En ny dag....

En ny dag i Lund och inte vilken dag som helst... barnbarnet Ellisens 10 års kalas är det !
Om en stund hämtas jag upp av maken och Mannabonne Glenn och sen blir det fest för hela slanten med hela galna släkten samlad !
 
 
Det sägs att man mår bättre om  man shoppar lite.. och nu ska jag kalasa i min nya outfit och en ny  blänkande pärla i näsan !
 
 
Ser nu i efterhand att sängen är lite stökig.. jag inte så bra på att ta dom där perfekta fotona där allt är tipp topp och förresten så fick jag ett mail för ganska länge sen med undran om jag redigerar bilderna på mig själv !
 
Nej mina vänner... ni får stå ut med att jag är mig själv,  rakt upp & ner, hur räligt det än månde vara !!
 
 
 
Jag har inga problem att se ut som de 63 år jag är !! Shit no !!
 
Jag säger bara  att om jag redigerat och förskönat mina foton.. hur fasen hade jag då sett ut i verkligen ???  Och hallå, jag vet inte ens hur man redigerar... så hopplös är jag 😲
 
 
 
Dagen började spännande... sonen spelar innebandyturnering  i Ängelholom outdoor som är typ en innebandyfestival med massa små lag.. och nu  har barndomsvännerna slagit sig samman och bildat ett lag : Pärssons pågar !
Det är målvakten och banrdomsvännen som är Pärsson !
Ett år hette dom Päronpingarna !
 
Hur som helst så kan man se matcherna online för 39 spänn och jag såg morgonens match
 
 
Alltså.. foto från datorn och det är sonen längst till höger.. de vann med 3-2
Nu ska de spela en match till.. mitt i kalaset..  så det missar jag
De kommer  inte vinna sin klass men de kommer en bra bit  i alla fall !
 
 Och så dök det upp ett foto på sonen som söt 16 åring.. han är hos sin moster Madonna i USA över sommeren... och  töserna flockades..   tänk att nu är han 27 år !!
 
Nähä... nu ska läppstiftet på  och sen är jag redo för fest !
 
Kram & massa kärlek💗
1 Pia1:

skriven

Är så trött att jag läste att du såg morgondagens match 😂
Vilket du iofs är rätt person att göra haha 😁

2 Skorpan:

skriven

Du ser så fräsch ut Es!
Redigera, my ass, vem orkar o kan det!?
Blir en till fin dag tillsammans med familjen, härligt.
Njut..

Sökt ett till jobb med fläkt o flärd, om man får tro deras websidor. Är det kommande jobbet just ett sånt jobb där det hönder o sker en massa? Det vill jag ju att det ska göra o jag har inga som helst problem med att vara den äldsta i gänget. Kanske jag kommer att vara det?

Kram från en som ska återigen försöka bli fri från det där förbannade sockret..
Alias Skorpan

3 LLainen :

skriven

Kära Es,
Ser du en ljusning i min ekonomi och i mitt liv? Känner mig så vilsen och vet inte var jag hör hemma.
Kram L

4 Michaela:

skriven

Du är så fin precis som du är och vi vill inte ha dig på något annat sätt❤ Ha det så jättemysig på kalaset! Själv blir det IKEA strax. Kram!

5 Linnean 🌸:

skriven

Jädrans, vad du är fräsch och snygg! Tjusiga kläder!! Pärlan kan jag inte se. 😁
Din son är ju rena hjärtekrossarvirket ju! Himla snygg grabb!!
Apropå pärla i näsan...på ett möte i föreningen, för ett tag sedan, hade en ny tjej börjat i styrelsen. Jag så att hon hade en droppe snor under näsan. Stirrade på den där droppen och funderade på om jag borde uppmärksamma henne på droppet. Själv får jag klökningar av snor. Satt och svalde och försökte att inte titta utan lyssna på det jag var där för. Valde att håll tyst och tur var det för när vi fikade såg jag att det var en liten tunn nosring. Tur man slapp bli pinsam den gången 😁 Hoppas att ni får ett riktigt kul kalas! Kram.../Linnean 🌸

6 Agnes:

skriven

Låter som en toppendag!

Grattis till alla!

Kram!

7 EPM :

skriven

Ha en fin eftermiddag/kväll ❤️🥂

8 Helena Ir:

skriven

Kul,att du kommer iväg på fest..jättefin är du! Så har jag träffat dig i verkliga livet :)

På tal om fin,han är fin sonen din också :)

Ha en trevlig dag!

Kram :)

9 S:

skriven

Hej Esmaralda.
Fina bilder.
Redo att parta.

Ser det ut att nu bli stabilt?
Kram

10 Jennifer:

skriven

Hej fina Esmaralda! Så fin du är!! ❤️Ha en härlig söndag o roligt kalas!!!

Kram,
Jennifer

11 Sus:

skriven

Hej
Ser bra ut....
Stabilt....
Ha en kul fest.....
Bra att vara sig själv....
Något som dyker upp här snart?
Love sus

12 SusanneAmalia:

skriven

Men wahooo.. Vilken pingla!!!
Ny pärla!!! Också..

Festen kommer att bli fantastisk.. Det är jag säker på du är ju där.. Kram
Sonen hade hittat härligt soffhäng..

Kram 💕
Nu återgå till väggmålning.. Ingen rast ingen ro..

Svar: Låter läckert med väggmålning.. kram :)
Esmaralda

13 Milla:

skriven

Kul med kalas. Nu ska jag också äta tårta. I morgon reser vi jag o mina tre barn. Kommer allt gå bra? Är så nervös att jag inte ska få ihop det med olika bussar till Arlanda o hotell osv. Vi har lång resväg.

14 Dunegull:

skriven

Snygging!!! Busvisslar 😊
Både till dig och sonen 😉

Saknar min hund mig? Förstår hon att jag är på semester?
Kram

Svar: Hon saknar dig men vet att du kommer tillbaka.. kram :)
Esmaralda

15 Jennien:

skriven

Hej Es,

Härligt att se att du har det bra och att det händer roliga saker runt dig.

Det händer så mycket i mitt liv just nu. Det är verkligen flera prövningar jag utsetts för. Det som är positivt är jag får lärdomar av det. Livet kan inte alltid vara lätt ☺️

Mannen jag träffade ett tag. Kan du se om han är helt ute ur bilden eller kommer han att inse vad han går miste om? 😊

Kram Jennie

16 Parasiten:

skriven

Hej Esmaralda!

Kan du säga något om hur hösten/vintern blir kommer jag ur min isolering och tar mig ut i arbete??

Kram

Svar: Ja, du kommer ut i arbete och det kommer göra dig gott.. kan bara inte säga exakt när.. kram :)
Esmaralda

17 Jossan :

skriven

Mitt 16 åriga jag hade nog tyckt han var såå söt och haft en snygg kropp. Jag har alltid varit en tjej som älskar magar på killar 😂 🤷🏼‍♀️

Jahapp kompisen trodde att bebisen var påväg igår för hon kände sig konstig i kroppen... Så snart kommer han nog!

Jag fråga om de skulle gifta sig nästa år så svarade hon. Ja vem vet. Sen sa hon ja du får träffa någon att gifta dig med. Om de gifter sig nästa år.. kommer jag ha en kille med mig då? Kanske redan på kusinträffen i december?

Kram

Svar: Visst kan du ha en kille med dig då.. det kan du när som helst.. önskar bara jag kunde säga mer exakt.. kram :)
Esmaralda

18 Yvonne (gammal kund):

skriven

Jättesnygg kvinna och jättesnygg blus!!


Kram

Yvonne

Svar: Man tackar :) kram
Esmaralda

19 Oro:

skriven

Hej Esmaralda.
Menar han verkligen det han säger att han inte vill ha med barnet att göra?
Är det så han tänker och menar han verkligen det?
Ser du något om finns det risk att det även är så det kommer att bli sen?
Kram

20 Snödroppen:

skriven

Du är väl för himla härlig. Inte behövs det redigeras nåt med dina kort, en skönhet ser alltid bra ut😜 och visst mår man bättre av shopping så shoppa loss👍
Ute vräker regnet ner så hoppas ni har det bättre på ert kalas. Grattis till barnbarnet🎈
Och nu var denna helg gjord, visserligen på jobbet men skönt med måndag imorgon. Veckorna rusar förbi...
Tankarna flödar över, tänker han på mej också och längtar?
Kram💕

21 Kram:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut att flytten dit bli av? Ser du något om den blir bra?
Kram

22 Soffan:

skriven

Snygging!!
Likaså din blus! Den passade fint på dig.

Njut av kvällen ✨🙌❤️


Svar: Tackar :) kram
Esmaralda

23 Um:

skriven

Hej Esmaralda.
Vad kan du se vad han har för känslor för mig?
Kram

24 Ingela:

skriven

Så fin du ser ut Es!:)
Min son spelade den cupen för fjärde året i år, ett kompisgäng som åker från Uppsala å jag tänker alltid att det är i närheten av dig, visst stämmer det? Kul grej, fint läge!

Så roligt att det blir lite avbrott i din behandling med lite festligheter, ni verkar väldigt bra på det i er familj! :)

Es, kan du se ngt kring boende framöver för mina ungar? Min 19åring är sugen på att flytta men är ju så galet dyrt å min 21åring har bott å jobbat utomlands men kommer nog hem inom några månader, även hon vill förstås ha ngt eget. Kan du se ngt..?

Hoppas ni haft ett kul kalas å fortsatt lycka till m din behandling!
Kram Ingela

Svar: Ja, jag har bara 1 1/2 mil dit :) Och det är en himla rolig grej :) Det ser ut som om båda barnen får ta något enkelt och tillfälligt.. så småningom kommer nya lösningar.. kram :)
Esmaralda

25 N:

skriven

Hej Esmaralda.
Några tecken på att han saknar mig?
Kram

26 Browallia:

skriven

Vilka härliga bilder på dig :) Snygg tunika, helt i min smak! Apropå att försköna sig själv på foton, så när jag började ett nytt jobb för många år sedan så skickade en av mina nya arbetskamrater en vänförfrågan på Facebook efter några dagar, jag fick inte ihop min arbetskamrats namn med kvinnan på bilden. Det visade sig att alla bilder hon laddat upp på sig själv var så förskönade med olika filter att det var som att hon var en person på nätet och en helt annan IRL. Jag tyckte detta var märkligt och har funderat mycket över varför men tog aldrig upp frågan med henne.

Vad kul med 10 års kalas och jag kan tänka mig att MG blev överlycklig av att få träffa dig!

Kram

27 Maleficent:

skriven

Vilken skön släkt du har som förgyller tiden mellan det tråkiga behandlingarna.
Jag ska inte klaga men mitt liv är lite trist nu.
Blir det sex med en kvinna inom inte allt för lång tid, något att krydda upp tiden med?

28 Therese C:

skriven

Hej Es!
Är Ellisen redan 10! Hon var ju 7 alldeles nyss! Jag hinner inte med. Hon växer för fort 😵.

Det har varit en jättefin lägerhelg för mig och brorsdottern ❤️. Jag är så sjukt stolt över henne. Hon var så duktig! Med allt!
Tränsa, sadla, styra, tölta, kratsa hovar, dricka saft från 2017 och äta lunch som inte bara består av halloumiost, hon kan ju fan allt! Här går brorsan och min mamma omkring och nojar över att hon är ett hopplöst fall och så är hon hur jävla kompetent som helst 💪. Jag är sjukt imponerad !
Jag sa till henne att hon är jätteduktig. Förstår hon att det faktiskt är så och kan ta det till sig?

Kram ThereseC ❤️

29 Smulan..:

skriven

Hej hoppas kalaset var trevligt och att du nu laddat upp för en ny vecka.
Kommer det att bli bättre med mitt stora barns sömn nu när vi kommet in i rutinerna igen är så trött trött.

30 Jag:

skriven

Hej Esmaralda.

Ensamheten kommer när man kommer hem.
Tänk att jag levt såhär en del år nu. Med samma känsla. Jag fattar inte. Det är en längtan men också en sorg. Vill ha en partner. Jag kanske sätter krokben för mig själv på något sätt.
Kommer en förändring till mig?
Ser du mig vara själv framöver som det ser ut?

Den här mannen ser jag ut att ha någon chans på honom? Kan vi bli tillsammans?
Kram

31 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser han ut att vara beredd att släppa mig helt?
Kram

32 Ullie:

skriven

Tycker du är jätte fin o man är inte äldre än va man gör sej
hoppas du haft en fin helg

känner mej lite sådär och det är många saker som gör en nerstämd och unrar om allt blir bättre
kramar till dej o fin start på veckan kram ullie

33 Arbresha:

skriven

Hej Fina:)
Vad fräsch du ser ut 🤗

Jag har 3 barn 2 flickor och den sista är en pojke på 3 år.
Min pojk kan säga enstaka ord, men han pratar inte än. Man kan inte föra en dialog med honom. Jag håller på att bli galen, det gör sååå ont i min MaMma hjärta.
Jag ber dig Esmeralda kan du se något om min lilöa pojke? Hur kommer det att gå för honom? Snälla snälla snälla svara mig

Ta hand om dig
Kramar

34 Måddan :

skriven

Ja bra att du är dig själv. 🍀🙏😇
Det är jag med.
Du går på fest 👗👠🍹 och jag jobbar vilket är en
Självvald grej.
Jag undrar ??? Kommer jag att jobba i Norge ? Eller blir jag kvar på jobbet jag har nu ?


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: