Varför regression ???

Flera av er har mailat  och undrat över regression – så jag ska försöka räta ut lite frågetecken.

Regression är en lätt hypnos och terapeuten leder dig tillbaka till gamla tider – och till dina gamla liv som du levt innan du föddes till det nuvarande.

Hypnosen är så lätt att du kan avbryta den precis när du vill… du är medveten om allt som sägs och allt som händer och du minns allting efteråt. Du lockas inte att avslöja något som du inte vill avslöja.  Du är 100% medveten hela tiden.

Det är absolut inte obehagligt utan  precis tvärtom.

 //Under en regression kan man komma till insikt om varför man hyser rädslor/ångest och därmed  släppa det gamla och låta det stanna där det hör hemma //
 

I en distansregression som Nettan erbjuder så sitter du eller ligger bekvämt.. du är ostörd och du har din mobil intill dig – skype/ messenger eller vad ni kommer överens om att använda.

Sedan lyssnar du bara till Nettans instruktioner.

Du börjar med att gå  igenom en avslappningsövning och när du är avslappnad och lugn  så förs du tillbaka i tiden.

Ofta hamnar  du mitt i en situation och du blir lite förundrad när du tittar på dig själv… och inte riktigt känner igen det du ser.  Du tittar på omgivningarna och inser att du är någon annanstans. Sedan börjar äventyret ! 

Hela tiden leder dig Nettan framåt. Hon är med dig och du är 100% trygg.

I början känns det ofta som om man fantiserar – som om allt handlar om egna fantasier och det är helt normalt.  Så känner de flesta.  Och detta ska man acceptera – och man förs vidare framåt i regressionen.

När du känner dig klar med ett liv – då bestämmer du om du vill gå vidare mot nästa.

Ibland kan man få uppleva  3-4 olika liv under en regression

Under hela sessionen kommunicerar du med Nettan.. hon frågar och du svarar  och hon leder dig varsamt framåt.

En regression kan aldrig vara farlig – inte på något sätt.

Man kan aldrig ” fastna” i en regressionsupplevelse.

Däremot kan den  ha mycket gott att ge.

Efter en regression har du nya insikter… du får en djupare förståelse för dig själv.. och ibland är man med om traumatiska händelser i regressionen som ger insikt i varför man har somliga rädslor i detta livet – och när man vet orsaken till rädslorna  så  kan man göra något åt det

Man känner ofta en känsla av frihet och trygghet efter en regression.

Har man tex mediala anlag så kan  man under en regression komma till gamla liv där man varit  medialt verksam och på så sätt hitta sin ”knapp” och aktivera  sina gåvor – man får helt enkelt sin egen nyckel till sin mediala utveckling.

Gamla händelser i gamla liv kan påverka oss i det nuvarande livet – och blir man medveten om händelserna då spricker ofta trollen.. och man blir fri från bördan av det gamla och mår mycket bättre. Man behöver inte längre göra upprepningar.

Att göra en regression är som att göra en resa … en alldeles fantastisk och speciell resa i tiden..  i sin egen tid !

 

 

 Den distansregressionen som Nettan erbjuder bruka ta ca 2 timmar beroende på  hur många liv du besöker.

Nettan är  utbildad & certifierad regressionsterapeut och mycket erfaren.

Jag hoppas att  jag rätat ut i alla fall lite frågetecken

Information om bokning av  regression via distans finns på förra blogginlägget

Kram & kärlek

 

Kram & kärlek

1 Skorpan:

skriven

Har ju provat på, men inte kunnat se nåt o det gör ju sitt till att jag d4ar mig för att försöka på nytt, tyvärr. Skulle så gärna vilja "se" tidigare liv o kanske komma på några "talanger" jag haft i tidigare liv, som jag kanske skulle kunna ha nytta av i detta liv :). Så nån dag slår jag till... När, ja det vete sjutton.
Kram Skorpan

2 Kristina :

skriven

Jag gjorde först regression hos en man men kunde inte slappna av så ingenting hände. För tre år sedan gjorde jag med Nettan på distans och då lossnade det. Det var nog bättre för mig att vara hemma " i tryggheten" Sedan har jag gjort varje gång Nettan haft erbjudande och jag har lärt mig mycket om mig själv. Varma rekommendationer från mig. Kram.

3 M:

skriven

Es, kommer min dotter någonsin att få uppleva glädjen och stoltheten över att vara storasyster?

4 MarjaLiisa:

skriven

Jag tror att Nettans lugna personlighet och trevliga bemötande gör att regressionerna bli extra bra. Jag är en mycket nöjd kunde efter två regressioner och nu ska det bli nr 3. Tack Nettan.

5 Helena Ir:

skriven

Jag kan verkligen rekommendera det här..jag har ännu bara gjort en gång men jag hann uppleva 4 liv/livsepoker..jag såg mig själv bland annat som ung man under 1400 talet..


Kram :)

Svar: Ja, har man gjort det en gång och fått denna upplevelse så vill man ha mer... det är stort.. kram :)
Esmaralda

6 Fina:

skriven

Hej Es, tänker han fortfarande på mig? Kram

7 Månbarnet:

skriven

Hej! Kan du se mig vara gravid inom väldigt snar framtid? Om ja, så hur nära i tiden?

8 Kvinna:

skriven

Hej Esmaralda.

Mycket spännande. Har aldrig testat kanske blir snart.

Es, har han känslor för mig? Tänker han på mig i ärlighetens namn?
Kram

9 Nalle:

skriven

Hej Esmaralda.
Fortsätter singelskapet i år till?
Kram

10 A.D:

skriven

Blir man gravid snart 😀 längtat så länge.

Kram På dig

11 Fina:

skriven

Hej Es, vad är hans känslor för mig nu? Har de helt försvunnit? Kram

12 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag vet inte varför min känslor kommer dyker upp ibland utan jag vet inte vilka är det till personen...

Ska det finns något eller är det vårkänslor?

Eller något annat... kommer jag märks?

Ha det bra

13 Jossan :

skriven

Har precis träffat kollegan och kompisen för dejt med deras hundar... Kompisen tror att han gillar mig. Gillar han mig mer än kollega?

Kram

14 Räddharen:

skriven

Hej Esmaralda,
Tack för svaret i tidigare inlägg:)
Jag märkte sen att du hade ju länkat till Nettans hemsida och där kunde jag läsa mer också.

Jag har nu flera gånger testat självhypnosen "Expandera ditt medvetande" av Kim Nilsson som du länkade till i veckan. Gjorde även en annan han har läst in. Så skön och avslappnande röst han har. Har lyckats hålla mig vaken de gånger jag velat det. Jag ser inga bilder ännu, men det är enormt avslappnande. Ha en skön kväll!

Kram:)

Svar: Kram :)
Esmaralda

15 Boudica:

skriven

Jag testade en av Nettans prova-på regression på någon av eran resa. Men jag har svårt att slappna av "på kommando" så det gav mig inte mycket. Men någon dag så vill jag lyckas ;)
Så länge får jag väl klara mig på dina regressionsseanser ;) De ger de med!

Här har man varit förkyld i helgen, vart kom detta ifrån!? Och det blev ju inte bättre med att vara utan kaffe i ett dygn. (För en kaffeholic som mig)
Gjorde även de dumma och körde ett HIIT-pass med denna förkylning, bäst jag inte blir värre pga det.

Dags att duscha nu och möjligen sovas tidigt, måste jobba imorrn.

Jag uppskattar att det blivit nästan "som innan" mellan mig och D.
Men kan ju inte låta bli och undra om intresset hos honom som fanns då, innan allt, finns kvar. Det känns som han dras till mig på något sätt efter brevet. Jag vill träffa honom utanför jobbet, men är rädd att förstöra det här lugnet mellan oss nu om jag frågar.

KRAM!

Svar: Ja han dras till dig och är attraherad av dig men ändå känns det som om det finns en bromskloss... det här kan bli svårt... kram :)
Esmaralda

16 Lola:

skriven

Hej på er 🌹🌹
Jag vill gärna prova regression någon gång men jag har inte fattat modet än!
Ha en fin kväll 🌹🌹

Svar: Det finns ingenting att oroa sig för.. det kan bara ge positivt.. kram :)
Esmaralda

17 Rose:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer han att hålla kvar vid henne under en lång tid framöver? Är det dem under en låmg tid framöver
Kram

18 Marie:

skriven

Finns det plats för mej? Skulle uppskatta detta enormt, för det skulle nog kunna räta ut flera av mina frågetecken.

Svar: Kontakta Nettan för tidsbokning... 070 6661570 och jag är säker på att du kan få en tid.. kram :)
Esmaralda

19 Felicia:

skriven

Utan regressionerna hade jag inte varit där jag är idag. Jag är så tacksam. Kram

Svar: Härligt :) Regression kan ge väldigt mycket.. kram :)
Esmaralda

20 Helena:

skriven

jag undrar om mitt badrum har vattenskada,om det är så måste jag stå för kostnaden.tack


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: