring detta... stort lycka till.. kram :)
Esmaralda

10 DD:

skriven

Vilken mysig tant Clara är🌸

Har mitt andra matte prov imorgon. Ser du om det kommer gå bra? Har klarat mitt första 😊

Kram

Svar: God chans att du fixar det.. lycka till.. kram :)
Esmaralda

11 Cecilia:

skriven

Tant Carla verkar vara hur gullig som helst! Hon verkar även vara en riktig jävla power woman som gör allt du beskriver, lite för mycket power för sitt eget bästa dock.

Om en vecka är jag i Barcelona med min kärlek. Kommer resan att bli bra? Ser du någon varning eller turbulent händelse? Kramar och ha en fortsatt trevlig semester!

Svar: Ja hon är en riktigt tuffing minsann !! Jag tror det blir en bra resa .. ni kan komma i osynk vid ett tillfälle och då råder jag dig att inte fastna i detta... välj bort det kriget.. kram :)
Esmaralda

12 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.
Älskar syrener och doften!

Har han känslor för mig?
Kan du se möjlighet till en mer stabil kärleks relation mellan oss igen?
Kram

Svar: Ja, för mig doftar syrener barndom och skolavslutning ! Det finns känslor, dock tveksamt hur starka.. kram :)
Esmaralda

13 Snödroppen:

skriven

Godmorgon!

Vad härligt ni har det och vilken go tant, håller tummarna att hon får må bra ett bra tag till.
Nu när Nettan kommer är det då det kommer börja hända saker i huset? Du kanske har känt av redan?
Vad händer inom den närmsta tiden, mer turbulens? Kommer han snart komma i kontakt och blir det mer åt det positiva hållet?
Kram till er båda💕

Svar: Ja det brukar ske en hel del när jag och Nettan vistas under samma tak !! Lite mer turbulens får du räkna med men det tonar bort. Kram :)
Esmaralda

14 Millis:

skriven

Hej!

Kommer jag att få barn i framtiden?

Kram
Millis

15 Anki:

skriven

Godmorgon Es

Vilken krutgumma ,hoppas healingen lindrar <3
Att hålla igång är " friskbevarande " hoppas hon inte lider av ngt allvarligare .
Vilken lyx att få smaka hennes hemkokta marmelader
Njut !

Om det är ngn gång man skall äta och njuta av extra kalorier så är det väl på semestern Du får ta en powerwalk kring byn .det ser ju ut att bjuda på varierad terräng med krävande backar ;-)

Njut i solen och värmen ! , här dansar snöflingan i den kyliga blåsten...

Kram Anki med flock

Svar: Japp.. är ute o går varenda dag.. inte i så rask takt eftersom alla som är ute i sina trädgårdar vill prata en stund.. och det är ju bara så mysigt... solen lyser o det är varmt o gott... kram :)
Esmaralda

16 Jeanette :

skriven

Underbara lilla vackra Clara, en fin omtänksam dam💕. Tur ni har henne.
Undrar vad som väntar för mig.. under denna vår.. jobb byte? Flirt? Vad tror du? Kram

Svar: Jag ser inte exakt vad... men något bra sker,, något som får dig att må väl... kram :)
Esmaralda

17 Bubbel:

skriven

Hej, ser du om det snart kommer in något glatt och positivt i mitt liv? Är så redo!!

18 Hopplöst:

skriven

Hej!

Kommer det någon ljusning snart i min tillvaro. Börjar bli riktigt deppig.

Kram

Svar: Det kommer.. och ganska snart.... kram :)
Esmaralda

19 EPM :

skriven

Godmorgon!
Ååh vad jag vill åka till Italien nu...!

Sitter i en möte nu med en väldigt trevlig person... 😊

Kram

Svar: Personen tycker att du också är trevlig :) Kram
Esmaralda

20 Hjälp:

skriven

Hej!

Kommer utslagen på näsan och på sidorna av näsan att försvinna hittar jag något som hjälper?

Kram

21 J:

skriven

Älskar syrener och håller tummarna för tant Clara 🤗

Svar: Ja, sänd gärna lite healing.. det är du bra på fast du kanske inte är så medveten om det själv.. kram :)
Esmaralda

22 <3:

skriven

Hej kära Es, vad kan vara negativt med E ?
Är han fortfarande förtjust i mig ? Vad var det för hjärnspöken som gjorde lördagen till en flopp ?
Kram

23 Dunegull:

skriven

Blir det mkt flirtande för mig i vår eller kommer den riktiga kärleken? Vill så gärna framåt...

24 Linnean 🌸:

skriven

Hejsan!
Så härligt ni bor och har det! Vilken underbar liten tant ni har åxå! Hoppas inte hon är allvarligt sjuk utan kan jobba vidare i sin trädgård. Tufft av henne minsann!
Här händer det en massa jobbiga saker. Först två dödsfall som är ledsamma men inte så nära. Så fick jag veta att grannpojkens pappa gått bort i går och det gjorde ont. Värst blev det i går kväll när jag fick besked att min kloka och mycket kära väninna somnat in natten till i går. Hon gav så mycket klokhet, trygghet och glada skratt. Har lärt mig såå mycket av henne. Det känns så tungt nu. Har hon det bra på andra sidan? Är hon glad? Det blir såå tomt utan hennes samtal. Vänder det aldrig med elände här? Ska till läkaren i morgon och är ganska nervös för jag begöver hjälp och inte ett himla liv om motion och stattiner. Man kan inte motioner så mycket när man inte kan gå!! Tyvärr, går ju läk mer på symtomen än källan till den! Så denna dag är ganska tung!
Ha det så fint i vackra Toscana! Och ja, så borde det se ut på våra Coop åxå 😉
Kram.../Linnean 🌸

Svar: Usch så tungt och trist - kanske kan det vara liten tröst att väninnan har det bra och att hon FINNS - i andra dimensionen. Hon har massa skoj för sig. Och hon kommer att besöka dig och tecknet hon lämnar tror jag du lägger märke till.. styrkekramar
Esmaralda

25 Bubbel:

skriven

Hej, händer det något trevligt i mitt liv snart?

26 Skorpan:

skriven

Så sant så, en ängel till liten tant. Hoppas inget värre är på gång med henne.

Trögt värre, inget hörs gällande jobbet jag sökte, suck. Hittade också ett annat att söka där man får fungera som stöd till folk i landet till väster. Där jag har jobbat en kortare tid.. Kanske det skulle vara nåt, eller ser du nåt Es?

Lite sugen på spådom med Nettan trots allt ;), kanske behöver maila henne.

Ha en bra dag!
Här trillar snöflingor ner..
Kram Skorpan

Svar: Ja jag tycker du ska söka ALLT som tilltalar dig... och vill du ha spådom med Nettan så får du nog rappa på lite.. ser ut som om hon snart blir fullbokad... fy för snö... vi har nyss suttit ute och ätit lunch minsann.. kram :)
Esmaralda

27 Dunegull:

skriven

Kommer dte lösa sig med försäkringsbolaget eller det ser hopplöst ut? Vill få ersättning för mina saker efter inbrottet. Ser du om de som gjorde inbrottet kommer åka fast med tiden eller det är också mörkt?

28 Tildis:

skriven

Hej Es!
Herregud vad god pastan ser ut! Ni ser verkligen ut att ha det härligt.

En fråga, kommer erbjudandet i maj? Kram

29 Miltons Mamma:

skriven

Så idag kom brevet på posten. En ny stämning angående vårdnaden är på gång. Stark efter alla omgångar med exet men känner mig alltid lika ifrågasatr. Jag har följt allt till punkt och pricka, missat något mejl ibland men inte mer än så.
Livrädd att hamna "där" igen. Att alltid behöva slåss för sin rätt mot någon som inte är sann. Om hans advokat läst och fått ta del av om R själv följer överenskommelsen så skulle ingen advokat ens nappa då han är den som bryter allt hela tiden. Så less.



Hjälp mig snäll Es 😢 ser du hur det går?
Förut i en seans var det ju att DE inte ser hur fel han gör, hur fel funtad han är pga diverse personlighetsstörningar. Det skrämmer mig att jag och fler med mig ser det men myndigheter etc inte gör det och går på hans linje.

Kjam

Svar: Ja, alla ser inte igenom honom, så är det. Men det känns inte som om du ska ha något att oroa dig över. Kram :)
Esmaralda

30 En Ängel med ett stort hjärta:

skriven

Hej rara Es!
Vilken mysig resa, jag följer dig/er med glädje o det känns som om man själv är med på plats 😇 Pittoreska ovanliga små hus underbar natur o människorna där har säkert en spännande historia att berätta! Tant Clara är ju bara så fantastisk en lite go tant som tillför mycket kärlek så duktig! Du gör helt i att äta pasta där den smakar helt säkert mycket godare än den här hemma.
I förra inlägget undrar du om nån kunde se kvinnan med den svarta sjalen, jag kunde se hur mycket som men dock inte henne! Jag såg en örn som var på väg att lyfta, en liten Lucia, en kvinnan som bar ett litet barn o lite till spännande!

En liten fråga jag fick ett mejl från Italien igår o jag känner ingen där, så jag tog bort det borde jag tittat lite närmre på det kanske? Kan du se varför jag fick det? Hoppas👍

Jag önskar er en fortsatt härlig resa o jag följer er med glädje tack för alla fina foton du visar!

Kramar i Ljus o Kärlek 💜👼🌞

Svar: Nej du gick inte miste om något när du tog bort mailet... och så härligt att du kunde känna in såpass mycket från det magiska fotot.. kram :)
Esmaralda

31 Lotta S:

skriven

Så intressant att följa! Och munnen vattnas när jag tänker på pastan med tryffel jag åt i Florens, faktiskt inte möjligt att äta allt för mycket åt gången då det är så mäktigt och mastigt! När blir det själva Florens för er del?

Svar: Ja maten är gudomlig.. lite osäker när det blir själva Florens.. inte inbokat än men det kommer :) kram :)
Esmaralda

32 Browallia:

skriven

Jag skulle behöva en tant Clara i mitt liv som kom förbi och uppmuntrade mig med blommor och marmelad. Känner mig så ensam och utsvulten på bekräftelse att jag betyder något för de som finns runt om mig. Samma känsla som när jag var barn, att ingen skulle märka om jag försvann. Jag brukade fantisera om att kliva på ett tåg utan att berätta för någon och åka långt bort i fjärran och börja ett nytt liv.

Hoppas att tant Clara blir hjälpt av din healing och att doktorn har ett lugnande besked.

Efter tre veckor är jag fortfarande inte kry från svininfluensan men det går sakta åt rätt håll. Jag har unnat mig ViaPlay och har Grey's Anatomy maraton för att fly verkligheten i väntan på bättre dagar... Vet ju att det kommer vända tids nog. Kram.

Svar: Ja det vänder och du får njuta av Grey´s under tiden :) Kram
Esmaralda

33 Tiss:

skriven

Ser du om jag jag blir sämre om jag tar bort en medicin som jag vill ha bort?

Svar: Ja, det finns en risk att du mår sämre om du tar bort den medicinen.. kram :)
Esmaralda

34 F:

skriven

Hej Esmeralda ser ut som ni har det underbart i Toscana, hur ser sommaren ut för mig? Kram

Svar: En bra sommar men du ska planera i tid allt det du vill göra.. kram :)
Esmaralda

35 AnnaK:

skriven

Visst blev jag lite inspanad på gymmet igår?

Kram 🤗

36 L:

skriven

Hej
Kan du se om det någon gång kommer bli något mellan mig och han jag tänker på, eller är det slöseri med tid
Mvh L

37 Hon:

skriven

Hej,
Är hon månne lite falsk, avundsjuk eller snackar lite skit om mej eller nåt? Kändes lite så senast eller kanske efter att hon fick reda på att jag hade högre lön..
Kram

Svar: Lite avundsjuka finns men jag ser ingen elakhet.. kram :)
Esmaralda

38 Mumin:

skriven

Hej Esmaralda.

Jag längtar så utomlands. Hoppas jag ska få råd eller tillfälle för en resa snart.
Måste varit flera år sedan..

Undrar om något är ur balans med min kropp.
Är rädd att något är fel.
Har mått lite konstigt sista tiden.
Haft sjukkänsla i kroppen. Otroligt trött och lite virrig.
Som vardagliga ting. Glömmer spola på toaletten. Glömmer hälla vatten i kaffe bryggaren.
Känner mig lite skakig och täppt,
Har provat tagit graviditets test men som inte visar något nu.
Men mensen är sen.
Så blir orolig varför den är sen jag brukar ändå ha rutin på kroppen.

Ser du om något verkar vara pågång?
Eller är bara mensen sen men kommer att komma snart?
Verkar det vara något?
Kram

39 Längtar:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag vet inte varför det känns så svårt för mig att få en ny relation.
Det har varit svårt.
Vet inte hur jag ska få till det.
Men vill så gärna.

Kommer jag att få bli sambo med någon igen? Och få leva mitt liv i tvåsamhet?
Känns det så långt borta?
Varför verkar det vara så knepigt att få till det för mig?
Kram

Svar: Ja, det är segt, men det kommer.... kram :)
Esmaralda

40 Poppins:

skriven

Kan det ske något romantiskt med söta killen från Qatar😍😍😍

Svar: Det finns en liten möjlighet.. kram :)
Esmaralda

41 Ghostwriter :

skriven

Kommer jag hitta någon bra inneboende av dom som hört av sig? Om jag kan lita på min magkänsla eller om du ser någon särskild varning?



Kram!

42 Lotta:

skriven

Vilken fin dam Clara verkar vara. Hoppas hon kan fortsätta vara aktiv länge till.

Brukar inte Nettan ha tre frågor för hundra kronor på era resor. Är det så även denna gång? Nettan är bra på tid.

Ha det fint
L

Svar: Det är möjligt att hon kommer ha erbjudandet denna gång också... än är det dock ingenting bestämt.. kram :)
Esmaralda

43 hmm:

skriven

ser du om min svåger får lägenheten han ska på visning nästa vecka?

Svar: Chansen är 70 procent .. kram o lycka till för honom.. kram :)
Esmaralda

44 💕 Zoey 💕:

skriven

Hej Es!
Jag undrar om du ser om jag får semester dom fyra veckorna som min praktik har semester stängt, dvs vecka 28-31, eller ser du ifall jag kommer jobba någon annanstans? Hoppas lite på ledighet 🙏 brukar få de men har fått nya handläggare nu. Vad ser du? Hoppas på svar! Kram Zoey 💕

45 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Äta ute, visst går väl det om man vill dra på sig urinvägsinfektion o influensa ;).

Ja den platsen jag tänkte på har de i princip gjort valet till redan o jag är säkert för gammal för den, i deras ögon sett. Känner mig dock mycket yngre än id:t säger ;).

Jag har en veckas vinterledigt att få ut, men det har ju ingen sagt något om åt mig. Allt borde jag veta själv, verkar drt som..Tänkte att jag kanske kan "få" den veckan i juni, kan det gå vägen? Ena parten okeyade den veckan, får se vad den andra parten säger? Säsongen är s a s över då så det borde ju inte vara nåt problem, men... Får se.
Njut av solen o våren där nere.
Kram Skorpan

46 Harrieth:

skriven

Hej Esmeralda,

Har nu en dejt på gång, som vill att vi ska träffas.
Vi bor inte så nära varann.
Kan den här dejten, bli en till en relation?

47 Hon:

skriven

Hej,
Ser det bra ut att ta emot detdär jobbet? Funderar på om jag borde ha lite is i magen istället..
Kram

Svar: Följ din egen känsla, då blir det rätt... kram :)
Esmaralda

48 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser det ut att kunna bli någonting lite mer bestående kärleksrelation mellan oss igen?
Kram

49 Orolig:

skriven

Hej!

Kommer jag att hitta rätt här i livet?? Allt ser onekligen mörkt ut. Inget jobb och ständig oro.

Kram

Svar: Du hittar rätt ... det kommer.... kram :)
Esmaralda

50 Jossan:

skriven

Ja det är ju bra att vi är nya för varandra.. Men var håller han egentligen hus och vad är han för typ? Väntar han på mig så som jag väntar på honom?

så mycket frågor och så lite svar =(

Kram

51 <3:

skriven

Hej kära Es, vad kan vara negativt med E ?
Är han fortfarande förtjust i mig ? Vad var det för hjärnspöken som gjorde lördagen till en flopp ?
Kram

52 AnnaK:

skriven

Fy tusan.....nu ska tant till frisör! Har inte varit på sååå många år. Har hårkomplex och har haft håret uppsatt vilket gjort håret ännu bedrövligare. Är en enormt stor grej. Måtte det bli bra. Mitt hår är en anledning till att jag känner mig så ful.

Lite dåligt samvete att jag plockar från körkortskassan bara. Hur fasen ska jag få pengar till allt? Tips?

Kram 🤗

53 Misstjejen:

skriven

Hej

Borde jag var oroligt för 2 maj som jag ska har möte med C kvinna och tredje personen. Av förra gång C hon tala om våra relation till en tredje personen i möte.

Känns som jag behöver har en riktig regler för det blir ordning på möte utan enda problem eller prata om relation.

Borde jag var oroligt? Även ska det hjälpas om jag gör regler om vad man säger och såna?

Ha det bra

Svar: Det är viktigt att du är tydlig med vilka regler som gäller... kram :)
Esmaralda

54 G.H:

skriven

Vilken härlig resa so far!
Och vilken gumma:) riktigt inspirerande!

Någonting slog mig häromdagen ... jag är en stor förespråkare av positivt tänkande och läser och lyssnar på en massa sånt:)
Min make påpekade häromdagen att jag må vara en förespråkare men jag utgår oftast ifrån att det blir problem och saker inte ska gå som jag vill.
Han har rätt! Och har sista dagarna börjat utgå ifrån att allt blir bra:) och jag känner det verkligen oxå! En helt underbar känsla och har fått en ny energi och perspektiv också :) haha vet inte vad jag vill ha sagt med detta, hoppas det håller isig ,,, och undrar om det kanske kan ha något med Madame i Paris healing att göra?:)

Kram:)

55 Eie0:

skriven

Så mysigt och trevligt ni verkar ha det! Ser verkligen ut som ett fint ställe :) får hoppas damen kryar på sig och att det inte är bågot slvarligt 🙏

Fråga.. Det var jättelngesen jag hlrde av min kmpis D och jag undrar vad som pågår? Jag har försökt hålla kontaken med henne och vara närvarande men har inte alltid orkat samt att det senaste året ofta kännts.. Avigt å konstigt.. Ansträngt.. Mellan oss.. Det mesta jag gör tycks vara fel och jag vet inte vad som felas om ens något? ..Kan du kanske hjälpa och ge lite vägledning?

Tack på förhand och ha en fortsatt god afton 💫

Svar: Jag tycker du ska prata med din kompis och berätta hur du känner det.. så ni får en chans att prata om det...kram :)
Esmaralda

56 Jenny:

skriven

Hej ESmeralda, vad är chansen i procent att jag får uppleva pirriga romantiska känslor med någon innan sommarn?

Svar: Chansen finns... och jag håller alla tummar... kram :)
Esmaralda

57 Känns hopplöst ma:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer jag att bli sambo igen med en kärlekspartner?
Och kan jag komma och vara singel i år till? Eller kommer det ske inom rimlig tid?
Kram

Svar: Jag ser inte när.. men visst blir du sambo.. kram
Esmaralda

58 Natten:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser du en graviditet för mig snart?
Och flera barn för mig?
Kram

59 Boudica:

skriven

Italienare i mitt tycke kan vara trevliga men ändå lite galna av sig! Familjen som gav oss plats att bo i när vi var i Italien var lika omhändertagande.

Jag måste lära mig sova mer, att vakna och första tanken är "jag behöver mer sömn" är inte en bra start på dagen. Det är ju en sanning och viktigt för hälsan med.

Inte hade jag bästa dan heller på jobbet, chef som skäller ut mig mer bara för att, och typ straffar en. Cheferna vet ju om att hon inte är speciellt omtyckt. Varför gr de inget mot det? Väntar troligen med att hon pensionerar sig eller hjärtat slår ut henne igen.
Ska försöka få detta rinna av mig, inget att haka upp sig på nu.

Lite nyfiken av mig ändå, har lagergrabben undrat för sig själv vad jag tycker om honom? Vad skulle han vilja att jag ska tycka om honom? ;)

KRAM!

60 Mam:

skriven

Hej Esmaralda.

Håller deras relation år till?
Kram

61 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer jag att få uppleva samboskap i år med en kärlekspartner?
Kram

Svar: Jag tror inte det blir samboskap i år men en kärlek kan mycket väl dyka upp under året.. kram :)
Esmaralda

62 Farrad:

skriven

Hälsa Nettan och tacka. Det var starkt. En mkt nöjd kund.

Svar: Tack, jag hälsar... kram :)
Esmaralda

63 No:

skriven

Hej Esmaralda.

Finns det möjlighet till en mer stabil relation mellan honom och mig igen?
Kram

64 Maman:

skriven

Hej Esmaralda.

Tror du att jag kommer att få uppleva samboskap under nästa år?
Kram

65 V:

skriven

Hej Esmeralda, under 2 års tid så har allt gått dåligt, kan du se om någon utfört någon förbannelse över mig och kan du hjälpa mig att häva den och att hjälpa mig att fyllas med positiv energi? Kram

Svar: Nej det finns ingen förbannelse.. nu kan bara du själv ta tag i ditt liv... kram :)
Esmaralda

66 💕 Zoey 💕:

skriven

Hej Es!
Jag undrar om du ser om jag får semester dom fyra veckorna som min praktik har semester stängt, dvs vecka 28-31, eller ser du ifall jag kommer jobba någon annanstans? Hoppas lite på ledighet 🙏 brukar få de men har fått nya handläggare nu. Vad ser du? Hoppas på svar! Kram Zoey 💕

Svar: Ledighet ser det ut att bli.. kram :)
Esmaralda

67 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser du en chans för oss att få en stabil kärleksrelation igen?
Kram

Svar: Jag ser en annan kärlek i din framtid.. kram :)
Esmaralda

68 Fairy:

skriven

Funderar på att skapa en blogg relaterat till hälsa och min sjukdom. Skylle jag lyckas att nå ut som jag tänkt mig? Skulle det bli någon framgång eller kommer den snabbt hamna i glömska dör mig?

Svar: Jag tror absolut att tanken är god.. gå all in... halvhjärtat ger inga resultat.. kram :)
Esmaralda

69 Fina:

skriven

Hej Es, tycker han att det känns lite tommare och tråkigare på jobbet utan mig? Kram

Svar: Ja det tycker han... fast allt är liksom tudelat när det gäller honom... svårt att se klart... kram :)
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: